Yeterlilik Kodu

TR0030025227

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumHitit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum
Sorumlu Kurum URLhttps://www.hitit.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Dünyadaki modern tarih yazım tekniklerini öğretmek, öğrencilerin tarih kaynaklarının kullanmadaki yetkinliklerini geliştirmek ve tarihi problemlere, coğrafi alanlara ve dönemlere ilişkin kapsamlı yaklaşımlar ortaya koymak Tarih Bölümü’nün amaçlarıdır. Ayrıca bölümümüz diğer tarih bölümleriyle ulusal ve uluslararası düzeyde işbirliği anlaşmaları imzalamayı hedeflemektedir.

Program Amaçları:

  • Tarih alanında araştırma ve geliştirme için gerekli olan temel akademik bilgi ve becerileri (disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında nedensellik kurabilme, farklı açılardan düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma) oluşturmak.
  • Tarihsel olgu, olay, belge ve dokümanları güncel tarih perspektifleri ışığında açıklamak ile ilişkilendirebilmek.
  • Tarih eğitimi sonucunda tarihsel olayları, olguları ve değişimleri analitik bir bakış açısıyla ve eleştirel bir biçimde değerlendirebilmek.
  • Tarihi kaynakları okuyup anlama noktasında kişiye kaynaklık edecek yardımcı dilleri doğru kullanma becerisi kazandırmak.
  • Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilinci kazandırmak.
  • Çalışma alanıyla ilgili edinilen bilimsel bilginin ve ülkemizdeki akademik kültürün gelişmesine katkı sağlamaya teşvik etmek.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde ve yüz yüze gerçekleştirilir. Bunun dışında öğrencilere katkı sağlayacağı düşünülen konferanslar, paneller ve sempozyumlar düzenlenmekte ve öğrencilerin bu tür etkinliklere katılımı teşvik edilmektedir. Ayrıca aldıkları Formasyon Eğitimi ile birlikte Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi okullarda öğretmenlik uygulaması ile ilgili staj yaparak teorik bilgilerini uygulama alanı elde eder.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dünya tarih ve coğrafyasının temel kavramları, olayları, olguları ve etkileşimleri ile ilgili bilgilere sahip olur.
  •  Türk tarih ve kültürünün ana hatları ile dünya tarihi içindeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olur.
  •  Bilimsel tarihin oluşmasına yarayacak tarihsel metinleri okuma, kavrama ve yorumlama bilgisine sahip olur.
  •  Tarih biliminin doğuşu ve gelişimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  •  Soyut ve soyut olmayan kültürel değerleri koruma bilincine sahip olur.
  •  Edinilen bilgi ve becerileri öğrenme ve öğretme ortamlarında kullanır.
  •  Etik değerlere bağlı kalarak; evrensel bilgi üretimi ve paylaşımında teknolojik araçlardan yararlanır.
  •  Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile karşılaştığı problemlere çağına uygun çözüm önerileri üretir.
  •  Modern tarih yazma yöntemlerini kullanarak özgün bilgi üreterek ulusal ve uluslararası platformlarda meslektaşları ile paylaşır.
  •  Edindiği bilgilerle sosyal, siyasi ve idari konularda değerlendirme yaparak toplumsal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
  •  Arşivlerde, müzelerde, eğitim kurumlarında ve akademik çalışma alanlarında yeterli bilgi donanımına sahip olur.
  •  Yaşadığı tarihsel coğrafyayı fark edebilme ve koruma yetkinliğine sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıdaki anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahip olmaktadır;

  1. Almış olduğu derslerin bulunduğu tarihsel dönemlere ait birincil kaynakları tanıma yetkinliği
  2. Osmanlıca metinleri okuma ve yazma yetkinliği
  3. Eğitim-öğretim yöntem ve uygulama aşamalarında gerekli olan birikim yetkinliği
  4. Tarihi verilerin temin, analiz ve yorumlanması yetkinliği
  5. Gönüllülük ve sosyal sorumluluk yetkinliği
  6. Arşiv ve kütüphane kullanımı yetkinliği
  7. Araştırma yapma, elde ettiği bulgu ve analizleri sunabilme yetkinliği
  8.  Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  9. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir. http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.19994&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=H%C4%B0T%25C  http://mevzuat.hitit.edu.tr/dosyalar/hitu_uzaktan_egitim.pdf

2024-2025 Öğretim yılından itibaren Üniversite Senatosu’nun 25.09.2024 tarihli ve 2024/132 sayılı kararı gereğince fakültemizde öğrenci merkezli eğitim-öğretim doğrultusunda ölçme ve değerlendirme çeşitlendirilerek döneme yayılmış halde gerçekleştirilmektedir.

(1) Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir.

(2) Tıp Fakültesi hariç başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır.

a) Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:

Harf Notları     Katsayılar

AA                      4,00

BA                       3,50

BB                       3,00

CB                       2,50

CC                       2,00

DC                       1,50

DD                      1,00

FD                       0,5

FF                        0,0

b) Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır:

1) B: Kredisiz dersler için başarılı,

2) K: Kredisiz dersler için kalır,

3) D: Devamsız,

4) G: Girmedi,

5) M: Muaf,

6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölümümüz, sürdürülebilir kalite ve yeterlilik kriterleri hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği hazırlık ve başvuru süreçleri neticesinde gerçekleştirilen inceleme ve değerlendirmelerle, 2 Mayıs 2024 tarihinde FEDEK nezdinde akredite olmuştur.

FEDEK Belgeleri ve Raporları: https://fef.hitit.edu.tr/tr/tarih/detay/esgudum-komisyonu

https://fef.hitit.edu.tr/tr/tarih/detay/Oz-Degerlendirme-Raporu

Akreditasyon Kuruluşu Adı : Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç/Bitiş Tarihi : 2.05.2024/30.09.2026

Giriş Şartı

Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hitit Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://oidb.hitit.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir. Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrenci grupları dışında kalan öğrencilerin kabulünde ise, uluslararası (yabancı uyruklu), yatay geçiş ile öğrenci kabulüne ilişkin yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır. http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47

Başarma ŞartlarıÖğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır. Öğrencinin mezuniyet için 151 ulusal krediyi tamamlamış olması şartı aranmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, başvuracakları yükseköğretim kurumunun ve programın gerekliliklerini sağlamak koşuluyla ulusal ve uluslararası yüksek öğrenim kurumlarında ikinci ve üçüncü düzey (yüksek lisans ve doktora) programlarına başvurabilirler. Hitit Üniversitesi Ders Eşdeğerlilik, Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi: http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030025227


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Hitit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Dünyadaki modern tarih yazım tekniklerini öğretmek, öğrencilerin tarih kaynaklarının kullanmadaki yetkinliklerini geliştirmek ve tarihi problemlere, coğrafi alanlara ve dönemlere ilişkin kapsamlı yaklaşımlar ortaya koymak Tarih Bölümü’nün amaçlarıdır. Ayrıca bölümümüz diğer tarih bölümleriyle ulusal ve uluslararası düzeyde işbirliği anlaşmaları imzalamayı hedeflemektedir.

Program Amaçları:

  • Tarih alanında araştırma ve geliştirme için gerekli olan temel akademik bilgi ve becerileri (disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında nedensellik kurabilme, farklı açılardan düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma) oluşturmak.
  • Tarihsel olgu, olay, belge ve dokümanları güncel tarih perspektifleri ışığında açıklamak ile ilişkilendirebilmek.
  • Tarih eğitimi sonucunda tarihsel olayları, olguları ve değişimleri analitik bir bakış açısıyla ve eleştirel bir biçimde değerlendirebilmek.
  • Tarihi kaynakları okuyup anlama noktasında kişiye kaynaklık edecek yardımcı dilleri doğru kullanma becerisi kazandırmak.
  • Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilinci kazandırmak.
  • Çalışma alanıyla ilgili edinilen bilimsel bilginin ve ülkemizdeki akademik kültürün gelişmesine katkı sağlamaya teşvik etmek.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde ve yüz yüze gerçekleştirilir. Bunun dışında öğrencilere katkı sağlayacağı düşünülen konferanslar, paneller ve sempozyumlar düzenlenmekte ve öğrencilerin bu tür etkinliklere katılımı teşvik edilmektedir. Ayrıca aldıkları Formasyon Eğitimi ile birlikte Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi okullarda öğretmenlik uygulaması ile ilgili staj yaparak teorik bilgilerini uygulama alanı elde eder.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dünya tarih ve coğrafyasının temel kavramları, olayları, olguları ve etkileşimleri ile ilgili bilgilere sahip olur.
  •  Türk tarih ve kültürünün ana hatları ile dünya tarihi içindeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olur.
  •  Bilimsel tarihin oluşmasına yarayacak tarihsel metinleri okuma, kavrama ve yorumlama bilgisine sahip olur.
  •  Tarih biliminin doğuşu ve gelişimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  •  Soyut ve soyut olmayan kültürel değerleri koruma bilincine sahip olur.
  •  Edinilen bilgi ve becerileri öğrenme ve öğretme ortamlarında kullanır.
  •  Etik değerlere bağlı kalarak; evrensel bilgi üretimi ve paylaşımında teknolojik araçlardan yararlanır.
  •  Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile karşılaştığı problemlere çağına uygun çözüm önerileri üretir.
  •  Modern tarih yazma yöntemlerini kullanarak özgün bilgi üreterek ulusal ve uluslararası platformlarda meslektaşları ile paylaşır.
  •  Edindiği bilgilerle sosyal, siyasi ve idari konularda değerlendirme yaparak toplumsal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
  •  Arşivlerde, müzelerde, eğitim kurumlarında ve akademik çalışma alanlarında yeterli bilgi donanımına sahip olur.
  •  Yaşadığı tarihsel coğrafyayı fark edebilme ve koruma yetkinliğine sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıdaki anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahip olmaktadır;

  1. Almış olduğu derslerin bulunduğu tarihsel dönemlere ait birincil kaynakları tanıma yetkinliği
  2. Osmanlıca metinleri okuma ve yazma yetkinliği
  3. Eğitim-öğretim yöntem ve uygulama aşamalarında gerekli olan birikim yetkinliği
  4. Tarihi verilerin temin, analiz ve yorumlanması yetkinliği
  5. Gönüllülük ve sosyal sorumluluk yetkinliği
  6. Arşiv ve kütüphane kullanımı yetkinliği
  7. Araştırma yapma, elde ettiği bulgu ve analizleri sunabilme yetkinliği
  8.  Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  9. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir. http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.19994&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=H%C4%B0T%25C  http://mevzuat.hitit.edu.tr/dosyalar/hitu_uzaktan_egitim.pdf

2024-2025 Öğretim yılından itibaren Üniversite Senatosu’nun 25.09.2024 tarihli ve 2024/132 sayılı kararı gereğince fakültemizde öğrenci merkezli eğitim-öğretim doğrultusunda ölçme ve değerlendirme çeşitlendirilerek döneme yayılmış halde gerçekleştirilmektedir.

(1) Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir.

(2) Tıp Fakültesi hariç başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır.

a) Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:

Harf Notları     Katsayılar

AA                      4,00

BA                       3,50

BB                       3,00

CB                       2,50

CC                       2,00

DC                       1,50

DD                      1,00

FD                       0,5

FF                        0,0

b) Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır:

1) B: Kredisiz dersler için başarılı,

2) K: Kredisiz dersler için kalır,

3) D: Devamsız,

4) G: Girmedi,

5) M: Muaf,

6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölümümüz, sürdürülebilir kalite ve yeterlilik kriterleri hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği hazırlık ve başvuru süreçleri neticesinde gerçekleştirilen inceleme ve değerlendirmelerle, 2 Mayıs 2024 tarihinde FEDEK nezdinde akredite olmuştur.

FEDEK Belgeleri ve Raporları: https://fef.hitit.edu.tr/tr/tarih/detay/esgudum-komisyonu

https://fef.hitit.edu.tr/tr/tarih/detay/Oz-Degerlendirme-Raporu

Akreditasyon Kuruluşu Adı : Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç/Bitiş Tarihi : 2.05.2024/30.09.2026


Giriş Şartı

Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hitit Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://oidb.hitit.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir. Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrenci grupları dışında kalan öğrencilerin kabulünde ise, uluslararası (yabancı uyruklu), yatay geçiş ile öğrenci kabulüne ilişkin yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır. http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47


Başarma Şartları
Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır. Öğrencinin mezuniyet için 151 ulusal krediyi tamamlamış olması şartı aranmaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, başvuracakları yükseköğretim kurumunun ve programın gerekliliklerini sağlamak koşuluyla ulusal ve uluslararası yüksek öğrenim kurumlarında ikinci ve üçüncü düzey (yüksek lisans ve doktora) programlarına başvurabilirler. Hitit Üniversitesi Ders Eşdeğerlilik, Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi: http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030025227

Qualification Title
Department of History Licence
Awarding BodyHitit University
Awarding Body ContactFaculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM
Awarding Body Urlhttps://www.hitit.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aims of the Department of History are to teach modern historiographical techniques, to develop students' skills in the use of historical sources and to present comprehensive approaches to historical problems, geographical areas and periods. In addition, our department aims to sign cooperation agreements with other history departments at national and international level.

The aims of the Department of History are to teach modern historiographical techniques, to develop students' skills in the use of historical sources and to present comprehensive approaches to historical problems, geographical areas and periods. In addition, our department aims to sign cooperation agreements with other history departments at national and international level.

Programme Objectives:

•           To develop the basic academic knowledge and skills necessary for research and development in the field of history (working interdisciplinary, establishing causality between events, thinking from different perspectives, interpreting and drawing conclusions).

•           To be able to associate historical facts, events and documents with current developments.

•           To be able to evaluate historical events, phenomena and change from an analytical point of view and critically as a result of history education.

•           To gain the ability to use auxiliary languages that will be a source of historical data at the point of reading and understanding historical data.

•           To gain awareness of professional ethics and social responsibility.

•           To encourage to contribute to the development of scientific knowledge acquired in the field of study and academic culture in our country.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education and face-to-face. Apart from this, conferences, panels and symposiums that contribute to students are organised and students are encouraged to participate in such activities. In addition, with the Formation Education they receive, they gain theoretical knowledge by doing internships related to teaching practice in official schools affiliated to the Ministry of National Education.

Description
  • Our graduates have knowledge about the stages of world history and geography, basic concepts, events, phenomenon and the results of mutual effects.
  • They have knowledge of the baseline of Turkish history and culture, their concepts, and the position and importance of Turkish history in world history.
  • Graduates have knowledge of reading, understanding and evaluation of historical sources that is constituted scientific history.
  • They have theoretical and practical knowledge about the emergence of scientific history and its improvements.
  • Alumni have the conscious of protection of intangible and tangible cultural values.
  • Our graduates use the knowledge and skills, which they got, in the teaching and learning areas.
  • They adhere to ethical values; they make use of technologic devices in producing and sharing common knowledge.
  • Graduates produce contemporary solution suggestions with the ability of critical and analytical thinking to the problems that faced with.
  • Alumni produce an original study using with modern techniques of history writing and share it with national-international colleagues.
  • Our graduates act with the conscious of social responsibility by evaluating in the areas of social, political and administrative matters with the knowledge that obtained.
  • They have enough knowledge to work in archives, museums, educational institutes and academic areas.
  • Graduates have the skill of noticing and protection of the historical geography of around them.
Key Competencies

Alumni possesses the following key competences at an advanced level;

  1. Competence to recognise the primary sources belonging to the historical periods of the courses taken
  2. Competence in reading and writing Ottoman texts
  3. The accumulation competence required in education-teaching method and application stages
  4. Competence in obtaining, analysing and interpreting historical data
  5. Volunteering and social responsibility competence
  6. Competence in archive and library use
  7. Ability to conduct research and present the findings and analyses obtained
  8. Cultural awareness and expression competence personal, social and learning to learn competence
Further Info

While evaluating students in line with the student-centered education approach, alternative measurement and evaluation tools and methods in which they are active, which show their development during the course and their achievement of achievements/outcomes at the end of the course, are used. Along with the student-centered approach, a competency-based approach has also been adopted in the measurement and evaluation processes. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations and Hitit University Procedures and Principles Regarding the Conducting of Distance Education Courses and Conducting Exams. http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.19994&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=H%C4%B0T%25C  http://mevzuat.hitit.edu.tr/dosyalar/hitu_uzaktan_egitim.pdf

Starting from the 2024-2025 academic year, in accordance with the decision of the University Senate dated 25.09.2024 and numbered 2024/132, measurement and evaluation in our faculty are diversified and carried out throughout the semester in line with student-centered education.

(1) A student's success in a course is determined by the course success grade. The calculation principles of the success grade according to the absolute and/or relative evaluation system and the grading system principles of the exams administered at the University are regulated by the Senate.

(2) Letter grades, the expansions and coefficients of which are stated below, are used in the calculation of success grades, except for the Faculty of Medicine.

a) Regarding letter grades and coefficients, the procedure is carried out according to the table below:

Letter Grades Coefficients

AA 4.00

BA 3.50

BB 3.00

CB 2.50

CC 2.00

DC 1.50

DD 1.00

FD 0.5

FF 0.0

b) Letter grades not shown in the table are:

1) B: Successful for non-credit courses,

2) K: Fail for non-credit courses,

3) D: Discontinuous,

4) G: He did not enter,

5) M: Exempt,

6) S: The grade given at the end of the first semester for the ongoing (two-semester) Graduation Paper/Thesis/Seminar/Project.

Quality Assurance

YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution.

• According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Our department has been accredited by FEDEK on 2nd May 2024 with the examinations and evaluations it has been subjected to as a result of the preparation and application processes it has carried out in line with its sustainable quality and qualification criteria targets.

Documents & Reports: https://fef.hitit.edu.tr/tr/tarih/detay/esgudum-komisyonu  

https://fef.hitit.edu.tr/tr/tarih/detay/Oz-Degerlendirme-Raporu

Accreditation Body Name: Accreditation Association for Faculties of Science, Literature, Language and History-Geography (FEDEK)

Start/End Date: 2.05.2024/30.09.2026

Access Requirements

Registration, admission, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued on the basis of this law. At Hitit University, registration and admission procedures are carried out by the Student Affairs Department, and information on regulations and directives can be found at http://oidb.hitit.edu.tr/. A two-stage examination system is applied in the transition from high school education to higher education. The exams are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information about the exams can be found at http:www.osym.gov.tr. The first stage of the examination system is a single and common examination called the Higher Education Transition Examination (YGS). The Higher Education Transition Examination is an exam that measures the qualification for transition to higher education for those who have successfully completed high school education and want to study higher education. Regulations, directives and senate decisions regarding international (foreign nationals), horizontal transfer and student admission are applied in the admission of students other than the student groups coming with central placement. (http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47)

Conditions for SuccessStudents are required to have completed 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, provided that they do not fail any course. For graduation, the student is required to have completed 151 national credits.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who have successfully completed their undergraduate education can apply to second and third level (master's and doctorate) programs in national and international higher education institutions, provided that they meet the requirements of the higher education institution and program to which they will apply. Hitit University Course Equivalency, Exemption and Adjustment Procedures Directive: http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pd

Graduates of the department have a wide range of job opportunities, including academic careers, museum and archival work, government agencies, research and writing, the education sector, tourism and guiding, foreign affairs and diplomacy, media and publishing. They can work as museum curators, teachers, diplomats, tourist guides or content producers. They can also find career opportunities as cultural consultants in non-governmental organizations and the private sector. Graduates who take pedagogical formation can teach in schools affiliated to the Ministry of National Education.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030025227


Qualification Title
Department of History Licence

Awarding Body
Hitit University

Awarding Body Contact
Faculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aims of the Department of History are to teach modern historiographical techniques, to develop students' skills in the use of historical sources and to present comprehensive approaches to historical problems, geographical areas and periods. In addition, our department aims to sign cooperation agreements with other history departments at national and international level.

The aims of the Department of History are to teach modern historiographical techniques, to develop students' skills in the use of historical sources and to present comprehensive approaches to historical problems, geographical areas and periods. In addition, our department aims to sign cooperation agreements with other history departments at national and international level.

Programme Objectives:

•           To develop the basic academic knowledge and skills necessary for research and development in the field of history (working interdisciplinary, establishing causality between events, thinking from different perspectives, interpreting and drawing conclusions).

•           To be able to associate historical facts, events and documents with current developments.

•           To be able to evaluate historical events, phenomena and change from an analytical point of view and critically as a result of history education.

•           To gain the ability to use auxiliary languages that will be a source of historical data at the point of reading and understanding historical data.

•           To gain awareness of professional ethics and social responsibility.

•           To encourage to contribute to the development of scientific knowledge acquired in the field of study and academic culture in our country.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education and face-to-face. Apart from this, conferences, panels and symposiums that contribute to students are organised and students are encouraged to participate in such activities. In addition, with the Formation Education they receive, they gain theoretical knowledge by doing internships related to teaching practice in official schools affiliated to the Ministry of National Education.


Description
  • Our graduates have knowledge about the stages of world history and geography, basic concepts, events, phenomenon and the results of mutual effects.
  • They have knowledge of the baseline of Turkish history and culture, their concepts, and the position and importance of Turkish history in world history.
  • Graduates have knowledge of reading, understanding and evaluation of historical sources that is constituted scientific history.
  • They have theoretical and practical knowledge about the emergence of scientific history and its improvements.
  • Alumni have the conscious of protection of intangible and tangible cultural values.
  • Our graduates use the knowledge and skills, which they got, in the teaching and learning areas.
  • They adhere to ethical values; they make use of technologic devices in producing and sharing common knowledge.
  • Graduates produce contemporary solution suggestions with the ability of critical and analytical thinking to the problems that faced with.
  • Alumni produce an original study using with modern techniques of history writing and share it with national-international colleagues.
  • Our graduates act with the conscious of social responsibility by evaluating in the areas of social, political and administrative matters with the knowledge that obtained.
  • They have enough knowledge to work in archives, museums, educational institutes and academic areas.
  • Graduates have the skill of noticing and protection of the historical geography of around them.

Key Competencies

Alumni possesses the following key competences at an advanced level;

  1. Competence to recognise the primary sources belonging to the historical periods of the courses taken
  2. Competence in reading and writing Ottoman texts
  3. The accumulation competence required in education-teaching method and application stages
  4. Competence in obtaining, analysing and interpreting historical data
  5. Volunteering and social responsibility competence
  6. Competence in archive and library use
  7. Ability to conduct research and present the findings and analyses obtained
  8. Cultural awareness and expression competence personal, social and learning to learn competence

Further Info

While evaluating students in line with the student-centered education approach, alternative measurement and evaluation tools and methods in which they are active, which show their development during the course and their achievement of achievements/outcomes at the end of the course, are used. Along with the student-centered approach, a competency-based approach has also been adopted in the measurement and evaluation processes. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations and Hitit University Procedures and Principles Regarding the Conducting of Distance Education Courses and Conducting Exams. http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.19994&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=H%C4%B0T%25C  http://mevzuat.hitit.edu.tr/dosyalar/hitu_uzaktan_egitim.pdf

Starting from the 2024-2025 academic year, in accordance with the decision of the University Senate dated 25.09.2024 and numbered 2024/132, measurement and evaluation in our faculty are diversified and carried out throughout the semester in line with student-centered education.

(1) A student's success in a course is determined by the course success grade. The calculation principles of the success grade according to the absolute and/or relative evaluation system and the grading system principles of the exams administered at the University are regulated by the Senate.

(2) Letter grades, the expansions and coefficients of which are stated below, are used in the calculation of success grades, except for the Faculty of Medicine.

a) Regarding letter grades and coefficients, the procedure is carried out according to the table below:

Letter Grades Coefficients

AA 4.00

BA 3.50

BB 3.00

CB 2.50

CC 2.00

DC 1.50

DD 1.00

FD 0.5

FF 0.0

b) Letter grades not shown in the table are:

1) B: Successful for non-credit courses,

2) K: Fail for non-credit courses,

3) D: Discontinuous,

4) G: He did not enter,

5) M: Exempt,

6) S: The grade given at the end of the first semester for the ongoing (two-semester) Graduation Paper/Thesis/Seminar/Project.


Quality Assurance

YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution.

• According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Our department has been accredited by FEDEK on 2nd May 2024 with the examinations and evaluations it has been subjected to as a result of the preparation and application processes it has carried out in line with its sustainable quality and qualification criteria targets.

Documents & Reports: https://fef.hitit.edu.tr/tr/tarih/detay/esgudum-komisyonu  

https://fef.hitit.edu.tr/tr/tarih/detay/Oz-Degerlendirme-Raporu

Accreditation Body Name: Accreditation Association for Faculties of Science, Literature, Language and History-Geography (FEDEK)

Start/End Date: 2.05.2024/30.09.2026


Access Requirements

Registration, admission, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued on the basis of this law. At Hitit University, registration and admission procedures are carried out by the Student Affairs Department, and information on regulations and directives can be found at http://oidb.hitit.edu.tr/. A two-stage examination system is applied in the transition from high school education to higher education. The exams are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information about the exams can be found at http:www.osym.gov.tr. The first stage of the examination system is a single and common examination called the Higher Education Transition Examination (YGS). The Higher Education Transition Examination is an exam that measures the qualification for transition to higher education for those who have successfully completed high school education and want to study higher education. Regulations, directives and senate decisions regarding international (foreign nationals), horizontal transfer and student admission are applied in the admission of students other than the student groups coming with central placement. (http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47)


Conditions for Success
Students are required to have completed 240 ECTS credits and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, provided that they do not fail any course. For graduation, the student is required to have completed 151 national credits.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who have successfully completed their undergraduate education can apply to second and third level (master's and doctorate) programs in national and international higher education institutions, provided that they meet the requirements of the higher education institution and program to which they will apply. Hitit University Course Equivalency, Exemption and Adjustment Procedures Directive: http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pd

Graduates of the department have a wide range of job opportunities, including academic careers, museum and archival work, government agencies, research and writing, the education sector, tourism and guiding, foreign affairs and diplomacy, media and publishing. They can work as museum curators, teachers, diplomats, tourist guides or content producers. They can also find career opportunities as cultural consultants in non-governmental organizations and the private sector. Graduates who take pedagogical formation can teach in schools affiliated to the Ministry of National Education.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode