Yeterlilik Kodu

TR0030015061

Yeterlilik Adı
Su Ürünleri Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Balıkçılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Su Ürünleri Mühendisliği Programı Eğitim Amaçları 3 ana temel amaç ile özetlenebilir;

  • Su Ürünleri tesis ve kuruluşlarında Ar-Ge, üretim, kalite gibi birimlerinde görevler alırlar.
  • Araştırma kurumları, ilgili kamu kurumları ve üniversitelerde çalışma imkanına sahip olurlar.
  • Kendi önderliğinde veya ortaklıklar içinde ticari atılımlarda bulunurlar.
Öğrenme Ortamları

Sınıflar

Fakülte bünyesinde Dekanlık binasında (Yeni Bina) ve Urla yerleşkesi olmak üzere 2 binada derslerde kullanılmak üzere sınıflar bulunmaktadır. Sınıf, laboratuvar, kütüphane, stüdyo, ders kitapları, çevrimiçi (online) kitaplar/belgeler/videolar vb. kaynaklar uygun nitelik ve niceliktedir, erişilebilirdir ve öğrencilerin bilgisine/kullanımına sunulmuştur. Öğrenme ortamı ve kaynaklarının kullanımı izlenmekte ve iyileştirilmektedir. Kurumda eğitim-öğretim ihtiyaçlarına tümüyle cevap verebilen, kullanıcı dostu, ergonomik, eş zamanlı ve eş zamansız öğrenme, zenginleştirilmiş içerik geliştirme ayrıca ölçme ve değerlendirme ve hizmet içi eğitim olanaklarına sahip bir öğrenme yönetim sistemi bulunmaktadır. Öğrenme ortamı ve kaynakları öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretim elemanı ve öğrenci-materyal etkileşimini geliştirmeye yönelmektedir

Bornova yerleşkesi derslik olanakları

Bornova kampüs alanı içerisinde E.Ü. Su Ürünleri Fakültesi’ne ait 2 ayrı bina bulunmaktadır. Eski bina olarak adlandırılan bina kampüs yerleşkesinin kuzey batı bölgesinde Fen Fakültesi yerleşke alanında yer almaktadır. Eski bina da Bölüm Başkanlıkları, Öğretim üyesi odaları, toplantı salonları ve araştırma laboratuvarları yer almaktadır. Eski bina yapısı içerisinde derslik bulunmamaktadır. Yeni bina olarak nitelenen bina alanında E.Ü. Mühendislik Fakültesi Deri Mühendisliği Bölümü ile birlikte ortak bir kullanım söz konusudur. Bu bağlamda aşağıda verilmiş olan derslikler Su Ürünleri Fakültesi tarafından kullanılan dersliklerdir. Bu bağlamda gerek Fakülte ortak programı gerek ise Bölümlerimiz opsiyon programları Eğitim Öğretim faaliyetlerini bu dersliklerde icra etmektedir. Mevcut alt yapıda tüm sınıflarda wifi ağı, data show projeksiyon cihazı, projeksiyon perdesi ve masa üstü bilgisayar kasası bulunmakla beraber tüm sıfırlarda uzaktan eğitime entegre mikrofon sistemi ve 120 kişilik 3 sınıfta kamera sistemleri bulunmaktadır. Ders verecek öğretim üyesi kullanılan dönüştürücü sayesinde hem kendi bilgisayarını kullanabilme imkânına sahip, hem de sınıftaki bilgisayar üzerinden ders işleme imkânına sahip olmaktadır. Zemin 08,Zemin 09 ve Zemin 10 kodlu sınıflarda diğer sınıflardan farklı olarak çevrim içi ve hibrit ders yapma alt yapısı kameralarla desteklenmiştir. Tüm sınıflarda bulunan hoperlör ve mikrofon sistemlerine ek olarak web kamera sistemi entegre edilerek uzaktan bağlantı imkanı ve iletişim kanalları kurulmuş bulunmaktadır. Diğer yandan Yeni Bina yerleşkesinde ders öğrenci uygulamalarında kullanılmak üzere 5 adet laboratuvar bulunmaktadır.

Orhan Kılıç Konferans Salonu

88 kişi kapasiteli bünyesinde data Show projeksiyon cihazı, internet alt yapısı ve projeksiyon perdesi bulunan, klimalı bir konferans salonudur. Bornova yerleşkesinde eski bina 3. katında bulunan konferans salonunda öğrenciler bitirme ödevleri ve tez seminerlerini gerçekleştirmektedir. Gerekli olduğu durumlarda Uluslararası Konferanslar, Kariyer aktiviteleri ve seminerler için de kullanılabilen bir salondur.

Binbir Gıda Konferans Salonu

254 kişi kapasiteli Konferans salonunda profesyönel ses sistemi, görüntü sistemi ve wifi internet ağı bulunmaktadır. Eğitim Öğretim Faaliyetleri kapsamında mezuniyet törenleri, öğrenci sosyal proje aktiviteleri ve kariyer aktiviteleri gibi bilimsel ve öğrencilerimizin mesleki gelişimleri için kullanılmakta olup gerekli durumlarda Fakülte dışı diğer birimlere sınavlar için tahsis edilebilmektedir

Su Ürünleri Gastronomisi Mutfağı

Ege Üniversitesi Su Ürünleri Gastronomisi mutfağı 2021 yılında Arçelik firmasının destekleri ile hibe yolu ile fakültemize inşaa edilmiş bir uygulama mutfağıdır. Mutfak içerisinde tezgah alanları, dolaplar yanında gerekli tüm malzeme ve beyaz eşyalar mevcut şekilde kullanıma hazır bir yapı söz konusudur. Uygulama mutfağı 2. Sınıf 4. Yarı yıl dersi olan Gastronomide Su Ürünleri Dersi (1001002262014) tarafından aktif olarak kullanılmaktadır. Bunun yanında öğrenci ve akademisyen sosyal projeler kapsamında da kullanılan bir uygulama alanıdır.

Urla yerleşkesi derslik olanakları

Su Ürünleri Fakültesi Urla yerleşkesinde 1 adet 70 kişi kapasiteli 112,95 m2 alana sahip teorik dersler için kullanılan anfi ve 2 adet 1 tanesi 30 kişi kapasiteli 73,20 m2 alana sahip diğeri ise 40 kişi kapasiteli 54,60 m2 alana sahip hem ders uygulamalarında hem de teorik derslerde kullanılabilen derslikler bulunmaktadır. Bunun yanında gerek ders uygulamaları gerek ise araştırma faaliyetlerinde kullanılan 6 adet laboratuvar yerleşkede bulunmaktadır. Sırası ile laboratuvar isimleri şu şekildedir; 2 adet Yetiştiricilik Bölümü Laboratuvarı, Temel Bilimler Bölümü Laboratuvarı, Avlama Teknolojisi Anabilim Dalı laboratuvarı, viroloji laboratuvarı, Balık hastalıkları laboratuvarıdır. Siprulina Üretimi pilot tesis havuzları ve kapalı sistem yetiştiricilik uygulama tesisi de öğrencilerin uygulama ve laboratuvar derslerinde kullanılan diğer uygulama alanlardır. Bunun yanında R/V EGESÜF araştırma gemisi Urla İskele mevkiinde limanda bağlı olarak uygulama seferleri için yıl boyunca hazır tutulmaktadır.

Uzaktan öğretim imkanları ve alt yapısı

Programın e eğitim-öğretim ihtiyaçlarına tümüyle cevap verebilen, kullanıcı dostu, ergonomik, eş zamanlı ve eş zamansız öğrenme, zenginleştirilmiş içerik geliştirme ayrıca ölçme ve değerlendirme olanaklarına sahip Uzaktan Eğitim ve Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından (https://uzem.ege.edu.tr/) koordine edilen EGEDERS öğrenme yönetim sistemi (https://uzem.ege.edu.tr/tr11648/egeders_ogrenci_yardim_videolari.html)ve sanal sınıf uygulamasının yanında fiziksel dersliklerin ortak paylaşımına imkan sağlayan EBYS ekranında “Derslik Paylaşım sistemi” ekranı bulunmaktadır. Gerekli durumlarda farklı birimlerden derslik tahsisi yapılmakla beraber diğer birimlere derslik de tahsis edilmektedir. EGEDERS platform ile ders kaynaklarının paylaşımı, tarih denetimli ödevler ve sınavlar, tartışma listeleri, yazılı mesajlaşma, öğrencilerin sistem üzerindeki etkileşim verilerinin ve sınav sonuçlarının raporlanması yanı sıra asenkron eğitim sürecinde yoklama takibi için kullanılan canlı izlenme istatistikleri ve raporlanması (https://uzem.ege.edu.tr/tr12067/egeders_canli_ders_rapor.html) gibi birçok işlemde kolaylık sağlamaktadır. Senkron ders araçları olarak EGEDERS ve Microsoft Teams lisanslı olarak kurumsal e-posta hesapları ile kullanılmaktadır. Uzaktan Eğitim Merkezi tarafından öğrenci ve öğretim elemanı destek video ve kılavuzları merkez web sitesinde (https://uzem.ege.edu.tr/index.php) yer almaktadır. Gerekli durumlarda bu platformlar kullanılmış ve ihtiyaç anında kullanılmaya devam edilecektir. Tüm eğitim ders kaynak ve belgeleri öğretim üyelerince sisteme yüklenmiş öğrenme ortamı ve kaynakları öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretim elemanı ve öğrencimateryal etkileşimini geliştirilmiştir.

Lisans eğitiminde kullanılan başlıca eğitim ve laboratuvar araç-gereci

Mikro Biyoloji Laboratuvarı 40 kişilik bir öğrenci uygulama laboratuvarıdır bünyesinde 40 adet uygulamalarda kullanılan mikroskop bulunmaktadır. Biyoloji laboratuvarı 60 kişilik bir öğrenci uygulama laboratuvarıdır ıslak tezgâhlar ve laboratuvar temel sistemleri bulunmaktadır. Kimya laboratuvarı 40 kişilik bir öğrenci uygulama laboratuvarıdır ıslak tezgâhlar ve laboratuvar temel sistemleri bulunmaktadır. Bilgisayar laboratuvarı 53 kişilik kapasiteye sahip bir uygulama laboratuvarıdır. Bu laboratuvarda 27 âdeti Su Ürünleri Fakültesi demirbaş kaydında 26 tanesi ise E.Ü. Mühendislik Fakültesi Deri Mühendisliği demirbaşına kayıtlı 53 adet bilgisayar bulunmaktadır. Bu laboratuvar planlama doğrultusunda dönüşümlü olarak tam kapasiteli olarak öğrencilerimize hizmet vermektedir. Teknik çizim laboratuvarı ise Teknik çizim ve Su ürünlerinde Tasarım derslerinde kullanılan 43 kişilik çizim masasına sahip bir uygulama laboratuvarıdır. Tüm laboratuvarlarda beyaz tahta ve projeksiyon cihaz ve perdesi bulunmakla birlikte teknik çizim laboratuvarında ayrıca kara tahta da bulunmaktadır. Diğer yandan Fakülte Bornova tesislerinde farklı kapasitelerde temel olarak araştırma için kullanılan fakat uygulama derslerinde de kullanılmakta olan 34 adet araştırma laboratuvarı bulunmaktadır. Bu laboratuvarların teçhizat listesi bölüm bazında aşağıda listelenmiştir. Söz konuş teçhizatlar derslerin uygulamalarında, öğrencilerin Lisans Bitirme Tezi dersi kapsamındaki çalışmalarda, Teknik çizim laboratuvarı Su ürünleri Mühendisliği Tasarım dersi kapsamında, öğrenci araştırma projelerinde ve Temel bilim dersleri ve Temel Mühendislik ve alana özgü mühendislik dersleri kapsamında kullanılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve Su Ürünleri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Su Ürünleri Mühendisliği alanlarındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
  • Su Ürünleri Mühendisliği alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkânlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
  • Su Ürünleri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
  • Su Ürünleri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Su ürünleri alanında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır.
  • Su Ürünleri Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir.
  • Su Ürünleri Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

BİLGİ

1-Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.

BECERİ

1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.

2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. YETKİNLİKLER:

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.

2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.

3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.

Öğrenme Yetkinliği

1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.

2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.

2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.

3-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

4- Alanına bağlı sosyal projeşler yapar 5-Ulusal düzeyde alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Alana Özgü Yetkinlik

1-Su Ürünleri Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, konularda bilgi ve becerisine sahiptir.

2 -Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencinin devamı ilgili öğretim üyesi tarafından takip edilir. Hemen hemen tüm zorunlu ve teknik seçmeli derslerde öğrencilerin seçilmiş problemleri çözdüğü yazılı açık veya kapalı kitap sınavlar yapılmaktadır. Her yarıyılda her ders için bir arasınav yapılır. Arasınavların tarihi ve programı yarıyılın başladığı ilk ay içinde Bölüm tarafından ilan edilir. Arasınava ilaveten her dersten bir final sınavı yapılır. Final sınavları tarihi ve yeri yine Bölüm'de ilan edilir. Mazereti nedeniyle sınava giremeyen öğrencilere geçerli bir mazereti olması halinde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla mazeret sınav hakkı verilebilir. Yarıyıl içi notu (ham not) arasınavın % 40 ı, final sınavının % 60 ı alınarak bulunur.
  • 2004-2005 yılından itibaren uygulanan bağıl değerlendirme sisteminde ham notlar bağıl değerlendirme sistemi kullanılarak değerlendirilir ve sınıfın başarı durumuna göre öğrencinin başarı notu belirlenir. Arasınav ve final sınavlarının yanısıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve laboratuvardaki performans gibi eğitim aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Bu aktiviteler ve başarı notuna ne şekilde yansıtılacağı yarıyıl başında öğretim üyesi tarafından öğrencilere duyurulur. Arasınav veya final sınavı gerektirmeyen sınavlar öğretim üyesi tarafından belirlenir. Bu durumda başarı notu yarıyıl içinde yapılan ödev, rapor, sunum vs dikkate alınarak belirlenir. Öğrencilerin başarı durumunun belirlenmesinde her yarıyıl sonunda hesaplanan Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve Genel Akademik Not Ortalaması kullanılır.
  • Yarıyıl Akademik Not Ortalaması, öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Genel Akademik Not Ortalaması ise, öğrencinin üniversiteye girişinden itibaren, kayıtlı bulunduğu bölümün veya programın ders planındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak ikinci yarıyıl sonundan itibaren hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Ağırlıklı not ortalaması, alınan derslerin kredileriyle derslerden alınan harf notlarının eşdeğeri ağırlık katsayılarının çarpımından elde edilen toplamın, toplam krediye bölünmesiyle bulunur. Gerek Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve gerekse Genel Akademik Not Ortalaması öğrencinin kredili derslerden aldığı, (AA) dan (FF) ye kadar notların değerlendirmeye katılması ile belirlenir. Genel Akademik Not Ortalaması değeri en az 2.00 olan öğrenci herhangi bir dersinin (FF) veya (FD) olmaması koşulu ile başarılı kabul edilir. Genel Akademik Not Ortalaması 2.00'nin altında olan öğrenci başarısızdır. İkinci yarıyılın sonundan itibaren öğrencinin üst yarıyıllardaki dersleri alabilmesi için, Genel Akademik Not Ortalaması ’ nın en az 1.80 olması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ZİDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 28.03.2024/30.09.2026

Giriş Şartı

• Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

• YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

• Belirlenmiş olan Kriterler doğrultusunda YÖK YÖS ve EGE YÖS sınavları doğrultusunda yerleştirilmiş olmak

• YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, zorunlu stajı tamamlamak ve tez projesini başarı ile teslim etmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak 2 adet Universite seçmeli ders havuzundan seçilen dersi başarı ile tamamlamak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

• Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü üzerinden lisansüstü eğitimlerine devam edebilirler.

• Su Ürünleri Fakültesi Lisans öğrencileri, yan dal ve çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir

• Ayrıca uluslararası anlaşmalar ve imzalanan protokoller kapsamında Japonya ve İspanyada lisans üstü eğitim imkanları bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030015061


Yeterlilik Adı
Su Ürünleri Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Su Ürünleri Mühendisliği Programı Eğitim Amaçları 3 ana temel amaç ile özetlenebilir;

  • Su Ürünleri tesis ve kuruluşlarında Ar-Ge, üretim, kalite gibi birimlerinde görevler alırlar.
  • Araştırma kurumları, ilgili kamu kurumları ve üniversitelerde çalışma imkanına sahip olurlar.
  • Kendi önderliğinde veya ortaklıklar içinde ticari atılımlarda bulunurlar.

Öğrenme Ortamları

Sınıflar

Fakülte bünyesinde Dekanlık binasında (Yeni Bina) ve Urla yerleşkesi olmak üzere 2 binada derslerde kullanılmak üzere sınıflar bulunmaktadır. Sınıf, laboratuvar, kütüphane, stüdyo, ders kitapları, çevrimiçi (online) kitaplar/belgeler/videolar vb. kaynaklar uygun nitelik ve niceliktedir, erişilebilirdir ve öğrencilerin bilgisine/kullanımına sunulmuştur. Öğrenme ortamı ve kaynaklarının kullanımı izlenmekte ve iyileştirilmektedir. Kurumda eğitim-öğretim ihtiyaçlarına tümüyle cevap verebilen, kullanıcı dostu, ergonomik, eş zamanlı ve eş zamansız öğrenme, zenginleştirilmiş içerik geliştirme ayrıca ölçme ve değerlendirme ve hizmet içi eğitim olanaklarına sahip bir öğrenme yönetim sistemi bulunmaktadır. Öğrenme ortamı ve kaynakları öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretim elemanı ve öğrenci-materyal etkileşimini geliştirmeye yönelmektedir

Bornova yerleşkesi derslik olanakları

Bornova kampüs alanı içerisinde E.Ü. Su Ürünleri Fakültesi’ne ait 2 ayrı bina bulunmaktadır. Eski bina olarak adlandırılan bina kampüs yerleşkesinin kuzey batı bölgesinde Fen Fakültesi yerleşke alanında yer almaktadır. Eski bina da Bölüm Başkanlıkları, Öğretim üyesi odaları, toplantı salonları ve araştırma laboratuvarları yer almaktadır. Eski bina yapısı içerisinde derslik bulunmamaktadır. Yeni bina olarak nitelenen bina alanında E.Ü. Mühendislik Fakültesi Deri Mühendisliği Bölümü ile birlikte ortak bir kullanım söz konusudur. Bu bağlamda aşağıda verilmiş olan derslikler Su Ürünleri Fakültesi tarafından kullanılan dersliklerdir. Bu bağlamda gerek Fakülte ortak programı gerek ise Bölümlerimiz opsiyon programları Eğitim Öğretim faaliyetlerini bu dersliklerde icra etmektedir. Mevcut alt yapıda tüm sınıflarda wifi ağı, data show projeksiyon cihazı, projeksiyon perdesi ve masa üstü bilgisayar kasası bulunmakla beraber tüm sıfırlarda uzaktan eğitime entegre mikrofon sistemi ve 120 kişilik 3 sınıfta kamera sistemleri bulunmaktadır. Ders verecek öğretim üyesi kullanılan dönüştürücü sayesinde hem kendi bilgisayarını kullanabilme imkânına sahip, hem de sınıftaki bilgisayar üzerinden ders işleme imkânına sahip olmaktadır. Zemin 08,Zemin 09 ve Zemin 10 kodlu sınıflarda diğer sınıflardan farklı olarak çevrim içi ve hibrit ders yapma alt yapısı kameralarla desteklenmiştir. Tüm sınıflarda bulunan hoperlör ve mikrofon sistemlerine ek olarak web kamera sistemi entegre edilerek uzaktan bağlantı imkanı ve iletişim kanalları kurulmuş bulunmaktadır. Diğer yandan Yeni Bina yerleşkesinde ders öğrenci uygulamalarında kullanılmak üzere 5 adet laboratuvar bulunmaktadır.

Orhan Kılıç Konferans Salonu

88 kişi kapasiteli bünyesinde data Show projeksiyon cihazı, internet alt yapısı ve projeksiyon perdesi bulunan, klimalı bir konferans salonudur. Bornova yerleşkesinde eski bina 3. katında bulunan konferans salonunda öğrenciler bitirme ödevleri ve tez seminerlerini gerçekleştirmektedir. Gerekli olduğu durumlarda Uluslararası Konferanslar, Kariyer aktiviteleri ve seminerler için de kullanılabilen bir salondur.

Binbir Gıda Konferans Salonu

254 kişi kapasiteli Konferans salonunda profesyönel ses sistemi, görüntü sistemi ve wifi internet ağı bulunmaktadır. Eğitim Öğretim Faaliyetleri kapsamında mezuniyet törenleri, öğrenci sosyal proje aktiviteleri ve kariyer aktiviteleri gibi bilimsel ve öğrencilerimizin mesleki gelişimleri için kullanılmakta olup gerekli durumlarda Fakülte dışı diğer birimlere sınavlar için tahsis edilebilmektedir

Su Ürünleri Gastronomisi Mutfağı

Ege Üniversitesi Su Ürünleri Gastronomisi mutfağı 2021 yılında Arçelik firmasının destekleri ile hibe yolu ile fakültemize inşaa edilmiş bir uygulama mutfağıdır. Mutfak içerisinde tezgah alanları, dolaplar yanında gerekli tüm malzeme ve beyaz eşyalar mevcut şekilde kullanıma hazır bir yapı söz konusudur. Uygulama mutfağı 2. Sınıf 4. Yarı yıl dersi olan Gastronomide Su Ürünleri Dersi (1001002262014) tarafından aktif olarak kullanılmaktadır. Bunun yanında öğrenci ve akademisyen sosyal projeler kapsamında da kullanılan bir uygulama alanıdır.

Urla yerleşkesi derslik olanakları

Su Ürünleri Fakültesi Urla yerleşkesinde 1 adet 70 kişi kapasiteli 112,95 m2 alana sahip teorik dersler için kullanılan anfi ve 2 adet 1 tanesi 30 kişi kapasiteli 73,20 m2 alana sahip diğeri ise 40 kişi kapasiteli 54,60 m2 alana sahip hem ders uygulamalarında hem de teorik derslerde kullanılabilen derslikler bulunmaktadır. Bunun yanında gerek ders uygulamaları gerek ise araştırma faaliyetlerinde kullanılan 6 adet laboratuvar yerleşkede bulunmaktadır. Sırası ile laboratuvar isimleri şu şekildedir; 2 adet Yetiştiricilik Bölümü Laboratuvarı, Temel Bilimler Bölümü Laboratuvarı, Avlama Teknolojisi Anabilim Dalı laboratuvarı, viroloji laboratuvarı, Balık hastalıkları laboratuvarıdır. Siprulina Üretimi pilot tesis havuzları ve kapalı sistem yetiştiricilik uygulama tesisi de öğrencilerin uygulama ve laboratuvar derslerinde kullanılan diğer uygulama alanlardır. Bunun yanında R/V EGESÜF araştırma gemisi Urla İskele mevkiinde limanda bağlı olarak uygulama seferleri için yıl boyunca hazır tutulmaktadır.

Uzaktan öğretim imkanları ve alt yapısı

Programın e eğitim-öğretim ihtiyaçlarına tümüyle cevap verebilen, kullanıcı dostu, ergonomik, eş zamanlı ve eş zamansız öğrenme, zenginleştirilmiş içerik geliştirme ayrıca ölçme ve değerlendirme olanaklarına sahip Uzaktan Eğitim ve Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından (https://uzem.ege.edu.tr/) koordine edilen EGEDERS öğrenme yönetim sistemi (https://uzem.ege.edu.tr/tr11648/egeders_ogrenci_yardim_videolari.html)ve sanal sınıf uygulamasının yanında fiziksel dersliklerin ortak paylaşımına imkan sağlayan EBYS ekranında “Derslik Paylaşım sistemi” ekranı bulunmaktadır. Gerekli durumlarda farklı birimlerden derslik tahsisi yapılmakla beraber diğer birimlere derslik de tahsis edilmektedir. EGEDERS platform ile ders kaynaklarının paylaşımı, tarih denetimli ödevler ve sınavlar, tartışma listeleri, yazılı mesajlaşma, öğrencilerin sistem üzerindeki etkileşim verilerinin ve sınav sonuçlarının raporlanması yanı sıra asenkron eğitim sürecinde yoklama takibi için kullanılan canlı izlenme istatistikleri ve raporlanması (https://uzem.ege.edu.tr/tr12067/egeders_canli_ders_rapor.html) gibi birçok işlemde kolaylık sağlamaktadır. Senkron ders araçları olarak EGEDERS ve Microsoft Teams lisanslı olarak kurumsal e-posta hesapları ile kullanılmaktadır. Uzaktan Eğitim Merkezi tarafından öğrenci ve öğretim elemanı destek video ve kılavuzları merkez web sitesinde (https://uzem.ege.edu.tr/index.php) yer almaktadır. Gerekli durumlarda bu platformlar kullanılmış ve ihtiyaç anında kullanılmaya devam edilecektir. Tüm eğitim ders kaynak ve belgeleri öğretim üyelerince sisteme yüklenmiş öğrenme ortamı ve kaynakları öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretim elemanı ve öğrencimateryal etkileşimini geliştirilmiştir.

Lisans eğitiminde kullanılan başlıca eğitim ve laboratuvar araç-gereci

Mikro Biyoloji Laboratuvarı 40 kişilik bir öğrenci uygulama laboratuvarıdır bünyesinde 40 adet uygulamalarda kullanılan mikroskop bulunmaktadır. Biyoloji laboratuvarı 60 kişilik bir öğrenci uygulama laboratuvarıdır ıslak tezgâhlar ve laboratuvar temel sistemleri bulunmaktadır. Kimya laboratuvarı 40 kişilik bir öğrenci uygulama laboratuvarıdır ıslak tezgâhlar ve laboratuvar temel sistemleri bulunmaktadır. Bilgisayar laboratuvarı 53 kişilik kapasiteye sahip bir uygulama laboratuvarıdır. Bu laboratuvarda 27 âdeti Su Ürünleri Fakültesi demirbaş kaydında 26 tanesi ise E.Ü. Mühendislik Fakültesi Deri Mühendisliği demirbaşına kayıtlı 53 adet bilgisayar bulunmaktadır. Bu laboratuvar planlama doğrultusunda dönüşümlü olarak tam kapasiteli olarak öğrencilerimize hizmet vermektedir. Teknik çizim laboratuvarı ise Teknik çizim ve Su ürünlerinde Tasarım derslerinde kullanılan 43 kişilik çizim masasına sahip bir uygulama laboratuvarıdır. Tüm laboratuvarlarda beyaz tahta ve projeksiyon cihaz ve perdesi bulunmakla birlikte teknik çizim laboratuvarında ayrıca kara tahta da bulunmaktadır. Diğer yandan Fakülte Bornova tesislerinde farklı kapasitelerde temel olarak araştırma için kullanılan fakat uygulama derslerinde de kullanılmakta olan 34 adet araştırma laboratuvarı bulunmaktadır. Bu laboratuvarların teçhizat listesi bölüm bazında aşağıda listelenmiştir. Söz konuş teçhizatlar derslerin uygulamalarında, öğrencilerin Lisans Bitirme Tezi dersi kapsamındaki çalışmalarda, Teknik çizim laboratuvarı Su ürünleri Mühendisliği Tasarım dersi kapsamında, öğrenci araştırma projelerinde ve Temel bilim dersleri ve Temel Mühendislik ve alana özgü mühendislik dersleri kapsamında kullanılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve Su Ürünleri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Su Ürünleri Mühendisliği alanlarındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
  • Su Ürünleri Mühendisliği alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkânlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
  • Su Ürünleri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
  • Su Ürünleri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Su ürünleri alanında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır.
  • Su Ürünleri Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir.
  • Su Ürünleri Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

BİLGİ

1-Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.

BECERİ

1-Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.

2-Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. YETKİNLİKLER:

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1-Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.

2-Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.

3-Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.

Öğrenme Yetkinliği

1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.

2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.

2-Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.

3-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

4- Alanına bağlı sosyal projeşler yapar 5-Ulusal düzeyde alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Alana Özgü Yetkinlik

1-Su Ürünleri Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, konularda bilgi ve becerisine sahiptir.

2 -Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencinin devamı ilgili öğretim üyesi tarafından takip edilir. Hemen hemen tüm zorunlu ve teknik seçmeli derslerde öğrencilerin seçilmiş problemleri çözdüğü yazılı açık veya kapalı kitap sınavlar yapılmaktadır. Her yarıyılda her ders için bir arasınav yapılır. Arasınavların tarihi ve programı yarıyılın başladığı ilk ay içinde Bölüm tarafından ilan edilir. Arasınava ilaveten her dersten bir final sınavı yapılır. Final sınavları tarihi ve yeri yine Bölüm'de ilan edilir. Mazereti nedeniyle sınava giremeyen öğrencilere geçerli bir mazereti olması halinde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla mazeret sınav hakkı verilebilir. Yarıyıl içi notu (ham not) arasınavın % 40 ı, final sınavının % 60 ı alınarak bulunur.
  • 2004-2005 yılından itibaren uygulanan bağıl değerlendirme sisteminde ham notlar bağıl değerlendirme sistemi kullanılarak değerlendirilir ve sınıfın başarı durumuna göre öğrencinin başarı notu belirlenir. Arasınav ve final sınavlarının yanısıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve laboratuvardaki performans gibi eğitim aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Bu aktiviteler ve başarı notuna ne şekilde yansıtılacağı yarıyıl başında öğretim üyesi tarafından öğrencilere duyurulur. Arasınav veya final sınavı gerektirmeyen sınavlar öğretim üyesi tarafından belirlenir. Bu durumda başarı notu yarıyıl içinde yapılan ödev, rapor, sunum vs dikkate alınarak belirlenir. Öğrencilerin başarı durumunun belirlenmesinde her yarıyıl sonunda hesaplanan Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve Genel Akademik Not Ortalaması kullanılır.
  • Yarıyıl Akademik Not Ortalaması, öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Genel Akademik Not Ortalaması ise, öğrencinin üniversiteye girişinden itibaren, kayıtlı bulunduğu bölümün veya programın ders planındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak ikinci yarıyıl sonundan itibaren hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Ağırlıklı not ortalaması, alınan derslerin kredileriyle derslerden alınan harf notlarının eşdeğeri ağırlık katsayılarının çarpımından elde edilen toplamın, toplam krediye bölünmesiyle bulunur. Gerek Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve gerekse Genel Akademik Not Ortalaması öğrencinin kredili derslerden aldığı, (AA) dan (FF) ye kadar notların değerlendirmeye katılması ile belirlenir. Genel Akademik Not Ortalaması değeri en az 2.00 olan öğrenci herhangi bir dersinin (FF) veya (FD) olmaması koşulu ile başarılı kabul edilir. Genel Akademik Not Ortalaması 2.00'nin altında olan öğrenci başarısızdır. İkinci yarıyılın sonundan itibaren öğrencinin üst yarıyıllardaki dersleri alabilmesi için, Genel Akademik Not Ortalaması ’ nın en az 1.80 olması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ZİDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 28.03.2024/30.09.2026


Giriş Şartı

• Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

• YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

• Belirlenmiş olan Kriterler doğrultusunda YÖK YÖS ve EGE YÖS sınavları doğrultusunda yerleştirilmiş olmak

• YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, zorunlu stajı tamamlamak ve tez projesini başarı ile teslim etmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak 2 adet Universite seçmeli ders havuzundan seçilen dersi başarı ile tamamlamak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

• Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü üzerinden lisansüstü eğitimlerine devam edebilirler.

• Su Ürünleri Fakültesi Lisans öğrencileri, yan dal ve çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir

• Ayrıca uluslararası anlaşmalar ve imzalanan protokoller kapsamında Japonya ve İspanyada lisans üstü eğitim imkanları bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015061

Qualification Title
Diploma in Fisheries Engineering
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasFisheries
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Educational Objectives of Fisheries Engineering Program can be concluded in 3 aims;

  • They work in units such as R&D, production and quality in aquatic facilities and organizations
  • They are qualified to work in research institutions, relevant public institutions and universities.
  • They undertake commercial initiatives under their own leadership or in partnerships.
Learning Environments

Classes

The Faculty has classrooms in two buildings, the Dean's Office building (New Building) and the Urla campus. Resources such as classrooms, laboratories, libraries, studios, textbooks, online books/documents/videos etc. are of appropriate quality and quantity, accessible and available for students' information/use. The use of learning environment and resources is monitored and improved. The institution has a user-friendly, ergonomic, synchronous and asynchronous learning, enriched content development, measurement and evaluation, and in-service training opportunities in a learning management system that can fully meet the needs of education and training. Learning environment and resources are orientated towards improving student-student, studentfaculty and student-material interaction.

Bornova campus classroom facilities

There are 2 separate buildings belonging to E.U. Faculty of Fisheries in Bornova campus area. The building called the old building is located in the north-west region of the campus campus in the Faculty of Science campus area. In the old building, there are department chairs, faculty members' rooms, meeting rooms and research laboratories. There are no classrooms in the old building. In the new building, there is a common use with the Leather Engineering Department of E.U. Faculty of Engineering. In this context, the classrooms given below are the classrooms used by the Faculty of Fisheries. In this context, both the common programme of the Faculty and the option programmes of our departments carry out their education and training activities in these classrooms. In the existing infrastructure, there is a wifi network, data show projection device, projection screen and desktop computer case in all classrooms, as well as a microphone system integrated into distance education in all zeros and camera systems in 3 classrooms of 120 people. Thanks to the converter used, the lecturer has the opportunity to use his/her own computer and has the opportunity to teach over the computer in the classroom. In Floor 08, Floor 09 and Floor 10 classes, unlike other classes, online and hybrid lecture infrastructure is supported by cameras. In addition to the loudspeaker and microphone systems in all classrooms, web camera systems. On the other hand, there are 5 laboratories in the New Building campus to be used in student applications.

Orhan Kılıç Conference Hall

With a capacity of 88 people, it is an air-conditioned conference hall with data show projection device, internet infrastructure and projection screen. In the conference hall located on the 3rd floor of the old building in Bornova campus, students carry out their graduation assignments and thesis seminars. It can also be used for international conferences, career activities and seminars when necessary.

Binbir Gıda Conferans Hall

The 254-person capacity conference hall has a professional sound system, video system and wifi internet network. It is used for scientific and professional development of our students such as graduation ceremonies, student social project activities and career activities within the scope of education and training activities and can be allocated to other units outside the Faculty for exams when necessary.

Fisheries Gastronomy Cuisine

Ege University Aquaculture Gastronomy kitchen is an application kitchen built in 2021 with the support of Arçelik company through a grant to our faculty. In the kitchen, there is a ready-to-use structure with all necessary materials and white goods as well as counter areas, cabinets. The practice kitchen is actively used by the 2nd Year 4th Semester course, Gastronomy Seafood Course (1001002262014). In addition, it is also an application area used within the scope of student and academic social projects.

Urla campus classroom facilities

In the Urla campus of the Faculty of Fisheries, there is 1 lecture theatre with a capacity of 70 people and an area of 112,95m2 used for theoretical courses and 2 classrooms, 1 with a capacity of 30 people andan area of 73,20m2 and the other with a capacity of 40 people and anarea of 54,60m2 , which can be used both in course applications and theoretical courses. In addition, there are 6 laboratories used in both course applications and research activities. The names of the laboratories are as follows; 2 Laboratories of the Department of Aquaculture, Laboratory of the Department of Basic Sciences, Laboratory of the Department of Hunting Technology, Virology Laboratory, Fish Diseases Laboratory. Siprulina Production pilot plant ponds and closed system aquaculture application facility are other application areas used in students' application and laboratory courses. In addition, R/V EGESÜF research vessel is kept ready throughout the year for application expeditions tied to the harbour at Urla İskele.

Distance education opportunities and infrastructure

In addition to the EGEDERS learning management system(https://uzem.ege.edu.tr/tr11648/egeders_ogrenci_yardim_videolari.html) coordinated by the Distance Education and Application and Research Centre(https://uzem.ege.edu.tr/), which has user-friendly, ergonomic, synchronous and asynchronous learning, enriched content development and measurement and evaluation facilities that can fully meet the eeducation needs of the programme, and the virtual classroom application, there is a ‘Classroom Sharing system’ screen on the EBYS screen that allows the common sharing of physical classrooms. When necessary, classrooms are allocated from different units and classrooms are also allocated to other units. EGEDERS platform provides convenience in many processes such as sharing course resources, date-controlled assignments and exams, discussion lists, text messaging, reporting of students' interaction data and exam results on the system, as well as live monitoring statistics and reporting(https://uzem.ege.edu.tr/tr12067/egeders_canli_ders_rapor.html) used for attendance tracking in the asynchronous education process. As synchronous course tools, EGEDERS and Microsoft Teams are licensed and used with corporate e-mail accounts. The Distance Education Centre provides student and instructor support videos and guides on the centre website(https://uzem.ege.edu.tr/index.php). These platforms have been used when necessary and will continue to be used when needed. All educational course resources and documents have been uploaded to the system by the faculty members and the learning environment and resources have improved student-student, student-faculty and student-material interaction.

Main educational and laboratory equipment used in undergraduate education

Micro Biology Laboratory is a student application laboratory for 40 students and there are 40 microscopes used in applications. Biology laboratory is a student practice laboratory for 60 students and has wet benches and laboratory basic systems. Chemistry laboratory is a student practice laboratory for 40 students and has wet benches and laboratory basic systems. Computer laboratory is an application laboratory with a capacity of 53 students. In this laboratory, there are 53 computers, 27 of which are registered in the inventory of the Faculty of Fisheries and 26 of which are registered in the inventory of E.U. Faculty of Engineering, Leather Engineering. This laboratory serves our students with full capacity alternately in accordance with the planning. Technical drawing laboratory is an application laboratory with 43 drawing tables used in Technical Drawing and Aquaculture Design courses. All laboratories have a white board, projection device and screen, and the technical drawing laboratory also has a blackboard. On the other hand, there are 34 research laboratories of different capacities in the Faculty Bornova facilities, which are mainly used for research but are also used in practical courses.

Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and subjects specific to the discipline of Aquaculture Engineering; ability to apply theoretical and applied knowledge in these areas to complex engineering problems.
  •  Ability to identify, formulate and solve complex problems in the field of Aquaculture Engineering; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • Ability to design a complex system, process, device or product related to the field of Aquaculture Engineering under realistic constraints and conditions, in other words, to design a system, process, device or product in such a way as to meet specific requirements, taking into account the available facilities and the current state of the field in question, and the ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to select and use modern tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in Aquaculture Engineering applications, and ability to use information technologies effectively.
  • Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results in order to investigate complex problems or discipline-specific research topics encountered in the field of Aquaculture Engineering.
  • Ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams in the field of aquaculture; ability to work individually.
  • Ability to write effective reports and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, give and receive clear and understandable instructions in the field of Aquaculture Engineering.
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, to follow developments in science and technology and to continuously renew oneself.
  • Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility and knowledge of standards used in engineering practices.
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management and change management related to the field of Aquaculture Engineering; awareness of entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development.
  • Knowledge about the effects of engineering practices on health, environment and safety in universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
Key Competencies

INFORMATION

1-Has advanced knowledge in the field. SKILL

1-Has the ability to convey information related to the field to employees and team members.

2-Decision has the ability to interpret data, analyze it, identify problems, and propose solutions by utilizing the knowledge acquired in the field in their practices and behaviors.

COMPETENCIES:

Independently Working and Taking Responsibility Competency

1-Conducts research and work on relevant topics.

2-As a project manager or participant, they take on responsibilities that align with the project goals.

3-Determines the purpose and goals for the organization/institution.

Learning Competence

1-Critically evaluates the knowledge and skills acquired.

2-It shows that he/she understands the continuity of the need for learning.

Communication and Social Competence

1-Communicates his/her thoughts and suggestions regarding the level of knowledge and skills acquired in the field to the relevant parties in written and oral form.

2-Establishes effective communication with stakeholders in the professional field.

3-Uses information and communication technologies, along with computer software, at least at the Advanced Level of the European Computer Driving License as required by the field.

4- He/she undertakes social projects related to his/her field.

5- He/she keeps up with the latest information in his/her field at the national level and communicates with colleagues.

Field-Specific Competence

1-She possesses knowledge and skills in areas related to project management, risk management, and change management in the field of Fisheries Engineering.

2 -Has the ability to promote innovations.

Further Info

Students must attend classes, practices and examinations. Students' attendance is followed by the Instructor concerned. For almost all required and technical elective courses there are written examinations, in which most cases student must solve selected problems by calculation. One midterm examination is given during each semester. Dates of midterm examinations are announced by the Department in the first month of the semester. In addition to midterm examinations and other work, students are required to take a final examination. Final examinations are held at the appropriate place and hour as decided and announced by the Department. Students are given a make-up examination for any examination which they have not attended if it is accepted by the Faculty Administrative Comittee that there exist genuine and valid reasons for this.

The semester grades are determined by adding fourty percent of the midterm exam and sixty percent of the final exam grade. The type and contribution of the educational activities such as reports, homeworks, quizzes, seminar presentations or individual oral discussions, and performance in laboratory work on the assessment are announced by the instructor at the beginning of the semester. In the new assessment system which has been introduced since the academic year of 2004-2005, the semester grades are assessed through Relative Assessment System.

The success states of the students are specified by Grade Point Averages (GPA) and Cumulative Grade Point Average (CGPA) computed at the end of each term. (GPA) is the weighted grade average of the term the student is enrolled in. CGPA is the weighted grade average of the students computed by considering all the courses in the course plan of the enrolled department or program starting from the entrance to the university.

(GPA) and (CGPA) are computed with the weighted grade averages. Weighted grade average is obtained by dividing the sum of the product of course credits and the weight coefficients equivalent of the letter grades to the total credit. Both (GPA) and CGPA are determined by adding all the grades students get from credit courses ranging from (AA) to (FF) to assessment. Students whose CGPA value is at least 2.00 are considered successful on condition that no course has been marked as (FF), (FD). Students whose CGPA values are below 2.00 are considered failure. Starting from the end of the second term, Students’ GPAs have to be at least 1.80 to be able to take classes of the upper terms.

For the assessment of success of the students enrolled in before the academic year of 2004-2005, if the final exam and the semester grades exceed 60 or be equal to 60 , the student will be successful from this course. Courses which do not require midterm and/or final examinations are determined by the course teacher. Under these circumstances, the semester grade is given by evaluating the work done throughout the semester. In the nontechnical optional courses, students and lecturer arrange the method of evaluation. The student’s success in these courses is awarded by “successful” in the transcript of records.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

To have graduated from secondary education institutions or from foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education, and to have met the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions. Being placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. Being placed according to the established Criteria in line with YÖK YÖS and EGE YÖS exams Being placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields completed in higher education institutions for associate degree graduates, as determined by YÖK and conducted by ÖSYM through the Vertical Transfer Exam (DGS)

Conditions for SuccessSuccessfully completing all courses in the program (totaling 240 ECTS), completing the mandatory internship, successfully delivering the thesis project, and having a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00, as well as successfully completing a course selected from the two University elective course pools, are the necessary qualifications for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

• Those who hold a bachelor's degree can continue their graduate education through the Institute of Science at Ege University, provided they meet the relevant conditions for the master's programs.

• Undergraduate students of the Faculty of Fisheries have the right to participate in minor and double major programs.

• Additionally, there are opportunities for postgraduate education in Japan and Spain under international agreements and signed protocols.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Ek Madde-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The document is valid indefinitely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015061


Qualification Title
Diploma in Fisheries Engineering

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Educational Objectives of Fisheries Engineering Program can be concluded in 3 aims;

  • They work in units such as R&D, production and quality in aquatic facilities and organizations
  • They are qualified to work in research institutions, relevant public institutions and universities.
  • They undertake commercial initiatives under their own leadership or in partnerships.

Learning Environments

Classes

The Faculty has classrooms in two buildings, the Dean's Office building (New Building) and the Urla campus. Resources such as classrooms, laboratories, libraries, studios, textbooks, online books/documents/videos etc. are of appropriate quality and quantity, accessible and available for students' information/use. The use of learning environment and resources is monitored and improved. The institution has a user-friendly, ergonomic, synchronous and asynchronous learning, enriched content development, measurement and evaluation, and in-service training opportunities in a learning management system that can fully meet the needs of education and training. Learning environment and resources are orientated towards improving student-student, studentfaculty and student-material interaction.

Bornova campus classroom facilities

There are 2 separate buildings belonging to E.U. Faculty of Fisheries in Bornova campus area. The building called the old building is located in the north-west region of the campus campus in the Faculty of Science campus area. In the old building, there are department chairs, faculty members' rooms, meeting rooms and research laboratories. There are no classrooms in the old building. In the new building, there is a common use with the Leather Engineering Department of E.U. Faculty of Engineering. In this context, the classrooms given below are the classrooms used by the Faculty of Fisheries. In this context, both the common programme of the Faculty and the option programmes of our departments carry out their education and training activities in these classrooms. In the existing infrastructure, there is a wifi network, data show projection device, projection screen and desktop computer case in all classrooms, as well as a microphone system integrated into distance education in all zeros and camera systems in 3 classrooms of 120 people. Thanks to the converter used, the lecturer has the opportunity to use his/her own computer and has the opportunity to teach over the computer in the classroom. In Floor 08, Floor 09 and Floor 10 classes, unlike other classes, online and hybrid lecture infrastructure is supported by cameras. In addition to the loudspeaker and microphone systems in all classrooms, web camera systems. On the other hand, there are 5 laboratories in the New Building campus to be used in student applications.

Orhan Kılıç Conference Hall

With a capacity of 88 people, it is an air-conditioned conference hall with data show projection device, internet infrastructure and projection screen. In the conference hall located on the 3rd floor of the old building in Bornova campus, students carry out their graduation assignments and thesis seminars. It can also be used for international conferences, career activities and seminars when necessary.

Binbir Gıda Conferans Hall

The 254-person capacity conference hall has a professional sound system, video system and wifi internet network. It is used for scientific and professional development of our students such as graduation ceremonies, student social project activities and career activities within the scope of education and training activities and can be allocated to other units outside the Faculty for exams when necessary.

Fisheries Gastronomy Cuisine

Ege University Aquaculture Gastronomy kitchen is an application kitchen built in 2021 with the support of Arçelik company through a grant to our faculty. In the kitchen, there is a ready-to-use structure with all necessary materials and white goods as well as counter areas, cabinets. The practice kitchen is actively used by the 2nd Year 4th Semester course, Gastronomy Seafood Course (1001002262014). In addition, it is also an application area used within the scope of student and academic social projects.

Urla campus classroom facilities

In the Urla campus of the Faculty of Fisheries, there is 1 lecture theatre with a capacity of 70 people and an area of 112,95m2 used for theoretical courses and 2 classrooms, 1 with a capacity of 30 people andan area of 73,20m2 and the other with a capacity of 40 people and anarea of 54,60m2 , which can be used both in course applications and theoretical courses. In addition, there are 6 laboratories used in both course applications and research activities. The names of the laboratories are as follows; 2 Laboratories of the Department of Aquaculture, Laboratory of the Department of Basic Sciences, Laboratory of the Department of Hunting Technology, Virology Laboratory, Fish Diseases Laboratory. Siprulina Production pilot plant ponds and closed system aquaculture application facility are other application areas used in students' application and laboratory courses. In addition, R/V EGESÜF research vessel is kept ready throughout the year for application expeditions tied to the harbour at Urla İskele.

Distance education opportunities and infrastructure

In addition to the EGEDERS learning management system(https://uzem.ege.edu.tr/tr11648/egeders_ogrenci_yardim_videolari.html) coordinated by the Distance Education and Application and Research Centre(https://uzem.ege.edu.tr/), which has user-friendly, ergonomic, synchronous and asynchronous learning, enriched content development and measurement and evaluation facilities that can fully meet the eeducation needs of the programme, and the virtual classroom application, there is a ‘Classroom Sharing system’ screen on the EBYS screen that allows the common sharing of physical classrooms. When necessary, classrooms are allocated from different units and classrooms are also allocated to other units. EGEDERS platform provides convenience in many processes such as sharing course resources, date-controlled assignments and exams, discussion lists, text messaging, reporting of students' interaction data and exam results on the system, as well as live monitoring statistics and reporting(https://uzem.ege.edu.tr/tr12067/egeders_canli_ders_rapor.html) used for attendance tracking in the asynchronous education process. As synchronous course tools, EGEDERS and Microsoft Teams are licensed and used with corporate e-mail accounts. The Distance Education Centre provides student and instructor support videos and guides on the centre website(https://uzem.ege.edu.tr/index.php). These platforms have been used when necessary and will continue to be used when needed. All educational course resources and documents have been uploaded to the system by the faculty members and the learning environment and resources have improved student-student, student-faculty and student-material interaction.

Main educational and laboratory equipment used in undergraduate education

Micro Biology Laboratory is a student application laboratory for 40 students and there are 40 microscopes used in applications. Biology laboratory is a student practice laboratory for 60 students and has wet benches and laboratory basic systems. Chemistry laboratory is a student practice laboratory for 40 students and has wet benches and laboratory basic systems. Computer laboratory is an application laboratory with a capacity of 53 students. In this laboratory, there are 53 computers, 27 of which are registered in the inventory of the Faculty of Fisheries and 26 of which are registered in the inventory of E.U. Faculty of Engineering, Leather Engineering. This laboratory serves our students with full capacity alternately in accordance with the planning. Technical drawing laboratory is an application laboratory with 43 drawing tables used in Technical Drawing and Aquaculture Design courses. All laboratories have a white board, projection device and screen, and the technical drawing laboratory also has a blackboard. On the other hand, there are 34 research laboratories of different capacities in the Faculty Bornova facilities, which are mainly used for research but are also used in practical courses.


Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and subjects specific to the discipline of Aquaculture Engineering; ability to apply theoretical and applied knowledge in these areas to complex engineering problems.
  •  Ability to identify, formulate and solve complex problems in the field of Aquaculture Engineering; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • Ability to design a complex system, process, device or product related to the field of Aquaculture Engineering under realistic constraints and conditions, in other words, to design a system, process, device or product in such a way as to meet specific requirements, taking into account the available facilities and the current state of the field in question, and the ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to select and use modern tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in Aquaculture Engineering applications, and ability to use information technologies effectively.
  • Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results in order to investigate complex problems or discipline-specific research topics encountered in the field of Aquaculture Engineering.
  • Ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams in the field of aquaculture; ability to work individually.
  • Ability to write effective reports and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, give and receive clear and understandable instructions in the field of Aquaculture Engineering.
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, to follow developments in science and technology and to continuously renew oneself.
  • Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility and knowledge of standards used in engineering practices.
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management and change management related to the field of Aquaculture Engineering; awareness of entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development.
  • Knowledge about the effects of engineering practices on health, environment and safety in universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies

INFORMATION

1-Has advanced knowledge in the field. SKILL

1-Has the ability to convey information related to the field to employees and team members.

2-Decision has the ability to interpret data, analyze it, identify problems, and propose solutions by utilizing the knowledge acquired in the field in their practices and behaviors.

COMPETENCIES:

Independently Working and Taking Responsibility Competency

1-Conducts research and work on relevant topics.

2-As a project manager or participant, they take on responsibilities that align with the project goals.

3-Determines the purpose and goals for the organization/institution.

Learning Competence

1-Critically evaluates the knowledge and skills acquired.

2-It shows that he/she understands the continuity of the need for learning.

Communication and Social Competence

1-Communicates his/her thoughts and suggestions regarding the level of knowledge and skills acquired in the field to the relevant parties in written and oral form.

2-Establishes effective communication with stakeholders in the professional field.

3-Uses information and communication technologies, along with computer software, at least at the Advanced Level of the European Computer Driving License as required by the field.

4- He/she undertakes social projects related to his/her field.

5- He/she keeps up with the latest information in his/her field at the national level and communicates with colleagues.

Field-Specific Competence

1-She possesses knowledge and skills in areas related to project management, risk management, and change management in the field of Fisheries Engineering.

2 -Has the ability to promote innovations.


Further Info

Students must attend classes, practices and examinations. Students' attendance is followed by the Instructor concerned. For almost all required and technical elective courses there are written examinations, in which most cases student must solve selected problems by calculation. One midterm examination is given during each semester. Dates of midterm examinations are announced by the Department in the first month of the semester. In addition to midterm examinations and other work, students are required to take a final examination. Final examinations are held at the appropriate place and hour as decided and announced by the Department. Students are given a make-up examination for any examination which they have not attended if it is accepted by the Faculty Administrative Comittee that there exist genuine and valid reasons for this.

The semester grades are determined by adding fourty percent of the midterm exam and sixty percent of the final exam grade. The type and contribution of the educational activities such as reports, homeworks, quizzes, seminar presentations or individual oral discussions, and performance in laboratory work on the assessment are announced by the instructor at the beginning of the semester. In the new assessment system which has been introduced since the academic year of 2004-2005, the semester grades are assessed through Relative Assessment System.

The success states of the students are specified by Grade Point Averages (GPA) and Cumulative Grade Point Average (CGPA) computed at the end of each term. (GPA) is the weighted grade average of the term the student is enrolled in. CGPA is the weighted grade average of the students computed by considering all the courses in the course plan of the enrolled department or program starting from the entrance to the university.

(GPA) and (CGPA) are computed with the weighted grade averages. Weighted grade average is obtained by dividing the sum of the product of course credits and the weight coefficients equivalent of the letter grades to the total credit. Both (GPA) and CGPA are determined by adding all the grades students get from credit courses ranging from (AA) to (FF) to assessment. Students whose CGPA value is at least 2.00 are considered successful on condition that no course has been marked as (FF), (FD). Students whose CGPA values are below 2.00 are considered failure. Starting from the end of the second term, Students’ GPAs have to be at least 1.80 to be able to take classes of the upper terms.

For the assessment of success of the students enrolled in before the academic year of 2004-2005, if the final exam and the semester grades exceed 60 or be equal to 60 , the student will be successful from this course. Courses which do not require midterm and/or final examinations are determined by the course teacher. Under these circumstances, the semester grade is given by evaluating the work done throughout the semester. In the nontechnical optional courses, students and lecturer arrange the method of evaluation. The student’s success in these courses is awarded by “successful” in the transcript of records.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

To have graduated from secondary education institutions or from foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education, and to have met the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions. Being placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. Being placed according to the established Criteria in line with YÖK YÖS and EGE YÖS exams Being placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields completed in higher education institutions for associate degree graduates, as determined by YÖK and conducted by ÖSYM through the Vertical Transfer Exam (DGS)


Conditions for Success
Successfully completing all courses in the program (totaling 240 ECTS), completing the mandatory internship, successfully delivering the thesis project, and having a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00, as well as successfully completing a course selected from the two University elective course pools, are the necessary qualifications for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

• Those who hold a bachelor's degree can continue their graduate education through the Institute of Science at Ege University, provided they meet the relevant conditions for the master's programs.

• Undergraduate students of the Faculty of Fisheries have the right to participate in minor and double major programs.

• Additionally, there are opportunities for postgraduate education in Japan and Spain under international agreements and signed protocols.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Ek Madde-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The document is valid indefinitely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode