Yeterlilik Kodu

TR0030004335

Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÇankırı Caddesi, Çiçek Sokak No:3, Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.aybu.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sosyal çalışma ve danışma
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bireyi biyopsikososyal ve kültürel yönleriyle tanıma bilgisi.
  • Sosyal hizmetin uygulama düzeylerini, uygulama alanlarını diğer disiplinlerle örtüşen ve ayrılan özelliklerini, mesleki değerlerini, etik kodlarını tanıma ve iletişim becerileri bilgisi.
  • Toplumları tanıma, toplumsal değişme, gelişme kuramları, toplumsal yapı, toplumların kültürel özellikleri, yaşam tarzları, sosyal sorunlarını analiz edebilme, sentezleyebilme, sosyal hizmet disiplini ile bütünleştirebilme.
  • Sosyal hizmetin mesleki etkinlik odağına giren ihtiyaç gruplarının sorunlarını ve içinde bulundukları yaşam durumlarının birey, aile ve toplum üzerine etkilerini kavrama, analiz, sentez yapabilme, mesleki müdahaleler için kullanabilecek düzeyde olma.
  • Toplumsal değişme ve gelişme sürecinde karşılaşılan sosyal sorunları tanıma, sosyal hizmet politikalarının sosyal politikalar içinde önemini bilme, sosyal sorunlara yönelik sosyal politikaları analiz edebilme, eleştirel düşünebilme.
  • Sosyal hizmette kullanılan kuramları, mesleki yaklaşımları analiz ve sentez yaparak müdahalelerde ve uygulamalarda kullanabilme becerilerine sahip olma.
  • Diğer disiplinlerin kuramlarından yararlanabilme, kuram bilgisini mikro, mezzo ve makro düzeylerde mesleki uygulamalarda insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri çerçevesinde birey ve toplum yararına kullanabilme.
  • Sosyal hizmetin mesleki etkinlik odağında alanına özgü bilimsel bilgi üretebilme sorumluluğunu yerine getirme ve bilimsel yöntemlerle bir araştırma sürecini planlayıp yönetebilme.
  • Sosyal hizmetin mesleki etkinlik odağında farklı yaşam durumlarında kriz durumlarına müdahale edebilmede mesleki bilgi ve becerilere sahip olma.
  • Sosyal hizmet kurumlarının işleyişi, mevzuatı ve yönetimi ile ilgili bilgiler çerçevesinde yönetim süreçlerini kullanarak yönetebilme, diğer ilgili insani hizmet kurumları ile işbirliği ve koordinasyonu sağlayabilme.
  • Sosyal hizmetin mesleki etkinlik odağında genelci sosyal hizmet bilgi ve becerisini farkıl sosyal hizmet alanlarında (aile ve çocuk refahı, suçluluk, yaşlılık, sağlık, yoksulluk vb.) bağımsız olarak uygulayabilme.
  • Çalıştığı müracaatçı gruplarının mesleki müdahaleler çerçevesinde psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bir mesleki değerlendirme yapabilme, sosyal hizmetin mesleki etik ilkeleri doğrultusunda müdahale planı hazırlayabilme, planlı müdahale sürecini gerçekleştirebilme, mesleki müdahaleleri yeniden değerlendirebilme, raporlaştırabilme, sosyal hizmetin kullandığı kuram ve yaklaşımları planlı değişim sürecinde kullanabilme, analiz ve sentez yaparak sosyal hizmet ağını etkin biçimde kullanabilme.
  • Aileye yönelik sosyal hizmet müdahalelerinde aile terapisi kuramları temel teorik kavramları çerçevesinde farklı aile sorunlarını ve ilişki dinamiklerini değerlendirebilme, uygun bir müdahale planı ile ailelerle çalışabilme.
  • Grup dinamikleri, küçük grup teorileri ve sosyal grup çalışması mesleki bilgi ve becerilerini kazanarak farklı müracaatçı gruplarıyla sosyalleşme, etkileşim, tedavi ve görev odaklı grup çalışmalarını planlayabilme, yürütebilme, sonlandırabilme.
  • Diğer disiplinlerle ekip içinde çalışabilme, kurumlar arası ilişki işbirliği ve koordinasyonusağlayabilmeve diğer insani hizmet kurumları ile birlikte hizmet politikaları geliştirebilme.
  • Sosyal hizmetin mesleki etkinlik odağında ilgili müracaatçı grupları ile bir projeyi planyabilme, yürütebilme ve sonlandırabilme.
  • Sosyal hizmet eğitiminde kazandığı kuramsal bilgileri uygulamaya aktarabilme becerisi kazanma, bir eğitsel danışman ile çalışarak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme, kendini tanıma, olumlu yanlarını güçlendirme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Sosyal Hizmet Bölümü Lisans Programı’na Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak koşulu ile her yıl ÖSYM tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı, TM-3 puan türü ile 60 öğrenci alınır. Yabancı Uyruklu Öğrenciler: Üniversitemize ayrılan yurtdışı öğrenci kontenjanına göre yapılmaktadır.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, ya da F2 notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan profesyoneller ihtiyaç nedeniyle, daha çok ve öncelikli olarak kamu kurumlarında görev almaktadırlar. Mezunların görev aldıkları kamu kurumları şöyledir:Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na bağlı sosyal hizmet kurum ve kuruluşları, il müdürlükleri, sosyal hizmet merkezleri, çocuk evleri, çocuk destek merkezleri, yaşlı bakım ve rehabilitasyon merkezleri, huzurevleri, özürlü bakım ve rehabilitasyon merkezleri, aile danışma merkezleri, toplum merkezleri gibi kurumlardır.Adalet Bakanlığı’na bağlı ceza infaz kurumları, denetimli serbestlik büroları, aile ve çocuk mahkemeleri, çocuk eğitim evleri vb. kurumlardır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030004335


Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Çankırı Caddesi, Çiçek Sokak No:3, Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bireyi biyopsikososyal ve kültürel yönleriyle tanıma bilgisi.
  • Sosyal hizmetin uygulama düzeylerini, uygulama alanlarını diğer disiplinlerle örtüşen ve ayrılan özelliklerini, mesleki değerlerini, etik kodlarını tanıma ve iletişim becerileri bilgisi.
  • Toplumları tanıma, toplumsal değişme, gelişme kuramları, toplumsal yapı, toplumların kültürel özellikleri, yaşam tarzları, sosyal sorunlarını analiz edebilme, sentezleyebilme, sosyal hizmet disiplini ile bütünleştirebilme.
  • Sosyal hizmetin mesleki etkinlik odağına giren ihtiyaç gruplarının sorunlarını ve içinde bulundukları yaşam durumlarının birey, aile ve toplum üzerine etkilerini kavrama, analiz, sentez yapabilme, mesleki müdahaleler için kullanabilecek düzeyde olma.
  • Toplumsal değişme ve gelişme sürecinde karşılaşılan sosyal sorunları tanıma, sosyal hizmet politikalarının sosyal politikalar içinde önemini bilme, sosyal sorunlara yönelik sosyal politikaları analiz edebilme, eleştirel düşünebilme.
  • Sosyal hizmette kullanılan kuramları, mesleki yaklaşımları analiz ve sentez yaparak müdahalelerde ve uygulamalarda kullanabilme becerilerine sahip olma.
  • Diğer disiplinlerin kuramlarından yararlanabilme, kuram bilgisini mikro, mezzo ve makro düzeylerde mesleki uygulamalarda insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri çerçevesinde birey ve toplum yararına kullanabilme.
  • Sosyal hizmetin mesleki etkinlik odağında alanına özgü bilimsel bilgi üretebilme sorumluluğunu yerine getirme ve bilimsel yöntemlerle bir araştırma sürecini planlayıp yönetebilme.
  • Sosyal hizmetin mesleki etkinlik odağında farklı yaşam durumlarında kriz durumlarına müdahale edebilmede mesleki bilgi ve becerilere sahip olma.
  • Sosyal hizmet kurumlarının işleyişi, mevzuatı ve yönetimi ile ilgili bilgiler çerçevesinde yönetim süreçlerini kullanarak yönetebilme, diğer ilgili insani hizmet kurumları ile işbirliği ve koordinasyonu sağlayabilme.
  • Sosyal hizmetin mesleki etkinlik odağında genelci sosyal hizmet bilgi ve becerisini farkıl sosyal hizmet alanlarında (aile ve çocuk refahı, suçluluk, yaşlılık, sağlık, yoksulluk vb.) bağımsız olarak uygulayabilme.
  • Çalıştığı müracaatçı gruplarının mesleki müdahaleler çerçevesinde psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bir mesleki değerlendirme yapabilme, sosyal hizmetin mesleki etik ilkeleri doğrultusunda müdahale planı hazırlayabilme, planlı müdahale sürecini gerçekleştirebilme, mesleki müdahaleleri yeniden değerlendirebilme, raporlaştırabilme, sosyal hizmetin kullandığı kuram ve yaklaşımları planlı değişim sürecinde kullanabilme, analiz ve sentez yaparak sosyal hizmet ağını etkin biçimde kullanabilme.
  • Aileye yönelik sosyal hizmet müdahalelerinde aile terapisi kuramları temel teorik kavramları çerçevesinde farklı aile sorunlarını ve ilişki dinamiklerini değerlendirebilme, uygun bir müdahale planı ile ailelerle çalışabilme.
  • Grup dinamikleri, küçük grup teorileri ve sosyal grup çalışması mesleki bilgi ve becerilerini kazanarak farklı müracaatçı gruplarıyla sosyalleşme, etkileşim, tedavi ve görev odaklı grup çalışmalarını planlayabilme, yürütebilme, sonlandırabilme.
  • Diğer disiplinlerle ekip içinde çalışabilme, kurumlar arası ilişki işbirliği ve koordinasyonusağlayabilmeve diğer insani hizmet kurumları ile birlikte hizmet politikaları geliştirebilme.
  • Sosyal hizmetin mesleki etkinlik odağında ilgili müracaatçı grupları ile bir projeyi planyabilme, yürütebilme ve sonlandırabilme.
  • Sosyal hizmet eğitiminde kazandığı kuramsal bilgileri uygulamaya aktarabilme becerisi kazanma, bir eğitsel danışman ile çalışarak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme, kendini tanıma, olumlu yanlarını güçlendirme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Sosyal Hizmet Bölümü Lisans Programı’na Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak koşulu ile her yıl ÖSYM tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı, TM-3 puan türü ile 60 öğrenci alınır. Yabancı Uyruklu Öğrenciler: Üniversitemize ayrılan yurtdışı öğrenci kontenjanına göre yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, ya da F2 notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan profesyoneller ihtiyaç nedeniyle, daha çok ve öncelikli olarak kamu kurumlarında görev almaktadırlar. Mezunların görev aldıkları kamu kurumları şöyledir:Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na bağlı sosyal hizmet kurum ve kuruluşları, il müdürlükleri, sosyal hizmet merkezleri, çocuk evleri, çocuk destek merkezleri, yaşlı bakım ve rehabilitasyon merkezleri, huzurevleri, özürlü bakım ve rehabilitasyon merkezleri, aile danışma merkezleri, toplum merkezleri gibi kurumlardır.Adalet Bakanlığı’na bağlı ceza infaz kurumları, denetimli serbestlik büroları, aile ve çocuk mahkemeleri, çocuk eğitim evleri vb. kurumlardır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030004335

Qualification Title
SOSYAL HİZMET License
Awarding BodyANKARA YILDIRIM BEYAZIT UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.aybu.edu.tr
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSocial work and counselling
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Knowledge of biopsychosocial and cultural aspects of the individual.Practice levels of social work, practice areas, overlapping and separated features with other disciplines, professional values, knowledge of ethical codes and knowledge of communication skills.To recognize societies, social change, development theories, social structure, cultural characteristics of societies, life styles, analyzing social problems, synthesizing, integration with social work disciplineTo be able to comprehend the problems of the needs groups that are in the focus of professional activity of the social work and the effects of life situations they have on the individual, family and society, analyze, synthesize and be able to use them for professional interventionsTo recognize the social problems encountered in social change and development process, to know importance of social service policies in social policies, to analyze social policies for social problems, to be able to think criticallyHaving the ability to use the theories used in social work, professional approaches by analyzing and synthesizing them in professional interventions and practices.To be able to benefit from the theories of other disciplines and to use the knowledge of the theories in the context of human rights and social justice principles in the profession with micro, mezzo and macro levels for the benefit of individuals and society.To fulfill the responsibility of producing social knowledge specific to the field of professional activity and to plan and manage a research process with scientific methods.Having occupational knowledge and skills in social life in the context of social work professional activity, intervening in crisis situations in different life situations.To be able to manage by using the management processes in the framework of information about the functioning, legislation and management of social work institutions and to be able to cooperate and coordinate with other relevant human service institutions.To be able to apply general social work knowledge and skill independently in different social work areas (family and child welfare, guilt, old age, health, poverty etc.) in the frame of professional activity of social work.The theories and approaches used by social workers to plan and implement intervention plans, to prepare intervention plan in line with professional ethical principles of social service, to carry out the planned intervention process, to reevaluate and report professional interventions, to make psychological and social needs of the working group of applicants in the framework of professional interventions and their economic needs and problems; to be able to use the social work network effectively by analyzing and synthesizing.To be able to evaluate different family problems and relationship dynamics within the framework of basic theoretical concepts of family therapy theories in family social work interventions and to work with families with appropriate intervention plan.To plan, execute, and terminate group work with social groups, interaction, treatment and task oriented groups with different client groups by gaining professional knowledge and skills about group dynamics, small group theories and social group work.To be able to work in teams with other disciplines, to provide inter-institutional relations, cooperation and coordination and to develop service policies with other human service institutions.To plan, execute and terminate a project with relevant client groups in the social work professional activity focus.Gaining the ability to transfer theoretical knowledge which gained in social work education to practice, developing professional knowledge and skills by working with an educational advisor, getting to know oneself, s

Key Competencies-
Further Info

Exams; it consists of exams such as exemption exam (for the English course), midterm exams, semester / year-end exams, the final examination, excuse exam. These exams are written, oral, both written and oral/ can be done practically.During the semester, the courses can be evaluated on a total of 100 points as midterm, midterm work, assignments, class attendance and final exam grades. The success grade is at least 2.00 / 4.00, 60-64 / 100, and the letter grade is CC.Detailed information is given at Ankara Yildirim Beyazit University Associate Degree and Undergraduate Education Examination Regulation Examination and Principles of Evaluation of Achievement.17 items are available on our website.

Quality Assurance-
Access Requirements

The students must have completed Turkish secondary education or the equivalent abroad. Students placements are carried out according to the results of the national student placement examination (OSYM) results and annual quota is 60 students choice according to the TM-3 score.

Conditions for Success17 items are available on our website.A total of 240 ECTS credits are required for graduation.Compulsory courses % 75, Elective courses % 25.Compulsory courses (MIN.) 180 ECTS (Including joint compulsory courses)Elective courses (MIN) 60 ECTS Students have to take at least 30 ECTS for each semester and 60 ECTS credits at one year in total.
Progression Paths (Relationship Type)

Due to the need for professionals who graduate from the program, more and primarily act in the public institutions. The public institutions in which graduates are taking part are as follows:Institutions affiliated with the Ministry of Family and Social Policy such as social service institutions and organizations, provincial directorates, social service centers, childrens homes, child support centers, elderly care and rehabilitation centers, nursing homes, disabled care and rehabilitation centers, family counseling centers, community centersInstitutions connected to the Ministry of Justice such as penitentiary institutions, probation offices, family and child courts, childrens education homes.In addition, there are examples of places where graduates will be employed such as health centers and hospitals within the Ministry of Health, childrens branches within the General Directorate of Security, social service units and institutions serving in the local administrations bodies, and private institutions such as elderly care and rehabilitation centers, nursing homes, disabled care centers.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030004335


Qualification Title
SOSYAL HİZMET License

Awarding Body
ANKARA YILDIRIM BEYAZIT UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Knowledge of biopsychosocial and cultural aspects of the individual.Practice levels of social work, practice areas, overlapping and separated features with other disciplines, professional values, knowledge of ethical codes and knowledge of communication skills.To recognize societies, social change, development theories, social structure, cultural characteristics of societies, life styles, analyzing social problems, synthesizing, integration with social work disciplineTo be able to comprehend the problems of the needs groups that are in the focus of professional activity of the social work and the effects of life situations they have on the individual, family and society, analyze, synthesize and be able to use them for professional interventionsTo recognize the social problems encountered in social change and development process, to know importance of social service policies in social policies, to analyze social policies for social problems, to be able to think criticallyHaving the ability to use the theories used in social work, professional approaches by analyzing and synthesizing them in professional interventions and practices.To be able to benefit from the theories of other disciplines and to use the knowledge of the theories in the context of human rights and social justice principles in the profession with micro, mezzo and macro levels for the benefit of individuals and society.To fulfill the responsibility of producing social knowledge specific to the field of professional activity and to plan and manage a research process with scientific methods.Having occupational knowledge and skills in social life in the context of social work professional activity, intervening in crisis situations in different life situations.To be able to manage by using the management processes in the framework of information about the functioning, legislation and management of social work institutions and to be able to cooperate and coordinate with other relevant human service institutions.To be able to apply general social work knowledge and skill independently in different social work areas (family and child welfare, guilt, old age, health, poverty etc.) in the frame of professional activity of social work.The theories and approaches used by social workers to plan and implement intervention plans, to prepare intervention plan in line with professional ethical principles of social service, to carry out the planned intervention process, to reevaluate and report professional interventions, to make psychological and social needs of the working group of applicants in the framework of professional interventions and their economic needs and problems; to be able to use the social work network effectively by analyzing and synthesizing.To be able to evaluate different family problems and relationship dynamics within the framework of basic theoretical concepts of family therapy theories in family social work interventions and to work with families with appropriate intervention plan.To plan, execute, and terminate group work with social groups, interaction, treatment and task oriented groups with different client groups by gaining professional knowledge and skills about group dynamics, small group theories and social group work.To be able to work in teams with other disciplines, to provide inter-institutional relations, cooperation and coordination and to develop service policies with other human service institutions.To plan, execute and terminate a project with relevant client groups in the social work professional activity focus.Gaining the ability to transfer theoretical knowledge which gained in social work education to practice, developing professional knowledge and skills by working with an educational advisor, getting to know oneself, s


Key Competencies
-

Further Info

Exams; it consists of exams such as exemption exam (for the English course), midterm exams, semester / year-end exams, the final examination, excuse exam. These exams are written, oral, both written and oral/ can be done practically.During the semester, the courses can be evaluated on a total of 100 points as midterm, midterm work, assignments, class attendance and final exam grades. The success grade is at least 2.00 / 4.00, 60-64 / 100, and the letter grade is CC.Detailed information is given at Ankara Yildirim Beyazit University Associate Degree and Undergraduate Education Examination Regulation Examination and Principles of Evaluation of Achievement.17 items are available on our website.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The students must have completed Turkish secondary education or the equivalent abroad. Students placements are carried out according to the results of the national student placement examination (OSYM) results and annual quota is 60 students choice according to the TM-3 score.


Conditions for Success
17 items are available on our website.A total of 240 ECTS credits are required for graduation.Compulsory courses % 75, Elective courses % 25.Compulsory courses (MIN.) 180 ECTS (Including joint compulsory courses)Elective courses (MIN) 60 ECTS Students have to take at least 30 ECTS for each semester and 60 ECTS credits at one year in total.

Progression Paths (Relationship Type)

Due to the need for professionals who graduate from the program, more and primarily act in the public institutions. The public institutions in which graduates are taking part are as follows:Institutions affiliated with the Ministry of Family and Social Policy such as social service institutions and organizations, provincial directorates, social service centers, childrens homes, child support centers, elderly care and rehabilitation centers, nursing homes, disabled care and rehabilitation centers, family counseling centers, community centersInstitutions connected to the Ministry of Justice such as penitentiary institutions, probation offices, family and child courts, childrens education homes.In addition, there are examples of places where graduates will be employed such as health centers and hospitals within the Ministry of Health, childrens branches within the General Directorate of Security, social service units and institutions serving in the local administrations bodies, and private institutions such as elderly care and rehabilitation centers, nursing homes, disabled care centers.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address