Yeterlilik Kodu

TR0030019785

Yeterlilik Adı
Sağlık Yönetimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYücetepe Mahallesi 85.Cadde No:8 06570 Çankaya/ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://hacibayram.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Örgüt ve yönetim, finans, muhasebe, ekonomi, pazarlama, hukuk bilimleri, sağlık bilimleri alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olmak. 
  • Hastane yöneticisi, uzman yardımcısı, sağlık subayı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve askeriyede çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanmak.
  • Hastane, diğer sağlık kuruluşları ve sağlık sisteminin ekonomik ve yönetsel işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlilikte iktisat, işletme (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama, genel muhasebe), hukuk ve maliye bilgisine sahip olmak.
  • Sağlık yönetimi mesleğinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde olmak.
  • Akademik hayatta ve iş hayatında Türkçe, yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olmak.
  • Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel ve Türkiye özelinde öğrenmek.
  • Sağlık ve gelişmişlik düzeyi ilişkisi, toplumun sağlık statüsü, sağlığın belirleyicileri, sağlığın korunması ve geliştirilmesi ile ilgili bilgilere sahip olmak amacıyla konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmak.
  • Liderlik ve girişimcilik özelliklerine sahip, diğer sağlık profesyonelleriyle iletişim kurabilme ve ekip çalışmasına yatkın olmak.
  • Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, toplumsal dönüşümü görme, anlama, yorumlama ve yaratıcı fikirler üretme konusunda yetenek sahibi olmak.
  • Tıbbi terminolojiye hâkim, genel olarak halk sağlığı, epidemiyoloji, çevre sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
  • Yönetsel karar vermede istatistiksel, kantitatif ve ekonomik analizler yapabilme ve alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek.
  • Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlama ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslamak.
  • Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetleme gibi temel yönetsel işlevleri kavrama, analiz etme ve uygulamak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: Notlar Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 B: Kredisiz dersler için başarılı, K: Kredisiz dersler için kalır, D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf , S: Süren çalışma, E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)’ye dönüştürülür). Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir.

 

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma Şartları Öğrenci, bu Yönetmelikte belirtilen koşulları ve kayıtlı bulunduğu eğitim-öğretim programı için ilgili kurullar tarafından belirlenen yükümlülükleri yerine getirerek; en az 2,00 GABNO’yu sağlaması ve programı için belirlenen toplam AKTS kredisini tamamlaması durumunda mezuniyete hak kazanır. Ön lisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve GABNO’su 3,00 ile 3,49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; GABNO’su 3,50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar. Bu bilgi, öğrencinin not döküm belgesi ve diploma ekinde belirtilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları, Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarında, Sosyal Güvenlik Kurumunda ve diğer kamu hastaneleri ve kuruluşlarında uzman yardımcısı ve yönetici adayları olarak istihdam edilmektedir. Giderek artan özel hastane ve sağlık kuruluşu sayısı da bölüm mezunları için ayrı bir istihdam imkânı yaratmaktadır. Bölüm mezunları, özel hastanelerin ve özel sağlık kuruluşlarının çeşitli idari kademelerinde görev almaktadır. Mezunlar, bu kuruluşlar dışında ilaç firmalarında, tıbbi cihaz ve malzeme ticareti yapan işletmelerde ve özel sağlık sigorta kuruluşlarında da iş imkânına sahip olmaktadırlar. Buna ek olarak, öğrenciler İ.İ.B.F. bünyesinde bulunan diğer bölümlerde Çift Anadal veya Yandal programları ile lisans tamamlayarak İ. İ. B. F. mezunlarının sahip olduğu diğer tüm haklara sahip olmakta, kamu ve özel kuruluşlarda müfettiş, müfettiş yardımcısı, denetçi, uzman yardımcısı olarak görev alabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030019785


Yeterlilik Adı
Sağlık Yönetimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yücetepe Mahallesi 85.Cadde No:8 06570 Çankaya/ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Örgüt ve yönetim, finans, muhasebe, ekonomi, pazarlama, hukuk bilimleri, sağlık bilimleri alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olmak. 
  • Hastane yöneticisi, uzman yardımcısı, sağlık subayı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve askeriyede çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanmak.
  • Hastane, diğer sağlık kuruluşları ve sağlık sisteminin ekonomik ve yönetsel işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlilikte iktisat, işletme (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama, genel muhasebe), hukuk ve maliye bilgisine sahip olmak.
  • Sağlık yönetimi mesleğinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde olmak.
  • Akademik hayatta ve iş hayatında Türkçe, yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olmak.
  • Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel ve Türkiye özelinde öğrenmek.
  • Sağlık ve gelişmişlik düzeyi ilişkisi, toplumun sağlık statüsü, sağlığın belirleyicileri, sağlığın korunması ve geliştirilmesi ile ilgili bilgilere sahip olmak amacıyla konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmak.
  • Liderlik ve girişimcilik özelliklerine sahip, diğer sağlık profesyonelleriyle iletişim kurabilme ve ekip çalışmasına yatkın olmak.
  • Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, toplumsal dönüşümü görme, anlama, yorumlama ve yaratıcı fikirler üretme konusunda yetenek sahibi olmak.
  • Tıbbi terminolojiye hâkim, genel olarak halk sağlığı, epidemiyoloji, çevre sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
  • Yönetsel karar vermede istatistiksel, kantitatif ve ekonomik analizler yapabilme ve alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek.
  • Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlama ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslamak.
  • Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetleme gibi temel yönetsel işlevleri kavrama, analiz etme ve uygulamak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: Notlar Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 B: Kredisiz dersler için başarılı, K: Kredisiz dersler için kalır, D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf , S: Süren çalışma, E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)’ye dönüştürülür). Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir.

 


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Öğrenci, bu Yönetmelikte belirtilen koşulları ve kayıtlı bulunduğu eğitim-öğretim programı için ilgili kurullar tarafından belirlenen yükümlülükleri yerine getirerek; en az 2,00 GABNO’yu sağlaması ve programı için belirlenen toplam AKTS kredisini tamamlaması durumunda mezuniyete hak kazanır. Ön lisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve GABNO’su 3,00 ile 3,49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; GABNO’su 3,50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar. Bu bilgi, öğrencinin not döküm belgesi ve diploma ekinde belirtilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları, Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarında, Sosyal Güvenlik Kurumunda ve diğer kamu hastaneleri ve kuruluşlarında uzman yardımcısı ve yönetici adayları olarak istihdam edilmektedir. Giderek artan özel hastane ve sağlık kuruluşu sayısı da bölüm mezunları için ayrı bir istihdam imkânı yaratmaktadır. Bölüm mezunları, özel hastanelerin ve özel sağlık kuruluşlarının çeşitli idari kademelerinde görev almaktadır. Mezunlar, bu kuruluşlar dışında ilaç firmalarında, tıbbi cihaz ve malzeme ticareti yapan işletmelerde ve özel sağlık sigorta kuruluşlarında da iş imkânına sahip olmaktadırlar. Buna ek olarak, öğrenciler İ.İ.B.F. bünyesinde bulunan diğer bölümlerde Çift Anadal veya Yandal programları ile lisans tamamlayarak İ. İ. B. F. mezunlarının sahip olduğu diğer tüm haklara sahip olmakta, kamu ve özel kuruluşlarda müfettiş, müfettiş yardımcısı, denetçi, uzman yardımcısı olarak görev alabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030019785

Qualification Title
Health Management Undergraduate Degree Diploma
Awarding BodyAnkara Haci Bayram Veli University
Awarding Body ContactYücetepe Neighborhood 85th Street No:8 06570 Çankaya/ANKARA
Awarding Body Urlhttps://hacibayram.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Attaining teorical and practical professional expertise and skills in the ares of organization and management, finance, accounting, economics, marketing, law sciences, and healthcare sciences.
  • Gaining vocational qualitificatons in order to work in professions such as hospital manager, assistant specialist, health military officer at public institutions and organizations, private sector and the military.
  • Attaining sufficient knowledge about economics, business (management, organization, public relations, human resources, cost accounting, marketing, financial accounting), law and public finance to comprehend and assess economic, administrative mechanisms of hospitals, healthcare businesses and health system.
  • Recognizing the ethical, social and legal responsibilities of health management career.
  • Attaining skills at subjects related to Turkish and foreign language at academic life and working life, information technology and fundamental computer programmes.
  • Learning the basic concepts at the area of healthcare managerment in perspectives of global, local, regional and in particular Turkey.
  • With the aim of attaining adequate knowledge about the relationship between health and development level, health statue of public, indicators of health, defending and developing health; having skills of accessing written and visual soruces, and analyzing and interpretating legislation.
  • Communicating with other health professionals who have leader characteristics and gaining aptitude to team work.
  • Chasing current events and innovations about health management, forecasting social transformation, improving professional growth and attaining refreshment skill.
  • Attaining knowledge about public health, epidemiology, environment health, occupational safety and health with respect to medical terminology.
  • Making statistical, quantitative and economic analysis in manageial decision making and acting convenient to social, scientific, cultural and ethical values at obtainig data, commenting, implementing and disseminating of the results stages considering the area.
  • Comprehending basic contents of health systems in Turkey and all over the world, understanding health plans and politics, recognizing leading parties of health system, assessing health industry in economic and financial aspects and benchmarking different health systems.
  • Learning, analyzing and implementing basic administrative functions as planning, organizing, executing, coordinating and controlling at healthcare organizations.
Key Competencies-
Further Info

The evaluation is implemented based on the principles set forth in Article 30 of Gazi University Statute of Instruction and Examination. Grading principles for courses with special evaluation are announced by faculty member(s) to the students and the department in the beginning of the semester. Article 30. 100 is the full point in the assessment of exams. The relative weights of midterm examinations and final examination are submitted to the Registrars Office. Based on grades and associated weights, final points are determined by the course instructor. As featured in the table below, considering the average and statistical distribution of the final points and general class performance, final grades are given. A grade of (E) is given to a student who provides supporting evidence through genuine and valid documentation of illness or other reason which has prevented her/him from completing the necessary course work. E grades are finalized as FF, unless revised until the beginning of the following semester. A student who holds either of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) is considered successful in that course. Furthermore, a student with a Grade Point Average (GPA) of 2.00 or higher for a semester is also considered successful in a course with a DC grade in that semester. This result is shown as DC+. Grades below DC (i.e. DD, FD and FF) are considered to be unsuccessful. The grades of B, K, and M are not included in the calculation of GPA. Final exam attendance is mandatory for successful completion of a course. The grade M is granted for courses that a transfer student has taken earlier and the courses equivalency with the programme is approved by the Faculty Executive Board upon the request of the department. Grade Point Averages: The students standing is calculated in the form of a GPA and CGPA (Cumulative Grade Point Average), and announced at the end of each semester by the Registrars Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the first semester to the last semester and the courses recognized as valid by the department in which she/he is registered. The criteria for degree classification are: - Satisfactory 2.00 - 2.99 - Honours Degree 3.00 - 3.50 - High Honours Degree 3.51 - 4.00 To have taken the base score determined by the OSYM university placement exam

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessTo have taken the base score determined by the OSYM university placement exam Students who have successfully completed these courses by writing the courses included in the course plans of their undergraduate programs are considered to have completed the university education after completing the studies such as internship and graduation project shown in the Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulations of Ankara Hacı Bayram Veli University. Graduation Procedures ARTICLE 30 - (1) The student shall fulfill the conditions specified in this Regulation and the obligations determined by the relevant boards for the education program in which he is registered; Graduates are eligible to meet at least 2,00 GABNO and complete the total ECTS credits determined for the program. (2) Students who have completed their associate degree / undergraduate education and whose GABNO is between 3.00 and 3.49 are honorary students; Students with a GABNO of 3.50 or higher graduate as a high honor student. This information is stated in the students transcript and diploma annex.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Department are being employed by Ministry of Health and its subsidiaries, Social Security Institution, public or private hospitals as experts, expert assistants, managers in various levels. Increasing numbers of hospitals and health institutions create increasing opportunities of employment. There are also job opportunities in firms of medicine, medical equipment and supplies as well as in private health insurance organizations. Students receive the same rights with graduates of Faculty and may serve as inspectors, deputy inspectors, auditors, expert assistants, if they fulfill their undergraduate education with double major or minor programs from Faculty of Economics and Administrative Sciences.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030019785


Qualification Title
Health Management Undergraduate Degree Diploma

Awarding Body
Ankara Haci Bayram Veli University

Awarding Body Contact
Yücetepe Neighborhood 85th Street No:8 06570 Çankaya/ANKARA

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Attaining teorical and practical professional expertise and skills in the ares of organization and management, finance, accounting, economics, marketing, law sciences, and healthcare sciences.
  • Gaining vocational qualitificatons in order to work in professions such as hospital manager, assistant specialist, health military officer at public institutions and organizations, private sector and the military.
  • Attaining sufficient knowledge about economics, business (management, organization, public relations, human resources, cost accounting, marketing, financial accounting), law and public finance to comprehend and assess economic, administrative mechanisms of hospitals, healthcare businesses and health system.
  • Recognizing the ethical, social and legal responsibilities of health management career.
  • Attaining skills at subjects related to Turkish and foreign language at academic life and working life, information technology and fundamental computer programmes.
  • Learning the basic concepts at the area of healthcare managerment in perspectives of global, local, regional and in particular Turkey.
  • With the aim of attaining adequate knowledge about the relationship between health and development level, health statue of public, indicators of health, defending and developing health; having skills of accessing written and visual soruces, and analyzing and interpretating legislation.
  • Communicating with other health professionals who have leader characteristics and gaining aptitude to team work.
  • Chasing current events and innovations about health management, forecasting social transformation, improving professional growth and attaining refreshment skill.
  • Attaining knowledge about public health, epidemiology, environment health, occupational safety and health with respect to medical terminology.
  • Making statistical, quantitative and economic analysis in manageial decision making and acting convenient to social, scientific, cultural and ethical values at obtainig data, commenting, implementing and disseminating of the results stages considering the area.
  • Comprehending basic contents of health systems in Turkey and all over the world, understanding health plans and politics, recognizing leading parties of health system, assessing health industry in economic and financial aspects and benchmarking different health systems.
  • Learning, analyzing and implementing basic administrative functions as planning, organizing, executing, coordinating and controlling at healthcare organizations.

Key Competencies
-

Further Info

The evaluation is implemented based on the principles set forth in Article 30 of Gazi University Statute of Instruction and Examination. Grading principles for courses with special evaluation are announced by faculty member(s) to the students and the department in the beginning of the semester. Article 30. 100 is the full point in the assessment of exams. The relative weights of midterm examinations and final examination are submitted to the Registrars Office. Based on grades and associated weights, final points are determined by the course instructor. As featured in the table below, considering the average and statistical distribution of the final points and general class performance, final grades are given. A grade of (E) is given to a student who provides supporting evidence through genuine and valid documentation of illness or other reason which has prevented her/him from completing the necessary course work. E grades are finalized as FF, unless revised until the beginning of the following semester. A student who holds either of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) is considered successful in that course. Furthermore, a student with a Grade Point Average (GPA) of 2.00 or higher for a semester is also considered successful in a course with a DC grade in that semester. This result is shown as DC+. Grades below DC (i.e. DD, FD and FF) are considered to be unsuccessful. The grades of B, K, and M are not included in the calculation of GPA. Final exam attendance is mandatory for successful completion of a course. The grade M is granted for courses that a transfer student has taken earlier and the courses equivalency with the programme is approved by the Faculty Executive Board upon the request of the department. Grade Point Averages: The students standing is calculated in the form of a GPA and CGPA (Cumulative Grade Point Average), and announced at the end of each semester by the Registrars Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the first semester to the last semester and the courses recognized as valid by the department in which she/he is registered. The criteria for degree classification are: - Satisfactory 2.00 - 2.99 - Honours Degree 3.00 - 3.50 - High Honours Degree 3.51 - 4.00 To have taken the base score determined by the OSYM university placement exam


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
To have taken the base score determined by the OSYM university placement exam Students who have successfully completed these courses by writing the courses included in the course plans of their undergraduate programs are considered to have completed the university education after completing the studies such as internship and graduation project shown in the Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulations of Ankara Hacı Bayram Veli University. Graduation Procedures ARTICLE 30 - (1) The student shall fulfill the conditions specified in this Regulation and the obligations determined by the relevant boards for the education program in which he is registered; Graduates are eligible to meet at least 2,00 GABNO and complete the total ECTS credits determined for the program. (2) Students who have completed their associate degree / undergraduate education and whose GABNO is between 3.00 and 3.49 are honorary students; Students with a GABNO of 3.50 or higher graduate as a high honor student. This information is stated in the students transcript and diploma annex.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Department are being employed by Ministry of Health and its subsidiaries, Social Security Institution, public or private hospitals as experts, expert assistants, managers in various levels. Increasing numbers of hospitals and health institutions create increasing opportunities of employment. There are also job opportunities in firms of medicine, medical equipment and supplies as well as in private health insurance organizations. Students receive the same rights with graduates of Faculty and may serve as inspectors, deputy inspectors, auditors, expert assistants, if they fulfill their undergraduate education with double major or minor programs from Faculty of Economics and Administrative Sciences.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address