Yeterlilik Kodu | TR0030033525 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Hizmet Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Merkez Yerleşkesi 10200 Bandırma / Balıkesir | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.bandirma.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyal çalışma ve danışma | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
Yeterlilik Kodu
TR0030033525
Yeterlilik Adı
Sosyal Hizmet Lisans Diploması
Sorumlu Kurum
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Merkez Yerleşkesi 10200 Bandırma / Balıkesir
Sorumlu Kurum URL
Yönelim
Akademik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
AYÇ Seviyesi
6
TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
Kategori
Ana
Kredi Değeri
240
Programın Normal Süresi
4
Program Profili (Amaç)
-
Öğrenme Ortamları
-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
- Sosyal hizmetin temel kavramları, amacı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olur.
- Sosyal hizmet alanlarını tanır ve bu alanlarda kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme bilgi ve becerisine ulaşır.
- Görev, yetki, rol ve sorumluluklarını, insan hakları ve sosyal adalet ile mesleki kimlik ve etik ilkeleri çerçevesinde tanımlar.
- İnsan odaklı yaklaşımları başarıyla uygulamak ve sürdürebilmek için bireyi biyo-psiko-sosyal bir varlık olarak (bütüncül yaklaşımla) ele alır.
- İnsan doğası, felsefesi ve psikolojisi hakkında bilgi edinerek empati geliştirir, bu yolla insanları ve kendisini anlamaya çalışır.
- Nüfusa ilişkin göstergeleri ve temel kavramları ayırt ederek toplumun temel birimi olan ailenin korunup desteklenmesini ve bir sistem olarak işlerliğini sağlayacak uygulamalar ve politikalar üretebilme becerisini edinir.
- Çocuk, genç, yaşlı, kadın, engelli, yoksul, mülteci, madde bağımlısı gibi dezavantajlı gruplar hakkında bilgi sahibi olup toplumsal dinamikleri okur ve sosyal hizmet alanlarına uygun mesleki müdahalelerde bulunur.
- Toplumsal düzeyde sosyal hizmet uygulamasına rehberlik eden kavramsal çerçeve ve perspektifleri, kuramsal yaklaşımları ve modelleri alanda kullanır.
- Toplumsal değişim dinamiklerinin farkında olarak güncel sorunların kaynaklarını bulur ve çözüm için toplumsal yapı ve toplum psikolojisini değerlendirir.
- Sınıf, ırk, cinsiyet, yaş, engellilik, din, kültür, sağlık, coğrafya, hayata bakış ve beklentiler açısından farklılıklar taşıyan birey, aile, grup ve toplumda karşılaşılan sorunların çözüm yolları ve müdahale tekniklerini tanımlar ve kullanır.
- Sosyal hizmet disiplin ve uygulamaları tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
- Sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi sosyal hizmet kuramları hakkında akademik bilgi ve donanıma sahip olur.
- Klasik ve çağdaş sosyal teoriler hakkında bilgi sahibi olur.
- Dezavantajlı gruplara dair sosyal hizmet literatüründen, uygulamalardan ve sosyal politikalardan dünya ölçeğinde faydalanabilecekleri bir donanıma kavuşur.
- Sanat ve edebiyatın terapi ve sosyal hizmetlerde etkisini bilir, buradan hareketle birey-toplum etkileşiminin tezahürlerini anlar, insanın yaşamı ve kişiliğine yönelik analiz ve sentez yapabilme becerisi kazanır.
- Suç ve şiddet gibi güncel sorunları tespit ederek çözüm için yenilikçi bir vizyon ve mesleki bilgi birikimine sahip olur, önleyici ve rehabilite edici sosyal hizmet modellerini bilir.
- İktisadi olguları anlayarak bu olguları açıklamakta pek çok farklı bakış açısı olduğunu bilerek ülkesindeki ve dünyadaki politik ve toplumsal gelişmeleri kavrar, azgelişmişlik, gelişmişlik vb. konulara duyarlı olur.
- Sosyoloji, psikoloji, felsefe, mantık, psikiyatri vb. sosyal hizmetle ilgili alanlarla ilişkili olarak temel kavramları ayırt eder ve geniş bir perspektiften felsefî ve bilimsel analiz ve sentez yapabilme yeteneğini kazanır.
- Sahip olduğu bilgiye ve veriye dayalı sağlıklı karar alma alışkanlığı ile tutarlı düşünce ve muhakeme kazanarak sorun çözme ve yönetme yeteneğine sahip olur.
- Her türlü kurum veya şahısla işbirliğine açık/dayalı bir çalışma disiplini, takım çalışması becerisi, organizasyon yeteneği ve bir projeyi planlama, uygulama ve sonuçlandırma becerisi kazanır.
- Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri ile yayın etiği hakkında bilgi sahibi olup araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi edinir.
- Her düzeydeki müracaatçılar için planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
- Sosyal inceleme, görüşme, testler uygulama, değerlendirme, rapor yazma, sunma ve kayıt altında tutma süreçlerini tanımlar ve kullanır.
- Hayata geçirilen refah yaklaşımlarını, sosyal politika ve programlarını tarif ve takip eder.
- Hukukun temel kavramları, sosyal hizmetin hukuki dayanakları ve sosyal hizmetin çalışma konusu olan birey ve grupların hak ve sorumlulukları bağlamında hukuksal boyutu hakkında bilgi sahibi olur.
- İnsan hak ve özgürlükleri hakkında bilgiye sahip olup bu bağlamda sosyal politikaları değerlendirerek yeni öneriler sunar.
- Sosyal hizmete ilişkin uluslararası mevzuatı bilir ve göç, mültecilik, yaşlılık, çocuk, genç, kadın vb. hizmet alanlarında bu mevzuatları yorumlayarak refah hizmetlerinde kullanır.
- Mesleki ilke ve değerleri içselleştirmiş olarak doğru kararlar almada ve sorumluluklarını bilmede etkin role sahip sosyal hizmet mevzuatına hâkim olur.
- Sivil toplum kuruluşlarının yapısını, işleyişini, tarihini iyi bilir, işbirliği ve rehberlik gerektiren faaliyetlerde desteğini sunar.
- Yerel yönetim sınırları içinde yardıma, bakıma, korunmaya ve ilgiye ihtiyacı bulunanlara yönelik faaliyetler ile bu faaliyetleri yürüten sosyal hizmet birimleri ve alanları hakkında bilgi sahibi olur.
- Sosyal yardımlaşma ve dayanışma alanında faaliyet gösteren kuruluşlar (Darülaceze, Kızılay, Mehmetçik Vakfı, Yardımlaşma Dernekleri vb.) ve hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur.
- İstihdam edildiği alanlardaki mevcut uygulamaların sosyal kalkınma ve istihdam açısından iyileştirilmesine, geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapar.
- Sağlığın teşviki, koruyucu sağlık hizmetleri, ilk yardım ve ilk kademe hizmetleri (teşhis, tedavi ve rehabilitasyon) ile evde ve gezici sağlık hizmeti hakkında bilgi sahibi olur.
- Devletin sağlık hizmetlerinin tıbbi boyutuna psiko-sosyal boyutun katılıp geliştirilmesine katkı sağlar.
- Psikolojik patolojileri bilir ve hangi durumlarda nasıl bir yönlendirme yapacağına bu bilgisine göre karar verir.
- Afet yönetimi, aşamaları, kurumsal yapısı, afetlerin psikolojik boyutları, afet hukuku hakkında bilgi sahibi olup afet risklerinin azaltılması alanında çalışmalar yapar.
- Özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi ve yönetim süreçleri ile kurumun dikey ve yatay örgütlenmesi hakkında bilgi sahibi olur.
- Etik ve mesleki ilkeler çerçevesinde sosyal hizmet ile medya arasındaki ilişkinin nasıl düzenlendiğini ve medyada dezavantajlı grupların sunuluş biçimlerini tanımlayarak sosyal hizmet müdahalesinde medyayı aktif kullanabilir.
- Okul sosyal hizmetinin tarihsel gelişim sürecini, hizmet için rol ve sorumluluklarını öğrenerek okulda yaşanan sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahale becerilerini kazanır.
- Türk toplumunun tarihsel süreçlerdeki dil ve kültürel yapısını ayırt eder, kültürel ve ekonomik farklılıklara hoşgörü ile bakar ve manevi boyutu da sürece dâhil ederek sosyal hizmet uygulamasında bireysel değerlerden faydalanır.
- Sosyal Hizmet kaynaklarını yabancı dilde okuyacak düzeye gelir.
Anahtar Yetkinlikler
-
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-
Kalite Güvencesi
-
Giriş Şartı
-
Başarma Şartları
-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-
Yasal Dayanağı
-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Qualification Code | TR0030033525 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Bandırma Onyedi Eylül University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://www.bandirma.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Social work and counselling | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
Qualification Code
TR0030033525
Qualification Title
Awarding Body
Bandırma Onyedi Eylül University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation
Academic
National Occupation Classification
-
EQF Level
6
TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.
National Occupation Classification
-
Category
Main
Credit Value
240
Program Duration
4
Program Profile
-
Learning Environments
-
Description
-
Key Competencies
-
Further Info
-
Quality Assurance
-
Access Requirements
-
Conditions for Success
-
Progression Paths (Relationship Type)
-
Legal Basis
-
Validity Period (If Any)
-
Url