Yeterlilik Kodu

TR0030010732

Yeterlilik Adı
Sanat Tarihi Lisans Diploması
Sorumlu KurumAtatürk Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAtatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum
Sorumlu Kurum URLhttp://www.atauni.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Güzel sanatlar
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Sanat Tarihi Bölümü insanlıkta uygarlığın başladığı dönemlere kadar uzanan uygarlık ürünlerini, genel manada, dönem, din, tarih, sosyolojik ve mitolojik anlamlarına göre inceleyen; özel anlamda ise tarih çağlarına göre belli sistemler içinde tasnif eden ve inceleyen bir disiplinin adıdır. Bölümümüz bu çerçevede oluşturulmuş kültür verilerinin üç anabilim dalı çerçevesinde incelenmelerini sürdüren bir misyonu esas almıştır. Bu vesile ile de belli dönemler içerisindeki uygarlık ürünlerini eğitim-öğretim yoluyla öğrenciler aktarmayı esas görev kabul etmiştir. Ayrıca görsel anlamda konuya ilgi duyan halkımızı da bilgilendirmek ve bilinçlendirmek bölümümüzün amaçları içerisindedir. Bu misyonu yerine getirmenin yanı sıra, bilinmeyen konuları ve kültürleri tanımak ve tanıtmak bölümümüzün eğitim-öğretim ve faaliyet alanı içerisindedir. Bölümümüz, bu amaca ulaşmak için sergi, panel, konferans, seminer, kongre ve sempozyum düzenleyerek görsel ve işitsel olarak insanlığın kavrama ve bakış açılarına olumlu yönden yaklaşmayı ve bu bilgi birikimini gelecek kuşaklara aktarmayı misyon olarak kabul etmiştir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sanat Tarihi bilimi çerçevesinde belgeleme, restitüsyon ve restorasyon yöntemlerini uygular.
  • Büyük Selçuklu, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı devri eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • İslam Sanatı’nın oluşumunu ve yayılım alanını kronolojik çerçeve içerisinde sunabilme yeteneği kazanır.
  • Disiplinler arası bir ekip kurar ve bu ekibi teknik ve lojistik anlamda yönetir.
  • Alan çalışmalarında arazinin yapısına uygun bir çalışma sistemi kurar.
  • Kazı ve yüzey araştırması tekniklerine hâkim olur.
  • Müzecilik konularında ayrıntılı bilgi donanıma sahip olur. 
  • Kentsel, tarihi ve arkeolojik sit alanlarında tespit yapar.
  • Orta ve yeni çağlar boyunca Avrupa’daki mimari, resim ve heykel konularında bilgi sahibi olur.
  • Mimari, seramik, halı-kilim vb. dokumalar, minyatür, hat, çini, maden, resim, heykel, kalem işi, sikke ve vb. başlıca Sanat Tarihi konularında bilgilidir.
  • İkonografik değerlendirme ve yorum yapabilme yeteneği kazanır.
Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümde verilen her bir ders için bir ara sınavı ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 25.03.2023 / Bitiş: 30.09.2025

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıÖğrencilerimiz, Sanat Tarihi programı tamamlamak için aldığı 240 AKTS dersten başarılı olmak zorundadır. Her dönem belirlenen kredi kadar ders alınmalı ve 2.00 ın üzerinde not ortalamasına sahip olunmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sanat Tarihi mezunları Kültür ve Turizm Bakanlığının tüm birimlerinde, özel müzelerde, valiliklerde ve belediyelerde sanat tarihçi olarak görev yapabilirler.

