Yeterlilik Kodu

TR0030027820

Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Aydın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFlorya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://www.aydin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği pedagojik formasyonun içerdiği bilgiler ve beceriler bütününe sahip olan öğretmenler yetiştirmektir.
  • Evrenseli yansıtıp, yereli göz önünde bulunduran, toplumsal değişim ve gelişimin sosyal rol modelleri olarak görev yapan öğretmenler yetiştirmektir.
  • Toplumun yetişmiş ve yetişmekte olan bireyleri arasında sosyal, bilişsel, duyuşsal ve benzeri bağlamlarda köprüler kurarak özgürleşmeyi ve kendini gerçekleştirmeyi görev edinen öğretmenler yetiştirmektir.
  • Temel eğitimde özsaygı, özgüven, özyeterlilik ve özdüzenleme becerilerine sahip öğretmenler yetiştirmektir.

 

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Tam burs imkanı vardır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  •  
  • Sınıf öğretmenliği alan dersleri ve öğretmenlik mesleği alanındaki kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
  • Bilginin oluşturulma süreçlerini yorumlar.
  • Alanıyla ilgili öğretimsel faaliyetleri sınıflandırır.
  • Sınıf Öğretmenliği alanındaki bilgileri diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir.
  • Sınıf öğretmenliği temel alan bilgileri ile ulusal ve evrensel değerleri ilişkilendirir.
  • Öğrenciler, sınıf öğretim programındaki başarıları dikkate alarak konuya dayalı bir öğretim repertuvarı geliştirirler.
  • Sınıf öğretmenliği programında yer alan kazanımları göz önünde bulundurarak konu temelli öğretimsel repertuar geliştirir.
  • Öğretimsel süreçleri etkileyecek öğrenci gelişim özelliklerini sorunsallaştırır.
  • Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yaklaşımlarla değerlendirir.
  • Planladığı öğretimsel faaliyetlerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel çıktılarını izler.
  • Sınıf Öğretmenliği alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır.
  • Eğitim Bilimleri adına üretilmiş olan bilimsel bilgileri yorumlar.
  • Öğrencilerin bilimin doğası ile ilgili bir kavrayış kazanmalarını destekler.
  • Öğrenme ortamlarını beceri merkezli olacak şekilde tasarlar.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olur ve öğrencileri arasında farkındalık yaratır.
  • Öğretimsel faaliyetlerini yaratıcı ve analitik düşünerek yapılandırır.
  • Öğretimsel tasarımlarında bireysel farkılıkları dikkate alır.
  • Öğretimsel tasarımlarında uygun ders materyallerini hazırlar.
  • Sınıf öğretmenliği alanında çok yönlü gelişimi sağlamaya yönelik sanatsal, fiziksel ve zihinsel etkinlikleri uygular.
  • Çok değişkenli akıl yürütme becerilerini kullanarak deneysel tasarımlar geliştirir.
  • Liderliğini yaptığı takımı etkin bir şekilde yönetir.
  • Uygun olan her koşul ve durumda sorumluluk alır.
  • Mesleki özyeterliliğe sahip olur.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
  • Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşimleri kurar.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sosyokültürel sorunları kavrayarak çözüm yolları geliştirir.
  • Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel eğilimleri takip eder.
  • Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili pedagojik günceli yakından takip eder.
  • Bilişim teknolojilerini etkin düzeyde kullanır.
  • Alanıyla ilgili sorunsallara veri toplama, analiz ve yorumlama süreçlerini kullanarak çözüm üretir.
  • Alanıyla ilgili sorunsallara yönelik ürettiği çözüm önerilerini çevresindeki kişiler ile paylaşır.
  • Öğrenci sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır.
  • Öğrenci aile, okul, fakülte ve genel sivil-sosyal ilişkiler çemberinde işbirliğine yönelik sinerji oluşturur.
  • Öğrenci, en az bir yabancı dil kullanarak alanıyla ilgili eğilimleri ve günceli yakından izler.
  • Öğrencilerin biyolojik, psikolojik, sosyolojik, kültürel ve ruhsal gelişimlerini destekler.
  • Öğrenci alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarındaki sorumluluklarını etkin bir biçimde yerine getirir.
  • Öğretmenlik mesleğinin pedagojik karizmasını temsil edebilme yeteneğine sahiptir.
  • Bilişte, düşünüşte ve işleyişte etik değerlere ve ilkelere göre hareket eder.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu ilkelerini, eğitimin evrensel ilkeleriyle birlikte uygular.
  • İş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınıf Öğretmenliği Programı disiplinlerarası bir çalışma alanıdır. Sınıf Öğretmenliği Programında, alan bilgisi, meslek bilgisi ve genel kültür derslerine yer verilmektedir. Ayrıca öğretmen adaylarına seçmeli dersler de sunulmaktadır. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Programdaki dersler teknoloji destekli ortamlarda verilmektedir.
  • Sınıf Öğretmenliği Programı, Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü içerisinde yer alan bir lisans programıdır. Sınıf Öğretmenliği Programı’nın misyonu çağdaş, demokrasiyi benimsemiş, teknoloji ile donatılmış, bilimin yol göstericiliğine inanan, yapıcı, yaratıcı ve üretici sınıf öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programın temel görevi öğretmenler adaylarını üst düzeyde eğitim, öğretim ve araştırma için gerekli becerilerle donatmaktır. Bu programa dahil olan öğretmen adaylarından bilgiyi çeşitli ürünlere dönüştürmeleri, dünya standartlarında temel, uygulamalı ve disiplinler arası süreçleri yönetebilecek yetkinliklere sahip olmaları ve bu yetiler aracılığıyla topluma hizmet eden bireyler olarak yetişmeleri beklenmektedir.
  • Temel vizyonumuz evrensel değerler ışığında, bilim, teknoloji ve sanat alanındaki gelişmelerden yararlanarak gelecekte ulusal ve evrensel kalkınmaya katkıda bulunacak, nitelikli milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyan öğretmenler yetiştirmektir.​
  • Sınıf Öğretmenliği Programından mezun olan öğrencilerimiz, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullarda öğretmenlik yapabilmekte, üniversitelerde lisansüstü çalışmalar yürütebilmektedirler.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Giriş Şartı

Türk öğrenciler, Sınıf Öğretmenliği bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınav (YKS) sonucuna göre kabul edilirler. Daha fazla bilgi için https://www.osym.gov.tr/ adresinden yararlanabilirsiniz.

Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir.

Başarma ŞartlarıBir öğrencinin SINIF ÖĞRETMENLİĞİ programından mezun olabilmesi için: Genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, Eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu  dersleri başarması, Programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, Toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, İlgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte ingilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Yandal
  • Çift anadal
  • Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim (1 veya 2 yarıyıl)
  • Mezuniyet sonrası yüksek lisans programlarına devam imkanı
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030027820


Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Aydın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği pedagojik formasyonun içerdiği bilgiler ve beceriler bütününe sahip olan öğretmenler yetiştirmektir.
  • Evrenseli yansıtıp, yereli göz önünde bulunduran, toplumsal değişim ve gelişimin sosyal rol modelleri olarak görev yapan öğretmenler yetiştirmektir.
  • Toplumun yetişmiş ve yetişmekte olan bireyleri arasında sosyal, bilişsel, duyuşsal ve benzeri bağlamlarda köprüler kurarak özgürleşmeyi ve kendini gerçekleştirmeyi görev edinen öğretmenler yetiştirmektir.
  • Temel eğitimde özsaygı, özgüven, özyeterlilik ve özdüzenleme becerilerine sahip öğretmenler yetiştirmektir.

 


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Tam burs imkanı vardır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  •  
  • Sınıf öğretmenliği alan dersleri ve öğretmenlik mesleği alanındaki kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
  • Bilginin oluşturulma süreçlerini yorumlar.
  • Alanıyla ilgili öğretimsel faaliyetleri sınıflandırır.
  • Sınıf Öğretmenliği alanındaki bilgileri diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir.
  • Sınıf öğretmenliği temel alan bilgileri ile ulusal ve evrensel değerleri ilişkilendirir.
  • Öğrenciler, sınıf öğretim programındaki başarıları dikkate alarak konuya dayalı bir öğretim repertuvarı geliştirirler.
  • Sınıf öğretmenliği programında yer alan kazanımları göz önünde bulundurarak konu temelli öğretimsel repertuar geliştirir.
  • Öğretimsel süreçleri etkileyecek öğrenci gelişim özelliklerini sorunsallaştırır.
  • Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yaklaşımlarla değerlendirir.
  • Planladığı öğretimsel faaliyetlerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel çıktılarını izler.
  • Sınıf Öğretmenliği alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır.
  • Eğitim Bilimleri adına üretilmiş olan bilimsel bilgileri yorumlar.
  • Öğrencilerin bilimin doğası ile ilgili bir kavrayış kazanmalarını destekler.
  • Öğrenme ortamlarını beceri merkezli olacak şekilde tasarlar.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olur ve öğrencileri arasında farkındalık yaratır.
  • Öğretimsel faaliyetlerini yaratıcı ve analitik düşünerek yapılandırır.
  • Öğretimsel tasarımlarında bireysel farkılıkları dikkate alır.
  • Öğretimsel tasarımlarında uygun ders materyallerini hazırlar.
  • Sınıf öğretmenliği alanında çok yönlü gelişimi sağlamaya yönelik sanatsal, fiziksel ve zihinsel etkinlikleri uygular.
  • Çok değişkenli akıl yürütme becerilerini kullanarak deneysel tasarımlar geliştirir.
  • Liderliğini yaptığı takımı etkin bir şekilde yönetir.
  • Uygun olan her koşul ve durumda sorumluluk alır.
  • Mesleki özyeterliliğe sahip olur.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
  • Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşimleri kurar.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sosyokültürel sorunları kavrayarak çözüm yolları geliştirir.
  • Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel eğilimleri takip eder.
  • Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili pedagojik günceli yakından takip eder.
  • Bilişim teknolojilerini etkin düzeyde kullanır.
  • Alanıyla ilgili sorunsallara veri toplama, analiz ve yorumlama süreçlerini kullanarak çözüm üretir.
  • Alanıyla ilgili sorunsallara yönelik ürettiği çözüm önerilerini çevresindeki kişiler ile paylaşır.
  • Öğrenci sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır.
  • Öğrenci aile, okul, fakülte ve genel sivil-sosyal ilişkiler çemberinde işbirliğine yönelik sinerji oluşturur.
  • Öğrenci, en az bir yabancı dil kullanarak alanıyla ilgili eğilimleri ve günceli yakından izler.
  • Öğrencilerin biyolojik, psikolojik, sosyolojik, kültürel ve ruhsal gelişimlerini destekler.
  • Öğrenci alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarındaki sorumluluklarını etkin bir biçimde yerine getirir.
  • Öğretmenlik mesleğinin pedagojik karizmasını temsil edebilme yeteneğine sahiptir.
  • Bilişte, düşünüşte ve işleyişte etik değerlere ve ilkelere göre hareket eder.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu ilkelerini, eğitimin evrensel ilkeleriyle birlikte uygular.
  • İş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınıf Öğretmenliği Programı disiplinlerarası bir çalışma alanıdır. Sınıf Öğretmenliği Programında, alan bilgisi, meslek bilgisi ve genel kültür derslerine yer verilmektedir. Ayrıca öğretmen adaylarına seçmeli dersler de sunulmaktadır. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Programdaki dersler teknoloji destekli ortamlarda verilmektedir.
  • Sınıf Öğretmenliği Programı, Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü içerisinde yer alan bir lisans programıdır. Sınıf Öğretmenliği Programı’nın misyonu çağdaş, demokrasiyi benimsemiş, teknoloji ile donatılmış, bilimin yol göstericiliğine inanan, yapıcı, yaratıcı ve üretici sınıf öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programın temel görevi öğretmenler adaylarını üst düzeyde eğitim, öğretim ve araştırma için gerekli becerilerle donatmaktır. Bu programa dahil olan öğretmen adaylarından bilgiyi çeşitli ürünlere dönüştürmeleri, dünya standartlarında temel, uygulamalı ve disiplinler arası süreçleri yönetebilecek yetkinliklere sahip olmaları ve bu yetiler aracılığıyla topluma hizmet eden bireyler olarak yetişmeleri beklenmektedir.
  • Temel vizyonumuz evrensel değerler ışığında, bilim, teknoloji ve sanat alanındaki gelişmelerden yararlanarak gelecekte ulusal ve evrensel kalkınmaya katkıda bulunacak, nitelikli milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyan öğretmenler yetiştirmektir.​
  • Sınıf Öğretmenliği Programından mezun olan öğrencilerimiz, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullarda öğretmenlik yapabilmekte, üniversitelerde lisansüstü çalışmalar yürütebilmektedirler.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)


Giriş Şartı

Türk öğrenciler, Sınıf Öğretmenliği bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınav (YKS) sonucuna göre kabul edilirler. Daha fazla bilgi için https://www.osym.gov.tr/ adresinden yararlanabilirsiniz.

Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir.


Başarma Şartları
Bir öğrencinin SINIF ÖĞRETMENLİĞİ programından mezun olabilmesi için: Genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, Eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu  dersleri başarması, Programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, Toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, İlgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte ingilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Yandal
  • Çift anadal
  • Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim (1 veya 2 yarıyıl)
  • Mezuniyet sonrası yüksek lisans programlarına devam imkanı

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027820

Qualification Title
Awarding BodyIstanbul Aydın University
Awarding Body ContactBeşyol. Inönü Road, No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Awarding Body Urlhttps://www.aydin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027820


Qualification Title

Awarding Body
Istanbul Aydın University

Awarding Body Contact
Beşyol. Inönü Road, No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode