Yeterlilik Kodu

TR0030008157

Yeterlilik Adı
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak
Sorumlu Kurum URLhttps://w3.beun.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir iş veya öğrenme alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
  • Bir iş veya öğrenme alanında karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi uzmanlık becerilerine sahiptir.
  • Bir iş veya öğrenme alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetir, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır, ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde kullanır.
  • Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
  • Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

                    

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Lütfen geniş bilgi için Ders Planı bölümündeki ilgili derse bakınız.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Giriş Şartı

TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre yada Üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir.

DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN
Değişim öğrencilerinin kabulü, BEÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.

ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN
Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıtlanabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin bazı derslerde İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıtlanabilmesi için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir

LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİ İÇİN
Adaylar, BEÜ web sayfasından ilan edilen başvuru süresi içinde istenilen belgelerle ilgili enstitüye başvururlar. Başvuru koşulları ve belgeler BEÜ.Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirlenmiştir.

Başarma ŞartlarıLisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarı ile bitiren öğretmen adayları ilköğretim okullarında Sosyal Bilgiler Öğretmeni olarak istihdam edilebilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar

Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030008157


Yeterlilik Adı
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir iş veya öğrenme alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
  • Bir iş veya öğrenme alanında karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi uzmanlık becerilerine sahiptir.
  • Bir iş veya öğrenme alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetir, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır, ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde kullanır.
  • Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
  • Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

                    


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Lütfen geniş bilgi için Ders Planı bölümündeki ilgili derse bakınız.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)


Giriş Şartı

TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre yada Üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir.

DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN
Değişim öğrencilerinin kabulü, BEÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.

ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN
Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıtlanabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin bazı derslerde İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıtlanabilmesi için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir

LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİ İÇİN
Adaylar, BEÜ web sayfasından ilan edilen başvuru süresi içinde istenilen belgelerle ilgili enstitüye başvururlar. Başvuru koşulları ve belgeler BEÜ.Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirlenmiştir.


Başarma Şartları
Lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarı ile bitiren öğretmen adayları ilköğretim okullarında Sosyal Bilgiler Öğretmeni olarak istihdam edilebilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar

Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008157

Qualification Title
Bachelor Degree in Social Studies Teacher Education
Awarding BodyZonguldak Bülent Ecevit University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://w3.beun.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Based on the qualifications earned in secondary education; concepts related to the field and the relationship between conceptsIt is knowledgeable about the nature of knowledge, its boundaries, its correctness, its reliability and its validity.
  • Discuss methods of production of scientific knowledge.
  • Teaching programs related to the field, teaching strategies, methods and techniques and measurement and evaluation knowledge.
  • They have knowledge of the development, learning characteristics and difficulties of students.
  • He recognizes national and international cultures.
  • Uses advanced information sources about his / her field.
  • To conceptualize the events and phenomena related to the field, to analyze with scientific methods and techniques, to interpret and evaluate the data.It identifies, analyzes, develops evidence-based and research-based solutions to problems related to the field.
  • Developmental characteristics of students, individual differences; it applies the most appropriate teaching strategies, methods and techniques taking into consideration the characteristics and achievements of the subject area.
  • Develops material appropriate to subject area and students needs.
  • Evaluate the learners  achievements versatily using different methods.
  • Takes responsibility in individual and group work and fulfills the task effectively.
  • He recognizes himself as an individual; uses its creative and powerful aspects and improves its weaknesses.
  • Responsible as individual and team member to solve complex and unforeseen problems encountered in practice.
  • He evaluates the knowledge and skills he has achieved with a critical approach.
  • It determines learning needs and guides learning.It develops a positive attitude towards lifelong learning.
  • It effectively uses ways to access information.
  •  
  • They actively participate in artistic and cultural events.It shows that society and the world are sensitive to the events / developments on the agenda, and it follows these developments.
  • Vocational projects and activities for the social environment in which he / she is aware of social responsibility are planned and implementedIt informs related persons and institutions about issues related to its field.
  • Share ideas and suggestions for solutions to problems with experts and non-experts by supporting quantitative and qualitative data.
  • Using a foreign language at least at the level of the European Language Portfolio B1, it tracks the information in the field and communicates with colleagues.
  • It uses information and communication technologies at the advanced level of European Computer Use License.
  • They live in different cultures and adapt to social life.
  • It is an example of gathering with external appearance, attitude, attitude and behavior.It behaves in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values.
  • It behaves and participates in quality management and processes.
  • It establishes personal and institutional interaction in order to create and sustain a safe school environment.It has sufficient consciousness on environmental protection and work safety issues.
  • It is aware of the national and universal sensitivities expressed in the .
  • It acts in accordance with the laws and regulations concerning the duties, rights and responsibilities of the individual and his / her field.
Key Competencies-
Further Info

tudents are given midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam is 40% and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. Students who take one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) are considered successful. This section is explained in detail in the course presentation and application form. Please refer to the relevant course in the Lesson Plan section for extensive information.

1.Based on the proficiency acquired in the secondary education the student is able to comprehend the concepts and their relations between the concepts related to his field.

2.He is able to hold the nature, source, limits, reliability and validity of the knowledge.

3.Can discuss the methods regarding the production of scientific knowledge.

4.Knows the techniques and strategies of testing and evaluation related to his field and education programmes of his field.

5.Knows the developments and learning characteristics and difficulties of the students

.6.Is familiar with national and international cultures.

7Can use the advanced level information sources.

8.Can conceptualize the events and facts related to his field, research them with scientific method and techniques, discusses and analyses the data collected.

9.Can detect, analyse the problems and can offer solutions for the problems on the basis of the evidence and research.

10.Applies the best teaching strategy methods and techniques taking the students development characteristics, individual differences, features and outcomes of the field into account.

Quality Assurance-
Access Requirements

FOR TURKISH STUDENTSWithin the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), this program is made with the central examination system called student acceptance. Students are informed of the program preferences they wish to study and then placed in the relevant programs by the Measurement Selection and Placement Center according to the score they receive from this examination.FOR FOREIGN STUDENTSForeign students, this program has international validity SAT I, ACT, GCE and so on. According to the results of such examinations or by universities or by our university made Foreign Students in Turkey under the guidelines regarding the current score of the exam are accepted.FOR CHANGE PROGRAMSThe acceptance of exchange students is based on bilateral agreements signed between BEU and partner university (Erasmus, Farabi, Mevlana or General Academic Protocol).FOR SPECIAL STUDENTSSpecial students can be enrolled in courses offered in this program if they are approved by the relevant academic unit. Because the language of education at our university is English in some of the courses, students are required to certify English Language Proficiency at the same timeFOR GRADUATE STUDENTSCandidates apply to the relevant institute for the required documents within the application period declared on the web page of BEU. The application conditions and documents have been determined in the Regulations of the Undergraduate Education and Examination.

Conditions for Success1.Based on the proficiency acquired in the secondary education the student is able to comprehend the concepts and their relations between the concepts related to his field. 2.He is able to hold the nature, source, limits, reliability and validity of the knowledge. 3.Can discuss the methods regarding the production of scientific knowledge. 4.Knows the techniques and strategies of testing and evaluation related to his field and education programmes of his field. 5.Knows the developments and learning characteristics and difficulties of the students. 6.Is familiar with national and international cultures. 7.Can use the advanced level information sources. 8.Can conceptualize the events and facts related to his field, research them with scientific method and techniques, discusses and analyses the data collected. 9.Can detect, analyse the problems and can offer solutions for the problems on the basis of the evidence and research. 10.Applies the best teaching strategy methods and techniques taking the students development characteristics, individual differences, features and outcomes of the field into account.In order to obtain the undergraduate degree, the students must successfully complete all of the required and elective courses (total of 240 ECTS) which must be taken in the program and the CGPA should obtain a CGPA of at least 2.0 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Candidate candidates who successfully complete the program can be employed as Social Studies Teacher in primary schools.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008157


Qualification Title
Bachelor Degree in Social Studies Teacher Education

Awarding Body
Zonguldak Bülent Ecevit University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Based on the qualifications earned in secondary education; concepts related to the field and the relationship between conceptsIt is knowledgeable about the nature of knowledge, its boundaries, its correctness, its reliability and its validity.
  • Discuss methods of production of scientific knowledge.
  • Teaching programs related to the field, teaching strategies, methods and techniques and measurement and evaluation knowledge.
  • They have knowledge of the development, learning characteristics and difficulties of students.
  • He recognizes national and international cultures.
  • Uses advanced information sources about his / her field.
  • To conceptualize the events and phenomena related to the field, to analyze with scientific methods and techniques, to interpret and evaluate the data.It identifies, analyzes, develops evidence-based and research-based solutions to problems related to the field.
  • Developmental characteristics of students, individual differences; it applies the most appropriate teaching strategies, methods and techniques taking into consideration the characteristics and achievements of the subject area.
  • Develops material appropriate to subject area and students needs.
  • Evaluate the learners  achievements versatily using different methods.
  • Takes responsibility in individual and group work and fulfills the task effectively.
  • He recognizes himself as an individual; uses its creative and powerful aspects and improves its weaknesses.
  • Responsible as individual and team member to solve complex and unforeseen problems encountered in practice.
  • He evaluates the knowledge and skills he has achieved with a critical approach.
  • It determines learning needs and guides learning.It develops a positive attitude towards lifelong learning.
  • It effectively uses ways to access information.
  •  
  • They actively participate in artistic and cultural events.It shows that society and the world are sensitive to the events / developments on the agenda, and it follows these developments.
  • Vocational projects and activities for the social environment in which he / she is aware of social responsibility are planned and implementedIt informs related persons and institutions about issues related to its field.
  • Share ideas and suggestions for solutions to problems with experts and non-experts by supporting quantitative and qualitative data.
  • Using a foreign language at least at the level of the European Language Portfolio B1, it tracks the information in the field and communicates with colleagues.
  • It uses information and communication technologies at the advanced level of European Computer Use License.
  • They live in different cultures and adapt to social life.
  • It is an example of gathering with external appearance, attitude, attitude and behavior.It behaves in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values.
  • It behaves and participates in quality management and processes.
  • It establishes personal and institutional interaction in order to create and sustain a safe school environment.It has sufficient consciousness on environmental protection and work safety issues.
  • It is aware of the national and universal sensitivities expressed in the .
  • It acts in accordance with the laws and regulations concerning the duties, rights and responsibilities of the individual and his / her field.

Key Competencies
-

Further Info

tudents are given midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam is 40% and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. Students who take one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) are considered successful. This section is explained in detail in the course presentation and application form. Please refer to the relevant course in the Lesson Plan section for extensive information.

1.Based on the proficiency acquired in the secondary education the student is able to comprehend the concepts and their relations between the concepts related to his field.

2.He is able to hold the nature, source, limits, reliability and validity of the knowledge.

3.Can discuss the methods regarding the production of scientific knowledge.

4.Knows the techniques and strategies of testing and evaluation related to his field and education programmes of his field.

5.Knows the developments and learning characteristics and difficulties of the students

.6.Is familiar with national and international cultures.

7Can use the advanced level information sources.

8.Can conceptualize the events and facts related to his field, research them with scientific method and techniques, discusses and analyses the data collected.

9.Can detect, analyse the problems and can offer solutions for the problems on the basis of the evidence and research.

10.Applies the best teaching strategy methods and techniques taking the students development characteristics, individual differences, features and outcomes of the field into account.


Quality Assurance
-

Access Requirements

FOR TURKISH STUDENTSWithin the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), this program is made with the central examination system called student acceptance. Students are informed of the program preferences they wish to study and then placed in the relevant programs by the Measurement Selection and Placement Center according to the score they receive from this examination.FOR FOREIGN STUDENTSForeign students, this program has international validity SAT I, ACT, GCE and so on. According to the results of such examinations or by universities or by our university made Foreign Students in Turkey under the guidelines regarding the current score of the exam are accepted.FOR CHANGE PROGRAMSThe acceptance of exchange students is based on bilateral agreements signed between BEU and partner university (Erasmus, Farabi, Mevlana or General Academic Protocol).FOR SPECIAL STUDENTSSpecial students can be enrolled in courses offered in this program if they are approved by the relevant academic unit. Because the language of education at our university is English in some of the courses, students are required to certify English Language Proficiency at the same timeFOR GRADUATE STUDENTSCandidates apply to the relevant institute for the required documents within the application period declared on the web page of BEU. The application conditions and documents have been determined in the Regulations of the Undergraduate Education and Examination.


Conditions for Success
1.Based on the proficiency acquired in the secondary education the student is able to comprehend the concepts and their relations between the concepts related to his field. 2.He is able to hold the nature, source, limits, reliability and validity of the knowledge. 3.Can discuss the methods regarding the production of scientific knowledge. 4.Knows the techniques and strategies of testing and evaluation related to his field and education programmes of his field. 5.Knows the developments and learning characteristics and difficulties of the students. 6.Is familiar with national and international cultures. 7.Can use the advanced level information sources. 8.Can conceptualize the events and facts related to his field, research them with scientific method and techniques, discusses and analyses the data collected. 9.Can detect, analyse the problems and can offer solutions for the problems on the basis of the evidence and research. 10.Applies the best teaching strategy methods and techniques taking the students development characteristics, individual differences, features and outcomes of the field into account.In order to obtain the undergraduate degree, the students must successfully complete all of the required and elective courses (total of 240 ECTS) which must be taken in the program and the CGPA should obtain a CGPA of at least 2.0 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Candidate candidates who successfully complete the program can be employed as Social Studies Teacher in primary schools.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode