Yeterlilik Kodu | TR0030023068 | |||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Tarih (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Bilgi Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Eski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul | |||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.bilgi.edu.tr/tr/ | |||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08: 2633 ISCED (2013): 0222 | |||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | İstanbul Bilgi Üniversitesi tarih bölümü olarak amacımız öğrencilerimizi eleştirel ve yaratıcı düşünmeyle tanıştırmak ve bu becerilerini geliştirerek öğrencilik hayatları ve sonrasında bunları layıkıyla kullanabilmelerini teşvik etmektir. Bu hedefe ulaşmak için öğrencilerimize çok çeşitli (zorunlu ve seçimlik) dersler sunmaktayız. | |||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, ilgili dersler bağlamında kütüphanelerde, müzelerde, sergi salonlarında ve tarihi öneme sahip mekanlarda dersler yapılabilmektedir. | |||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Programdan başarıyla mezun olanlar; Anahtar Öğrenme Kazanımları
Destekleyici Öğrenme Kazanımları
| |||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir: 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri İstanbul Bilgi Üniversitesi Kredili Sistem Lisans ve Önlisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 18’e göre tanımlanmıştır. https://www.bilgi.edu.tr/media/uploads/2019/09/26/istanbul-bilgi-universitesi-kredili-sistem-lisans-ve-onlisans-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi.pdf Tüm dersler için dönem sonu sınavı ve bir ara sınav yapılır. Bunun dışında ders içeriğine bağlı olarak proje, dönem sonu ödevi, küçük sınav ve sunumlar da yapılmaktadır. Dönem sonu sınavları, akademik takvimde belirtilen sınav döneminde yapılır. Dönem sonu sınavlarının tarihleri ve sınavların yapılacağı yerler 20 kişinin üzerindeki sınıflar için Rektörlük tarafından, 20 kişinin altındaki sınıflar için de dersi veren öğretim elemanı ve Planlama Ofisi arasında anlaşmayla belirlenir.
| |||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Tarih Lisans Programı; Fen, Edebiyat, Fen - Edebiyat, Dil Ve Tarih - Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon ve Özdeğerlendirme çalışmaları:
Sürekli İyileştirme Çalışmaları: Tarih Lisans Programı sürekli iyileştirme prensibini tüm eğitim-öğretim faaliyetleri, idari işler, iç ve dış paydaş ilişkilerinin düzenlenmesi ve sürdürülmesi ile kalite yönetim prensiplerinin yaygınlaştırılması aşamalarında benimsemiştir ve bu kapsamda uygulama ve faaliyetlerini sürdürmektedir. Müfredat çalışmaları: 2019-2022 yılları arasında müfredatımız yeniden gözden geçirilip, gerekli değişiklikler yapılmıştır. Üniversite ve Fakülte müfredat komisyonu çalışmaları, Fakülte Danışma Kurulu toplantıları, Fakülte Kurulu toplantıları, öğrencilerimizle yaptığımız odak grup ve oryantasyon toplantıları sonucunda iç ve dış paydaşlarımızın görüşlerinin değerlendirilmesi sonucunda Tarih Bölümü lisans programı müfredatının zorunlu ders sayısının diğer bölümlere nazaran çok fazla olduğu ve bu durumun özellikle Çift Anadal Programında olan Tarih Bölümü öğrencilerini zorladığı sonucuna varılmıştır. Bu kapsamda 2 adet zorunlu ders seçmeli derse çevrilmiş, 3 adet yeni seçmeli ders önerisi yapılmış ve kabul edilmiştir. Ayrıca, bir dersimizin içeriği Ortadoğu Tarihi konusunda müfredatımızda olan eksiklik göz önüne alınarak Modern Orta Doğu Tarihine Giriş şeklinde güncellenmiştir. Program Öğretim Amaçlarının Güncellenmesi ve Ölçümleri: 2021-2022 akademik yılı içinde tüm öğretim elemanlarının katılımıyla program öğretim amaçlarımızı Fedek tanımına uyumları ve kurum özgörevleriyle tutarlılık açısından değerlendirerek ve program iç ve dış paydaşlarına danışarak güncellenmiştir. Program Öğretim Amaçları, örneklem dersler temelinde her dönem sonunda öğrenci anketleri yapılarak değerlendirilmektedir. Ayrıca, 3. ve 4. sınıf öğrencileri ve Bilgi Üniversitesi Tarih Lisans mezunları ile program öğretim üyelerinin her yılın sonunda düzenli olarak katıldığı odak toplantılarla yeniden gözden geçirilmekte ve buradan çıkarılan sonuçlarla iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır. Program Çıktılarının ölçüm ve değerlendirilmesi: Programımız bünyesinde kurulan Ders Öğrenme Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından 2021-2022 akademik yılı içinde her program çıktısı için programımızdan farklı düzeylerde ikişer örneklem olarak seçerek program çıktısı ölçümleri yapılmıştır. Üniversitemizin kurumsal olarak tüm fakülte ve bölümlerinin parçası olduğu uluslararası WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) akreditasyon ölçüm kriterleri kullanılarak program çıktıları ölçülmekte ve değerlendirmesi yapılmaktadır. Bu değerlendirmeler sonucunda dersler özelinde iyileştirme planları hazırlanmakta ve bölüm toplantısı kararlarıyla gündeme alınmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | (1) Lise diploması (2) Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak (3) İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak (4) Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak (5) Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak | |||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın-hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Günümüz dünyasında lisans eğitimi kariyer planlamasında sadece bir başlangıç olarak görülmekte, esas uzmanlaşma ve mesleki yeterlilik kazanımı yüksek lisans ve doktora öğrenimi döneminde edinilmektedir. İstanbul Bilgi Üniversitesi Tarih Bölümü, yüksek lisans şartlarını üst düzeyde yerine getirebilecek temel ve çeşitlilik gösteren bir eğitim sunmaktadır. Dolayısıyla mezunlarımızın büyük bir kısmı, tarih alanında olduğu kadar, diğer alanlarda da yüksek lisans öğrenimlerine devam etmektedirler. Bu alanlar arasında hukuk, sosyoloji, işletme, sinema, kültürel incelemeler, grafik tasarım gibi çok çeşitli dallar bulunmaktadır. Mezuniyeti sonrasında meslek hayatına atılan öğrencilerimiz görsel ve yazılı medyada çok çeşitli seviyelerde çalışmaktadırlar. Bunun yanı sıra yayın dünyasında ve dergilerde editörlük, çevirmenlik, yayın yönetmenliği yapmakta olan mezunlarımız da vardır. Kültür ve sanat yönetimi, müzecilik, reklamcılık ve turizm gibi başka yönelimler de mümkündür. Ulusal ve uluslararası sivil toplum kuruluşları mezunlarımızın iş bulabildikleri kurumlardandır. | |||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| |||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030023068
ISCO-08: 2633
ISCED (2013): 0222
ISCO-08: 2633
ISCED (2013): 0222
İstanbul Bilgi Üniversitesi tarih bölümü olarak amacımız öğrencilerimizi eleştirel ve yaratıcı düşünmeyle tanıştırmak ve bu becerilerini geliştirerek öğrencilik hayatları ve sonrasında bunları layıkıyla kullanabilmelerini teşvik etmektir. Bu hedefe ulaşmak için öğrencilerimize çok çeşitli (zorunlu ve seçimlik) dersler sunmaktayız.
Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, ilgili dersler bağlamında kütüphanelerde, müzelerde, sergi salonlarında ve tarihi öneme sahip mekanlarda dersler yapılabilmektedir.
Programdan başarıyla mezun olanlar;
Anahtar Öğrenme Kazanımları
- Büyük tarihsel dönüşümleri anlayacak ve açıklayabilecek yetkinliğe sahip olur.
- Tarihyazımındaki temel gelişmeleri ve tarihsel tartışmaları iyi derecede bilir ve bunu gösterebilir.
- Çalışmalarını diğer sosyal bilim disiplinleri ile ilişkilendirir ve bu disiplinlerden öğrenilen farklı kavramsal çerçeveleri ve metodolojik yaklaşımları kendi çalışmalarına uyarlayabilir.
- Araştırma projelerinin çıktılarını ve hedeflerini bilimsel bir şekilde belirleyebilir, temelleri olan güçlü tarihsel tartışmalarla birleştirir ve tutarlı ve iyi ifade edilmiş bir sonuca varabilir.
- Birincil ve ikincil kaynaklar arasındaki farkları belirleyebilir, güvenilirliklerini ölçebilir ve içeriklerini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.
- Önerdikleri tarihsel yaklaşımın, sosyal, ekonomik, politik ve kültürel alanlarda daha büyük bir çerçevede çerçevede nereye oturduğunu açıklayabilir.
- İnsan deneyimleri ve yaşantılarındaki çeşitlilik ve çoğulluğun farkında olur, bunu gösterebilir ve ayrımcılık unsurları barındıran çıkarımlar ve yorumlar yapmaz.
Destekleyici Öğrenme Kazanımları
- Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek.
- Alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek.
- Alanının gerektirdiği veritabanlarını kullanmak, e-kitap ve e-dergilere ulaşabilmek ve kullanabilmek, internetten bilinçli bir biçimde yararlanmak.
- Bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek.
- İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri İstanbul Bilgi Üniversitesi Kredili Sistem Lisans ve Önlisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 18’e göre tanımlanmıştır. https://www.bilgi.edu.tr/media/uploads/2019/09/26/istanbul-bilgi-universitesi-kredili-sistem-lisans-ve-onlisans-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi.pdf Tüm dersler için dönem sonu sınavı ve bir ara sınav yapılır. Bunun dışında ders içeriğine bağlı olarak proje, dönem sonu ödevi, küçük sınav ve sunumlar da yapılmaktadır. Dönem sonu sınavları, akademik takvimde belirtilen sınav döneminde yapılır. Dönem sonu sınavlarının tarihleri ve sınavların yapılacağı yerler 20 kişinin üzerindeki sınıflar için Rektörlük tarafından, 20 kişinin altındaki sınıflar için de dersi veren öğretim elemanı ve Planlama Ofisi arasında anlaşmayla belirlenir.
BAŞARI NOTU | KATSAYI |
A | 4,00 |
A- | 3,70 |
B+ | 3,30 |
B | 3,00 |
B- | 2,70 |
C+ | 2,30 |
C | 2,00 |
C- | 1,70 |
D+ | 1,30 |
D | 1,00 |
F | 0,00 |
Tarih Lisans Programı; Fen, Edebiyat, Fen - Edebiyat, Dil Ve Tarih - Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditasyon ve Özdeğerlendirme çalışmaları:
-
- Program, FEDEK’ten tam akreditasyon almak için gerekli koşulları karşılamış ve sürekli iyileştirme için önerilerde bulunulmuştur.
- Program, sürekli iyileştirme önerileri çerçevesinde yıllık çalışmalarını sürdürmektedir.
Sürekli İyileştirme Çalışmaları:
Tarih Lisans Programı sürekli iyileştirme prensibini tüm eğitim-öğretim faaliyetleri, idari işler, iç ve dış paydaş ilişkilerinin düzenlenmesi ve sürdürülmesi ile kalite yönetim prensiplerinin yaygınlaştırılması aşamalarında benimsemiştir ve bu kapsamda uygulama ve faaliyetlerini sürdürmektedir.
Müfredat çalışmaları:
2019-2022 yılları arasında müfredatımız yeniden gözden geçirilip, gerekli değişiklikler yapılmıştır. Üniversite ve Fakülte müfredat komisyonu çalışmaları, Fakülte Danışma Kurulu toplantıları, Fakülte Kurulu toplantıları, öğrencilerimizle yaptığımız odak grup ve oryantasyon toplantıları sonucunda iç ve dış paydaşlarımızın görüşlerinin değerlendirilmesi sonucunda Tarih Bölümü lisans programı müfredatının zorunlu ders sayısının diğer bölümlere nazaran çok fazla olduğu ve bu durumun özellikle Çift Anadal Programında olan Tarih Bölümü öğrencilerini zorladığı sonucuna varılmıştır. Bu kapsamda 2 adet zorunlu ders seçmeli derse çevrilmiş, 3 adet yeni seçmeli ders önerisi yapılmış ve kabul edilmiştir. Ayrıca, bir dersimizin içeriği Ortadoğu Tarihi konusunda müfredatımızda olan eksiklik göz önüne alınarak Modern Orta Doğu Tarihine Giriş şeklinde güncellenmiştir.
Program Öğretim Amaçlarının Güncellenmesi ve Ölçümleri:
2021-2022 akademik yılı içinde tüm öğretim elemanlarının katılımıyla program öğretim amaçlarımızı Fedek tanımına uyumları ve kurum özgörevleriyle tutarlılık açısından değerlendirerek ve program iç ve dış paydaşlarına danışarak güncellenmiştir.
Program Öğretim Amaçları, örneklem dersler temelinde her dönem sonunda öğrenci anketleri yapılarak değerlendirilmektedir.
Ayrıca, 3. ve 4. sınıf öğrencileri ve Bilgi Üniversitesi Tarih Lisans mezunları ile program öğretim üyelerinin her yılın sonunda düzenli olarak katıldığı odak toplantılarla yeniden gözden geçirilmekte ve buradan çıkarılan sonuçlarla iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır.
Program Çıktılarının ölçüm ve değerlendirilmesi:
Programımız bünyesinde kurulan Ders Öğrenme Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından 2021-2022 akademik yılı içinde her program çıktısı için programımızdan farklı düzeylerde ikişer örneklem olarak seçerek program çıktısı ölçümleri yapılmıştır. Üniversitemizin kurumsal olarak tüm fakülte ve bölümlerinin parçası olduğu uluslararası WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) akreditasyon ölçüm kriterleri kullanılarak program çıktıları ölçülmekte ve değerlendirmesi yapılmaktadır. Bu değerlendirmeler sonucunda dersler özelinde iyileştirme planları hazırlanmakta ve bölüm toplantısı kararlarıyla gündeme alınmaktadır.
(1) Lise diploması
(2) Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
(3) İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak
(4) Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
(5) Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak
Günümüz dünyasında lisans eğitimi kariyer planlamasında sadece bir başlangıç olarak görülmekte, esas uzmanlaşma ve mesleki yeterlilik kazanımı yüksek lisans ve doktora öğrenimi döneminde edinilmektedir. İstanbul Bilgi Üniversitesi Tarih Bölümü, yüksek lisans şartlarını üst düzeyde yerine getirebilecek temel ve çeşitlilik gösteren bir eğitim sunmaktadır. Dolayısıyla mezunlarımızın büyük bir kısmı, tarih alanında olduğu kadar, diğer alanlarda da yüksek lisans öğrenimlerine devam etmektedirler. Bu alanlar arasında hukuk, sosyoloji, işletme, sinema, kültürel incelemeler, grafik tasarım gibi çok çeşitli dallar bulunmaktadır.
Mezuniyeti sonrasında meslek hayatına atılan öğrencilerimiz görsel ve yazılı medyada çok çeşitli seviyelerde çalışmaktadırlar. Bunun yanı sıra yayın dünyasında ve dergilerde editörlük, çevirmenlik, yayın yönetmenliği yapmakta olan mezunlarımız da vardır. Kültür ve sanat yönetimi, müzecilik, reklamcılık ve turizm gibi başka yönelimler de mümkündür. Ulusal ve uluslararası sivil toplum kuruluşları mezunlarımızın iş bulabildikleri kurumlardandır.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030023068 | |||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor of Arts in History | |||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul Bilgi University | |||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | https://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/ | |||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.bilgi.edu.tr/en/ | |||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | History and archaeology | |||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08: 2633 ISCED (2013): 0222 | |||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||
Program Profile | As the history department of Istanbul Bilgi University, our aim is to introduce our students to critical and creative thinking and to encourage them to develop these skills and use them properly during and after their student life. In order to achieve this goal, we offer our students a wide range of courses (mandatory and elective). | |||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are provided in formal or distance learning (online) format. In addition, courses can be held in libraries, museums, exhibition halls and historically important places in the context of relevant courses. | |||||||||||||||||||||||||
Description | Upon graduation the students are expected toKey Learning Outcomes
Supportive Learning Outcomes
| |||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies: 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |||||||||||||||||||||||||
Further Info | The measurement and evaluation methods applied for each course are defined according to Article 18 of the Istanbul Bilgi University Credited System Undergraduate and Associate Degree Education and Exam Regulation. A final exam and a midterm exam are held for all courses. In addition, projects, end-of-term assignments, quizzes and presentations are also conducted depending on the course content. End-of-term exams are held during the exam period specified in the academic calendar. The dates and locations of the end-of-term exams are determined by the Rectorate for classes over 20 people, and by an agreement between the instructor teaching the course and the Planning Office for classes under 20 students.
| |||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | History Undergraduate Program is accredited by Science, Literature, Science - Literature, Language and History - Geography Faculties Curriculum Evaluation and Accreditation Association (FEDEK). Accreditation and Self-Assessment Studies:
Continuous Improvement Studies: The History Undergraduate Program has adopted the principle of continuous improvement in all education-training activities, administrative affairs, the organization and maintenance of internal and external stakeholder relations, and the dissemination of quality management principles, and continues its applications and activities within this scope. Curriculum Studies: Our curriculum was reviewed between 2019-2022 and the necessary changes were made. As a result of the evaluation of the opinions of our internal and external stakeholders as a result of the studies of the University and Faculty curriculum commission, Faculty Advisory Board meetings, Faculty Board meetings, focus groups and orientation meetings we held with our students, it was concluded that the number of compulsory courses in the History Department undergraduate program curriculum is much higher than other departments and this situation is particularly challenging for History Department students in the Double Major Program. In this context, 2 compulsory courses were converted to elective courses, 3 new elective course proposals were made and accepted. In addition, the content of one of our courses was updated as Introduction to Modern Middle Eastern History, considering the deficiency in our curriculum on Middle Eastern History. Updating and Measurements of Program Teaching Objectives: In the 2021-2022 academic year, with the participation of all faculty members, our program teaching objectives were evaluated in terms of their compliance with the Fedek definition and consistency with the institution's core missions, and the program was updated in consultation with internal and external stakeholders. Program Teaching Objectives are evaluated by conducting student surveys at the end of each semester based on sample courses. In addition, it is reviewed again with focus meetings attended by 3rd and 4th year students, Bilgi University History Undergraduate graduates and program faculty members at the end of each year, and improvement studies are carried out with the results obtained from these meetings. Measurement and Evaluation of Program Outcomes: The Course Learning Outcomes Measurement and Evaluation Committee established within our program has selected two samples from our program at different levels for each program outcome in the 2021-2022 academic year and program outcome measurements have been made. Program outcomes are measured and evaluated using the international WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) accreditation measurement criteria, of which all faculties and departments of our university are institutionally a part. As a result of these evaluations, improvement plans are prepared for courses and are put on the agenda with departmental meeting decisions. | |||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | (1) High school diploma (2) Being placed through the National Student Selection and Placement Exams (3) Having received a passing score from the Istanbul Bilgi University English Language Exam (BİLET) or TOEFL or a similar internationally recognized language exam (4) For associate degree students who graduated from the same or similar departments of vocational schools, being placed through the Vertical Transfer exam (5) For foreign students, having applied directly to the university and been placed; being evaluated by the University within the framework of public national and institutional regulations stated on the university's website | |||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The student is required to have completed 240 ECTS credits and have a Weighted Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00, provided that he/she does not fail any courses. | |||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | In today's world, undergraduate education is seen as only a beginning in career planning, and the main specialization and professional competence are acquired during the master's and doctoral studies. Istanbul Bilgi University History Department offers a basic and diverse education that can fulfill the master's degree requirements at a high level. Therefore, a large portion of our graduates continue their master's degree in other fields as well as in history. These fields include a wide variety of branches such as law, sociology, business, cinema, cultural studies, and graphic design. Our students who enter the profession after graduation work at various levels in the visual and written media. In addition, there are also graduates who work as editors, translators and editors in the publishing world and magazines. Other orientations such as culture and art management, museum studies, advertising and tourism are also possible. National and international non-governmental organizations are among the institutions where our graduates can find work. | |||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | Law No. 2547 on Higher Education Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinitely. | |||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030023068
ISCO-08: 2633
ISCED (2013): 0222
ISCO-08: 2633
ISCED (2013): 0222
As the history department of Istanbul Bilgi University, our aim is to introduce our students to critical and creative thinking and to encourage them to develop these skills and use them properly during and after their student life. In order to achieve this goal, we offer our students a wide range of courses (mandatory and elective).
Education and training are provided in formal or distance learning (online) format. In addition, courses can be held in libraries, museums, exhibition halls and historically important places in the context of relevant courses.
Upon graduation the students are expected to
Key Learning Outcomes
- Have the competence to understand and explain major historical transformations.
-
Have a good knowledge of the basic developments and historical debates in historiography and can demonstrate this.
-
Relate their work to other social science disciplines and can adapt different conceptual frameworks and methodological approaches learned from these disciplines to their own work.
- Can determine the outcomes and goals of research projects in a scientific manner, combine them with strong historical arguments that have strong foundations, and reach a coherent and well-articulated conclusion.
- Can identify differences between primary and secondary sources, measure their reliability, and critically evaluate their content.
- Can explain where their proposed historical approach fits into a larger framework of social, economic, political, and cultural realms.
- Be aware of the diversity and plurality in human experiences and lives, can demonstrate this, and does not make inferences and comments that contain discriminatory elements.
Supportive Learning Outcomes
- Be able to use the knowledge related to the field in business and daily life with a sense of social responsibility by gaining lifelong learning skills.
- Be able to use the knowledge related to the field in business and daily life with a sense of social responsibility.
- Be able to use the databases required by the field, to access and use e-books and e-magazines, to benefit from the internet consciously.
- Be able to plan and implement research from beginning to end individually or as a group member.
- Be able to use a second foreign language at an intermediate level.
Has advanced level of the following key competencies:
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
The measurement and evaluation methods applied for each course are defined according to Article 18 of the Istanbul Bilgi University Credited System Undergraduate and Associate Degree Education and Exam Regulation.
A final exam and a midterm exam are held for all courses. In addition, projects, end-of-term assignments, quizzes and presentations are also conducted depending on the course content. End-of-term exams are held during the exam period specified in the academic calendar. The dates and locations of the end-of-term exams are determined by the Rectorate for classes over 20 people, and by an agreement between the instructor teaching the course and the Planning Office for classes under 20 students.
LETTER GRADE | POINTS |
A | 4.00 |
A- | 3.70 |
B+ | 3.30 |
B | 3.00 |
B- | 2.70 |
C+ | 2.30 |
C | 2.00 |
C- | 1.70 |
D+ | 1.30 |
D | 1.00 |
F | 0.00 |
History Undergraduate Program is accredited by Science, Literature, Science - Literature, Language and History - Geography Faculties Curriculum Evaluation and Accreditation Association (FEDEK).
Accreditation and Self-Assessment Studies:
- The program has met the necessary conditions to receive full accreditation from FEDEK and suggestions have been made for continuous improvement.
- The program continues its annual studies within the framework of continuous improvement suggestions.
Continuous Improvement Studies:
The History Undergraduate Program has adopted the principle of continuous improvement in all education-training activities, administrative affairs, the organization and maintenance of internal and external stakeholder relations, and the dissemination of quality management principles, and continues its applications and activities within this scope.
Curriculum Studies:
Our curriculum was reviewed between 2019-2022 and the necessary changes were made. As a result of the evaluation of the opinions of our internal and external stakeholders as a result of the studies of the University and Faculty curriculum commission, Faculty Advisory Board meetings, Faculty Board meetings, focus groups and orientation meetings we held with our students, it was concluded that the number of compulsory courses in the History Department undergraduate program curriculum is much higher than other departments and this situation is particularly challenging for History Department students in the Double Major Program. In this context, 2 compulsory courses were converted to elective courses, 3 new elective course proposals were made and accepted. In addition, the content of one of our courses was updated as Introduction to Modern Middle Eastern History, considering the deficiency in our curriculum on Middle Eastern History.
Updating and Measurements of Program Teaching Objectives:
In the 2021-2022 academic year, with the participation of all faculty members, our program teaching objectives were evaluated in terms of their compliance with the Fedek definition and consistency with the institution's core missions, and the program was updated in consultation with internal and external stakeholders.
Program Teaching Objectives are evaluated by conducting student surveys at the end of each semester based on sample courses.
In addition, it is reviewed again with focus meetings attended by 3rd and 4th year students, Bilgi University History Undergraduate graduates and program faculty members at the end of each year, and improvement studies are carried out with the results obtained from these meetings.
Measurement and Evaluation of Program Outcomes:
The Course Learning Outcomes Measurement and Evaluation Committee established within our program has selected two samples from our program at different levels for each program outcome in the 2021-2022 academic year and program outcome measurements have been made. Program outcomes are measured and evaluated using the international WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) accreditation measurement criteria, of which all faculties and departments of our university are institutionally a part. As a result of these evaluations, improvement plans are prepared for courses and are put on the agenda with departmental meeting decisions.
(1) High school diploma
(2) Being placed through the National Student Selection and Placement Exams
(3) Having received a passing score from the Istanbul Bilgi University English Language Exam (BİLET) or TOEFL or a similar internationally recognized language exam
(4) For associate degree students who graduated from the same or similar departments of vocational schools, being placed through the Vertical Transfer exam
(5) For foreign students, having applied directly to the university and been placed; being evaluated by the University within the framework of public national and institutional regulations stated on the university's website
In today's world, undergraduate education is seen as only a beginning in career planning, and the main specialization and professional competence are acquired during the master's and doctoral studies. Istanbul Bilgi University History Department offers a basic and diverse education that can fulfill the master's degree requirements at a high level. Therefore, a large portion of our graduates continue their master's degree in other fields as well as in history. These fields include a wide variety of branches such as law, sociology, business, cinema, cultural studies, and graphic design.
Our students who enter the profession after graduation work at various levels in the visual and written media. In addition, there are also graduates who work as editors, translators and editors in the publishing world and magazines. Other orientations such as culture and art management, museum studies, advertising and tourism are also possible. National and international non-governmental organizations are among the institutions where our graduates can find work.
Law No. 2547 on Higher Education
Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is valid indefinitely.
