Yeterlilik Kodu

TR0030222568

Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Üniversiteler Mahallesi 1609 Sokak No:10 06800 Bilkent / Çankaya Ankara Faks: +90 312 266 4127
Sorumlu Kurum URLhttps://w3.bilkent.edu.tr/www/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Sınıf Öğretmenliği programı, yenilikçi ve yaratıcı öğretim yöntemlerini benimseyen, eğitimle teknolojiyi bütünleştiren, üst düzey iletişim becerilerine sahip ilkokul öğretmenleri yetiştirme amacıyla kurulmuştur. Programın ana hedefi, öğretmen adaylarının ileride çalışacakları her kurumda eğitim kalitesini ileriye taşıyacak niteliklerle yetişmesidir. %30  İngilizce eğitim sunan bir bölümdür.

Öğrenme Ortamları

Sınıf Öğretmenliği eğitimi, örgün öğretim ile en az %30 oranında kısmen yabancı dilde İngilizce olarak verilmektedir. Üniversite bünyesinde, bölüm derslerinin ve programın amaçladığı yetkinliklerin kazanılabilmesi adına derslikler, amfiler, laboratuvarlar bulunmaktadır. Uygulanan çekirdek müfredat kapsamında farklı disiplinlerden dersler ile desteklenen öğrenciler aynı zamanda sosyal ve kültürel anlamda da desteklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerileri edinip, uygularken sınıf öğretmenliği alanına özgü öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını, teorilerini, öğretim yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
  • Uluslararası literatürün yanı sıra ulusal literatürü de takip ederek, Türkiye'nin kültürel değerlerini yansıtan ve evrensel değerlere önem veren bir profil sunar.
  • Öğrenciler için zengin bir öğrenme ortamı yaratırken, dijital ortamda ulusal/uluslararası mesleki örgütlerle, meslektaşlarla ve kaynaklarla iletişim / erişim sağlar.
  • Mesleki gelişim için öğretim ve araştırmada yeterlilik kazanır ve bu kazanımları öğrencilere yansıtır.
  • Sınıf içi öğretim alanında geleneksel ve alternatif ölçme/değerlendirme yöntem ve tekniklerini tanımlar ve onları kullanır.
  • Mesleki etik değerleri benimseyerek, paydaşlarla işbirliği içinde olur, bu doğrultuda kişisel ve mesleki sosyal sorumluluklarını gözetir.
  • Türkçeyi doğru ve etkili bir şekilde kullanabilir, İngilizce yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirebilir.
  • Eleştirel düşünme yeteneği gösterir, yeni fikirler üretir ve problem çözme becerisine sahiptir.
  • Ulusal ve uluslararası programların yapısını ve gereksinimlerini araştırarak, ulusal ve uluslararası programların gereksinimlerini takip ederek ders planları hazırlar.
  • Öğrencilerin ders dışı zamanlarda sanatsal, kültürel, sportif ve entelektüel faaliyetlerle çeşitlilik, yaratıcılık ve bağlılığa dahil olduğu kampüs yaşamının avantajlarından yararlanır.
Anahtar Yetkinlikler
  1. Anadilde iletişim
  2. Yabancı dillerde iletişim
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlikler
  4. Dijital yetkinlik
  5. Öğrenmeyi öğrenme
  6. Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
  7. İnisiyatif alma ve girişimcilik
  8. Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her derste yarıyıl boyunca ara sınavlar, projeler, laboratuvar veya stüdyo çalışmaları, ödevler, küçük sınavlar gibi çeşitli değerlendirme etkinlikleri gerçekleştirilir; ayrıca yarıyıl sonunda bir final sınavı yapılır. Yarıyıl boyunca gerçekleştirilen değerlendirme etkinliklerinin ve final sınavının yarıyıl sonu toplam notu içindeki ağırlıkları, ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir ve yarıyıl başında ilan edilir. Final sınavının toplam not içindeki ağırlığı %60’ı geçemez. Yarıyıl içi değerlendirme etkinliklerinin, akademik takvime göre yarıyıl derslerinin bittiği tarihten önce değerlendirilerek sonuçlarının öğrencilere duyurulması gereklidir.
  • İngilizce Hazırlık Programı’nın sınavları hariç, ara sınav ve final sınavlarında çoktan seçmeli veya doğru-yanlış tipi seçenekli sorulara yer verilmez.
  • Disiplin soruşturması sonucu uzaklaştırma cezası alan öğrencilere, cezalı oldukları süre boyunca katılamadıkları değerlendirme etkinlikleri için telafi olanağı tanınmaz.
  • Öğrencilerin final sınavına girme hakkı elde etmek için yarıyıl boyunca gerçekleştirilen değerlendirme etkinliklerinden toplamda belli bir başarı düzeyini göstermesi gerekir. Bu başarı düzeyini sağlayamayan veya dersin devam koşullarını yerine getirmeyen öğrenciler dersin final sınavına alınmaz. Yarıyıl boyunca gerçekleştirilen değerlendirme etkinliklerinin kendi aralarındaki ağırlıkları ile final sınavına girme hakkını elde etmek için gerekli en düşük başarı düzeyi ve devam zorunluluğu oranı, dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir ve yarıyıl başında yazılı olarak ilan edilir. Final sınavına girme hakkı elde edemeyen öğrenciler dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir ve final sınavları öncesinde akademik takvimde belirtilen tarihler içinde bu öğrencilere FZ notu verilir. FZ notu alan öğrenciler dersin final sınavına alınmaz.
  • Yarıyıl sonunda her öğrenciye verilecek harf notu, öğrencinin yarıyıl sonu ağırlıklı toplam notu ile derslere devamına ve diğer çalışmalara katılımına bakılarak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Toplam başarısı, öğretim elemanı tarafından belirlenen en düşük başarı düzeyini sağlayamayan öğrencilerden final sınavına katılmış olanlara F notu, final sınavına girme hakkı olduğu halde final sınavına girmemiş öğrencilere ise FX notu verilir. Final sınavına girmemiş olduğu halde, toplam başarısı öğretim elemanı tarafından belirlenen en düşük başarı düzeyini aşan öğrencilere D veya daha yüksek bir not verilebilir. Harf notları akademik takvimde belirtilen güne kadar elektronik ortamda Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne teslim edilir.
  • Öğrenci İşleri Müdürlüğü, akademik takvimde belirtilen tarihte yarıyıl sonu ders notları ile yarıyıl ve genel not ortalamalarını ilan eder.
  • Verilmiş olabilecek I notları ve 4.8’inci madde kapsamında telafi sınavı alacak öğrencilerin notları hariç, harf notlarının açıklanmasının ardından belirsiz kalan tüm notlar FX notuna dönüşür.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sınıf Öğretmenliği lisans programı, Bilkent Üniversitesi Eğitimde Kalite Güvencesi çalışmaları kapsamında her akademik dönem sonunda sürekli iyileştirme döngüsü içerisinde takip edilmektedir. Akademik dönem sonlarında hazırlanan raporlar hem kamuoyuna açılmakta hem de Yükseköğretim Kalite Kurulu ile paylaşılmaktadır.

Link:

https://qme.bilkent.edu.tr/program.php?stand_alone=&bolum_kod=EDU&program_kod=EDU_BA&track_kod=

https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/yillik-faaliyet-raporlari/

https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/donemlik-olcum-raporlari/

Giriş Şartı
  • Merkezi yerleştirme sonucu ÖSYM tarafından Bilkent Üniversitesi’nde bir programa yerleştirilen öğrenciler, ön kayıt sonrası girdikleri Bilkent Üniversitesi yetenek sınavlarında başarılı olan öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu’nun Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esasları doğrultusunda Üniversite’nin kabul ettiği T.C. uyruklu veya yabancı öğrenciler ile Türkiye Bursları kapsamında Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı tarafından Üniversite’ye yerleştirilen yabancı uyruklu öğrenciler Bilkent Üniversitesi’ne kesin kayıt yaptırma hakkına sahiptir.
  • Ayrıca, Bilkent Üniversitesi tarafından yatay geçiş yoluyla kabul edilen öğrenciler, kabul edildikleri eğitim programının ilgili sınıfından başlamak üzere kesin kayıt yaptırabilir.
  • Kesin kayıt yaptıran öğrenciler her yarıyılda aldıkları ders sayısına bakılmaksızın tam zamanlı öğrenci statüsünde eğitimlerine devam eder.
  • Merkezi yerleştirme yoluyla Bilkent Üniversitesi’nin bir lisans programına yerleşen ve daha önce Bilkent’te farklı bir lisans programına kayıtlı olup bu programdan mezun olmamış öğrencilerin kesin kayıt işlemleri ve program intibakları Bilkent Üniversitesi Lisans Programlarına Yatay ve Dikey Geçiş Yönetmeliği’nin ilgili hükümlerine tabi olur. Kayıtlı olduğu programa tekrar yerleşen öğrencilerden eğitimlerine bir yıldan daha kısa süre ara vermiş olanlar programlarına kaldıkları yerden devam eder, bir yıldan daha uzun süre ara vermiş olanlar ise programa baştan başlar. Daha önce bir üniversiteden lisans derecesi alarak mezun olmuş öğrenciler ile geçmiş yıllarda Bilkent Üniversitesi’nde bir lisans programına yerleştirilmiş olup yeniden ÖSYM sınavlarına girerek tekrar Bilkent’e yerleştirilen öğrenciler, Bilkent Üniversitesi burslarından yararlanamaz.
Başarma Şartları Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı toplam kredi, o dersin kredi saat değeri ile öğrenciye takdir edilen ders notu katsayısının çarpılması ile bulunur. Yarıyıl not ortalaması (GPA), öğrencinin o yarıyıl Bilkent Üniversitesi’nde aldığı derslerden sağladığı toplam kredinin, aldığı derslerin kredi saat değerleri toplamına bölünmesiyle hesaplanır. Genel not ortalaması (CGPA), öğrencinin bölümüne girişinden itibaren Bilkent Üniversitesi’nde aldığı tüm derslerin kredi saat değerleriyle ağırlıklandırılmış ortalamasıdır. Ancak, öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, genel not ortalamasına sadece ilgili desten alınmış olan en son not dahil edilir, önceki notlar dahil edilmez. Tüm derslerin genel not ortalaması (AGPA), tekrar edilen derslerin önceki notları da dahil edilerek öğrencinin bölümüne girişinden itibaren Bilkent Üniversitesi’nde aldığı tüm derslerin kredi saat değerleriyle ağırlıklandırılmış ortalamasıdır. Not ortalamaları virgülden sonra iki hane olarak hesaplanır; ilgili not virgülden sonraki üçüncü hane 5 veya daha fazla oluğunda yukarıya, 4 veya daha az olduğunda aşağıya yuvarlanır. Yaz dönemi sonunda öğrencilerin yaz döneminde kayıt yaptırdıkları derslerden aldıkları notlar dikkate alınarak genel not ortalamaları yeniden hesaplanır. Takip eden yarıyıl başında ders kayıtları, öğrencinin güncellenmiş genel not ortalamasına göre belirlenen yeni akademik başarı durumuna bakılarak yapılır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programın sonunda mezunlar,

  • Kamu, özel ve uluslararası okullar dahil olmak üzere çeşitli eğitim ortamlarında öğretmenlik yapabileceklerdir.
  • Küresel eğitimi teşvik ederek öğrencilere çok kültürlü ve uluslararası ortamlarda eğitim verebileceklerdir.
  • Öğrenci sonuçlarını küresel olarak geliştirmek için yenilikçi öğretim yöntemleri ve eğitim teknolojileri uygulayabileceklerdir.
  • Sürekli mesleki gelişim ve öz değerlendirme yaparak yaşam boyu öğrenmeye olan bağlılıklarını göstereceklerdir.
Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

(https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf)

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği (https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=28996&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5)

Bilkent Üniversitesi Lisans ve Ön Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği (https://w3.bilkent.edu.tr/www/lisans-ve-on-lisans-egitim-ogretim-yonetmeligi/)

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030222568


Yeterlilik Adı
Sınıf Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Üniversiteler Mahallesi 1609 Sokak No:10 06800 Bilkent / Çankaya Ankara Faks: +90 312 266 4127

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Sınıf Öğretmenliği programı, yenilikçi ve yaratıcı öğretim yöntemlerini benimseyen, eğitimle teknolojiyi bütünleştiren, üst düzey iletişim becerilerine sahip ilkokul öğretmenleri yetiştirme amacıyla kurulmuştur. Programın ana hedefi, öğretmen adaylarının ileride çalışacakları her kurumda eğitim kalitesini ileriye taşıyacak niteliklerle yetişmesidir. %30  İngilizce eğitim sunan bir bölümdür.


Öğrenme Ortamları

Sınıf Öğretmenliği eğitimi, örgün öğretim ile en az %30 oranında kısmen yabancı dilde İngilizce olarak verilmektedir. Üniversite bünyesinde, bölüm derslerinin ve programın amaçladığı yetkinliklerin kazanılabilmesi adına derslikler, amfiler, laboratuvarlar bulunmaktadır. Uygulanan çekirdek müfredat kapsamında farklı disiplinlerden dersler ile desteklenen öğrenciler aynı zamanda sosyal ve kültürel anlamda da desteklenmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği güncel bilgi ve becerileri edinip, uygularken sınıf öğretmenliği alanına özgü öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını, teorilerini, öğretim yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
  • Uluslararası literatürün yanı sıra ulusal literatürü de takip ederek, Türkiye'nin kültürel değerlerini yansıtan ve evrensel değerlere önem veren bir profil sunar.
  • Öğrenciler için zengin bir öğrenme ortamı yaratırken, dijital ortamda ulusal/uluslararası mesleki örgütlerle, meslektaşlarla ve kaynaklarla iletişim / erişim sağlar.
  • Mesleki gelişim için öğretim ve araştırmada yeterlilik kazanır ve bu kazanımları öğrencilere yansıtır.
  • Sınıf içi öğretim alanında geleneksel ve alternatif ölçme/değerlendirme yöntem ve tekniklerini tanımlar ve onları kullanır.
  • Mesleki etik değerleri benimseyerek, paydaşlarla işbirliği içinde olur, bu doğrultuda kişisel ve mesleki sosyal sorumluluklarını gözetir.
  • Türkçeyi doğru ve etkili bir şekilde kullanabilir, İngilizce yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirebilir.
  • Eleştirel düşünme yeteneği gösterir, yeni fikirler üretir ve problem çözme becerisine sahiptir.
  • Ulusal ve uluslararası programların yapısını ve gereksinimlerini araştırarak, ulusal ve uluslararası programların gereksinimlerini takip ederek ders planları hazırlar.
  • Öğrencilerin ders dışı zamanlarda sanatsal, kültürel, sportif ve entelektüel faaliyetlerle çeşitlilik, yaratıcılık ve bağlılığa dahil olduğu kampüs yaşamının avantajlarından yararlanır.

Anahtar Yetkinlikler
  1. Anadilde iletişim
  2. Yabancı dillerde iletişim
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlikler
  4. Dijital yetkinlik
  5. Öğrenmeyi öğrenme
  6. Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
  7. İnisiyatif alma ve girişimcilik
  8. Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her derste yarıyıl boyunca ara sınavlar, projeler, laboratuvar veya stüdyo çalışmaları, ödevler, küçük sınavlar gibi çeşitli değerlendirme etkinlikleri gerçekleştirilir; ayrıca yarıyıl sonunda bir final sınavı yapılır. Yarıyıl boyunca gerçekleştirilen değerlendirme etkinliklerinin ve final sınavının yarıyıl sonu toplam notu içindeki ağırlıkları, ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir ve yarıyıl başında ilan edilir. Final sınavının toplam not içindeki ağırlığı %60’ı geçemez. Yarıyıl içi değerlendirme etkinliklerinin, akademik takvime göre yarıyıl derslerinin bittiği tarihten önce değerlendirilerek sonuçlarının öğrencilere duyurulması gereklidir.
  • İngilizce Hazırlık Programı’nın sınavları hariç, ara sınav ve final sınavlarında çoktan seçmeli veya doğru-yanlış tipi seçenekli sorulara yer verilmez.
  • Disiplin soruşturması sonucu uzaklaştırma cezası alan öğrencilere, cezalı oldukları süre boyunca katılamadıkları değerlendirme etkinlikleri için telafi olanağı tanınmaz.
  • Öğrencilerin final sınavına girme hakkı elde etmek için yarıyıl boyunca gerçekleştirilen değerlendirme etkinliklerinden toplamda belli bir başarı düzeyini göstermesi gerekir. Bu başarı düzeyini sağlayamayan veya dersin devam koşullarını yerine getirmeyen öğrenciler dersin final sınavına alınmaz. Yarıyıl boyunca gerçekleştirilen değerlendirme etkinliklerinin kendi aralarındaki ağırlıkları ile final sınavına girme hakkını elde etmek için gerekli en düşük başarı düzeyi ve devam zorunluluğu oranı, dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir ve yarıyıl başında yazılı olarak ilan edilir. Final sınavına girme hakkı elde edemeyen öğrenciler dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir ve final sınavları öncesinde akademik takvimde belirtilen tarihler içinde bu öğrencilere FZ notu verilir. FZ notu alan öğrenciler dersin final sınavına alınmaz.
  • Yarıyıl sonunda her öğrenciye verilecek harf notu, öğrencinin yarıyıl sonu ağırlıklı toplam notu ile derslere devamına ve diğer çalışmalara katılımına bakılarak öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Toplam başarısı, öğretim elemanı tarafından belirlenen en düşük başarı düzeyini sağlayamayan öğrencilerden final sınavına katılmış olanlara F notu, final sınavına girme hakkı olduğu halde final sınavına girmemiş öğrencilere ise FX notu verilir. Final sınavına girmemiş olduğu halde, toplam başarısı öğretim elemanı tarafından belirlenen en düşük başarı düzeyini aşan öğrencilere D veya daha yüksek bir not verilebilir. Harf notları akademik takvimde belirtilen güne kadar elektronik ortamda Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne teslim edilir.
  • Öğrenci İşleri Müdürlüğü, akademik takvimde belirtilen tarihte yarıyıl sonu ders notları ile yarıyıl ve genel not ortalamalarını ilan eder.
  • Verilmiş olabilecek I notları ve 4.8’inci madde kapsamında telafi sınavı alacak öğrencilerin notları hariç, harf notlarının açıklanmasının ardından belirsiz kalan tüm notlar FX notuna dönüşür.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sınıf Öğretmenliği lisans programı, Bilkent Üniversitesi Eğitimde Kalite Güvencesi çalışmaları kapsamında her akademik dönem sonunda sürekli iyileştirme döngüsü içerisinde takip edilmektedir. Akademik dönem sonlarında hazırlanan raporlar hem kamuoyuna açılmakta hem de Yükseköğretim Kalite Kurulu ile paylaşılmaktadır.

Link:

https://qme.bilkent.edu.tr/program.php?stand_alone=&bolum_kod=EDU&program_kod=EDU_BA&track_kod=

https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/yillik-faaliyet-raporlari/

https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/donemlik-olcum-raporlari/


Giriş Şartı
  • Merkezi yerleştirme sonucu ÖSYM tarafından Bilkent Üniversitesi’nde bir programa yerleştirilen öğrenciler, ön kayıt sonrası girdikleri Bilkent Üniversitesi yetenek sınavlarında başarılı olan öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu’nun Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esasları doğrultusunda Üniversite’nin kabul ettiği T.C. uyruklu veya yabancı öğrenciler ile Türkiye Bursları kapsamında Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı tarafından Üniversite’ye yerleştirilen yabancı uyruklu öğrenciler Bilkent Üniversitesi’ne kesin kayıt yaptırma hakkına sahiptir.
  • Ayrıca, Bilkent Üniversitesi tarafından yatay geçiş yoluyla kabul edilen öğrenciler, kabul edildikleri eğitim programının ilgili sınıfından başlamak üzere kesin kayıt yaptırabilir.
  • Kesin kayıt yaptıran öğrenciler her yarıyılda aldıkları ders sayısına bakılmaksızın tam zamanlı öğrenci statüsünde eğitimlerine devam eder.
  • Merkezi yerleştirme yoluyla Bilkent Üniversitesi’nin bir lisans programına yerleşen ve daha önce Bilkent’te farklı bir lisans programına kayıtlı olup bu programdan mezun olmamış öğrencilerin kesin kayıt işlemleri ve program intibakları Bilkent Üniversitesi Lisans Programlarına Yatay ve Dikey Geçiş Yönetmeliği’nin ilgili hükümlerine tabi olur. Kayıtlı olduğu programa tekrar yerleşen öğrencilerden eğitimlerine bir yıldan daha kısa süre ara vermiş olanlar programlarına kaldıkları yerden devam eder, bir yıldan daha uzun süre ara vermiş olanlar ise programa baştan başlar. Daha önce bir üniversiteden lisans derecesi alarak mezun olmuş öğrenciler ile geçmiş yıllarda Bilkent Üniversitesi’nde bir lisans programına yerleştirilmiş olup yeniden ÖSYM sınavlarına girerek tekrar Bilkent’e yerleştirilen öğrenciler, Bilkent Üniversitesi burslarından yararlanamaz.

Başarma Şartları
Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı toplam kredi, o dersin kredi saat değeri ile öğrenciye takdir edilen ders notu katsayısının çarpılması ile bulunur. Yarıyıl not ortalaması (GPA), öğrencinin o yarıyıl Bilkent Üniversitesi’nde aldığı derslerden sağladığı toplam kredinin, aldığı derslerin kredi saat değerleri toplamına bölünmesiyle hesaplanır. Genel not ortalaması (CGPA), öğrencinin bölümüne girişinden itibaren Bilkent Üniversitesi’nde aldığı tüm derslerin kredi saat değerleriyle ağırlıklandırılmış ortalamasıdır. Ancak, öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, genel not ortalamasına sadece ilgili desten alınmış olan en son not dahil edilir, önceki notlar dahil edilmez. Tüm derslerin genel not ortalaması (AGPA), tekrar edilen derslerin önceki notları da dahil edilerek öğrencinin bölümüne girişinden itibaren Bilkent Üniversitesi’nde aldığı tüm derslerin kredi saat değerleriyle ağırlıklandırılmış ortalamasıdır. Not ortalamaları virgülden sonra iki hane olarak hesaplanır; ilgili not virgülden sonraki üçüncü hane 5 veya daha fazla oluğunda yukarıya, 4 veya daha az olduğunda aşağıya yuvarlanır. Yaz dönemi sonunda öğrencilerin yaz döneminde kayıt yaptırdıkları derslerden aldıkları notlar dikkate alınarak genel not ortalamaları yeniden hesaplanır. Takip eden yarıyıl başında ders kayıtları, öğrencinin güncellenmiş genel not ortalamasına göre belirlenen yeni akademik başarı durumuna bakılarak yapılır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programın sonunda mezunlar,

  • Kamu, özel ve uluslararası okullar dahil olmak üzere çeşitli eğitim ortamlarında öğretmenlik yapabileceklerdir.
  • Küresel eğitimi teşvik ederek öğrencilere çok kültürlü ve uluslararası ortamlarda eğitim verebileceklerdir.
  • Öğrenci sonuçlarını küresel olarak geliştirmek için yenilikçi öğretim yöntemleri ve eğitim teknolojileri uygulayabileceklerdir.
  • Sürekli mesleki gelişim ve öz değerlendirme yaparak yaşam boyu öğrenmeye olan bağlılıklarını göstereceklerdir.

Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

(https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf)

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği (https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=28996&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5)

Bilkent Üniversitesi Lisans ve Ön Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği (https://w3.bilkent.edu.tr/www/lisans-ve-on-lisans-egitim-ogretim-yonetmeligi/)


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030222568

Qualification Title
Classroom Teachıng Undergraduate Dıploma
Awarding BodyİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT UNIVERSITY
Awarding Body Contactİhsan Doğramacı Bilkent University Üniversiteler Neigh. 1609 Street No:10 06800 Bilkent / Çankaya Ankara Fax: +90 312 266 4127
Awarding Body Urlhttps://w3.bilkent.edu.tr/www/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

 ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Classroom Teaching program was established to train primary school teachers who adopt innovative and creative teaching methods, integrate technology with education, and have high-level communication skills. The main goal of the program is to train teacher candidates with qualifications that will advance the quality of education in every institution they will work in the future.

Learning Environments

Classroom Teaching education is provided in a foreign language, English, with a minimum of 30% formal education. There are classrooms, lecture halls and laboratories within the university in order to gain the competencies aimed at by the department courses and the program. Students are supported with courses from different disciplines within the scope of the applied core curriculum, and are also supported socially and culturally.

Description
  • Apply learning and teaching approaches, theories, teaching methods and techniques specific to the field of classroom teaching effectively while acquiring and applying the current knowledge and skills required by the teaching profession.
  • Present a profile that reflects the cultural values of Türkiye and giving importance to universal values while following the international literature as well as the national literature.
  • Have communication/access with/to national/international professional organisations, colleagues and resources in the digital environment while creating a rich learning environment for students.
  • Acquire competencies in teaching and research for professional development, and reflecting the outcomes to/for the students.
  • Identify and use traditional and alternative measurement/assessment methods and techniques in the field of classroom teaching
  • Adopt professional ethical values and be in cooperation with stakeholders, with due regard to personal and professional social responsibilities.
  • Use the Turkish language correctly and effectively as well as develop written and oral communication skills in English.
  • Demonstrate a critical way of thinking, generate new ideas and have problem-solving skills.
  • Research the structure and requirements of national and international programmes to produce lesson plans by following the requirements of national and international programmes.
  • Take advantage of the campus life where students are engaged in diversity, creativity and commitment outside coursework through artistic, cultural, sportive and intellectual activities.
Key Competencies
  1. Communication in native language
  2. Communication in foreign languages
  3. Mathematical competence and core competencies in science/technology
  4. Digital competence
  5. Learning to learn
  6. Social and citizenship competencies
  7. Taking initiative and entrepreneurship
  8. Cultural awareness and expression
Further Info
  • In each course, assessments such as midterm exams, projects, laboratory or studio work, assignments, and quizzes are carried out throughout the semester. Additionally, a final exam is given at the end of the semester. The percentages/weights of the assessments carried out throughout the semester and the final exam grade in the total end-of-semester are determined by the relevant instructor and announced at the beginning of the semester. The percentage/weight of the final exam in the total grade cannot exceed 60%. The assessments in-term, must be evaluated according to the academic calendar and the results must be announced to the students before the end of the semester courses.
  • Except for the exams of the English Preparatory Program, multiple choice or true-false type questions are not included in the midterm and final exams.
  • The students who are suspended as a result of a disciplinary investigation are not given the opportunity to make up for the assessments that they could not attend during the period they were suspended.
  • In order to be eligible to take the final exam, students must demonstrate a certain level of overall success in other assessment activities carried out throughout the semester. Students who cannot achieve this level of success or do not meet the attendance requirements of the course are not taken to the final exam of the course. The percentages of the assessments carried out throughout the semester and the minimum success level and attendance requirement required to gain the right to take the final exam are determined by the instructor teaching the course and announced in writing at the beginning of the semester. Students who are not eligible to take the final exam are determined by the instructor teaching the course and these students are given an FZ grade within the dates specified in the academic calendar before the final exams. Students who receive FZ grades are not admitted to the final exam of the course.
  • The letter grade to be given to each student at the end of the semester is determined by the instructor based on the student's end-of-semester weighted total grade, attendance at classes and participation in other studies. Among the students whose total success does not meet the minimum level of success determined by the instructor, those who have attended the final exam are given an F grade, and students who have the right to take the final exam but have not taken the final exam are given an FX grade. Students who have not taken the final exam but whose total success exceeds the minimum success level determined by the instructor may be given a grade of D or higher. Letter grades are delivered electronically to the Registrar's Office until the day specified in the academic calendar.
  • The Registrar's Office announces end-of-semester course grades and semester and overall grade point averages on the date specified in the academic calendar.
  • Except for the I grades that may have been given and the grades of the students who will take the make-up exam within the scope of Article 4.8, all grades that remain uncertain after the announcement of the letter grades will be converted into FX grades.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Classroom Teaching undergraduate program is monitored within the scope of Bilkent University Quality Assurance in Education studies at the end of each academic term, within a continuous improvement cycle. Reports prepared at the end of academic terms are made public and shared with the Higher Education Quality Council.

Link: https://qme.bilkent.edu.tr/program.php?stand_alone=&bolum_kod=EDU&program_kod=EDU_BA&track_kod=

https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/yillik-faaliyet-raporlari/

https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/donemlik-olcum-raporlari/

Access Requirements
  • Students who are placed in a program at Bilkent University by ÖSYM (Center for Assessment, Selection and Placement) as a result of central placement, students who are successful in the Bilkent University aptitude exams they take after pre-registration, Turkish nationals or international students who are accepted by the University in line with the Council of Higher Education's Principles on Admission of Students from Abroad, and international students who are placed at the University by the Presidency for Turks Abroad and Related Communities within the scope of Türkiye Scholarships, have the right to register at Bilkent University.
  • In addition, students accepted by Bilkent University through undergraduate transfer can register definitively, starting from the relevant class of the education program to which they have been accepted.
  • Students who are fully registered continue their education as full-time students, regardless of the number of courses they take each semester.
  • The final registration procedures and program adjustments of students who are placed in an undergraduate program of Bilkent University through central placement and who were previously enrolled in a different undergraduate program at Bilkent but have not graduated from this program are subject to the relevant provisions of the Regulation on Horizontal and Vertical Transfer to Bilkent University Undergraduate Programs. Students who re-enter the program they are enrolled in, those who took a break from their education for less than a year, continue their programs from where they left off, and those who take a break for more than a year start the program from the beginning. Students who have previously graduated from a university with a bachelor's degree, and students who have been placed in an undergraduate program at Bilkent University in the past years and who have taken the ÖSYM exams and been placed back in Bilkent again, cannot benefit from Bilkent University scholarships.
Conditions for Success Students' success is determined by calculating their grade point average at the end of each semester. The total credits a student receives from a course is calculated by multiplying the credit hour value of that course by the course grade coefficient assigned to the student. Semester grade point average (GPA) is calculated by dividing the student's total credits from the courses taken at Bilkent University that semester by the total credit hour values of the courses taken. General grade point average (CGPA) is the weighted average of all courses taken at Bilkent University since the student entered the department, weighted by credit hour values. However, if the student repeats courses, only the most recent grade from the relevant batch is included in the CGPA, and previous grades are not included. The overall grade point average (AGPA) is the weighted average of the credit hour values of all courses taken at Bilkent University since the student entered the department, including the previous grades of repeated courses. Grade point averages are calculated as two decimal places. The relevant grade is rounded up when the third digit after the decimal point is 5 or above, and down when it is 4 or less. At the end of the summer term, students' grade point averages are recalculated, taking into account the grades they received from the courses they registered for during the summer term. At the beginning of the following semester, course registrations are made based on the student's new academic success status, which is determined by the student's updated CGPA.
Progression Paths (Relationship Type)

At the end of the program the graduates,

  • will be able to teach in various educational environments, including public, private, and international schools.
  • will be able to educate students in multicultural and international settings, fostering global education.
  • will be able to implement innovative teaching methods and educational technologies to enhance student outcomes globally.
  • will demonstrate a commitment to lifelong learning by engaging in continuous professional development, and self-reflection.
Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education

(https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf)

Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

(https://yokak.gov.tr/Common/Docs/Site_Mevzuat/THE_REGULATION_ON_HIGHER_EDUCATION_QUALITY_ASSURANCE_AND_THE_THEQC2023.pdf)

Bilkent University Undergraduate and Associate Degree Education Regulations (https://w3.bilkent.edu.tr/www/lisans-ve-on-lisans-egitim-ogretim-yonetmeligi/)

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030222568


Qualification Title
Classroom Teachıng Undergraduate Dıploma

Awarding Body
İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT UNIVERSITY

Awarding Body Contact
İhsan Doğramacı Bilkent University Üniversiteler Neigh. 1609 Street No:10 06800 Bilkent / Çankaya Ankara Fax: +90 312 266 4127


Orientation
General

National Occupation Classification

 ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

 ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Classroom Teaching program was established to train primary school teachers who adopt innovative and creative teaching methods, integrate technology with education, and have high-level communication skills. The main goal of the program is to train teacher candidates with qualifications that will advance the quality of education in every institution they will work in the future.


Learning Environments

Classroom Teaching education is provided in a foreign language, English, with a minimum of 30% formal education. There are classrooms, lecture halls and laboratories within the university in order to gain the competencies aimed at by the department courses and the program. Students are supported with courses from different disciplines within the scope of the applied core curriculum, and are also supported socially and culturally.


Description
  • Apply learning and teaching approaches, theories, teaching methods and techniques specific to the field of classroom teaching effectively while acquiring and applying the current knowledge and skills required by the teaching profession.
  • Present a profile that reflects the cultural values of Türkiye and giving importance to universal values while following the international literature as well as the national literature.
  • Have communication/access with/to national/international professional organisations, colleagues and resources in the digital environment while creating a rich learning environment for students.
  • Acquire competencies in teaching and research for professional development, and reflecting the outcomes to/for the students.
  • Identify and use traditional and alternative measurement/assessment methods and techniques in the field of classroom teaching
  • Adopt professional ethical values and be in cooperation with stakeholders, with due regard to personal and professional social responsibilities.
  • Use the Turkish language correctly and effectively as well as develop written and oral communication skills in English.
  • Demonstrate a critical way of thinking, generate new ideas and have problem-solving skills.
  • Research the structure and requirements of national and international programmes to produce lesson plans by following the requirements of national and international programmes.
  • Take advantage of the campus life where students are engaged in diversity, creativity and commitment outside coursework through artistic, cultural, sportive and intellectual activities.

Key Competencies
  1. Communication in native language
  2. Communication in foreign languages
  3. Mathematical competence and core competencies in science/technology
  4. Digital competence
  5. Learning to learn
  6. Social and citizenship competencies
  7. Taking initiative and entrepreneurship
  8. Cultural awareness and expression

Further Info
  • In each course, assessments such as midterm exams, projects, laboratory or studio work, assignments, and quizzes are carried out throughout the semester. Additionally, a final exam is given at the end of the semester. The percentages/weights of the assessments carried out throughout the semester and the final exam grade in the total end-of-semester are determined by the relevant instructor and announced at the beginning of the semester. The percentage/weight of the final exam in the total grade cannot exceed 60%. The assessments in-term, must be evaluated according to the academic calendar and the results must be announced to the students before the end of the semester courses.
  • Except for the exams of the English Preparatory Program, multiple choice or true-false type questions are not included in the midterm and final exams.
  • The students who are suspended as a result of a disciplinary investigation are not given the opportunity to make up for the assessments that they could not attend during the period they were suspended.
  • In order to be eligible to take the final exam, students must demonstrate a certain level of overall success in other assessment activities carried out throughout the semester. Students who cannot achieve this level of success or do not meet the attendance requirements of the course are not taken to the final exam of the course. The percentages of the assessments carried out throughout the semester and the minimum success level and attendance requirement required to gain the right to take the final exam are determined by the instructor teaching the course and announced in writing at the beginning of the semester. Students who are not eligible to take the final exam are determined by the instructor teaching the course and these students are given an FZ grade within the dates specified in the academic calendar before the final exams. Students who receive FZ grades are not admitted to the final exam of the course.
  • The letter grade to be given to each student at the end of the semester is determined by the instructor based on the student's end-of-semester weighted total grade, attendance at classes and participation in other studies. Among the students whose total success does not meet the minimum level of success determined by the instructor, those who have attended the final exam are given an F grade, and students who have the right to take the final exam but have not taken the final exam are given an FX grade. Students who have not taken the final exam but whose total success exceeds the minimum success level determined by the instructor may be given a grade of D or higher. Letter grades are delivered electronically to the Registrar's Office until the day specified in the academic calendar.
  • The Registrar's Office announces end-of-semester course grades and semester and overall grade point averages on the date specified in the academic calendar.
  • Except for the I grades that may have been given and the grades of the students who will take the make-up exam within the scope of Article 4.8, all grades that remain uncertain after the announcement of the letter grades will be converted into FX grades.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Classroom Teaching undergraduate program is monitored within the scope of Bilkent University Quality Assurance in Education studies at the end of each academic term, within a continuous improvement cycle. Reports prepared at the end of academic terms are made public and shared with the Higher Education Quality Council.

Link: https://qme.bilkent.edu.tr/program.php?stand_alone=&bolum_kod=EDU&program_kod=EDU_BA&track_kod=

https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/yillik-faaliyet-raporlari/

https://w3.bilkent.edu.tr/www/kalite-guvencesi/donemlik-olcum-raporlari/


Access Requirements
  • Students who are placed in a program at Bilkent University by ÖSYM (Center for Assessment, Selection and Placement) as a result of central placement, students who are successful in the Bilkent University aptitude exams they take after pre-registration, Turkish nationals or international students who are accepted by the University in line with the Council of Higher Education's Principles on Admission of Students from Abroad, and international students who are placed at the University by the Presidency for Turks Abroad and Related Communities within the scope of Türkiye Scholarships, have the right to register at Bilkent University.
  • In addition, students accepted by Bilkent University through undergraduate transfer can register definitively, starting from the relevant class of the education program to which they have been accepted.
  • Students who are fully registered continue their education as full-time students, regardless of the number of courses they take each semester.
  • The final registration procedures and program adjustments of students who are placed in an undergraduate program of Bilkent University through central placement and who were previously enrolled in a different undergraduate program at Bilkent but have not graduated from this program are subject to the relevant provisions of the Regulation on Horizontal and Vertical Transfer to Bilkent University Undergraduate Programs. Students who re-enter the program they are enrolled in, those who took a break from their education for less than a year, continue their programs from where they left off, and those who take a break for more than a year start the program from the beginning. Students who have previously graduated from a university with a bachelor's degree, and students who have been placed in an undergraduate program at Bilkent University in the past years and who have taken the ÖSYM exams and been placed back in Bilkent again, cannot benefit from Bilkent University scholarships.

Conditions for Success
Students' success is determined by calculating their grade point average at the end of each semester. The total credits a student receives from a course is calculated by multiplying the credit hour value of that course by the course grade coefficient assigned to the student. Semester grade point average (GPA) is calculated by dividing the student's total credits from the courses taken at Bilkent University that semester by the total credit hour values of the courses taken. General grade point average (CGPA) is the weighted average of all courses taken at Bilkent University since the student entered the department, weighted by credit hour values. However, if the student repeats courses, only the most recent grade from the relevant batch is included in the CGPA, and previous grades are not included. The overall grade point average (AGPA) is the weighted average of the credit hour values of all courses taken at Bilkent University since the student entered the department, including the previous grades of repeated courses. Grade point averages are calculated as two decimal places. The relevant grade is rounded up when the third digit after the decimal point is 5 or above, and down when it is 4 or less. At the end of the summer term, students' grade point averages are recalculated, taking into account the grades they received from the courses they registered for during the summer term. At the beginning of the following semester, course registrations are made based on the student's new academic success status, which is determined by the student's updated CGPA.

Progression Paths (Relationship Type)

At the end of the program the graduates,

  • will be able to teach in various educational environments, including public, private, and international schools.
  • will be able to educate students in multicultural and international settings, fostering global education.
  • will be able to implement innovative teaching methods and educational technologies to enhance student outcomes globally.
  • will demonstrate a commitment to lifelong learning by engaging in continuous professional development, and self-reflection.

Legal Basis

Law No. 2547 on Higher Education

(https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf)

Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

(https://yokak.gov.tr/Common/Docs/Site_Mevzuat/THE_REGULATION_ON_HIGHER_EDUCATION_QUALITY_ASSURANCE_AND_THE_THEQC2023.pdf)

Bilkent University Undergraduate and Associate Degree Education Regulations (https://w3.bilkent.edu.tr/www/lisans-ve-on-lisans-egitim-ogretim-yonetmeligi/)


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address