Yeterlilik Kodu

TR0030009276

Yeterlilik Adı
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumFırat Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.firat.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Sosyal Bilgiler eğitimi ve öğretimi amacıyla gerekli alt yapıyı sağlamak, alanla ilgili tüm yenilikleri yakından izlemek,
  • Yurt içi ve yurt dışı yayınları takip etmek, teknolojiden yararlanmak,
  • Sosyal Bilgiler çatısı altındaki disiplinler hakkında araştırmalar yapmak,
  • Bu disiplinlerin kazanımlarını sosyal bilgiler dersi içerisinde nasıl daha etkili verilebileceğini araştırmak,
  • Sosyal Bilgiler öğretimiyle ilgili yöntem ve teknikleri çok iyi bilen, sorgulayıcı, araştırmacı ve iletişim yeteneği güçlü ve bu yeteneklerini yetiştireceği öğrencilere de aktarabiecek sorumlu öğretmen adayları yetiştirmek,
  • Türk Milli Eğitiminin genel amaçları ve Atatürk İlkelerine bağlı sosyal bilgiler öğretmeni yetiştirmek.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal bilgilerin temellerini kavrayabilme.
  • Temel sosyal bilim dersleriyle sosyal bilgiler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme.
  • Temel bilgisayar, İngilizce ve yabancı dil bilgisine sahip olabilme.
  • Genel fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya bilgisine sahip olabilme.
  • Eski çağ, İslam öncesi, ortaçağ, yeni ve yakın çağ, Osmanlı tarihi ve uygarlığının gelişimi kavrama ve tarihteki değişim ve sürekliliği algılama.
  • Türkiye cumhuriyeti tarihini kavrayabilme.
  • Sosyal bilimlerde bilimsel yöntemlere dayalı bir araştırma ve rapor yazabilme.
  • Türkçeyi etkili ve doğru kullanabilme becerisi kazanabilme.
  • Sosyal bilgilere ait Sözlü ve edebi metinleri inceleme becerisi kazanabilme.
  • Türkiye ve dünya ülkeleri arasındaki ilişkileri ve gelişmeleri kavrayabilme.
  • Sosyal bilgiler için gerekli bir öğretim materyalini inceleyebilme ve proje geliştirme.
  • Günümüzde Türkiye ve dünyadaki sorunları algılama ve bunlara ait çözümler ileri sürebilme.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin, program müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir.Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen lisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav ve bir ödev içerir.Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde Ölçme ve Değerlendirme başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır.Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir.
  • Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm lisans programlarındaki tüm dersler için en az% 40 ve en fazla % 60 olur.Bir ara sınav, ödev, kısa sınav ve / veya final sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur.Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir.Öğrencinin 2.00/4.00 ortalamaya sahip olması, FF notunun olmaması ve 240 ECTS krediyi almış olması.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

1.05.2023 / 01.05.2026

Giriş Şartı

Lise diploması ve Yüksek Öğrenime Yerleştirme Sınavında tercih yaptığı bölüme yerleştirildiğine dair belge. Yabancı öğrenciler için lise diploması ve Yabancı Öğrenci Sınavında tercih yaptığı bölüme yerleştirildiğine dair belge.

Başarma Şartları Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak. 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüzden mezun olan öğrenciler, özel okullar ve özel dersanelerde öğretmenlik yapabildikleri gibi, KPSS sınavlarından başarılı olmaları durumunda Milli Eğitim Bakanlığının kadrolarında da yer alarak öğretmenlik görevi yapmaktadırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030009276


Yeterlilik Adı
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Fırat Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Sosyal Bilgiler eğitimi ve öğretimi amacıyla gerekli alt yapıyı sağlamak, alanla ilgili tüm yenilikleri yakından izlemek,
  • Yurt içi ve yurt dışı yayınları takip etmek, teknolojiden yararlanmak,
  • Sosyal Bilgiler çatısı altındaki disiplinler hakkında araştırmalar yapmak,
  • Bu disiplinlerin kazanımlarını sosyal bilgiler dersi içerisinde nasıl daha etkili verilebileceğini araştırmak,
  • Sosyal Bilgiler öğretimiyle ilgili yöntem ve teknikleri çok iyi bilen, sorgulayıcı, araştırmacı ve iletişim yeteneği güçlü ve bu yeteneklerini yetiştireceği öğrencilere de aktarabiecek sorumlu öğretmen adayları yetiştirmek,
  • Türk Milli Eğitiminin genel amaçları ve Atatürk İlkelerine bağlı sosyal bilgiler öğretmeni yetiştirmek.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal bilgilerin temellerini kavrayabilme.
  • Temel sosyal bilim dersleriyle sosyal bilgiler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme.
  • Temel bilgisayar, İngilizce ve yabancı dil bilgisine sahip olabilme.
  • Genel fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya bilgisine sahip olabilme.
  • Eski çağ, İslam öncesi, ortaçağ, yeni ve yakın çağ, Osmanlı tarihi ve uygarlığının gelişimi kavrama ve tarihteki değişim ve sürekliliği algılama.
  • Türkiye cumhuriyeti tarihini kavrayabilme.
  • Sosyal bilimlerde bilimsel yöntemlere dayalı bir araştırma ve rapor yazabilme.
  • Türkçeyi etkili ve doğru kullanabilme becerisi kazanabilme.
  • Sosyal bilgilere ait Sözlü ve edebi metinleri inceleme becerisi kazanabilme.
  • Türkiye ve dünya ülkeleri arasındaki ilişkileri ve gelişmeleri kavrayabilme.
  • Sosyal bilgiler için gerekli bir öğretim materyalini inceleyebilme ve proje geliştirme.
  • Günümüzde Türkiye ve dünyadaki sorunları algılama ve bunlara ait çözümler ileri sürebilme.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin, program müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir.Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen lisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav ve bir ödev içerir.Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde Ölçme ve Değerlendirme başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır.Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir.
  • Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm lisans programlarındaki tüm dersler için en az% 40 ve en fazla % 60 olur.Bir ara sınav, ödev, kısa sınav ve / veya final sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur.Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir.Öğrencinin 2.00/4.00 ortalamaya sahip olması, FF notunun olmaması ve 240 ECTS krediyi almış olması.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

1.05.2023 / 01.05.2026


Giriş Şartı

Lise diploması ve Yüksek Öğrenime Yerleştirme Sınavında tercih yaptığı bölüme yerleştirildiğine dair belge. Yabancı öğrenciler için lise diploması ve Yabancı Öğrenci Sınavında tercih yaptığı bölüme yerleştirildiğine dair belge.


Başarma Şartları
Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak. 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüzden mezun olan öğrenciler, özel okullar ve özel dersanelerde öğretmenlik yapabildikleri gibi, KPSS sınavlarından başarılı olmaları durumunda Milli Eğitim Bakanlığının kadrolarında da yer alarak öğretmenlik görevi yapmaktadırlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009276

Qualification Title
Social Studies Teacher License
Awarding BodyFirat University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

