Yeterlilik Kodu

TR0030009279

Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmeliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumFırat Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.firat.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Sınıf öğretmenliği lisans programı 4 yıllık bir programdır. Programdaki derslerin %53`ünü temel alan dersleri, %25`ini öğretmenlik meslek dersleri ve %22`sini genel kültür dersleri oluşturmaktadır. Ayrıca öğrenciler toplam kredilerinin %33`ü oranında seçmeli ders almakla yükümlüdürler. Seçmeli derslerin %74`ü alan seçmeli, %26`sı genel kültür seçmeli olarak ayrılmıştır. Bunun için öğrenciler, hem Ana Bilim Dalının hem de Temel Eğitim Bölümündeki diğer Ana Bilim Dallarının programlarında yer alan seçmeli dersleri ilgi alanlarına ve ihtiyaçlarına göre tercih edebilmektedirler. Öğrencilerimiz bölüm dışından da ilgi ve yeteneklerine göre farklı fakülte ve yüksek okulların ve Devlet Konservatuarına bağlı Seçmeli Dersler biriminin derslerini de alabilmektedirler.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
  • Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde uygulamalı eğitimler yapılır. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda uygulama öğretmeni olarak uygulama fırsatları sunulur.  
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sınıf eğitimi ilgili kavramlar arasındaki ilişkileri kavrar.
  • Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerini bilir.
  • Sınıf eğitimi ile ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını bilir.
  • Sınıf eğitimi ile ilgili olan bilgi kaynaklarını kullanır.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Sınıf Eğitimi öğretim programındaki kazanımlara ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
  • Kendini bir birey olarak yaratıcı, güçlü ve zayıf yönleriyle tanır.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında görev alarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarını aktif bir şekilde kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştir.
  • Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler yapar.
  • Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuata uygun davranır.
  • Okul-aile-öğrenci etkileşiminin önemini bilir ve aile katılımına yönelik çalışmaları kavrar.
  • Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin ve etkili bir iletişim kurar.
  • Eğitim-öğretimin yaşamsal önemini kazanır.
  • Milli kültür ile evrensel değerler arasında bağlantı kurabilir.
  • Sosyal ve kültürel faaliyetlere katılır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim de yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yarıyıl içi değerlendirmesi

MADDE 3- (1) Bir ders için yarıyıl içi değerlendirme araçları; ara sınavlar, kısa sınavlar, arazi çalışması, uygulama, ödev, proje, atölye, seminer, devam, laboratuvar ve diğer çalışmalardan oluşur.

(2) İlgili birim yönetim kurulunca aksi yönde karar alınan dersler hariç, bir ders için yarıyıl içi değerlendirmesinde en az bir ara sınav yapılması zorunludur.

(3) Her bir yarıyıl içi değerlendirme aracı 100 puan üzerinden notlandırılır. Bu değerlendirme araçlarının notlandırılmasında herhangi bir başarı değerlendirme yöntemi kullanılmaz ve harfli başarı notu verilmez. Harfli başarı notu verme işlemi, yarıyıl sonu sınavı dâhil tüm değerlendirme araçları notlandırıldıktan sonra gerçekleştirilir.

(4) Öğrencilerin sorumlu oldukları yarıyıl içi değerlendirme araçlarının başarı notuna katkı oranları (ağırlıkları), Ders Uygulama Formunda belirtilir. Bu oranlar, ilgili dersin değerlendirilmesinde esas alınır.

(5) Yarıyıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş ara sınavın başarı notuna katkısı % 40’dan az, % 60’dan fazla olamaz.

(6) Bir dersin sorumlu öğretim elemanı ilgili ders için ilgili birim kurulu tarafından belirlenen formata uygun Ders Uygulama Formu hazırlar ve ilgili yarıyılın başlangıcından bir hafta önce ilgili Bölüm Başkanlığına teslim eder. Ders sorumlusu ilk derste tüm öğrencilere Ders Uygulama Formunu dağıtır. Bu formda; dersle ilgili bilgiler, haftalık işleyiş programı, dersin amacı, dersin çıktıları, öğrenci görüşme saatleri, yarıyıl içi çalışmalarının türleri ve sayısı, yarıyıl içi çalışmalarının ve yarıyıl sonu sınavlarının başarı notuna katkılarının hangi oranlarda olacağı gibi hususlar belirtilir.

(7) Dersle ilgili yarıyıl içerisindeki değerlendirme notları ilgili dönemin son haftasından önce ilan edilir.

(8) İlgili birim yönetim kurulunca aksi yönde karar alınan dersler hariç, ara sınavlar her ders için 5. hafta ile 12. hafta arasında yapılır. Ara sınav tarihleri ilgili dönemin ilk iki haftası içerisinde ilan edilir. Bir dersin ara sınavlarına girebilmesi için öğrencinin derse kayıtlı olması gerekir. Ara sınav tarihlerine kadar devamsızlıktan kalması kesinleşen öğrenci ara sınavlara giremez, girmiş olsa bile sınavı geçersiz sayılır.

(9) Yarıyıl içi değerlendirmeleri, ara sınav notunun yerine geçebilir.

(10) Mazeret sınavı hakkı sadece ara sınavlar için verilir. Senato tarafından belirlenen esaslarda tanımlanan istisnai durumlarda, dersten sorumlu öğretim elemanı tarafından 3 belirlenen tarihte mazeret sınavı yapılır. Mazeret sınavı, ara sınav sayısına bakılmaksızın her yarıyılda, her ders için bir defa yapılır.

(11) Rektörlük tarafından görevlendirilen öğrenciler için her yarıyılda, her ders için ara sınav sayısı kadar mazeret sınavı yapılır.

Başarı Notu ve Başarı Değerlendirme Yöntemi

 (1) Başarı notu; yarıyıl içi değerlendirmesi ve yarıyıl sonu sınavı notlarından hesaplanır. Bu hesaplamada, ilgili yarıyıl başlamadan önce ilan edilen Ders Uygulama Formu esas alınarak öğrencinin her bir değerlendirme aracından aldığı not, ilgili değerlendirme aracının başarı notuna katkı oranı (ağırlığı) ile çarpılarak toplanır ve hesaplama sonucu tamsayıya yuvarlanır. Yuvarlama işlemi; virgülden sonraki ilk hane beşten küçükse, birler basamağı değiştirilmeden; beş veya beşten büyükse, birler basamağı bir artırılacak şekilde yapılır.

(2) 100 üzerinden hesaplanmış olan ham başarı notu, Bağıl Değerlendirme Sistemi ya da öğretim elemanının takdiri kullanılarak harfli başarı notuna dönüştürülür.

(3) Staj, dönem projesi, bitirme projesi, bitirme tezi, seminer dersi ve benzeri derslerde bağıl değerlendirme sistemi kullanılmaz. 4

(4) Bağıl değerlendirme sistemi ve öğretim elemanı takdirinin uygulandığı derslerde değerlendirmeye alınmak için öğrencinin yarıyıl sonu sınav notunun en az YSAS olması gerekir. Bu notun altında kalan öğrenciler doğrudan başarısız sayılır.

(5) Bağıl Değerlendirme Sistemi ile değerlendirilemeyecek dersler için yarıyıl sonu ham başarı notlarının dağılımı kullanılarak başarı derecelerinin karşılığı harf notları, Tablo 1’de verilen Başarı Notu Katalog Değerleri esas alınarak dersi veren öğretim elemanının takdiri ile belirlenir. Öğretim elemanı Tablo 1’de yer alan puan aralıklarını aşağıya çekebilir, yukarıya çıkaramaz.

HAM BAŞARI

NOTU BAŞARI NOTU KAT SAYI AÇIKLAMA

90 – 100 AA 4.00 Başarılı

85-89 BA 3.50 Başarılı

75-84 BB 3.00 Başarılı

70-74 CB 2.50 Başarılı

60-69 CC 2.00 Başarılı

55 – 59 DC 1.50 Koşullu Başarılı

50 – 54 DD 1.00 Koşullu Başarılı

0 – 49 FF 0.00 Başarısız

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) 

Başlangıç/Bitiş Tarihi: 16.04.2022/16.04.2025

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma Şartları Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen yüksek lisans programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030009279


Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmeliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Fırat Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Sınıf öğretmenliği lisans programı 4 yıllık bir programdır. Programdaki derslerin %53`ünü temel alan dersleri, %25`ini öğretmenlik meslek dersleri ve %22`sini genel kültür dersleri oluşturmaktadır. Ayrıca öğrenciler toplam kredilerinin %33`ü oranında seçmeli ders almakla yükümlüdürler. Seçmeli derslerin %74`ü alan seçmeli, %26`sı genel kültür seçmeli olarak ayrılmıştır. Bunun için öğrenciler, hem Ana Bilim Dalının hem de Temel Eğitim Bölümündeki diğer Ana Bilim Dallarının programlarında yer alan seçmeli dersleri ilgi alanlarına ve ihtiyaçlarına göre tercih edebilmektedirler. Öğrencilerimiz bölüm dışından da ilgi ve yeteneklerine göre farklı fakülte ve yüksek okulların ve Devlet Konservatuarına bağlı Seçmeli Dersler biriminin derslerini de alabilmektedirler.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
  • Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde uygulamalı eğitimler yapılır. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda uygulama öğretmeni olarak uygulama fırsatları sunulur.  

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sınıf eğitimi ilgili kavramlar arasındaki ilişkileri kavrar.
  • Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerini bilir.
  • Sınıf eğitimi ile ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını bilir.
  • Sınıf eğitimi ile ilgili olan bilgi kaynaklarını kullanır.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Sınıf Eğitimi öğretim programındaki kazanımlara ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
  • Kendini bir birey olarak yaratıcı, güçlü ve zayıf yönleriyle tanır.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında görev alarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarını aktif bir şekilde kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştir.
  • Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler yapar.
  • Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuata uygun davranır.
  • Okul-aile-öğrenci etkileşiminin önemini bilir ve aile katılımına yönelik çalışmaları kavrar.
  • Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin ve etkili bir iletişim kurar.
  • Eğitim-öğretimin yaşamsal önemini kazanır.
  • Milli kültür ile evrensel değerler arasında bağlantı kurabilir.
  • Sosyal ve kültürel faaliyetlere katılır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim de yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yarıyıl içi değerlendirmesi

MADDE 3- (1) Bir ders için yarıyıl içi değerlendirme araçları; ara sınavlar, kısa sınavlar, arazi çalışması, uygulama, ödev, proje, atölye, seminer, devam, laboratuvar ve diğer çalışmalardan oluşur.

(2) İlgili birim yönetim kurulunca aksi yönde karar alınan dersler hariç, bir ders için yarıyıl içi değerlendirmesinde en az bir ara sınav yapılması zorunludur.

(3) Her bir yarıyıl içi değerlendirme aracı 100 puan üzerinden notlandırılır. Bu değerlendirme araçlarının notlandırılmasında herhangi bir başarı değerlendirme yöntemi kullanılmaz ve harfli başarı notu verilmez. Harfli başarı notu verme işlemi, yarıyıl sonu sınavı dâhil tüm değerlendirme araçları notlandırıldıktan sonra gerçekleştirilir.

(4) Öğrencilerin sorumlu oldukları yarıyıl içi değerlendirme araçlarının başarı notuna katkı oranları (ağırlıkları), Ders Uygulama Formunda belirtilir. Bu oranlar, ilgili dersin değerlendirilmesinde esas alınır.

(5) Yarıyıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş ara sınavın başarı notuna katkısı % 40’dan az, % 60’dan fazla olamaz.

(6) Bir dersin sorumlu öğretim elemanı ilgili ders için ilgili birim kurulu tarafından belirlenen formata uygun Ders Uygulama Formu hazırlar ve ilgili yarıyılın başlangıcından bir hafta önce ilgili Bölüm Başkanlığına teslim eder. Ders sorumlusu ilk derste tüm öğrencilere Ders Uygulama Formunu dağıtır. Bu formda; dersle ilgili bilgiler, haftalık işleyiş programı, dersin amacı, dersin çıktıları, öğrenci görüşme saatleri, yarıyıl içi çalışmalarının türleri ve sayısı, yarıyıl içi çalışmalarının ve yarıyıl sonu sınavlarının başarı notuna katkılarının hangi oranlarda olacağı gibi hususlar belirtilir.

(7) Dersle ilgili yarıyıl içerisindeki değerlendirme notları ilgili dönemin son haftasından önce ilan edilir.

(8) İlgili birim yönetim kurulunca aksi yönde karar alınan dersler hariç, ara sınavlar her ders için 5. hafta ile 12. hafta arasında yapılır. Ara sınav tarihleri ilgili dönemin ilk iki haftası içerisinde ilan edilir. Bir dersin ara sınavlarına girebilmesi için öğrencinin derse kayıtlı olması gerekir. Ara sınav tarihlerine kadar devamsızlıktan kalması kesinleşen öğrenci ara sınavlara giremez, girmiş olsa bile sınavı geçersiz sayılır.

(9) Yarıyıl içi değerlendirmeleri, ara sınav notunun yerine geçebilir.

(10) Mazeret sınavı hakkı sadece ara sınavlar için verilir. Senato tarafından belirlenen esaslarda tanımlanan istisnai durumlarda, dersten sorumlu öğretim elemanı tarafından 3 belirlenen tarihte mazeret sınavı yapılır. Mazeret sınavı, ara sınav sayısına bakılmaksızın her yarıyılda, her ders için bir defa yapılır.

(11) Rektörlük tarafından görevlendirilen öğrenciler için her yarıyılda, her ders için ara sınav sayısı kadar mazeret sınavı yapılır.

Başarı Notu ve Başarı Değerlendirme Yöntemi

 (1) Başarı notu; yarıyıl içi değerlendirmesi ve yarıyıl sonu sınavı notlarından hesaplanır. Bu hesaplamada, ilgili yarıyıl başlamadan önce ilan edilen Ders Uygulama Formu esas alınarak öğrencinin her bir değerlendirme aracından aldığı not, ilgili değerlendirme aracının başarı notuna katkı oranı (ağırlığı) ile çarpılarak toplanır ve hesaplama sonucu tamsayıya yuvarlanır. Yuvarlama işlemi; virgülden sonraki ilk hane beşten küçükse, birler basamağı değiştirilmeden; beş veya beşten büyükse, birler basamağı bir artırılacak şekilde yapılır.

(2) 100 üzerinden hesaplanmış olan ham başarı notu, Bağıl Değerlendirme Sistemi ya da öğretim elemanının takdiri kullanılarak harfli başarı notuna dönüştürülür.

(3) Staj, dönem projesi, bitirme projesi, bitirme tezi, seminer dersi ve benzeri derslerde bağıl değerlendirme sistemi kullanılmaz. 4

(4) Bağıl değerlendirme sistemi ve öğretim elemanı takdirinin uygulandığı derslerde değerlendirmeye alınmak için öğrencinin yarıyıl sonu sınav notunun en az YSAS olması gerekir. Bu notun altında kalan öğrenciler doğrudan başarısız sayılır.

(5) Bağıl Değerlendirme Sistemi ile değerlendirilemeyecek dersler için yarıyıl sonu ham başarı notlarının dağılımı kullanılarak başarı derecelerinin karşılığı harf notları, Tablo 1’de verilen Başarı Notu Katalog Değerleri esas alınarak dersi veren öğretim elemanının takdiri ile belirlenir. Öğretim elemanı Tablo 1’de yer alan puan aralıklarını aşağıya çekebilir, yukarıya çıkaramaz.

HAM BAŞARI

NOTU BAŞARI NOTU KAT SAYI AÇIKLAMA

90 – 100 AA 4.00 Başarılı

85-89 BA 3.50 Başarılı

75-84 BB 3.00 Başarılı

70-74 CB 2.50 Başarılı

60-69 CC 2.00 Başarılı

55 – 59 DC 1.50 Koşullu Başarılı

50 – 54 DD 1.00 Koşullu Başarılı

0 – 49 FF 0.00 Başarısız


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) 

Başlangıç/Bitiş Tarihi: 16.04.2022/16.04.2025


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen yüksek lisans programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009279

