Yeterlilik Kodu

TR0030025219

Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Doktora Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sosyal çalışma ve danışma
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal Hizmet kuramları bilgisi.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanyazın araştırması yapar.
  • Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Sosyal hizmet uygulama alanları bilgisi.
  • Sosyal politika ve sosyal hizmet politikası bilgisi.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir.
  • Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi.
  • Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Sosyal hizmet mevzuatı ve mesleki etik ilke ve değerler bilgisi.
  • Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması bilgisi.
  • Baskı ve ayrımcılığın biçim ve mekanizmalarını ve değişim stratejilerini anlama becerisi.
  • İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı gruplara müdahalede kullanır.
  • Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapar.
  • Sosyal hizmet müdahale planlarını ampirik olarak değerlendirir.
  • Nüfusun değişik kesimleri, meslektaşlar ve toplumun diğer üyeleri arasında değişik iletişim tekniklerini kullanır.
  • Kurumsal yapılar ve sosyal refah sistemleri içinde çalışabilme ve süpervizyon altında gerekli kurumsal değişimi belirler.
  • Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer kabul ederek uygulama yapar.
  • Eleştirel düşünebilme, sentezleme, kuram ve müdahale deneyimi bilgilerini ve becerilerini profesyonel bağlamda uygular.
  • Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı; toplumsal, bilimsel, kültürel, mesleki değerler, etik, norm ve standartlar çerçevesinde sosyal hizmet mesleğinin görevlerini ve sorumluluklarını yerine getirir.
  • İleri düzey sosyal hizmet teknik ve bilgisi gerektiren çalışma alanlarında uygulama yapar.
  • Bireyin gelişimini ve davranışlarını etkileyen bio-psiko-sosyal değişkenlerin bilgilerini eleştirel olarak analiz edebilme ve bu bilgileri uygulamada kullanır.
  • Hem bireylerarasındaki hem de birey ve sosyal sistemler arasındaki ilişkiye ve etkileşime yönelik kuramsal bilgiyi eleştirel olarak kullanır.
  • Sosyal politikaların müracaatçı sistemleri, sosyal hizmet uzmanları ve kurumlara olan etkilerini analiz edebilme ve politika oluşturma ve değiştirme becerilerini sergiler.
  • Süpervizyon ve danışmanlığı gerekli çalışma alanında ileri düzeyde kullanır.
  • Sosyal hizmet bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olma ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
  • Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyindeki yabancı dil bilgisini kullanarak alandaki gelişmeleri izleme, yazılı ve sözlü iletişimde bulunur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sosyal Hizmet Anabilim Dalı Doktora programından mezun olan öğrenciler:
  • Sosyal hizmet literatürüne özgün kavramlar katar, sosyal hizmet alanı ile ilgili orjinal düşünceler geliştirir ve uzmanlık düzeyinde araştırma becerisi edinir.
  • Dezavantajlı gruplardan biri üzerinde (çocuk, engelli, yaşlı, göçmen, vb.) veya bir sosyal sorun üzerinde (yoksulluk, engellilik, işsizlik, yaşlılık, vb.) disiplinlerarası uzmanlaşma kazanır.
  • Mesleğin gelişimine katkıda bulunacak özel bilgiyi kullanarak yeni sonuçlara ulaşır.
  • İleri düzeyde farklı araştırma yöntem ve tekniklerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Bakış açısı ve disiplinlerarası vizyonu sayesinde, sosyal refahı daha üst düzeylere taşır.
  • Sosyal hizmet uzmanı birey, aile, grup, örgüt ve toplulukla uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Kuramları, uygulamaları, politikaları ve araştırmaları eleştirel bir biçimde analiz eder.
  • Sosyal hizmet eğitimi, araştırması ve uygulaması arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
  • Sosyal hizmet etik ilke ve değerlerini hesaba katarak nicel ve nitel araştırma tasarımlarını kullanır.
  • Sosyal hizmet bilgisiyle sosyal adaletin geliştirilmesi ve eşitsizliğin azaltılması arasında ilişki kurar.
  • En az bir bilgi düzeyinde uzmanlık kazanır.
  • İleri düzeyde sosyal politikaları analiz eder.
  • Disiplinlerarası araştırma ile ilgili yöntemsel ve istatistiksel teknikleri hem teknik hem de kavramsal yönden çözümler ve uygular.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Doktora Derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Doktora programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yabancı ülkelerdeki lisans veya tezli yüksek lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi de almaları gerekir. Lisans derecesi ile başvuracak adayların lisans not ortalamalarının 4.00 katsayı üzerinden en az 3.00 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. Tezli yüksek lisans diplomasına sahip adayların yüksek lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.75 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir.

b)Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan adayların, başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Dört yıllık lisans diploması ile doktora programlarına başvuran adayların  başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 80 tam puan almaları gerekir.

c)Doktora programına başvuran adayların YDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Yabancı uyruklu öğrencilerin, ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bu dillere ek olarak başka bir dil belgesi de istenebilir.

d)Doktora programına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans ve/veya yüksek lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir.

e)Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuarına öğrenci kabulünde, adı geçen fakülte ve konservatuar mezunlarından ALES puanı istenmez.

f)İlgili anabilim dalı/anasanat dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile yüksek lisans programına kabul için özel koşullar istenebilir.

Başarma ŞartlarıDoktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile başvuranlar için 21 ulusal krediden ve 240 AKTS kredisinden az olmamak üzere en az yedi ders, seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 240 AKTS kredisinin 120 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur. Dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 42 ulusal krediden ve 300 AKTS kredisinden az olmamak üzere on dört ders, iki seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 300 AKTS kredisinin 180 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sosyal Hizmet Doktora Programı'ndan mezun olanlar kamu, özel sektör ve kar amacı gütmeyen kurum/ kuruluşlarda birçok istihdam olanaklarına sahiptirler. Bu kurumlarda, toplum lideri, proje koordinatörü, politika yapıcısı, insan hakları savunucusu ve birim yöneticisi gibi farklı konumlarda bulunurlar. İlgili kurum ve kuruluşlar:

• Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı (Sevgi Evleri, Çocuk Yuvaları, Çocuk Evleri, Kreş ve Gündüz Bakım Evleri, Huzurevleri, Kadın Sığınma Evleri, Sosyal Hizmet Merkezleri, Koruma Bakım Rehabilitasyon Merkezi, Bakım ve Sosyal Rehabilitasyon Merkezi, vb.)
•  Gençlik ve Spor Bakanlığı (Gençlik Spor Genel Müdürlüğü, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu)
•  İl ve İlçe Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları
•  Sağlık Bakanlığına bağlı kuruluşlar (hastaneler, sağlık ocakları, toplum ve ruh sağlığı merkezleri, Aile Planlaması ve Ana-Çocuk Sağlığı Merkezleri, vb.)
•  Milli Eğitim Bakanlığı (Okul, Rehberlik ve Araştırma Merkezi, vb.)
•  Mesleki Eğitim Merkezleri
•  Adalet Bakanlığına bağlı kuruluşlar (ceza infaz kurumları, çocuk mahkemeleri, çocuk eğitim evi, aile mahkemeleri, Adli Tıp Kurumu, vb.)
•  Üniversiteler (Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlıkları)
•  Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
• İçişleri Bakanlığı ve bağlı birimler
•  Yerel yönetimler ve bağlı birimler
•  Sivil Toplum Örgütleri ve Vakıflar (Dernekler, Sendikalar, vb.)
•  Özel Sektör (Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri, Yaşlı Bakım Merkezleri, Kreş ve Gündüz Bakım Evleri, vb.)

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030025219


Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal Hizmet kuramları bilgisi.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanyazın araştırması yapar.
  • Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Sosyal hizmet uygulama alanları bilgisi.
  • Sosyal politika ve sosyal hizmet politikası bilgisi.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir.
  • Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi.
  • Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Sosyal hizmet mevzuatı ve mesleki etik ilke ve değerler bilgisi.
  • Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması bilgisi.
  • Baskı ve ayrımcılığın biçim ve mekanizmalarını ve değişim stratejilerini anlama becerisi.
  • İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı gruplara müdahalede kullanır.
  • Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapar.
  • Sosyal hizmet müdahale planlarını ampirik olarak değerlendirir.
  • Nüfusun değişik kesimleri, meslektaşlar ve toplumun diğer üyeleri arasında değişik iletişim tekniklerini kullanır.
  • Kurumsal yapılar ve sosyal refah sistemleri içinde çalışabilme ve süpervizyon altında gerekli kurumsal değişimi belirler.
  • Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer kabul ederek uygulama yapar.
  • Eleştirel düşünebilme, sentezleme, kuram ve müdahale deneyimi bilgilerini ve becerilerini profesyonel bağlamda uygular.
  • Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı; toplumsal, bilimsel, kültürel, mesleki değerler, etik, norm ve standartlar çerçevesinde sosyal hizmet mesleğinin görevlerini ve sorumluluklarını yerine getirir.
  • İleri düzey sosyal hizmet teknik ve bilgisi gerektiren çalışma alanlarında uygulama yapar.
  • Bireyin gelişimini ve davranışlarını etkileyen bio-psiko-sosyal değişkenlerin bilgilerini eleştirel olarak analiz edebilme ve bu bilgileri uygulamada kullanır.
  • Hem bireylerarasındaki hem de birey ve sosyal sistemler arasındaki ilişkiye ve etkileşime yönelik kuramsal bilgiyi eleştirel olarak kullanır.
  • Sosyal politikaların müracaatçı sistemleri, sosyal hizmet uzmanları ve kurumlara olan etkilerini analiz edebilme ve politika oluşturma ve değiştirme becerilerini sergiler.
  • Süpervizyon ve danışmanlığı gerekli çalışma alanında ileri düzeyde kullanır.
  • Sosyal hizmet bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olma ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
  • Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyindeki yabancı dil bilgisini kullanarak alandaki gelişmeleri izleme, yazılı ve sözlü iletişimde bulunur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sosyal Hizmet Anabilim Dalı Doktora programından mezun olan öğrenciler:
  • Sosyal hizmet literatürüne özgün kavramlar katar, sosyal hizmet alanı ile ilgili orjinal düşünceler geliştirir ve uzmanlık düzeyinde araştırma becerisi edinir.
  • Dezavantajlı gruplardan biri üzerinde (çocuk, engelli, yaşlı, göçmen, vb.) veya bir sosyal sorun üzerinde (yoksulluk, engellilik, işsizlik, yaşlılık, vb.) disiplinlerarası uzmanlaşma kazanır.
  • Mesleğin gelişimine katkıda bulunacak özel bilgiyi kullanarak yeni sonuçlara ulaşır.
  • İleri düzeyde farklı araştırma yöntem ve tekniklerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Bakış açısı ve disiplinlerarası vizyonu sayesinde, sosyal refahı daha üst düzeylere taşır.
  • Sosyal hizmet uzmanı birey, aile, grup, örgüt ve toplulukla uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Kuramları, uygulamaları, politikaları ve araştırmaları eleştirel bir biçimde analiz eder.
  • Sosyal hizmet eğitimi, araştırması ve uygulaması arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
  • Sosyal hizmet etik ilke ve değerlerini hesaba katarak nicel ve nitel araştırma tasarımlarını kullanır.
  • Sosyal hizmet bilgisiyle sosyal adaletin geliştirilmesi ve eşitsizliğin azaltılması arasında ilişki kurar.
  • En az bir bilgi düzeyinde uzmanlık kazanır.
  • İleri düzeyde sosyal politikaları analiz eder.
  • Disiplinlerarası araştırma ile ilgili yöntemsel ve istatistiksel teknikleri hem teknik hem de kavramsal yönden çözümler ve uygular.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Doktora Derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Doktora programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yabancı ülkelerdeki lisans veya tezli yüksek lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi de almaları gerekir. Lisans derecesi ile başvuracak adayların lisans not ortalamalarının 4.00 katsayı üzerinden en az 3.00 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. Tezli yüksek lisans diplomasına sahip adayların yüksek lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.75 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir.

b)Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan adayların, başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Dört yıllık lisans diploması ile doktora programlarına başvuran adayların  başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 80 tam puan almaları gerekir.

c)Doktora programına başvuran adayların YDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Yabancı uyruklu öğrencilerin, ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bu dillere ek olarak başka bir dil belgesi de istenebilir.

d)Doktora programına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans ve/veya yüksek lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir.

e)Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuarına öğrenci kabulünde, adı geçen fakülte ve konservatuar mezunlarından ALES puanı istenmez.

f)İlgili anabilim dalı/anasanat dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile yüksek lisans programına kabul için özel koşullar istenebilir.


Başarma Şartları
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile başvuranlar için 21 ulusal krediden ve 240 AKTS kredisinden az olmamak üzere en az yedi ders, seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 240 AKTS kredisinin 120 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur. Dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 42 ulusal krediden ve 300 AKTS kredisinden az olmamak üzere on dört ders, iki seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 300 AKTS kredisinin 180 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Sosyal Hizmet Doktora Programı'ndan mezun olanlar kamu, özel sektör ve kar amacı gütmeyen kurum/ kuruluşlarda birçok istihdam olanaklarına sahiptirler. Bu kurumlarda, toplum lideri, proje koordinatörü, politika yapıcısı, insan hakları savunucusu ve birim yöneticisi gibi farklı konumlarda bulunurlar. İlgili kurum ve kuruluşlar:

• Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı (Sevgi Evleri, Çocuk Yuvaları, Çocuk Evleri, Kreş ve Gündüz Bakım Evleri, Huzurevleri, Kadın Sığınma Evleri, Sosyal Hizmet Merkezleri, Koruma Bakım Rehabilitasyon Merkezi, Bakım ve Sosyal Rehabilitasyon Merkezi, vb.)
•  Gençlik ve Spor Bakanlığı (Gençlik Spor Genel Müdürlüğü, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu)
•  İl ve İlçe Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları
•  Sağlık Bakanlığına bağlı kuruluşlar (hastaneler, sağlık ocakları, toplum ve ruh sağlığı merkezleri, Aile Planlaması ve Ana-Çocuk Sağlığı Merkezleri, vb.)
•  Milli Eğitim Bakanlığı (Okul, Rehberlik ve Araştırma Merkezi, vb.)
•  Mesleki Eğitim Merkezleri
•  Adalet Bakanlığına bağlı kuruluşlar (ceza infaz kurumları, çocuk mahkemeleri, çocuk eğitim evi, aile mahkemeleri, Adli Tıp Kurumu, vb.)
•  Üniversiteler (Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlıkları)
•  Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
• İçişleri Bakanlığı ve bağlı birimler
•  Yerel yönetimler ve bağlı birimler
•  Sivil Toplum Örgütleri ve Vakıflar (Dernekler, Sendikalar, vb.)
•  Özel Sektör (Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri, Yaşlı Bakım Merkezleri, Kreş ve Gündüz Bakım Evleri, vb.)


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030025219

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasSocial work and counselling
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030025219


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address