Yeterlilik Kodu | TR0030218462 | |
Yeterlilik Adı | Sağlık Hukuku Tezsiz Yüksek Lisans Programı | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hukuk | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 90 | |
Programın Normal Süresi | 1 | |
Program Profili (Amaç) | Sağlık hukuku alanındaki sorunları saptayan, değerlendiren, oluşan uyuşmazlıklara çözüm önerileri getiren, bilimsel araştırma becerilerine sahip ve özellikli alanlarda uzmanlaşmış hukukçular yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek Lisans programlarına başvuru yapabilmek için adayların en az bir lisans derecesine sahip olması gerekir. Tezsiz yüksek lisans için ALES sınavına girmiş olma şartı aranmaz. | |
Başarma Şartları | Tüm dersleri ve bir final projesini başarıyla tamamlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sağlık Hukuku yüksek lisans programı, bu alanda nitelikli ve akademik kariyer yapmak isteyen etkin araştırmacı, yönetici ve uzmanlara yöneliktir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218462
Sağlık hukuku alanındaki sorunları saptayan, değerlendiren, oluşan uyuşmazlıklara çözüm önerileri getiren, bilimsel araştırma becerilerine sahip ve özellikli alanlarda uzmanlaşmış hukukçular yetiştirmektir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Sağlık alanında yer alan güncel gelişmelerin sağladığı sağlık hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgiler içermektedir.
- Sağlık hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve beklenti arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
- Sağlık hukukuna ilişkin bilimsel bilgilere ulaşır, değerlendirir ve bu kullanıcıyı hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
- Sağlık yönetimi, bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler doğrultusunda çözümler üretir.
- Hukuk kuramı ve yüklemeleri yüklemeleri hukuk alanı özellikli araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
- Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde yürütme gereksinimleri bir gereği bağımsız olarak yürütür.
- Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde yapılan ve yürütülen gereksinimler karmaşık önlemler çözüm için farklı bakış açılarını yöneten ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
- Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği süreçlerdeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Yaşam boyu değerlendirmeyi olumlu tutum geliştirme ve davranışa yönlendirir.
- Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği verilerde ki bilgiler ile hukuk kuramı ve uygulamasına ilişkin güncel olaylar alanındaki ve alan genel gruplarına yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimlerde aktarır.
- Hukuk kavramı ve kurumları, öfke hukuk uygulaması ve hukuk eğitimi, eleştirel bir gözle sorgulayarak bunları ilerleyen ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
- Hukuki yürütme düzeyi bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Sağlık hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, sonuçları ve değerlendirilmesi sürecinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
- Hukukçular dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezsiz yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezsiz yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezsiz yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezsiz yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek Lisans programlarına başvuru yapabilmek için adayların en az bir lisans derecesine sahip olması gerekir. Tezsiz yüksek lisans için ALES sınavına girmiş olma şartı aranmaz.
Sağlık Hukuku yüksek lisans programı, bu alanda nitelikli ve akademik kariyer yapmak isteyen etkin araştırmacı, yönetici ve uzmanlara yöneliktir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030218462 | |
Qualification Title | Health Law M.S. (without thesis) | |
Awarding Body | Istanbul Medipol University | |
Awarding Body Contact | Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul | |
Awarding Body Url | https://www.medipol.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Law | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | In light of the current developments in the field of health law, have knowledge about the main sources, legislation and jurisprudence which related to the health law. With understanding relationships among concept, institution and method that related to disciplines of health law, establish a connection between them. Reach scientific knowledge in the field of health law, evaluate, and use this information to solve legal problems. Implement the idea about individual and social problems of health law and in the light of current developments find resolutions. Solve the problems encountered in the legal theory and practice by using research methods that specific to field of law. Carry out an independent study which needs expertise in the field of health law and its sub-disciplines. Develop different perspectives and take responsibility to solve complex issues which require expertise and encountered in the field of health law and its sub-disciplines. Critically evaluate acquired knowledge and skills in the field of health law and its sub-disciplines. Develop a positive attitude towards lifelong learning and convert it to behavior. Mean acquired knowledge in the field of health law and current developments about legal theory and practice to all groups systematically in written or oral form. Critically question concepts and institutions of law, settled practice of law and norms and when necessary develop and attempt to change them. Use software which in the level required by the field of law and information and communication technologies in the advanced level. Take into consideration and internalize social, scientific and ethical values in the process of gathering, processing and evaluating information about field of health law and its sub-disciplines. With developing understanding of honesty, justice and ethics are required to be lawyer, teach around them. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Bachelor's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result | |
Conditions for Success | Students who have succesfully complete all of the courses,a seminar and a final project have a right to receive a diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030218462
In light of the current developments in the field of health law, have knowledge about the main sources, legislation and jurisprudence which related to the health law. With understanding relationships among concept, institution and method that related to disciplines of health law, establish a connection between them. Reach scientific knowledge in the field of health law, evaluate, and use this information to solve legal problems. Implement the idea about individual and social problems of health law and in the light of current developments find resolutions. Solve the problems encountered in the legal theory and practice by using research methods that specific to field of law. Carry out an independent study which needs expertise in the field of health law and its sub-disciplines. Develop different perspectives and take responsibility to solve complex issues which require expertise and encountered in the field of health law and its sub-disciplines. Critically evaluate acquired knowledge and skills in the field of health law and its sub-disciplines. Develop a positive attitude towards lifelong learning and convert it to behavior. Mean acquired knowledge in the field of health law and current developments about legal theory and practice to all groups systematically in written or oral form. Critically question concepts and institutions of law, settled practice of law and norms and when necessary develop and attempt to change them. Use software which in the level required by the field of law and information and communication technologies in the advanced level. Take into consideration and internalize social, scientific and ethical values in the process of gathering, processing and evaluating information about field of health law and its sub-disciplines. With developing understanding of honesty, justice and ethics are required to be lawyer, teach around them.
Bachelor's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result