Qualification Title
Classroom Teaching Bachelor’s Degree
Awarding BodyFirat University
Awarding Body ContactFirat University, 23119 Elazig, Turkey
Awarding Body Urlhttp://www.firat.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Classroom teaching undergraduate program is a 4-year program. 53% of the courses in the program consist of basic field courses, 25% of teaching profession courses and 22% of general culture courses. In addition, students are obliged to take elective courses at the rate of 33% of their total credits. Elective courses are divided into 74% field electives and 26% general culture electives. For this reason, students can choose elective courses in the programs of both the Department of Basic Education and other departments in the Department of Basic Education according to their interests and needs. Our students can also take courses from different faculties and colleges and the Elective Courses unit of the State Conservatory according to their interests and abilities.
Learning Environments
  • Education and training is carried out in the form of formal or distance education.
  • In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions. Practice opportunities are offered as a practice teacher in schools affiliated to the Ministry of National Education. 
Description
  • Understands the relationships between concepts related to classroom education.
  • Knows students' developmental and learning characteristics and learning difficulties.
  • Knows curricula, teaching strategies, methods and techniques, measurement and evaluation approaches related to classroom education.
  • Uses the sources of information related to classroom education.
  • Applies the most appropriate teaching strategies, methods and techniques by taking into account the developmental characteristics, individual differences of students, the characteristics and achievements of the subject area.
  • Develops materials appropriate to the gains in the Classroom Education curriculum and the needs of the student.
  • Recognizes himself/herself as an individual with his/her creative, strong and weak sides.
  • Fulfills his/her responsibilities effectively by taking part in individual and group studies.
  • Actively uses ways of accessing information.
  • Develop a positive attitude towards lifelong learning.
  • Actively participates in artistic and cultural activities.
  • Carries out professional projects and activities for the social environment with a sense of social responsibility.
  • Uses information and communication technologies effectively.
  • Acts in accordance with the legislation regulating the duties, rights and responsibilities related to the profession.
  • Knows the importance of school-family-student interaction and comprehends the studies for family participation.
  • Communicates effectively and efficiently with students and colleagues.
  • Gains the vital importance of education and training.
  • Establishes a connection between national culture and universal values.
  • Participates in social and cultural activities.
Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expressive competence
Further Info

Mid-term evaluation

ARTICLE 3- (1) Mid-term evaluation tools for a course consist of mid-term exams, quizzes, fieldwork, practice, homework, project, workshop, seminar, continuation, laboratory and other studies.

(2) Except for courses for which the relevant unit board of directors has decided otherwise, at least one mid-term exam must be held for a course.

(3) Each mid-term evaluation tool is graded out of 100 points. No success evaluation method is used in the grading of these evaluation tools and no letter success grade is given. The letter success grade is given after all evaluation tools, including the end-of-term exam, are graded.

(4) The contribution rates (weights) of the mid-term evaluation tools for which students are responsible to the success grade are specified in the Course Application Form. These rates are taken as the basis for the evaluation of the relevant course.

(5) The contribution of the mid-term exam determined in the mid-term evaluation to the success grade cannot be less than 40% or more than 60%.

(6) The instructor responsible for a course prepares a Course Application Form in accordance with the format determined by the relevant unit board for the relevant course and submits it to the relevant Department Head one week before the beginning of the relevant semester. The course instructor distributes the Course Application Form to all students in the first lesson. This form includes information about the course, weekly schedule, purpose of the course, outcomes of the course, student meeting hours, types and number of mid-term studies, and the percentages of contributions of mid-term studies and final exams to the success grade.

(7) The evaluation grades for the course during the semester are announced before the last week of the relevant semester.

(8) Except for courses decided otherwise by the relevant unit board of directors, mid-term exams are held between the 5th and 12th weeks for each course. Mid-term exam dates are announced within the first two weeks of the relevant semester. In order to take the mid-term exams of a course, the student must be registered for the course. Students who fail due to absence until the mid-term exam dates cannot take the mid-term exams, and even if they have taken them, their exams are considered invalid.

(9) Mid-term evaluations may replace the mid-term exam grade.

(10) The right to take a make-up exam is granted only for mid-term exams. In exceptional cases defined by the principles determined by the Senate, a make-up exam is held by the faculty member responsible for the course on 3 specified dates. Make-up exams are held once for each course in each semester, regardless of the number of mid-term exams.

(11) For students assigned by the Rectorate, a number of make-up exams are held for each course in each semester.

Achievement Grade and Achievement Evaluation Method

(1) The success grade is calculated from the mid-term evaluation and end-of-term exam grades. In this calculation, the grade the student receives from each evaluation tool is multiplied by the contribution rate (weight) of the relevant evaluation tool to the success grade, based on the Course Application Form announced before the relevant semester begins, and the calculation result is rounded to an integer. The rounding process is as follows; if the first digit after the decimal point is less than five, without changing the units digit; if it is five or greater, the units digit is increased by one.

(2) The raw success grade calculated out of 100 is converted to a letter success grade using the Relative Evaluation System or the instructor's discretion.

(3) The relative evaluation system is not used in internships, term projects, graduation projects, graduation thesis, seminar courses and similar courses. 4

(4) In courses where the relative evaluation system and instructor's discretion are applied, the student's end-of-term exam grade must be at least YSAS in order to be evaluated. Students who fall below this grade are directly considered to have failed.

(5) For courses that cannot be evaluated with the Relative Evaluation System, the distribution of end-of-term raw success grades is used and the letter grades corresponding to the success degrees are determined at the discretion of the instructor giving the course based on the Success Grade Catalog Values ​​given in Table 1. The instructor may lower or not increase the score ranges in Table 1.

RAW SUCCESS

GRADE SUCCESS GRADE COUNT DESCRIPTION

90 – 100 AA 4.00 Successful

85-89 BA 3.50 Successful

75-84 BB 3.00 Successful

70-74 CB 2.50 Successful

60-69 CC 2.00 Successful

55 – 59 DC 1.50 Conditional Successful

50 – 54 DD 1.00 Conditional Successful

0 – 49 FF 0.00 Fail

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Secondary education institutions or equivalency by the Ministry of National Education graduated from approved foreign secondary education institutions and admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions to have provided.
  • To have completed the Measurement, Selection and The central exam held by the Placement Center (ÖSYM) as a result of the relevant undergraduate program of the higher education institution to have been placed.
  • Higher education programs, the procedures and principles of which are determined by YÖK programs that accept students through special talent exams for the central exam conducted by ÖSYM to have taken and passed the special talent exam.
  • The procedures and principles determined by YÖK and conducted by ÖSYM For associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) in higher education institutions that are a continuation of the fields they have completed to be placed in undergraduate programs.
Conditions for Success To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations determined by the higher education institution
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can apply to master's programs and related If they meet the requirements, they can continue to graduate programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students may continue their studies at the higher education institutions have the right to participate in the double major programs they open. Double major programs, students enrolled in two diploma programs simultaneously and if they are successful, they will receive two separate undergraduate diplomas. they can take
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009279


Qualification Title
Classroom Teaching Bachelor’s Degree

Awarding Body
Firat University

Awarding Body Contact
Firat University, 23119 Elazig, Turkey

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Classroom teaching undergraduate program is a 4-year program. 53% of the courses in the program consist of basic field courses, 25% of teaching profession courses and 22% of general culture courses. In addition, students are obliged to take elective courses at the rate of 33% of their total credits. Elective courses are divided into 74% field electives and 26% general culture electives. For this reason, students can choose elective courses in the programs of both the Department of Basic Education and other departments in the Department of Basic Education according to their interests and needs. Our students can also take courses from different faculties and colleges and the Elective Courses unit of the State Conservatory according to their interests and abilities.

Learning Environments
  • Education and training is carried out in the form of formal or distance education.
  • In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions. Practice opportunities are offered as a practice teacher in schools affiliated to the Ministry of National Education. 

Description
  • Understands the relationships between concepts related to classroom education.
  • Knows students' developmental and learning characteristics and learning difficulties.
  • Knows curricula, teaching strategies, methods and techniques, measurement and evaluation approaches related to classroom education.
  • Uses the sources of information related to classroom education.
  • Applies the most appropriate teaching strategies, methods and techniques by taking into account the developmental characteristics, individual differences of students, the characteristics and achievements of the subject area.
  • Develops materials appropriate to the gains in the Classroom Education curriculum and the needs of the student.
  • Recognizes himself/herself as an individual with his/her creative, strong and weak sides.
  • Fulfills his/her responsibilities effectively by taking part in individual and group studies.
  • Actively uses ways of accessing information.
  • Develop a positive attitude towards lifelong learning.
  • Actively participates in artistic and cultural activities.
  • Carries out professional projects and activities for the social environment with a sense of social responsibility.
  • Uses information and communication technologies effectively.
  • Acts in accordance with the legislation regulating the duties, rights and responsibilities related to the profession.
  • Knows the importance of school-family-student interaction and comprehends the studies for family participation.
  • Communicates effectively and efficiently with students and colleagues.
  • Gains the vital importance of education and training.
  • Establishes a connection between national culture and universal values.
  • Participates in social and cultural activities.

Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expressive competence

Further Info

Mid-term evaluation

ARTICLE 3- (1) Mid-term evaluation tools for a course consist of mid-term exams, quizzes, fieldwork, practice, homework, project, workshop, seminar, continuation, laboratory and other studies.

(2) Except for courses for which the relevant unit board of directors has decided otherwise, at least one mid-term exam must be held for a course.

(3) Each mid-term evaluation tool is graded out of 100 points. No success evaluation method is used in the grading of these evaluation tools and no letter success grade is given. The letter success grade is given after all evaluation tools, including the end-of-term exam, are graded.

(4) The contribution rates (weights) of the mid-term evaluation tools for which students are responsible to the success grade are specified in the Course Application Form. These rates are taken as the basis for the evaluation of the relevant course.

(5) The contribution of the mid-term exam determined in the mid-term evaluation to the success grade cannot be less than 40% or more than 60%.

(6) The instructor responsible for a course prepares a Course Application Form in accordance with the format determined by the relevant unit board for the relevant course and submits it to the relevant Department Head one week before the beginning of the relevant semester. The course instructor distributes the Course Application Form to all students in the first lesson. This form includes information about the course, weekly schedule, purpose of the course, outcomes of the course, student meeting hours, types and number of mid-term studies, and the percentages of contributions of mid-term studies and final exams to the success grade.

(7) The evaluation grades for the course during the semester are announced before the last week of the relevant semester.

(8) Except for courses decided otherwise by the relevant unit board of directors, mid-term exams are held between the 5th and 12th weeks for each course. Mid-term exam dates are announced within the first two weeks of the relevant semester. In order to take the mid-term exams of a course, the student must be registered for the course. Students who fail due to absence until the mid-term exam dates cannot take the mid-term exams, and even if they have taken them, their exams are considered invalid.

(9) Mid-term evaluations may replace the mid-term exam grade.

(10) The right to take a make-up exam is granted only for mid-term exams. In exceptional cases defined by the principles determined by the Senate, a make-up exam is held by the faculty member responsible for the course on 3 specified dates. Make-up exams are held once for each course in each semester, regardless of the number of mid-term exams.

(11) For students assigned by the Rectorate, a number of make-up exams are held for each course in each semester.

Achievement Grade and Achievement Evaluation Method

(1) The success grade is calculated from the mid-term evaluation and end-of-term exam grades. In this calculation, the grade the student receives from each evaluation tool is multiplied by the contribution rate (weight) of the relevant evaluation tool to the success grade, based on the Course Application Form announced before the relevant semester begins, and the calculation result is rounded to an integer. The rounding process is as follows; if the first digit after the decimal point is less than five, without changing the units digit; if it is five or greater, the units digit is increased by one.

(2) The raw success grade calculated out of 100 is converted to a letter success grade using the Relative Evaluation System or the instructor's discretion.

(3) The relative evaluation system is not used in internships, term projects, graduation projects, graduation thesis, seminar courses and similar courses. 4

(4) In courses where the relative evaluation system and instructor's discretion are applied, the student's end-of-term exam grade must be at least YSAS in order to be evaluated. Students who fall below this grade are directly considered to have failed.

(5) For courses that cannot be evaluated with the Relative Evaluation System, the distribution of end-of-term raw success grades is used and the letter grades corresponding to the success degrees are determined at the discretion of the instructor giving the course based on the Success Grade Catalog Values ​​given in Table 1. The instructor may lower or not increase the score ranges in Table 1.

RAW SUCCESS

GRADE SUCCESS GRADE COUNT DESCRIPTION

90 – 100 AA 4.00 Successful

85-89 BA 3.50 Successful

75-84 BB 3.00 Successful

70-74 CB 2.50 Successful

60-69 CC 2.00 Successful

55 – 59 DC 1.50 Conditional Successful

50 – 54 DD 1.00 Conditional Successful

0 – 49 FF 0.00 Fail


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Secondary education institutions or equivalency by the Ministry of National Education graduated from approved foreign secondary education institutions and admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions to have provided.
  • To have completed the Measurement, Selection and The central exam held by the Placement Center (ÖSYM) as a result of the relevant undergraduate program of the higher education institution to have been placed.
  • Higher education programs, the procedures and principles of which are determined by YÖK programs that accept students through special talent exams for the central exam conducted by ÖSYM to have taken and passed the special talent exam.
  • The procedures and principles determined by YÖK and conducted by ÖSYM For associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) in higher education institutions that are a continuation of the fields they have completed to be placed in undergraduate programs.

Conditions for Success
To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations determined by the higher education institution

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can apply to master's programs and related If they meet the requirements, they can continue to graduate programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students may continue their studies at the higher education institutions have the right to participate in the double major programs they open. Double major programs, students enrolled in two diploma programs simultaneously and if they are successful, they will receive two separate undergraduate diplomas. they can take

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode