Yeterlilik Kodu

TR0030044907

Yeterlilik Adı
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumKastamonu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 4 akademik yıl ve 8 dönemden oluşan ve eğitim dili Türkçe olan bir programdır. Sosyal bilgiler Öğretmenliği ABD'nin öncelikli amacı öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında gerekli formasyona ve bilimsel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğretmenlerin, kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencileri tarafından doğru bir model olarak görülmesi, kendi mesleki gelişimi için sosyal bilimler ve eğitimi alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi, etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olması beklenmektedir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda staj uygulaması yapılmaktadır. 

Program bünyesinde derslikler, bilgisayar laboratuvarları, amfi ve drama salonları kullanılarak eğitim-öğretim faaliyetleri gerçekleştirilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bu tür kapsamındaki yeterliliklere ait asgari ortak öğrenme kazanımları şunlardır:

1.         Sosyal Bilgiler dersinin amaç, içerik ve tarihçesini açıklar.

2.         Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.

3.         Öğretim uygulamaları için gerekli strateji yöntem ve tekniklerini uygular.

4.         Öğretim uygulamaları için gerekli ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygular.

5.         Öğretim sürecinde öğretim programı doğrultusunda uygun öğrenme ortamını oluşturur.

6.         Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.

7.         Sosyal Bilgiler dersi öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri tasarlar.

8.         Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği kavram/bilgi, beceri ve değerleri kullanır.

9.         Bireysel ve grup çalışmalarında görev alarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.

10.       Bilgiye ulaşma sürecinde bilgi edinme yollarını etkin bir şekilde kullanır.

11.       Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.

12.       Sosyal Bilgiler dersi öğretim programındaki kazanımlar doğrultusunda uygun öğrenme sürecini tasarlar.

13.       Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler yapar.

14.       Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

15.       Toplumsal gelişmeler ile ilgili okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapar.

16.       Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki alanlara yönelik etik değerleri göz önünde bulundurur.

17.       Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuatlara uygun davranır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

•           Okuma yazma yetkinliği

•           Çoklu dil yetkinliği

•           Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

•           Dijital yetkinlik

•           Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

•           Vatandaşlık yetkinliği

•           Girişimcilik yetkinliği

•           Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1) Tüm dersler için kullanılacak ölçme-değerlendirme yöntemlerinde sınavlar; kısa sınav, dönem içi sınav (ara sınav), dönem sonu (yarıyıl/yılsonu) sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, muafiyet sınavı, düzey belirleme sınavı, mazeret sınavı, tek ders sınavı ve ek sınav olarak belirlenir. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınavların türleri, ilgili yarıyıl/yıl başladıktan sonra iki hafta içerisinde bölüm kurul kararı alınıp dersin sorumlusu öğretim elemanı tarafından öğrencilere ilan edilir.

(2) Dönem içi sınav programları, sınavdan en az bir hafta önce ilgili birim tarafından ilan edilir.

(3) Dönem içi ölçme sonuçları; öğretim elemanları tarafından ölçmenin yapıldığı tarihten itibaren en fazla iki hafta içinde öğrencilere ilan edilir.

(4) Dönem sonu sınav programları, ilgili kurullar tarafından hazırlanır ve akademik takvimde belirlenen sınav dönemi başlamadan en geç iki hafta önce ilan edilir. Sınavlar programda ilan edilen yer, gün ve saatte yapılır. Sınav düzeni, sınav görevleri hususunda uyulacak kurallar ile sınav görevlilerinin yetki ve sorumlulukları ilgili kurul tarafından belirlenir.

(5) Dönem sonu başarı değerlendirmeleri ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir.

(6) Dönem sonu başarı notları; sınavların yapıldığı tarihten itibaren en geç bir hafta içerisinde dersin öğretim elemanı veya koordinatörü tarafından ilan edilir.

(7) Bütünleme sınavı; dönem sonu sınavına girebilme şartlarını taşıyan ve dönem sonu sınavı sonucuna göre başarılı olunamayan dersler ve dönem sonu sınav notunu yükseltmek isteyen öğrenciler için yapılan sınavdır. (DC) ve üzeri notunu yükseltmek için bütünleme sınavına girmek isteyen öğrenciler bütünleme sınavları haftası başlamadan önce sınava gireceğini belirten dilekçeleri ile ilgili birime müracaat ederek bütünleme sınavına girebilir. Dönem sonu notunu yükseltmek için dilekçe veren öğrenci sınava girmek zorundadır ve bu sınavda aldıkları not geçerlidir. Öğrenci bütünleme sınavı için mazeret beyan edemez. Bütünleme sınavı yapılan dersin, başarı notunun hesaplanmasında, öğrencinin dönem içi sınav ve çalışmalarına ait notları aynı şekilde dikkate alınır. Bütünleme sınavları da dönem sonu sınavı gibi değerlendirilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon

Başlangıç/Bitiş Tarihi:

01.05.2025 / 01.05.2028

Giriş Şartı

Lise mezunu olan adaylar, "Yükseköğretim Kurumları Sınavı" (YKS) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilen sınava girmek zorundadırlar. YKS sınavı; Temel Yeterlilik Testi (TYT) ve Alan Yeterlilik Testi (AYT) olmak üzere iki oturumdan oluşmakta olup yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programından mezun olan öğrenciler, ilköğretim okullarında sosyal bilgiler öğretmeni olarak çalışabilmektedir. Mezun olan öğrencilerimiz ayrıca sosyal bilgiler öğretiminin kapsamına giren Türkiye Cumhuriyeti, İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük gibi dersleri verebilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

-Yeterlilik süresi geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030044907


Yeterlilik Adı
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kastamonu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu


Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 4 akademik yıl ve 8 dönemden oluşan ve eğitim dili Türkçe olan bir programdır. Sosyal bilgiler Öğretmenliği ABD'nin öncelikli amacı öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında gerekli formasyona ve bilimsel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğretmenlerin, kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencileri tarafından doğru bir model olarak görülmesi, kendi mesleki gelişimi için sosyal bilimler ve eğitimi alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi, etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olması beklenmektedir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda staj uygulaması yapılmaktadır. 

Program bünyesinde derslikler, bilgisayar laboratuvarları, amfi ve drama salonları kullanılarak eğitim-öğretim faaliyetleri gerçekleştirilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bu tür kapsamındaki yeterliliklere ait asgari ortak öğrenme kazanımları şunlardır:

1.         Sosyal Bilgiler dersinin amaç, içerik ve tarihçesini açıklar.

2.         Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.

3.         Öğretim uygulamaları için gerekli strateji yöntem ve tekniklerini uygular.

4.         Öğretim uygulamaları için gerekli ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygular.

5.         Öğretim sürecinde öğretim programı doğrultusunda uygun öğrenme ortamını oluşturur.

6.         Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.

7.         Sosyal Bilgiler dersi öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri tasarlar.

8.         Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği kavram/bilgi, beceri ve değerleri kullanır.

9.         Bireysel ve grup çalışmalarında görev alarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.

10.       Bilgiye ulaşma sürecinde bilgi edinme yollarını etkin bir şekilde kullanır.

11.       Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.

12.       Sosyal Bilgiler dersi öğretim programındaki kazanımlar doğrultusunda uygun öğrenme sürecini tasarlar.

13.       Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler yapar.

14.       Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

15.       Toplumsal gelişmeler ile ilgili okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapar.

16.       Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki alanlara yönelik etik değerleri göz önünde bulundurur.

17.       Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuatlara uygun davranır.


Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

•           Okuma yazma yetkinliği

•           Çoklu dil yetkinliği

•           Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

•           Dijital yetkinlik

•           Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

•           Vatandaşlık yetkinliği

•           Girişimcilik yetkinliği

•           Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1) Tüm dersler için kullanılacak ölçme-değerlendirme yöntemlerinde sınavlar; kısa sınav, dönem içi sınav (ara sınav), dönem sonu (yarıyıl/yılsonu) sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, muafiyet sınavı, düzey belirleme sınavı, mazeret sınavı, tek ders sınavı ve ek sınav olarak belirlenir. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınavların türleri, ilgili yarıyıl/yıl başladıktan sonra iki hafta içerisinde bölüm kurul kararı alınıp dersin sorumlusu öğretim elemanı tarafından öğrencilere ilan edilir.

(2) Dönem içi sınav programları, sınavdan en az bir hafta önce ilgili birim tarafından ilan edilir.

(3) Dönem içi ölçme sonuçları; öğretim elemanları tarafından ölçmenin yapıldığı tarihten itibaren en fazla iki hafta içinde öğrencilere ilan edilir.

(4) Dönem sonu sınav programları, ilgili kurullar tarafından hazırlanır ve akademik takvimde belirlenen sınav dönemi başlamadan en geç iki hafta önce ilan edilir. Sınavlar programda ilan edilen yer, gün ve saatte yapılır. Sınav düzeni, sınav görevleri hususunda uyulacak kurallar ile sınav görevlilerinin yetki ve sorumlulukları ilgili kurul tarafından belirlenir.

(5) Dönem sonu başarı değerlendirmeleri ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir.

(6) Dönem sonu başarı notları; sınavların yapıldığı tarihten itibaren en geç bir hafta içerisinde dersin öğretim elemanı veya koordinatörü tarafından ilan edilir.

(7) Bütünleme sınavı; dönem sonu sınavına girebilme şartlarını taşıyan ve dönem sonu sınavı sonucuna göre başarılı olunamayan dersler ve dönem sonu sınav notunu yükseltmek isteyen öğrenciler için yapılan sınavdır. (DC) ve üzeri notunu yükseltmek için bütünleme sınavına girmek isteyen öğrenciler bütünleme sınavları haftası başlamadan önce sınava gireceğini belirten dilekçeleri ile ilgili birime müracaat ederek bütünleme sınavına girebilir. Dönem sonu notunu yükseltmek için dilekçe veren öğrenci sınava girmek zorundadır ve bu sınavda aldıkları not geçerlidir. Öğrenci bütünleme sınavı için mazeret beyan edemez. Bütünleme sınavı yapılan dersin, başarı notunun hesaplanmasında, öğrencinin dönem içi sınav ve çalışmalarına ait notları aynı şekilde dikkate alınır. Bütünleme sınavları da dönem sonu sınavı gibi değerlendirilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon

Başlangıç/Bitiş Tarihi:

01.05.2025 / 01.05.2028


Giriş Şartı

Lise mezunu olan adaylar, "Yükseköğretim Kurumları Sınavı" (YKS) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilen sınava girmek zorundadırlar. YKS sınavı; Temel Yeterlilik Testi (TYT) ve Alan Yeterlilik Testi (AYT) olmak üzere iki oturumdan oluşmakta olup yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ alanında lisans diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programından mezun olan öğrenciler, ilköğretim okullarında sosyal bilgiler öğretmeni olarak çalışabilmektedir. Mezun olan öğrencilerimiz ayrıca sosyal bilgiler öğretiminin kapsamına giren Türkiye Cumhuriyeti, İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük gibi dersleri verebilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

-Yeterlilik süresi geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030044907

Qualification Title
Bachelor's Degree in Social Studies Education
Awarding BodyKastamonu University
Awarding Body ContactKastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu
Awarding Body Urlhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Social Studies Teacher Education is a program consisting of 4 academic years and 8 semesters, and the language of instruction is Turkish. The primary goal of the Social Studies Teacher Education program is to train teachers who develop positive attitudes towards teaching and have the necessary formation and scientific skills in their field. Teachers who graduate from this program are expected to be seen as a correct model by their students in terms of personal and professional life, to follow innovations in the field of social sciences and education for their own professional development, and to have effective communication and problem-solving skills.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, internship practice is carried out in schools affiliated to the Ministry of National Education. Within the program, education and training activities are carried out using classrooms, computer laboratories, lecture halls and drama halls.

Description

The minimum common learning outcomes for the qualifications within the scope of this type are as follows:

1. Explain the purpose, content, and history of the social studies course.

2. Acquire basic knowledge about the disciplines that make up social sciences.

3. Apply the necessary strategies, methods, and techniques for teaching practices.

4. Apply the necessary measurement and evaluation techniques for teaching practices.

5. Create an appropriate learning environment in line with the curriculum in the teaching process.

6. Evaluate the information related to the field of social studies with a critical eye.

7. Design printed, visual, and technological materials suitable for the achievements in the social studies curriculum.

8. Use the concepts/knowledge, skills, and values acquired in the field of social studies education.

9. Fulfill their responsibilities effectively by taking part in individual and group studies.

10. Use the ways of obtaining information effectively in the process of accessing information.

11. Develop a positive attitude towards lifelong learning.

12. Design the appropriate learning process in line with the achievements in the social studies curriculum.

13. Can carry out professional projects and activities for the social environment in which he/she lives with the awareness of social responsibility.

14. Use information and communication technologies effectively.

15. Cooperate effectively with school, family, and society regarding social developments.

16. Consider democracy, human rights, and social, scientific, and professional ethical values.

17. Act in accordance with the legislation regulating the duties, rights, and responsibilities related to the profession.

Key Competencies

•           Has advanced level of the key competencies listed below.

•           Literacy competence

•           Multilingual competence

•           Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

•           Digital competence

•           Personal, social and learning to learn competence

•           Citizenship competence

•           Entrepreneurship competence

•           Cultural awareness and expressive competence

Further Info

1) In the assessment-evaluation methods to be used for all courses, exams are determined as quiz, mid-term exam, final exam, make-up exam, practical exam, exemption exam, placement exam, make-up exam, single course exam, and additional exam. These exams can be written, oral, or both written and oral and/or practical. The types of exams are announced to the students by the instructor in charge of the course after the decision of the department board within two weeks after the relevant semester/year starts.

2) Midterm exam schedules are announced by the relevant department at least one week before the exam.

3) Midterm assessment results are announced to the students by the instructors within a maximum of two weeks from the date of the assessment.

4) Final exam programs are prepared by the relevant boards and announced at least two weeks before the start of the exam period specified in the academic calendar. Exams are held at the place, day, and time announced in the program. The exam order, the rules to be followed regarding the exam tasks, and the powers and responsibilities of the examiners are determined by the relevant board.

5) Final grades are determined by the relevant instructor.

6) Final grades are announced by the instructor or coordinator of the course within one week at the latest from the date of the exams.

7) Make-up exam: It is an exam for students who have the conditions to take the final exam and who are not successful according to the final exam results and who want to raise their final exam grade. Students who want to take the make-up exam to raise their grade (DC) and above can take the make-up exam by applying to the relevant unit with their petition stating that they will take the exam before the start of the make-up exam week. Students who petition to improve their final grade must take the exam, and the grade they get in this exam is valid. The student cannot declare an excuse for the make-up exam. In the calculation of the success grade of the course in which the make-up exam is held, the grades of the student's semester exams and studies are taken into account in the same way. Make-up exams are evaluated like final exams.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

•           YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

•           “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

•           The “Foundation Higher Education Institutions Report,” containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”.

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curriculum are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)

Accreditation Start/End Date:01.05.2025 / 01.05.2028

Access Requirements

Candidates who have graduated from high school are required to take the “Higher Education Institutions Exam” (YKS) organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The YKS exam consists of two sessions, the Basic Proficiency Test (TYT) and the Field Proficiency Test (AYT), and is an exam that measures competence for transition to higher education. Detailed information about the exams can be found at http://www.osym.gov.tr.

Conditions for SuccessStudents who successfully complete all of the courses available in the program (for a total of 240 ECTS) and obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 are awarded a bachelor's degree in SOCIAL STUDIES TEACHING.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Social Studies Teaching Program can work as social studies teachers in primary schools. Graduates can also teach courses such as Republic of Turkey, History of Turkish Revolution and Kemalism, which fall within the scope of social studies teaching.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate EducationLaw No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

-The qualification period is valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030044907


Qualification Title
Bachelor's Degree in Social Studies Education

Awarding Body
Kastamonu University

Awarding Body Contact
Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Social Studies Teacher Education is a program consisting of 4 academic years and 8 semesters, and the language of instruction is Turkish. The primary goal of the Social Studies Teacher Education program is to train teachers who develop positive attitudes towards teaching and have the necessary formation and scientific skills in their field. Teachers who graduate from this program are expected to be seen as a correct model by their students in terms of personal and professional life, to follow innovations in the field of social sciences and education for their own professional development, and to have effective communication and problem-solving skills.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, internship practice is carried out in schools affiliated to the Ministry of National Education. Within the program, education and training activities are carried out using classrooms, computer laboratories, lecture halls and drama halls.


Description

The minimum common learning outcomes for the qualifications within the scope of this type are as follows:

1. Explain the purpose, content, and history of the social studies course.

2. Acquire basic knowledge about the disciplines that make up social sciences.

3. Apply the necessary strategies, methods, and techniques for teaching practices.

4. Apply the necessary measurement and evaluation techniques for teaching practices.

5. Create an appropriate learning environment in line with the curriculum in the teaching process.

6. Evaluate the information related to the field of social studies with a critical eye.

7. Design printed, visual, and technological materials suitable for the achievements in the social studies curriculum.

8. Use the concepts/knowledge, skills, and values acquired in the field of social studies education.

9. Fulfill their responsibilities effectively by taking part in individual and group studies.

10. Use the ways of obtaining information effectively in the process of accessing information.

11. Develop a positive attitude towards lifelong learning.

12. Design the appropriate learning process in line with the achievements in the social studies curriculum.

13. Can carry out professional projects and activities for the social environment in which he/she lives with the awareness of social responsibility.

14. Use information and communication technologies effectively.

15. Cooperate effectively with school, family, and society regarding social developments.

16. Consider democracy, human rights, and social, scientific, and professional ethical values.

17. Act in accordance with the legislation regulating the duties, rights, and responsibilities related to the profession.


Key Competencies

•           Has advanced level of the key competencies listed below.

•           Literacy competence

•           Multilingual competence

•           Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

•           Digital competence

•           Personal, social and learning to learn competence

•           Citizenship competence

•           Entrepreneurship competence

•           Cultural awareness and expressive competence


Further Info

1) In the assessment-evaluation methods to be used for all courses, exams are determined as quiz, mid-term exam, final exam, make-up exam, practical exam, exemption exam, placement exam, make-up exam, single course exam, and additional exam. These exams can be written, oral, or both written and oral and/or practical. The types of exams are announced to the students by the instructor in charge of the course after the decision of the department board within two weeks after the relevant semester/year starts.

2) Midterm exam schedules are announced by the relevant department at least one week before the exam.

3) Midterm assessment results are announced to the students by the instructors within a maximum of two weeks from the date of the assessment.

4) Final exam programs are prepared by the relevant boards and announced at least two weeks before the start of the exam period specified in the academic calendar. Exams are held at the place, day, and time announced in the program. The exam order, the rules to be followed regarding the exam tasks, and the powers and responsibilities of the examiners are determined by the relevant board.

5) Final grades are determined by the relevant instructor.

6) Final grades are announced by the instructor or coordinator of the course within one week at the latest from the date of the exams.

7) Make-up exam: It is an exam for students who have the conditions to take the final exam and who are not successful according to the final exam results and who want to raise their final exam grade. Students who want to take the make-up exam to raise their grade (DC) and above can take the make-up exam by applying to the relevant unit with their petition stating that they will take the exam before the start of the make-up exam week. Students who petition to improve their final grade must take the exam, and the grade they get in this exam is valid. The student cannot declare an excuse for the make-up exam. In the calculation of the success grade of the course in which the make-up exam is held, the grades of the student's semester exams and studies are taken into account in the same way. Make-up exams are evaluated like final exams.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

•           YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

•           “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

•           The “Foundation Higher Education Institutions Report,” containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”.

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curriculum are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)

Accreditation Start/End Date:01.05.2025 / 01.05.2028


Access Requirements

Candidates who have graduated from high school are required to take the “Higher Education Institutions Exam” (YKS) organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The YKS exam consists of two sessions, the Basic Proficiency Test (TYT) and the Field Proficiency Test (AYT), and is an exam that measures competence for transition to higher education. Detailed information about the exams can be found at http://www.osym.gov.tr.


Conditions for Success
Students who successfully complete all of the courses available in the program (for a total of 240 ECTS) and obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 are awarded a bachelor's degree in SOCIAL STUDIES TEACHING.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Social Studies Teaching Program can work as social studies teachers in primary schools. Graduates can also teach courses such as Republic of Turkey, History of Turkish Revolution and Kemalism, which fall within the scope of social studies teaching.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate EducationLaw No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

-The qualification period is valid.


Url
Open Address