The success of students in achieving the expected learning outcomes of the each course unit within the curriculum of SOCIAL STUDIES EDUCATION programme is evaluated via assessments of in-term activities and final examination which takes place at the end of each semester. Assessment of in-term activities includes a minimum number of a mid-term examination, a homework assignment and a short-exam (quiz) as compulsory assessment methods for all the course units within all degree programmes defined by the Regulations. The programmes are encouraged to define more assessment methods for the in-term activities depending on their needs for measuring the achievements of the outcomes at the programme and course unit levels in order to ensure the educational aims and objectives. The nature and number of the assessment methods used for each course unit together with their contribution the final grades are given under the title of “Assessment and Grading” in the sections of course descriptions. These arrangements are announced in advance, at the beginning of each semester and published in the sections of the course descriptions on this web site.Mid-term and final examinations are conducted in dates, places and times determined and announced by the University. The students’ final semester grade is given by their instructors based on mid-term examination, homework evaluation, short-examinations, final examination and, if there are any, other assessment results taking into account the students’ compliance with attendance to the course activities.The contributions of the grades of the in-term activities and final exam grade to the final success grade of a course are determined by the course instructor and announced to students within the first two weeks of the semester. Moreover, the contribution of the final exam cannot be less than 40 % and higher than 60% for all the courses within all the degree programmes defined by the Regulations.Course units, which do not require a mid-term, homework, short-exam and/or a final exam, such as work placement, are determined by the administration of the related departments and specific assessment and grading methods for these courses are also announced through the same channels described above. Evaluation of such activities is made through the procedures defined by the Senate and assessed by Pass (P) or Fail (F) grades.A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF.

Quality Assurance-
Access Requirements

High School DiplomaPlacement through a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS)

Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF.The Bachelor’s degree is awarded to students who successfully completed all courses in the curriculum and have obtained a cumulative grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale. Students also must complete 2 semesters training period in schools within School Experience and Teaching Practice courses (11 weeks for per semester).
Progression Paths (Relationship Type)

Bölümümüzden mezun olan öğrenciler, özel okullar ve özel dersanelerde öğretmenlik yapabildikleri gibi, KPSS sınavlarından başarılı olmaları durumunda Milli Eğitim Bakanlığının kadrolarında da yer alarak öğretmenlik görevi yapmaktadırlar.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030009276


Qualification Title
Social Studies Teacher License

Awarding Body
Firat University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

The success of students in achieving the expected learning outcomes of the each course unit within the curriculum of SOCIAL STUDIES EDUCATION programme is evaluated via assessments of in-term activities and final examination which takes place at the end of each semester. Assessment of in-term activities includes a minimum number of a mid-term examination, a homework assignment and a short-exam (quiz) as compulsory assessment methods for all the course units within all degree programmes defined by the Regulations. The programmes are encouraged to define more assessment methods for the in-term activities depending on their needs for measuring the achievements of the outcomes at the programme and course unit levels in order to ensure the educational aims and objectives. The nature and number of the assessment methods used for each course unit together with their contribution the final grades are given under the title of “Assessment and Grading” in the sections of course descriptions. These arrangements are announced in advance, at the beginning of each semester and published in the sections of the course descriptions on this web site.Mid-term and final examinations are conducted in dates, places and times determined and announced by the University. The students’ final semester grade is given by their instructors based on mid-term examination, homework evaluation, short-examinations, final examination and, if there are any, other assessment results taking into account the students’ compliance with attendance to the course activities.The contributions of the grades of the in-term activities and final exam grade to the final success grade of a course are determined by the course instructor and announced to students within the first two weeks of the semester. Moreover, the contribution of the final exam cannot be less than 40 % and higher than 60% for all the courses within all the degree programmes defined by the Regulations.Course units, which do not require a mid-term, homework, short-exam and/or a final exam, such as work placement, are determined by the administration of the related departments and specific assessment and grading methods for these courses are also announced through the same channels described above. Evaluation of such activities is made through the procedures defined by the Senate and assessed by Pass (P) or Fail (F) grades.A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High School DiplomaPlacement through a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS)


Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF.The Bachelor’s degree is awarded to students who successfully completed all courses in the curriculum and have obtained a cumulative grade point average of at least 2.00 on a 4.00 scale. Students also must complete 2 semesters training period in schools within School Experience and Teaching Practice courses (11 weeks for per semester).

Progression Paths (Relationship Type)

Bölümümüzden mezun olan öğrenciler, özel okullar ve özel dersanelerde öğretmenlik yapabildikleri gibi, KPSS sınavlarından başarılı olmaları durumunda Milli Eğitim Bakanlığının kadrolarında da yer alarak öğretmenlik görevi yapmaktadırlar.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode