Yeterlilik Kodu

TR0030017280

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİzmir Demokrasi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜçkuyular Mahallesi, Gürsel Aksel Bulvarı, No:14 35140 Karabağlar/İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.idu.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih malzemeyi değerlendirme ve sonuçları yorumlama becerisi Tarih uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri, malzeme ve uygulama araçlarını kullanabilme.
  • Tarih uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri, malzeme ve uygulama araçlarını kullanabilme.
  • Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim ve teknoloji konularında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
  • Ülkemizde yer alan ve dünya kültür mirasının verileri olan kültür varlıklarını koruyabilme, gelecek kuşaklara aktarabilme ve bunları dünyaya tanıtabilme.
  • Tarihnin temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olma.
  • Tarih alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılma.
  • Tarihî verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilme.
  • Tarihî sit alanlarındaki arazi çalışmalarında proje oluşturabilme ya da projelerde sorumluluk alabilme.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak.
  • Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme.
  • Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları gerçekleştirdiği yörelerde etkinlikler düzenleyip ve uygulayabilme.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar ve değerlendirme; sınavlar, ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı, muafiyet sınavı, uygulama sınavı, sözlü sınav, mazeret sınavı, yeterlilik sınavı ve ek sınavlardır. Bu sınavlar yazılı, sözlü, yazılı-sözlü ve uygulamalı olarak yapılabilir. Her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılır. Bütünleme sınavları, yarıyıl/yıl sonunda, final sınavında başarılı olamayan öğrencilere, ilgili birim yönetim kurulunca belirlenen bir tarihte bir defaya mahsus olmak üzere yapılan sınavlardır. Bu sınavlarda alınan not, final sınavında alınan not gibi değerlendirilir. Mazeret sınavı ve tek ders sınavı Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında, sadece ara sınavlara giremeyen öğrencilere, mazeretini gösterir belgeyi aldığı tarihten itibaren on beş iş günü içerisinde bir dilekçe ile birlikte öğrenci işlerine teslim etmesi halinde ilgili yönetim kurulu kararıyla mazeret sınavı yapılır. Başarı değerlendirmesi ve notlar Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı en az %40, en çok %60 olabilir. Bir dersin başarı notu, dersin başarı ortalaması esas alınarak bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak hesaplanır. Başarı Notu Katsayı Anlamı Puanı AA 4,00 Pekiyi 90-100 BA 3,50 İyi-Pekiyi 85-89 BB 3,00 İyi 80-84 CB 2,50 Orta-İyi 70-79 CC 2,00 Orta 60-69 DC 1,50 Zayıf-Orta 55-59 DD 1,00 Zayıf 45-54 FF 0,00 Başarısız 44 ve altı GR 0,00 Girmedi YT Yeterli YZ Yetersiz MU Muaf DZ Devamsız başarısız Öğrencinin bir dersten başarılı sayılması için bu dersten YT, DD veya üstünde bir not alması gerekir. Devam koşulunu yerine getirmesine rağmen FF veya YZ notu alan öğrenci ilgili dersten başarısız sayılır. Bağıl değerlendirme yöntemi uygulama esaslarına göre hesaplanan ham başarı notu 45 ve altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmadan FF, ham başarı notu; 60 ve üstünde olup, bağıl notu DC ve altında olan öğrenciler bağıl notlarına bakılmadan CC, 90 ve üstünde olup bağıl notu AA’nın altında olan öğrenciler ise bağıl notlarına bakılmadan AA notu alır. Ortak zorunlu derslerde yarıyıl/yıl sonu sınavının ders ham başarı notuna etkisi %60’tır. Not ortalamaları ve başarı Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında her yarıyıl sonunda öğrencilerin başarı durumu, yarıyıl not ortalaması ve GANO’su ile belirlenir. GANO’su en az 2,00 olan öğrenciler başarılı öğrenci olarak nitelendirilirler. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir. Daha detaylı bilgi için: İzmir Demokrasi Üniversitesi Lisans Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği http://www.idu.edu.tr/wp-content/uploads/2017/11/%C3%96nlisans-lisans-y%C3%B6netmeli%C4%9Fi.pdf

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tarih Bölümü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen merkezi sınav ile öğrenci kabul etmektedir. Programın 2018-2019 eğitim-öğretim yılındaki kontenjanı 60’dır.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir. Daha detaylı bilgi için: İzmir Demokrasi Üniversitesi Lisans Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği http://www.idu.edu.tr/wp-content/uploads/2017/11/%C3%96nlisans-lisans-y%C3%B6netmeli%C4%9Fi.pdf Bir öğrencinin kaydolduğu programı başarıyla bitirebilmesi için GANO’sunun en az 2,00 ve aldığı her dersin notunun da en az DD veya YT olması gerekir. Öğrenci aynı zamanda Öğretim planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan dersleri başarıyla tamamlamalıdır. Normal öğrenim süresi içerisinde mezuniyet hakkı elde eden öğrencilerden GANO’su 3,50 veya üzeri olanlar, yüksek onur öğrencisi, GANO’su 3,00 ile 3,49 arasında olanlar onur öğrencisi olarak mezun olur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel ve kamu kuruluşlarında tarih öğretmenliği veya Devlet Arşivleri, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Kültür Bakanlığı gibi çeşitli devlet kurumlarında da uzman olarak görev alabilirler. Ayrıca, yüksek lisans ve doktrora yaparak akademik kariyerlerine de devam edebilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030017280


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İzmir Demokrasi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üçkuyular Mahallesi, Gürsel Aksel Bulvarı, No:14 35140 Karabağlar/İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih malzemeyi değerlendirme ve sonuçları yorumlama becerisi Tarih uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri, malzeme ve uygulama araçlarını kullanabilme.
  • Tarih uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri, malzeme ve uygulama araçlarını kullanabilme.
  • Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim ve teknoloji konularında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
  • Ülkemizde yer alan ve dünya kültür mirasının verileri olan kültür varlıklarını koruyabilme, gelecek kuşaklara aktarabilme ve bunları dünyaya tanıtabilme.
  • Tarihnin temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olma.
  • Tarih alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılma.
  • Tarihî verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilme.
  • Tarihî sit alanlarındaki arazi çalışmalarında proje oluşturabilme ya da projelerde sorumluluk alabilme.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak.
  • Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme.
  • Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları gerçekleştirdiği yörelerde etkinlikler düzenleyip ve uygulayabilme.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar ve değerlendirme; sınavlar, ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı, muafiyet sınavı, uygulama sınavı, sözlü sınav, mazeret sınavı, yeterlilik sınavı ve ek sınavlardır. Bu sınavlar yazılı, sözlü, yazılı-sözlü ve uygulamalı olarak yapılabilir. Her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılır. Bütünleme sınavları, yarıyıl/yıl sonunda, final sınavında başarılı olamayan öğrencilere, ilgili birim yönetim kurulunca belirlenen bir tarihte bir defaya mahsus olmak üzere yapılan sınavlardır. Bu sınavlarda alınan not, final sınavında alınan not gibi değerlendirilir. Mazeret sınavı ve tek ders sınavı Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında, sadece ara sınavlara giremeyen öğrencilere, mazeretini gösterir belgeyi aldığı tarihten itibaren on beş iş günü içerisinde bir dilekçe ile birlikte öğrenci işlerine teslim etmesi halinde ilgili yönetim kurulu kararıyla mazeret sınavı yapılır. Başarı değerlendirmesi ve notlar Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı en az %40, en çok %60 olabilir. Bir dersin başarı notu, dersin başarı ortalaması esas alınarak bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak hesaplanır. Başarı Notu Katsayı Anlamı Puanı AA 4,00 Pekiyi 90-100 BA 3,50 İyi-Pekiyi 85-89 BB 3,00 İyi 80-84 CB 2,50 Orta-İyi 70-79 CC 2,00 Orta 60-69 DC 1,50 Zayıf-Orta 55-59 DD 1,00 Zayıf 45-54 FF 0,00 Başarısız 44 ve altı GR 0,00 Girmedi YT Yeterli YZ Yetersiz MU Muaf DZ Devamsız başarısız Öğrencinin bir dersten başarılı sayılması için bu dersten YT, DD veya üstünde bir not alması gerekir. Devam koşulunu yerine getirmesine rağmen FF veya YZ notu alan öğrenci ilgili dersten başarısız sayılır. Bağıl değerlendirme yöntemi uygulama esaslarına göre hesaplanan ham başarı notu 45 ve altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmadan FF, ham başarı notu; 60 ve üstünde olup, bağıl notu DC ve altında olan öğrenciler bağıl notlarına bakılmadan CC, 90 ve üstünde olup bağıl notu AA’nın altında olan öğrenciler ise bağıl notlarına bakılmadan AA notu alır. Ortak zorunlu derslerde yarıyıl/yıl sonu sınavının ders ham başarı notuna etkisi %60’tır. Not ortalamaları ve başarı Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında her yarıyıl sonunda öğrencilerin başarı durumu, yarıyıl not ortalaması ve GANO’su ile belirlenir. GANO’su en az 2,00 olan öğrenciler başarılı öğrenci olarak nitelendirilirler. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir. Daha detaylı bilgi için: İzmir Demokrasi Üniversitesi Lisans Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği http://www.idu.edu.tr/wp-content/uploads/2017/11/%C3%96nlisans-lisans-y%C3%B6netmeli%C4%9Fi.pdf


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tarih Bölümü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen merkezi sınav ile öğrenci kabul etmektedir. Programın 2018-2019 eğitim-öğretim yılındaki kontenjanı 60’dır.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Ağırlıklı Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir. Daha detaylı bilgi için: İzmir Demokrasi Üniversitesi Lisans Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği http://www.idu.edu.tr/wp-content/uploads/2017/11/%C3%96nlisans-lisans-y%C3%B6netmeli%C4%9Fi.pdf Bir öğrencinin kaydolduğu programı başarıyla bitirebilmesi için GANO’sunun en az 2,00 ve aldığı her dersin notunun da en az DD veya YT olması gerekir. Öğrenci aynı zamanda Öğretim planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan dersleri başarıyla tamamlamalıdır. Normal öğrenim süresi içerisinde mezuniyet hakkı elde eden öğrencilerden GANO’su 3,50 veya üzeri olanlar, yüksek onur öğrencisi, GANO’su 3,00 ile 3,49 arasında olanlar onur öğrencisi olarak mezun olur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel ve kamu kuruluşlarında tarih öğretmenliği veya Devlet Arşivleri, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Kültür Bakanlığı gibi çeşitli devlet kurumlarında da uzman olarak görev alabilirler. Ayrıca, yüksek lisans ve doktrora yaparak akademik kariyerlerine de devam edebilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030017280

Qualification Title
History License
Awarding Bodyİzmir Demokrasi University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.idu.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

Examinations and Evaluation Exams include mid-terms, final exams, make-up exams, single course exams, exemption exams, practice exams, oral exams, excuse exam, proficiency exams and additional exams. These exams can be applied in written, oral, written-oral and/or practical way/s. At least one mid-term and one final exam are held for each course. Make-up exams are one-off examinations applied on a date at the end of the semester / year determined by the board of directors of the related unit for students who cannot succeed in the final exam. The grades taken in these exams are evaluated as grades taken in the final exam. Make-up exam and single course exam Make-up exams are applied within fifteen working days with the related board decision only for the students who failed to take the exam providing they state their excuses by submitting a petition to their Students’ Affairs Offices at the faculties, colleges and vocational colleges. Assessment Criteria and Grades The contribution of the mid-term evaluations to the grade can be at least 40% and 60%. The achievement grade of a course is calculated using the relative assessment method based on the success average of the course. Achievement Grade Coefficient Meaning Score AA 4,00 Excellent 90-100 BA 3,50 Fair- excellent85-89 BB 3,00 Fair 80-84 CB 2,50 Average-Fair 70-79 CC 2,00 Average 60-69 DC 1,50 Poor-Average 55-59 DD 1,00 Poor 45-54 FF 0,00 Failure 44 and below GR 0,00 Did not take YT Adequate YZ Inadequate MU Exempt DZ Absentee & failure In order for a student to be successful, a student must get a YT, DD or a score higher than these. A student who has FF or YZ grade is considered unsuccessful even if she/ he has attended the course regularly. According to the relative assessment application principles, students who have a raw grade of 45 or less in accordance with the application principles of the relative evaluation method get FF regardless of their relative grades, students who have a raw grade of 60 or higher and students whose relative grade is below DC and below get CC regardless of their relative grades and students who have a raw grade of 90 or higher and students whose relative grade is below AA get AA regardless of their relative grades. In compulsory courses, the effect of the semester / final exam on the course raw achievement grade is 60%. Grade Point Average and Success The success level of students at the end of each semester in the faculties, colleges and vocational colleges is determined by the grade point average and the GANO. Students with at least 2.00 GANO are considered successful. In order to graduate from this undegraduate program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program by getting a minimum of 240 ECTS and to have a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

The History Department accepts students through the nationwide entrance exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The quota of the program in the academic year of 2018-2019 was 60. International students may apply for this undergraduate program after entering to the Foreign Student Exam arranged by our University.Exchange student admission is made according to the requirements determined by bilateral agreements signed by Izmir Demokrasi University and the partner university.

Conditions for SuccessIn order to graduate from this undegraduate program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program by getting a minimum of 240 ECTS and to have a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. In order to graduate from this undergraduate program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program by getting the grade of at least DD/YT with a minimum of 240 ECTS and to have a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. Students finishing the program in 4 years with a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 3.50 out of 4.00 are graduated from the program with High Honour Degree and those finishing the program in 4 years with a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 3.00 out of 4.00 are graduated from the program with Honour Degree.
Progression Paths (Relationship Type)

They can work as a history teacher in private and public institutions or as experts in various state institutions such as the State Archives, the General Directorate of Foundations and the Ministry of Culture. They also can undertake academic careers by pursuing postgraduate degrees.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030017280


Qualification Title
History License

Awarding Body
İzmir Demokrasi University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

Examinations and Evaluation Exams include mid-terms, final exams, make-up exams, single course exams, exemption exams, practice exams, oral exams, excuse exam, proficiency exams and additional exams. These exams can be applied in written, oral, written-oral and/or practical way/s. At least one mid-term and one final exam are held for each course. Make-up exams are one-off examinations applied on a date at the end of the semester / year determined by the board of directors of the related unit for students who cannot succeed in the final exam. The grades taken in these exams are evaluated as grades taken in the final exam. Make-up exam and single course exam Make-up exams are applied within fifteen working days with the related board decision only for the students who failed to take the exam providing they state their excuses by submitting a petition to their Students’ Affairs Offices at the faculties, colleges and vocational colleges. Assessment Criteria and Grades The contribution of the mid-term evaluations to the grade can be at least 40% and 60%. The achievement grade of a course is calculated using the relative assessment method based on the success average of the course. Achievement Grade Coefficient Meaning Score AA 4,00 Excellent 90-100 BA 3,50 Fair- excellent85-89 BB 3,00 Fair 80-84 CB 2,50 Average-Fair 70-79 CC 2,00 Average 60-69 DC 1,50 Poor-Average 55-59 DD 1,00 Poor 45-54 FF 0,00 Failure 44 and below GR 0,00 Did not take YT Adequate YZ Inadequate MU Exempt DZ Absentee & failure In order for a student to be successful, a student must get a YT, DD or a score higher than these. A student who has FF or YZ grade is considered unsuccessful even if she/ he has attended the course regularly. According to the relative assessment application principles, students who have a raw grade of 45 or less in accordance with the application principles of the relative evaluation method get FF regardless of their relative grades, students who have a raw grade of 60 or higher and students whose relative grade is below DC and below get CC regardless of their relative grades and students who have a raw grade of 90 or higher and students whose relative grade is below AA get AA regardless of their relative grades. In compulsory courses, the effect of the semester / final exam on the course raw achievement grade is 60%. Grade Point Average and Success The success level of students at the end of each semester in the faculties, colleges and vocational colleges is determined by the grade point average and the GANO. Students with at least 2.00 GANO are considered successful. In order to graduate from this undegraduate program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program by getting a minimum of 240 ECTS and to have a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The History Department accepts students through the nationwide entrance exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The quota of the program in the academic year of 2018-2019 was 60. International students may apply for this undergraduate program after entering to the Foreign Student Exam arranged by our University.Exchange student admission is made according to the requirements determined by bilateral agreements signed by Izmir Demokrasi University and the partner university.


Conditions for Success
In order to graduate from this undegraduate program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program by getting a minimum of 240 ECTS and to have a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. In order to graduate from this undergraduate program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program by getting the grade of at least DD/YT with a minimum of 240 ECTS and to have a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. Students finishing the program in 4 years with a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 3.50 out of 4.00 are graduated from the program with High Honour Degree and those finishing the program in 4 years with a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 3.00 out of 4.00 are graduated from the program with Honour Degree.

Progression Paths (Relationship Type)

They can work as a history teacher in private and public institutions or as experts in various state institutions such as the State Archives, the General Directorate of Foundations and the Ministry of Culture. They also can undertake academic careers by pursuing postgraduate degrees.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address