Yeterlilik Kodu

TR0030033525

Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Lisans Diploması
Sorumlu KurumBandırma Onyedi Eylül Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Merkez Yerleşkesi 10200 Bandırma / Balıkesir
Sorumlu Kurum URLhttps://www.bandirma.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sosyal çalışma ve danışma
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal hizmetin temel kavramları, amacı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur.
  • Sosyal hizmet alanlarını tanır ve bu alanlarda kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme bilgi ve becerisine ulaşır.
  • Görev, yetki, rol ve sorumluluklarını, insan hakları ve sosyal adalet ile mesleki kimlik ve etik ilkeleri çerçevesinde tanımlar.
  • İnsan odaklı yaklaşımları başarıyla uygulamak ve sürdürebilmek için bireyi biyo-psiko-sosyal bir varlık olarak (bütüncül yaklaşımla) ele alır.
  • İnsan doğası, felsefesi ve psikolojisi hakkında bilgi edinerek empati geliştirir, bu yolla insanları ve kendisini anlamaya çalışır.
  • Nüfusa ilişkin göstergeleri ve temel kavramları ayırt ederek toplumun temel birimi olan ailenin korunup desteklenmesini ve bir sistem olarak işlerliğini sağlayacak uygulamalar ve politikalar üretebilme becerisini edinir.
  • Çocuk, genç, yaşlı, kadın, engelli, yoksul, mülteci, madde bağımlısı gibi dezavantajlı gruplar hakkında bilgi sahibi olup toplumsal dinamikleri okur ve sosyal hizmet alanlarına uygun mesleki müdahalelerde bulunur.
  • Toplumsal düzeyde sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kavramsal çerçeve ve perspektifleri, kuramsal yaklaşımları ve modelleri alanda kullanır.
  • Toplumsal değişim dinamiklerinin farkında olarak güncel sorunların kaynaklarını bulur ve çözüm için toplumsal yapı ve toplum psikolojisini değerlendirir.
  • Sınıf, ırk, cinsiyet, yaş, engellilik, din, kültür, sağlık, coğrafya, hayata bakış ve beklentiler açısından farklılıklar taşıyan birey, aile, grup ve toplumda karşılaşılan sorunların çözüm yolları ve müdahale tekniklerini tanımlar ve kullanır.
  • Sosyal hizmet disiplin ve uygulamaları tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi sosyal hizmet kuramları hakkında akademik bilgi ve donanıma sahip olur.
  • Klasik ve çağdaş sosyal teoriler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Dezavantajlı gruplara dair sosyal hizmet literatüründen, uygulamalardan ve sosyal politikalardan dünya ölçeğinde faydalanabilecekleri bir donanıma kavuşur.
  • Sanat ve edebiyatın terapi ve sosyal hizmetlerde etkisini bilir, buradan hareketle birey-toplum etkileşiminin tezahürlerini anlar, insanın yaşamı ve kişiliğine yönelik analiz ve sentez yapabilme becerisi kazanır.
  • Suç ve şiddet gibi güncel sorunları tespit ederek çözüm için yenilikçi bir vizyon ve mesleki bilgi birikimine sahip olur, önleyici ve rehabilite edici sosyal hizmet modellerini bilir.
  • İktisadi olguları anlayarak bu olguları açıklamakta pek çok farklı bakış açısı olduğunu bilerek ülkesindeki ve dünyadaki politik ve toplumsal gelişmeleri kavrar, azgelişmişlik, gelişmişlik vb. konulara duyarlı olur.
  • Sosyoloji, psikoloji, felsefe, mantık, psikiyatri vb. sosyal hizmetle ilgili alanlarla ilişkili olarak temel kavramları ayırt eder ve geniş bir perspektiften felsefî ve bilimsel analiz ve sentez yapabilme yeteneğini kazanır.
  • Sahip olduğu bilgiye ve veriye dayalı sağlıklı karar alma alışkanlığı ile tutarlı düşünce ve muhakeme kazanarak sorun çözme ve yönetme yeteneğine sahip olur.
  • Her türlü kurum veya şahısla işbirliğine açık/dayalı bir çalışma disiplini, takım çalışması becerisi, organizasyon yeteneği ve bir projeyi planlama, uygulama ve sonuçlandırma becerisi kazanır.
  • Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri ile yayın etiği hakkında bilgi sahibi olup araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi edinir.
  • Her düzeydeki müracaatçılar için planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
  • Sosyal inceleme, görüşme, testler uygulama, değerlendirme, rapor yazma, sunma ve kayıt altında tutma süreçlerini tanımlar ve kullanır.
  • Hayata geçirilen refah yaklaşımlarını, sosyal politika ve programlarını tarif ve takip eder.
  • Hukukun temel kavramları, sosyal hizmetin hukuki dayanakları ve sosyal hizmetin çalışma konusu olan birey ve grupların hak ve sorumlulukları bağlamında hukuksal boyutu hakkında bilgi sahibi olur.
  • İnsan hak ve özgürlükleri hakkında bilgiye sahip olup bu bağlamda sosyal politikaları değerlendirerek yeni öneriler sunar.
  • Sosyal hizmete ilişkin uluslararası mevzuatı bilir ve göç, mültecilik, yaşlılık, çocuk, genç, kadın vb. hizmet alanlarında bu mevzuatları yorumlayarak refah hizmetlerinde kullanır.
  • Mesleki ilke ve değerleri içselleştirmiş olarak doğru kararlar almada ve sorumluluklarını bilmede etkin role sahip sosyal hizmet mevzuatına hâkim olur.
  • Sivil toplum kuruluşlarının yapısını, işleyişini, tarihini iyi bilir, işbirliği ve rehberlik gerektiren faaliyetlerde desteğini sunar.
  • Yerel yönetim sınırları içinde yardıma, bakıma, korunmaya ve ilgiye ihtiyacı bulunanlara yönelik faaliyetler ile bu faaliyetleri yürüten sosyal hizmet birimleri ve alanları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Sosyal yardımlaşma ve dayanışma alanında faaliyet gösteren kuruluşlar (Darülaceze, Kızılay, Mehmetçik Vakfı, Yardımlaşma Dernekleri vb.) ve hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • İstihdam edildiği alanlardaki mevcut uygulamaların sosyal kalkınma ve istihdam açısından iyileştirilmesine, geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapar.
  • Sağlığın teşviki, koruyucu sağlık hizmetleri, ilk yardım ve ilk kademe hizmetleri (teşhis, tedavi ve rehabilitasyon) ile evde ve gezici sağlık hizmeti hakkında bilgi sahibi olur.
  • Devletin sağlık hizmetlerinin tıbbi boyutuna psiko-sosyal boyutun katılıp geliştirilmesine katkı sağlar.
  • Psikolojik patolojileri bilir ve hangi durumlarda nasıl bir yönlendirme yapacağına bu bilgisine göre karar verir.
  • Afet yönetimi, aşamaları, kurumsal yapısı, afetlerin psikolojik boyutları, afet hukuku hakkında bilgi sahibi olup afet risklerinin azaltılması alanında çalışmalar yapar.
  • Özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi ve yönetim süreçleri ile kurumun dikey ve yatay örgütlenmesi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Etik ve mesleki ilkeler çerçevesinde sosyal hizmet ile medya arasındaki ilişkinin nasıl düzenlendiğini ve medyada dezavantajlı grupların sunuluş biçimlerini tanımlayarak sosyal hizmet müdahalesinde medyayı aktif kullanabilir.
  • Okul sosyal hizmetinin tarihsel gelişim sürecini, hizmet için rol ve sorumluluklarını öğrenerek okulda yaşanan sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahale becerilerini kazanır.
  • Türk toplumunun tarihsel süreçlerdeki dil ve kültürel yapısını ayırt eder, kültürel ve ekonomik farklılıklara hoşgörü ile bakar ve manevi boyutu da sürece dâhil ederek sosyal hizmet uygulamasında bireysel değerlerden faydalanır.
  • Sosyal Hizmet kaynaklarını yabancı dilde okuyacak düzeye gelir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033525


Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Merkez Yerleşkesi 10200 Bandırma / Balıkesir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal hizmetin temel kavramları, amacı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur.
  • Sosyal hizmet alanlarını tanır ve bu alanlarda kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme bilgi ve becerisine ulaşır.
  • Görev, yetki, rol ve sorumluluklarını, insan hakları ve sosyal adalet ile mesleki kimlik ve etik ilkeleri çerçevesinde tanımlar.
  • İnsan odaklı yaklaşımları başarıyla uygulamak ve sürdürebilmek için bireyi biyo-psiko-sosyal bir varlık olarak (bütüncül yaklaşımla) ele alır.
  • İnsan doğası, felsefesi ve psikolojisi hakkında bilgi edinerek empati geliştirir, bu yolla insanları ve kendisini anlamaya çalışır.
  • Nüfusa ilişkin göstergeleri ve temel kavramları ayırt ederek toplumun temel birimi olan ailenin korunup desteklenmesini ve bir sistem olarak işlerliğini sağlayacak uygulamalar ve politikalar üretebilme becerisini edinir.
  • Çocuk, genç, yaşlı, kadın, engelli, yoksul, mülteci, madde bağımlısı gibi dezavantajlı gruplar hakkında bilgi sahibi olup toplumsal dinamikleri okur ve sosyal hizmet alanlarına uygun mesleki müdahalelerde bulunur.
  • Toplumsal düzeyde sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kavramsal çerçeve ve perspektifleri, kuramsal yaklaşımları ve modelleri alanda kullanır.
  • Toplumsal değişim dinamiklerinin farkında olarak güncel sorunların kaynaklarını bulur ve çözüm için toplumsal yapı ve toplum psikolojisini değerlendirir.
  • Sınıf, ırk, cinsiyet, yaş, engellilik, din, kültür, sağlık, coğrafya, hayata bakış ve beklentiler açısından farklılıklar taşıyan birey, aile, grup ve toplumda karşılaşılan sorunların çözüm yolları ve müdahale tekniklerini tanımlar ve kullanır.
  • Sosyal hizmet disiplin ve uygulamaları tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi sosyal hizmet kuramları hakkında akademik bilgi ve donanıma sahip olur.
  • Klasik ve çağdaş sosyal teoriler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Dezavantajlı gruplara dair sosyal hizmet literatüründen, uygulamalardan ve sosyal politikalardan dünya ölçeğinde faydalanabilecekleri bir donanıma kavuşur.
  • Sanat ve edebiyatın terapi ve sosyal hizmetlerde etkisini bilir, buradan hareketle birey-toplum etkileşiminin tezahürlerini anlar, insanın yaşamı ve kişiliğine yönelik analiz ve sentez yapabilme becerisi kazanır.
  • Suç ve şiddet gibi güncel sorunları tespit ederek çözüm için yenilikçi bir vizyon ve mesleki bilgi birikimine sahip olur, önleyici ve rehabilite edici sosyal hizmet modellerini bilir.
  • İktisadi olguları anlayarak bu olguları açıklamakta pek çok farklı bakış açısı olduğunu bilerek ülkesindeki ve dünyadaki politik ve toplumsal gelişmeleri kavrar, azgelişmişlik, gelişmişlik vb. konulara duyarlı olur.
  • Sosyoloji, psikoloji, felsefe, mantık, psikiyatri vb. sosyal hizmetle ilgili alanlarla ilişkili olarak temel kavramları ayırt eder ve geniş bir perspektiften felsefî ve bilimsel analiz ve sentez yapabilme yeteneğini kazanır.
  • Sahip olduğu bilgiye ve veriye dayalı sağlıklı karar alma alışkanlığı ile tutarlı düşünce ve muhakeme kazanarak sorun çözme ve yönetme yeteneğine sahip olur.
  • Her türlü kurum veya şahısla işbirliğine açık/dayalı bir çalışma disiplini, takım çalışması becerisi, organizasyon yeteneği ve bir projeyi planlama, uygulama ve sonuçlandırma becerisi kazanır.
  • Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri ile yayın etiği hakkında bilgi sahibi olup araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi edinir.
  • Her düzeydeki müracaatçılar için planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
  • Sosyal inceleme, görüşme, testler uygulama, değerlendirme, rapor yazma, sunma ve kayıt altında tutma süreçlerini tanımlar ve kullanır.
  • Hayata geçirilen refah yaklaşımlarını, sosyal politika ve programlarını tarif ve takip eder.
  • Hukukun temel kavramları, sosyal hizmetin hukuki dayanakları ve sosyal hizmetin çalışma konusu olan birey ve grupların hak ve sorumlulukları bağlamında hukuksal boyutu hakkında bilgi sahibi olur.
  • İnsan hak ve özgürlükleri hakkında bilgiye sahip olup bu bağlamda sosyal politikaları değerlendirerek yeni öneriler sunar.
  • Sosyal hizmete ilişkin uluslararası mevzuatı bilir ve göç, mültecilik, yaşlılık, çocuk, genç, kadın vb. hizmet alanlarında bu mevzuatları yorumlayarak refah hizmetlerinde kullanır.
  • Mesleki ilke ve değerleri içselleştirmiş olarak doğru kararlar almada ve sorumluluklarını bilmede etkin role sahip sosyal hizmet mevzuatına hâkim olur.
  • Sivil toplum kuruluşlarının yapısını, işleyişini, tarihini iyi bilir, işbirliği ve rehberlik gerektiren faaliyetlerde desteğini sunar.
  • Yerel yönetim sınırları içinde yardıma, bakıma, korunmaya ve ilgiye ihtiyacı bulunanlara yönelik faaliyetler ile bu faaliyetleri yürüten sosyal hizmet birimleri ve alanları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Sosyal yardımlaşma ve dayanışma alanında faaliyet gösteren kuruluşlar (Darülaceze, Kızılay, Mehmetçik Vakfı, Yardımlaşma Dernekleri vb.) ve hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • İstihdam edildiği alanlardaki mevcut uygulamaların sosyal kalkınma ve istihdam açısından iyileştirilmesine, geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapar.
  • Sağlığın teşviki, koruyucu sağlık hizmetleri, ilk yardım ve ilk kademe hizmetleri (teşhis, tedavi ve rehabilitasyon) ile evde ve gezici sağlık hizmeti hakkında bilgi sahibi olur.
  • Devletin sağlık hizmetlerinin tıbbi boyutuna psiko-sosyal boyutun katılıp geliştirilmesine katkı sağlar.
  • Psikolojik patolojileri bilir ve hangi durumlarda nasıl bir yönlendirme yapacağına bu bilgisine göre karar verir.
  • Afet yönetimi, aşamaları, kurumsal yapısı, afetlerin psikolojik boyutları, afet hukuku hakkında bilgi sahibi olup afet risklerinin azaltılması alanında çalışmalar yapar.
  • Özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi ve yönetim süreçleri ile kurumun dikey ve yatay örgütlenmesi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Etik ve mesleki ilkeler çerçevesinde sosyal hizmet ile medya arasındaki ilişkinin nasıl düzenlendiğini ve medyada dezavantajlı grupların sunuluş biçimlerini tanımlayarak sosyal hizmet müdahalesinde medyayı aktif kullanabilir.
  • Okul sosyal hizmetinin tarihsel gelişim sürecini, hizmet için rol ve sorumluluklarını öğrenerek okulda yaşanan sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahale becerilerini kazanır.
  • Türk toplumunun tarihsel süreçlerdeki dil ve kültürel yapısını ayırt eder, kültürel ve ekonomik farklılıklara hoşgörü ile bakar ve manevi boyutu da sürece dâhil ederek sosyal hizmet uygulamasında bireysel değerlerden faydalanır.
  • Sosyal Hizmet kaynaklarını yabancı dilde okuyacak düzeye gelir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033525

Qualification Title
Awarding BodyBandırma Onyedi Eylül University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://www.bandirma.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSocial work and counselling
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030033525


Qualification Title

Awarding Body
Bandırma Onyedi Eylül University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address