Yeterlilik Kodu | TR0030218933 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Geniş bilgi için lütfen ders planı bölümündeki ilgili derse bakınız. Ortaöğretim mezunlarının Lisans Yerleştirme Sınavından almış oldukları puanlara ve tercihlerine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler için ortaöğretim diploma derecesine ilaveten Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından aldıkları puanlara ve öğrencinin tercihine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Orta öğretimden Yüksek Öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programına kabul edilmek isteyen adayların belirtilen sınavlara girerek gerekli puanı almaları gerekmektedir. Muş Alparslan Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmektedir. | |
Başarma Şartları | Ortaöğretim mezunlarının Lisans Yerleştirme Sınavından almış oldukları puanlara ve tercihlerine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler için ortaöğretim diploma derecesine ilaveten Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından aldıkları puanlara ve öğrencinin tercihine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. Programda mevcut olan (toplam 243 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere alanında lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümün anabilim dallarından mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilirken, Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı devlet ve özel okullarda öğretmen olarak çalışabilmektedirler. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine de başvuruda bulunabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218933
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme-değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- İlköğretimin her iki kademesindeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
- Kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
- Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır.
- Sosyal bilgiler alanında verileri toplama ve yorumlama becerisine sahiptir.
- Öğrenmeyi öğrenir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
- Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
- Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Sosyal bilgiler alanında verileri toplama ve yorumlama becerisine sahiptir.
- Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında tasarlanmış hedefler çerçevesinde süreci alanındaki çözümlerin çevre sorunlarına katkılarını değerlendirebilir.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
- Sosyal adalet bilinci, çevre ve kalite konularında duyarlıdır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Geniş bilgi için lütfen ders planı bölümündeki ilgili derse bakınız. Ortaöğretim mezunlarının Lisans Yerleştirme Sınavından almış oldukları puanlara ve tercihlerine göre bölüme kayıt yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler için ortaöğretim diploma derecesine ilaveten Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından aldıkları puanlara ve öğrencinin tercihine göre bölüme kayıt yapılmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Orta öğretimden Yüksek Öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programına kabul edilmek isteyen adayların belirtilen sınavlara girerek gerekli puanı almaları gerekmektedir. Muş Alparslan Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmektedir.
Bölümün anabilim dallarından mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilirken, Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı devlet ve özel okullarda öğretmen olarak çalışabilmektedirler. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine de başvuruda bulunabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030218933 | |
Qualification Title | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bachelor | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Have the pedogogical knowledge about teaching profession and know and apply comptenrary teaching methods and tecniques and measurement assessment methods. Know the developmental properties and learning pattems of students who are at the second stage of elemantary education and will plan develop material and make executions according to these properties Self critique. Assume responsibility in individial and group tasks Actively partipicate in social and cultural events Learn how to learn Develop a possitive attiutude towards life long learning Be a teacher who is faitful to Atatürks principles and revolutions trusting in democracy conscious about Turkish national ,moral,ethical and cultural values and being sensitive to these aspects in his/her profession. Have the sufficient level of foreign language knowledge in order to monitor foreign resourches about his/her field Have the skill of information and communication tecnology effectively for social study teaching The information in the field of Social Studies Education in the field of data collection and interpretation skills sahiptir.Sosyal process designed within the framework of objectives contributions to the field can identify solutions to environmental problems is aware of the professional and ethical responsibility awareness of social justice, environmental and quality-sensitive | |
Key Competencies | - | |
Further Info | This part is explained in the introduction form of course and practice for futher information please check the related course in the lesson plan session. High School Diploma plus placement by the Student Selection and Placement Centre according to the score obtained in the Student Selection Examination and the student’s preferences. For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The admissions, examination and evaluation procedures of the students are made according to the Higher Education Law and the decisions and regulations issued based on this law. Higher Teaching from Secondary Education has a two-stage examination system. The exams are conducted by Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM). Detailed information about exams can be found at http://www.osym.gov.tr. Candidates wishing to be admitted to the Social Studies Teaching Program are required to enter the specified examinations and obtain the necessary points. Admission procedures at Mus Alparslan University are carried out by the Department of Student Affairs. | |
Conditions for Success | High School Diploma plus placement by the Student Selection and Placement Centre according to the score obtained in the Student Selection Examination and the student’s preferences. For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences. Students who success all the course included in the program(240 AKTS equivalent in total) and have the cumulative grade 2.000 or higher out of 4.00 get the diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of this program can continue their career as teachers at state and private schools affiliated with the Ministry of National Education. Successful graduates can also apply for master´s and doctoral programs in the field of Social Studies Teaching or other programs accepting students from this field. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030218933
Have the pedogogical knowledge about teaching profession and know and apply comptenrary teaching methods and tecniques and measurement assessment methods. Know the developmental properties and learning pattems of students who are at the second stage of elemantary education and will plan develop material and make executions according to these properties Self critique. Assume responsibility in individial and group tasks Actively partipicate in social and cultural events Learn how to learn Develop a possitive attiutude towards life long learning Be a teacher who is faitful to Atatürks principles and revolutions trusting in democracy conscious about Turkish national ,moral,ethical and cultural values and being sensitive to these aspects in his/her profession. Have the sufficient level of foreign language knowledge in order to monitor foreign resourches about his/her field Have the skill of information and communication tecnology effectively for social study teaching The information in the field of Social Studies Education in the field of data collection and interpretation skills sahiptir.Sosyal process designed within the framework of objectives contributions to the field can identify solutions to environmental problems is aware of the professional and ethical responsibility awareness of social justice, environmental and quality-sensitive
This part is explained in the introduction form of course and practice for futher information please check the related course in the lesson plan session. High School Diploma plus placement by the Student Selection and Placement Centre according to the score obtained in the Student Selection Examination and the student’s preferences. For foreign students, High School Diploma plus placement of the student by the university according to his score in Foreign Student Examination and student’s preferences.
The admissions, examination and evaluation procedures of the students are made according to the Higher Education Law and the decisions and regulations issued based on this law. Higher Teaching from Secondary Education has a two-stage examination system. The exams are conducted by Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM). Detailed information about exams can be found at http://www.osym.gov.tr. Candidates wishing to be admitted to the Social Studies Teaching Program are required to enter the specified examinations and obtain the necessary points. Admission procedures at Mus Alparslan University are carried out by the Department of Student Affairs.
Graduates of this program can continue their career as teachers at state and private schools affiliated with the Ministry of National Education. Successful graduates can also apply for master´s and doctoral programs in the field of Social Studies Teaching or other programs accepting students from this field.
Qualification is continuous