Yeterlilik Kodu

TR0030030571

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumSakarya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya
Sorumlu Kurum URLhttps://www.sakarya.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Sakarya Üniversitesi Tarih Bölümü, tarih bilgi ve donanımına sahip, objektif değerlendirmeler yapabilen, bilgi birikimi ve tecrübelerini gelecek nesillere en doğru ve güncel bir şekilde aktarmayı hedefleyen öğretim elemanlarından oluşmaktadır. Amacımız, Tarih bölümünü tercih eden öğrencilerimize yeterli düzeyde tarih bilgisi edinme, tarih araştırmalarında kullanılan belgeleri okuyup, anlama ve yorumlama becerisinin yanında farklı disiplinlerden alacağı yardımla karşılaştırmalı yaklaşım ve analiz kabiliyeti kazandırmaktır. Bölüm müfredatı, Türk tarihinin yanı sıra, dünya tarihinin farklı alanlarını kapsayacak şekilde planlanmıştır. Bu amaçla, söz konusu alanları yeterince kavrayabilmek için lisans ve lisansüstü öğretimi boyunca Osmanlıca derslerinin dışında, Latince, Arapça, Farsça gibi klasik diller ve İspanyolca, Fransızca gibi modern diller bölümümüzde seçmeli ders olarak verilmektedir. Diğer taraftan, bölümümüzde, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası hayata hazırlanması kapsamında tarih disiplini dışında etkinlikler de yapılmaktadır.

Öğrenme Ortamları

1. Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.

2. Bu programda "Birinci Öğretim" olarak eğitim verilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır.
  • Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
  • Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
  • Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür.
  • Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
  • Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
  • Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir.
  • Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
  • Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır.
  • Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Ayrıntılar için lütfen Kurs Yapısına bakınız. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Sınav Türleri

  • Bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçme faaliyetleri; ara sınav, kısa sınav, ödev, sözlü sınav,

proje/tasarım, performans görevi (uygulama, laboratuvar, atölye, seminer, arazi çalışması), iş sağlığı ve güvenliği sınavı (İSG) etkinliklerinden oluşur.

Ölçme Sayısı ve Oranlar

  • Yarıyıl/yıl sonunda Yeterli/Yetersiz şeklinde değerlendirilen dersler hariç, bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçmesinde en az bir ölçme faaliyeti yapılması zorunludur. Ancak derslerin özelliğine göre, Bölüm ve ilgili birimin Kurul kararı ile değiştirilebilir. Yıliçi faaliyetlerinden her birinin, yıliçi toplam başarı oranına etkisi %10’dan az olamaz.
  • Yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu (final) ölçme sonuçlarının başarı notuna katkı oranları (ağırlıkları) eğitim-öğretim yılı başlamadan önce dersin koordinatörü tarafından belirlenir ve değerlendirme yapılırken bu oranlar esas alınır.
  • Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş sınavların başarı notuna katkısı en az %40 dır. Yarıyıl/yılsonu sınavının da başarı notuna katkısı en az %40’dır. Her bir yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu ölçme notları 100 puan üzerinden verilir.
  • Ölçme sonuçlarına harfli başarı notu verilmez. Harfli başarı notu verme işlemi, yarıyıl/yıl sonu sınavı dâhil tüm ölçme faaliyetleri tamamlandıktan sonra verilir.

Harfli Başarı Notları Tablosu

Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı

  • Pekiyi 90,00 – 100,00 AA 4.00
  • İyi-Pekiyi 85,00 - 89,99 BA 3.50
  • İyi 80,00 - 84,99 BB 3.00
  • Orta-İyi 75,00 - 79,99 CB 2.50
  • Orta 65,00 - 74,99 CC 2.00
  • Zayıf-Orta 58,00 - 64,99 DC 1.50
  • Zayıf 50,00 - 57,99 DD 1.00
  • Başarısız 40,00 - 49,99 FD 0.50
  • Başarısız 0 - 39,99 FF 0.00
  • Devamsız -- DZ 0.00
  • Sınava Girmedi -- GR 0.00
  • Yeterli -- YT --
  • Yetersiz -- YZ --
  • Muaf -- MU --
  • Eksik -- E --
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bu program Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından akredite edilmiştir. 

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 11.04.2023/30.09.2025

Giriş Şartı

1. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda programa yerleştirilmiş olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

3. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.

Başarma ŞartlarıProgramı başarıyla tamamlamak için öğrencinin; (1) Öğretim planında yer alan zorunlu dersleri ve yeterli sayıda seçmeli dersi başarmış, (2) GNO≥2.00 koşulunu sağlamış, (3) İki yüz kırk (240) AKTS kredisini tamamlamış, olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da (8. yarıyılda) istenmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bu bölümden mezun olanlar tarihi konularda araştırma ve inceleme yapan kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarında iş bulabildikleri gibi tezsiz yüksek lisans öğretiminin ardından Tarih Öğretmeni olarak da görev yapabilmektedirler.
  • Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Tarih Bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030030571


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sakarya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Sakarya Üniversitesi Tarih Bölümü, tarih bilgi ve donanımına sahip, objektif değerlendirmeler yapabilen, bilgi birikimi ve tecrübelerini gelecek nesillere en doğru ve güncel bir şekilde aktarmayı hedefleyen öğretim elemanlarından oluşmaktadır. Amacımız, Tarih bölümünü tercih eden öğrencilerimize yeterli düzeyde tarih bilgisi edinme, tarih araştırmalarında kullanılan belgeleri okuyup, anlama ve yorumlama becerisinin yanında farklı disiplinlerden alacağı yardımla karşılaştırmalı yaklaşım ve analiz kabiliyeti kazandırmaktır. Bölüm müfredatı, Türk tarihinin yanı sıra, dünya tarihinin farklı alanlarını kapsayacak şekilde planlanmıştır. Bu amaçla, söz konusu alanları yeterince kavrayabilmek için lisans ve lisansüstü öğretimi boyunca Osmanlıca derslerinin dışında, Latince, Arapça, Farsça gibi klasik diller ve İspanyolca, Fransızca gibi modern diller bölümümüzde seçmeli ders olarak verilmektedir. Diğer taraftan, bölümümüzde, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası hayata hazırlanması kapsamında tarih disiplini dışında etkinlikler de yapılmaktadır.


Öğrenme Ortamları

1. Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.

2. Bu programda "Birinci Öğretim" olarak eğitim verilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanır.
  • Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
  • Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
  • Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütür.
  • Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
  • Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
  • Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir.
  • Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
  • Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır.
  • Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Ayrıntılar için lütfen Kurs Yapısına bakınız. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Sınav Türleri

  • Bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçme faaliyetleri; ara sınav, kısa sınav, ödev, sözlü sınav,

proje/tasarım, performans görevi (uygulama, laboratuvar, atölye, seminer, arazi çalışması), iş sağlığı ve güvenliği sınavı (İSG) etkinliklerinden oluşur.

Ölçme Sayısı ve Oranlar

  • Yarıyıl/yıl sonunda Yeterli/Yetersiz şeklinde değerlendirilen dersler hariç, bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçmesinde en az bir ölçme faaliyeti yapılması zorunludur. Ancak derslerin özelliğine göre, Bölüm ve ilgili birimin Kurul kararı ile değiştirilebilir. Yıliçi faaliyetlerinden her birinin, yıliçi toplam başarı oranına etkisi %10’dan az olamaz.
  • Yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu (final) ölçme sonuçlarının başarı notuna katkı oranları (ağırlıkları) eğitim-öğretim yılı başlamadan önce dersin koordinatörü tarafından belirlenir ve değerlendirme yapılırken bu oranlar esas alınır.
  • Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş sınavların başarı notuna katkısı en az %40 dır. Yarıyıl/yılsonu sınavının da başarı notuna katkısı en az %40’dır. Her bir yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu ölçme notları 100 puan üzerinden verilir.
  • Ölçme sonuçlarına harfli başarı notu verilmez. Harfli başarı notu verme işlemi, yarıyıl/yıl sonu sınavı dâhil tüm ölçme faaliyetleri tamamlandıktan sonra verilir.

Harfli Başarı Notları Tablosu

Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı

  • Pekiyi 90,00 – 100,00 AA 4.00
  • İyi-Pekiyi 85,00 - 89,99 BA 3.50
  • İyi 80,00 - 84,99 BB 3.00
  • Orta-İyi 75,00 - 79,99 CB 2.50
  • Orta 65,00 - 74,99 CC 2.00
  • Zayıf-Orta 58,00 - 64,99 DC 1.50
  • Zayıf 50,00 - 57,99 DD 1.00
  • Başarısız 40,00 - 49,99 FD 0.50
  • Başarısız 0 - 39,99 FF 0.00
  • Devamsız -- DZ 0.00
  • Sınava Girmedi -- GR 0.00
  • Yeterli -- YT --
  • Yetersiz -- YZ --
  • Muaf -- MU --
  • Eksik -- E --

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bu program Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından akredite edilmiştir. 

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 11.04.2023/30.09.2025


Giriş Şartı

1. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda programa yerleştirilmiş olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

3. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.


Başarma Şartları
Programı başarıyla tamamlamak için öğrencinin; (1) Öğretim planında yer alan zorunlu dersleri ve yeterli sayıda seçmeli dersi başarmış, (2) GNO≥2.00 koşulunu sağlamış, (3) İki yüz kırk (240) AKTS kredisini tamamlamış, olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da (8. yarıyılda) istenmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bu bölümden mezun olanlar tarihi konularda araştırma ve inceleme yapan kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarında iş bulabildikleri gibi tezsiz yüksek lisans öğretiminin ardından Tarih Öğretmeni olarak da görev yapabilmektedirler.
  • Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Tarih Bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030571

Qualification Title
Bachelor's Degree in History
Awarding BodySakarya University
Awarding Body ContactKemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya
Awarding Body Urlhttps://www.sakarya.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Sakarya University History Department consists of academic staff who have historical knowledge and equipment, can make objective evaluations, and aim to transfer their knowledge and experience to future generations in the most accurate and up-to-date way. Our aim is to provide our students who choose the History Department with sufficient historical knowledge, the ability to read, understand and interpret documents used in historical research, as well as the ability to gain a comparative approach and analysis with the help they will receive from different disciplines. The department curriculum is planned to cover different areas of world history as well as Turkish history. For this purpose, in order to adequately comprehend the fields in question, classical languages such as Latin, Arabic, Persian and modern languages such as Spanish and French are given as elective courses in our department in addition to Ottoman Turkish courses throughout undergraduate and graduate education. On the other hand, activities other than the discipline of history are also carried out in our department to prepare our students for life after graduation..

Learning Environments

1. Education and training are provided via distance learning.

2. In this program, education is provided as "First Education".

Description
  • Has the ability to use textbooks containing the most up-to-date information on general culture and auxiliary sciences to history, application tools and equipment, and high-level knowledge and skills supported by scientific resources, and uses this knowledge and skills in his/her profession and research.
  • Examines and evaluates concepts, ideas and data related to the discipline of history with social science research methods, diagnoses, analyzes and discusses undiscovered (not yet researched) issues, and develops suggestions based on scientific findings and evidence regarding these issues.
  • Informs listeners who are experts or uninformed on issues related to the discipline of history, and expresses his/her thoughts about the findings he/she obtains in a clear manner in written and oral form.
  • Has the skills of critical thinking, creative thinking, interpretation and synthesis using the methodology of history, and carries out studies related to his/her field independently or as a joint study.
  • Takes responsibility for issues that have not yet been clarified due to deficiencies in historical information and findings, and tries to produce solutions.
  • Knows the interests, desires and needs of people working in his/her field, recognizes the socio-cultural and economic characteristics of the environment in which he/she lives; plans, implements and manages teaching and learning processes that are appropriate for these characteristics. Ensures active participation of students in the learning process.
  • Aims to have sufficient knowledge of foreign languages ​​to be able to follow current research in the field of history and to be able to communicate with colleagues.
  • Has knowledge of computer software and hardware required by the field of history; uses information and communication technologies.
  • In all studies conducted in the field of history, observes social, scientific and ethical values ​​in the stages of collecting, designing, archiving, analyzing, interpreting and announcing the information that is the source of data.
  • Makes an effort to continuously improve himself in the field of history. Gains the awareness of accessing new information and ideas and lifelong learning.
  • Applies skills related to social sciences in the field of history and gains from non-field courses in interdisciplinary studies.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

 

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. This section is explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the Course Structure for details. Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success.

Exam Types

  • Semester/year measurement activities for a course; midterm exam, quiz, homework, oral exam,
  • project/design, performance task (application, laboratory, workshop, seminar, field work), work
  • It consists of health and safety examination (OHS) activities.

Number of Measurements and Ratios

  • One course, excluding courses evaluated as Satisfactory/Unsatisfactory at the end of the semester/year
  • It is mandatory to carry out at least one measurement activity during the semester/year measurement. But your lessons
  • Depending on its characteristics, it can be changed by the decision of the Board of the Department and the relevant unit. From yearly activities
  • The impact of each of them on the total success rate during the year cannot be less than 10%.
  • Contribution of semester/year and end-of-semester (final) measurement results to the success grade. rates (weights) are determined by the course coordinator before the start of the academic year.
  • These ratios are taken as basis when determining and evaluating.
  • Success grades of the exams determined in the semester/year evaluation
  • Each semester/year and end-of-semester/year assessment grades are given out of 100 points. No letter grade is given for the measurement results. Letter passing grades are given after all assessment activities, including the semester/year final exam, are completed.

Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient

  • Okay 90.00 – 100.00 AA 4.00
  • Good-Excellent 85.00 - 89.99 BA 3.50
  • Good 80.00 - 84.99 BB 3.00
  • Medium-Good 75.00 - 79.99 CB 2.50
  • Medium 65.00 - 74.99 CC 2.00
  • Weak-Medium 58.00 - 64.99 DC 1.50
  • Weak 50.00 - 57.99 DD 1.00
  • Failed 40.00 - 49.99 FD 0.50
  • Failed 0 - 39.99 FF 0.00
  • Absentee -- DZ 0.00
  • Did not take the exam -- GR 0.00
  • Adequate -- YT –
  • Insufficient -- AI –
  • Exempt -- MU –
  • Missing -- E –
Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

This program is accredited by the Association for Accreditation of Faculties of Science, Literature, Science and Literature, Language and History and Geography (FEDEK).

Access Requirements

1. To be placed in the program as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) and whose procedures and principles are determined by the Council of Higher Education (YÖK).

2. To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and whose procedures and principles are determined by YÖK.

3. A student who has started his/her education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the beginning of the term, considering the conditions of each student and the degree he/she applied for.

More detailed information about university admission is available in the Institution Introduction Catalogue.

Conditions for SuccessIn order to successfully complete the program, the student must; (1) Pass the compulsory courses and a sufficient number of elective courses in the curriculum, (2) Meet the GPA≥2.00 condition, (3) Complete two hundred and forty (240) ECTS credits. In addition, the student is required to prepare a graduation project at the end of the project and to make an oral thesis presentation on this work (in the 8th semester).
Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates of this department can find jobs in public and private sector institutions and organizations that conduct research and examination on historical issues, and they can also work as History Teachers after completing a non-thesis master's degree.
  • Students who successfully complete the program can apply for master's and doctoral degrees in the field of History Science or other branches of science that accept students from this field.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is always valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030571


Qualification Title
Bachelor's Degree in History

Awarding Body
Sakarya University

Awarding Body Contact
Kemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Sakarya University History Department consists of academic staff who have historical knowledge and equipment, can make objective evaluations, and aim to transfer their knowledge and experience to future generations in the most accurate and up-to-date way. Our aim is to provide our students who choose the History Department with sufficient historical knowledge, the ability to read, understand and interpret documents used in historical research, as well as the ability to gain a comparative approach and analysis with the help they will receive from different disciplines. The department curriculum is planned to cover different areas of world history as well as Turkish history. For this purpose, in order to adequately comprehend the fields in question, classical languages such as Latin, Arabic, Persian and modern languages such as Spanish and French are given as elective courses in our department in addition to Ottoman Turkish courses throughout undergraduate and graduate education. On the other hand, activities other than the discipline of history are also carried out in our department to prepare our students for life after graduation..


Learning Environments

1. Education and training are provided via distance learning.

2. In this program, education is provided as "First Education".


Description
  • Has the ability to use textbooks containing the most up-to-date information on general culture and auxiliary sciences to history, application tools and equipment, and high-level knowledge and skills supported by scientific resources, and uses this knowledge and skills in his/her profession and research.
  • Examines and evaluates concepts, ideas and data related to the discipline of history with social science research methods, diagnoses, analyzes and discusses undiscovered (not yet researched) issues, and develops suggestions based on scientific findings and evidence regarding these issues.
  • Informs listeners who are experts or uninformed on issues related to the discipline of history, and expresses his/her thoughts about the findings he/she obtains in a clear manner in written and oral form.
  • Has the skills of critical thinking, creative thinking, interpretation and synthesis using the methodology of history, and carries out studies related to his/her field independently or as a joint study.
  • Takes responsibility for issues that have not yet been clarified due to deficiencies in historical information and findings, and tries to produce solutions.
  • Knows the interests, desires and needs of people working in his/her field, recognizes the socio-cultural and economic characteristics of the environment in which he/she lives; plans, implements and manages teaching and learning processes that are appropriate for these characteristics. Ensures active participation of students in the learning process.
  • Aims to have sufficient knowledge of foreign languages ​​to be able to follow current research in the field of history and to be able to communicate with colleagues.
  • Has knowledge of computer software and hardware required by the field of history; uses information and communication technologies.
  • In all studies conducted in the field of history, observes social, scientific and ethical values ​​in the stages of collecting, designing, archiving, analyzing, interpreting and announcing the information that is the source of data.
  • Makes an effort to continuously improve himself in the field of history. Gains the awareness of accessing new information and ideas and lifelong learning.
  • Applies skills related to social sciences in the field of history and gains from non-field courses in interdisciplinary studies.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

 

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. This section is explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the Course Structure for details. Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success.

Exam Types

  • Semester/year measurement activities for a course; midterm exam, quiz, homework, oral exam,
  • project/design, performance task (application, laboratory, workshop, seminar, field work), work
  • It consists of health and safety examination (OHS) activities.

Number of Measurements and Ratios

  • One course, excluding courses evaluated as Satisfactory/Unsatisfactory at the end of the semester/year
  • It is mandatory to carry out at least one measurement activity during the semester/year measurement. But your lessons
  • Depending on its characteristics, it can be changed by the decision of the Board of the Department and the relevant unit. From yearly activities
  • The impact of each of them on the total success rate during the year cannot be less than 10%.
  • Contribution of semester/year and end-of-semester (final) measurement results to the success grade. rates (weights) are determined by the course coordinator before the start of the academic year.
  • These ratios are taken as basis when determining and evaluating.
  • Success grades of the exams determined in the semester/year evaluation
  • Each semester/year and end-of-semester/year assessment grades are given out of 100 points. No letter grade is given for the measurement results. Letter passing grades are given after all assessment activities, including the semester/year final exam, are completed.

Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient

  • Okay 90.00 – 100.00 AA 4.00
  • Good-Excellent 85.00 - 89.99 BA 3.50
  • Good 80.00 - 84.99 BB 3.00
  • Medium-Good 75.00 - 79.99 CB 2.50
  • Medium 65.00 - 74.99 CC 2.00
  • Weak-Medium 58.00 - 64.99 DC 1.50
  • Weak 50.00 - 57.99 DD 1.00
  • Failed 40.00 - 49.99 FD 0.50
  • Failed 0 - 39.99 FF 0.00
  • Absentee -- DZ 0.00
  • Did not take the exam -- GR 0.00
  • Adequate -- YT –
  • Insufficient -- AI –
  • Exempt -- MU –
  • Missing -- E –

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

This program is accredited by the Association for Accreditation of Faculties of Science, Literature, Science and Literature, Language and History and Geography (FEDEK).


Access Requirements

1. To be placed in the program as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) and whose procedures and principles are determined by the Council of Higher Education (YÖK).

2. To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and whose procedures and principles are determined by YÖK.

3. A student who has started his/her education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the beginning of the term, considering the conditions of each student and the degree he/she applied for.

More detailed information about university admission is available in the Institution Introduction Catalogue.


Conditions for Success
In order to successfully complete the program, the student must; (1) Pass the compulsory courses and a sufficient number of elective courses in the curriculum, (2) Meet the GPA≥2.00 condition, (3) Complete two hundred and forty (240) ECTS credits. In addition, the student is required to prepare a graduation project at the end of the project and to make an oral thesis presentation on this work (in the 8th semester).

Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates of this department can find jobs in public and private sector institutions and organizations that conduct research and examination on historical issues, and they can also work as History Teachers after completing a non-thesis master's degree.
  • Students who successfully complete the program can apply for master's and doctoral degrees in the field of History Science or other branches of science that accept students from this field.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is always valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode