Yeterlilik Kodu | TR0030003806 | |
Yeterlilik Adı | Sosyoloji Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Akdeniz Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Pınarbaşı Mah. Dumlupınar Bulvarı 07070 Kampüs Konyaaltı/Antalya/TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyoloji ve kültürel çalışmalar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin başarı değerlendirmeleri “Akdeniz Üniversitesi Ders İşlemleri, Sınav ve Başarı Değerlendirme Yönergesi” ve “Akdeniz Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” esaslarında belirlenmiştir. Sosyoloji bölümünde uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, üniversitenin eğitim ve öğretim yönetmelikleri temel alınarak belirlenmiştir. Buna göre, her öğrenci ilgili eğitim öğretim yarıyılında 30 AKTS’lik ders alabilme, bunun yanı sıra başarılı olan öğrenciler için bir üst yarıyıldan ders alma ve alttan başarısız olarak kalınan dersleri tekrar alma durumları dâhil her bir yarıyılda en fazla 50 AKTS’lik ders alabilir. Öğrenciler ders kaydı yaparken, öncelikle önceki yarıyıllardan kaldığı dersleri almalıdır. GANO’su 1.80’in altında olan öğrenciler daha önce almadıkları dersleri alamazken, sadece GANO’su 1.80’in üstünde olan öğrenciler daha önce almadıkları dersleri alabilirler. GANO’su 3.00 ve üstünde olan ve daha önceki yarıyıldaki tüm derslerini alıp CC ve üzeri harf notu ile geçen öğrenciler bir üst yarıyıldan ders alabilirler. Öğrenciler, üniversite tarafından ilan edilen ders kayıt haftasında ders kayıtlarını yapabilir ve ekle-sil haftasında ders ekleme ve çıkarma işlemi yapabilirler. Sınav ve değerlendirmeye ilişkin esaslar ise kısa süreli sınav, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavın ortalaması ile belirlenmektedir. Ara sınavlara veya yarıyıl sonu sınavlarına giremeyen öğrencilerin 5 iş günü içerisinde mazeret sınavı için başvuruda bulunmaları gerekmektedir. Müfredatında yer alan tüm derslerini tamamlamış ancak devam koşulunu yerine getirmiş olduğu 1 dersten koşullu başarılı veya başarısız durumda olan öğrenciler tek ders sınavına girmeye hak kazanır. İlgili yönetmeliklere bu adresten ulaşılabilir: https://oidb.akdeniz.edu.tr/tr/yonetmelik_ve_yonergeler_-5816 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 28.08.2023/30.09.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Eğitim süresi 4 yıldır. Öğrencilerin lisans programından mezun olabilmeleri için 240 AKTS dersi başarıyla bitirmesi gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030003806
ISCO 08
ISCO 08
- Küresel standartlarda hazırlanmış ders programlarımız ve deneyimli öğretim kadromuz ile öğrencilerimize sosyolojiyle ilgili temel bilgileri kazandırmak ve öğrencilerimizin bu bilgileri gerçek yaşamda uygulayabilmelerini sağlamak, analitik yeteneklerini geliştirmek ve zengin becerilerle donatılmış mezunlar olmasını sağlamak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerimizin yerel ve evrensel değerlere sahip, bağımsız düşünebilen, bilgiyi üreten, kullanan ve paylaşan, yenilikçi, uluslararası alanda söz sahibi, üretken, sorumluluk sahibi bireyler olması ve toplumsal gereksinimlerine yanıt verebilecek projeler ve araştırmalar gerçekleştirmesi beklenmektedir. Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora düzeyinde eğitim ve öğretim faaliyetine devam eden bölümümüz mezunları, teorik ve pratik bilgiye sahip olarak çok çeşitli alanlarda, kamu ve özel sektörde çalışma ve iş bulma imkanına sahiptir.
- Sosyoloji Bölümü, Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi binasında yer almakta olup derslikler ve öğretim üyeleri odaları aynı koridor üzerinde bulunmaktadır. Bölüm imkânları kapsamında 4 derslik ve 1 adet Seminer Salonu ve Kitaplıklar, 1 adet lisansüstü öğrenci çalışma odası, 1 adet proje çalışma odası bulunmaktadır.
- Toplumsal yapı, toplumsal kurumlar (aile, ekonomi, siyaset, eğitim, din, hukuk vd.) ve kültürel yapı gibi sosyolojinin temel alanları hakkında bilgi sahibi olur.
- Temel ontolojik, epistemolojik, metodolojik yaklaşımlardan faydalanarak toplumsal hayatın dinamiklerini, değişimi ve dönüşümü kavrayabilme, kavramsal ve kuramsal ilişkileri sosyolojik perspektiften kurabilme becerisine sahip olur.
- Sosyal olgular arasında nedensellik ilişkisi kurma, anlamaya ve yorumlamaya dayalı bir yaklaşım geliştirme ve bilimsel, mesleki ve toplumsal sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
- Araştırma yöntemleri ve veri analiz teknikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları toplumsal olgulara uygulama becerisine sahip olur.
- Disiplinler arası, bütüncül, çok yönlü, analitik ve eleştirel bir analiz yetisi geliştirme, yaratıcı ve özgün fikirler üretir.
- Toplumsal yapıların, problemlerin, süreçlerin ve ilişkilerin işleyiş biçimlerini; yerel, bölgesel ve küresel sosyo-ekonomik değişim ve dönüşüm süreçlerini anlama ve analiz eder.
- Mevcut sosyo-ekonomik, kültürel ve ekolojik problemlerin çözümü için politika önerileri ortayakoyabilecek araştırma projeleri tasarlama ve gerçekleştirme.Dijitalleşen toplumun gerektirdiği bilgi birikimine, yeni iletişim ve bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olur.
- Alana ilişkin sosyolojik kavramların Türkçe ve İngilizce bilgisine sahip olma ve bunları sosyoloji literatürü ile ilişkilendirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilerin başarı değerlendirmeleri “Akdeniz Üniversitesi Ders İşlemleri, Sınav ve Başarı Değerlendirme Yönergesi” ve “Akdeniz Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” esaslarında belirlenmiştir. Sosyoloji bölümünde uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, üniversitenin eğitim ve öğretim yönetmelikleri temel alınarak belirlenmiştir. Buna göre, her öğrenci ilgili eğitim öğretim yarıyılında 30 AKTS’lik ders alabilme, bunun yanı sıra başarılı olan öğrenciler için bir üst yarıyıldan ders alma ve alttan başarısız olarak kalınan dersleri tekrar alma durumları dâhil her bir yarıyılda en fazla 50 AKTS’lik ders alabilir.
Öğrenciler ders kaydı yaparken, öncelikle önceki yarıyıllardan kaldığı dersleri almalıdır. GANO’su 1.80’in altında olan öğrenciler daha önce almadıkları dersleri alamazken, sadece GANO’su 1.80’in üstünde olan öğrenciler daha önce almadıkları dersleri alabilirler. GANO’su 3.00 ve üstünde olan ve daha önceki yarıyıldaki tüm derslerini alıp CC ve üzeri harf notu ile geçen öğrenciler bir üst yarıyıldan ders alabilirler. Öğrenciler, üniversite tarafından ilan edilen ders kayıt haftasında ders kayıtlarını yapabilir ve ekle-sil haftasında ders ekleme ve çıkarma işlemi yapabilirler.
Sınav ve değerlendirmeye ilişkin esaslar ise kısa süreli sınav, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavın ortalaması ile belirlenmektedir. Ara sınavlara veya yarıyıl sonu sınavlarına giremeyen öğrencilerin 5 iş günü içerisinde mazeret sınavı için başvuruda bulunmaları gerekmektedir. Müfredatında yer alan tüm derslerini tamamlamış ancak devam koşulunu yerine getirmiş olduğu 1 dersten koşullu başarılı veya başarısız durumda olan öğrenciler tek ders sınavına girmeye hak kazanır.
İlgili yönetmeliklere bu adresten ulaşılabilir: https://oidb.akdeniz.edu.tr/tr/yonetmelik_ve_yonergeler_-5816
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 28.08.2023/30.09.2025
- Ortaöğretimlerini tamamlayan öğrencilerin bölümümüze kayıt yaptırmaya hak kazanmak için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından Türkiye genelinde lisans programlarına kabul için yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarına göre belirli bir asgari puan almaları gerekmektedir. Ardından EA (Eşit Ağırlık) puan türü tercihleri ile Türkiye genelindeki başarı sıralarına göre lisans programımıza yerleştirilen öğrenciler e-devlet üzerinden üniversitemize kayıtlarını yaptırmaktadır. Ortaöğretim kurumlarını birincilik ile bitiren adaylar için mevcut kontenjanların yanı sıra Yükseköğretim Kurulu kararı ile ayrı kontenjanlar belirlenir ve öğrenci kabul edilir. Kaydını yaptıran öğrencilere üniversite öğrenci bilgi sistemine giriş yapabilecekleri kullanıcı adı ve şifreleri e-posta olarak iletilmektedir. Bölümümüze yerleşmeye hak kazanan öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde ders kayıtlarını Akdeniz Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden gerçekleştirmekte, danışman onayına sunulmaktadır.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
- Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nde yatay geçiş, dikey, geçiş, çift anadal, yandal ve ders sayma işlemleri Akdeniz Üniversitesi’nin yayınladığı güncel yönetmelik ve yönergeler esas alınarak gerçekleştirilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030003806 | |
Qualification Title | Bachelor’s Diploma in Sociology | |
Awarding Body | Akdeniz University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sociology and cultural studies | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has the following key competences at an advanced level.
| |
Further Info | The success evaluations of the students are determined on the basis of ‘Akdeniz University Course Procedures, Examination and Success Evaluation Directive’ and ‘Akdeniz University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations’. The measurement and evaluation methods applied in the Department of Sociology are determined on the basis of the university's education and training regulations. Accordingly, each student can take a maximum of 50 ECTS courses in each semester, including the ability to take 30 ECTS courses in the relevant academic semester, as well as taking courses from the upper semester for successful students and repeating the failed courses from the lower semester. When registering for courses, students must first take the courses they failed in the previous semesters. While students with a GPA below 1.80 cannot take courses they have not taken before, only students with a GPA above 1.80 can take courses they have not taken before. Students with a GPA of 3.00 and above and who have taken all the courses in the previous semester and passed with a letter grade of CC or above can take courses from the next semester. Students can register for courses during the course registration week announced by the university and can add and drop courses during the add-drop week. The principles regarding exams and evaluation are determined by the average of the short-term exam, midterm exam and final exam. Students who cannot take the midterm or final exams must apply for a make-up exam within 5 working days. https://oidb.akdeniz.edu.tr/tr/yonetmelik_ve_yonergeler_-5816 | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programmes; · CoHE is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions. · ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. · Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions Report’ containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’: 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programmes 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is based on the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). The programme is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes receive an undergraduate diploma upon successful completion of course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation | |
Access Requirements | Students who have completed their secondary education are required to obtain a certain minimum score according to the results of the Higher Education Institutions Examination (YKS) conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM) for admission to undergraduate programmes across Turkey in order to be eligible to enrol in our department. Then, students who are placed in our undergraduate programme with EA (Equal Weight) score type preferences according to their success ranking in Turkey are registered to our university via e-government. In addition to the existing quotas for candidates who graduated from secondary education institutions with the first place, separate quotas are determined by the decision of the Council of Higher Education and students are accepted. Students who have registered are sent usernames and passwords to log in to the university student information system by e-mail. The students who are entitled to be placed in our department perform their course registrations via Akdeniz University Student Information System within the periods specified in the academic calendar and are submitted to the approval of the counsellor. | |
Conditions for Success | The duration of education is 4 years. Students are required to successfully complete 240 ECTS courses in order to graduate from the undergraduate programme. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Those who have a bachelor's degree can continue to master's programmes and doctoral programmes accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant requirements. In Akdeniz University Faculty of Letters, Department of Sociology, horizontal transfer, vertical transfer, transfer, double major, minor and course counting procedures are carried out on the basis of the current regulations and directives published by Akdeniz University. | |
Legal Basis | . 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030003806
ISCO 08
ISCO 08
- With our curricula prepared in global standards and our experienced teaching staff, it is aimed to provide our students with basic knowledge about sociology and to enable our students to apply this knowledge in real life, to develop their analytical skills and to ensure that they are graduates equipped with rich skills. In line with this aim, our students are expected to be individuals who have local and universal values, can think independently, produce, use and share knowledge, are innovative, have a voice in the international arena, are productive, responsible, and carry out projects and research that can respond to social needs. Graduates of our department, which continues its education and training activities at undergraduate, graduate and doctorate levels, have the opportunity to work and find jobs in a wide variety of fields, public and private sectors with theoretical and practical knowledge.
- The Department of Sociology is located in the Faculty of Literature building of Akdeniz University and the classrooms and faculty members' rooms are located on the same corridor. Within the scope of the department facilities, there are 4 classrooms and 1 Seminar Hall and Libraries, 1 graduate student study room, 1 project study room.
- To have knowledge about the basic fields of sociology such as social structure, social institutions (family, economy, politics, education, religion, law, etc.) and cultural structure.
- To be able to comprehend the dynamics of social life, change and transformation by using basic ontological, epistemological and methodological approaches, to have the ability to establish conceptual and theoretical relationships from a sociological perspective.
- Establishing a causal relationship between social phenomena, developing an approach based on understanding and interpretation, and acting with a sense of scientific, professional and social responsibility.
- To have knowledge about research methods and data analysis techniques and to have the ability to apply them to social phenomena.
- Developing an interdisciplinary, holistic, multidimensional, analytical and critical analysis ability and producing creative and original ideas.
- Understanding and analysing the functioning of social structures, problems, processes and relations; local, regional and global socio-economic change and transformation processes.
- Designing and realising research projects that can put forward policy proposals for the solution of existing socio-economic, cultural and ecological problems.
- To have the knowledge required by the digitalising society and the ability to use new communication and information technologies.
- To have knowledge of sociological concepts related to the field in Turkish and English and to be able to associate them with sociological literature.
- methods related to sociology and applies them in the field. Establishes a causal relationship between social events and phenomena.
Has the following key competences at an advanced level.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
The success evaluations of the students are determined on the basis of ‘Akdeniz University Course Procedures, Examination and Success Evaluation Directive’ and ‘Akdeniz University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations’. The measurement and evaluation methods applied in the Department of Sociology are determined on the basis of the university's education and training regulations. Accordingly, each student can take a maximum of 50 ECTS courses in each semester, including the ability to take 30 ECTS courses in the relevant academic semester, as well as taking courses from the upper semester for successful students and repeating the failed courses from the lower semester.
When registering for courses, students must first take the courses they failed in the previous semesters. While students with a GPA below 1.80 cannot take courses they have not taken before, only students with a GPA above 1.80 can take courses they have not taken before. Students with a GPA of 3.00 and above and who have taken all the courses in the previous semester and passed with a letter grade of CC or above can take courses from the next semester. Students can register for courses during the course registration week announced by the university and can add and drop courses during the add-drop week.
The principles regarding exams and evaluation are determined by the average of the short-term exam, midterm exam and final exam. Students who cannot take the midterm or final exams must apply for a make-up exam within 5 working days.
https://oidb.akdeniz.edu.tr/tr/yonetmelik_ve_yonergeler_-5816
To monitor the quality of higher education programmes;
· CoHE is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions.
· ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
· Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions Report’ containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
1.3. The curriculum of National Core Education Programmes
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is based on the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
The programme is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes receive an undergraduate diploma upon successful completion of course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation
Students who have completed their secondary education are required to obtain a certain minimum score according to the results of the Higher Education Institutions Examination (YKS) conducted by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM) for admission to undergraduate programmes across Turkey in order to be eligible to enrol in our department. Then, students who are placed in our undergraduate programme with EA (Equal Weight) score type preferences according to their success ranking in Turkey are registered to our university via e-government. In addition to the existing quotas for candidates who graduated from secondary education institutions with the first place, separate quotas are determined by the decision of the Council of Higher Education and students are accepted. Students who have registered are sent usernames and passwords to log in to the university student information system by e-mail. The students who are entitled to be placed in our department perform their course registrations via Akdeniz University Student Information System within the periods specified in the academic calendar and are submitted to the approval of the counsellor.
Those who have a bachelor's degree can continue to master's programmes and doctoral programmes accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant requirements.
In Akdeniz University Faculty of Letters, Department of Sociology, horizontal transfer, vertical transfer, transfer, double major, minor and course counting procedures are carried out on the basis of the current regulations and directives published by Akdeniz University.
. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Qualification is continuous
