Yeterlilik Kodu | TR0030026317 | |
Yeterlilik Adı | Sosyoloji Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hacettepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyoloji ve kültürel çalışmalar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sosyoloji öğretiminde bölümün temel amacı, öğrencilerinin kuramsal ve yöntemsel konularda ve sosyolojik araştırmada mümkün olan en iyi mesleki bilgi, beceri ve deneyimi kazanmalarına yardımcı olacak bir akademik ve entellektüel ortam sağlamaktır. Araştırma faaliyetlerinde ise bilimin gelişmesine ve ülkenin toplumsal ve iktisadi gelişmesine azami katkı sağlamak bölümün temel amacıdır. Mezunlarının kültürel farklılıklarının bilincinde olmaları, meslek yaşamlarında bu farklılıklara hassasiyet göstermeleri ve bilimsel etiğe riayet etmeleri de programın amaçları arasındadır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Hacettepe Üniversitesi Lisans Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür. https://www.hacettepe.edu.tr/duyuru/yonetmelikler/HU_onlisans_lisans_170619.pdf (1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar ve benzeri) ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az %40, en çok %60 olabilir. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkileri ve öğrencinin başarılı sayılması için genel sınavda alması gereken en az not ile dersin uygulama planı, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. Genel sınava girmeyen öğrenci o dersten başarısız sayılır. Sınavlardan alınan ham puanlar, 100 üzerinden puanlara dönüştürülerek 24 üncü maddedeki not sistemine uyarlanarak genel başarı notu verilir. (2) Bütünleme sınav sonuçları öğrencinin yarıyıl içi başarısı ile birlikte değerlendirilir. (3) Sınav notları yazılı olarak ilan edilir. Ders başarı notunun hesaplanmasına ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. Notlar MADDE 24 – Ders başarı notlarını ifade eden puanlar, notlar, katsayıları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir: a) Puanlar Notlar Katsayılar 95-100 A1 4,00 90-94 A2 3,75 85-89 A3 3,50 80-84 B1 3,25 75-79 B2 3,00 70-74 B3 2,75 65-69 C1 2,50 60-64 C2 2,25 55-59 C3 2,00 50-54 D 1,75 0-49 F3 0,00 F2 0,00 F1 0,00 F6 0,00 b) Harf notu karşılıkları aşağıdaki şekildedir: 1) F1: Devamsızlık nedeniyle genel ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız. 2) F2: Genel veya bütünleme sınavına girme hakkı olduğu halde girmedi, başarısız. 3) F3: Genel veya bütünleme sınavına girdi, başarısız. 4) F6: Hazırlık sınıfında yıl içinde (devam dışında) yeterlik sınavına girme koşullarını yerine getiremediği için yeterlik ve bütünleme sınav hakkı yoktur. (2) Bir dersten A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, C3 ve D notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. (3) Ders başarı notu F2 veya F3 olan öğrenciler bütünleme sınavlarına girebilirler. (4) Konservatuvarın kredili sisteme geçen bölümlerinde, okutulan dersler için Senato tarafından bu maddede belirtilenden farklı geçme notu belirlenebilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Akreditasyon Derneği FEDEK Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 02.05.2024 / 30.09.2027 | |
Giriş Şartı | Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve ulusal üniversite sınavında (YGS) sayısal alanda yeterli puanı almış olmak gerekmektedir | |
Başarma Şartları | Lisans derecesi almak için program yeterliliklerini karşılayan en az 240 AKTS'lik dersi başarı ile tamamlamış ve en az 4 üzerinden 2.00 akademik ortalamaya sahip olmak gerekmektedir | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu kurum / kuruluşları ve özel sektörde profesyonelleri olarak kariyerlerini sürdürebilir ve isterlerse daha üst düzeyde akademik çalışma yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030026317
ISCO 08
ISCO 08
Sosyoloji öğretiminde bölümün temel amacı, öğrencilerinin kuramsal ve yöntemsel konularda ve sosyolojik araştırmada mümkün olan en iyi mesleki bilgi, beceri ve deneyimi kazanmalarına yardımcı olacak bir akademik ve entellektüel ortam sağlamaktır. Araştırma faaliyetlerinde ise bilimin gelişmesine ve ülkenin toplumsal ve iktisadi gelişmesine azami katkı sağlamak bölümün temel amacıdır. Mezunlarının kültürel farklılıklarının bilincinde olmaları, meslek yaşamlarında bu farklılıklara hassasiyet göstermeleri ve bilimsel etiğe riayet etmeleri de programın amaçları arasındadır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir.
- Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir
- Sosyal bilimlere ilişkin temel yöntembilimsel (metodolojik) yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma tekniklerine ve bunları uygulamaya hakimdir.
- Bir sosyal araştırma tasarlar/planlar, uygular ve raporlaştırır.
- Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, açıklar, yorumlar ve değerlendirir.
- Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder.
- Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır
- Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır
- Disiplinlerarası düşünür, yorumlar ve değerlendirir
- Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakar.
- Ekip çalışmasına katılır
- Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir
- Mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır
- Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve hayatında kültürel farklılıklara hassasiyet gösterir
- Alan bilgisini gündelik yaşamda kullanır
- Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Hacettepe Üniversitesi Lisans Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür.
https://www.hacettepe.edu.tr/duyuru/yonetmelikler/HU_onlisans_lisans_170619.pdf
(1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar ve benzeri) ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az %40, en çok %60 olabilir. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkileri ve öğrencinin başarılı sayılması için genel sınavda alması gereken en az not ile dersin uygulama planı, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. Genel sınava girmeyen öğrenci o dersten başarısız sayılır. Sınavlardan alınan ham puanlar, 100 üzerinden puanlara dönüştürülerek 24 üncü maddedeki not sistemine uyarlanarak genel başarı notu verilir.
(2) Bütünleme sınav sonuçları öğrencinin yarıyıl içi başarısı ile birlikte değerlendirilir.
(3) Sınav notları yazılı olarak ilan edilir. Ders başarı notunun hesaplanmasına ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir.
Notlar
MADDE 24 – Ders başarı notlarını ifade eden puanlar, notlar, katsayıları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir:
a)
Puanlar Notlar Katsayılar
95-100 A1 4,00
90-94 A2 3,75
85-89 A3 3,50
80-84 B1 3,25
75-79 B2 3,00
70-74 B3 2,75
65-69 C1 2,50
60-64 C2 2,25
55-59 C3 2,00
50-54 D 1,75
0-49 F3 0,00
F2 0,00
F1 0,00
F6 0,00
b) Harf notu karşılıkları aşağıdaki şekildedir:
1) F1: Devamsızlık nedeniyle genel ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız.
2) F2: Genel veya bütünleme sınavına girme hakkı olduğu halde girmedi, başarısız.
3) F3: Genel veya bütünleme sınavına girdi, başarısız.
4) F6: Hazırlık sınıfında yıl içinde (devam dışında) yeterlik sınavına girme koşullarını yerine getiremediği için yeterlik ve bütünleme sınav hakkı yoktur.
(2) Bir dersten A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, C3 ve D notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
(3) Ders başarı notu F2 veya F3 olan öğrenciler bütünleme sınavlarına girebilirler.
(4) Konservatuvarın kredili sisteme geçen bölümlerinde, okutulan dersler için Senato tarafından bu maddede belirtilenden farklı geçme notu belirlenebilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Derneği FEDEK
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
02.05.2024 / 30.09.2027
Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve ulusal üniversite sınavında (YGS) sayısal alanda yeterli puanı almış olmak gerekmektedir
Kamu kurum / kuruluşları ve özel sektörde profesyonelleri olarak kariyerlerini sürdürebilir ve isterlerse daha üst düzeyde akademik çalışma yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030026317 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | SOSYOLOJİ (345) Undergraduate | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Hacettepe University | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Hacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Sociology and cultural studies | |||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The main goal of the department in teaching Sociology is to provide the students an academic and intellectual environment, which will help them gain the best professional information, skills, and experience possible in sociology research. Providing great contributions to scientific developments and the country`s social and economical developments through research activities is another goal of the department. In addition, the graduates being aware of cultural differences, being sensitive to these differences in their professional lives, and complying with scientific ethics is among the program`s goals. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. • Reading and writing competence | |||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The examination, assessment, and evaluation are carried out in according to the regulations which are specified in Hacettepe University Undergraduate Regulations/Guide. https://www.hacettepe.edu.tr/duyuru/yonetmelikler/HU_onlisans_lisans_170619.pdf | |||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Organization Name; FEDEK ACCREDITATION START AND END DATE; 02.05.2024 / 30.09.2027 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | It is necessary to have completed Turkish secondary education or received an equivalent education abroad and to have received sufficient scores in the numerical field in the national university exam (YGS) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | To receive a bachelor's degree, it is necessary to successfully complete at least 240 ECTS courses that meet the program qualifications and have an academic average of at least 2.00 out of 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | They can continue their careers as professionals in public institutions/organizations and the private sector and, if they wish, pursue academic studies at a higher level | |||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030026317
ISCO 08
ISCO 08
The main goal of the department in teaching Sociology is to provide the students an academic and intellectual environment, which will help them gain the best professional information, skills, and experience possible in sociology research. Providing great contributions to scientific developments and the country`s social and economical developments through research activities is another goal of the department. In addition, the graduates being aware of cultural differences, being sensitive to these differences in their professional lives, and complying with scientific ethics is among the program`s goals.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education.
1 |
Has a command of fundamental sociological concepts, relations among them, sociological theories and their ways and methods of construction. |
2 |
Has a command of fundamental methodological approaches, methods, research techniques and their application in social sciences. |
3 |
Designs/plans, carries out and reports a social research. |
4 |
Understands, explains, interprets and analyzes the workings of relationships among individuals, social groups and societies. |
5 |
Processes and analyzes data collected in her research area. |
6 |
Uses her knowledge of the field with a sense of social responsibility. |
7 |
Narrates her knowledge of the field in an effective and systematic way both in oral and written communication. |
8 |
Thinks, interprets and analyzes in a multi-disciplinary manner. |
9 |
Has a critical and sceptical view over knowledge and approaches developed in social sciences. |
10 |
Participates in team work. |
11 |
Formulates alternative solutions for social problems. |
12 |
Knows and follows professional ethics. |
13 |
Gains awareness of cultural differences and respects them throuhgout her life. |
14 |
Uses her knowledge of the field in her daily life. |
15 |
Could carry her education a step forward. |
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
• Reading and writing competence
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expression competence
The examination, assessment, and evaluation are carried out in according to the regulations which are specified in Hacettepe University Undergraduate Regulations/Guide. https://www.hacettepe.edu.tr/duyuru/yonetmelikler/HU_onlisans_lisans_170619.pdf
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Organization Name; FEDEK
ACCREDITATION START AND END DATE;
02.05.2024 / 30.09.2027
It is necessary to have completed Turkish secondary education or received an equivalent education abroad and to have received sufficient scores in the numerical field in the national university exam (YGS)
They can continue their careers as professionals in public institutions/organizations and the private sector and, if they wish, pursue academic studies at a higher level
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
