Yeterlilik Kodu | TR0030031796 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Sosyoloji (İngilizce) Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İbn Haldun Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Başak Mah. Ordu Cad. F-05 Blok No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İST. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.ihu.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyoloji ve kültürel çalışmalar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Foundation for International Business Administration Accreditation (FIBAA) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 6.03.2024/5.03.2029 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | 2022 müfredatı 2022-2023 Akademik yılından itibaren tüm öğrencilere uygulanacaktır. Üç dil eğitimi ile ilgili alınan 16.06.2017 tarihli Senato kararı uyarınca, Üniversitemizin bütün bölümlerinde mezuniyet şartı olarak Türkçe, İngilizce ve Arapça dillerinin her birinden en az B2 düzeyinde dil yeterliliğine sahip olmak gerekmektedir. a- Sosyoloji Lisans Programı Ders Planı, öğrencilerin bu şartları sağlayabilmeleri için 4 yarıyıl Arapça, uluslararası öğrencilerin ise ek olarak 4 yarıyıl Türkçe dil dersi alabilecekleri şekilde düzenlenmiştir. Öğrencilerin sadece kendi seviyelerine uygun olan dil dersine kayıt yaptırmaları, Diller Okulu tarafından düzenlenecek seviye belirleme sınavları ile sağlanacaktır. b- İstenen düzeyde dil yeterliliğine sahip olan ya da bu yeterlilikleri 4 yarıyıldan önce sağlayabilen öğrenciler ARA 301, ARA 302, ARA 303, ARA 304 kodlu Arapça dersleri ile TUR 301, TUR 302, TUR 303, TUR 304 kodlu Türkçe derslerinin yerine, ders planında belirtilen bölüm seçmeli dersleri alacaklardır. İbn Haldun Üniversitesi lisans müfredatlarında yer alan, dil dersleri dahil tüm dersler ve Sosyoloji Bölüm seçmeli dersleri genel seçmeli olarak alınabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İbn Haldun Üniversitesi Sosyoloji Lisans Programı mezunları, çeşitli alanlarda ve sektörlerde geniş bir iş fırsatına sahip olabilirler. Sosyoloji mezunlarının izleyebileceği kariyer yollarından bazıları şunlardır: Sosyal Araştırmacı: Sosyoloji mezunları, sosyal araştırmacı olarak çalışabilir, sosyal sorunlar ve eğilimler hakkında veri toplamak için araştırmalar ve anketler yapabilirler. Araştırma kurumlarında, düşünce kuruluşlarında, devlet ajanslarında veya kar amacı gütmeyen organizasyonlarda görev alabilirler. Veri Analisti: Araştırma yöntemleri ve veri analizine güçlü bir temele sahip olan sosyoloji mezunları, veri analisti olarak kariyer yapabilirler. Pazar araştırması, sosyal medya analizi veya veri odaklı politika yapma gibi çeşitli sektörlerde çalışabilirler. İnsan Kaynakları Uzmanı: Sosyoloji mezunları, insan davranışı ve sosyal dinamikler konusunda derin bir anlayışa sahip olduklarından, insan kaynakları alanında değerli bir katkı sunabilirler. İnsan kaynakları uzmanı olarak, organizasyonların iş gücünü yönetmelerine, politika geliştirmelerine ve olumlu bir çalışma ortamı yaratmalarına yardımcı olabilirler. Toplum Kalkınma Görevlisi: Sosyoloji mezunları, toplum kalkınma görevlisi olarak çalışabilir, yerel topluluklarla, STK’larla (sivil toplum kuruluşları) ve devlet ajanslarıyla işbirliği yaparak sosyal sorunları tespit edip çözüm önerileri geliştirebilirler. Sosyal değişimi, topluluk güçlendirmeyi ve sürdürülebilir kalkınmayı teşvik eden programlar geliştirebilirler. Politika Analisti: Sosyoloji mezunları, politika analisti olarak kariyer yapabilir, sosyal problemleri inceleyip kanıta dayalı çözümler önererek hükümet departmanları, araştırma enstitüleri veya savunuculuk kuruluşlarında görev alabilirler. Sosyal Hizmet Uzmanı: Sosyoloji mezunları, sosyal hizmet uzmanı olmayı seçebilir, çeşitli zorluklarla karşılaşan bireyler ve topluluklara destek olabilirler. Çocuk koruma, mental sağlık, madde bağımlılığı veya toplum hizmetleri gibi alanlarda çalışabilir, müşterilerinin sosyal işlevselliğini ve refahını iyileştirmeye yönelik çabalar sarf edebilirler. Pazar Araştırmacısı: Sosyoloji mezunları, insan davranışı ve sosyal eğilimler konusundaki bilgilerini pazar araştırması alanında uygulayabilirler. Tüketici tercihlerinin anlaşılmasına yardımcı olabilir, anketler ve odak grup çalışmaları düzenleyebilir, pazar verilerini analiz ederek pazarlama stratejilerini ve ürün geliştirmeyi bilgilendirebilirler. Sivil Toplum Kuruluşu Yöneticisi: Sosyoloji mezunları, kar amacı gütmeyen organizasyonlarda yönetici olarak görev alabilir, program geliştirme, bağış toplama çabaları ve toplum hizmetleri üzerine çalışabilirler. Yoksulluk, eğitim, sağlık hizmetleri veya çevresel sürdürülebilirlik gibi sosyal sorunları çözmeye katkı sunabilirler. Politika Savunucusu: Sosyoloji mezunları, politika savunucusu olarak kariyer yapabilir, savunuculuk gruplarında, düşünce kuruluşlarında veya STK'larda çalışabilirler. Sosyal sorunları araştırabilir, kamu eğitim ve farkındalık kampanyaları düzenleyebilir, sosyal eşitsizlikleri gidermeye ve toplumsal adaleti teşvik etmeye yönelik politika değişikliklerini savunabilirler. Eğitimci: Sosyoloji mezunları, eğitim alanında öğretmen, eğitmen veya müfredat geliştirici olarak çalışabilirler. Sosyoloji veya ilgili sosyal bilimler dersleri verebilir veya organizasyonlar ve kurumlar için çeşitlilik, sosyal adalet ve kültürel yeterlilik üzerine eğitim programları hazırlayabilirler. Bunlar, sosyoloji lisans mezunlarının izleyebileceği birçok kariyer yolundan yalnızca birkaçıdır. Sosyoloji, öğrencilere dinamik ve değişen bir dünyaya hazırlık sağlayan çok yönlü ve ilgili bir disiplindir. İbn Haldun Üniversitesi, öğretim ve araştırmada mükemmeliyet ile çeşitlilik ve kapsayıcı bir akademik topluluk oluşturmaya büyük bir bağlılık göstermektedir. Üniversitemizin Sosyoloji Lisans Programı, öğrencileri uluslararası eğitim ve iş piyasasının zorluklarına ve fırsatlarına hazırlamak için tasarlanmıştır. Mezunlarımız, sosyal eşitsizlik, göç, çeşitlilik ve sürdürülebilirlik gibi küresel sorunlara dair kapsamlı ve eleştirel bir anlayış kazanırlar. Ayrıca, farklı geçmişlere ve kültürlere sahip insanlarla etkileşimde bulunmalarını sağlayacak etkili iletişim becerileri ve kültürler arası yeterlilik geliştirirler. Ayrıca, araştırma yöntemleri, veri analizi ve proje yönetimi gibi küresel düzeyde çalışmak için gerekli pratik beceriler ve bilgi edinirler. Programımızı tamamlayan öğrenciler, uluslararası deneyim ve uzmanlık gerektiren kamu, özel veya kar amacı gütmeyen sektörlerde çok çeşitli kariyerlere yönelebilirler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030031796
ISCO 08
ISCO 08
- Eleştirel bir yaklaşıma sahip, egemen akademik yaklaşımları analitik bir şekilde eleştiren, hem tarihsel birikimden faydalanan hem de zamanın ruhunu iyi okuyabilen, fikren bağımsız, mukayeseli ve disiplinlerarası perspektifi içselleştirmiş, yeni düşünce, yöntem ve kavramlara açık, İbn Haldun’un yaklaşımından ilham alarak mevcut açıklama biçimlerine alternatifler getirebilen, saha çalışmaları yürütebilen ve böylece sosyal olay ve olguları izah etme noktasında ikna edici teoriler geliştirerek var olan literatüre ve insanlığa anlamlı katkılarda bulunabilen araştırmacılar yetiştirmektir.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Temel sosyolojik kavramları bilir ve tanımlar.
- Sosyolojinin kapsamını ve sınırlarını diğer sosyal bilimlerle benzerlik ve farklılıklarını göstererek tanımlar.
- Teorinin bağımsız sosyolojik bilginin geliştirilmesindeki yerini ve önemini bilir
- Temel teorik yaklaşımları benzer ve farklı yönlerini mukayese ederek kullanır ve alternatif analizler geliştirir.
- Sosyal bir sorunun kavramlaştırılmasında teorinin nasıl kullanılacağını eleştirel ve mukayeseli bir bakış açısıyla gösterir.
- Takım çalışmalarında görev alabilme ve gerektiğinde liderlik yapabilme, bilişim teknolojilerinden yararlanarak elde edilen bulguları yazılı, sözlü ve görsel şekilde İTeorileri zaman mekan ilişkisi içinde kültür, toplum ve medeniyet ilişkisi bağlamında kavrar ve geçmiş birikimler üzerine inşa edilmiş çoğulcu, çok katmanlı ve yenilikçi fikirler üretir.
- Temel metodolojik yaklaşımları, birbirlerine olan avantajlarını ve dezavantajlarını sosyolojik araştırmalarla ilişkili olarak tanımlar ve kullanır.
- Sosyolojiyi diğer sosyal bilimlerle ilişkisi içinde öğrenerek disiplinlerarası bir bakış açısı geliştirir ve çok katmanlı bilgi ve araştırma yöntemleri ile küresel manada sosyal yararı önceleyen farklı dillerde akademik çalışmalar üretir.
- Toplumsal meseleleri, fikri bağımsızlığa sahip, eleştirel-analitik düşünme becerisine dayalı bir sosyolojik muhayyile ile araştırma, anlama ve çözüm üretmeyi insanlığa ve akademiye katkı adına bir yaşam biçimi, yaşam boyu öğrenme eylemi olarak benimser.
- Bir sosyal araştırmayı, hangi teorik yaklaşımı neden tercih edeceğini, nasıl kullanacağını, hangi metot ve teknikleri kullanacağını bilerek eleştirel bir yaklaşımla tasarlar ve tek bir bilgi sistemini öncelemeden uygular.
- Bağımsız olarak gerçekleştirdiği bir araştırmayı İngilizce, Türkçe ve Arapça dillerinden herhangi birinde bilimsel bir yayına dönüştürerek küresel bir aktör olarak akademik camiada farklı medeniyetlerin etkileşimi ve iletişimine açık bir bakış açısı ile paylaşır.
- Akademik araştırmalarda, araştırmanın gereksinim ölçüsünde bilgisayar programlarını ilgili diğer bilişim teknolojilerini kullanır ve küresel gelişim ve değişimleri takip eder
- Akademik araştırmaların bağlı olduğu temel etik değerleri geçmişten beslenerek ve yeni yaklaşımlara da açık olan bir sosyal sorumluluk anlayışı ile içselleştirerek yaşam biçimi haline getirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısı yetkinliği
- Teorik, Metodolojik ve Pratik bilgi yetkinliği
- Multi-disipliner perspektif yetkinliği
- Çoklu Dil Bilgisi yetkinliği
- Bireysel, Sosyal ve Öğrenme Becerileri yetkinliği
- Vatandaşlık Bilinci yetkinliği
- Kültürel Farkındalık ve İfade Yeteneği yetkinliği
- Genel dönem notu, iki ana değerlendirme kriterine (Ara Sınav Aktiviteleri ve Final Sınavı) dayanarak belirlenir: Ara sınav aktiviteleri, ara sınav, proje, ödev, atölye çalışmaları, akran değerlendirmeleri, öz-değerlendirme raporları ve etkileşimli tartışmalar gibi dönem aktivitelerini kapsayabilir.
- Ara sınav notları final sınavından önce açıklanır. Final sınavı, dönem sonunda yapılır. Öğrenciler, final sınavından en az bir ay önce İbn Haldun Üniversitesi web sayfası aracılığıyla bilgilendirilir. İbn Haldun Üniversitesi’nde yapılan çoğu sınav, klasik sınavlar veya dönem projeleri şeklindedir.
- Bir dersin notu, öğrencinin akademik başarısının bir ölçütü olarak kabul edilir. Final notu, final sınavının en az %30'unu oluşturur ve geri kalan yüzdelik, öğrencilerin diğer değerlendirme türlerinde (ara sınavlar, ödevler, sunumlar, projeler, quizler ve makaleler gibi) gösterdikleri performansa göre belirlenir. Değerlendirme ve değerlendirme kriterlerinin dönem notlarının belirlenmesindeki ağırlığı %60'ı geçemez.
- Notlar, 0 ile 100 arasında olup, harf notlarına ve 0'dan 4'e kadar olan bir ölçekle not puanlarına dönüştürülür. Geçmek için 60 puan gereklidir. Öğrenciler, bir dersi geçebilmek için notla ilgili faktörlerden ortalama olarak 60 puan toplamalıdır.
- Değerlendirme ve sonuç açıklamaları konusunda şeffaflık esastır. Sonuçlar, iki hafta içinde açıklanmalıdır. Öğrencinin talebi üzerine, öğretim üyeleri değerlendirme sonuçları ve yöntemleri hakkında geri bildirimde bulunmak zorundadır.
- Dönem sonunda, öğretim üyesi, final sınavlarının son gününden itibaren beş iş günü içinde notları öğrenci bilgi sistemine girer.
- Tam zamanlı veya yarı zamanlı öğretim üyeleri, her ders için değerlendirme kriterlerini ve sınavların nasıl değerlendirileceğiyle ilgili ayrıntıları müfredatlarında belirtmek zorundadır. OBS sisteminde bu ders müfredatları bulunmaktadır. Akademik takvim, her dönemin başında IHU internet sayfası aracılığıyla öğrencilere duyurulur. Ara sınav ve final sınavı saatleri, tipik akademik takvimde belirlenmiştir.
- Lisans programı, mezuniyet için tez yazmayı zorunlu kılmamaktadır.
- Aşağıda harflerle ifade edilen notlar, bunların ağırlık katsayıları ve anlamları gösterilmektedir:
Final Notu |
Katsayı |
Açıklama |
A+ |
4,0 |
Başarılı |
A |
4,0 |
Başarılı |
A- |
3,7 |
Başarılı |
B+ |
3,3 |
Başarılı |
B |
3,0 |
Başarılı |
B- |
2,7 |
Kısmi Başarılı |
C+ |
2,3 |
Kısmi Başarılı |
C |
2,0 |
Kısmi Başarılı |
F |
0,0 |
Başarısız |
IA |
0,0 |
Eksik Katılım Nedeniyle Başarısız |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Foundation for International Business Administration Accreditation (FIBAA)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 6.03.2024/5.03.2029
- İbn Haldun Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’ne öğrenci kabulü, İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde belirlenen esaslara göre gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda, bölüme öğrenci kabulü, ÖSYM tarafından düzenlenen merkezi sınav sonuçlarına dayanarak yapılan yerleştirme işlemiyle gerçekleşir.
- Yeni öğrenci kayıt işlemleri, ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda ÖSYM tarafından ilan edilen tarihlerde elektronik ortamda (e-devlet üzerinden) veya şahsen yapılabilir. Şahsen kayıt işlemleri için adayların Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na başvurmaları gerekmektedir. Bölüme kesin kayıt yaptırmak isteyen adayların, ilgili programa ÖSYM tarafından yerleştirilmiş olmaları ve kontenjan dahilinde öğrenci kabul eden başka bir yükseköğretim kurumunun örgün öğretim programına kayıtlı olmamaları şarttır. Kayıt işlemleri için istenen belgeler ve diğer hususlar, üniversitenin ilgili kurulları tarafından belirlenmekte ve ilan edilmektedir.
- İbn Haldun Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Sosyoloji Lisans Programı (İngilizce) için öğrenci kabulü, EA (Eşit Ağırlık) puan türüne göre yapılmaktadır.
İbn Haldun Üniversitesi Sosyoloji Lisans Programı mezunları, çeşitli alanlarda ve sektörlerde geniş bir iş fırsatına sahip olabilirler. Sosyoloji mezunlarının izleyebileceği kariyer yollarından bazıları şunlardır:
Sosyal Araştırmacı: Sosyoloji mezunları, sosyal araştırmacı olarak çalışabilir, sosyal sorunlar ve eğilimler hakkında veri toplamak için araştırmalar ve anketler yapabilirler. Araştırma kurumlarında, düşünce kuruluşlarında, devlet ajanslarında veya kar amacı gütmeyen organizasyonlarda görev alabilirler.
Veri Analisti: Araştırma yöntemleri ve veri analizine güçlü bir temele sahip olan sosyoloji mezunları, veri analisti olarak kariyer yapabilirler. Pazar araştırması, sosyal medya analizi veya veri odaklı politika yapma gibi çeşitli sektörlerde çalışabilirler.
İnsan Kaynakları Uzmanı: Sosyoloji mezunları, insan davranışı ve sosyal dinamikler konusunda derin bir anlayışa sahip olduklarından, insan kaynakları alanında değerli bir katkı sunabilirler. İnsan kaynakları uzmanı olarak, organizasyonların iş gücünü yönetmelerine, politika geliştirmelerine ve olumlu bir çalışma ortamı yaratmalarına yardımcı olabilirler.
Toplum Kalkınma Görevlisi: Sosyoloji mezunları, toplum kalkınma görevlisi olarak çalışabilir, yerel topluluklarla, STK’larla (sivil toplum kuruluşları) ve devlet ajanslarıyla işbirliği yaparak sosyal sorunları tespit edip çözüm önerileri geliştirebilirler. Sosyal değişimi, topluluk güçlendirmeyi ve sürdürülebilir kalkınmayı teşvik eden programlar geliştirebilirler.
Politika Analisti: Sosyoloji mezunları, politika analisti olarak kariyer yapabilir, sosyal problemleri inceleyip kanıta dayalı çözümler önererek hükümet departmanları, araştırma enstitüleri veya savunuculuk kuruluşlarında görev alabilirler.
Sosyal Hizmet Uzmanı: Sosyoloji mezunları, sosyal hizmet uzmanı olmayı seçebilir, çeşitli zorluklarla karşılaşan bireyler ve topluluklara destek olabilirler. Çocuk koruma, mental sağlık, madde bağımlılığı veya toplum hizmetleri gibi alanlarda çalışabilir, müşterilerinin sosyal işlevselliğini ve refahını iyileştirmeye yönelik çabalar sarf edebilirler.
Pazar Araştırmacısı: Sosyoloji mezunları, insan davranışı ve sosyal eğilimler konusundaki bilgilerini pazar araştırması alanında uygulayabilirler. Tüketici tercihlerinin anlaşılmasına yardımcı olabilir, anketler ve odak grup çalışmaları düzenleyebilir, pazar verilerini analiz ederek pazarlama stratejilerini ve ürün geliştirmeyi bilgilendirebilirler.
Sivil Toplum Kuruluşu Yöneticisi: Sosyoloji mezunları, kar amacı gütmeyen organizasyonlarda yönetici olarak görev alabilir, program geliştirme, bağış toplama çabaları ve toplum hizmetleri üzerine çalışabilirler. Yoksulluk, eğitim, sağlık hizmetleri veya çevresel sürdürülebilirlik gibi sosyal sorunları çözmeye katkı sunabilirler.
Politika Savunucusu: Sosyoloji mezunları, politika savunucusu olarak kariyer yapabilir, savunuculuk gruplarında, düşünce kuruluşlarında veya STK'larda çalışabilirler. Sosyal sorunları araştırabilir, kamu eğitim ve farkındalık kampanyaları düzenleyebilir, sosyal eşitsizlikleri gidermeye ve toplumsal adaleti teşvik etmeye yönelik politika değişikliklerini savunabilirler.
Eğitimci: Sosyoloji mezunları, eğitim alanında öğretmen, eğitmen veya müfredat geliştirici olarak çalışabilirler. Sosyoloji veya ilgili sosyal bilimler dersleri verebilir veya organizasyonlar ve kurumlar için çeşitlilik, sosyal adalet ve kültürel yeterlilik üzerine eğitim programları hazırlayabilirler.
Bunlar, sosyoloji lisans mezunlarının izleyebileceği birçok kariyer yolundan yalnızca birkaçıdır. Sosyoloji, öğrencilere dinamik ve değişen bir dünyaya hazırlık sağlayan çok yönlü ve ilgili bir disiplindir. İbn Haldun Üniversitesi, öğretim ve araştırmada mükemmeliyet ile çeşitlilik ve kapsayıcı bir akademik topluluk oluşturmaya büyük bir bağlılık göstermektedir.
Üniversitemizin Sosyoloji Lisans Programı, öğrencileri uluslararası eğitim ve iş piyasasının zorluklarına ve fırsatlarına hazırlamak için tasarlanmıştır. Mezunlarımız, sosyal eşitsizlik, göç, çeşitlilik ve sürdürülebilirlik gibi küresel sorunlara dair kapsamlı ve eleştirel bir anlayış kazanırlar. Ayrıca, farklı geçmişlere ve kültürlere sahip insanlarla etkileşimde bulunmalarını sağlayacak etkili iletişim becerileri ve kültürler arası yeterlilik geliştirirler. Ayrıca, araştırma yöntemleri, veri analizi ve proje yönetimi gibi küresel düzeyde çalışmak için gerekli pratik beceriler ve bilgi edinirler. Programımızı tamamlayan öğrenciler, uluslararası deneyim ve uzmanlık gerektiren kamu, özel veya kar amacı gütmeyen sektörlerde çok çeşitli kariyerlere yönelebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030031796 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Sociology (English) BA Program | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Ibn Haldun University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Başak Mah. Ordu Cad. No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İstanbul | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.ihu.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Sociology and cultural studies | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The overall term grade is determined based on two main evaluation criteria (Midterm Activities and Final Exam): Midterm activities refer to the term activities which may include a midterm exam, project, homework, workshops, and peer evaluations, self-evaluation reports and interactive discussions as well. Midterm marks are released prior to the final exam. A final exam is scheduled following the end of the semester. Students prior to the final exam are acknowledged via IHU webpage at least a month ago. Most exams given at the IHU are on site as classic exams or term projects. Any course's grade serves as a measure of a student's academic performance. The final grade is made up of at least 30% of the final exam, and the remaining percentage is determined by how well students performed in other types of assessment (such as midterm exams, homework assignments, presentations, projects, quizzes, and papers). The weight of assessment and evaluation criteria in determining semester grades cannot exceed 60%. Grade points, which range from 0 to 100 and are translated into letter grades and grade points on a 0 to 4 scale. A score of 60 is required to pass. Students must, on average, accrue 60 points from grade-related factors to pass a course. Transparency is essential in the announcement of all assessment and evaluation results. The results must be announced within two weeks. A faculty member is obliged to give feedback on evaluation results and methods upon the request of the student. At the end of the semester, the faculty member will enter the grades in the student information system within five working days after the last day of the final exams. Full-time or part-time instructors are required to outline their evaluation criteria for each course in the syllabus, along with details on how the exams will be graded. The OBS system has these course outlines. The academic schedule is made known to the students via the IHU Internet web page at the start of each semester. Midterm and final exam times are defined in the typical academic calendar. The bachelor's degree program does not require a thesis for graduation. Grades expressed in letters, their weight coefficients and the meanings are shown below:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Student admission to Ibn Haldun University Department of Sociology is carried out according to the principles determined within the framework of Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation. In this context, student admission to the faculty is carried out through the placement process based on the results of the central examination organized by OSYM. New student registration procedures can be done electronically (via e-government) or in person on the dates announced by OSYM in accordance with the provisions of the relevant legislation. For in-person registration, candidates must apply to the Student Affairs Department. Candidates who want to register to the faculty must be placed in the relevant program by OSYM and must not be registered in the formal education program of another higher education institution that accepts students within the quota. Documents and other issues required for registration procedures are determined and announced by the relevant boards of the university. Ibn Haldun University Sociology Undergraduate Program (English) admits students based on EA (Equal Weight) score type. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The 2022 curriculum will be applied to all students starting from the 2022-2023 academic year. According to the Senate decision dated 16.06.2017 regarding the three-language training, it is required for students to have at least a B2 level of proficiency in Turkish, English, and Arabic as a graduation requirement in all departments of our university. a- The Sociology Undergraduate Program Curriculum has been designed in such a way that students can take Arabic language courses for 4 semesters, and international students can also take Turkish language courses for an additional 4 semesters in order to meet this requirement. Students will be registered for language courses according to their proficiency levels, which will be determined through placement tests organized by the Language School. b- Students who already possess the required level of language proficiency or who can achieve it before completing 4 semesters will take elective courses specified in the curriculum instead of the Arabic courses (ARA 301, ARA 302, ARA 303, ARA 304) and Turkish courses (TUR 301, TUR 302, TUR 303, TUR 304). All courses, including language courses, in the undergraduate curricula of Ibn Haldun University, as well as Sociology Department elective courses, can be taken as general electives. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | A graduate of the sociology BA in Sociology program at Ibn Haldun University has a wide range of job opportunities in various fields and sectors. Some of the possible career paths for sociology graduates are:
These are just some examples of the many opportunities that a sociology BA graduate can pursue. Sociology is a versatile and relevant discipline that prepares students for a dynamic and changing world. Ibn Haldun University is committed to excellence in teaching and research and to fostering a diverse and inclusive academic community. The BA in Sociology program at our institution is designed to prepare students for the challenges and opportunities of the international education and job market. Our graduates acquire a comprehensive and critical understanding of global issues, such as social inequality, migration, diversity, and sustainability. They also develop effective communication skills and intercultural competence that enable them to interact with people from different backgrounds and cultures. Moreover, they gain the practical skills and knowledge that are essential for working at a global level, such as research methods, data analysis, and project management. By completing our program, students will be able to pursue a variety of careers in the public, private, or non-profit sectors that require international expertise and experience. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030031796
ISCO 08
ISCO 08
- Ibn Haldun University's BA Program in Sociology aims to create a new understanding, conceptualization and research space at the point of analyzing and proposing solutions for various problems in a critical approach regarding diverse societies both in our country and in other parts of the world. The program is both theoretically and methodologically nourished from different sociological and social science approaches.
- Our vision is to rapidly become distinguished in the academic community through graduating qualified students, producing high-level theses, providing original, theoretical, and practical studies, taking part in international conferences and symposiums and researching and writing meticulous, world-class academic publications. In addition, our vision is to achieve academic esteem on the global level through adherence to a novel sociological perspective which places us at the intellectual center of a new and alternative form of sociological research inspired by Ibn Haldun.
- Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.
- Knows and defines basic sociological concepts.
- Defines the scope and boundaries of sociology by demonstrating its similarities and differences with other social sciences.
- Understands the place and importance of theory in the development of independent sociological knowledge.
- Uses basic theoretical approaches by comparing their similarities and differences, and develops alternative analyses.
- Demonstrates, from a critical and comparative perspective, how theory can be used in the conceptualization of a social issue.
- Participates in team work and, when necessary, takes on leadership roles, utilizing information technology to present findings in written, oral, and visual forms. Understands theories in the context of the time-space relationship, culture, society, and civilization, and generates pluralistic, multilayered, and innovative ideas built upon past knowledge.
- Defines and uses basic methodological approaches, along with their advantages and disadvantages, in relation to sociological research.
- Develops an interdisciplinary perspective by learning sociology in relation to other social sciences, and produces academic work in various languages that prioritizes global social welfare through multilayered knowledge and research methods.
- Adopts the research, understanding, and resolution of social issues with a critical-analytic thinking ability, as a way of life, a lifelong learning action, contributing to humanity and academia through a sociological imagination based on intellectual independence.
- Designs a social research critically, knowing which theoretical approach to prefer, how to use it, and which methods and techniques to apply, without prioritizing a single knowledge system.
- Converts an independent research into a scientific publication in any of the languages—English, Turkish, or Arabic—and shares it with a global perspective on the interaction and communication of different civilizations as an academic actor.
- Utilizes computer programs and other relevant information technologies as needed in academic research and keeps up with global developments and changes.
- Internalizes and embodies the fundamental ethical values of academic research with a sense of social responsibility that is informed by the past and open to new approaches, making it a way of life.
- Critical and inquisitive perspective,
- Theoretical, methodological, and practical knowledge,
- Multidisciplinary perspective,
- Multilingual proficiency,
- Individual, social, and learning skills,
- Citizenship awareness,
- Cultural awareness and expressive ability.
The overall term grade is determined based on two main evaluation criteria (Midterm Activities and Final Exam): Midterm activities refer to the term activities which may include a midterm exam, project, homework, workshops, and peer evaluations, self-evaluation reports and interactive discussions as well.
Midterm marks are released prior to the final exam. A final exam is scheduled following the end of the semester. Students prior to the final exam are acknowledged via IHU webpage at least a month ago. Most exams given at the IHU are on site as classic exams or term projects.
Any course's grade serves as a measure of a student's academic performance. The final grade is made up of at least 30% of the final exam, and the remaining percentage is determined by how well students performed in other types of assessment (such as midterm exams, homework assignments, presentations, projects, quizzes, and papers). The weight of assessment and evaluation criteria in determining semester grades cannot exceed 60%.
Grade points, which range from 0 to 100 and are translated into letter grades and grade points on a 0 to 4 scale. A score of 60 is required to pass. Students must, on average, accrue 60 points from grade-related factors to pass a course.
Transparency is essential in the announcement of all assessment and evaluation results. The results must be announced within two weeks. A faculty member is obliged to give feedback on evaluation results and methods upon the request of the student.
At the end of the semester, the faculty member will enter the grades in the student information system within five working days after the last day of the final exams.
Full-time or part-time instructors are required to outline their evaluation criteria for each course in the syllabus, along with details on how the exams will be graded. The OBS system has these course outlines. The academic schedule is made known to the students via the IHU Internet web page at the start of each semester. Midterm and final exam times are defined in the typical academic calendar.
The bachelor's degree program does not require a thesis for graduation.
Grades expressed in letters, their weight coefficients and the meanings are shown below:
Final Grade |
Coefficient |
Description |
A+ |
4,0 |
Successful |
A |
4,0 |
Successful |
A- |
3,7 |
Successful |
B+ |
3,3 |
Successful |
B |
3,0 |
Successful |
B- |
2,7 |
Conditionally successful |
C+ |
2,3 |
Conditionally successful |
C |
2,0 |
Conditionally successful |
F |
0,0 |
Unsuccessful |
IA |
0,0 |
Unsuccessful due to Incomplete Attendance |
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Student admission to Ibn Haldun University Department of Sociology is carried out according to the principles determined within the framework of Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation. In this context, student admission to the faculty is carried out through the placement process based on the results of the central examination organized by OSYM. New student registration procedures can be done electronically (via e-government) or in person on the dates announced by OSYM in accordance with the provisions of the relevant legislation. For in-person registration, candidates must apply to the Student Affairs Department. Candidates who want to register to the faculty must be placed in the relevant program by OSYM and must not be registered in the formal education program of another higher education institution that accepts students within the quota. Documents and other issues required for registration procedures are determined and announced by the relevant boards of the university. Ibn Haldun University Sociology Undergraduate Program (English) admits students based on EA (Equal Weight) score type.
A graduate of the sociology BA in Sociology program at Ibn Haldun University has a wide range of job opportunities in various fields and sectors. Some of the possible career paths for sociology graduates are:
- Social Researcher: Sociology graduates can work as social researchers, conducting studies and surveys to collect data on social issues and trends. They can work in research institutions, think tanks, government agencies, or non-profit organizations.
- Data Analyst: With a strong foundation in research methods and data analysis, sociology graduates can pursue careers as data analysts. They can work in various industries, such as market research, social media analysis, or data-driven policymaking.
- Human Resources Specialist: Sociology graduates possess a deep understanding of human behavior and social dynamics, which can be valuable in the field of human resources. They can work as HR specialists, helping organizations manage their workforce, develop policies, and foster a positive work environment.
- Community Development Officer: Sociology graduates can work as community development officers, collaborating with local communities, NGOs (nongovernmental organizations), and government agencies to identify and address social issues. They can develop and implement programs that promote social change, community empowerment, and sustainable development.
- Policy Analyst: Sociology graduates can pursue careers in policy analysis, where they examine social problems and propose evidence-based solutions. They can work for government departments, research institutes, or advocacy organizations, providing insights and recommendations to inform policy decisions.
- Social Worker: Sociology graduates can choose to become social workers, supporting individuals and communities facing various challenges. They can work in areas such as child welfare, mental health, substance abuse, or community outreach, striving to improve the well-being and social functioning of their clients.
- Market Researcher: Sociology graduates can apply their knowledge of human behavior and social trends in the field of market research. They can help businesses understand consumer preferences, conduct surveys and focus groups, and analyze market data to inform marketing strategies and product development.
- Non-profit Administrator: Sociology graduates can work as administrators in non-profit organizations, overseeing program development, fundraising efforts, and community outreach. They can contribute to addressing social issues such as poverty, education, healthcare, or environmental sustainability.
- Policy Advocate: Sociology graduates can pursue careers as policy advocates, working for advocacy groups, think tanks, or NGOs. They can research and analyze social issues, engage in public education and awareness campaigns, and advocate for policy changes that address social inequalities and promote social justice.
- Education and Training: Sociology graduates can work in education and training, becoming teachers, trainers, or curriculum developers. They can teach sociology or related social science subjects at high schools or provide training on diversity, social justice, and cultural competence to organizations and institutions.
These are just some examples of the many opportunities that a sociology BA graduate can pursue. Sociology is a versatile and relevant discipline that prepares students for a dynamic and changing world. Ibn Haldun University is committed to excellence in teaching and research and to fostering a diverse and inclusive academic community.
The BA in Sociology program at our institution is designed to prepare students for the challenges and opportunities of the international education and job market. Our graduates acquire a comprehensive and critical understanding of global issues, such as social inequality, migration, diversity, and sustainability. They also develop effective communication skills and intercultural competence that enable them to interact with people from different backgrounds and cultures. Moreover, they gain the practical skills and knowledge that are essential for working at a global level, such as research methods, data analysis, and project management. By completing our program, students will be able to pursue a variety of careers in the public, private, or non-profit sectors that require international expertise and experience.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
