Yeterlilik Kodu | TR0030006548 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan esas derecelendirilir. Vize ve final sınavları sırasıyla% 40 ve final notunun% 60 temsil eder. Ancak, 100 üzerinden 30 altında not alan öğrencinin FF olarak değerlendirilir. (AA) notlarından biri, (BA), (BB), (CB), (CC), (G) ve (B) o dersten başarılı sayılır. Sınava girmek için, öğrenciler özellikle "Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Yönetmeliği" nde özetlenen aşağıdaki gereksinimleri karşılaması gerekir: En az % 70 katılım, ders uygulamalarına en az % 80 devam, başarıyla uygulamalı projelerin tamamlanması. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024/1.05.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinin belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri (OSD dersi gibi) yerine getirmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030006548
ISCO 08
ISCO 08
- Sosyal Bilgiler Öğretmenliğinin Amacı, ortaokullarda Sosyal Bilgiler dersi, Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi dersi ve T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük derslerini yürütebilecek öğretmen yetiştirmektir.
- Anabilim Dalı’nda örgün eğitim yapılmakta olup Okullarda Gözlem ve Öğretmenlik Uygulaması I-II dersleri için öğrencilerimiz uygulama yapmak üzere İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı resmi ortaokullara gitmektedir.
- Sosyal Bilgiler Öğretmenliği için gerekli mesleki tutum ve becerileri kazanır
- Etkili Sosyal Bilgiler öğretimi için gerekli yöntem ve teknikleri bilir, materyalleri hazırlar ve kullanır.
- Mesleki ve kişisel konularda kendini yenileme becerisi kazanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır.
- Sosyal Bilgiler Öğretmenliğinin toplumsal ve evrensel boyutlardaki yerini ve önemini kavrar.
- Etkili iletişim becerileri kazanır.
- Etik ilkeleri ve mesleki sorumluluk bilincini kazanır.
- Sosyal Bilgiler öğretmenliği alan problemlerinin tanımlama ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır.
- Disiplinler arası yaklaşımla çalışabilme becerisi kazanır.
- Etkili Sosyal Bilgiler öğretimi için eğitim süreci planlama ve uygulama becerilerini kazanır
- Bilimselliği düşünce, davranış ve çalışma biçimine yansıtır.
- Sosyal Bilgiler Öğretmenliğinin temel kavramlarını, yaklaşımlarını. öğrenme kaynaklarını ve bu kaynaklara ulaşma yollarını bilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan esas derecelendirilir. Vize ve final sınavları sırasıyla% 40 ve final notunun% 60 temsil eder. Ancak, 100 üzerinden 30 altında not alan öğrencinin FF olarak değerlendirilir. (AA) notlarından biri, (BA), (BB), (CB), (CC), (G) ve (B) o dersten başarılı sayılır. Sınava girmek için, öğrenciler özellikle "Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Yönetmeliği" nde özetlenen aşağıdaki gereksinimleri karşılaması gerekir: En az % 70 katılım, ders uygulamalarına en az % 80 devam, başarıyla uygulamalı projelerin tamamlanması.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Lisans Programları için aşağıda verilen tabloyu kullanarak harf notu ölçek ve 4 nokta dereceli ölçek içine 100 dereceli ölçek yürütülmektedir.
Harf Notu 4’lü Not Başarı Puanı
AA 4.00 90-100
BA 3.50 85-89
BB 3.00 80-84
CB 2.50 75-79
CC 2.00 70-74
DC 1.50 65-69
DD 1.00 60-64
FD 0.50 01-59
FF 0.00 00.00
DZ 0.00 00.00
1) Başarılı notlar: AA, BA, BB, CB, CC notlarıdır. Bunlardan birini almış olan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Kredisiz dersleri ve staj çalışmasını başarı ile tamamlayan öğrencilere (G) geçer notu verilir. Başarı notları (G) ile takdir edilen beden eğitimi, güzel sanatlar ve kredisiz benzeri dersler ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz.
2) Koşullu başarılı notlar: DC ve DD notlarıdır.
3) Başarısız notlar: (FD) ve (FF) notlarıdır.
4) DZ notu, devam koşulunu sağlayamayan öğrencilere verilir.
Bu öğrenciler yarıyıl/yılsonu değerlendirilmesine alınmazlar. DZ notu, FF notu ile eşdeğerdedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024/1.05.2026
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030006548 | |
Qualification Title | Bachelor’s Diploma in Social Studies Education | |
Awarding Body | Burdur Mehmet Akif Ersoy University | |
Awarding Body Contact | Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur | |
Awarding Body Url | https://www.maku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has the key competences listed below at an advanced level.
| |
Further Info | All exams and other activities are graded based on 100 points. Midterm and final exams represent 40% and 60% of the final grade respectively. However, a student who scores less than 30 out of 100 is evaluated as FF. One of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G) and (B) is considered successful in that course. In order to take the exam, students must meet the following requirements, specifically outlined in the "Mehmet Akif Ersoy University Regulation on Vocational and Undergraduate Education-Teaching and Exams": At least 70% attendance, at least 80% attendance in course practices, successful completion of practical projects. For Mehmet Akif Ersoy University Undergraduate Programs, a 100-point scale is conducted into a letter grade scale and a 4-point grade scale using the table given below. To be seen Class Literature Class Point Class Status 90-100 AA 4.00 Pass 80-89 BA 3.50 Pass 70-79 BB 3.00 Pass 65-69 CB 2.50 Pass 60-64 CC 2.25 Pass 55-59 DC 1.75 * Fail 50-54 DD 1.25 * Fail 40-49 FD0.75 Fail <= 39 FF 0.00 Fail - F1 0.00 Not Attended * A student with a (DC) or (DD) grade would be considered successful if they had an annual grade point average (GPA) of at least 2.25 in one year. G: Passed non-credit course, internship, industry-based training, professional orientation program and practicum, K: Failed non-credit course, internship, industry-based training, professional orientation program and practicum, M: Exempt, B: Passed. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programmes of higher education institutions. To be placed in the relevant undergraduate programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. To be placed in undergraduate programmes that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK. | |
Conditions for Success | To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfil other obligations (such as OSD course) determined by Burdur Mehmet Akif Ersoy University. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Those who have a bachelor's degree can continue to master's programmes and, if they meet the relevant requirements, doctorate and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030006548
ISCO 08
ISCO 08
- The aim of Social Studies Teaching, Social Studies in secondary schools
- To train teachers who can carry out Citizenship and Democracy Education course, Citizenship and Democracy Education course and Turkish Revolution History and Kemalism course.
- Formal education is carried out in the Department and for Observation in Schools and Teaching Practice I-II courses, our students go to official secondary schools affiliated to the Provincial Directorate of National Education for practice.
- Gains the necessary professional attitudes and skills for Social Studies Teaching
- Knows the methods and techniques necessary for effective Social Studies teaching, prepares and uses materials.
- Gains self-renewal skills in professional and personal matters.
- Gains awareness of the necessity of lifelong learning.
- Understands the place and importance of Social Studies Teaching in social and universal dimensions.
- Gains effective communication skills.
- Gains awareness of ethical principles and professional responsibility.
- Gains the skills of defining the problems in the field of Social Studies teaching and developing solution proposals.
- Gains the ability to work with interdisciplinary approach.
- Gains the skills of planning and implementing the educational process for effective Social Studies teaching
- Reflects scientific thinking, behaviour and working style.
- Knows the basic concepts of Social Studies Teaching, approaches, learning resources and ways of accessing these resources.
Has the key competences listed below at an advanced level.
- Literacy competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and competence of expression
All exams and other activities are graded based on 100 points. Midterm and final exams represent 40% and 60% of the final grade respectively. However, a student who scores less than 30 out of 100 is evaluated as FF. One of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G) and (B) is considered successful in that course. In order to take the exam, students must meet the following requirements, specifically outlined in the "Mehmet Akif Ersoy University Regulation on Vocational and Undergraduate Education-Teaching and Exams": At least 70% attendance, at least 80% attendance in course practices, successful completion of practical projects.
For Mehmet Akif Ersoy University Undergraduate Programs, a 100-point scale is conducted into a letter grade scale and a 4-point grade scale using the table given below.
To be seen Class Literature Class Point Class Status
90-100 AA 4.00 Pass
80-89 BA 3.50 Pass
70-79 BB 3.00 Pass
65-69 CB 2.50 Pass
60-64 CC 2.25 Pass
55-59 DC 1.75 * Fail
50-54 DD 1.25 * Fail
40-49 FD0.75 Fail
<= 39 FF 0.00 Fail
- F1 0.00 Not Attended
* A student with a (DC) or (DD) grade would be considered successful if they had an annual grade point average (GPA) of at least 2.25 in one year.
G: Passed non-credit course, internship, industry-based training, professional orientation program and practicum,
K: Failed non-credit course, internship, industry-based training, professional orientation program and practicum,
M: Exempt,
B: Passed.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programmes of higher education institutions.
To be placed in the relevant undergraduate programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
To be placed in undergraduate programmes that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.
Those who have a bachelor's degree can continue to master's programmes and, if they meet the relevant requirements, doctorate and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous.
