Yeterlilik Kodu | TR0030045179 | |
Yeterlilik Adı | Sanat Tarihi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Uşak Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.usak.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliğİ | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
| |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bu programda mevcut olan derslerden (toplam 240 AKTS karşılığı) başarılı olan ve toplam 4.00 üzerinden 2.000 puan ortalaması elde eden öğrencilere Sanat Tarihi alanında lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü’ne bağlı olarak uzman ve uzman yardımcılığı, Müzelerde araştırmacı veya asistanlık, T.C. Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü’nde uzman ve uzman yardımcılığı, Belediyelerin Koruma, Uygulama, Denetleme Bürolarında (KUDEB) Sanat Tarihçiliği, yine Belediyelerin kurduğu Kent Tarihi Müzelerinde Sanat Tarihçiliği, kokartlarını almak şartıyla Turist Rehberliği, T.C. Karayolları’nda, restorasyon şirketlerinde ve çeşitli projelerde Sanat Tarihçisi Danışman, üniversitelerde akademisyenlik gibi görevlerde çalışabilmektedirler. İlgili kurumlar, zaman zaman Sanat Tarihçisi açığına paralel olarak, ilana çıkmaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030045179
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak tanımlayabilme.
- Herhangi bir dönemdeki herhangi bir eseri gördüğünde, öz niteliklerinden yola çıkarak tanıyabilme ve tanımlayabilme.
- Kültürel ürünlerle ilgili daha önce yapılmış ancak temellendirilmemiş yerleşik kanıları, önyargıları ve açık olmayan varsayımları ortaya koyabilme.
- Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme.
- Bir eserin öz niteliklerinden yola çıkarak, dönemin genel özelliklerini ayırt edebilme ve farklı eserler arasında ilişki kurabilme.
- Bir eserin veya bir eser üzerindeki süslemenin plan, kesit ya da çözümsel izdüşümünü, evrensel çizim tekniklerini ve araçlarını kullanarak çizebilme.
- Toprak altında kalmış eserlerin çıkarılabilmesi için edindiği yöntem ve becerileri alana uygulayabilme.
- Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeleri okuyabilme ya da farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.
- Kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme.
- Belirli bir konuda, edinilmiş olan bilgi birikiminden konuyla ilgili olanlarını seçip ortaya koyabilme.
- Eserlerin müze gibi ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.
- Sanat Tarihi dışındaki alanların sorunlarını hızla kavrayabilme.
- Sanat Tarihinin temel problemleri hakkında açık seçik bir bilgi ve bilinç sahibi olma ve bu bilgileri zamanımızda ortaya çıkan güncel sorunlara uyarlayabilme.
- Sanatın çeşitli alanları hakkında temel bilgi sahibi olma; insan faaliyetinin farklı alanlarını Sanat Tarihi açısından ele alma ve ifade etme yeteneğini geliştirme.
- Sanatın çeşitli alanları ve çeşitli kültürlerin sanatsal faaliyetleri hakkında bilgili, bilinçli, işlenmiş, tutarlı görüş sahibi olma.
- Sanat Tarihi konusunda başkalarını dinlemenin ve tartışmanın önemini ve gereğini kavrama ve diyalogun gereklerini yerine getirme.
- Güncel sorunları irdeleyerek geçmiş ve bugün arasında ilişki kurabilme.
- Estetik ve ahlaki duyarlılıklar edinme.
- Görüşlerini gerek yazılı gerekse sözlü olarak, açık biçimde ifade edebilme.
- Analitik düşünebilme.
- Bağımsız çalışabilme.
- Öncelikleri belirleyip, zamanı doğru kullanmayı öğrenme.
- Kendi görüşlerini de eleştirel olarak değerlendirebilme; zayıf yanlarını açıkça ifade edebilme.
- Temel düzeyde bilgisayar yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliğİ
- Öğrenciler ara sınav, ara çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev veya ikinci ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Her sınav 100 puan üzerinden değerlendirilir.
- Öğrenciler en azından final sınavlarında 45 puan almakla yükümlüdürler.
- Bir ders üzerinde (AA), (BA), (BB), (CC) kodlarından birini alan öğrenciler o ders için başarılı sayılırlar.
- Öğrenciler, her yarı dönem sonunda en fazla iki bütünleme sınavı alabilirler.
- Bu programda mevcut olan derslerden (toplam 240 AKTS karşılığı) başarılı olan ve toplam 4.00 üzerinden 2.000 puan ortalaması elde eden öğrencilere Sanat Tarihi alanında lisans diploması verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
- Lise veya dengi bir diplomaya sahip olmak,
- Üniversitenin öğrenci seçme sınavında yeterli puan almış olmak.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü’ne bağlı olarak uzman ve uzman yardımcılığı, Müzelerde araştırmacı veya asistanlık, T.C. Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü’nde uzman ve uzman yardımcılığı, Belediyelerin Koruma, Uygulama, Denetleme Bürolarında (KUDEB) Sanat Tarihçiliği, yine Belediyelerin kurduğu Kent Tarihi Müzelerinde Sanat Tarihçiliği, kokartlarını almak şartıyla Turist Rehberliği, T.C. Karayolları’nda, restorasyon şirketlerinde ve çeşitli projelerde Sanat Tarihçisi Danışman, üniversitelerde akademisyenlik gibi görevlerde çalışabilmektedirler. İlgili kurumlar, zaman zaman Sanat Tarihçisi açığına paralel olarak, ilana çıkmaktadırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030045179 | |
Qualification Title | Sanat Tarihi License | |
Awarding Body | Usak University | |
Awarding Body Contact | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Awarding Body Url | https://www.usak.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | To be able to characterize the artworks making connections between the original essences and cultural environment and the life and mentality of the past. To be able to recognize and characterize any work of any era by referring to its original features. To be able to put forth the prejudgments, the indefinite assumptions, the situated but unfounded estimations which were accomplished about cultural works previously. To be able to put forth the evolutions the civilizations came through within themselves and throughout the historical process and the influences they caused on these cultural assets. To be able to identify the general features of the period and make connections among different works of art referring to the original essences. To be able to draw the plan of a work of art, the cross-section or the analytical projection of the ornamentation on it by using the universal drawing techniques and equipments. To be able to apply the techniques and skills on field learned in removing the works from underground. To be able to read the inscriptions on cultural assets of different languages or to analyse them by getting assistance from different fields. To be able to put in use the scientific approaches attained in conservation and restoration of the cultural assets in accordance with modern necessities. For any subject, from the knowledge attained to be able to choose and put forth what is related with it. To be able to search and put in use the modern methods for the exhibition of works of art in stages like museums. To comprehend the problems rapidly other than art history. To have brief knowledge on essential problems of Art History and ability of applying them to contemporary problems. To have essential knowledge on various branches of art; cover the various areas of human activities in terms of art history and improve the ability to describe them. To be learned, scholarly, conscious and have logical opinions on various areas of art and about the artistic activities of various cultures. To realize the importance and necessity of listening to and discussion with others on art history subjects and fulfill the necessities for dialogue. To make connections between the past and today by examining the contemporary problems. To acquire esthetical and moral sensitivities. To be able to state opinions either written or orally. To be able to think analytically. To be able to work independently. Learning how to use time properly by specifying the priorities. To be able to criticize his own opinions and express their weak sides frankly. To be able to use basic computer software and communication technologies. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students are subjected to a mid-term exam, mid-term studies (project, seminar, quiz, homework or a second mid-term exam) and a final exam. Every exam is evaluated on scale of 100. Students are obligated to get 45 points at least on final exams. Students who take one of these letter codes (AA),(BA),(BB),(CB),(CC) on a course are regarded as successful on that course. Students may take two make-up exams at most in the end of each mid-term. Students who succeed in every course(240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of Art History. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1-Having a diploma of high school or equal degree, 2- Enough points on student selection examination of university. | |
Conditions for Success | Students who succeed in every course(240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of Art History. Students who succeed in every course(240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of Art History. | |
Progression Paths (Relationship Type) | It is intended to educate qualified students with artistic and cultural values and knowledge, to protect cultural heritages and art works, also to pass this consciousness to other generations, to ensure the consciousness of documenting artistic/cultural heritages in our country and to be influential about protecting art and culture; for this purpose being one of the leading powers in order to give support to art historians in the process of finding jobs in the public and state institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030045179
To be able to characterize the artworks making connections between the original essences and cultural environment and the life and mentality of the past. To be able to recognize and characterize any work of any era by referring to its original features. To be able to put forth the prejudgments, the indefinite assumptions, the situated but unfounded estimations which were accomplished about cultural works previously. To be able to put forth the evolutions the civilizations came through within themselves and throughout the historical process and the influences they caused on these cultural assets. To be able to identify the general features of the period and make connections among different works of art referring to the original essences. To be able to draw the plan of a work of art, the cross-section or the analytical projection of the ornamentation on it by using the universal drawing techniques and equipments. To be able to apply the techniques and skills on field learned in removing the works from underground. To be able to read the inscriptions on cultural assets of different languages or to analyse them by getting assistance from different fields. To be able to put in use the scientific approaches attained in conservation and restoration of the cultural assets in accordance with modern necessities. For any subject, from the knowledge attained to be able to choose and put forth what is related with it. To be able to search and put in use the modern methods for the exhibition of works of art in stages like museums. To comprehend the problems rapidly other than art history. To have brief knowledge on essential problems of Art History and ability of applying them to contemporary problems. To have essential knowledge on various branches of art; cover the various areas of human activities in terms of art history and improve the ability to describe them. To be learned, scholarly, conscious and have logical opinions on various areas of art and about the artistic activities of various cultures. To realize the importance and necessity of listening to and discussion with others on art history subjects and fulfill the necessities for dialogue. To make connections between the past and today by examining the contemporary problems. To acquire esthetical and moral sensitivities. To be able to state opinions either written or orally. To be able to think analytically. To be able to work independently. Learning how to use time properly by specifying the priorities. To be able to criticize his own opinions and express their weak sides frankly. To be able to use basic computer software and communication technologies.
Students are subjected to a mid-term exam, mid-term studies (project, seminar, quiz, homework or a second mid-term exam) and a final exam. Every exam is evaluated on scale of 100. Students are obligated to get 45 points at least on final exams. Students who take one of these letter codes (AA),(BA),(BB),(CB),(CC) on a course are regarded as successful on that course. Students may take two make-up exams at most in the end of each mid-term. Students who succeed in every course(240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of Art History.
1-Having a diploma of high school or equal degree, 2- Enough points on student selection examination of university.
It is intended to educate qualified students with artistic and cultural values and knowledge, to protect cultural heritages and art works, also to pass this consciousness to other generations, to ensure the consciousness of documenting artistic/cultural heritages in our country and to be influential about protecting art and culture; for this purpose being one of the leading powers in order to give support to art historians in the process of finding jobs in the public and state institutions.
Qualification is continuous