Yeterlilik Kodu | TR0030023460 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Sosyal Hizmet Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Ankara Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.ankara.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyal çalışma ve danışma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az C3/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030023460
ISCO 08
ISCO 08
- İnsan davranışına ve sosyal sistemlere ilişkin kuramlardan da yararlanarak insanların çevreleri ile etkileşim noktalarına sosyal hizmetin bilimsel ve mesleki temelleri ışığında etkili müdahalelerde bulunabilen, sosyal hizmet akademik ve mesleki gelişimi için hızla değişen ülke ve dünya koşullarına uygun sosyal hizmet bilimsel araştırma yöntem bilgi ve becerisini alan uygulamasına aktarabilen, müracaatçı sistemlerinin gereksinimlerini tespit edebilen, sosyal hizmet etik ilke ve standartları göz önünde bulundurarak bu gereksinimleri genelci yaklaşım ile planlayabilen, uygulayabilen ve değerlendirebilen ve ayrıca sosyal sorunlara etkili çözümler üretebilen, sürekli iyileştirme yaklaşımı ile yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen ulusal ve uluslararası yeterlikte profesyonel sosyal hizmet uzmanları yetiştirmektir. Bu program uzaktan eğitim olarak da sunulmaktadır.
- Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca kamu kurum/kuruluşlarında ve iş yerlerinde staj veya işyeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Disiplinlerarası işbirliği ve ekip çalışmasını benimseyerek, eleştirel bakış açısıyla sorunları tartışma, öneriler sunma, eşgüdüm sağlama ve hizmet geliştirir.
- Toplumun sağlığını ve yaşam kalitesini geliştirmek amacıyla evrensel etik ilkeler, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler doğrultusunda; özgün proje, araştırma ve program planlama, uygulama, süreci izleme ve değerlendirir.
- Sağlık bilimleri ile ilgili mevzuata ve kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma, politika geliştirmeye katkı sağlar.
- Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilme ve bu bilgiyi sosyal hizmet uygulamalarında kullanır.
- Toplumsal sorunlara bilimsel veriler, kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve bu sorunlara yönelik sosyal politikaların planlanmasına, uygulanmasına ve değerlendirilmesine; mevcut politikaların ve mevzuatın geliştirilmesine katkı verir.
- İnsani hizmet örgütlerinde yönetim ve yönetim süreçleri ile proje tasarımı, proje yönetimi, sosyal (refah) politika(sı) ve sosyal refah hizmetleri bilgilerine sahip olur.
- Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulama, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirme, izleme ve bu anlayışı yaşam boyu sürdürür.
- Birey, aile, grup, örgüt ve toplum bağlamında sosyal işlevselliği geliştirmek ve toplumsal değişimi kolaylaştırmak ve toplumsal dayanışmayı artırmak için her düzeyde genelci sosyal hizmet müdahalesinin gerektirdiği işlev, rol ve sorumlulukları üstlenir.
- Birey, aile, grup ve toplum düzeyinde müracaatçı sistemleri ile etkili iletişim kurabilme, iletişim araçlarını kullanabilme, müracaatçı sistemlerinin psiko-sosyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik ön değerlendirme yapabilme, etik ilkeler doğrultusunda planlı müdahalede bulunabilme, müdahalenin etkililiğini ölçebilme, süreci ve sonucu raporlaştırabilme; sosyal hizmete ilişkin kuram, yaklaşım ve modelleri bu süreçte kullanır.
- Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı toplumsal, bilimsel ve mesleki değerler çerçevesinde benimseyerek ve farklılıkların pozitif değerini kabul ederek, sosyal politikaların ve sosyal hizmetlerin geliştirilmesine katkı sağlar.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki değişme ve gelişmeleri izler.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
-
Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur.
Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir:
Puanlar
Notlar
Katsayılar
90-100
A
4,00
85-89
B1
3,50
80-84
B2
3,25
75-79
B3
3,00
70-74
C1
2,75
65-69
C2
2,50
60-64
C3
2,00
50-59
F1
1,50
49 ve aşağısı
F2
0,00
F3
0,00
F4
0,00
Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (C3) 2,00 ve üstünde not aldığı dersler başarılı, (F1), (F2), (F3) ve (F4) aldıkları dersle başarısız sayılır.
Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (C3) 2,00 ve üzerinde olan öğrenci diploma almaya hak kazanır.
F3: Final sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmedi, başarısız.
F4: Devamsızlık nedeniyle final sınavı ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız.
F1, F2, F3, F4 notları, not ortalamaları hesabında ilgili katsayılarına göre ortalamaya katılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 20.03.2024/30.09.2029
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları yandal programlarına katılma hakkına sahiptir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030023460 | |
Qualification Title | Social Work Bachelor's Degree | |
Awarding Body | Ankara University | |
Awarding Body Contact | Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.ankara.edu.tr/en | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Social work and counselling | |
National Occupation Classification |
| |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the program is to train social workers who can make effective interventions at the points of interaction of people with their environment, in the light of the scientific and professional foundations of social work, by making use of theories regarding human behavior and social systems. To train social workers who can transfer their social work scientific research method knowledge and skills to field practice in accordance with the rapidly changing country and world conditions for social work academic and professional development. To train nationally and internationally competent professional social workers who can identify the needs of client systems, plan, implement and evaluate these needs with a generalist approach, taking into account social work ethical principles and standards, as well as produce effective solutions to social problems, and adopt lifelong learning with a continuous improvement approach. This program is also offered as distance education. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal or distance education. Additionally, practical training is provided as internships or workplace training in public institutions / organizations and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order to graduate, students studying in the program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses prescribed in the curriculum with a grade of at least C3/2.00. The minimum ECTS required for graduation is 240. Students are also required to complete their compulsory internship within the specified period and quality. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030023460
- ISCED-F 2013 Classification
- (09 Health, Health Care and Support)
- 092 Health Care and Support Area
- 0923 Social Services and Consultancy
- Code: 006.0923.001.001 Social Work
- ISCED-F 2013 Classification
- (09 Health, Health Care and Support)
- 092 Health Care and Support Area
- 0923 Social Services and Consultancy
- Code: 006.0923.001.001 Social Work
The aim of the program is to train social workers who can make effective interventions at the points of interaction of people with their environment, in the light of the scientific and professional foundations of social work, by making use of theories regarding human behavior and social systems. To train social workers who can transfer their social work scientific research method knowledge and skills to field practice in accordance with the rapidly changing country and world conditions for social work academic and professional development.
To train nationally and internationally competent professional social workers who can identify the needs of client systems, plan, implement and evaluate these needs with a generalist approach, taking into account social work ethical principles and standards, as well as produce effective solutions to social problems, and adopt lifelong learning with a continuous improvement approach. This program is also offered as distance education.
Education and training are carried out in the form of formal or distance education. Additionally, practical training is provided as internships or workplace training in public institutions / organizations and workplaces.
- Adopting interdisciplinary cooperation and teamwork, discussing problems with a critical point of view, offering suggestions, providing coordination and developing services.
- In line with universal ethical principles, human rights, social, scientific and cultural values in order to improve the health and quality of life of the society; original project, research and program planning, implementation, process monitoring and evaluation.
- To act in accordance with the legislation and quality management processes related to health sciences, to contribute to policy development.
- Knowing the effect of social and cultural environment on human behavior and using this knowledge in social work practices.
- To produce solutions to social problems in the direction of scientific data and evidence and to plan, implement and evaluate social policies for these problems; Contributing to the development of existing policies and legislation.
- To have knowledge of management and management processes, project design, project management, social (welfare) policy and social welfare services in humanitarian service organizations.
- Determining the self-development goals in the field, choosing and applying the strategies appropriate to the goals, evaluating the achievement of the goals, monitoring and maintaining this understanding for life.
- To undertake the functions, roles and responsibilities required by generalist social work intervention at all levels in order to develop social functioning in the context of the individual, family, group, organization and society and to facilitate social change and increase social solidarity.
- To be able to communicate effectively with client systems at individual, family, group and community level, to use communication tools, to make preliminary assessment of the psycho-social and economic needs and problems of client systems, to be able to intervene in line with ethical principles, to measure the effectiveness of the intervention, to report the process and the result; To be able to use theories, approaches and models related to social work in this process.
- To contribute to the development of social policies and social services by adopting social justice and rights-based approach within the framework of social, scientific and professional values and accepting the positive value of differences.
- Following the changes and developments in the field by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
- Using information and communication technologies together with computer software required by the field at least at the advanced level of European Computer Driving License.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Civic competence
- Cultural awareness and expression competence
- Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
- Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.
- Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
- To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
- Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- To have received sufficient points as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have passed the special talent exam.
- As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.
- Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
- Undergraduate students have the right to participate in minor programs opened by the higher education institutions where they study.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
