Yeterlilik Kodu

TR0030014481

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Amaç: Tarihi süreçte meydana gelen olayları ve olguları çağdaş yöntemlerle tartışıp araştıran, akademik çalışmalar sonucu meydana gelen bilgi değişikliklerini ve konulara yönelik yaklaşım farklılıklarını takip edebilme ve öğrenebilme yöntemini edinen bu donanımla alanlarındaki gelişmeleri yakından takip eden ve edindiği bilgi ve yaklaşımları çevresiyle paylaşabilen bir öğrenci profili oluşmasına yönelik bir program uygulamak.
  • Hedef: Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilen, tarihi bir temelden kaynaklanan günlük sorunlara tarihi açıdan bakabilen ve tarihi çıkarımlarda bulunabilen, sürekli kendini yenileyebilen, bilgiye ulaşabilen eğitim kurumlarında öğretmen, kamu ve özel kurumlarda araştırmacı olarak görev alabilecek becerileri kazanmasına yardım etmek.
  • Genel kültür ve tarihte yardımcı bilimlerle ilgili, güncel bilgileri içeren kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerilere sahiptir. Bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır.
  • Alanında gerçekleştirilmiş araştırmaları ve yayınları takip eder.
  • Tarihi temalarla ilgili kamuyu bilgilendirme ve kamuoyu oluşturmada inisiyatif alır.
  • Kamuyu bulunduğu bölgenin tarihi geçmişi hakkında bilgilendirecek bilgi donanımına sahiptir.
  • Lisans eğitimi sonrası yaşadığı yerde yer alan tarihi kaynakları toplama ve değerlendirmede bulunarak yerel ve milli tarih araştırmalarına katkıda bulunacak yeterlilikte alt yapıya sahip olur.
  • Tarih alanının gerektirdiği oranda bilgisayar donanımına sahiptir.
  • Çağdaş bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Yapacağı çalışmalar sonucu elde edeceği bilgi ve yaklaşımların paylaşımında toplumsal, insanî, bilimsel ve milli değerleri gözetir.
  • Milli ve evrensel değerleri kavramış, Atatürk ilkelerine bağlı yeni bilgi ve fikirlere açıktır.
  • İnsanlık tarihini, temel insanî değerleri ve demokrasiyi tanıyıp tanıtacak ve yayacak donanıma sahiptir.
  • Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir.
  • Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
  • Tarihe konu olan olgular hakkında bağımsız olarak araştırma ve inceleme yapma ve bunları yazıya dökme veya bu konularda dersler ve konferanslar verme yetisi kazanır.
  • İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir.
  • Alanı ile ilgili toplumu aydınlatacak etkinliklerde görev alabilir.
  • Tarih araştırmaları dersleri ve konferanslar verme gib konularda yetkinlik kazanır.
  • Tarihle ilgili konularda yayın yapma, dergi çıkarma, toplumsal projeler organize etme vs. becerisi kazanır.
  • Tarih bilgisi ile diğer alanlarda mukayeseler yapma, danışmanlık yapma ve topluma katkı sağlama yetisi kazanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümümüzde bir ara sınav ve bir final sınavı olmak üzere her yarıyıl iki sınav yapılmakta, ara sınav %40, final sınavı %60 oranında başarı notuna etkide bulunmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrencilerin üniversite sınavından en az Tarih I. Öğretimi için 383.225 puan, II. Öğretimi için de 376.087 puan almaları gerekir.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 144 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pedagojik formasyon eğitimi alanlar, KPSS’den yeterli puanı almaları durumunda MEB tarafından tarih öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Mezunlarımız özel, eğitimi destekleyici kurumlarda tarih öğreticiliği üzerine çalışabilmektedirler. Bununla birlikte, kamu hizmeti, yerel, bölgesel idare, personel yönetimi, gazetecilik, uluslar arası organizasyonlar, turizm, kültürel mirasın yönetimi ve değerlendirilmesi ve arşivler, müzeler, kütüphaneler de dâhil olmak üzere bunların yan dallarında istihdam olanağı mevcuttur.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014481


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Amaç: Tarihi süreçte meydana gelen olayları ve olguları çağdaş yöntemlerle tartışıp araştıran, akademik çalışmalar sonucu meydana gelen bilgi değişikliklerini ve konulara yönelik yaklaşım farklılıklarını takip edebilme ve öğrenebilme yöntemini edinen bu donanımla alanlarındaki gelişmeleri yakından takip eden ve edindiği bilgi ve yaklaşımları çevresiyle paylaşabilen bir öğrenci profili oluşmasına yönelik bir program uygulamak.
  • Hedef: Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilen, tarihi bir temelden kaynaklanan günlük sorunlara tarihi açıdan bakabilen ve tarihi çıkarımlarda bulunabilen, sürekli kendini yenileyebilen, bilgiye ulaşabilen eğitim kurumlarında öğretmen, kamu ve özel kurumlarda araştırmacı olarak görev alabilecek becerileri kazanmasına yardım etmek.
  • Genel kültür ve tarihte yardımcı bilimlerle ilgili, güncel bilgileri içeren kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerilere sahiptir. Bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır.
  • Alanında gerçekleştirilmiş araştırmaları ve yayınları takip eder.
  • Tarihi temalarla ilgili kamuyu bilgilendirme ve kamuoyu oluşturmada inisiyatif alır.
  • Kamuyu bulunduğu bölgenin tarihi geçmişi hakkında bilgilendirecek bilgi donanımına sahiptir.
  • Lisans eğitimi sonrası yaşadığı yerde yer alan tarihi kaynakları toplama ve değerlendirmede bulunarak yerel ve milli tarih araştırmalarına katkıda bulunacak yeterlilikte alt yapıya sahip olur.
  • Tarih alanının gerektirdiği oranda bilgisayar donanımına sahiptir.
  • Çağdaş bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Yapacağı çalışmalar sonucu elde edeceği bilgi ve yaklaşımların paylaşımında toplumsal, insanî, bilimsel ve milli değerleri gözetir.
  • Milli ve evrensel değerleri kavramış, Atatürk ilkelerine bağlı yeni bilgi ve fikirlere açıktır.
  • İnsanlık tarihini, temel insanî değerleri ve demokrasiyi tanıyıp tanıtacak ve yayacak donanıma sahiptir.
  • Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir.
  • Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
  • Tarihe konu olan olgular hakkında bağımsız olarak araştırma ve inceleme yapma ve bunları yazıya dökme veya bu konularda dersler ve konferanslar verme yetisi kazanır.
  • İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir.
  • Alanı ile ilgili toplumu aydınlatacak etkinliklerde görev alabilir.
  • Tarih araştırmaları dersleri ve konferanslar verme gib konularda yetkinlik kazanır.
  • Tarihle ilgili konularda yayın yapma, dergi çıkarma, toplumsal projeler organize etme vs. becerisi kazanır.
  • Tarih bilgisi ile diğer alanlarda mukayeseler yapma, danışmanlık yapma ve topluma katkı sağlama yetisi kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümümüzde bir ara sınav ve bir final sınavı olmak üzere her yarıyıl iki sınav yapılmakta, ara sınav %40, final sınavı %60 oranında başarı notuna etkide bulunmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrencilerin üniversite sınavından en az Tarih I. Öğretimi için 383.225 puan, II. Öğretimi için de 376.087 puan almaları gerekir.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 144 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Pedagojik formasyon eğitimi alanlar, KPSS’den yeterli puanı almaları durumunda MEB tarafından tarih öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Mezunlarımız özel, eğitimi destekleyici kurumlarda tarih öğreticiliği üzerine çalışabilmektedirler. Bununla birlikte, kamu hizmeti, yerel, bölgesel idare, personel yönetimi, gazetecilik, uluslar arası organizasyonlar, turizm, kültürel mirasın yönetimi ve değerlendirilmesi ve arşivler, müzeler, kütüphaneler de dâhil olmak üzere bunların yan dallarında istihdam olanağı mevcuttur.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014481

Qualification Title
Tarih Lisans Diploması
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Purpose: purpose of historian researchs case and fact occuring during history with contemporary methot, purpose of historian can obtain methot finding out and following discrepancies of approach and information changing occuring with academic.
  • So, historian obtains the equipment can follow closely development in self area.
  • Historian with obtaining information and approach creates the student profile sharing.
  • Target: Target of historian relates cause and effect among cases and historian survey historicaly problem causing a base of historical and draw conclusion historicaly, historian helps tat ıts students obtain skill employing as researchs in public and private establishment which self constantly.
  • Historian has information and craft higly which is supported with another scientific resources, practicing equipment, books containing current informations interested in liberal education and asistatnt science to history.
  • Historian follows investigation and publication conducting in self profession Historian takes responsibility interested in informing to public opinion and creating public opinion.
  • Historian has information to public opinion for informing as regards history backgraund of area.
  • Graduates will be able to collect and evaluate historical data in order to contribute local and national history studies.
  • Students can be able to use modern information and communication technologies. (they can be able to use computer as required by history department)
  • Students consider social,national and humanitarian values while sharing the knowlege they have.
  • Students perfectly understand national and universal values.
  • They are loyal to principles of Atatürk and they are open to new ideas.
  • Students wil have the enough knowlege of history of humanity, basic humanitarian values and democracy.
  • Students will be able to express an opinion about past instutions and mentality of society.
  • Students will be able to understand historical languages.
  • Students will be able to engage in professional dissemination of their work by presenting their research at conferences.
  • Historian can detect how he/she research theme invastigating and know area of researching an scope and tıme and location historian can take office activity illuminating its society as regargs ıts field.
  • Historian can give lectures and conferences within the framework his/her field.
  • Historian can beam at casei magazine publishing, organize sociatial protect etc.
  • Historian can comperate another field and consulte and contribute to its society.
Key Competencies-
Further Info

In history department there is one midterm exam and one final exam, total of two exams per term. Mid term exam affects final grade % 40, and final exam affect it % 60.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students must have 383.225 point at least for first education, 376.087 point et least for secondary education

Conditions for SuccessStudents must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 144 ECTS).
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates, who have pedagogic formation and obtain sufficient score in KPSS (Civil Servant Election Exam), can be assigned history teacher by the Ministry of the National Education. Besides, there are employment opportunity in public utility, local and regional administration, personnel management, journalism, international organizations, tourism, administration and evaluation of cultural heritage, archives, museums, libraries and lateral branches of these.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014481


Qualification Title
Tarih Lisans Diploması

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Purpose: purpose of historian researchs case and fact occuring during history with contemporary methot, purpose of historian can obtain methot finding out and following discrepancies of approach and information changing occuring with academic.
  • So, historian obtains the equipment can follow closely development in self area.
  • Historian with obtaining information and approach creates the student profile sharing.
  • Target: Target of historian relates cause and effect among cases and historian survey historicaly problem causing a base of historical and draw conclusion historicaly, historian helps tat ıts students obtain skill employing as researchs in public and private establishment which self constantly.
  • Historian has information and craft higly which is supported with another scientific resources, practicing equipment, books containing current informations interested in liberal education and asistatnt science to history.
  • Historian follows investigation and publication conducting in self profession Historian takes responsibility interested in informing to public opinion and creating public opinion.
  • Historian has information to public opinion for informing as regards history backgraund of area.
  • Graduates will be able to collect and evaluate historical data in order to contribute local and national history studies.
  • Students can be able to use modern information and communication technologies. (they can be able to use computer as required by history department)
  • Students consider social,national and humanitarian values while sharing the knowlege they have.
  • Students perfectly understand national and universal values.
  • They are loyal to principles of Atatürk and they are open to new ideas.
  • Students wil have the enough knowlege of history of humanity, basic humanitarian values and democracy.
  • Students will be able to express an opinion about past instutions and mentality of society.
  • Students will be able to understand historical languages.
  • Students will be able to engage in professional dissemination of their work by presenting their research at conferences.
  • Historian can detect how he/she research theme invastigating and know area of researching an scope and tıme and location historian can take office activity illuminating its society as regargs ıts field.
  • Historian can give lectures and conferences within the framework his/her field.
  • Historian can beam at casei magazine publishing, organize sociatial protect etc.
  • Historian can comperate another field and consulte and contribute to its society.

Key Competencies
-

Further Info

In history department there is one midterm exam and one final exam, total of two exams per term. Mid term exam affects final grade % 40, and final exam affect it % 60.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students must have 383.225 point at least for first education, 376.087 point et least for secondary education


Conditions for Success
Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 144 ECTS).

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates, who have pedagogic formation and obtain sufficient score in KPSS (Civil Servant Election Exam), can be assigned history teacher by the Ministry of the National Education. Besides, there are employment opportunity in public utility, local and regional administration, personnel management, journalism, international organizations, tourism, administration and evaluation of cultural heritage, archives, museums, libraries and lateral branches of these.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address