Yeterlilik Kodu

TR0030021429

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ohu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih bölümü öğrencisi olarak tarihi konular ile ilgili muhakeme yeteneklerini kullanabilmek.
  • Teorik ve uygulamalı (Osmanlıca gibi) bilgilerinden hareketle kendine güven duymak.
  • Alanının gerektirdiği işbirliği ve korelasyonu diğer disiplinlerle de paylaşabilmek.
  • Alanının gerektirdiği yazılı ve görsel tüm öğelere nerede nasıl ne zaman ulaşabileceğini bilmek, geniş bir kaynakça bilgisine sahip olmak.
  • Mesleğe ilişkin temel bilgilerin kazandırılması.
  • Öğrenim alanına ait temel bilgilerin kazandırılması.
  • Formel olarak edindiği bilgileri yerinde ve zamanında kullanabilme becerierinin arttırılması.
  • Sorunlar karşısında çözüm önerileri getirebilme becerilerinin arttırılması.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030021429


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih bölümü öğrencisi olarak tarihi konular ile ilgili muhakeme yeteneklerini kullanabilmek.
  • Teorik ve uygulamalı (Osmanlıca gibi) bilgilerinden hareketle kendine güven duymak.
  • Alanının gerektirdiği işbirliği ve korelasyonu diğer disiplinlerle de paylaşabilmek.
  • Alanının gerektirdiği yazılı ve görsel tüm öğelere nerede nasıl ne zaman ulaşabileceğini bilmek, geniş bir kaynakça bilgisine sahip olmak.
  • Mesleğe ilişkin temel bilgilerin kazandırılması.
  • Öğrenim alanına ait temel bilgilerin kazandırılması.
  • Formel olarak edindiği bilgileri yerinde ve zamanında kullanabilme becerierinin arttırılması.
  • Sorunlar karşısında çözüm önerileri getirebilme becerilerinin arttırılması.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030021429

Qualification Title
Tarih Lisans Diploması
Awarding BodyNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Awarding Body ContactNiğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde
Awarding Body Urlhttp://www.ohu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To be able to use reasoning skills related to historical issues as a student of history department.
  • To have confidence in the theoretical and practical (such as Ottoman) knowledge.
  • To share the cooperation and correlation required by the field with other disciplines.
  • Having a broad knowledge of bibliography, knowing how and where to reach all written and visualitems required by the field.
  • Gaining basic information about the profession.
  • Gaining basic knowledge about the field of education.
  • Increase the ability to use in-situ and timely information on the formally acquired information.
  • Increase the ability to bring solutions to problems in the face of problems.
Key Competencies-
Further Info

Evaluation Success Note: The scores obtained from the exams are evaluated over 100 and the achievement score is determined. A success condition on a field is determined by a success grade. The success grade is determined by evaluating the achievement grade provided in the semester final examinations provided in the semester and the final grade given in the studies conducted within the semester. Studies conducted within the semester; Worker health and work safety, worker health and work safety, worker health and safety. With the student's grade for success in the semester, these studies can be evaluated together with a midterm exam in the final week of the semester, which is determined in the academic calendar. 40% can be up to 60%. Students will be notified during the first two weeks of the semester by the lecturer responsible for the course, the impact rate on the success grade of the semester and the success grade of the general examination and the application of the in-progress structure for the success of the student. Used to calculate success grades. All students who have taken the course in relative evaluation receive the arithmetic average and statistical distribution of the course success scores they have taken. The practice of the relative game system is determined by the Senate. The course is shaped below for achievement grades and coefficients: Achievement Grades (with letters) Coefficients AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1.50 DD 1,00 FD 0.50 FF 0.00 From Notes From Their Heads; A) Q: Successful in non-credit courses, B) U: Failed in non-credit courses, C) P: At the end of the first semester of the year, D) EX: The exemption from the university was successful in the examination, E) NI: grades of courses that do not participate in the weighted average, F) NA: Failed due to lack of attendance and / or application condition, G) T: Transferred grade is defined as grade. A student who attends one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX is deemed to have completed the course. A student who receives one or more grade DC or DD grades is considered to have completed the course / course if the academic average of all the courses he / she registers by registering on the course registration form is 2.00 or more. T grade; It is given to other departments of the university or to other university students, courses that have been accepted by the faculty / college foundation upon the recommendation of the Department of Preservation and Division of Dissemination. It does not participate in academic accounts. Academic average Success of students; The semester is determined by calculating the academic average and general academic averages. The multiplication of the credit of a course with the coefficient of that grade of achievement grade gives the weighted grade of that course. The semester academic average is calculated by dividing the sum of the weighted points of the courses taken from the courses in that semester in the course plan by the total of the courses. Annual lessons are spring semester academic. The overall academic average is found by dividing the sum of the weighted points calculated on the basis of the achievement grades of all courses for which the student has to take during the learning period, divided by the credit sum of the courses taken. Academic, two digits taken, then calculated after the conviction. The third digit after the conviction is incremented by one, the second digit by 5 or more. They can take classes again to upgrade DD, DC and CC grades. These lessons are included in the academic average, not the youngest one they receive.

Quality Assurance-
Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination

Conditions for SuccessThe First Cycle (Bachelor’s Degree) is awarded to students who have - successfully completed all the courses in the curriculum, 240 ECTS credits, - a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00, - successfully completed a teaching practice.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030021429


Qualification Title
Tarih Lisans Diploması

Awarding Body
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Awarding Body Contact
Niğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To be able to use reasoning skills related to historical issues as a student of history department.
  • To have confidence in the theoretical and practical (such as Ottoman) knowledge.
  • To share the cooperation and correlation required by the field with other disciplines.
  • Having a broad knowledge of bibliography, knowing how and where to reach all written and visualitems required by the field.
  • Gaining basic information about the profession.
  • Gaining basic knowledge about the field of education.
  • Increase the ability to use in-situ and timely information on the formally acquired information.
  • Increase the ability to bring solutions to problems in the face of problems.

Key Competencies
-

Further Info

Evaluation Success Note: The scores obtained from the exams are evaluated over 100 and the achievement score is determined. A success condition on a field is determined by a success grade. The success grade is determined by evaluating the achievement grade provided in the semester final examinations provided in the semester and the final grade given in the studies conducted within the semester. Studies conducted within the semester; Worker health and work safety, worker health and work safety, worker health and safety. With the student's grade for success in the semester, these studies can be evaluated together with a midterm exam in the final week of the semester, which is determined in the academic calendar. 40% can be up to 60%. Students will be notified during the first two weeks of the semester by the lecturer responsible for the course, the impact rate on the success grade of the semester and the success grade of the general examination and the application of the in-progress structure for the success of the student. Used to calculate success grades. All students who have taken the course in relative evaluation receive the arithmetic average and statistical distribution of the course success scores they have taken. The practice of the relative game system is determined by the Senate. The course is shaped below for achievement grades and coefficients: Achievement Grades (with letters) Coefficients AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1.50 DD 1,00 FD 0.50 FF 0.00 From Notes From Their Heads; A) Q: Successful in non-credit courses, B) U: Failed in non-credit courses, C) P: At the end of the first semester of the year, D) EX: The exemption from the university was successful in the examination, E) NI: grades of courses that do not participate in the weighted average, F) NA: Failed due to lack of attendance and / or application condition, G) T: Transferred grade is defined as grade. A student who attends one of the grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX is deemed to have completed the course. A student who receives one or more grade DC or DD grades is considered to have completed the course / course if the academic average of all the courses he / she registers by registering on the course registration form is 2.00 or more. T grade; It is given to other departments of the university or to other university students, courses that have been accepted by the faculty / college foundation upon the recommendation of the Department of Preservation and Division of Dissemination. It does not participate in academic accounts. Academic average Success of students; The semester is determined by calculating the academic average and general academic averages. The multiplication of the credit of a course with the coefficient of that grade of achievement grade gives the weighted grade of that course. The semester academic average is calculated by dividing the sum of the weighted points of the courses taken from the courses in that semester in the course plan by the total of the courses. Annual lessons are spring semester academic. The overall academic average is found by dividing the sum of the weighted points calculated on the basis of the achievement grades of all courses for which the student has to take during the learning period, divided by the credit sum of the courses taken. Academic, two digits taken, then calculated after the conviction. The third digit after the conviction is incremented by one, the second digit by 5 or more. They can take classes again to upgrade DD, DC and CC grades. These lessons are included in the academic average, not the youngest one they receive.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination


Conditions for Success
The First Cycle (Bachelor’s Degree) is awarded to students who have - successfully completed all the courses in the curriculum, 240 ECTS credits, - a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00, - successfully completed a teaching practice.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address