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030010732


Yeterlilik Adı
Sanat Tarihi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Atatürk Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Sanat Tarihi Bölümü insanlıkta uygarlığın başladığı dönemlere kadar uzanan uygarlık ürünlerini, genel manada, dönem, din, tarih, sosyolojik ve mitolojik anlamlarına göre inceleyen; özel anlamda ise tarih çağlarına göre belli sistemler içinde tasnif eden ve inceleyen bir disiplinin adıdır. Bölümümüz bu çerçevede oluşturulmuş kültür verilerinin üç anabilim dalı çerçevesinde incelenmelerini sürdüren bir misyonu esas almıştır. Bu vesile ile de belli dönemler içerisindeki uygarlık ürünlerini eğitim-öğretim yoluyla öğrenciler aktarmayı esas görev kabul etmiştir. Ayrıca görsel anlamda konuya ilgi duyan halkımızı da bilgilendirmek ve bilinçlendirmek bölümümüzün amaçları içerisindedir. Bu misyonu yerine getirmenin yanı sıra, bilinmeyen konuları ve kültürleri tanımak ve tanıtmak bölümümüzün eğitim-öğretim ve faaliyet alanı içerisindedir. Bölümümüz, bu amaca ulaşmak için sergi, panel, konferans, seminer, kongre ve sempozyum düzenleyerek görsel ve işitsel olarak insanlığın kavrama ve bakış açılarına olumlu yönden yaklaşmayı ve bu bilgi birikimini gelecek kuşaklara aktarmayı misyon olarak kabul etmiştir.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sanat Tarihi bilimi çerçevesinde belgeleme, restitüsyon ve restorasyon yöntemlerini uygular.
  • Büyük Selçuklu, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı devri eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • İslam Sanatı’nın oluşumunu ve yayılım alanını kronolojik çerçeve içerisinde sunabilme yeteneği kazanır.
  • Disiplinler arası bir ekip kurar ve bu ekibi teknik ve lojistik anlamda yönetir.
  • Alan çalışmalarında arazinin yapısına uygun bir çalışma sistemi kurar.
  • Kazı ve yüzey araştırması tekniklerine hâkim olur.
  • Müzecilik konularında ayrıntılı bilgi donanıma sahip olur. 
  • Kentsel, tarihi ve arkeolojik sit alanlarında tespit yapar.
  • Orta ve yeni çağlar boyunca Avrupa’daki mimari, resim ve heykel konularında bilgi sahibi olur.
  • Mimari, seramik, halı-kilim vb. dokumalar, minyatür, hat, çini, maden, resim, heykel, kalem işi, sikke ve vb. başlıca Sanat Tarihi konularında bilgilidir.
  • İkonografik değerlendirme ve yorum yapabilme yeteneği kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümde verilen her bir ders için bir ara sınavı ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 25.03.2023 / Bitiş: 30.09.2025


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Öğrencilerimiz, Sanat Tarihi programı tamamlamak için aldığı 240 AKTS dersten başarılı olmak zorundadır. Her dönem belirlenen kredi kadar ders alınmalı ve 2.00 ın üzerinde not ortalamasına sahip olunmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sanat Tarihi mezunları Kültür ve Turizm Bakanlığının tüm birimlerinde, özel müzelerde, valiliklerde ve belediyelerde sanat tarihçi olarak görev yapabilirler.


Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030010732

Qualification Title
Sertificate of licence Art History
Awarding BodyAtatürk University
Awarding Body ContactAtatürk University
Awarding Body Urlhttp://www.atauni.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasFine arts
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To gain the capabilities of documentation, restitution and restoration applications; architectural plan, profile and section drawing within art history science perspective
  • To instruct about the artistic products of Great Seljukian, Anatolian Seljukian, Beylics and Ottoaman eras
  • To instruct the capability of presenting the appearence and its impressed are in chronological frame.
  • Organizing interdisciplinary teams and management of the team in technical and logistic sense In site studies, arranging a working system according to topography
  • To give an education that can provide the mastering in excavation and surface investigations.
  • To constitute the professionality and ethic responsibility awareness
  • To instruct about products and sources of Pre-Islam Turkish art.
  • To evaluate the data obtained from the scientific excavations
  • To instruct knowing, learning and teaching capabilities of cultural heritage of Post-Islam era.
  • To gain the disciplinary issues of working within the Turkish law no. 2863, related rules and principles
  • To give the detailed information about museologyTo provide enough information in order to be able to act in teaching works within Art History science
  • To instruct about modern arts.
  • To gain the capabilities of making detections and necessary applications in urban, historical and archeological protected areas
  • To instruct the capability of detecting the changed styles of European architecture, painting and sculpture during Middle Age and New AgeTo gain the capabilities of museum inventory works
  • To gain the capabilities of literature survey and catalogue arraangements in order to carry out scientific studies
  • To instruct about basic Art History topics such as architecture, ceramics, carpets-rugs, wovens, miniature, calligraphy, tile, metal works, painting, engrawing, sculpture and coinage
  • To gain capabilities of making iconographic evaluation and interpretation
Key Competencies-
Further Info

One mid-term examsand one final exam are required for every class offered at the department. 40% of the final exam and 60% of the other exam grades define the final grade of the class. Student has to meet the requirements defined by the guidelines to be eligible to take the final exam. All exams are graded out of 100 points, and relative grading system is used to determine the student’s success grade. For this purpose, course lecturer converts the mid-term, final exam and other grades to the letter grades by means of a statistical evaluation of these based on the rules defined by the guidelines. Students who can not meet the 2.00 GPA minimum for two consequent semesters are not allowed to enroll the following semester’s classes. Any student who gets AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is considered to be successful. On the other hand, DC and DD grades are evaluated based on the student’s cumulative GPA. If student’s cumulative GPA is above the minimum GPA, then student is considered to be successful in all courses with DC and DD grades. FF grade is assigned to a student who is assumed to be unsuccessful in a course. A student with a FF grade in a particular course is supposed to re-register for that course first time it is offered with the same attendance and exam requirements. M and G grades are not accounted through the GPA calculation.

Quality Assurance-
Access Requirements

The candidates are centrally defined and assigned to start their Bachelor’s degree education in the department with respect to their grading points of Central University Entrance Exam (ÖSS, in Turkish).

Conditions for SuccessThe student must be successful for all given courses of the programme in order to graduate. The courses that satisfy the assigned amount of credits should be taken and minimım CGPA must be 2.00 over 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Art History graduates in all units of the Ministry of Culture and Tourism, private museums, governorships and municipalities can serve as an Art Historian.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030010732


Qualification Title
Sertificate of licence Art History

Awarding Body
Atatürk University

Awarding Body Contact
Atatürk University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To gain the capabilities of documentation, restitution and restoration applications; architectural plan, profile and section drawing within art history science perspective
  • To instruct about the artistic products of Great Seljukian, Anatolian Seljukian, Beylics and Ottoaman eras
  • To instruct the capability of presenting the appearence and its impressed are in chronological frame.
  • Organizing interdisciplinary teams and management of the team in technical and logistic sense In site studies, arranging a working system according to topography
  • To give an education that can provide the mastering in excavation and surface investigations.
  • To constitute the professionality and ethic responsibility awareness
  • To instruct about products and sources of Pre-Islam Turkish art.
  • To evaluate the data obtained from the scientific excavations
  • To instruct knowing, learning and teaching capabilities of cultural heritage of Post-Islam era.
  • To gain the disciplinary issues of working within the Turkish law no. 2863, related rules and principles
  • To give the detailed information about museologyTo provide enough information in order to be able to act in teaching works within Art History science
  • To instruct about modern arts.
  • To gain the capabilities of making detections and necessary applications in urban, historical and archeological protected areas
  • To instruct the capability of detecting the changed styles of European architecture, painting and sculpture during Middle Age and New AgeTo gain the capabilities of museum inventory works
  • To gain the capabilities of literature survey and catalogue arraangements in order to carry out scientific studies
  • To instruct about basic Art History topics such as architecture, ceramics, carpets-rugs, wovens, miniature, calligraphy, tile, metal works, painting, engrawing, sculpture and coinage
  • To gain capabilities of making iconographic evaluation and interpretation

Key Competencies
-

Further Info

One mid-term examsand one final exam are required for every class offered at the department. 40% of the final exam and 60% of the other exam grades define the final grade of the class. Student has to meet the requirements defined by the guidelines to be eligible to take the final exam. All exams are graded out of 100 points, and relative grading system is used to determine the student’s success grade. For this purpose, course lecturer converts the mid-term, final exam and other grades to the letter grades by means of a statistical evaluation of these based on the rules defined by the guidelines. Students who can not meet the 2.00 GPA minimum for two consequent semesters are not allowed to enroll the following semester’s classes. Any student who gets AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is considered to be successful. On the other hand, DC and DD grades are evaluated based on the student’s cumulative GPA. If student’s cumulative GPA is above the minimum GPA, then student is considered to be successful in all courses with DC and DD grades. FF grade is assigned to a student who is assumed to be unsuccessful in a course. A student with a FF grade in a particular course is supposed to re-register for that course first time it is offered with the same attendance and exam requirements. M and G grades are not accounted through the GPA calculation.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The candidates are centrally defined and assigned to start their Bachelor’s degree education in the department with respect to their grading points of Central University Entrance Exam (ÖSS, in Turkish).


Conditions for Success
The student must be successful for all given courses of the programme in order to graduate. The courses that satisfy the assigned amount of credits should be taken and minimım CGPA must be 2.00 over 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Art History graduates in all units of the Ministry of Culture and Tourism, private museums, governorships and municipalities can serve as an Art Historian.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode