Yeterlilik Kodu

TR0030220504

Yeterlilik Adı
Su Ürünleri Temel Bilimler (YL) Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumSinop Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKorucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP
Sorumlu Kurum URLhttp://www.sinop.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Balıkçılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması. Tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşması. Bağımsız araştırma yapma. Çalışma disiplini ile alanındaki bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma. Yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. Ayrıca akademik çalışmalar yapan lisansüstü öğrencileri, Bilim Etiği açısından bütüncül yaklaşıma sahip, mesleki yaklaşımları bilen ve aktarabilecek donanımda akademisyenler olarak yetiştirmeye yönelik konuları kapsamaktadır.

Anabilim Dalı’mızda Lisansüstü eğitimin esas amacı bağımsız olarak araştırma yapabilen bilim insanı yetiştirmektir. Bu yüzden, lisansüstü eğitimin belki de en ayırıcı özelliği her şeyden çok araştırmaya ve yeni bilgi üretimine dayalı olmasıdır. Yeni bilgi üretimini kritik hale getiren, ‘önemli’ problemlere yanıt bularak insan yaşamına katkı yapmasıdır. Bu yüzden tez araştırmaları lisansüstü eğitimde yaşamsal bir öneme sahiptir. Tez araştırmaları, öğrencinin pasif ve alıcı bir devreden, etkin, üretken, kendi kendini eğiten bir devreye geçmesini sağlar. Ayrıca, öğrencinin girişimcilik, yaratıcılık, karar verme gibi yeteneklerini artırır ve daha önce bilinmeyen ve bulunmayanı keşfetme zevkini verir. Lisansüstü eğitimin kalitesinin artması, bir sonuç ürün olan tez kalitesinin artması ile ilişkilidir. Bu amaçla Anabilim Dalımız lisansüstü öğrencilerine, lisansüstü eğitimde bilimsel araştırmanın önemi, araştırma projesi hazırlanması, öğrenci-tez danışmanı ilişkisi, lisansüstü eğitimde etik ve tez yazımı gibi konularda eğitimin önemi vurgulanmaktadır.
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Mühendisliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştiri
  • Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası ilişkiyi kavrar, bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir
  • Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
  • Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır
  • Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik ilkelere bağlı kalır
  • Bilgiyi teoriye uygulayabilme becerisi kazanır
  • Mesleği ile ilgili temel bilgilere sahip olur
  • Çevreyi koruyabilme bilincine sahip olur
  • Ekonomik değeri olan su ürünleri canlılarını sınıflandırır
  • Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak etkin kullanır
  • Takım ruhu ve meslek etiğine sahip olur
  • Su ürünleri alanındaki her türlü teknolojik gelişimi takip eder
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir. Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.
  • Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir. Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir.
  • Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından;

a) S: Kredisiz derslerde başarılı,

b) U: Kredisiz derslerde başarısız,

c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı,

d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı,

e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu,

f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız,

g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır.

  • Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir. Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz.
  • Lisansüstü öğrencilerimiz dersi veren ilgili öğretim üyesinden teorik bilgileri almaktadır. Eğer dersin uygulaması var ise laboratuvar ve arazi çalışmaları beraber sürdürülmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz Anabilim Dalımızca yürütülen uluslararası ve ulusal projelerde aktif olarak görev almaktadır. Projeye katkıları ders başarı oranlarında ölçüt olarak alınıp değerlendirilmektedir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Tezli yüksek lisans programına başvuruda bulunacak adaylarda aranacak şartlar şunlardır: 1) Bir lisans diplomasına veya YÖK tarafından denkliği kabul edilmiş bir lisans diplomasına veya geçici mezuniyet belgesine sahip olmaları gerekir. 2) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 puan veya YÖK tarafından ALES’e eşdeğer sayılan bir sınavdan eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. 3) Tezli yüksek lisans programlarında yabancı dil puan şartı aranmaz.

Başarma ŞartlarıLisansüstü öğrencilerimiz dersi veren ilgili öğretim üyesinden teorik bilgileri almaktadır. Eğer dersin uygulaması var ise laboratuvar ve arazi çalışmaları beraber sürdürülmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz Anabilim Dalımızca yürütülen uluslararası ve ulusal projelerde aktif olarak görev almaktadır. Projeye katkıları ders başarı oranlarında ölçüt olarak alınıp değerlendirilmektedir. (1) Tezli yüksek lisans programında eğitim alan bir öğrenci, elde ettiği sonuçları senato tarafından belirlenen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur. (2) Yüksek lisans tezinin savunmasından önce ve düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte tezi enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez enstitü yönetim kuruluna gönderilir. (3) Yüksek lisans tez jürisi, tez danışmanı ve ilgili enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile atanır. Jüri, biri öğrencinin tez danışmanı, en az biri de kendi yükseköğretim kurumu dışından olmak üzere üç veya beş öğretim üyesinden oluşur. Jürinin üç kişiden oluşması durumunda ikinci tez danışmanı jüri üyesi olamaz. (4) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını tez danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/anasanat/bilim/sanat dalı/program başkanlığı aracılığıyla ilgili enstitüye gönderir. (5) Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi tez sınavına alır. Tez sınavı, tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur. Tez sınavı, öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık ortamlarda gerçekleştirilir. (6) Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Bu karar enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç gün içinde ilgili enstitüye tutanakla bildirilir. (7) Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir. (8) Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde düzeltmeleri yapılan tezi aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunma sonunda da başarısız bulunarak tezi kabul edilmeyen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir. (9) Tezi reddedilen öğrencinin talepte bulunması halinde, tezsiz yüksek lisans programının ders kredi yükü, proje yazımı ve benzeri gereklerini yerine getirmiş olmak kaydıyla kendisine tezsiz yüksek lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Su ürünleri yetiştiricilik ve işleme tesislerinde sorumlu mühendislik yapabilirler. Su ürünleri yetiştiricilik işletmelerini projelendirebilirler. Su ürünleri üretimi, araştırma-geliştirme ve hastalık yönetiminde mühendislik hizmeti verebilirler. Su ürünleri işleme, pazarlama, paketleme, kalite kontrol ve gıda güvenliği (HACCP ve gıda hijyeni) konularında danışmanlık yapabilirler. Su ürünleri gıda denetimi alanında kontrolörlük görevi yapabilirler. Balıkçı gemilerinde seyrüsefer ve avcılık konularında mühendislik hizmetleri verebilirler 500 grostondan küçük gemilerde vardiya zabiti görevi yapabilirler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220504


Yeterlilik Adı
Su Ürünleri Temel Bilimler (YL) Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sinop Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması. Tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşması. Bağımsız araştırma yapma. Çalışma disiplini ile alanındaki bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma. Yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. Ayrıca akademik çalışmalar yapan lisansüstü öğrencileri, Bilim Etiği açısından bütüncül yaklaşıma sahip, mesleki yaklaşımları bilen ve aktarabilecek donanımda akademisyenler olarak yetiştirmeye yönelik konuları kapsamaktadır.

Anabilim Dalı’mızda Lisansüstü eğitimin esas amacı bağımsız olarak araştırma yapabilen bilim insanı yetiştirmektir. Bu yüzden, lisansüstü eğitimin belki de en ayırıcı özelliği her şeyden çok araştırmaya ve yeni bilgi üretimine dayalı olmasıdır. Yeni bilgi üretimini kritik hale getiren, ‘önemli’ problemlere yanıt bularak insan yaşamına katkı yapmasıdır. Bu yüzden tez araştırmaları lisansüstü eğitimde yaşamsal bir öneme sahiptir. Tez araştırmaları, öğrencinin pasif ve alıcı bir devreden, etkin, üretken, kendi kendini eğiten bir devreye geçmesini sağlar. Ayrıca, öğrencinin girişimcilik, yaratıcılık, karar verme gibi yeteneklerini artırır ve daha önce bilinmeyen ve bulunmayanı keşfetme zevkini verir. Lisansüstü eğitimin kalitesinin artması, bir sonuç ürün olan tez kalitesinin artması ile ilişkilidir. Bu amaçla Anabilim Dalımız lisansüstü öğrencilerine, lisansüstü eğitimde bilimsel araştırmanın önemi, araştırma projesi hazırlanması, öğrenci-tez danışmanı ilişkisi, lisansüstü eğitimde etik ve tez yazımı gibi konularda eğitimin önemi vurgulanmaktadır.
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Mühendisliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştiri
  • Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası ilişkiyi kavrar, bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir
  • Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
  • Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır
  • Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik ilkelere bağlı kalır
  • Bilgiyi teoriye uygulayabilme becerisi kazanır
  • Mesleği ile ilgili temel bilgilere sahip olur
  • Çevreyi koruyabilme bilincine sahip olur
  • Ekonomik değeri olan su ürünleri canlılarını sınıflandırır
  • Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak etkin kullanır
  • Takım ruhu ve meslek etiğine sahip olur
  • Su ürünleri alanındaki her türlü teknolojik gelişimi takip eder

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir. Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.
  • Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir. Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir.
  • Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından;

a) S: Kredisiz derslerde başarılı,

b) U: Kredisiz derslerde başarısız,

c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı,

d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı,

e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu,

f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız,

g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır.

  • Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir. Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz.
  • Lisansüstü öğrencilerimiz dersi veren ilgili öğretim üyesinden teorik bilgileri almaktadır. Eğer dersin uygulaması var ise laboratuvar ve arazi çalışmaları beraber sürdürülmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz Anabilim Dalımızca yürütülen uluslararası ve ulusal projelerde aktif olarak görev almaktadır. Projeye katkıları ders başarı oranlarında ölçüt olarak alınıp değerlendirilmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Tezli yüksek lisans programına başvuruda bulunacak adaylarda aranacak şartlar şunlardır: 1) Bir lisans diplomasına veya YÖK tarafından denkliği kabul edilmiş bir lisans diplomasına veya geçici mezuniyet belgesine sahip olmaları gerekir. 2) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 puan veya YÖK tarafından ALES’e eşdeğer sayılan bir sınavdan eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir. 3) Tezli yüksek lisans programlarında yabancı dil puan şartı aranmaz.


Başarma Şartları
Lisansüstü öğrencilerimiz dersi veren ilgili öğretim üyesinden teorik bilgileri almaktadır. Eğer dersin uygulaması var ise laboratuvar ve arazi çalışmaları beraber sürdürülmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz Anabilim Dalımızca yürütülen uluslararası ve ulusal projelerde aktif olarak görev almaktadır. Projeye katkıları ders başarı oranlarında ölçüt olarak alınıp değerlendirilmektedir. (1) Tezli yüksek lisans programında eğitim alan bir öğrenci, elde ettiği sonuçları senato tarafından belirlenen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur. (2) Yüksek lisans tezinin savunmasından önce ve düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte tezi enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez enstitü yönetim kuruluna gönderilir. (3) Yüksek lisans tez jürisi, tez danışmanı ve ilgili enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile atanır. Jüri, biri öğrencinin tez danışmanı, en az biri de kendi yükseköğretim kurumu dışından olmak üzere üç veya beş öğretim üyesinden oluşur. Jürinin üç kişiden oluşması durumunda ikinci tez danışmanı jüri üyesi olamaz. (4) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını tez danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/anasanat/bilim/sanat dalı/program başkanlığı aracılığıyla ilgili enstitüye gönderir. (5) Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi tez sınavına alır. Tez sınavı, tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur. Tez sınavı, öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık ortamlarda gerçekleştirilir. (6) Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Bu karar enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç gün içinde ilgili enstitüye tutanakla bildirilir. (7) Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir. (8) Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç üç ay içinde düzeltmeleri yapılan tezi aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunma sonunda da başarısız bulunarak tezi kabul edilmeyen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir. (9) Tezi reddedilen öğrencinin talepte bulunması halinde, tezsiz yüksek lisans programının ders kredi yükü, proje yazımı ve benzeri gereklerini yerine getirmiş olmak kaydıyla kendisine tezsiz yüksek lisans diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Su ürünleri yetiştiricilik ve işleme tesislerinde sorumlu mühendislik yapabilirler. Su ürünleri yetiştiricilik işletmelerini projelendirebilirler. Su ürünleri üretimi, araştırma-geliştirme ve hastalık yönetiminde mühendislik hizmeti verebilirler. Su ürünleri işleme, pazarlama, paketleme, kalite kontrol ve gıda güvenliği (HACCP ve gıda hijyeni) konularında danışmanlık yapabilirler. Su ürünleri gıda denetimi alanında kontrolörlük görevi yapabilirler. Balıkçı gemilerinde seyrüsefer ve avcılık konularında mühendislik hizmetleri verebilirler 500 grostondan küçük gemilerde vardiya zabiti görevi yapabilirler


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220504

Qualification Title
SU ÜRÜNLERİ TEMEL BİLİMLER (YL) Master Of Science
Awarding BodySinop University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.sinop.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasFisheries
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Develop and investigate in detail at the level of expertise based on graduate level qualification the information in the fields of Fisheries Understands the interdisciplinary relationship by using theoretical and applied knowledge at the level of expertise, interprets the information by synthesizing and generates new knowledge Analyses the problems in by using research methods and the cause- effect relationship Requiring expertise in the relevant field will conduct an study as independent Access to resources and expertise for the field to take advantage of these resources Transmits his studies and developments in his field of expertise in written, oral and visual forms Adheres to social, scientific, cultural and ethical principles during the collection, evaluation, interpretation and publication of data related to the field Gains the ability to apply knowledge to theory Have basic information about the profession Have the awareness of protecting the environment Categorizes the aquatic creatures with economic value Uses Turkish effectively in written and verbal Have team spirit and professional ethics Follow the technological development in the field of all kinds of fisheries

Key Competencies-
Further Info

Grade Evaluation Success Grade Success grade is determined by evaluating the tests scores out of 100. Status in a lesson is determined by success grade. Success grade is determined by the joint evaluation of semester success grade obtained from studies carried out during semester and success grade obtained from general exams held at the end of the semester. Studies carried out during semester are attendance to course and application, field work, practice, assignment, project, internship, workshop, seminar, laboratory and similar studies. Determining the student semester success grade, these studies can be evaluated in certain rate with mid-term exam in the last week stated in the academic calendar. The impact of general exam to course success score can be minimum 40 % and maximum 60 %. Within the first two weeks of the semester, the instructor in charge of course announces the impact rates of semester success grade and general exams to success grade in addition to the application type of studies carried out during semester by students in order to be regarded as successful. Relative evaluation system is used in calculation of success grade. In relative evaluation, arithmetic average of course success score of all students taking course and statistical distribution are taken into account. Implementation principles of relative evaluation system are determined by the Senate. Letter Grade and Grade Points are determined as below Course Grade Grade Points AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Codes a) S: Successful in the non-credit courses, b) U: Unsuccessful in the non-credit courses, c) P: Successful in the annual courses at the end of the first semester, d) EX: Successful in the exemption exam fulfilled by the university, e) NI: Course grades apart from weighted average, f) NA: Unsuccessful because the students have failed to regularly attend courses or have not fulfilled the requirements of the course practices in order to take the general exam, g) T: Transfer course grade. The students who get one of the following grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX are considered to be successful. The ones who have obtained the grade DC or DD from one or several courses are considered as successful on condition that they complete the courses in the semester for which they registered with the academic average of 2,00 and above. T stands for the received course grade of the transferred students from other departments and universities and its equivalence is adopted by the Faculty/School Board on the recommendation of Department Chair. It is not included in GPA calculations. Our graduate students receive theoretical information from the relevant faculty member who teaches. If there is a course, laboratory and field studies are carried out together. In addition, our students are actively involved in internationally and nationally implemented projects. Contribution to the project is taken as a criterion in the course success rates.

Quality Assurance-
Access Requirements

The conditions to be searched for candidates who apply for a thesis masters degree program are: 1) They must have a bachelors degree or a bachelors degree or temporary graduation certificate approved by YÖK. 2) The program applied by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) centrally must have at least 55 points in the type of the score or an equivalent of an exam that is equivalent to ALES by the Higher Education Council. 3) Foreign language score requirement is not required for graduate degree programs.

Conditions for SuccessOur graduate students receive theoretical information from the relevant faculty member who teaches. If there is a course, laboratory and field studies are carried out together. In addition, our students are actively involved in internationally and nationally implemented projects. Contribution to the project is taken as a criterion in the course success rates. (1) A student who is trained in a thesis graduate program writes the results in accordance with the writing rules determined by the senate and defers his thesis verbally in front of the jury. (2) Before the defense of the masters thesis and the thesis which is corrected, the student completes the thesis together with the correction and presents it to the advisor. The counselor delivers the thesis to the institute with the view that the thesis is defensible. The Institute takes the plagiarism software program report related to teze and sends it to the advisor and members of the jury. In case of finding a real plagiarism in the data of the protocol, the thesis is sent to the administrative board of the institute for decision together with the reason. (3) Graduate thesis jury, thesis supervisor and related institute are appointed by the recommendation of the head of the department of the department of education and the approval of the institute board of directors. The jury consists of three or five faculty members, one of whom is a dissertation supervisor and at least one of whom is from outside his or her higher education institution. If the jury is formed by three persons, the second thesis advisor can not be a jury member. (4) After completing the thesis work, the student hand over the copy of the thesis to the thesis supervisor. The advisor sends the copy of the thesis to the institute through the department of the major / master / science / arts / program with the view that the thesis is in writing in accordance with the writing rules. (5) The members of the jury shall meet within one month at the latest from the date on which the said thesis is delivered to them and take the student to the thesis examination. The thesis examination consists of presentation of the thesis work and the following question and answer section. The thesis is held in open environments with the participation of listeners composed of exams, lecturers, graduate students and field experts. (6) After the completion of the thesis examination, the jury decides on acceptance, rejection or correction of the thesis by absolute majority. This decision will be notified to the relevant institute within three days following the examination of the thesis examination by the institute head of the department. (7) The dissertation of the student whose dissertation is rejected and dismissed from the higher education institution shall be discontinued. (8) The student who has been given a correction for the thesis is re-defended in front of the same jury at the latest within three months. At the end of this defense, the unsuccessful student is dismissed from higher education institution. (9) In case of rejection of the student whose thesis is rejected, a graduate diploma without thesis shall be granted to him / herself, provided that he / she fulfills the requirements of course credit, project writing and similar requirements.
Progression Paths (Relationship Type)

work in aquaculture and seafood processing sector as Managing Engineer. plan, conduct setting up of fish culture systems and units. serve in production, research and development and health management in aquaculture sector as engineer. consult to seafood processing or marketing companies on seafood processing, marketing, quality control, seafood safety (HACCP) and seafood hygiene aspects. work as seafood inspector either on seafood quality or seafood safety. provide knowledge about navigation and fishing equipment on fishing vessels. work as a restricted watch keeping officer

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220504


Qualification Title
SU ÜRÜNLERİ TEMEL BİLİMLER (YL) Master Of Science

Awarding Body
Sinop University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Develop and investigate in detail at the level of expertise based on graduate level qualification the information in the fields of Fisheries Understands the interdisciplinary relationship by using theoretical and applied knowledge at the level of expertise, interprets the information by synthesizing and generates new knowledge Analyses the problems in by using research methods and the cause- effect relationship Requiring expertise in the relevant field will conduct an study as independent Access to resources and expertise for the field to take advantage of these resources Transmits his studies and developments in his field of expertise in written, oral and visual forms Adheres to social, scientific, cultural and ethical principles during the collection, evaluation, interpretation and publication of data related to the field Gains the ability to apply knowledge to theory Have basic information about the profession Have the awareness of protecting the environment Categorizes the aquatic creatures with economic value Uses Turkish effectively in written and verbal Have team spirit and professional ethics Follow the technological development in the field of all kinds of fisheries


Key Competencies
-

Further Info

Grade Evaluation Success Grade Success grade is determined by evaluating the tests scores out of 100. Status in a lesson is determined by success grade. Success grade is determined by the joint evaluation of semester success grade obtained from studies carried out during semester and success grade obtained from general exams held at the end of the semester. Studies carried out during semester are attendance to course and application, field work, practice, assignment, project, internship, workshop, seminar, laboratory and similar studies. Determining the student semester success grade, these studies can be evaluated in certain rate with mid-term exam in the last week stated in the academic calendar. The impact of general exam to course success score can be minimum 40 % and maximum 60 %. Within the first two weeks of the semester, the instructor in charge of course announces the impact rates of semester success grade and general exams to success grade in addition to the application type of studies carried out during semester by students in order to be regarded as successful. Relative evaluation system is used in calculation of success grade. In relative evaluation, arithmetic average of course success score of all students taking course and statistical distribution are taken into account. Implementation principles of relative evaluation system are determined by the Senate. Letter Grade and Grade Points are determined as below Course Grade Grade Points AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Codes a) S: Successful in the non-credit courses, b) U: Unsuccessful in the non-credit courses, c) P: Successful in the annual courses at the end of the first semester, d) EX: Successful in the exemption exam fulfilled by the university, e) NI: Course grades apart from weighted average, f) NA: Unsuccessful because the students have failed to regularly attend courses or have not fulfilled the requirements of the course practices in order to take the general exam, g) T: Transfer course grade. The students who get one of the following grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX are considered to be successful. The ones who have obtained the grade DC or DD from one or several courses are considered as successful on condition that they complete the courses in the semester for which they registered with the academic average of 2,00 and above. T stands for the received course grade of the transferred students from other departments and universities and its equivalence is adopted by the Faculty/School Board on the recommendation of Department Chair. It is not included in GPA calculations. Our graduate students receive theoretical information from the relevant faculty member who teaches. If there is a course, laboratory and field studies are carried out together. In addition, our students are actively involved in internationally and nationally implemented projects. Contribution to the project is taken as a criterion in the course success rates.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The conditions to be searched for candidates who apply for a thesis masters degree program are: 1) They must have a bachelors degree or a bachelors degree or temporary graduation certificate approved by YÖK. 2) The program applied by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) centrally must have at least 55 points in the type of the score or an equivalent of an exam that is equivalent to ALES by the Higher Education Council. 3) Foreign language score requirement is not required for graduate degree programs.


Conditions for Success
Our graduate students receive theoretical information from the relevant faculty member who teaches. If there is a course, laboratory and field studies are carried out together. In addition, our students are actively involved in internationally and nationally implemented projects. Contribution to the project is taken as a criterion in the course success rates. (1) A student who is trained in a thesis graduate program writes the results in accordance with the writing rules determined by the senate and defers his thesis verbally in front of the jury. (2) Before the defense of the masters thesis and the thesis which is corrected, the student completes the thesis together with the correction and presents it to the advisor. The counselor delivers the thesis to the institute with the view that the thesis is defensible. The Institute takes the plagiarism software program report related to teze and sends it to the advisor and members of the jury. In case of finding a real plagiarism in the data of the protocol, the thesis is sent to the administrative board of the institute for decision together with the reason. (3) Graduate thesis jury, thesis supervisor and related institute are appointed by the recommendation of the head of the department of the department of education and the approval of the institute board of directors. The jury consists of three or five faculty members, one of whom is a dissertation supervisor and at least one of whom is from outside his or her higher education institution. If the jury is formed by three persons, the second thesis advisor can not be a jury member. (4) After completing the thesis work, the student hand over the copy of the thesis to the thesis supervisor. The advisor sends the copy of the thesis to the institute through the department of the major / master / science / arts / program with the view that the thesis is in writing in accordance with the writing rules. (5) The members of the jury shall meet within one month at the latest from the date on which the said thesis is delivered to them and take the student to the thesis examination. The thesis examination consists of presentation of the thesis work and the following question and answer section. The thesis is held in open environments with the participation of listeners composed of exams, lecturers, graduate students and field experts. (6) After the completion of the thesis examination, the jury decides on acceptance, rejection or correction of the thesis by absolute majority. This decision will be notified to the relevant institute within three days following the examination of the thesis examination by the institute head of the department. (7) The dissertation of the student whose dissertation is rejected and dismissed from the higher education institution shall be discontinued. (8) The student who has been given a correction for the thesis is re-defended in front of the same jury at the latest within three months. At the end of this defense, the unsuccessful student is dismissed from higher education institution. (9) In case of rejection of the student whose thesis is rejected, a graduate diploma without thesis shall be granted to him / herself, provided that he / she fulfills the requirements of course credit, project writing and similar requirements.

Progression Paths (Relationship Type)

work in aquaculture and seafood processing sector as Managing Engineer. plan, conduct setting up of fish culture systems and units. serve in production, research and development and health management in aquaculture sector as engineer. consult to seafood processing or marketing companies on seafood processing, marketing, quality control, seafood safety (HACCP) and seafood hygiene aspects. work as seafood inspector either on seafood quality or seafood safety. provide knowledge about navigation and fishing equipment on fishing vessels. work as a restricted watch keeping officer


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address