Yeterlilik Kodu

TR0030016384

Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Lisans Diploması
Sorumlu KurumBaşkent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.baskent.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sosyal çalışma ve danışma
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Mezunların profesyonel sosyal hizmet bilgi, değer ve becerilerini bütünleştirerek, çeşitli düzeylerdeki müracaatçı sistemlerine yönelik kırsal ve kentsel ortamlarda, kamu sektörü, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinde düzenleyici, planlayıcı, eğitici ve araştırıcı niteliğe sahip meslek elemanı olmalarını amaçlayan bir yüksek öğretim programıdır.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün olarak gerçekleştirilir. Ayrıca kamu kurumlarında, sivil toplum kuruluşlarında ve özel kuruluşlarda mesleki eğitim olarak uygulamalarını yürütürler.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleğiyle ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları; hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık gözetmeksizin insan hakları, sosyal adalet ve eşitlik ilkeleri çerçevesinde gerçekleştirir. 
  • Sosyo-kültürel ve ekonomik yapının birey-toplum ilişkileri ve davranışları üzerindeki etkisini analiz edebilme ve bu analizi sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
  • Müracaatçının (birey, aile, grup, toplum) psiko-sosyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik ön değerlendirme yapabilir, etik ilkeler doğrultusunda müdahalede bulunabilir, müdahalenin etkililiğini ölçebilir, süreci ve sonucu raporlaştırabilmeyi içeren planlı müdahale sürecini gerçekleştirebilir; sosyal hizmete ilişkin kuram, yaklaşım ve modelleri bu süreçte kullanabilir.
  • Genelci sosyal hizmet bilgi, beceri ve değerlerini farklı sosyal hizmet alanlarında (engellilik, yoksulluk, yaşlılık, çocuk, genç v.b.) mikro, mezzo, makro düzeylerde bağımsız olarak uygulayabilir.
  • Sosyal politikaların geliştirilme, uygulama ve sürdürülebilme süreçlerine doğrudan katkı sunabilir.
  • İnsani hizmet örgütlerinde yönetim süreçlerini bilme ve çağdaş yönetim anlayışını benimseyerek uygulayabilir.
  • Sosyal hizmet araştırma yöntemleri odağında, alanına özgü bilimsel veri elde edebilir ve bu veriyi analiz ve senteze dayalı olarak yönetebilir.
  • Alanıyla ilgili saptadığı ihtiyaçların karşılanması ve sorunların çözülmesi amacıyla proje planlar, uygular, sonlandırır, değerlendirir ve sonuçları ilgili taraflarla paylaşır.
  • Disiplinlerarası işbirliğini sağlayabilir ve ekip içinde çalışabilir; kurumlar arası ilişki, işbirliği ve eşgüdüm sağlayabilir ve ortak hizmet geliştirebilir.
  • Düşünümsel yaklaşım doğrultusunda alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilir, hedeflerine uygun stratejiyi seçip uygulayabilir, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilir, izleyebilir ve bu anlayışı yaşam boyu sürdürebilir.
  • Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşır ve üretme düzeylerinde kullanabilir ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ("EuropeanComputerDrivingLicence", Advanced Level).
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere sahiptir.

  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Öğrenme Yetkinliği
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alana Özgü Yetkinlik
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencinin derslerdeki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. Dönem içi notları, quiz, ara sınav notu ve derse bağlı olarak ödevlere, uygulamalara, pratik çalışmalara verilen notlardan oluşur. Kredili sistemde dönem içi ve dönem sonu değerlendirmelerin türü ile (sınav, ödev, uygulama ve benzeri) ağırlıkları, dersi veren öğretim elemanı tarafından dönemin ilk iki haftası içinde ilgili bölüm başkanlığına bildirilir ve ilgili öğretim birimi yönetimi tarafından öğrencilere duyurulur. Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca aşağıdaki harf notlarından birisi belirlenir. Programdan mezun olabilmek için, toplam not ortalaması en az 2.00 olması gerekir. Bir ders notu belirtilen unsurları üzerinde ve harfler kullanılarak verilen değerlendirerek oluşur.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)

