Yeterlilik Kodu | TR0030008806 | |
Yeterlilik Adı | Tarih Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Taşlıçiftlik Yerleşkesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bölümümüz tarihçi yetiştirmek amacıyla bir eğitim programı yürütmektedir. Eğitim planımızda zorunlu olan derslere ek olarak öğrencilerin tarih biliminde uzmanlaşmak istedikleri alana göre seçebildikleri seçmeli dersler mevcuttur. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine tabidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav bir dönem sonu sınavına girer. Ara sınavın %40’ı, dönem sonu sınavının % 60’ı alınarak yapılan değerlendirme sonucunda başarısız olan öğrenciye bütünleme sınavı hakkı verilir. Bir öğrencinin dersten başarılı sayılması için 60 ve üzeri bir nota sahip olması gerekir. Ayrıca mezuniyet aşamasında bir dersten başarısız olduğu için mezun olamayan öğrencilere tek ders sınav hakkı tanınır. 100 üzerinden verilen başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayı karşılıkları aşağıda verilmiştir: Başarı Notu Derecesi Harf Karşılığı Katsayısı 90 – 100 Pekiyi AA 4.00 85 - 89 Pekiyi BA 3.50 75 - 84 İyi BB 3.00 70 - 74 İyi CB 2.50 60 - 69 Orta CC 2.00 55 - 59 Başarısız DC 1.50 45 - 54 Başarısız DD 1.00 40 - 44 Başarısız FD 0.50 0 - 39 Başarısız FF 0.00 DZ Devamsız DZ 0.00 GR Girmedi GR 0.00 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. Lisans bölüm ve programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen - Edebiyat, Dil vee Tarih - Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 28.08.2023 / 30.09.2025 | |
Giriş Şartı | ÖSYM sınavları sonucunda bölümümüze yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | 240 AKTS’yi sağlamak, genel not ortalaması 4 lük sitemde en az 2.00 olmak ve müfredat gerekliliklerini sağlamak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümümüz mezunları özellikle üniversiteler vb kurumlarda araştırmacı olarak yer edinebilirler. Pedagojik formasyon eğitimi alanlar, KPSS'den yeterli puan almaları durumunda MEB tarafından tarih öğretmeni olarak atanabilirler. Mezunlarımız özel eğitimi destekleyici kurumlarda tarih öğreticiliği yapabilmekte olup ayrıca arşiv, kütüphane, müze vb kurumlarda da çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030008806
ISCO 08
ISCO 08
Bölümümüz tarihçi yetiştirmek amacıyla bir eğitim programı yürütmektedir. Eğitim planımızda zorunlu olan derslere ek olarak öğrencilerin tarih biliminde uzmanlaşmak istedikleri alana göre seçebildikleri seçmeli dersler mevcuttur.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarca desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Tarih Bölümü mezunları, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Tarih Bölümü mezunları, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
- Tarih Bölümü mezunları alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliğine sahip olurlar.
- Tarih Bölümü mezunları alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Tarih Bölümü mezunları alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerilerine sahip olurlar.
- Tarih Bölümü mezunları alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma yetilerine sahip olurlar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine tabidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav bir dönem sonu sınavına girer. Ara sınavın %40’ı, dönem sonu sınavının % 60’ı alınarak yapılan değerlendirme sonucunda başarısız olan öğrenciye bütünleme sınavı hakkı verilir. Bir öğrencinin dersten başarılı sayılması için 60 ve üzeri bir nota sahip olması gerekir. Ayrıca mezuniyet aşamasında bir dersten başarısız olduğu için mezun olamayan öğrencilere tek ders sınav hakkı tanınır.
100 üzerinden verilen başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayı karşılıkları aşağıda verilmiştir:
Başarı Notu Derecesi Harf Karşılığı Katsayısı
90 – 100 Pekiyi AA 4.00
85 - 89 Pekiyi BA 3.50
75 - 84 İyi BB 3.00
70 - 74 İyi CB 2.50
60 - 69 Orta CC 2.00
55 - 59 Başarısız DC 1.50
45 - 54 Başarısız DD 1.00
40 - 44 Başarısız FD 0.50
0 - 39 Başarısız FF 0.00
DZ Devamsız DZ 0.00
GR Girmedi GR 0.00
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. Lisans bölüm ve programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen - Edebiyat, Dil vee Tarih - Coğrafya Fakülteleri
Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
28.08.2023 / 30.09.2025
ÖSYM sınavları sonucunda bölümümüze yerleştirilmiş olmak.
Bölümümüz mezunları özellikle üniversiteler vb kurumlarda araştırmacı olarak yer edinebilirler. Pedagojik formasyon eğitimi alanlar, KPSS'den yeterli puan almaları durumunda MEB tarafından tarih öğretmeni olarak atanabilirler. Mezunlarımız özel eğitimi destekleyici kurumlarda tarih öğreticiliği yapabilmekte olup ayrıca arşiv, kütüphane, müze vb kurumlarda da çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030008806 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in History | |
Awarding Body | Tokat Gaziosmanpaşa University | |
Awarding Body Contact | Responsible Institution Contact Information Tokat Gaziosmanpaşa University, Taşlıçiftlik Campus, 60250 Tokat | |
Awarding Body Url | http://www.gop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Our department is designed to raise historians. In our curriculum, besides must courses, there are also electives courses for to students who want to focus on a specific field of history. | |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal, open or distant education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info | Students are subject to the codes of Tokat Gaziosmanpaşa University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulations. Students take at least one midterm and one final exam for each course. As a result of the evaluation made by taking 40% of the midterm exam and 60% of the final exam , students who failed are given the right to take a make-up exam. In order for a student to be considered successful in a course, they must have a grade of 60 or above. In addition, students who fail a course at the graduation stage and cannot graduate are given the right to take a single course exam. The success degrees expressed by the success grades given out of 100 and their coefficient equivalents are given below: Grade Degree Letter Equivalent Coefficient 90 – 100 Very good AA 4.00 85 - 89 Very good BA 3.50 75 - 84 Good BB 3.00 70 - 74 Good CB 2.50 60 - 69 Moderate CC 2.00 55 - 59 Unsuccessful DC 1.50 45 - 54 Unsuccessful DD 1.00 40 - 44 Unsuccessful FD 0.50 0 - 39 Unsuccessful FF 0.00 DZ Absent DZ 0.00 GR Missed the exam GR 0.00 | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs;
1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they’re successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year . YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Science, Literature, Science- iterature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK) 28.08.2023/30.09.2025 | |
Access Requirements | Having replaced to our department after the OSYM exams. | |
Conditions for Success | Providing 240 ECTS, minimum 2.00 over 4 grading system and curriculum requirements. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates can be researcher in different institutions like universities. The ones who has already taken pedagogic formation can be teachers in state schools after getting enough points in KPSS. Our graduates can also work in private schools, archives, libraries and museums etc | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030008806
ISCO 08
ISCO 08
Our department is designed to raise historians. In our curriculum, besides must courses, there are also electives courses for to students who want to focus on a specific field of history.
Education and training are provided in the form of formal, open or distant education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- History Department graduates have advanced theoretical and practical knowledge supported by course materials, practical tools and materials, research methods and techniques, and other resources with up-to-date information, based on the competences they have gained in their field.
- History Department graduates, theoretical and applied sciences they acquire in their field; education, research and collection services, solutions and applications.
- History Department graduates evaluate their knowledge and skills in their fields with a critical approach.
- History Department graduates develop a positive attitude towards lifelong learning.
- The Department of History informs the graduates, related persons and institutions in their fields and conveys their thoughts to them, puts forward theoretical and practical suggestions for solutions to problems.
- Graduates of the Department of History support quantitative and qualitative support for solutions to problems related to their field and share this data with various non-expert and non-expert persons and institutions through various means of communication.
- Ability to carry out an advanced study independently in the field of History Department graduates.
- They have the competence to plan and manage the activities for the development of employees under the responsibility of a project.
- To be able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of History Department graduates.
- To be able to determine learning needs and to guide learning.
- To be able to inform related persons and institutions about subjects related to History Department graduates; to be able to transfer ideas and suggestions for solutions to problems in writing and verbally.
- To be able to share ideas and suggestions for solutions to problems with experts and non-experts by supporting quantitative and qualitative data.
- At the minimum level of European Computer Use License required by their field, they have the ability to use computer and communication and information technologies together with advanced software.
- History Department graduates to comply with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, implementing and announcing results related to the field.
- They have the competence to have universalism of social rights, social justice, protection of quality culture and cultural values and adequate consciousness on environmental protection, occupational health and safety issues.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Students are subject to the codes of Tokat Gaziosmanpaşa University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulations. Students take at least one midterm and one final exam for each course. As a result of the evaluation made by taking 40% of the midterm exam and 60% of the final exam , students who failed are given the right to take a make-up exam. In order for a student to be considered successful in a course, they must have a grade of 60 or above. In addition, students who fail a course at the graduation stage and cannot graduate are given the right to take a single course exam.
The success degrees expressed by the success grades given out of 100 and their coefficient equivalents are given below:
Grade Degree Letter Equivalent Coefficient
90 – 100 Very good AA 4.00
85 - 89 Very good BA 3.50
75 - 84 Good BB 3.00
70 - 74 Good CB 2.50
60 - 69 Moderate CC 2.00
55 - 59 Unsuccessful DC 1.50
45 - 54 Unsuccessful DD 1.00
40 - 44 Unsuccessful FD 0.50
0 - 39 Unsuccessful FF 0.00
DZ Absent DZ 0.00
GR Missed the exam GR 0.00
To monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
- The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they’re successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year . YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Science, Literature, Science- iterature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK)
Accreditation Start/End Date:
28.08.2023/30.09.2025
Having replaced to our department after the OSYM exams.
Our graduates can be researcher in different institutions like universities. The ones who has already taken pedagogic formation can be teachers in state schools after getting enough points in KPSS. Our graduates can also work in private schools, archives, libraries and museums etc
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
