Yeterlilik Kodu

TR0030005069

Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Lisans Diploması
Sorumlu KurumKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ksu.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sosyal çalışma ve danışma
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal hizmet alanında temel ve güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirSosyal hizmet alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir ve bilimsel araştırma sürecini yönetir.
  • Sosyal hizmet alanında edindiği bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilme becerisine sahiptir.
  • Mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları; mesleki etik, insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri çerçevesinde gerçekleştirir.
  • Sosyal hizmet alanında edindiği kuramsal ve uygulanmalı bilgileri kullanarak birey aile ve topluma yönelik müdahaleler yapar.
  • Temel mesleki prensipler çerçevesinde bireysel olduğu kadar ekip içinde de çalışma becerisine sahiptir ve başkalarına da kazandırır.
  • Öğrenim süreci içinde elde edilen bilgileri, kazandığı yeterlilik ve becerileri, meslekte ve gündelik yaşamda kullanabilir, kurumsal ve mesleki gelişime yönelik proje planlar, bu projeyi yönetmek ve süreci izleyip değerlendirme yetkinliğine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenme stratejisini benimsemiştir.
  • Gelişime açık olup bilgi ve deneyimini sürekli olarak yenilemek ve bu bilgiyi başkalarıyla paylaşarak zenginleştirir
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • (1) Bir öğrencinin bir dersten başarı notu; o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi, ara sınavların not ortalaması ve yarıyıl sonu veya yılsonunda aldığı not birlikte değerlendirilerek sınıfın başarı düzeyine göre bağıl değerlendirme sistemi ile belirlenir. İlgili öğretim elemanı uygun gördüğü takdirde; derse bağlı ödev, laboratuvar ve proje çalışmaları ile haberli olarak yapılan kısa sınavları ikinci bir ara sınav olarak değerlendirebilir.
  • Bağıl değerlendirme sisteminin nasıl uygulanacağıyla ilgili hususlar Senato tarafından belirlenir.
  • (2) Bu değerlendirmede yarıyıl sonu veya yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı %60 olarak alınır.
  • Bu değerlendirme sonunda her öğrenciye, dersi veren öğretim elemanı tarafından, öğrenci otomasyonu üzerinden bağıl değerlendirme sistemi kullanılarak aşağıdaki harf notlarından biri yarıyıl sonu veya yılsonu başarı notu olarak verilir.
  • (3) Öğrencilere her ders için 100 puan üzerinden verilen not, bağıl değerlendirme sistemi ile harf notu şekline dönüştürülerek bir başarı notu verilir. Harf notları, bağıl değerlendirme sistemi ile oluşturulur.
  • (4) İlgili öğretim üyesi 100 puan üzerinden verdiği ham başarı notlarının karşılığı olan ve bağıl değerlendirme sistemi ile verilen harf notlarını ilan eder.
  • (5) Harfli notlar, başarı notu, değerlendirme ve not aralıkları aşağıdaki tabloda verilmiştir: Harfli NotuBaşarı NotuDeğerlendirmePuanAA4.00Mükemmel90-100BA3.50Pekiyi85-89BB3.00İyi75-84CB2.50Orta65-74CC2.00Yeterli55-64DC1.50Şartlı başarılı45-54DD1.00Şartlı başarılı35-44FD0.50Zayıf25-34FF0.00Çok Zayıf0-24YE—Yeterli—YS—Yetersiz—DS—Devamsız--MF—Muaf—
  • (6) Bu değerlendirmeler sonucunda;
  • a) Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır.
  • b) Bir dersten DC veya DD alan bir öğrenci en az 2.00 GNO ya erişmiş olmak koşulu ile o dersi başarmış sayılır.
  • c) Bir dersten FD veya FF alan bir öğrenci o dersi başaramamış sayılır.
  • (7) Kredisiz derslerin ve stajların değerlendirmesi, devamsızlık ve mazeretli durumlarda aşağıdaki notlardan birisi verilir:
  • a) (MF) Muaf notu: Yatay veya dikey geçiş yolu ile veya ÖSYS ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve denkliği, bölüm başkanlığının önerisi üzerine birim yönetim kurullarınca kabul edilen dersler için öğrencilere verilir.
  • b) (YE) Yeterli notu: Staj çalışmasını başarı ile tamamlayan öğrencilere verilir.
  • c) (YS) Yetersiz notu: Staj çalışmasında başarısız olan öğrencilere verilir.
  • ç) (DS) Devamsız notu: Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir.
  • (8) (YE), (MF) ve (YS) notu not ortalaması hesabında dikkate alınmaz. (DS) notu, not ortalaması hesabında (FF) notu gibi işlem görür.
  • (9) Sınavlarda kopya yapan, kopya girişiminde bulunan, sınava hile karıştıran, kopya çektiği ilgili öğretim elemanınca sınav evrakının incelenmesi sonucunda anlaşılan öğrenciye, o sınav için 0 verilir ve hakkında tutanak tutularak disiplin soruşturması açılır.
  • Sosyal Hizmet alanında lisans derecesi alabilmek için, bölüm eğitim programında belirtilen biçimde 240 AKTS karşılığı zorunlu ve seçimlik derslerin başarıyla tamamlanması gerekmektedir.
  • Bu koşula ek olarak genel akademik not ortalamasının en az 2.00 olması şarttır.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.

Başarma ŞartlarıSosyal Hizmet alanında lisans derecesi alabilmek için, bölüm eğitim programında belirtilen biçimde 240 AKTS karşılığı zorunlu ve seçimlik derslerin başarıyla tamamlanması gerekmektedir. Bu koşula ek olarak genel akademik not ortalamasının en az 2.00 olması şarttırProgramı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Başta Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ve bağlı kurum ve kuruluşlar olmak üzere aşağıdaki kurum ve kuruluşlarda görev alabilirler:•Sağlık Bakanlığı’na bağlı birimlerde,•Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı birimlerde,•Üniversite hastaneleri ve özel hastanelerde,•Üniversitelerin mediko-sosyal merkezlerinde,•Kredi ve Yurtlar Kurumu’nda,•Adalet Bakanlığı’na bağlı birimlerde,•Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na bağlı birimlerde,•Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları’nda,•Belediyelerde,•Sosyal hizmetler alanında hizmet veren sivil toplum örgütlerinde,•Sosyal hizmetler alanında varolan özel sektör (kreşler, özel rehabilitasyon merkezleri, özel huzurevleri) kuruluşlarında çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005069


Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal hizmet alanında temel ve güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirSosyal hizmet alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir ve bilimsel araştırma sürecini yönetir.
  • Sosyal hizmet alanında edindiği bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilme becerisine sahiptir.
  • Mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları; mesleki etik, insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri çerçevesinde gerçekleştirir.
  • Sosyal hizmet alanında edindiği kuramsal ve uygulanmalı bilgileri kullanarak birey aile ve topluma yönelik müdahaleler yapar.
  • Temel mesleki prensipler çerçevesinde bireysel olduğu kadar ekip içinde de çalışma becerisine sahiptir ve başkalarına da kazandırır.
  • Öğrenim süreci içinde elde edilen bilgileri, kazandığı yeterlilik ve becerileri, meslekte ve gündelik yaşamda kullanabilir, kurumsal ve mesleki gelişime yönelik proje planlar, bu projeyi yönetmek ve süreci izleyip değerlendirme yetkinliğine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenme stratejisini benimsemiştir.
  • Gelişime açık olup bilgi ve deneyimini sürekli olarak yenilemek ve bu bilgiyi başkalarıyla paylaşarak zenginleştirir

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • (1) Bir öğrencinin bir dersten başarı notu; o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi, ara sınavların not ortalaması ve yarıyıl sonu veya yılsonunda aldığı not birlikte değerlendirilerek sınıfın başarı düzeyine göre bağıl değerlendirme sistemi ile belirlenir. İlgili öğretim elemanı uygun gördüğü takdirde; derse bağlı ödev, laboratuvar ve proje çalışmaları ile haberli olarak yapılan kısa sınavları ikinci bir ara sınav olarak değerlendirebilir.
  • Bağıl değerlendirme sisteminin nasıl uygulanacağıyla ilgili hususlar Senato tarafından belirlenir.
  • (2) Bu değerlendirmede yarıyıl sonu veya yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı %60 olarak alınır.
  • Bu değerlendirme sonunda her öğrenciye, dersi veren öğretim elemanı tarafından, öğrenci otomasyonu üzerinden bağıl değerlendirme sistemi kullanılarak aşağıdaki harf notlarından biri yarıyıl sonu veya yılsonu başarı notu olarak verilir.
  • (3) Öğrencilere her ders için 100 puan üzerinden verilen not, bağıl değerlendirme sistemi ile harf notu şekline dönüştürülerek bir başarı notu verilir. Harf notları, bağıl değerlendirme sistemi ile oluşturulur.
  • (4) İlgili öğretim üyesi 100 puan üzerinden verdiği ham başarı notlarının karşılığı olan ve bağıl değerlendirme sistemi ile verilen harf notlarını ilan eder.
  • (5) Harfli notlar, başarı notu, değerlendirme ve not aralıkları aşağıdaki tabloda verilmiştir: Harfli NotuBaşarı NotuDeğerlendirmePuanAA4.00Mükemmel90-100BA3.50Pekiyi85-89BB3.00İyi75-84CB2.50Orta65-74CC2.00Yeterli55-64DC1.50Şartlı başarılı45-54DD1.00Şartlı başarılı35-44FD0.50Zayıf25-34FF0.00Çok Zayıf0-24YE—Yeterli—YS—Yetersiz—DS—Devamsız--MF—Muaf—
  • (6) Bu değerlendirmeler sonucunda;
  • a) Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır.
  • b) Bir dersten DC veya DD alan bir öğrenci en az 2.00 GNO ya erişmiş olmak koşulu ile o dersi başarmış sayılır.
  • c) Bir dersten FD veya FF alan bir öğrenci o dersi başaramamış sayılır.
  • (7) Kredisiz derslerin ve stajların değerlendirmesi, devamsızlık ve mazeretli durumlarda aşağıdaki notlardan birisi verilir:
  • a) (MF) Muaf notu: Yatay veya dikey geçiş yolu ile veya ÖSYS ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve denkliği, bölüm başkanlığının önerisi üzerine birim yönetim kurullarınca kabul edilen dersler için öğrencilere verilir.
  • b) (YE) Yeterli notu: Staj çalışmasını başarı ile tamamlayan öğrencilere verilir.
  • c) (YS) Yetersiz notu: Staj çalışmasında başarısız olan öğrencilere verilir.
  • ç) (DS) Devamsız notu: Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir.
  • (8) (YE), (MF) ve (YS) notu not ortalaması hesabında dikkate alınmaz. (DS) notu, not ortalaması hesabında (FF) notu gibi işlem görür.
  • (9) Sınavlarda kopya yapan, kopya girişiminde bulunan, sınava hile karıştıran, kopya çektiği ilgili öğretim elemanınca sınav evrakının incelenmesi sonucunda anlaşılan öğrenciye, o sınav için 0 verilir ve hakkında tutanak tutularak disiplin soruşturması açılır.
  • Sosyal Hizmet alanında lisans derecesi alabilmek için, bölüm eğitim programında belirtilen biçimde 240 AKTS karşılığı zorunlu ve seçimlik derslerin başarıyla tamamlanması gerekmektedir.
  • Bu koşula ek olarak genel akademik not ortalamasının en az 2.00 olması şarttır.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.


Başarma Şartları
Sosyal Hizmet alanında lisans derecesi alabilmek için, bölüm eğitim programında belirtilen biçimde 240 AKTS karşılığı zorunlu ve seçimlik derslerin başarıyla tamamlanması gerekmektedir. Bu koşula ek olarak genel akademik not ortalamasının en az 2.00 olması şarttırProgramı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Başta Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ve bağlı kurum ve kuruluşlar olmak üzere aşağıdaki kurum ve kuruluşlarda görev alabilirler:•Sağlık Bakanlığı’na bağlı birimlerde,•Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı birimlerde,•Üniversite hastaneleri ve özel hastanelerde,•Üniversitelerin mediko-sosyal merkezlerinde,•Kredi ve Yurtlar Kurumu’nda,•Adalet Bakanlığı’na bağlı birimlerde,•Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na bağlı birimlerde,•Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları’nda,•Belediyelerde,•Sosyal hizmetler alanında hizmet veren sivil toplum örgütlerinde,•Sosyal hizmetler alanında varolan özel sektör (kreşler, özel rehabilitasyon merkezleri, özel huzurevleri) kuruluşlarında çalışabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005069

Qualification Title
Bachelor’s Diploma in Social Services
Awarding BodyKahramanmaraş Sütçü İmam University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ksu.edu.tr
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSocial work and counselling
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning EnvironmentsIn order to get a bachelor's degree in the field of Social Services, it is required to successfully complete compulsory and elective courses equivalent to 240 ECTS as specified in the department education program. In addition to this requirement, the GPA must be at least 2.00. In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all of the courses available in the program (equivalent to 240 ECTS) and to obtain a grade point average of at least 2.0 out of 4.00.
Description Has basic and current theoretical and applied knowledge in the field of social services. Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to the social work field and manages the scientific research process. Critically evaluates the knowledge gained in the field of social work, analyzes and synthesizes. Performs duties, powers, rights and responsibilities related to the profession within the framework of professional ethics, human rights and social justice principles. Makes interventions for the family and society by using the theoretical and practical knowledge acquired in the field of social work. Works individually as well as in a team and gains others within the framework of basic professional principles, Uses the knowledge, competencies and skills gained during the learning process in the profession and daily life, plans projects for institutional and professional development, manages this project and monitors and evaluates the process. Adopts lifelong learning strategy. Is open to development, constantly renews its knowledge and experience and enriches this knowledge by sharing it with others
Key Competencies-
Further Info (1) A student's grade for a course; The success level of the course in the semester studies, the average grade of the midterm exams and the grade obtained at the end of the semester or year are evaluated together and determined by the relative evaluation system according to the success level of the class. Instructors assigned with courses are free to evaluate/ take course-related assignment, lab work, project work and quizzes as a single midterm exam. Implementation of relative evaluation system will be determined by the Senate. (2) This kind of evaluation requires 60% of grades taken from exams administered at the end of each semester or academic year to be involved in the final grade. At the end of this evaluation, one of the following letter grades is assigned to each student by the instructor as a final or year-end grade, using the student automation relative evaluation system. (3) The grade given to students over 100 points for each course is converted into a letter grade with a relative evaluation system and a success grade is given. Letter grades are created by a relative evaluation system. (4) The relevant instructor announces the letter grades given by the relative evaluation system, which corresponds to the raw success grades given over 100 points. (5) Coefficients of letter grades are given below. Letter Grade Numerical Grade Assessment PointsAA 4.00 Excellent 90-100BA 3.50 Very good 85-89BB 3.00 Good 80-84CB 2.50 Fair-Good 75-79CC 2.00 Fair 70-74DC 1.50 Conditional pass 60-69DD 1.00 Conditional pass 50-59FD 0.50 Poor 30-49FF 0.00 Very poor 0-29YE — Sufficient — YS — Insufficient — DS — Not attended (NA) — E — Weak — MF — Exempt — (6) In accordance with the table; a) Students who receive a passing grade (AA, BA, BB, CB and CC) from a course are considered successful. b) DC and DD are conditionally passing grades. Students whose Grade Point Average is not below 2.00/4.00 are considered successful in the courses they obtain one of these grades. c) Students who obtain FD or FF are considered unsuccessful. (7) In the evaluation of non-credit courses and non-credit internship, non-continuance enrolment and excuses students receive the following grades: a) MF (Exempt): Graded to undergraduate transfer students, vertical transfer students and freshmen admitted to university in accordance with the result of University Entrance Examination in Turkey receive for the courses previously succeeded as long as they the courses are accredited by boards of related academic units. b) YE (Sufficient): Graded to students who passed non-credit courses or who successfully completed their internship. c) YS (Insufficient): Graded to students who failed non-credit courses or internship. d) DS (Non-attendance): Graded to students who did not enrol in classes. (8) MF, YE and YS are not taken into account in the calculation of grade point averages. DS is considered as FF in the calculation of grade point averages. (9) Students charged with cheating on examinations are graded 0 (Zero) for the concerning exam and they are exposed to disciplinary proceeding for the case in question. In order to get a bachelor's degree in the field of Social Work, it is required to successfully complete compulsory and elective courses equivalent to 240 ECTS as specified in the department education program. In addition to this requirement, the GPA must be at least 2.00.
Quality Assurance-
Access RequirementsApplicants must have a high-school or an equal school diploma and get enough points from student selection examination.
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)They can work in the following institutions and organizations, especially the Ministry of Family and Social Policies and affiliated institutions and organizations: • Units affiliated to the Ministry of Health, • Units affiliated to the Ministry of National Education, • University hospitals and private hospitals, • Medico-social centers of universities , • Credit and Dormitories Agency, • Units affiliated to the Ministry of Justice, • Units under the Ministry of Labor and Social Security, • Social Assistance and Solidarity Foundations, • Municipalities, • Non-governmental organizations providing services in the field of social services, • Can work in private sector institutions (nurseries, private rehabilitation centers, private rest homes) that exist in the field of social services.
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030005069


Qualification Title
Bachelor’s Diploma in Social Services

Awarding Body
Kahramanmaraş Sütçü İmam University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
In order to get a bachelor's degree in the field of Social Services, it is required to successfully complete compulsory and elective courses equivalent to 240 ECTS as specified in the department education program. In addition to this requirement, the GPA must be at least 2.00. In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all of the courses available in the program (equivalent to 240 ECTS) and to obtain a grade point average of at least 2.0 out of 4.00.

Description
Has basic and current theoretical and applied knowledge in the field of social services. Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to the social work field and manages the scientific research process. Critically evaluates the knowledge gained in the field of social work, analyzes and synthesizes. Performs duties, powers, rights and responsibilities related to the profession within the framework of professional ethics, human rights and social justice principles. Makes interventions for the family and society by using the theoretical and practical knowledge acquired in the field of social work. Works individually as well as in a team and gains others within the framework of basic professional principles, Uses the knowledge, competencies and skills gained during the learning process in the profession and daily life, plans projects for institutional and professional development, manages this project and monitors and evaluates the process. Adopts lifelong learning strategy. Is open to development, constantly renews its knowledge and experience and enriches this knowledge by sharing it with others

Key Competencies
-

Further Info
(1) A student's grade for a course; The success level of the course in the semester studies, the average grade of the midterm exams and the grade obtained at the end of the semester or year are evaluated together and determined by the relative evaluation system according to the success level of the class. Instructors assigned with courses are free to evaluate/ take course-related assignment, lab work, project work and quizzes as a single midterm exam. Implementation of relative evaluation system will be determined by the Senate. (2) This kind of evaluation requires 60% of grades taken from exams administered at the end of each semester or academic year to be involved in the final grade. At the end of this evaluation, one of the following letter grades is assigned to each student by the instructor as a final or year-end grade, using the student automation relative evaluation system. (3) The grade given to students over 100 points for each course is converted into a letter grade with a relative evaluation system and a success grade is given. Letter grades are created by a relative evaluation system. (4) The relevant instructor announces the letter grades given by the relative evaluation system, which corresponds to the raw success grades given over 100 points. (5) Coefficients of letter grades are given below. Letter Grade Numerical Grade Assessment PointsAA 4.00 Excellent 90-100BA 3.50 Very good 85-89BB 3.00 Good 80-84CB 2.50 Fair-Good 75-79CC 2.00 Fair 70-74DC 1.50 Conditional pass 60-69DD 1.00 Conditional pass 50-59FD 0.50 Poor 30-49FF 0.00 Very poor 0-29YE — Sufficient — YS — Insufficient — DS — Not attended (NA) — E — Weak — MF — Exempt — (6) In accordance with the table; a) Students who receive a passing grade (AA, BA, BB, CB and CC) from a course are considered successful. b) DC and DD are conditionally passing grades. Students whose Grade Point Average is not below 2.00/4.00 are considered successful in the courses they obtain one of these grades. c) Students who obtain FD or FF are considered unsuccessful. (7) In the evaluation of non-credit courses and non-credit internship, non-continuance enrolment and excuses students receive the following grades: a) MF (Exempt): Graded to undergraduate transfer students, vertical transfer students and freshmen admitted to university in accordance with the result of University Entrance Examination in Turkey receive for the courses previously succeeded as long as they the courses are accredited by boards of related academic units. b) YE (Sufficient): Graded to students who passed non-credit courses or who successfully completed their internship. c) YS (Insufficient): Graded to students who failed non-credit courses or internship. d) DS (Non-attendance): Graded to students who did not enrol in classes. (8) MF, YE and YS are not taken into account in the calculation of grade point averages. DS is considered as FF in the calculation of grade point averages. (9) Students charged with cheating on examinations are graded 0 (Zero) for the concerning exam and they are exposed to disciplinary proceeding for the case in question. In order to get a bachelor's degree in the field of Social Work, it is required to successfully complete compulsory and elective courses equivalent to 240 ECTS as specified in the department education program. In addition to this requirement, the GPA must be at least 2.00.

Quality Assurance
-

Access Requirements
Applicants must have a high-school or an equal school diploma and get enough points from student selection examination.

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
They can work in the following institutions and organizations, especially the Ministry of Family and Social Policies and affiliated institutions and organizations: • Units affiliated to the Ministry of Health, • Units affiliated to the Ministry of National Education, • University hospitals and private hospitals, • Medico-social centers of universities , • Credit and Dormitories Agency, • Units affiliated to the Ministry of Justice, • Units under the Ministry of Labor and Social Security, • Social Assistance and Solidarity Foundations, • Municipalities, • Non-governmental organizations providing services in the field of social services, • Can work in private sector institutions (nurseries, private rehabilitation centers, private rest homes) that exist in the field of social services.

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address