Yeterlilik Kodu

TR0030034644

Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Halkalı Merkez, Halkalı, 34303 Küçükçekmece/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://izu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı olmaksızın öğretmen yetiştirme
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Bu programın amacı, topluma ve doğaya duyarlı olacak, bireysel ve mesleki gelişimlerin topluma etkisinin farkında olacak, alanında yetkili ve etik değerlere sahip olacak, sürekli gelişmeyi hayatlarının felsefesi olarak algılayacak, bilimsel düşünceyi benimseyecek, kamu politikasını dikkate alacak, bilgi teknolojisini etkili biçimde kullanacak, yaratıcı ve eleştirel düşünebilecek, estetik duyarlılığı kazandırabilecek sınıf öğretmenlerini yetiştirmektir.
  • Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme; sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili kazandığı yeterliliklere dayalı olarak, ilgili kavramlar ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme; Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olabilme, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilme ve uygulayabilme.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da spor salonlarında, MEB’e bağlı resmi ve özel kurumlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
  • Bu program tam burslu olarak sağlanmaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki yaşamı boyunca tüm eğitim uygulamalarında, Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
  • Sınıf öğretmenliği programında yer alan derslere ilişkin konu alan bilgisine sahip olur.
  • Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
  • Alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek, değişiklikleri öğrenme sürecine yansıtır.
  • Sınıf Öğretmenliği alanındaki bilgileri diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir.
  • Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
  • Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
  • Teknolojik araçları etkili şekilde kullanır.
  • Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ya da sözlü olarak alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla paylaşır.
  • Öğrencileriyle birlikte onların kendini ve yakın çevresini tanıyacak etkinlikler düzeyerek bu yolla çevreyi koruma ve çevreye duyarlı olma bilincini geliştirir.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar.
  • Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanabilir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
  • Evrensel ve kültürel değerlere sahiptir.
  • Sanatın topluma olan etkisi konusunda farkındalığı arttıran çalışmalar yapar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi'ndeki programlarda en çok kullanılan Ölçme Yöntemleri aşağıda verilmiştir.

  • Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
  • Sözlü Sınav
  • Ödev
  • Proje / Tasarım
  • Portfolyo
  • Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez)
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.
Başarma Şartları Öğrencilerin bu programdan mezun olabilmeleri için en az  240 AKTS  ders almaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğrencilere Sunulan İmkanlar:

  • Yabancı dil öğrenme imkanı (Ücretsiz),
  • Yandal yapma imkanı (Anadal programının normal öğrenim süresince burslu),
  • Çift anadal yapma imkanı (Çift Anadal programının normal öğrenim süresince burslu),
  • Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim imkanı (1 veya 2 yarıyıl),
  • Mezuniyet sonrası yüksek lisans programlarına devam imkanı.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030034644


Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Halkalı Merkez, Halkalı, 34303 Küçükçekmece/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Bu programın amacı, topluma ve doğaya duyarlı olacak, bireysel ve mesleki gelişimlerin topluma etkisinin farkında olacak, alanında yetkili ve etik değerlere sahip olacak, sürekli gelişmeyi hayatlarının felsefesi olarak algılayacak, bilimsel düşünceyi benimseyecek, kamu politikasını dikkate alacak, bilgi teknolojisini etkili biçimde kullanacak, yaratıcı ve eleştirel düşünebilecek, estetik duyarlılığı kazandırabilecek sınıf öğretmenlerini yetiştirmektir.
  • Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme; sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili kazandığı yeterliliklere dayalı olarak, ilgili kavramlar ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme; Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olabilme, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilme ve uygulayabilme.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da spor salonlarında, MEB’e bağlı resmi ve özel kurumlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
  • Bu program tam burslu olarak sağlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki yaşamı boyunca tüm eğitim uygulamalarında, Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
  • Sınıf öğretmenliği programında yer alan derslere ilişkin konu alan bilgisine sahip olur.
  • Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
  • Alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek, değişiklikleri öğrenme sürecine yansıtır.
  • Sınıf Öğretmenliği alanındaki bilgileri diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir.
  • Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
  • Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
  • Teknolojik araçları etkili şekilde kullanır.
  • Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ya da sözlü olarak alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla paylaşır.
  • Öğrencileriyle birlikte onların kendini ve yakın çevresini tanıyacak etkinlikler düzeyerek bu yolla çevreyi koruma ve çevreye duyarlı olma bilincini geliştirir.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar.
  • Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanabilir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
  • Evrensel ve kültürel değerlere sahiptir.
  • Sanatın topluma olan etkisi konusunda farkındalığı arttıran çalışmalar yapar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi'ndeki programlarda en çok kullanılan Ölçme Yöntemleri aşağıda verilmiştir.

  • Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
  • Sözlü Sınav
  • Ödev
  • Proje / Tasarım
  • Portfolyo
  • Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez)

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)


Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.

Başarma Şartları
Öğrencilerin bu programdan mezun olabilmeleri için en az  240 AKTS  ders almaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Öğrencilere Sunulan İmkanlar:

  • Yabancı dil öğrenme imkanı (Ücretsiz),
  • Yandal yapma imkanı (Anadal programının normal öğrenim süresince burslu),
  • Çift anadal yapma imkanı (Çift Anadal programının normal öğrenim süresince burslu),
  • Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim imkanı (1 veya 2 yarıyıl),
  • Mezuniyet sonrası yüksek lisans programlarına devam imkanı.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034644

Qualification Title
Bachelor’s Degree in Elementary School Teaching
Awarding BodyIstanbul Sabahattin Zaim University
Awarding Body ContactIstanbul Sabahattin Zaim University, Halkalı Merkez Halkalı 34303 Küçükçekmece/Istanbul
Awarding Body Urlhttps://izu.edu.tr/en/home-page
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training without subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The aim of this program is to educate classroom teachers who will be aware of the impact of individual and professional developments on society and nature, possess authority in their field and ethical values, perceive continuous development as a philosophy of life, adopt scientific thinking, consider public policy, use information technology effectively, think creatively and critically, and instill aesthetic sensitivity.
  • Skills include proper, effective use of Turkish and the ability to communicate effectively with students; understanding of concepts and inter-conceptual relations based on the competencies acquired related to the field of elementary school teaching; possession of pedagogical knowledge related to the profession and field, and knowledge and application of contemporary teaching methods and assessment and evaluation methods.
Learning Environments
  • Education and training are carried out in the form of formal, open, or online education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops or sports halls within higher education institutions, in public and private institutions affiliated to the Ministry of National Education.
Description
  • Base all educational practices throughout professional life on the aims and principles of Turkish national education.
  • Possess subject area knowledge related to courses in the elementary school teaching program.
  • Identify and solve problems related to the field of elementary school teaching.
  • Keep up with developments in the field and reflect changes in the learning process.
  • Relate knowledge in the field of Elementary School Teaching to other disciplines.
  • Use Turkish correctly and effectively.
  • Use a foreign language to acquire up-to-date information related to the field and communicate with colleagues.
  • Effectively use technological tools.
  • Share thoughts and solution proposals related to issues in the field of Elementary School Teaching with experts and non-experts through written or oral communication supported by quantitative and qualitative data.
  • Develop activities with students to enhance awareness of environmental protection.
  • Understand the teacher's guidance roles and ways to understand students.
  • Use different assessment and evaluation methods and techniques.
  • Respect the customs and traditions of the society, embracing national culture, unity, and solidarity.
  • Possess universal and cultural values. Conduct works that increase awareness of the impact of art on society.
Key Competencies

Advanced proficiency in the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning to learn competence
  •  Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

The most commonly used Assessment Methods at Istanbul Sabahattin Zaim University are Exams (Written Exam / Test: True-False Test, Multiple Choice Test, Short Answer Test, Matching Test), Oral Exam, Assignment, Project / Design, Portfolio, Performance Task (Application / Laboratory / Workshop / Field Work / Seminar / Presentation / Graduation Project / Thesis)

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Accreditation Organization Name: Teacher Training Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD).

Access Requirements
  • Students who want to enroll in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, considering the conditions of each student and the degree applied for. More detailed information about admission to the University is available in the Institution Catalog.
Conditions for Success To graduate from this program, students must take at least 240 ECTS credits and have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Opportunities offered to students:

  • Opportunity to learn a foreign language (Free of charge)
  • Minor program opportunity (Scholarship within the normal duration of the undergraduate program)
  • Double major opportunity (Scholarship within the normal duration of the double major program)
  • Opportunity to study abroad through international exchange programs (1 or 2 semesters)
  • Opportunity to continue to master's programs after graduation.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034644


Qualification Title
Bachelor’s Degree in Elementary School Teaching

Awarding Body
Istanbul Sabahattin Zaim University

Awarding Body Contact
Istanbul Sabahattin Zaim University, Halkalı Merkez Halkalı 34303 Küçükçekmece/Istanbul


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The aim of this program is to educate classroom teachers who will be aware of the impact of individual and professional developments on society and nature, possess authority in their field and ethical values, perceive continuous development as a philosophy of life, adopt scientific thinking, consider public policy, use information technology effectively, think creatively and critically, and instill aesthetic sensitivity.
  • Skills include proper, effective use of Turkish and the ability to communicate effectively with students; understanding of concepts and inter-conceptual relations based on the competencies acquired related to the field of elementary school teaching; possession of pedagogical knowledge related to the profession and field, and knowledge and application of contemporary teaching methods and assessment and evaluation methods.

Learning Environments
  • Education and training are carried out in the form of formal, open, or online education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops or sports halls within higher education institutions, in public and private institutions affiliated to the Ministry of National Education.

Description
  • Base all educational practices throughout professional life on the aims and principles of Turkish national education.
  • Possess subject area knowledge related to courses in the elementary school teaching program.
  • Identify and solve problems related to the field of elementary school teaching.
  • Keep up with developments in the field and reflect changes in the learning process.
  • Relate knowledge in the field of Elementary School Teaching to other disciplines.
  • Use Turkish correctly and effectively.
  • Use a foreign language to acquire up-to-date information related to the field and communicate with colleagues.
  • Effectively use technological tools.
  • Share thoughts and solution proposals related to issues in the field of Elementary School Teaching with experts and non-experts through written or oral communication supported by quantitative and qualitative data.
  • Develop activities with students to enhance awareness of environmental protection.
  • Understand the teacher's guidance roles and ways to understand students.
  • Use different assessment and evaluation methods and techniques.
  • Respect the customs and traditions of the society, embracing national culture, unity, and solidarity.
  • Possess universal and cultural values. Conduct works that increase awareness of the impact of art on society.

Key Competencies

Advanced proficiency in the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning to learn competence
  •  Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

The most commonly used Assessment Methods at Istanbul Sabahattin Zaim University are Exams (Written Exam / Test: True-False Test, Multiple Choice Test, Short Answer Test, Matching Test), Oral Exam, Assignment, Project / Design, Portfolio, Performance Task (Application / Laboratory / Workshop / Field Work / Seminar / Presentation / Graduation Project / Thesis)


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Accreditation Organization Name: Teacher Training Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD).


Access Requirements
  • Students who want to enroll in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, considering the conditions of each student and the degree applied for. More detailed information about admission to the University is available in the Institution Catalog.

Conditions for Success
To graduate from this program, students must take at least 240 ECTS credits and have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Opportunities offered to students:

  • Opportunity to learn a foreign language (Free of charge)
  • Minor program opportunity (Scholarship within the normal duration of the undergraduate program)
  • Double major opportunity (Scholarship within the normal duration of the double major program)
  • Opportunity to study abroad through international exchange programs (1 or 2 semesters)
  • Opportunity to continue to master's programs after graduation.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode