Yeterlilik Kodu

TR0030012605

Yeterlilik Adı
Sosyoloji (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumAltınbaş Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAltınbaş Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.altinbas.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sosyoloji ve kültürel çalışmalar
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Sosyoloji bölümü lisans programı 4 yıl ve 8 dönemden oluşmaktadır. Öğretim dili İngilizcedir. Özel koşulları yerine getiren öğrencilerin diğer bolümler ile çift anadal ve Yandal yapabilmeleri uygun görülmüştür. Programın amacı; - Öğrencilerimize sağlam bir kuramsal altyapı ve alan araştırması deneyimine ek olarak analitik ve eleştirel düşünme yeteneği sağlayarak onları akademik ve profesyonel kariyerlerine hazırlamak; - Akademik kadro ve öğrencilerin işbirliği ile alanı zenginleştirecek çalışmalar yapmak ve yaygınlaştırmak; - Uluslararası işbirlikleriyle desteklenmiş akademik etkinlikler ve eğitim programları aracılığıyla bilime ve topluma faydalı hizmetler vermektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, örgün ve uzaktan öğrenim yöntemleriyle gerçekleştirilir. Ayrıca, işyerlerinde staj biçiminde pratik eğitim de sunulur.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel sosyoloji kuramlarını kullanır, karşılaştırmalı ve tarihsel bir perspektifle eleştirel düşünceyi uygular.
  • Temel sosyoloji kuramlarını kullanır, karşılaştırmalı ve tarihsel bir perspektifle eleştirel düşünceyi uygular.
  • Sosyolojik meseleleri çözümlemek amacıyla uygun yöntemlerle bilimsel araştırmalar tasarlar. Güncel bilgi ve teknolojiyi kullanarak sosyolojik değerlendirme raporları oluşturur.
  • Toplumsal sorunlara eleştirel ve bilimsel bir yaklaşımla yaratıcı çözümler ve uygun sosyal politikalar geliştirir.
  • Farklılık ve çeşitlilik konusunda farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
  • Etik kuralları uygular, aktif yurttaşlık ve sosyal sorumluluk bilinci inşa eder.
  • Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
  • Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
  • Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
  • Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
  • Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
  • Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
  • Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
  • Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır, bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.
  • Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Öğrenme Yetkinliği
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için öğrenciler, ara sınavlardan ve diğer kurslardan ayrı olarak, final sınavına tabi tutulurlar. Dönem başına en az bir ara sınav yapılır. Ara Sınavların yanı sıra, önceden duyuru yapılmadan sınavlar yapılabilir. Final sınavları, üniversitenin ilan ettiği programa göre yapılır. Final notları, final sınavındaki puanı, orta sınav sınavlarındaki puanlar ve yarıyıldaki ders çalışması ve sınıf katılımı dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından belirlenir. Kabul edilebilir mazeretler nedeniyle final sınavına giremeyen öğrencilere makyaj sınavı yapılır. Final notları harf notlarıyla ifade edilir. AA harfi 4.00, BA 3.50, BB 3.00, CB 2.50, CC 2.00, DC 1.50, DD 1.00 ve F 0.00'dir.

Öğrencilerin performans düzeyi, dönem not ortalaması ve kümülatif not ortalaması hesaplanarak belirlenir. Öğrencinin bir dersten kazandığı kredi puanları, dersin kredi saatlerini ve son harf notunun değerini çarparak hesaplanır. Tekrarlanan kurslar için son sınıf hesaba katılmaz. Tüm notlar öğrencinin transkriptinde gösterilir. Minimum kümülatif not ortalaması ve asgari yarıyıl not ortalaması olan öğrenciler tatmin edici statüsündedir. Kümülatif not ortalamaları 3.00-3.49 olan öğrenciler, onur öğrencisi statüsündedir ve 3.50-4.00 olan öğrenciler yüksek onur statüsündedir. Kümülatif not ortalamasına ve bir dönem not ortalamasının 2.00'ın altındaki öğrencilerin durumu yetersizdir. Yeterli statüye sahip olmayan, ikinci veya daha yüksek yarıyılında birikimli bir not ortalaması 1.80'in altında olan öğrenciler, yalnızca en az 1.80 kümülatif not ortalamasına ulaşana kadar dersleri tekrarlayabilirler.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

(Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği) FEDEK

Accreditation Start/End Date: 15.04.2024/ 30.09.2026

Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları4 akademik yıl, 1 akademik yılda 2 yarıyıl, her yarıyılda 14 hafta, toplam 240 AKTS. Öğrenciler bir ya da daha fazla dersten başarısız oldukları takdirde, başarısız oldukları dersin açıldığı ilk dönem dersi tekrar almaları gerekmektedir. Başarısız oldukları dersi en az D harf notu ile geçmedikleri durumda, bir üst sınıfın dersini alamazlar. Kredilerini tamamlayan öğrencilerin mezun olabilmesi için genel akademik ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve minimum harf notunun D olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

 Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030012605


Yeterlilik Adı
Sosyoloji (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Altınbaş Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Altınbaş Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Sosyoloji bölümü lisans programı 4 yıl ve 8 dönemden oluşmaktadır. Öğretim dili İngilizcedir. Özel koşulları yerine getiren öğrencilerin diğer bolümler ile çift anadal ve Yandal yapabilmeleri uygun görülmüştür. Programın amacı; - Öğrencilerimize sağlam bir kuramsal altyapı ve alan araştırması deneyimine ek olarak analitik ve eleştirel düşünme yeteneği sağlayarak onları akademik ve profesyonel kariyerlerine hazırlamak; - Akademik kadro ve öğrencilerin işbirliği ile alanı zenginleştirecek çalışmalar yapmak ve yaygınlaştırmak; - Uluslararası işbirlikleriyle desteklenmiş akademik etkinlikler ve eğitim programları aracılığıyla bilime ve topluma faydalı hizmetler vermektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, örgün ve uzaktan öğrenim yöntemleriyle gerçekleştirilir. Ayrıca, işyerlerinde staj biçiminde pratik eğitim de sunulur.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel sosyoloji kuramlarını kullanır, karşılaştırmalı ve tarihsel bir perspektifle eleştirel düşünceyi uygular.
  • Temel sosyoloji kuramlarını kullanır, karşılaştırmalı ve tarihsel bir perspektifle eleştirel düşünceyi uygular.
  • Sosyolojik meseleleri çözümlemek amacıyla uygun yöntemlerle bilimsel araştırmalar tasarlar. Güncel bilgi ve teknolojiyi kullanarak sosyolojik değerlendirme raporları oluşturur.
  • Toplumsal sorunlara eleştirel ve bilimsel bir yaklaşımla yaratıcı çözümler ve uygun sosyal politikalar geliştirir.
  • Farklılık ve çeşitlilik konusunda farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
  • Etik kuralları uygular, aktif yurttaşlık ve sosyal sorumluluk bilinci inşa eder.
  • Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
  • Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
  • Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
  • Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
  • Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
  • Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
  • Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
  • Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır, bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.
  • Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Öğrenme Yetkinliği
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için öğrenciler, ara sınavlardan ve diğer kurslardan ayrı olarak, final sınavına tabi tutulurlar. Dönem başına en az bir ara sınav yapılır. Ara Sınavların yanı sıra, önceden duyuru yapılmadan sınavlar yapılabilir. Final sınavları, üniversitenin ilan ettiği programa göre yapılır. Final notları, final sınavındaki puanı, orta sınav sınavlarındaki puanlar ve yarıyıldaki ders çalışması ve sınıf katılımı dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından belirlenir. Kabul edilebilir mazeretler nedeniyle final sınavına giremeyen öğrencilere makyaj sınavı yapılır. Final notları harf notlarıyla ifade edilir. AA harfi 4.00, BA 3.50, BB 3.00, CB 2.50, CC 2.00, DC 1.50, DD 1.00 ve F 0.00'dir.

Öğrencilerin performans düzeyi, dönem not ortalaması ve kümülatif not ortalaması hesaplanarak belirlenir. Öğrencinin bir dersten kazandığı kredi puanları, dersin kredi saatlerini ve son harf notunun değerini çarparak hesaplanır. Tekrarlanan kurslar için son sınıf hesaba katılmaz. Tüm notlar öğrencinin transkriptinde gösterilir. Minimum kümülatif not ortalaması ve asgari yarıyıl not ortalaması olan öğrenciler tatmin edici statüsündedir. Kümülatif not ortalamaları 3.00-3.49 olan öğrenciler, onur öğrencisi statüsündedir ve 3.50-4.00 olan öğrenciler yüksek onur statüsündedir. Kümülatif not ortalamasına ve bir dönem not ortalamasının 2.00'ın altındaki öğrencilerin durumu yetersizdir. Yeterli statüye sahip olmayan, ikinci veya daha yüksek yarıyılında birikimli bir not ortalaması 1.80'in altında olan öğrenciler, yalnızca en az 1.80 kümülatif not ortalamasına ulaşana kadar dersleri tekrarlayabilirler.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

(Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği) FEDEK

Accreditation Start/End Date: 15.04.2024/ 30.09.2026


Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
4 akademik yıl, 1 akademik yılda 2 yarıyıl, her yarıyılda 14 hafta, toplam 240 AKTS. Öğrenciler bir ya da daha fazla dersten başarısız oldukları takdirde, başarısız oldukları dersin açıldığı ilk dönem dersi tekrar almaları gerekmektedir. Başarısız oldukları dersi en az D harf notu ile geçmedikleri durumda, bir üst sınıfın dersini alamazlar. Kredilerini tamamlayan öğrencilerin mezun olabilmesi için genel akademik ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve minimum harf notunun D olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

 Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030012605

Qualification Title
Sociology License
Awarding BodyAltinbas University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.altinbas.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasSociology and cultural studies
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Undergraduate program of the department of sociology consists of 4 academic years and 8 semesters. The language of instruction is English. Students who fulfill specific requirements may do a minor or double major program with other departments. The mission of the program is to train sociologists - With a strong theoretical background in sociology as well as practical experience in field research, - Who are able to think analytically and critically so that they will be well prepared for their academic and professional careers; and - To offer a friendly environment for students and faculty that is conducive for further sociological research; as well as - Organize academic activities and training and educational programs in collaboration with international institutions.

Learning Environments

Education and teaching are carried out through formal and distance learning methods. In addition, practical training is provided in workplaces as internships

Description
  • Utilizes basic theoretical approaches in sociology, demonstrates critical thinking by means of comparative and historical analyses.
  • Designs scientific research using appropriate methods in order to find answers to sociological questions. Uses up- to- date data and technology to create sociological assessment reports.
  • Develops creative solutions with a critical and scientific mindset for sociological issues and formulates appropriate social policy recommendations.
  • Demonstrates awareness of and respect for diversity.
  • Applies rules of ethical conduct and builds social responsibility as well as active citizenship.
  • Outlines the major global actors, conditions and dynamics in the globalized world and international milieu.
  • Makes use of methods and tools required to effectively collect and analyze data.
  • Adapts himself/herself to complex and ever-changing conditions in a global world.
  • Relates the national and international legal framework regulates the national and international activities in the field to his/her work in the field.
  • Interprets his/her world, country, society and himself/herself; demonstrates awareness of the ethical issues, social rights, values and responsibilities towards others and self.
  • Makes use of not only his/her own discipline but related fields as well; develops an interdisciplinary approach and practice.
  • Evaluates the developments and trends in science and technology; shows personal and institutional entrepreneurship; improves himself/herself through life-long learning.
  • Communicates his/her opinions effectively using oral, written, graphic and technological means; fluently explains his/her perspective in English.
  • Assumes responsibility in individual and collective settings; solves problems both as an individual and a member or leader of a team.
Key Competencies

The following key competencies are acquired at an advanced level.

  • Ability to Work Independently and Take Responsibility
  • Learning Competence
  • Communication and Social Competence
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expressive competence
Further Info

For each course, students are assessed separately from mid-term exams and other courses, and are subject to a final exam. At least one mid-term exam is held per term. In addition to mid-term exams, surprise exams can be held without prior announcement. Final grades are determined by the instructors based on the points earned in the final exam, mid-term exam scores, and attendance and class participation. Students who are unable to take the final exam due to acceptable reasons will be given a makeup exam.

Final grades are expressed in letter grades. AA is 4.00, BA is 3.50, BB is 3.00, CB is 2.50, CC is 2.00, DC is 1.50, DD is 1.00, and F is 0.00.

A student's performance level is determined by their term GPA and cumulative GPA. The credit points earned in a course are calculated by multiplying the course credits by the value of the final letter grade. For repeated courses, only the last grade is taken into account.

All grades are displayed on the student's transcript. Students with a minimum cumulative GPA and average term GPA are considered satisfactory. Students with a cumulative GPA between 3.00-3.49 are considered honor students, and those with a cumulative GPA between 3.50-4.00 are considered high honors.

Students with a cumulative GPA below 2.00 are considered unsatisfactory. Students who do not meet the requirements for satisfactory status in their second or higher year and have a cumulative GPA below 1.80 can only retake their courses until they reach a cumulative GPA of at least 1.80.

Quality Assurance

In order to ensure the quality of higher education programs:

  • YÖK (Higher Education Council) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the educational activities and other operations of higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports", prepared within the framework of the criteria set by YÖK, are published annually. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, which are shared with the public by YÖK.
  • "Private Higher Education Institutions Report" is published annually, containing academic, administrative, and financial data of private higher education institutions. This report includes both quantitative and qualitative assessments, which are also shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Regulations and Principles for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":

  1. Curriculum Creation and Approval: YÖK sets the minimum standards and criteria for opening undergraduate programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum for each program and the learning outcomes to be achieved by the students are determined by the senates of the institutions, in accordance with the principles set by YÖK. 1.2. After being approved by the relevant Dean's Council, the curriculum for National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with YÖK’s approval.
  2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by the higher education institutions, in compliance with the fundamental principles established by YÖK.
  3. Certification: Students who successfully complete the required course credits and other obligations determined by the higher education institutions receive a bachelor's diploma.
  4. Self-Evaluation and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, each year, higher education institutions submit their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK). YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by authorized or recognized accreditation bodies, as determined by YÖKAK, demonstrate that the programs' adequacy has been ensured in terms of quality assurance. YÖKAK also conducts regular review activities based on the criteria set in the relevant regulations.

FEDEK

Accreditation Start/End Date: 15.04.2024/ 30.09.2026

Access Requirements

1. Graduation from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalency has been approved by the Ministry of National Education, and meeting the admission requirements for the undergraduate programs of higher education institutions.

2. Being placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the results of the centralized exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.

3. Being placed in the relevant undergraduate programs of higher education institutions that correspond to the fields of study completed in their associate degree programs, based on the results of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.

Conditions for Success4 academic years, 2 semesters per academic year, 14 weeks per semester, total of 240 ECTS. In the case that students fail to succeed in a course, they are required to take that course in the first semester it is offered. They cannot take the courses of the next semester/year if they fail to pass the course with at least a letter grade of DD. Students who have completed their required number of credits should have at least 2.00 grade point average out of 4.00, with a minimum letter grade of DD.
Progression Paths (Relationship Type)
  1. Students who graduate from this program are able to apply to graduate level programs if they are able to provide a satisfactory score from the central ALES exam, and show proof of sufficient proficiency in the English language.
  2. Students enrolled in a program at a higher education institution have the right to participate in the double major programs opened by their institution. Students registered in a double major program can take courses from two separate undergraduate programs simultaneously and, upon successful completion, can receive two separate undergraduate diplomas.
Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Educatio

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Validity is perpetual.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030012605


Qualification Title
Sociology License

Awarding Body
Altinbas University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Undergraduate program of the department of sociology consists of 4 academic years and 8 semesters. The language of instruction is English. Students who fulfill specific requirements may do a minor or double major program with other departments. The mission of the program is to train sociologists - With a strong theoretical background in sociology as well as practical experience in field research, - Who are able to think analytically and critically so that they will be well prepared for their academic and professional careers; and - To offer a friendly environment for students and faculty that is conducive for further sociological research; as well as - Organize academic activities and training and educational programs in collaboration with international institutions.


Learning Environments

Education and teaching are carried out through formal and distance learning methods. In addition, practical training is provided in workplaces as internships


Description
  • Utilizes basic theoretical approaches in sociology, demonstrates critical thinking by means of comparative and historical analyses.
  • Designs scientific research using appropriate methods in order to find answers to sociological questions. Uses up- to- date data and technology to create sociological assessment reports.
  • Develops creative solutions with a critical and scientific mindset for sociological issues and formulates appropriate social policy recommendations.
  • Demonstrates awareness of and respect for diversity.
  • Applies rules of ethical conduct and builds social responsibility as well as active citizenship.
  • Outlines the major global actors, conditions and dynamics in the globalized world and international milieu.
  • Makes use of methods and tools required to effectively collect and analyze data.
  • Adapts himself/herself to complex and ever-changing conditions in a global world.
  • Relates the national and international legal framework regulates the national and international activities in the field to his/her work in the field.
  • Interprets his/her world, country, society and himself/herself; demonstrates awareness of the ethical issues, social rights, values and responsibilities towards others and self.
  • Makes use of not only his/her own discipline but related fields as well; develops an interdisciplinary approach and practice.
  • Evaluates the developments and trends in science and technology; shows personal and institutional entrepreneurship; improves himself/herself through life-long learning.
  • Communicates his/her opinions effectively using oral, written, graphic and technological means; fluently explains his/her perspective in English.
  • Assumes responsibility in individual and collective settings; solves problems both as an individual and a member or leader of a team.

Key Competencies

The following key competencies are acquired at an advanced level.

  • Ability to Work Independently and Take Responsibility
  • Learning Competence
  • Communication and Social Competence
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expressive competence

Further Info

For each course, students are assessed separately from mid-term exams and other courses, and are subject to a final exam. At least one mid-term exam is held per term. In addition to mid-term exams, surprise exams can be held without prior announcement. Final grades are determined by the instructors based on the points earned in the final exam, mid-term exam scores, and attendance and class participation. Students who are unable to take the final exam due to acceptable reasons will be given a makeup exam.

Final grades are expressed in letter grades. AA is 4.00, BA is 3.50, BB is 3.00, CB is 2.50, CC is 2.00, DC is 1.50, DD is 1.00, and F is 0.00.

A student's performance level is determined by their term GPA and cumulative GPA. The credit points earned in a course are calculated by multiplying the course credits by the value of the final letter grade. For repeated courses, only the last grade is taken into account.

All grades are displayed on the student's transcript. Students with a minimum cumulative GPA and average term GPA are considered satisfactory. Students with a cumulative GPA between 3.00-3.49 are considered honor students, and those with a cumulative GPA between 3.50-4.00 are considered high honors.

Students with a cumulative GPA below 2.00 are considered unsatisfactory. Students who do not meet the requirements for satisfactory status in their second or higher year and have a cumulative GPA below 1.80 can only retake their courses until they reach a cumulative GPA of at least 1.80.


Quality Assurance

In order to ensure the quality of higher education programs:

  • YÖK (Higher Education Council) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the educational activities and other operations of higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports", prepared within the framework of the criteria set by YÖK, are published annually. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, which are shared with the public by YÖK.
  • "Private Higher Education Institutions Report" is published annually, containing academic, administrative, and financial data of private higher education institutions. This report includes both quantitative and qualitative assessments, which are also shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Regulations and Principles for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":

  1. Curriculum Creation and Approval: YÖK sets the minimum standards and criteria for opening undergraduate programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum for each program and the learning outcomes to be achieved by the students are determined by the senates of the institutions, in accordance with the principles set by YÖK. 1.2. After being approved by the relevant Dean's Council, the curriculum for National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with YÖK’s approval.
  2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by the higher education institutions, in compliance with the fundamental principles established by YÖK.
  3. Certification: Students who successfully complete the required course credits and other obligations determined by the higher education institutions receive a bachelor's diploma.
  4. Self-Evaluation and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, each year, higher education institutions submit their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK). YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by authorized or recognized accreditation bodies, as determined by YÖKAK, demonstrate that the programs' adequacy has been ensured in terms of quality assurance. YÖKAK also conducts regular review activities based on the criteria set in the relevant regulations.

FEDEK

Accreditation Start/End Date: 15.04.2024/ 30.09.2026


Access Requirements

1. Graduation from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalency has been approved by the Ministry of National Education, and meeting the admission requirements for the undergraduate programs of higher education institutions.

2. Being placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the results of the centralized exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.

3. Being placed in the relevant undergraduate programs of higher education institutions that correspond to the fields of study completed in their associate degree programs, based on the results of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.


Conditions for Success
4 academic years, 2 semesters per academic year, 14 weeks per semester, total of 240 ECTS. In the case that students fail to succeed in a course, they are required to take that course in the first semester it is offered. They cannot take the courses of the next semester/year if they fail to pass the course with at least a letter grade of DD. Students who have completed their required number of credits should have at least 2.00 grade point average out of 4.00, with a minimum letter grade of DD.

Progression Paths (Relationship Type)
  1. Students who graduate from this program are able to apply to graduate level programs if they are able to provide a satisfactory score from the central ALES exam, and show proof of sufficient proficiency in the English language.
  2. Students enrolled in a program at a higher education institution have the right to participate in the double major programs opened by their institution. Students registered in a double major program can take courses from two separate undergraduate programs simultaneously and, upon successful completion, can receive two separate undergraduate diplomas.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Educatio

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Validity is perpetual.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode