Yeterlilik Kodu | TR0030014481 | |
Yeterlilik Adı | Tarih Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | OndokuzMayıs Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.omu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Tarihçi yetiştirmek amacıyla bir eğitim programı yürütmektedir. Programda alana özgü zorunlu dersler yanı sıra öğrencilerin ilgi alanlarına göre seçmeli dersler mevcuttur. Bununla birlikte ilgili alandaki her hizmet sahasında ya da iletişimde yetişmiş personel sağlamak da hedefler arasındadır. Bunu sağlamak için teorik derslerin yanında Tarihi Saha Araştırmaları ve Bitirme Projesi gibi uygulamaya yönelik dersler de bulunmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Sınıf, seminer salonları ve tarihi Araştırma sahaları da eğitim ortamlarındandır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği. 2. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 3. Verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yetkinliği. 4. İleri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği. 5. Vatandaşlık yetkinliği. 6. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Başarı notu, öğrencilerin dönem/yıl içi değerlendirme notu ile dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notlarının 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. Öğrencilerin başarı notlarının hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Birimlerde mutlak ve bağıl değerlendirme sistemlerinden hangisinin kullanılacağı, birim kurulunun önerisi ve Senato onayı ile belirlenir. (2) Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşulları ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar, Senato tarafından belirlenir. (3) Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 puan üzerinden en az 50 puan alamayan öğrenciler başarısız sayılır. Bu sınır, ilgili birim kurulunun önerisi ve Senato kararı ile değiştirilebilir. Bütünleme sınavı yapılmayan ve dönem içi değerlendirmenin ağırlıklı olduğu birimlerde derslerden başarılı sayılmak için dönem/yıl sonu sınavından asgari bir not alma koşulu aranmaz. (4) Öğrencinin KM ve G notu aldığı dersler, GANO hesabında dikkate alınmaz. (5) Harfle ilan edilen başarı notları ile bunların ağırlık katsayıları/anlamları aşağıdaki şekildedir:
4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.00 FF 0.00 FD 0.00 FG KM G | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği ( FEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 15.04.2024 / 30.09.2027 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 144 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik. 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik. 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği. | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030014481
ISCO 08
ISCO 08
Tarihçi yetiştirmek amacıyla bir eğitim programı yürütmektedir.
Programda alana özgü zorunlu dersler yanı sıra öğrencilerin ilgi alanlarına göre seçmeli dersler mevcuttur. Bununla birlikte ilgili alandaki her hizmet sahasında ya da iletişimde yetişmiş personel sağlamak da hedefler arasındadır. Bunu sağlamak için teorik derslerin yanında Tarihi Saha Araştırmaları ve Bitirme Projesi gibi uygulamaya yönelik dersler de bulunmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Sınıf, seminer salonları ve tarihi Araştırma sahaları da eğitim ortamlarındandır.
- Tarihi temalarla ilgili kamuyu bilgilendirme ve kamuoyu oluşturmada inisiyatif alır.
- Kamuyu bulunduğu bölgenin tarihi geçmişi hakkında bilgilendirecek bilgi donanımına sahiptir.
- Lisans eğitimi sonrası yaşadığı yerde yer alan tarihi kaynakları toplama ve değerlendirmede bulunarak yerel ve milli tarih araştırmalarına katkıda bulunacak yeterlilikte alt yapıya sahip olur.
- Tarih alanının gerektirdiği oranda bilgisayar donanımına sahiptir.
- Çağdaş bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Yapacağı çalışmalar sonucu elde edeceği bilgi ve yaklaşımların paylaşımında toplumsal, insanî, bilimsel ve milli değerleri gözetir.
- Milli ve evrensel değerleri kavramış, Atatürk ilkelerine bağlı yeni bilgi ve fikirlere açıktır.
- İnsanlık tarihini, temel insanî değerleri ve demokrasiyi tanıyıp tanıtacak ve yayacak donanıma sahiptir.
- Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir.
- Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
- Tarihe konu olan olgular hakkında bağımsız olarak araştırma ve inceleme yapma ve bunları yazıya dökme veya bu konularda dersler ve konferanslar verme yetisi kazanır.
- İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir.
- Alanı ile ilgili toplumu aydınlatacak etkinliklerde görev alabilir.
- Tarih araştırmaları dersleri ve konferanslar verme gib konularda yetkinlik kazanır.
- Tarihle ilgili konularda yayın yapma, dergi çıkarma, toplumsal projeler organize etme vs. becerisi kazanır.
- Tarih bilgisi ile diğer alanlarda mukayeseler yapma, danışmanlık yapma ve topluma katkı sağlama yetisi kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği.
2. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
3. Verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yetkinliği.
4. İleri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği.
5. Vatandaşlık yetkinliği.
6. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
(1) Başarı notu, öğrencilerin dönem/yıl içi değerlendirme notu ile dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notlarının 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. Öğrencilerin başarı notlarının hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Birimlerde mutlak ve bağıl değerlendirme sistemlerinden hangisinin kullanılacağı, birim kurulunun önerisi ve Senato onayı ile belirlenir.
(2) Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşulları ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar, Senato tarafından belirlenir.
(3) Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 puan üzerinden en az 50 puan alamayan öğrenciler başarısız sayılır. Bu sınır, ilgili birim kurulunun önerisi ve Senato kararı ile değiştirilebilir. Bütünleme sınavı yapılmayan ve dönem içi değerlendirmenin ağırlıklı olduğu birimlerde derslerden başarılı sayılmak için dönem/yıl sonu sınavından asgari bir not alma koşulu aranmaz.
(4) Öğrencinin KM ve G notu aldığı dersler, GANO hesabında dikkate alınmaz.
(5) Harfle ilan edilen başarı notları ile bunların ağırlık katsayıları/anlamları aşağıdaki şekildedir:
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.00 FF
0.00 FD
0.00 FG
KM
G
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği ( FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 15.04.2024 / 30.09.2027
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik.
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik.
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği.
Belge sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030014481 | |
Qualification Title | History Bachelor's Degree | |
Awarding Body | Ondokuz Mayıs University | |
Awarding Body Contact | Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun | |
Awarding Body Url | https://www.omu.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | A training program is being carried out for the purpose of paying historians. In addition to field-specific compulsory courses, the program also includes elective courses based on interest. In addition, obtaining personnel trained in the relevant field of service or communication is among the targets. To ensure this, in addition to theoretical courses, there are also practical courses such as Historical Field Research and Graduation Project. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. Classrooms, seminar halls and historical research areas are also educational environments. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence. 2. Personal, social and learning to learn competence 3. Competency to interpret and evaluate data. 4. Competency to carry out advanced work independently. 5. Civic competence. 6. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | (1) The grade point represents the 4-point scale equivalent of the raw grade point average calculated by taking into account the midterm and final exam scores of the students according to the prescribed weights. Relative or absolute evaluation system is used in the calculation of students' grade points. Whether the relative or absolute evaluation system will be used in the units is determined by the proposal of the unit council and the approval of the Senate. (2) The principles of measurement and evaluation for relative and absolute evaluation systems, the conditions and limits for participation in the grade point calculation in the relative evaluation system, and the principles regarding the success levels are determined by the Senate. (3) In both evaluation systems, students who do not take the final exam or makeup exam for a course and who cannot score at least 50 points out of 100 in this exam are considered unsuccessful. This limit may be changed by the proposal of the relevant unit council and the Senate decision. In units where makeup exams are not held and where midterm evaluations are weighted, there is no minimum grade requirement for passing the course from the final exam. (4) The courses for which the student receives KM and G grades are not taken into account in the calculation of the CGPA. (5) The letter grades and their weight coefficients/meanings announced are as follows for the academic units of the university. 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.00 FF 0.00 FD 0.00 FG KM G | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student, in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. It is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |
Access Requirements | 1. To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions. 2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. | |
Conditions for Success | Achieving a minimum of 240 ECTS course credits and fulfilling other obligations determined by the relevant higher education institution, if any. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1.Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree. 2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate undergraduate diplomas. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer. 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs. 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation. | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030014481
ISCO 08
ISCO 08
A training program is being carried out for the purpose of paying historians. In addition to field-specific compulsory courses, the program also includes elective courses based on interest. In addition, obtaining personnel trained in the relevant field of service or communication is among the targets. To ensure this, in addition to theoretical courses, there are also practical courses such as Historical Field Research and Graduation Project.
Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. Classrooms, seminar halls and historical research areas are also educational environments.
- Historian has information and craft higly which is supported with another scientific resources, practicing equipment, books containing current informations interested in liberal education and asistatnt science to history.
- Historian follows investigation and publication conducting in self profession Historian takes responsibility interested in informing to public opinion and creating public opinion.
- Historian has information to public opinion for informing as regards history backgraund of area.
- Graduates will be able to collect and evaluate historical data in order to contribute local and national history studies.
- Students can be able to use modern information and communication technologies. (they can be able to use computer as required by history department)
- Students consider social,national and humanitarian values while sharing the knowlege they have.
- Students perfectly understand national and universal values.
- They are loyal to principles of Atatürk and they are open to new ideas.
- Students wil have the enough knowlege of history of humanity, basic humanitarian values and democracy.
- Students will be able to express an opinion about past instutions and mentality of society.
- Students will be able to understand historical languages.
- Students will be able to engage in professional dissemination of their work by presenting their research at conferences.
- Historian can detect how he/she research theme invastigating and know area of researching an scope and tıme and location historian can take office activity illuminating its society as regargs ıts field.
- Historian can give lectures and conferences within the framework his/her field.
- Historian can beam at casei magazine publishing, organize sociatial protect etc.
- Historian can comperate another field and consulte and contribute to its society.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence.
2. Personal, social and learning to learn competence
3. Competency to interpret and evaluate data.
4. Competency to carry out advanced work independently.
5. Civic competence.
6. Cultural awareness and expression competence
(1) The grade point represents the 4-point scale equivalent of the raw grade point average calculated by taking into account the midterm and final exam scores of the students according to the prescribed weights. Relative or absolute evaluation system is used in the calculation of students' grade points. Whether the relative or absolute evaluation system will be used in the units is determined by the proposal of the unit council and the approval of the Senate.
(2) The principles of measurement and evaluation for relative and absolute evaluation systems, the conditions and limits for participation in the grade point calculation in the relative evaluation system, and the principles regarding the success levels are determined by the Senate.
(3) In both evaluation systems, students who do not take the final exam or makeup exam for a course and who cannot score at least 50 points out of 100 in this exam are considered unsuccessful. This limit may be changed by the proposal of the relevant unit council and the Senate decision. In units where makeup exams are not held and where midterm evaluations are weighted, there is no minimum grade requirement for passing the course from the final exam.
(4) The courses for which the student receives KM and G grades are not taken into account in the calculation of the CGPA.
(5) The letter grades and their weight coefficients/meanings announced are as follows for the academic units of the university.
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.00 FF
0.00 FD
0.00 FG
KM
G
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student, in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
It is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
1. To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
1.Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate undergraduate diplomas.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer.
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs.
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation.
The qualification is valid at all times.
