Yeterlilik Kodu

TR0030024222

Yeterlilik Adı
Sosyal Pediatri Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocukların sağlığını etkileyebilecek fiziksel, bilişsel ve psikososyal faktörler konularında bilgi sahibidir.
  • Türkiye’de ve dünyada çocuk sağlığını iyileştirme ve geliştirme çabaları hakkında bilgi sahibidir.
  • Çocuk sağlığının izlemi, tarama uygulamaları, çocukluk çağında büyümenin ve gelişimin izlenmesi, beslenme ve bağışıklama uygulamaları, çocuk bakımı ve kazalardan korunma gibi alanla ilgili konularda bilgi sahibidir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Türkiye’de çocukluk çağında mortalitesi ve morbiditesi yüksek olan hastalıkların önlenmesi, erken tanısı ve tedavisi konusunda bilgi sahibidir.
  • Sağlık Bakanlığı’nın yürüttüğü çocuk sağlığı alanındaki program ve projeler konusunda bilgi sahibidir.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Okul sağlığı ve çevre sağlığı konusunda bilgi sahibidir.
  • Çocuk istismarı ve ihmaline yaklaşım, tanı, tedavi, bildirim ve rehabilitasyon konusunda bilgi sahibidir.
  • Çocukların biyopsikososyal çevre, beslenme, eğitim, sosyal korunma, mesleki danışmanlık alanındaki gereksinimlerini tanır.
  • Çocuk ve çevresi ile ilgili olarak saptanan sorunlara erken müdahaleyi yapar.
  • Çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik aile eğitimini planlar ve eğitimi verir.
  • Alanı ile ilgili olarak, halkın eğitimini sağlar.
  • Çocuk, aile ve çocuklarla ilgilenen diğer bireylerle ve kurumlarla olan ilişkilerinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
  • Çocuk istismarı ve ihmalinin tanısı, tedavisi, bildirimi ve izlemini yapar.
  • Sosyal pediatri alanında uygulamalar ve bilimsel araştırmalar yapar.
  • Üniversitelerde ve diğer Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları konularında eğitim veren kurumlarda Sosyal Pediatri alanında eğitici kadrolarında etkin olarak çalışır.
  • Çocuk Sağlığı İzlem Polikliniklerinde hizmet verir.Sağlık Bakanlığı ile birlikte çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik toplumsal temelli çocuk sağlığı programlarının düzenlenmesinde ve yürütülmesinde sorumluluk alır ve etkin olarak çalışır.
  • Çocuk Koruma Birimlerinde ve Çocuk İzlem Merkezlerinde, istismar ve ihmale uğramış çocukların muayenesi, adli birimlere rapor edilmesi ve rehabilitasyonu alanlarında diğer disiplinler ile birlikte eşgüdüm içinde etkin şekilde çalışır.
  • Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak veya kongre/sempozyumlarda bildiri sunarak çalışmalarını ilgili meslek ve toplum kesimlerine duyurur.
  • Saha çalışmaları, veri analiz ve değerlendirme gibi araştırma aşamalarında bir ekibin üyesi olarak sorumlu ve etkin şekilde çalışır.
  • Sosyal Pediatri alanında bilimsel ve uluslararası yenilik ve gelişmeleri izler.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alana ilişkin yeni fikir ve projeler geliştirir.
  • Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim stratejileri ve projeler geliştirip uygular.
  • Sosyal Pediatri alanında yapılan ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde yer alır.
  • Çocuk, aile ve çocuklarla ilgilenen diğer bireylerle ve kurumlarla iletişimi en üst düzeyde sağlar.
  • Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini sunma ve savunma yetkinliğini gösterir.
  • Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
  • Çocuk haklarına ve insan haklarına duyarlıdır.
  • Tıbbi açıdan bilgi, beceri ve tutum olarak sosyal hekimlik anlayışını benimseyen ve çocuk sağlığının korunması ve geliştirilmesini amaçlayan yetkinlikte olur.
  • Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ve uluslararası yenilik ve gelişmeleri izleyerek ve toplumu bilgilendirerek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Araştırmalarında etik ilkeleri gözetir ve buna uygun olarak davranır.
  • Alanında ve akademik yaşamda karşılaşılan bireysel ve toplumsal sorunların farkına varır ve çözüm üretme aşamasında etkin şekilde çalışır.
  • Sağlık hizmetinde organizasyon ve bu konu ile ilgili sosyal kurum ve kuruluşlar arasında eşgüdüm ve işbirliğinin sağlanması alanlarında etkin şekilde çalışır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Programdan mezun olan öğrenci;
  • Çocukların sağlığını etkileyebilecek fiziksel, bilişsel ve psikososyal faktörler, büyüme, beslenme, bağışıklama, çocuk bakımı, Türkiye’de ve dünyada çocuk sağlığını iyileştirme ve geliştirme çabaları, Türkiye’de çocukluk çağında mortalitesi ve morbiditesi yüksek olan hastalıkların önlenmesi, erken tanısı ve tedavisi, Sağlık Bakanlığı’nın yürüttüğü çocuk sağlığı alanındaki program ve projeler, çocuk ihmali ve istismarı ve okul sağlığı hizmetleri  gibi alanlarda bilgi sahibi olur.
  • Çocukların biyopsikososyal, beslenme, eğitim, sosyal korunma, mesleki danışmanlık alanındaki gereksinimlerinin tanınması, saptanan sorunlara erken müdahale edilmesi, çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik aile eğitiminin verilmesi, çocuk, aile ve çocuklarla ilgilenen diğer bireylerle ve kurumlarla uygun iletişim sağlanması, halkın sağlık ve sosyal eğitiminin gerçekleştirilmesi , çocuk istismarı ve ihmaline etkili yaklaşımın yapılması ve  bu hizmetleri n aile temelli  yürütülmesi konusunda beceri sahibi olur.
  • Sağlığın korunması ve geliştirilmesinin hastalığın tedavisinden daha öncelikli olduğu ve sağlık  bilincinin kazandırılmasındaki etkin rolü konusunda tutum sahibi olur.
  • Bu bağlamda sağlık hizmetinde organizasyon ve bu konu ile ilgili sosyal kurum ve kuruluşlar arasında eşgüdüm ve işbirliği  ile çalışmayı temel alır.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenci;

Üniversitelerde ve diğer Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları eğitimi veren kurumlarda Sosyal Pediatri alanında eğitici  olarak; Çocuk Sağlığı İzlem Polikliniklerinde hizmet alanında; Çocuk Koruma Birimlerinde,ve Sağlık Bakanlığına bağlı Çocuk İzlem Merkezlerinde eğitim ve hizmet alanında; okul sağlığı uygulamalarında eğitim ve hizmet alanında; Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen toplumsal temelli çocuk sağlığı programlarının düzenlenmesinde ve yürütülmesinde; Çocuk sağlığının korunması ve geliştirilmesi hedefiyle yapılan projelerde ve araştırmalarda araştırma ekibinin üyesi olarak istihdam edilebilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024222


Yeterlilik Adı
Sosyal Pediatri Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocukların sağlığını etkileyebilecek fiziksel, bilişsel ve psikososyal faktörler konularında bilgi sahibidir.
  • Türkiye’de ve dünyada çocuk sağlığını iyileştirme ve geliştirme çabaları hakkında bilgi sahibidir.
  • Çocuk sağlığının izlemi, tarama uygulamaları, çocukluk çağında büyümenin ve gelişimin izlenmesi, beslenme ve bağışıklama uygulamaları, çocuk bakımı ve kazalardan korunma gibi alanla ilgili konularda bilgi sahibidir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Türkiye’de çocukluk çağında mortalitesi ve morbiditesi yüksek olan hastalıkların önlenmesi, erken tanısı ve tedavisi konusunda bilgi sahibidir.
  • Sağlık Bakanlığı’nın yürüttüğü çocuk sağlığı alanındaki program ve projeler konusunda bilgi sahibidir.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Okul sağlığı ve çevre sağlığı konusunda bilgi sahibidir.
  • Çocuk istismarı ve ihmaline yaklaşım, tanı, tedavi, bildirim ve rehabilitasyon konusunda bilgi sahibidir.
  • Çocukların biyopsikososyal çevre, beslenme, eğitim, sosyal korunma, mesleki danışmanlık alanındaki gereksinimlerini tanır.
  • Çocuk ve çevresi ile ilgili olarak saptanan sorunlara erken müdahaleyi yapar.
  • Çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik aile eğitimini planlar ve eğitimi verir.
  • Alanı ile ilgili olarak, halkın eğitimini sağlar.
  • Çocuk, aile ve çocuklarla ilgilenen diğer bireylerle ve kurumlarla olan ilişkilerinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
  • Çocuk istismarı ve ihmalinin tanısı, tedavisi, bildirimi ve izlemini yapar.
  • Sosyal pediatri alanında uygulamalar ve bilimsel araştırmalar yapar.
  • Üniversitelerde ve diğer Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları konularında eğitim veren kurumlarda Sosyal Pediatri alanında eğitici kadrolarında etkin olarak çalışır.
  • Çocuk Sağlığı İzlem Polikliniklerinde hizmet verir.Sağlık Bakanlığı ile birlikte çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik toplumsal temelli çocuk sağlığı programlarının düzenlenmesinde ve yürütülmesinde sorumluluk alır ve etkin olarak çalışır.
  • Çocuk Koruma Birimlerinde ve Çocuk İzlem Merkezlerinde, istismar ve ihmale uğramış çocukların muayenesi, adli birimlere rapor edilmesi ve rehabilitasyonu alanlarında diğer disiplinler ile birlikte eşgüdüm içinde etkin şekilde çalışır.
  • Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak veya kongre/sempozyumlarda bildiri sunarak çalışmalarını ilgili meslek ve toplum kesimlerine duyurur.
  • Saha çalışmaları, veri analiz ve değerlendirme gibi araştırma aşamalarında bir ekibin üyesi olarak sorumlu ve etkin şekilde çalışır.
  • Sosyal Pediatri alanında bilimsel ve uluslararası yenilik ve gelişmeleri izler.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alana ilişkin yeni fikir ve projeler geliştirir.
  • Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim stratejileri ve projeler geliştirip uygular.
  • Sosyal Pediatri alanında yapılan ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde yer alır.
  • Çocuk, aile ve çocuklarla ilgilenen diğer bireylerle ve kurumlarla iletişimi en üst düzeyde sağlar.
  • Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini sunma ve savunma yetkinliğini gösterir.
  • Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
  • Çocuk haklarına ve insan haklarına duyarlıdır.
  • Tıbbi açıdan bilgi, beceri ve tutum olarak sosyal hekimlik anlayışını benimseyen ve çocuk sağlığının korunması ve geliştirilmesini amaçlayan yetkinlikte olur.
  • Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ve uluslararası yenilik ve gelişmeleri izleyerek ve toplumu bilgilendirerek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Araştırmalarında etik ilkeleri gözetir ve buna uygun olarak davranır.
  • Alanında ve akademik yaşamda karşılaşılan bireysel ve toplumsal sorunların farkına varır ve çözüm üretme aşamasında etkin şekilde çalışır.
  • Sağlık hizmetinde organizasyon ve bu konu ile ilgili sosyal kurum ve kuruluşlar arasında eşgüdüm ve işbirliğinin sağlanması alanlarında etkin şekilde çalışır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Programdan mezun olan öğrenci;
  • Çocukların sağlığını etkileyebilecek fiziksel, bilişsel ve psikososyal faktörler, büyüme, beslenme, bağışıklama, çocuk bakımı, Türkiye’de ve dünyada çocuk sağlığını iyileştirme ve geliştirme çabaları, Türkiye’de çocukluk çağında mortalitesi ve morbiditesi yüksek olan hastalıkların önlenmesi, erken tanısı ve tedavisi, Sağlık Bakanlığı’nın yürüttüğü çocuk sağlığı alanındaki program ve projeler, çocuk ihmali ve istismarı ve okul sağlığı hizmetleri  gibi alanlarda bilgi sahibi olur.
  • Çocukların biyopsikososyal, beslenme, eğitim, sosyal korunma, mesleki danışmanlık alanındaki gereksinimlerinin tanınması, saptanan sorunlara erken müdahale edilmesi, çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik aile eğitiminin verilmesi, çocuk, aile ve çocuklarla ilgilenen diğer bireylerle ve kurumlarla uygun iletişim sağlanması, halkın sağlık ve sosyal eğitiminin gerçekleştirilmesi , çocuk istismarı ve ihmaline etkili yaklaşımın yapılması ve  bu hizmetleri n aile temelli  yürütülmesi konusunda beceri sahibi olur.
  • Sağlığın korunması ve geliştirilmesinin hastalığın tedavisinden daha öncelikli olduğu ve sağlık  bilincinin kazandırılmasındaki etkin rolü konusunda tutum sahibi olur.
  • Bu bağlamda sağlık hizmetinde organizasyon ve bu konu ile ilgili sosyal kurum ve kuruluşlar arasında eşgüdüm ve işbirliği  ile çalışmayı temel alır.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olan öğrenci;

Üniversitelerde ve diğer Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları eğitimi veren kurumlarda Sosyal Pediatri alanında eğitici  olarak; Çocuk Sağlığı İzlem Polikliniklerinde hizmet alanında; Çocuk Koruma Birimlerinde,ve Sağlık Bakanlığına bağlı Çocuk İzlem Merkezlerinde eğitim ve hizmet alanında; okul sağlığı uygulamalarında eğitim ve hizmet alanında; Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen toplumsal temelli çocuk sağlığı programlarının düzenlenmesinde ve yürütülmesinde; Çocuk sağlığının korunması ve geliştirilmesi hedefiyle yapılan projelerde ve araştırmalarda araştırma ekibinin üyesi olarak istihdam edilebilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024222

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030024222


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address