Başlangıç: 20.03.2023 / Bitiş: 30.09.2026

Giriş Şartı
  • ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav ile öğrenci alınır.
Başarma Şartları Öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2, K ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda İngilizce Hazırlık uygulanması öğrencinin isteğine bağlıdır. Öğrenci, İngilizce Hazırlık sınıfını arzu ederse bir veya iki dönem okuyup Bölüm derslerine başlamaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Uluslararası geçerliliğe sahip lisans diploması almaya hak kazanan mezunlar çeşitli alanlarda yurt içinde ve yurt dışında çalışma olanağına sahiptir. Çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, çocuk kulüpleri, sokak çocukları için merkezler, kreş ve gündüz bakım evleri, koruyucu aile ve evlat edinme hizmetleri gibi çocuk refahı alanında, gençlik merkezleri, yüksek öğrenim öğrenci yurtları, üniversitelerdeki mediko - sosyal merkezler ve öğrenci sağlık merkezleri gibi gençlik refahı alanında, aile danışma merkezleri vb.. istihdam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030016384


Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Başkent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Mezunların profesyonel sosyal hizmet bilgi, değer ve becerilerini bütünleştirerek, çeşitli düzeylerdeki müracaatçı sistemlerine yönelik kırsal ve kentsel ortamlarda, kamu sektörü, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinde düzenleyici, planlayıcı, eğitici ve araştırıcı niteliğe sahip meslek elemanı olmalarını amaçlayan bir yüksek öğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün olarak gerçekleştirilir. Ayrıca kamu kurumlarında, sivil toplum kuruluşlarında ve özel kuruluşlarda mesleki eğitim olarak uygulamalarını yürütürler.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleğiyle ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları; hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık gözetmeksizin insan hakları, sosyal adalet ve eşitlik ilkeleri çerçevesinde gerçekleştirir. 
  • Sosyo-kültürel ve ekonomik yapının birey-toplum ilişkileri ve davranışları üzerindeki etkisini analiz edebilme ve bu analizi sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
  • Müracaatçının (birey, aile, grup, toplum) psiko-sosyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik ön değerlendirme yapabilir, etik ilkeler doğrultusunda müdahalede bulunabilir, müdahalenin etkililiğini ölçebilir, süreci ve sonucu raporlaştırabilmeyi içeren planlı müdahale sürecini gerçekleştirebilir; sosyal hizmete ilişkin kuram, yaklaşım ve modelleri bu süreçte kullanabilir.
  • Genelci sosyal hizmet bilgi, beceri ve değerlerini farklı sosyal hizmet alanlarında (engellilik, yoksulluk, yaşlılık, çocuk, genç v.b.) mikro, mezzo, makro düzeylerde bağımsız olarak uygulayabilir.
  • Sosyal politikaların geliştirilme, uygulama ve sürdürülebilme süreçlerine doğrudan katkı sunabilir.
  • İnsani hizmet örgütlerinde yönetim süreçlerini bilme ve çağdaş yönetim anlayışını benimseyerek uygulayabilir.
  • Sosyal hizmet araştırma yöntemleri odağında, alanına özgü bilimsel veri elde edebilir ve bu veriyi analiz ve senteze dayalı olarak yönetebilir.
  • Alanıyla ilgili saptadığı ihtiyaçların karşılanması ve sorunların çözülmesi amacıyla proje planlar, uygular, sonlandırır, değerlendirir ve sonuçları ilgili taraflarla paylaşır.
  • Disiplinlerarası işbirliğini sağlayabilir ve ekip içinde çalışabilir; kurumlar arası ilişki, işbirliği ve eşgüdüm sağlayabilir ve ortak hizmet geliştirebilir.
  • Düşünümsel yaklaşım doğrultusunda alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilir, hedeflerine uygun stratejiyi seçip uygulayabilir, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilir, izleyebilir ve bu anlayışı yaşam boyu sürdürebilir.
  • Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşır ve üretme düzeylerinde kullanabilir ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ("EuropeanComputerDrivingLicence", Advanced Level).

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere sahiptir.

  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Öğrenme Yetkinliği
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alana Özgü Yetkinlik

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencinin derslerdeki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. Dönem içi notları, quiz, ara sınav notu ve derse bağlı olarak ödevlere, uygulamalara, pratik çalışmalara verilen notlardan oluşur. Kredili sistemde dönem içi ve dönem sonu değerlendirmelerin türü ile (sınav, ödev, uygulama ve benzeri) ağırlıkları, dersi veren öğretim elemanı tarafından dönemin ilk iki haftası içinde ilgili bölüm başkanlığına bildirilir ve ilgili öğretim birimi yönetimi tarafından öğrencilere duyurulur. Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca aşağıdaki harf notlarından birisi belirlenir. Programdan mezun olabilmek için, toplam not ortalaması en az 2.00 olması gerekir. Bir ders notu belirtilen unsurları üzerinde ve harfler kullanılarak verilen değerlendirerek oluşur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)

Başlangıç: 20.03.2023 / Bitiş: 30.09.2026


Giriş Şartı
  • ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav ile öğrenci alınır.

Başarma Şartları
Öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2, K ya da Z notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda İngilizce Hazırlık uygulanması öğrencinin isteğine bağlıdır. Öğrenci, İngilizce Hazırlık sınıfını arzu ederse bir veya iki dönem okuyup Bölüm derslerine başlamaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Uluslararası geçerliliğe sahip lisans diploması almaya hak kazanan mezunlar çeşitli alanlarda yurt içinde ve yurt dışında çalışma olanağına sahiptir. Çocuk yuvaları, yetiştirme yurtları, çocuk kulüpleri, sokak çocukları için merkezler, kreş ve gündüz bakım evleri, koruyucu aile ve evlat edinme hizmetleri gibi çocuk refahı alanında, gençlik merkezleri, yüksek öğrenim öğrenci yurtları, üniversitelerdeki mediko - sosyal merkezler ve öğrenci sağlık merkezleri gibi gençlik refahı alanında, aile danışma merkezleri vb.. istihdam edebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030016384

Qualification Title
Bachelor of Social Work Program Bachelor's Degree
Awarding BodyBaşkent University
Awarding Body ContactBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Awarding Body Urlhttps://www.baskent.edu.tr/en/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasSocial work and counselling
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • It is a higher education program that aims to ensure that graduates integrate their professional social work knowledge, values and skills and become professional staff with regulatory, planning, educational and researcher qualifications in rural and urban environments, public sector, private sector and non-governmental organizations for client systems at various levels.
Learning Environments
  • Education and training are carried out formally. They also carry out their practices as vocational training in public institutions, non-governmental organizations and private institutions. Ek-8 Bu belge,güvenli elektronik imza ile imzalan.
Description
  • Duties, powers, rights and responsibilities related to his/her profession; It is carried out within the framework of human rights, social justice and equality principles, without discrimination among any group of applicants. 
  • Ability to analyze the impact of socio-cultural and economic structure on individual-society relations and behaviors and use this analysis in social work practices.
  • Can make a preliminary assessment of the client's (individual, family, group, society) psycho-social and economic needs and problems, intervene in line with ethical principles, measure the effectiveness of the intervention, and carry out the planned intervention process, including reporting the process and result; can use theories, approaches and models related to social work in this process.
  • Can apply generalist social work knowledge, skills and values independently in different social work areas (disability, poverty, old age, child, youth, etc.) at micro, mezzo and macro levels.
  •  It can directly contribute to the development, implementation and sustainability processes of social policies.
  • Know the management processes in human service organizations and apply them by adopting the modern management approach.
  • Focusing on social work research methods, one can obtain field-specific scientific data and manage this data based on analysis and synthesis.
  • It plans, implements, finalizes, evaluates projects and shares the results with relevant parties in order to meet the needs and solve the problems identified in its field.
  • Can ensure interdisciplinary collaboration and work within a team; he/she can ensure inter-institutional relations, cooperation and coordination and develop joint services.
  • In line with the reflexive approach, he/she can determine his/her self-improvement goals related to his/her field, choose and implement the strategy appropriate to his/her goals, evaluate and monitor the achievement of his/her goals and maintain this understanding throughout life.
  • Can use a foreign language that is valid in the field at the levels of accessing information, sharing and producing information in written and oral form ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
  • Can use information and communication technologies along with computer software at the level required by his/her field ("EuropeanComputerDrivingLicence", Advanced Level).
Key Competencies

Students have the key competencies listed below.

  • Ability to Work Independently and Take Responsibility
  • Learning Competence
  • Communication and Social Competence
  • Field-Specific Competence
Further Info
  • The student's success in courses is determined by evaluating the semester grades and the final exam grade together. Midterm grades consist of quizzes, midterm exam grades, and grades given for assignments, applications, and practical work depending on the course. In the credit system, the type and weight of mid-term and end-of-term evaluations (exam, homework, practices, etc.) are notified to the relevant department chair by the instructor teaching the course within the first two weeks of the semester and announced to the students by the relevant teaching unit management. In the final evaluation, one of the following letter grades is determined by the instructor teaching the course, taking into account the general success level of all students taking that course. In order to graduate from the program, the total GPA must be at least 2.00. A course grade consists of evaluating the given elements on specified elements and using letters.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Quality assurance is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

Access Requirements
  • Students are accepted through the central exam conducted by MSPC(ÖSYM).
Conditions for Success In order to graduate, the student must have passed all courses in the program and must not have an F1, F2, K or Z grade. In this program, the student must obtain a minimum of 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. Application of English Preparatory Program in this program depends on the student's wishes. If the student wishes to take the English Preparatory class, he/she can study for one or two semesters and start department courses.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates who are entitled to receive an internationally recognized undergraduate diploma have the opportunity to work in various fields at home and abroad. In the field of child welfare such as kindergartens, orphanages, children's clubs, centers for street children, nurseries and day care homes, foster family and adoption services, youth centers such as higher education student dormitories, medico-social centers at universities and student health centers They can employ people in the field of welfare, family counseling centers, etc.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030016384


Qualification Title
Bachelor of Social Work Program Bachelor's Degree

Awarding Body
Başkent University

Awarding Body Contact
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • It is a higher education program that aims to ensure that graduates integrate their professional social work knowledge, values and skills and become professional staff with regulatory, planning, educational and researcher qualifications in rural and urban environments, public sector, private sector and non-governmental organizations for client systems at various levels.

Learning Environments
  • Education and training are carried out formally. They also carry out their practices as vocational training in public institutions, non-governmental organizations and private institutions. Ek-8 Bu belge,güvenli elektronik imza ile imzalan.

Description
  • Duties, powers, rights and responsibilities related to his/her profession; It is carried out within the framework of human rights, social justice and equality principles, without discrimination among any group of applicants. 
  • Ability to analyze the impact of socio-cultural and economic structure on individual-society relations and behaviors and use this analysis in social work practices.
  • Can make a preliminary assessment of the client's (individual, family, group, society) psycho-social and economic needs and problems, intervene in line with ethical principles, measure the effectiveness of the intervention, and carry out the planned intervention process, including reporting the process and result; can use theories, approaches and models related to social work in this process.
  • Can apply generalist social work knowledge, skills and values independently in different social work areas (disability, poverty, old age, child, youth, etc.) at micro, mezzo and macro levels.
  •  It can directly contribute to the development, implementation and sustainability processes of social policies.
  • Know the management processes in human service organizations and apply them by adopting the modern management approach.
  • Focusing on social work research methods, one can obtain field-specific scientific data and manage this data based on analysis and synthesis.
  • It plans, implements, finalizes, evaluates projects and shares the results with relevant parties in order to meet the needs and solve the problems identified in its field.
  • Can ensure interdisciplinary collaboration and work within a team; he/she can ensure inter-institutional relations, cooperation and coordination and develop joint services.
  • In line with the reflexive approach, he/she can determine his/her self-improvement goals related to his/her field, choose and implement the strategy appropriate to his/her goals, evaluate and monitor the achievement of his/her goals and maintain this understanding throughout life.
  • Can use a foreign language that is valid in the field at the levels of accessing information, sharing and producing information in written and oral form ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
  • Can use information and communication technologies along with computer software at the level required by his/her field ("EuropeanComputerDrivingLicence", Advanced Level).

Key Competencies

Students have the key competencies listed below.

  • Ability to Work Independently and Take Responsibility
  • Learning Competence
  • Communication and Social Competence
  • Field-Specific Competence

Further Info
  • The student's success in courses is determined by evaluating the semester grades and the final exam grade together. Midterm grades consist of quizzes, midterm exam grades, and grades given for assignments, applications, and practical work depending on the course. In the credit system, the type and weight of mid-term and end-of-term evaluations (exam, homework, practices, etc.) are notified to the relevant department chair by the instructor teaching the course within the first two weeks of the semester and announced to the students by the relevant teaching unit management. In the final evaluation, one of the following letter grades is determined by the instructor teaching the course, taking into account the general success level of all students taking that course. In order to graduate from the program, the total GPA must be at least 2.00. A course grade consists of evaluating the given elements on specified elements and using letters.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Quality assurance is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":


Access Requirements
  • Students are accepted through the central exam conducted by MSPC(ÖSYM).

Conditions for Success
In order to graduate, the student must have passed all courses in the program and must not have an F1, F2, K or Z grade. In this program, the student must obtain a minimum of 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. Application of English Preparatory Program in this program depends on the student's wishes. If the student wishes to take the English Preparatory class, he/she can study for one or two semesters and start department courses.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates who are entitled to receive an internationally recognized undergraduate diploma have the opportunity to work in various fields at home and abroad. In the field of child welfare such as kindergartens, orphanages, children's clubs, centers for street children, nurseries and day care homes, foster family and adoption services, youth centers such as higher education student dormitories, medico-social centers at universities and student health centers They can employ people in the field of welfare, family counseling centers, etc.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode