Yeterlilik Kodu

TR0030029824

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumKaradeniz Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiTelefon: + 90 462 377 33 37, + 90 462 377 33 38 Fax: + 90 462 325 32 32 Email: bilgili@ktu.edu.tr Posta Adresi: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Dış İlişkiler/Erasmus+ Ofisi, Rektörlük, 61080, Trabzon
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ktu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Amaç öğrenciyi alan becerilerine de sahip bireyler olarak yetiştirmektir. Bölümümüzün çalışma alanları Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ, Türkiye Cumhuriyeti ve Genel Türk Tarihi'dir. Bu doğrultuda bölüm akademisyen profili de geniş tutulmaya çalışılmaktadır. İstenilen; öğrencilerin daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını sağlayarak gerek kamu gerekse özel sektör alanında istedikleri yerlerde başta öğretmen olmak üzere çalışmalarını sürdürebilmeyi sağlamaktır. Aynı zamanda öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası düzeyde yetenekli ve donanımlı tarihçi olarak yetiştirmek hedeflenmektedir.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.

​​​​​​

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih biliminin temel kavram ve kuramları üzerine edindiği birikimleri araştırmalarına uygulama becerisi kazanır.
  • Yerel tarih üzerine temel bilgilere sahip olur.
  • Tarihi süreçte karşılaşılan herhangi bir siyasi, sosyal ve ekonomik olgu ve olayları disiplinlerarası yaklaşımlar ışığında değerlendirerek güvenilir raporlar hazırlar.
  • Tarih bilimindeki ihtiyaç ve problemlere yönelik çözüm süreçlerini çağdaş yöntemlerle tasarlayabilme becerisi kazanır.
  • Tarih biliminin temel kaynaklarını ve bu kaynakları analiz etmesine yarayacak metotları (dil, tenkit, verilerin dijitalize edilmesi ve çözümlenmesi gibi) bilir ve uygular.
  • Tarih alanı üzerine yapılacak çalışmaları çok disiplinli ve disiplinlerarası yönelimle değerlendirebilmesi için bilim dallarından beslenir.
  • Bireysel çalışmalarının yanında ekip çalışmasının bilincinde olarak ve ekip içindeki her pozisyona uyum sağlayacak bir biçimde projeler ve diğer çalışma grupları içinde yer alabilir.
  • Anadilini sözlü ve yazılı olarak etkin kullanabilmesinin yanında en az bir yabancı dil öğrenir.
  • Mesleğinin gerektirdiği etik ve ahlaki değerlerin bilinci olarak çalışmalarını yapar.
  • Hayat boyu öğrenme ilkesi bağlamında sosyal bilimler alanındaki tüm bilimsel, teknolojik ve dijital gelişmeleri takip eder.
Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma etkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (seminer, kısa sınav, ödev veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %50 yarıyıl sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir. Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve derslerin en az %70`ine, seminerlerin en az %80`ine katılmalıdır. Ara sınavlar ve dönem sonu sınavları önceden ilan edilen tarihlerde yapılmaktadır. 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 29.04.2022 / Bitiş: 30.09.2024

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca
  • onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
Başarma Şartları Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, Karadeniz Teknik Üniversitesi tarafından açılan çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030029824


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Karadeniz Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Telefon: + 90 462 377 33 37, + 90 462 377 33 38 Fax: + 90 462 325 32 32 Email: bilgili@ktu.edu.tr Posta Adresi: Karadeniz Teknik Üniversitesi, Dış İlişkiler/Erasmus+ Ofisi, Rektörlük, 61080, Trabzon

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Amaç öğrenciyi alan becerilerine de sahip bireyler olarak yetiştirmektir. Bölümümüzün çalışma alanları Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ, Türkiye Cumhuriyeti ve Genel Türk Tarihi'dir. Bu doğrultuda bölüm akademisyen profili de geniş tutulmaya çalışılmaktadır. İstenilen; öğrencilerin daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını sağlayarak gerek kamu gerekse özel sektör alanında istedikleri yerlerde başta öğretmen olmak üzere çalışmalarını sürdürebilmeyi sağlamaktır. Aynı zamanda öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası düzeyde yetenekli ve donanımlı tarihçi olarak yetiştirmek hedeflenmektedir.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.

​​​​​​


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih biliminin temel kavram ve kuramları üzerine edindiği birikimleri araştırmalarına uygulama becerisi kazanır.
  • Yerel tarih üzerine temel bilgilere sahip olur.
  • Tarihi süreçte karşılaşılan herhangi bir siyasi, sosyal ve ekonomik olgu ve olayları disiplinlerarası yaklaşımlar ışığında değerlendirerek güvenilir raporlar hazırlar.
  • Tarih bilimindeki ihtiyaç ve problemlere yönelik çözüm süreçlerini çağdaş yöntemlerle tasarlayabilme becerisi kazanır.
  • Tarih biliminin temel kaynaklarını ve bu kaynakları analiz etmesine yarayacak metotları (dil, tenkit, verilerin dijitalize edilmesi ve çözümlenmesi gibi) bilir ve uygular.
  • Tarih alanı üzerine yapılacak çalışmaları çok disiplinli ve disiplinlerarası yönelimle değerlendirebilmesi için bilim dallarından beslenir.
  • Bireysel çalışmalarının yanında ekip çalışmasının bilincinde olarak ve ekip içindeki her pozisyona uyum sağlayacak bir biçimde projeler ve diğer çalışma grupları içinde yer alabilir.
  • Anadilini sözlü ve yazılı olarak etkin kullanabilmesinin yanında en az bir yabancı dil öğrenir.
  • Mesleğinin gerektirdiği etik ve ahlaki değerlerin bilinci olarak çalışmalarını yapar.
  • Hayat boyu öğrenme ilkesi bağlamında sosyal bilimler alanındaki tüm bilimsel, teknolojik ve dijital gelişmeleri takip eder.

Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma etkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (seminer, kısa sınav, ödev veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %50 yarıyıl sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait en çok iki dersten bütünleme sınavına girebilir. Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve derslerin en az %70`ine, seminerlerin en az %80`ine katılmalıdır. Ara sınavlar ve dönem sonu sınavları önceden ilan edilen tarihlerde yapılmaktadır. 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 29.04.2022 / Bitiş: 30.09.2024


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca
  • onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, Karadeniz Teknik Üniversitesi tarafından açılan çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030029824

Qualification Title
History Undergraduate Diploma
Awarding BodyKaradeniz Technical University
Awarding Body ContactPhone: + 90 462 377 33 37, + 90 462 377 33 38 Fax: + 90 462 325 32 32 Email: bilgili@ktu.edu.tr Mail Address: Karadeniz Technical University, Foreign Relations/Erasmus+ Office, Rectorate, 61080, Trabzon
Awarding Body Urlhttps://www.ktu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Our program consists of academicians who are experts in their fields and the necessary studies are carried out together with the courses. The aim is to educate students as individuals who also have field skills. The fields of study of our department are Ancient, Medieval, Modern, Recent, Republic of Turkey and General Turkish History. In this direction, the academic profile of the department is also tried to be kept broad. What is desired is to ensure that students are successful in the professional exams they will face later and to ensure that they can continue their work, especially as teachers, in the public and private sectors. At the same time, it is aimed to train our students as talented and well-equipped historians at national and international level.
Learning Environments
  • Education and training can be formal, open or distance education.
Description
  • Gains the ability to apply his/her knowledge on the basic concepts and theories of historical science to his/her research.
  • To have basic knowledge on local history.
  • Prepares reliable reports by evaluating any political, social and economic phenomena and events encountered in the historical process in the light of interdisciplinary approaches.
  • Gains the ability to design solution processes for the needs and problems in historical science with contemporary methods.
  • Knows and applies the basic sources of historical science and the methods (such as language, criticism, digitalization and analysis of data) to analyze these sources.
  • To be able to evaluate the studies on the field of history with a multidisciplinary and interdisciplinary orientation.
  • To be aware of teamwork in addition to individual work and to be able to take part in projects and other working groups in a way to adapt to every position within the team.
  • Learns at least one foreign language in addition to being able to use his/her mother tongue effectively both orally and in writing.
  • To be aware of the ethical and moral values required by the profession.
  • Follow all scientific, technological and digital developments in the field of social sciences in the context of the principle of lifelong learning.
Key Competencies
  • Literacy activity
  • Multilingual competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Cultural awareness and expressive competence
Further Info

For each course, students are subject to a midterm exam, mid-term study (seminar, quiz, homework or a second midterm exam) and a final exam. The contribution of the midterm exam to the success grade is 50%, and the contribution of the final exam is 50%. All exams are evaluated over 100 points. It is mandatory to get at least 45 points from the final exam. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from a course are deemed to have succeeded that course. At the end of each semester, students can take make-up exams for a maximum of two courses from that semester. Each student must register for courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses and 80% of the seminars. Midterm exams and final exams are held on pre-announced dates.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Secondary education institutions or equivalency by the Ministry of National Education Graduating from approved foreign secondary education institutions and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
  • To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
  • To have obtained sufficient points as a result of the central exam held by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with special talent exam, whose procedures and principles are determined by YÖK, and to have succeeded in the special talent exam.
Conditions for Success To achieve a minimum of 240 ECTS course credits.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral programs admitted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by Karadeniz Technical University. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Higher Education Institutions at Associate and Undergraduate Level Transfer Between Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Regulation on the Principles of Credit Transfer

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030029824


Qualification Title
History Undergraduate Diploma

Awarding Body
Karadeniz Technical University

Awarding Body Contact
Phone: + 90 462 377 33 37, + 90 462 377 33 38 Fax: + 90 462 325 32 32 Email: bilgili@ktu.edu.tr Mail Address: Karadeniz Technical University, Foreign Relations/Erasmus+ Office, Rectorate, 61080, Trabzon

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Our program consists of academicians who are experts in their fields and the necessary studies are carried out together with the courses. The aim is to educate students as individuals who also have field skills. The fields of study of our department are Ancient, Medieval, Modern, Recent, Republic of Turkey and General Turkish History. In this direction, the academic profile of the department is also tried to be kept broad. What is desired is to ensure that students are successful in the professional exams they will face later and to ensure that they can continue their work, especially as teachers, in the public and private sectors. At the same time, it is aimed to train our students as talented and well-equipped historians at national and international level.

Learning Environments
  • Education and training can be formal, open or distance education.

Description
  • Gains the ability to apply his/her knowledge on the basic concepts and theories of historical science to his/her research.
  • To have basic knowledge on local history.
  • Prepares reliable reports by evaluating any political, social and economic phenomena and events encountered in the historical process in the light of interdisciplinary approaches.
  • Gains the ability to design solution processes for the needs and problems in historical science with contemporary methods.
  • Knows and applies the basic sources of historical science and the methods (such as language, criticism, digitalization and analysis of data) to analyze these sources.
  • To be able to evaluate the studies on the field of history with a multidisciplinary and interdisciplinary orientation.
  • To be aware of teamwork in addition to individual work and to be able to take part in projects and other working groups in a way to adapt to every position within the team.
  • Learns at least one foreign language in addition to being able to use his/her mother tongue effectively both orally and in writing.
  • To be aware of the ethical and moral values required by the profession.
  • Follow all scientific, technological and digital developments in the field of social sciences in the context of the principle of lifelong learning.

Key Competencies
  • Literacy activity
  • Multilingual competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Cultural awareness and expressive competence

Further Info

For each course, students are subject to a midterm exam, mid-term study (seminar, quiz, homework or a second midterm exam) and a final exam. The contribution of the midterm exam to the success grade is 50%, and the contribution of the final exam is 50%. All exams are evaluated over 100 points. It is mandatory to get at least 45 points from the final exam. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from a course are deemed to have succeeded that course. At the end of each semester, students can take make-up exams for a maximum of two courses from that semester. Each student must register for courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses and 80% of the seminars. Midterm exams and final exams are held on pre-announced dates.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Secondary education institutions or equivalency by the Ministry of National Education Graduating from approved foreign secondary education institutions and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
  • To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
  • To have obtained sufficient points as a result of the central exam held by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with special talent exam, whose procedures and principles are determined by YÖK, and to have succeeded in the special talent exam.

Conditions for Success
To achieve a minimum of 240 ECTS course credits.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's programs and, if they meet the relevant requirements, in doctoral programs admitted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by Karadeniz Technical University. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Higher Education Institutions at Associate and Undergraduate Level Transfer Between Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Regulation on the Principles of Credit Transfer

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode