Yeterlilik Kodu | TR0030031797 | |
Yeterlilik Adı | Tarih (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İbn Haldun Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Başak Mah. Ordu Cad. F-05 Blok No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İST. | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ihu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarı Notları: | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5. Bilgi yönetim sistemleri ve geribildirim mekanizmaları: Programın öğretim amaçları saptanırken paydaşları olarak belirlediği, öğrencilerinin, öğretim üyelerinin, bölüm danışma kurulunda yer alan mezunlarının, kamu ve özel sektörden işveren kurum temsilcilerinin görüşlerine başvurulmuştur. İç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimler programın yenilenmesi için dikkate alınmıştır. Buna göre program öğretim amaçları, iç paydaşlardan elde edilen bilgiler ile güncellenmektedir. Özellikle Bölüm Akademik Kurulundaki görüşmeler, öğrencilerden dönem sonu alınan ders değerlendirme anketleri ve yeni mezunlarımızdan alınan memnuniyet anketleri ile ilgili güncelleme yapılmaktadır. Ayrıca ilgili güncellemede dış paydaşlar olarak mezunlarımızdan bazılarının çalıştığı kurumlardan alınan bilgi formları ve ulusal ve uluslararası diğer akademik kurumlardaki yetkin kişilerle yapılan görüşmeler de dikkate alınmaktadır. FIBAA tarafından akredite edilmiştir. Başlangıç: 06.03.2024 / Bitiş: 05.03.2029 | |
Giriş Şartı | MADDE 5 – | |
Başarma Şartları | Tarih Bölümü Müfredatı (ÇAP Yapmayan) 1) 2022 müfredatı 2022-2023 Akademik yılından itibaren tüm öğrencilere uygulanacaktır. 2) Tarih lisans programından mezun olmak için toplam 144 kredi ve 240 AKTS’lik 48 adet ders alınır. Bunların 12 tanesi üniversite ortak dersi, 5 tanesi Bölüm Dışı Seçmeli dersi, en fazla 8 tanesi Türkçe ve Arapça dil dersleri, 18 tanesi Tarih branş dersi ve dil derslerinin durumuna göre en az 4 tanesi genel seçmeli derstir. 3) Üç dil eğitimi ile ilgili alınan 16.06.2017 tarihli Senato kararı uyarınca, Üniversitemizin bütün bölümlerinde mezuniyet şartı olarak Türkçe, İngilizce ve Arapça dillerinin her birinden en az B2 düzeyinde dil yeterliliğine sahip olmak gerekmektedir. 4) İbn Haldun Üniversitesi lisans müfredatlarında yer alan, dil dersleri dâhil tüm dersler genel seçmeli olarak alınabilir. Tarih Bölüm dersleri Genel Seçmeli olarak alınabilir. Genel seçmeli derslerden 1 tanesinin sanat dersi olması zorunludur 5) Bölüm Seçmeli ders grubu kapsamında en az 3 tanesi HIST 200 kodlu derslerlerden seçilmelidir. En az 3 tanesi de HART - LIT - HUM kodlu derslerden seçilmelidir. 6) Bölüm Dışı Seçmeli ders grubu kapsamında; Sosyoloji, Felsefe, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler, İktisat, Hukuk, Psikoloji ve Karşılaştırmalı Edebiyat bölümlerinden en az iki farklı bölümden olması şartıyla istenilen ders alınabilir. Bölüm Dışı Seçmeli kapsamında alınacak 5 ders tamamlandığında yine bu bölümlerden alınan dersler Genel Seçmeli olarak sayılır. 7) Daha önce HIST 201 Introduction to Historical Thought and Method dersini başarmış öğrenciler HIST 201A ve HIST 201B derslerinden muaftır. Mezuniyet Bölüm Yükümlülüklerini 18 derse tamamlamaları için 1 adet bölüm seçmeli ders almaları gerekmektedir. Tarih Bölümü Müfredatı (ÇAP Yapan) 1) 2022 müfredatı 2022-2023 Akademik yılından itibaren tüm öğrencilere uygulanacaktır. 2) Üç dil eğitimi ile ilgili alınan 16.06.2017 tarihli Senato kararı uyarınca, Üniversitemizin bütün bölümlerinde mezuniyet şartı olarak Türkçe, İngilizce ve Arapça dillerinin her birinden en az B2 düzeyinde dil yeterliliğine sahip olmak gerekmektedir. 3) Herhangi bir Çift Anadal Programına kayıtlı olup Tarih lisans programından mezun olmak için toplam 144 kredi ve 240 AKTS’lik 48 adet ders alınır. Bunların 12 tanesi üniversite ortak dersi, 8 tanesi Türkçe ve Arapça dil dersleri, 12 tanesi Tarih branş dersi ve 16 tanesi genel seçmeli derstir. 4) 2a- Tarih Lisans Programı Ders Planı, öğrencilerin bu şartları sağlayabilmeleri için 4 yarıyıl Arapça, uluslararası öğrencilerin ise ek olarak 4 yarıyıl Türkçe dil dersi alabilecekleri şekilde düzenlenmiştir. Öğrencilerin sadece kendi seviyelerine uygun olan dil dersine kayıt yaptırmaları, Diller Okulu tarafından düzenlenecek seviye belirleme sınavları ile sağlanacaktır. 2b- İstenen düzeyde dil yeterliliğine sahip olan ya da bu yeterlilikleri 4 yarıyıldan önce sağlayabilen öğrenciler ARA 301, ARA 302, ARA 303, ARA 304 kodlu Arapça dersleri ile TUR 301, TUR 302, TUR 303, TUR 304 kodlu Türkçe derslerinin yerine, ders planında belirtilen bölüm seçmeli veya genel seçmeli dersleri alacaklardır. 5) İbn Haldun Üniversitesi lisans müfredatlarında yer alan, dil dersleri dâhil tüm dersler genel seçmeli olarak alınabilir. Tarih Bölüm dersleri Genel Seçmeli olarak alınabilir. Genel seçmeli derslerden 1 tanesinin sanat dersi olması zorunludur 6) Herhangi bir Çift Anadal Programında kayıtlı öğrenciler HIST 498 Special Readings I ve HIST 499 Special Readings II derslerini alamazlar. 7) HIST 312 dersinin ön koşulu HIST 311 dersi, HIST 351 kodlu dersin ön koşulu HIST 341 dersidir. 8) Daha önce HIST 201 Introduction to Historical Thought and Method dersini başarmış öğrenciler HIST 201A ve HIST 201B derslerinden muaftır. Mezuniyet Yükümlülüklerini tamamlamaları için 1 adet bölüm seçmeli ders almaları gerekmektedir. 9) Herhangi bir Çift Anadal Programında kayıtlı öğrenciler İkinci anadalda aldıkları dersleri Genel Seçmeli olarak saydırabilirler. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030031797
ISCO 08
ISCO 08
- Tarih programı kapsamında, öğrenciler çeşitli tarihsel dönemler ve coğrafi bölgeler üzerine yoğunlaşarak geçmişi ve onun günümüz toplumuna olan önemini derinlemesine anlama imkânı bulurlar. Başarılı tarihçilerden oluşan seçkin akademik kadromuz, olağanüstü bir eğitim sunmaya ve çığır açıcı araştırmalar yapmaya kendini adamıştır. İlgi çekici dersler ve bireyselleştirilmiş rehberlik sayesinde öğrencileri kendi tarihsel araştırmalarını yapmaya teşvik eder. Fakültemiz, eleştirel düşünme, titiz analiz ve etkili iletişim becerilerini geliştirmeyi hedefleyerek, öğrencileri akademi, araştırma ve tarih uzmanlığının değer gördüğü diğer alanlarda kariyer yapmaları için kaynak sağlamaktadır.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Tarihi kendi bilimsel metodolojisine sahip, bidisiplinli bir uğraşı olarak kavrar. Akademiyi popüler alandan ayırır. Tarihin ve tarihçiliğin özerkliğine değer verir.
- Tarihçiliğin dili ve söylemi konusunda belirli bir ciddiyet ve tevazu edinir. Rastgele genellemelerle konuşmamaya alışır. Destekli ve desteksiz, söylenmesi bilimsel anlamda caiz ve caiz olmayan şeyleri ayırt eder. Bilimde her cümlenin belirli veri ve delillere, kanıtlanabilir bir temele dayanması gerektiğini içselleştirir ve uygular.
- Tarih metodolojisinin ampirik ve tümevarımcı karakterini kavrar; bu temelde, diğer insan ve toplum bilimleri ile ilişkisi ve farkını da görür ve anlar.
- Tarihçiliğin 2500 yıllık serüvenini, 19. yüzyılda akademik bir disiplin olarak kurumlaşması ve profesyonelleşmesinin öncesi ve sonrasıyla bir bütün olarak değerlendirir. Herodotos ve Tukidides’ten bu yana tarihçilikte neyin değiştiği ve değişmediğini, bu temelde yerli yerine oturtur. Geçmiş olay ve toplumların gerçeğine habire daha fazla yaklaşmaya çalışan bir meslek ahlâkını, kendi bilimsel ve etik duruşuna temel yapar.
- Tarih öğrenmek ile tarihçiliği öğrenmenin ilişkisi ve farkını anlar. Tarihçilikte birincil ve ikincil kaynak bilgisinin ne demek olduğunu, çeşitli tarihsel muhteva dersleri çerçevesinde uygulayarak öğrenir. İnsanlığın mevcut bilgi birikimini edinmek bakımından zengin ikincil literatür okumalarını da, tarihçi olabilmek için birincil kaynaklar üzerinde çalışma zorunluluğunu da yerli yerine koyar.
- Tarihsel muhteva ile tarihsel düşünmeyi (veya tarihsel akıl yürütme becerisini) ayırt eder. Tarihsel düşünebilmenin ne içerdiğinin farkındadır. Her olayı, süreci, toplumu ve çağı, kendi kısıtları ve olabilirlik koşulları içinde irdeler. Temel tarihsel akıl yürütme becerilerini değişik birincil kaynak öbeklerinde somutlanan tarihsel muhtevalara uygulayabilir.
- Her şeyi bilen tarihçi diye bir şey olamayacağını idrak eder. Tarihçiliğin dönemler, coğrafyalar, medeniyet daireleri, kültürler ve bunların çalışılması için gerekli diller üzerinden çok çeşitli uzmanlık alanlarına ayrıldığını, kendi okumalarından hareketle görür ve anlar.
- Tarihin “bugün ile geçmiş arasında bir diyalog” diye tanımlanmasının ne demek olduğu -- şimdi yaşadıklarımız ışığında geçmişe dair sorularımızın sürekli değişeceği, dolayısıyla tarihi öğrenme ve yeniden öğrenmenin hiç sonunun gelmeyeceği üzerinde kafa yorar. Bu ilkeyi öğrenme ve üretme süreçlerinde uygular.
- Merak eder. Tarih hakkında giderek büyüyen bir ilgi ve merakın ilk adımlarını atar. Konferans kaçırmaz. Kütüphane ve internet üzerinden, yurtiçi ve yurtdışında yeni çıkan tarih yayınlarını izlemeye başlar. Derslerde sözü edilen tarihçileri kaydeder; eserlerini kendi başına araştırır ve haklarında bir fikir edinmeye çalışır. Kendini yakın hissettiği ve üzerinde çalışabileceğini düşündüğü alanlarda, birkaç tarih dergisini düzenli okuma alışkanlığı peydahlar. Bu ve diğer dergilerdeki kitap eleştirisi bölümlerini farkeder. Tarihçiliğin uzmanlık alanları ile belirli dergilerin okuyucu camiaları arasında ilişki kurar.
- Tarihin bir kültür meselesi olduğunu; zengin bir kültür birikimi olmayan iyi tarihçi diye bir şey olamayacağını görür ve anlar. Ders dışı ilgi ve aktivitelerini buna göre düzenler. Türk ve dünya edebiyatını keşfeder. Müzeleri gezer, sergilere gider. Müzik dinler. Sistematik bir sinema bilgisine ve sinema üzerinden zengin bir 20. yüzyıl bilgisine uzanır.
- Adım adım, hem faktografik hem bibliyografik bir hafıza inşa eder. İkincil literatürü okurken, sadece bilgi edinmeye bakmaz. Aynı zamanda değişik görüş ve yorumlara da dikkat eder. Okuduğu her kitap ve makaleyi, sırf içeriğiyle değil, yazarı ve başlığıyla da hatırında tutar. Bu suretle, günümüz tarihçiliğin hem alanları hem uzmanları konusunda belirli bir giriş formasyonu kazanır.
- Salt tarih bilgisi açısından, (a) dünya tarihinin anahatları; (b) İslâm tarihinin anahatları; (c) Osmanlı tarihinin anahatları; (d) modern Ortadoğu tarihinin anahatları; (e) 19. ve 20. yüzyıl Avrupa tarihinin anahatları; (f) modern Türkiye tarihinin anahatları gibi altı temel konunun en az üçünde belirli bir temel oluşturur; bu çekirdek bilgiler etrafında bazı seçmeli alanlara da açılır.
- Dil becerileri açısından, keza sağlam bir temele sahiptir. İngilizcesi en az C2 düzeyindedir; ayrıca, anadili olup olmadığına göre dört sömestir Modern Türkçe ve dört sömestir Arapça da alıp her ikisinden B2 düzeyine gelmiştir. Bu temelde, en az iki sömestir (ve belki daha) fazla Osmanlı Türkçesi ve/ya iki sömestir de Farsça almışsa, Osmanlı-Türkiye tarihçiliğinin araştırma dillerine de iyi bir başlangıç yapmış sayılır.
- Keza, temel belge okuma ve çözümleme becerilerine iyi bir başlangıç yapmıştır. Bildiği modern dillere transkripsiyonu yapılmış, ama daha önce görmediği bir veya iki sayfalık birincil kaynaklar önüne konduğunda, bunları okuma, anlama, inceliklerini yakalama ve doğru özetleme kapasitesine sahiptir.
- Akademik yazım becerilerine de iyi bir başlangıç yapmıştır. Dört yıllık öğrenim süresi boyunca aldığı derslerin (dil dersleri hariç) hemen hepsinde, 2 sayfa (1000 kelime) ile 5 sayfa (2000 kelime) arasında değişen çok sayıda küçük yazılı ödev üretmiştir. Doğru dipnot yazmasını, kaynak göstermesini ve bibliyografya düzenlemesini bilir. Son sınıfta, kendisine yeni bir konu verildiğinde 10-15 sayfalık bir çalışmayı planlayabilir; bibliyografyasını hazırlayabilir; okumalarını yapabilir ve taslağını kaleme alabilir. Onur Programına kabul edilmişse, aynı şeyi 25-30 sayfalık bir bitirme tezi için yapabilir.
- Geniş bir ders havuzundan çok sayıda seçmeli ders alabilmiş; sosyal bilimlerin diğer dal ve alanları hakkında bilgi ve fikir sahibi olmuş; gene aynı olanaklar sayesinde belki bir ÇAP veya YAP programını tamamlamış; dünyanın değişik yerlerinden gelen uluslararası öğrencilerle çok-kültürlü bir ortamın parçası olmuş; çeşitli iş alanlarında istihdam edilebilirlik açısından, her bakımdan esneklik kazanmıştır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısı yetkinliği
- Teorik, Metodolojik ve Pratik bilgi yetkinliği
- Multi-disipliner perspektif yetkinliği
- Çoklu Dil Bilgisi yetkinliği
- Bireysel, Sosyal ve Öğrenme Becerileri yetkinliği
- Kültürel Farkındalık ve İfade Yeteneği yetkinliği
Başarı Notları:
İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 28:
“(1) Öğrencilerin dersteki başarı derecesini belirtmek için harfli notlandırma sistemi kullanılır. Bu amaçla kullanılan harfler, ağırlık katsayıları ve anlamları aşağıda gösterilmiştir:
a) Harf not sistemi
Harf Notu Başarı Durumu Başarı Notu
AA Başarılı 4,00
BA Başarılı 3,50
BB Başarılı 3,00
CB Başarılı 2,50
CC Başarılı 2,00
DC Şartlı Başarılı 1,50
DD Şartlı Başarılı 1,00
FF Başarısız 0,00
IA Devamsız Başarısız 0,00
b) Harf notları dışında, not belgesinde geçici süreli NP ve sürekli görünen CW, E, LA, R, S, T, U, W işaretlerinin anlamları da aşağıda gösterilmiştir:
1) CW: Öğrencinin yarıyıl içerisinde kayıt sildirdiğini gösterir,
2) E: Muafiyet sınavıyla başarılı olunan dersleri gösterir. Not ortalamasına katılmaz,
3) LA: Öğrencinin yarıyıl içerisinde izinli sayıldığını gösterir,
4) NP: Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girmediğini gösterir. Yarıyıl sonu sınav sürecinin bitiminden itibaren iki hafta içerisinde telafi edilenler başarı notuna, edilmeyenler FF’ye, kredisiz ders ise U’ya dönüşür,
5) R: Tekrar edilen dersleri gösterir,
6) S: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarılı olunduğunu gösterir,
7) U: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarısız olunduğunu gösterir,
8) W: Öğrencinin dersten çekilmiş olduğunu gösterir. Not ortalamasına katılmaz.”.
Not Ortalamalarının Hesaplanması ve Öğrenci Başarı Durumu
İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 29:
“(1) Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl sonunda YNO ve GNO değerleri ile izlenir.
(2) Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı kredisi, o dersin AKTS kredi değerinin yarıyıl sonu notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Not ortalamalarının hesaplanmasında ilgili derslerin başarı notlarının ders AKTS kredileriyle çarpımları toplamının yine ilgili derslerin AKTS kredileri toplamına bölünmesi yöntemi kullanılır.
(3) Başarısızlık sebebiyle tekrar edilen veya not yükseltmek için alınan derslerde önceki başarı notu ne olursa olsun son not geçerlidir. Ancak önceki notlar da not belgesinde gösterilir”.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5. Bilgi yönetim sistemleri ve geribildirim mekanizmaları: Programın öğretim amaçları saptanırken paydaşları olarak belirlediği, öğrencilerinin, öğretim üyelerinin, bölüm danışma kurulunda yer alan mezunlarının, kamu ve özel sektörden işveren kurum temsilcilerinin görüşlerine başvurulmuştur. İç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimler programın yenilenmesi için dikkate alınmıştır.
Buna göre program öğretim amaçları, iç paydaşlardan elde edilen bilgiler ile güncellenmektedir. Özellikle Bölüm Akademik Kurulundaki görüşmeler, öğrencilerden dönem sonu alınan ders değerlendirme anketleri ve yeni mezunlarımızdan alınan memnuniyet anketleri ile ilgili güncelleme yapılmaktadır. Ayrıca ilgili güncellemede dış paydaşlar olarak mezunlarımızdan bazılarının çalıştığı kurumlardan alınan bilgi formları ve ulusal ve uluslararası diğer akademik kurumlardaki yetkin kişilerle yapılan görüşmeler de dikkate alınmaktadır.
FIBAA tarafından akredite edilmiştir.
Başlangıç: 06.03.2024 / Bitiş: 05.03.2029
MADDE 5 –
(1) Üniversiteye bağlı fakültelere öğrenci kabulü ÖSYM tarafından düzenlenen merkezi sınav sonucuna göre yine ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işlemi ile gerçekleşir,
MADDE 6 –
(1) Üniversiteye yeni kayıtlar, ilgili mevzuat hükümleri uyarınca, ÖSYM tarafından belirlenen ve ilan edilen tarihlerde elektronik ortamda (e-devlet üzerinden) veya şahsen yapılabilir. Şahsen yapılacak kayıt işlemleri için adayın Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurması gerekir.
(2) Üniversitenin lisans programlarına kesin kayıt yaptırabilmek için, ÖSYM tarafından ilgili programa yerleştirilmiş olmak ve kontenjan dâhilinde öğrenci kabul eden başka bir yükseköğretim kurumunun örgün öğretim programlarında kayıtlı olmamak gerekir.
(3) Kesin kayıtlarda istenilecek belgeler ve uygulanacak esaslar, ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda Üniversitenin ilgili kurulları tarafından belirlenerek internet sayfasında ilan edilir. Öğrenci kayıt işlemlerine ilişkin diğer esaslar İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 6. maddesinde düzenlenmiştir.
Özel Kabul Şartları
Uluslararası öğrencilerin kabulü ilgili mevzuat hükümlerine göre gerçekleştirilir. Uluslararası öğrenci kontenjanları, başvuru ve kayıt tarihleri ile ücretleri Senato kararı ve Mütevelli Heyeti onayı ile belirlenir.
Üniversite içinden veya dışından yatay ve dikey geçiş yoluyla öğrenci kabulü ile ÇAP ve YAP’a ilişkin esas ve usuller; 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde Senato tarafından belirlenir.
Uluslararası ve ulusal öğrenci değişimi İbn Haldun Üniversitesi ile yurt içi veya yurt dışındaki diğer üniversiteler arasında yapılan anlaşmalar uyarınca, üniversitelerarası öğrenci değişim programları, ikili anlaşmalar ve YÖK tarafından belirlenen esaslar doğrultusunda, uygulanabilir. Öğrenci değişimine ilişkin hususlarda İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 9. maddesi uygulanacaktır
- Eleştirel okuma, metin analizi, problem çözme, açıklayıcı yazma ve dil bilgisi gibi becerilere dayalı işler
- Diğer kültürler ve toplumlara aşinalık veya en azından duyarlılık gerektiren kültür temelli işler
- Ortaöğretimde öğretmenlik yapma;
- Gazetecilik veya medya sektörüne girme (ya da dış dünya hakkında gelişmiş ve tarafsız bilgi gerektiren herhangi bir alanda çalışma)
- Kendi ülkelerinde bürokrasi, diplomasi veya kamu hizmetlerinde görev alma
- Çok uluslu şirketlerde, ulusal veya uluslararası STK’larda çalışma, ya da yerel ile küreseli birleştiren veya kültürler arası çeviri gerektiren herhangi bir alanda çalışma
- Bir yüksek lisans (MA) ve ardından doktora (PhD) yaparak akademik bir kariyer
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030031797 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in History (English) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Ibn Haldun University | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Başak Mah. Ordu Cad. No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.ihu.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | History and archaeology | |||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Grading System and Academic Regulations Article 28 - Ibn Haldun University Undergraduate Education, Instruction, and Examination Regulations:
a) Letter Grade System
b) Temporary and Permanent Notations on Transcripts CW: Indicates the student has withdrawn from the course during the semester. E: Represents courses passed through an exemption exam. Does not contribute to GPA. LA: Indicates the student was on leave during the semester. NP: Indicates the student did not attend the final exam. If resolved within two weeks after the final exam period, it is replaced by the earned grade; otherwise, it becomes FF for credit-bearing courses or U for non-credit courses. R: Indicates courses that are being repeated. S: Indicates a pass in non-credit courses that do not affect the GPA. U: Indicates failure in non-credit courses that do not affect the GPA. W: Indicates withdrawal from a course. Does not contribute to GPA. Article 29 - Calculation of Grade Point Averages and Academic Standin | |||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Article 5 1.Admission to faculties affiliated with the university is conducted through placement by ÖSYM (Student Selection and Placement Center) based on the results of the centralized examination organized by ÖSYM. Article 6 1.New student registrations to the university can be completed either online (via e-Government portal) or in person, in accordance with the provisions of the relevant legislation and within the dates specified and announced by ÖSYM. For in-person registration, candidates must apply to the Office of Student Affairs. 2.To finalize enrollment in undergraduate programs, students must: Have been placed in the relevant program by ÖSYM, and Not be currently enrolled in a formal education program at another higher education institution that admits students within its quota. 3.The documents required for enrollment and the procedures to be followed are determined by the university’s relevant boards in compliance with the relevant legislation and announced on the university’s website. Additional regulations regarding student registration procedures are outlined in Article 6 of the Ibn Haldun University Undergraduate Education, Instruction, and Examination Regulations. Special Admission Requirements International Students: Admission of international students is carried out in accordance with the relevant legislation. Quotas, application and registration dates, and tuition fees for international students are determined by the Senate and approved by the Board of Trustees. Transfers and Dual Programs: Regulations regarding internal and external transfers, vertical transfers, double major (ÇAP), and minor programs (YAP) are determined by the Senate within the framework of the Higher Education Law No. 2547, and the provisions of the Regulation on Transfers Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfers Between Institutions, published in the Official Gazette dated April 24, 2010, and numbered 27561, as well as other relevant legislation. International and National Student Exchange Programs: Student exchange programs are implemented based on agreements between Ibn Haldun University and other universities, both domestic and international, as well as the principles established by YÖK (Council of Higher Education). Provisions regarding student exchange are governed by Article 9 of the Ibn Haldun University Undergraduate Education, Instruction, and Examination Regulations. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | It takes a total of 48 courses to graduate from IHU with a History BA. These are defined as General Graduation Requirements, and are normally taken at the rate of 6 per term, or 12 per year. The History BA itself is built around a core of 18 HIST, HART, HUM or LIT courses from the History Course Pool as previously described. These are defined as Major Field Requirements. But before them and around them, other conditions, too, are involved. The complete graduation requirements are the following: all 12 University Courses in the first year (as shown in the table below); a minimum of 5 so-called Faculty Courses from several other departments, including LAW, SOC, POLS, PHIL, PSY, ECON, and COMP LIT; (depending on the student’s nationality and existing languages) 4 ARA (Modern Arabic) and/or 4 TUR (Modern Turkish) courses so as to meet the University’s trilingualism requirement; a minimum of 18 departmental courses 8 required courses HIST 201a HIST 201b HIST 311 HIST 312 --- HIST 316 HIST 325 --- HIST 341 HIST 351 10 departmental electives (in this scheme) at least 5 free or general electives (or more if the student’s triligualism condition can be satisfied with less than 8 courses) -- to be taken from anywhere in the University (including more from History). | |||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | find skill-based jobs anywhere (involving critical reading, textual analysis, problem solving, expository writing, and also their languages); find culture-based jobs everywhere (involving familiarity with, or at least sensitivity to, other cultures and societies); go into teaching in secondary education; go into journalism or the media (or anything that requires sophisticated snd unbiased knowledge about the outside world); (in their respective countries, including of course Turkey) go into bureaucracy, diplomacy, the civil service; go into multinational corporations, or into national or international ngo’s (or anything that requires cross-cultural translation, or combining the local and the global); (last but not least, though it is not for everyone) pursue and MA and then a PhD in preparation for an academic career. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030031797
ISCO 08
ISCO 08
- Within the History program, students focus on a variety of historical periods and geographical regions, providing an in-depth understanding of the past and its significance for contemporary society. Our distinguished academic staff of accomplished historians is committed to providing an outstanding education and conducting groundbreaking research. Through engaging lectures and individualized guidance, students are encouraged to conduct their own historical research. By aiming to develop critical thinking, rigorous analysis, and effective communication skills, our faculty provides students with the resources to pursue careers in academia, research, and other fields where historical expertise is valued.
- Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.
- Understanding History as a Discipline: Recognizes history as a multi-disciplinary endeavor with its own scientific methodology, distinguishing academic rigor from popular narratives. Values the autonomy of history and historiography.
- Seriousness and Humility in Language and Discourse: Develops an awareness of the importance of evidence-based statements in historical discourse. Avoids random generalizations and distinguishes between scientifically valid and invalid claims, internalizing the necessity of grounding every statement in verifiable evidence.
- Empirical and Inductive Methodology: Grasps the empirical and inductive nature of historical methodology, understanding its connections and distinctions from other social and human sciences.
- Holistic Perspective on Historiography: Evaluates the 2,500-year journey of historiography, including its institutionalization and professionalization as an academic discipline in the 19th century. Understands what has changed and remained consistent in historiography from Herodotus and Thucydides onward, building a professional ethos grounded in a commitment to uncovering the truths of past societies.
- Learning History vs. Learning Historiography: Distinguishes between acquiring historical knowledge and mastering historiographical methods. Gains proficiency in primary and secondary sources through coursework, recognizing the necessity of working with primary sources for historical research while appreciating the richness of secondary literature.
- Historical Thinking and Reasoning: Understands the essence of historical reasoning, analyzing events, processes, societies, and periods within their constraints and conditions. Applies fundamental historical reasoning skills to diverse sets of primary sources.
- Specialization and Limitations of Historians: Acknowledges that no historian can master everything. Recognizes the specialization of historiography into periods, geographies, civilizations, cultures, and the languages necessary for their study.
- History as a Dialogue Between Past and Present: Reflects on the evolving questions posed to history based on contemporary experiences, appreciating that learning and relearning history is an endless process. Applies this principle to learning and research.
- Curiosity and Lifelong Learning: Fosters a growing curiosity about history, attending conferences, exploring libraries, and tracking new historical publications globally. Develops habits such as regularly reading history journals, exploring book reviews, and associating specific journals with specialized fields.
- Cultural Enrichment: Recognizes history as a cultural pursuit, understanding that a rich cultural background is essential for becoming a good historian. Engages in extracurricular activities, explores Turkish and world literature, visits museums and exhibitions, listens to music, and develops systematic knowledge of cinema.
- Building Factographic and Bibliographic Memory: Constructs a memory of historical facts and literature, noting not only content but also authors and titles. Gains familiarity with the fields and experts in contemporary historiography.
- Core Historical Knowledge: Establishes a foundation in at least three of six key areas: (a) world history, (b) Islamic history, (c) Ottoman history, (d) modern Middle Eastern history, (e) 19th-20th century European history, and (f) modern Turkish history, while branching into elective areas.
- Language Proficiency: Attains robust language skills, including English at a minimum C2 level. Completes four semesters each of Modern Turkish and Arabic, achieving B2 proficiency. Additional coursework in Ottoman Turkish and/or Persian provides a strong foundation in research languages for Ottoman-Turkish historiography.
- Document Reading and Analysis Skills: Develops initial skills in reading and analyzing historical documents. Can read, understand, and summarize transcribed primary sources in modern languages with precision.
- Academic Writing Proficiency: Gains experience in academic writing through frequent assignments ranging from 1,000 to 2,000 words in nearly all courses. Demonstrates proficiency in footnotes, citations, and bibliography. By the senior year, plans and writes 10-15 page research papers. Honors students may complete a 25-30 page thesis.
- Interdisciplinary Knowledge and Employability: Enrolls in a wide range of elective courses, gaining insight into other social sciences. Participates in double major or minor programs and engages with an international and multicultural student body, enhancing adaptability and employability in various fields.
- Critical and Analytical Thinking
- Theoretical, Methodological, and Practical Knowledge
- Multidisciplinary Perspective
- Multilingual Proficiency
- Individual, Social, and Learning Skills
- Cultural Awareness and Communication Competence
Grading System and Academic Regulations
Article 28 - Ibn Haldun University Undergraduate Education, Instruction, and Examination Regulations:
- The grading system uses letter grades to indicate students' achievement levels in courses. The corresponding letter grades, grade points, and their meanings are outlined below:
a) Letter Grade System
Letter Grade |
Achievement Status |
Grade Point |
AA |
Successful |
4.00 |
BA |
Successful |
3.50 |
BB |
Successful |
3.00 |
CB |
Successful |
2.50 |
CC |
Successful |
2.00 |
DC |
Conditionally Successful |
1.50 |
DD |
Conditionally Successful |
1.00 |
FF |
Failed |
0.00 |
IA |
Absent-Failed |
0.00 |
b) Temporary and Permanent Notations on Transcripts
In addition to letter grades, the following symbols may appear on transcripts with their respective meanings:
CW: Indicates the student has withdrawn from the course during the semester.
E: Represents courses passed through an exemption exam. Does not contribute to GPA.
LA: Indicates the student was on leave during the semester.
NP: Indicates the student did not attend the final exam. If resolved within two weeks after the final exam period, it is replaced by the earned grade; otherwise, it becomes FF for credit-bearing courses or U for non-credit courses.
R: Indicates courses that are being repeated.
S: Indicates a pass in non-credit courses that do not affect the GPA.
U: Indicates failure in non-credit courses that do not affect the GPA.
W: Indicates withdrawal from a course. Does not contribute to GPA.
Article 29 - Calculation of Grade Point Averages and Academic Standin
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Article 5
1.Admission to faculties affiliated with the university is conducted through placement by ÖSYM (Student Selection and Placement Center) based on the results of the centralized examination organized by ÖSYM.
Article 6
1.New student registrations to the university can be completed either online (via e-Government portal) or in person, in accordance with the provisions of the relevant legislation and within the dates specified and announced by ÖSYM. For in-person registration, candidates must apply to the Office of Student Affairs.
2.To finalize enrollment in undergraduate programs, students must:
Have been placed in the relevant program by ÖSYM, and
Not be currently enrolled in a formal education program at another higher education institution that admits students within its quota.
3.The documents required for enrollment and the procedures to be followed are determined by the university’s relevant boards in compliance with the relevant legislation and announced on the university’s website. Additional regulations regarding student registration procedures are outlined in Article 6 of the Ibn Haldun University Undergraduate Education, Instruction, and Examination Regulations.
Special Admission Requirements
International Students: Admission of international students is carried out in accordance with the relevant legislation. Quotas, application and registration dates, and tuition fees for international students are determined by the Senate and approved by the Board of Trustees.
Transfers and Dual Programs:
Regulations regarding internal and external transfers, vertical transfers, double major (ÇAP), and minor programs (YAP) are determined by the Senate within the framework of the Higher Education Law No. 2547, and the provisions of the Regulation on Transfers Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfers Between Institutions, published in the Official Gazette dated April 24, 2010, and numbered 27561, as well as other relevant legislation.
International and National Student Exchange Programs:
Student exchange programs are implemented based on agreements between Ibn Haldun University and other universities, both domestic and international, as well as the principles established by YÖK (Council of Higher Education).
Provisions regarding student exchange are governed by Article 9 of the Ibn Haldun University Undergraduate Education, Instruction, and Examination Regulations.
find skill-based jobs anywhere (involving critical reading, textual analysis, problem solving, expository writing, and also their languages);
find culture-based jobs everywhere (involving familiarity with, or at least sensitivity to, other cultures and societies);
go into teaching in secondary education;
go into journalism or the media (or anything that requires sophisticated snd unbiased knowledge about the outside world);
(in their respective countries, including of course Turkey) go into bureaucracy, diplomacy, the civil service;
go into multinational corporations, or into national or international ngo’s (or anything that requires cross-cultural translation, or combining the local and the global);
(last but not least, though it is not for everyone) pursue and MA and then a PhD in preparation for an academic career.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.
