Yeterlilik Kodu

TR0030220543

Yeterlilik Adı
Su Ürünleri Temel Bilimler Doktora Diploması
Sorumlu KurumSinop Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKorucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP
Sorumlu Kurum URLhttp://www.sinop.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Balıkçılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması. Tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşması. Bağımsız araştırma yapma. Çalışma disiplini ile alanındaki bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma. Yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. Ayrıca akademik çalışmalar yapan lisansüstü öğrencileri, Bilim Etiği açısından bütüncül yaklaşıma sahip, mesleki yaklaşımları bilen ve aktarabilecek donanımda akademisyenler olarak yetiştirmeye yönelik konuları kapsamaktadır.

Anabilim Dalı’mızda Lisansüstü eğitimin esas amacı bağımsız olarak araştırma yapabilen bilim insanı yetiştirmektir. Bu yüzden, lisansüstü eğitimin belki de en ayırıcı özelliği her şeyden çok araştırmaya ve yeni bilgi üretimine dayalı olmasıdır. Yeni bilgi üretimini kritik hale getiren, ‘önemli’ problemlere yanıt bularak insan yaşamına katkı yapmasıdır. Bu yüzden tez araştırmaları lisansüstü eğitimde yaşamsal bir öneme sahiptir. Tez araştırmaları, öğrencinin pasif ve alıcı bir devreden, etkin, üretken, kendi kendini eğiten bir devreye geçmesini sağlar. Ayrıca, öğrencinin girişimcilik, yaratıcılık, karar verme gibi yeteneklerini artırır ve daha önce bilinmeyen ve bulunmayanı keşfetme zevkini verir. Lisansüstü eğitimin kalitesinin artması, bir sonuç ürün olan tez kalitesinin artması ile ilişkilidir. Bu amaçla Anabilim Dalımız lisansüstü öğrencilerine, lisansüstü eğitimde bilimsel araştırmanın önemi, araştırma projesi hazırlanması, öğrenci-tez danışmanı ilişkisi, lisansüstü eğitimde etik ve tez yazımı gibi konularda eğitimin önemi vurgulanmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Su ürünleri hakkında genel mesleki bilgiyi kullanır
  • Su ürünleri ile ilgili temel sorunları tanımlayarak, çözme becerisi ve su ürünleri ile ilgili istatistiki verileri değerlendirir
  • Mesleki bilgilerini, teknolojik gelişmeleri takip ederek güncelleme becerisi kazanır
  • Meslek etiği ve iletişim konularına hâkim olur
  • Bir yabancı dili mesleki alandaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir
  • Su ürünleri sektörüyle ilgili projeler üretir
  • Sosyal güvenlik hakları bilgi ve bilincine sahiptir ve iş ve işçi güvenliği kavramına sahiptir
  • Bilgiyi teoriye uygulama becerisi kazanır
  • Sosyal yönü kuvvetli, iletişime açık, yaratıcı, girişimci, takım çalışmasına yatkın akademisyen olur
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından;

a) S: Kredisiz derslerde başarılı

b) U: Kredisiz derslerde başarısız

c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı

d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı

e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu

f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız

g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Lisansüstü öğrencilerimiz dersi veren ilgili öğretim üyesinden teorik bilgileri almaktadır. Eğer dersin uygulaması var ise laboratuvar ve arazi çalışmaları beraber sürdürülmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz Anabilim Dalımızca yürütülen uluslararası ve ulusal projelerde aktif olarak görev almaktadır. Projeye katkıları ders başarı oranlarında ölçüt olarak alınıp değerlendirilmektedir

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Doktora programına başvuruda bulunacak adaylarda aranacak şartlar şunlardır:

1) Bir lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına, hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli tıp, diş hekimliği ve veteriner fakülteleri diplomasına, eczacılık ve fen fakültesi lisans veya yüksek lisans derecesine veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmaları

2) ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten, yüksek lisans diplomasıyla başvuranlardan başvurduğu programın puan türünde en az 55 puan, lisans diplomasıyla başvuranlardan başvurduğu programın puan türünde en az 80 puan veya YÖK tarafından ALES’e eşdeğer sayılan bir sınavdan eşdeğer bir puana sahip olmaları

3) Lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalamalarının dört üzerinden en az üç veya eşdeğer bir puana sahip olmaları

4) YDS’den 55 puan veya YÖK tarafından eşdeğerliği kabul edilen ulusal/uluslararası bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almış olmaları

5) Bilim alanı yabancı dil olan adaylar, yabancı dil sınavına, başka bir yabancı dilden girer. Yabancı uyruklu öğrencilerin ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almaları, gerekir

Başarma ŞartlarıLisansüstü öğrencilerimiz dersi veren ilgili öğretim üyesinden teorik bilgileri almaktadır. Eğer dersin uygulaması var ise laboratuvar ve arazi çalışmaları beraber sürdürülmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz Anabilim Dalımızca yürütülen uluslararası ve ulusal projelerde aktif olarak görev almaktadır. Projeye katkıları ders başarı oranlarında ölçüt olarak alınıp değerlendirilmektedir. 1. Doktora programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur. 2. Doktora tezinin savunmasından önce ve düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte tezi enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez enstitü yönetim kuruluna gönderilir. 3. Öğrencinin tezinin sonuçlanabilmesi için en az üç tez izleme komitesi raporu sunulması gerekir. 4. Doktora tez jürisi, danışman ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile atanır. Jüri, üçü öğrencinin tez izleme komitesinde yer alan öğretim üyeleri ve en az ikisi kendi yükseköğretim kurumu dışından olmak üzere danışman dahil beş öğretim üyesinden oluşur. Danışmanın oy hakkı olup olmadığı hususunda ilgili yönetim kurulu karar verir. Danışmanın oy hakkı olmaması durumunda jüri altı öğretim üyesinden oluşur. Ayrıca ikinci tez danışmanı oy hakkı olmaksızın jüride yer alabilir. 5. Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi tez savunmasına alır. Tez savunma sınavı, tez çalışmasının sunumu ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur. Tez savunma toplantıları öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır. 6. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri dinleyicilere kapalı olarak, tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Tezi kabul edilen öğrenciler başarılı olarak değerlendirir. Bu karar, enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç gün içinde ilgili enstitüye tutanakla bildirilir. Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç altı ay içinde gerekli düzeltmeleri yaparak tezini aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunmada da başarısız bulunan öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir. (Değişik cümle:RG-16/9/2017-30182) Tezde başarılı olamayan öğrencilere talepleri halinde 17 nci maddenin dördüncü fıkrasına göre tezsiz yüksek lisans diploması verilir 7. Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/bilim dalı başkanlığı aracılığıyla ilgili enstitüye gönderir. 8. Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci doktora diploması almaya hak kazanır. Enstitü yönetim kurulu başvuru üzerine teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde ilişiği kesilir. 9. Doktora diploması üzerinde enstitü anabilim/anasanat dalındaki programın Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmış adı bulunur. (Değişik cümle:RG-1/3/2017-29994) Mezuniyet tarihi tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının teslim edildiği tarihtir. 10. İlgili enstitü tarafından tezin tesliminden itibaren üç ay içinde doktora tezinin bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına gönderilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

su ürünleri yetiştiricilik ve işleme tesislerinde sorumlu mühendislik yapabilirler. su ürünleri yetiştiricilik işletmelerini projelendirebilirler. su ürünleri üretimi, araştırma-geliştirme ve hastalık yönetiminde mühendislik hizmeti verebilirler. su ürünleri işleme, pazarlama, paketleme, kalite kontrol ve gıda güvenliği (HACCP ve gıda hijyeni) konularında danışmanlık yapabilirler. su ürünleri gıda denetimi alanında kontrolörlük görevi yapabilirler. balıkçı gemilerinde seyrüsefer ve avcılık konularında mühendislik hizmetleri verebilirler 500 grostondan küçük gemilerde vardiya zabiti görevi yapabilirler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220543


Yeterlilik Adı
Su Ürünleri Temel Bilimler Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Sinop Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması. Tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşması. Bağımsız araştırma yapma. Çalışma disiplini ile alanındaki bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma. Yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. Ayrıca akademik çalışmalar yapan lisansüstü öğrencileri, Bilim Etiği açısından bütüncül yaklaşıma sahip, mesleki yaklaşımları bilen ve aktarabilecek donanımda akademisyenler olarak yetiştirmeye yönelik konuları kapsamaktadır.

Anabilim Dalı’mızda Lisansüstü eğitimin esas amacı bağımsız olarak araştırma yapabilen bilim insanı yetiştirmektir. Bu yüzden, lisansüstü eğitimin belki de en ayırıcı özelliği her şeyden çok araştırmaya ve yeni bilgi üretimine dayalı olmasıdır. Yeni bilgi üretimini kritik hale getiren, ‘önemli’ problemlere yanıt bularak insan yaşamına katkı yapmasıdır. Bu yüzden tez araştırmaları lisansüstü eğitimde yaşamsal bir öneme sahiptir. Tez araştırmaları, öğrencinin pasif ve alıcı bir devreden, etkin, üretken, kendi kendini eğiten bir devreye geçmesini sağlar. Ayrıca, öğrencinin girişimcilik, yaratıcılık, karar verme gibi yeteneklerini artırır ve daha önce bilinmeyen ve bulunmayanı keşfetme zevkini verir. Lisansüstü eğitimin kalitesinin artması, bir sonuç ürün olan tez kalitesinin artması ile ilişkilidir. Bu amaçla Anabilim Dalımız lisansüstü öğrencilerine, lisansüstü eğitimde bilimsel araştırmanın önemi, araştırma projesi hazırlanması, öğrenci-tez danışmanı ilişkisi, lisansüstü eğitimde etik ve tez yazımı gibi konularda eğitimin önemi vurgulanmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Su ürünleri hakkında genel mesleki bilgiyi kullanır
  • Su ürünleri ile ilgili temel sorunları tanımlayarak, çözme becerisi ve su ürünleri ile ilgili istatistiki verileri değerlendirir
  • Mesleki bilgilerini, teknolojik gelişmeleri takip ederek güncelleme becerisi kazanır
  • Meslek etiği ve iletişim konularına hâkim olur
  • Bir yabancı dili mesleki alandaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bilir
  • Su ürünleri sektörüyle ilgili projeler üretir
  • Sosyal güvenlik hakları bilgi ve bilincine sahiptir ve iş ve işçi güvenliği kavramına sahiptir
  • Bilgiyi teoriye uygulama becerisi kazanır
  • Sosyal yönü kuvvetli, iletişime açık, yaratıcı, girişimci, takım çalışmasına yatkın akademisyen olur

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından;

a) S: Kredisiz derslerde başarılı

b) U: Kredisiz derslerde başarısız

c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı

d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı

e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu

f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız

g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Lisansüstü öğrencilerimiz dersi veren ilgili öğretim üyesinden teorik bilgileri almaktadır. Eğer dersin uygulaması var ise laboratuvar ve arazi çalışmaları beraber sürdürülmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz Anabilim Dalımızca yürütülen uluslararası ve ulusal projelerde aktif olarak görev almaktadır. Projeye katkıları ders başarı oranlarında ölçüt olarak alınıp değerlendirilmektedir


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Doktora programına başvuruda bulunacak adaylarda aranacak şartlar şunlardır:

1) Bir lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına, hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli tıp, diş hekimliği ve veteriner fakülteleri diplomasına, eczacılık ve fen fakültesi lisans veya yüksek lisans derecesine veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmaları

2) ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten, yüksek lisans diplomasıyla başvuranlardan başvurduğu programın puan türünde en az 55 puan, lisans diplomasıyla başvuranlardan başvurduğu programın puan türünde en az 80 puan veya YÖK tarafından ALES’e eşdeğer sayılan bir sınavdan eşdeğer bir puana sahip olmaları

3) Lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalamalarının dört üzerinden en az üç veya eşdeğer bir puana sahip olmaları

4) YDS’den 55 puan veya YÖK tarafından eşdeğerliği kabul edilen ulusal/uluslararası bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almış olmaları

5) Bilim alanı yabancı dil olan adaylar, yabancı dil sınavına, başka bir yabancı dilden girer. Yabancı uyruklu öğrencilerin ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almaları, gerekir


Başarma Şartları
Lisansüstü öğrencilerimiz dersi veren ilgili öğretim üyesinden teorik bilgileri almaktadır. Eğer dersin uygulaması var ise laboratuvar ve arazi çalışmaları beraber sürdürülmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz Anabilim Dalımızca yürütülen uluslararası ve ulusal projelerde aktif olarak görev almaktadır. Projeye katkıları ders başarı oranlarında ölçüt olarak alınıp değerlendirilmektedir. 1. Doktora programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur. 2. Doktora tezinin savunmasından önce ve düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte tezi enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez enstitü yönetim kuruluna gönderilir. 3. Öğrencinin tezinin sonuçlanabilmesi için en az üç tez izleme komitesi raporu sunulması gerekir. 4. Doktora tez jürisi, danışman ve enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile atanır. Jüri, üçü öğrencinin tez izleme komitesinde yer alan öğretim üyeleri ve en az ikisi kendi yükseköğretim kurumu dışından olmak üzere danışman dahil beş öğretim üyesinden oluşur. Danışmanın oy hakkı olup olmadığı hususunda ilgili yönetim kurulu karar verir. Danışmanın oy hakkı olmaması durumunda jüri altı öğretim üyesinden oluşur. Ayrıca ikinci tez danışmanı oy hakkı olmaksızın jüride yer alabilir. 5. Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi tez savunmasına alır. Tez savunma sınavı, tez çalışmasının sunumu ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur. Tez savunma toplantıları öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır. 6. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri dinleyicilere kapalı olarak, tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Tezi kabul edilen öğrenciler başarılı olarak değerlendirir. Bu karar, enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç gün içinde ilgili enstitüye tutanakla bildirilir. Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç altı ay içinde gerekli düzeltmeleri yaparak tezini aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunmada da başarısız bulunan öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir. (Değişik cümle:RG-16/9/2017-30182) Tezde başarılı olamayan öğrencilere talepleri halinde 17 nci maddenin dördüncü fıkrasına göre tezsiz yüksek lisans diploması verilir 7. Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/bilim dalı başkanlığı aracılığıyla ilgili enstitüye gönderir. 8. Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla doktora tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci doktora diploması almaya hak kazanır. Enstitü yönetim kurulu başvuru üzerine teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde ilişiği kesilir. 9. Doktora diploması üzerinde enstitü anabilim/anasanat dalındaki programın Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmış adı bulunur. (Değişik cümle:RG-1/3/2017-29994) Mezuniyet tarihi tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının teslim edildiği tarihtir. 10. İlgili enstitü tarafından tezin tesliminden itibaren üç ay içinde doktora tezinin bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına gönderilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

su ürünleri yetiştiricilik ve işleme tesislerinde sorumlu mühendislik yapabilirler. su ürünleri yetiştiricilik işletmelerini projelendirebilirler. su ürünleri üretimi, araştırma-geliştirme ve hastalık yönetiminde mühendislik hizmeti verebilirler. su ürünleri işleme, pazarlama, paketleme, kalite kontrol ve gıda güvenliği (HACCP ve gıda hijyeni) konularında danışmanlık yapabilirler. su ürünleri gıda denetimi alanında kontrolörlük görevi yapabilirler. balıkçı gemilerinde seyrüsefer ve avcılık konularında mühendislik hizmetleri verebilirler 500 grostondan küçük gemilerde vardiya zabiti görevi yapabilirler


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220543

Qualification Title
SU ÜRÜNLERİ TEMEL BİLİMLER (DR) Doctor Of Philosophy
Awarding BodySinop University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.sinop.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasFisheries
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Uses the general professional knowledge about the fisheries Identifying the basic problems related to fisheries, solving skills and evaluating the statistical data about fisheries Gains the ability to update professional knowledge by following technological developments Knows professional ethics and communication issues Follows the professional knowledge in a foreign language and knows enough to communicate with colleagues Produces projects related to the fisheries industry Has knowledge and awareness of social security rights and has the concept of job and worker security Gains the ability to apply knowledge to theory Would be an academician who with strong social aspects, open to communication, creative, entrepreneurial, and inclined to teamwork

Key Competencies-
Further Info

Letter Grade and Grade Points are determined as below Course Grade Grade Points AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Codes a) S: Successful in the non-credit courses, b) U: Unsuccessful in the non-credit courses, c) P: Successful in the annual courses at the end of the first semester, d) EX: Successful in the exemption exam fulfilled by the university, e) NI: Course grades apart from weighted average, f) NA: Unsuccessful because the students have failed to regularly attend courses or have not fulfilled the requirements of the course practices in order to take the general exam, g) T: Transfer course grade. Our graduate students receive theoretical information from the relevant faculty member who teaches. If there is a course, laboratory and field studies are carried out together. In addition, our students are actively involved in internationally and nationally implemented projects. Contribution to the project is taken as a criterion in the course success rates.

Quality Assurance-
Access Requirements

The conditions to be searched for candidates for application to the doctoral program are: 1) To hold a bachelors or masters degree diploma with at least ten semesters of medical, dental and veterinary faculty diplomas except for the preparatory classes, a degree of undergraduate or graduate degree in pharmacy and science faculty or a laboratory in accordance with the principles set by the Ministry of Health , 2) At least 55 points in the type of the program applied by the applicants applying with the graduate degree from ALES, which is centrally made by ÖSYM, and at least 80 points in the point type of the program applied by the applicant with a bachelor degree or equivalent to an exam which is equivalent to ALES by YÖK , 3) Those who apply for doctorate degree with a bachelors degree must have at least three or equivalent points over four out of the bachelors graduation grade average, 4) They must have got a score of 55 points from YDS or a national / international foreign language test equivalent to YÖK, which is equivalent to this score, 5) Candidates whose foreign language is a science field enter another foreign language exam for a foreign language examination. Foreign students must have a score of at least 55 points from one of the languages other than English, French and German, or a score equivalent to this score from an exam accepted by the Universities Council.

Conditions for SuccessOur graduate students receive theoretical information from the relevant faculty member who teaches. If there is a course, laboratory and field studies are carried out together. In addition, our students are actively involved in internationally and nationally implemented projects. Contribution to the project is taken as a criterion in the course success rates. 1. A student in a Ph.D. program writes his / her results in accordance with the rules of writing accepted by the senate, and orally defends his / her thesis in front of the jury. 2. Before the defense of the doctoral thesis and in the thesis which is corrected, the student completes the thesis together with the correction and presents it to the advisor. The counselor delivers the thesis to the institute with the view that the thesis is defensible. The Institute takes the plagiarism software program report related to teze and sends it to the advisor and members of the jury. In case of finding a real plagiarism in the data of the protocol, the thesis is sent to the administrative board of the institute for decision together with the reason. 3. A report of at least three thesis monitoring committees must be submitted in order for the students thesis to be finalized. 4. Ph.D. thesis jury, consultant and institute are appointed by the recommendation of the head of the department / department and the approval of the board of directors of the institute. The jury consists of five faculty members, including faculty members of the thesis monitoring committee of three students, and at least two of them from outside their tertiary institution. The relevant board of directors decides whether the counselor has the right to vote. If the counselor does not have the right to vote, the jury is made up of six faculty members. In addition, the second thesis supervisor may be present at the jury without voting rights. 5. Members of the Jury shall meet within one month at the latest from the date on which the said thesis is delivered to them and take the student to the thesis defense. The thesis defense exam consists of the presentation of the thesis work and the following question and answer section. The thesis defense meetings are held open to the participation of the lecturers, lecturers and experts from the field. 6. After the completion of the thesis examination, the jury decides on acceptance, rejection or correction of the thesis with absolute majority, closed to the listener. The students who accepted the thesis are considered successful. This decision will be reported to the relevant institute within three days following the examination of the thesis under the chairmanship of the institutes department. If the thesis is rejected and the rejected student is dismissed from the higher education institution. A student who has been given a correction for a thesis should make the necessary corrections within six months at the latest and defend his thesis in front of the same jury. In this defendant, the student who fails also breaks the relationship with the higher education institution. In case of the students who can not succeed in the thesis, 17 non-thesis students are awarded a non-thesis masters degree diploma according to the fourth paragraph (RG-16/9 / 2017-30182) 7. The student who completes his / her thesis work hand over the copy of the thesis to the advisor. The advisor sends the copy of the thesis to the institute related to the department of science / science through the presidency of the department of science with the opinion stated in writing in accordance with the writing rules of the thesis. 8. To be successful in the defense of the thesis and to provide other conditions, a copy of at least three copies of the doctors thesis must be submitted to the related institution within one month from the date of entrance to the thesis examination. The board of directors of the institute may extend the deadline for submitting applications by no more than one month. A student who does not fulfill these conditions can not take his / her diploma until the conditions are fulfilled, can not benefit from his / her student rights and is dismissed if the maximum duration expires. 9. On the doctorate diploma, the name of the program of the institutes department / department is approved by the Council of Higher Education. (Amended sentence: RG-1/3 / 2017-29994) The date on which the signed copy of the graduation date is submitted by the examination jury committee. 10. A copy of the doctors thesis is sent to the Presidency of the Council of Higher Education within three months of the delivery of the thesis by the relevant institute in order to present it to the service of scientific research and activities in electronic environment.
Progression Paths (Relationship Type)

work in aquaculture and seafood processing sector as Managing Engineer. plan, conduct setting up of fish culture systems and units. serve in production, research and development and health management in aquaculture sector as engineer. consult to seafood processing or marketing companies on seafood processing, marketing, quality control, seafood safety (HACCP) and seafood hygiene aspects. work as seafood inspector either on seafood quality or seafood safety. provide knowledge about navigation and fishing equipment on fishing vessels. work as a restricted watch keeping officer

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220543


Qualification Title
SU ÜRÜNLERİ TEMEL BİLİMLER (DR) Doctor Of Philosophy

Awarding Body
Sinop University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Uses the general professional knowledge about the fisheries Identifying the basic problems related to fisheries, solving skills and evaluating the statistical data about fisheries Gains the ability to update professional knowledge by following technological developments Knows professional ethics and communication issues Follows the professional knowledge in a foreign language and knows enough to communicate with colleagues Produces projects related to the fisheries industry Has knowledge and awareness of social security rights and has the concept of job and worker security Gains the ability to apply knowledge to theory Would be an academician who with strong social aspects, open to communication, creative, entrepreneurial, and inclined to teamwork


Key Competencies
-

Further Info

Letter Grade and Grade Points are determined as below Course Grade Grade Points AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Codes a) S: Successful in the non-credit courses, b) U: Unsuccessful in the non-credit courses, c) P: Successful in the annual courses at the end of the first semester, d) EX: Successful in the exemption exam fulfilled by the university, e) NI: Course grades apart from weighted average, f) NA: Unsuccessful because the students have failed to regularly attend courses or have not fulfilled the requirements of the course practices in order to take the general exam, g) T: Transfer course grade. Our graduate students receive theoretical information from the relevant faculty member who teaches. If there is a course, laboratory and field studies are carried out together. In addition, our students are actively involved in internationally and nationally implemented projects. Contribution to the project is taken as a criterion in the course success rates.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The conditions to be searched for candidates for application to the doctoral program are: 1) To hold a bachelors or masters degree diploma with at least ten semesters of medical, dental and veterinary faculty diplomas except for the preparatory classes, a degree of undergraduate or graduate degree in pharmacy and science faculty or a laboratory in accordance with the principles set by the Ministry of Health , 2) At least 55 points in the type of the program applied by the applicants applying with the graduate degree from ALES, which is centrally made by ÖSYM, and at least 80 points in the point type of the program applied by the applicant with a bachelor degree or equivalent to an exam which is equivalent to ALES by YÖK , 3) Those who apply for doctorate degree with a bachelors degree must have at least three or equivalent points over four out of the bachelors graduation grade average, 4) They must have got a score of 55 points from YDS or a national / international foreign language test equivalent to YÖK, which is equivalent to this score, 5) Candidates whose foreign language is a science field enter another foreign language exam for a foreign language examination. Foreign students must have a score of at least 55 points from one of the languages other than English, French and German, or a score equivalent to this score from an exam accepted by the Universities Council.


Conditions for Success
Our graduate students receive theoretical information from the relevant faculty member who teaches. If there is a course, laboratory and field studies are carried out together. In addition, our students are actively involved in internationally and nationally implemented projects. Contribution to the project is taken as a criterion in the course success rates. 1. A student in a Ph.D. program writes his / her results in accordance with the rules of writing accepted by the senate, and orally defends his / her thesis in front of the jury. 2. Before the defense of the doctoral thesis and in the thesis which is corrected, the student completes the thesis together with the correction and presents it to the advisor. The counselor delivers the thesis to the institute with the view that the thesis is defensible. The Institute takes the plagiarism software program report related to teze and sends it to the advisor and members of the jury. In case of finding a real plagiarism in the data of the protocol, the thesis is sent to the administrative board of the institute for decision together with the reason. 3. A report of at least three thesis monitoring committees must be submitted in order for the students thesis to be finalized. 4. Ph.D. thesis jury, consultant and institute are appointed by the recommendation of the head of the department / department and the approval of the board of directors of the institute. The jury consists of five faculty members, including faculty members of the thesis monitoring committee of three students, and at least two of them from outside their tertiary institution. The relevant board of directors decides whether the counselor has the right to vote. If the counselor does not have the right to vote, the jury is made up of six faculty members. In addition, the second thesis supervisor may be present at the jury without voting rights. 5. Members of the Jury shall meet within one month at the latest from the date on which the said thesis is delivered to them and take the student to the thesis defense. The thesis defense exam consists of the presentation of the thesis work and the following question and answer section. The thesis defense meetings are held open to the participation of the lecturers, lecturers and experts from the field. 6. After the completion of the thesis examination, the jury decides on acceptance, rejection or correction of the thesis with absolute majority, closed to the listener. The students who accepted the thesis are considered successful. This decision will be reported to the relevant institute within three days following the examination of the thesis under the chairmanship of the institutes department. If the thesis is rejected and the rejected student is dismissed from the higher education institution. A student who has been given a correction for a thesis should make the necessary corrections within six months at the latest and defend his thesis in front of the same jury. In this defendant, the student who fails also breaks the relationship with the higher education institution. In case of the students who can not succeed in the thesis, 17 non-thesis students are awarded a non-thesis masters degree diploma according to the fourth paragraph (RG-16/9 / 2017-30182) 7. The student who completes his / her thesis work hand over the copy of the thesis to the advisor. The advisor sends the copy of the thesis to the institute related to the department of science / science through the presidency of the department of science with the opinion stated in writing in accordance with the writing rules of the thesis. 8. To be successful in the defense of the thesis and to provide other conditions, a copy of at least three copies of the doctors thesis must be submitted to the related institution within one month from the date of entrance to the thesis examination. The board of directors of the institute may extend the deadline for submitting applications by no more than one month. A student who does not fulfill these conditions can not take his / her diploma until the conditions are fulfilled, can not benefit from his / her student rights and is dismissed if the maximum duration expires. 9. On the doctorate diploma, the name of the program of the institutes department / department is approved by the Council of Higher Education. (Amended sentence: RG-1/3 / 2017-29994) The date on which the signed copy of the graduation date is submitted by the examination jury committee. 10. A copy of the doctors thesis is sent to the Presidency of the Council of Higher Education within three months of the delivery of the thesis by the relevant institute in order to present it to the service of scientific research and activities in electronic environment.

Progression Paths (Relationship Type)

work in aquaculture and seafood processing sector as Managing Engineer. plan, conduct setting up of fish culture systems and units. serve in production, research and development and health management in aquaculture sector as engineer. consult to seafood processing or marketing companies on seafood processing, marketing, quality control, seafood safety (HACCP) and seafood hygiene aspects. work as seafood inspector either on seafood quality or seafood safety. provide knowledge about navigation and fishing equipment on fishing vessels. work as a restricted watch keeping officer


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address