Yeterlilik Kodu | TR0030044999 | |
Yeterlilik Adı | Tarih Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | 2003-2004 Eğitim-Öğretim yılında öğrenci alımına başlayan Tarih Bölümü, 2006-2007 Bahar Yarıyılında ilk mezunlarını vermiştir. Eskiçağ Tarihi, Ortaçağ Tarihi, Yeniçağ Tarihi, Osmanlı Müesseseleri Tarihi, Yakınçağ Tarihi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ve Genel Türk Tarihi ana bilim dallarına bağlı öğretim üyelerinin görev yaptığı Tarih Bölümünde amaçlanan, ulusal ve uluslararası düzeyde donanımlı tarihçiler yetiştirmektir. Kurulduğundan bu yana modern bir yaklaşımla tarih eğitimi vermeyi hedefleyen bölümün öğretim amaçları şu şekildedir:
| |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme kazanımları, örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında edinilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda ölçme ve değerlendirme, Kastamonu Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde yürütülür. İlgili yönetmeliğe uygun olarak programda öğrencilerin bilgi ve becerilerinin ölçüldüğü sınavlar; ara sınav, mazeret sınavı, dönem sonu (yarıyıl/yılsonu) sınavı, bütünleme sınavı ve tek ders sınavlarıdır. Bu sınavlar yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü ya da uygulamalı olarak yapılabilir. Programda alınan derslerden başarılı olabilmek için her bir yarıyılda bir ara bir de final sınavı zorunluluğu vardır. Her iki sınavın sonuçlarının başarıya etki oranlarına uygun olarak hesaplanan ağırlıklı ortalama değerlerine göre 55 puan alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrencilerin puan-not karşılıkları ise aşağıdaki gibidir: Puan Not Katsayı 90-100 AA 4,0 85-89 BA 3,5 70-84 BB 3,0 65-69 CB 2,5 60-64 CC 2,0 55-59 DC 1,5 50-54 DD 1,0 40-49 FD 0,5 0-39 FF 0,0 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bu doğrultuda, 2023 değerlendirme döneminde FEDEK (Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından ilk kez genel değerlendirmesi yapılan Tarih (I. Öğretim) Lisans Programına, 27 Mart 2024 - 30 Eylül 2029 süresinde Akreditasyon verilmiştir. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK) Başlangıç/Bitiş Tarihi;27.03.2024 / 30.09.2029 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. Bu doğrultuda programa öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nda alınan puan, Yükseköğretim tercihleri, programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak yapılan ÖSYM yerleştirmesine göre gerçekleşir. Programa yabancı uyruklu öğrenci kabulü ise üniversitemiz Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğünün web sayfasında yer alan Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğünün İşleyişi ile ilgili Yönergeler (Yükseköğretim Kurulu Yurt Dışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar, Kastamonu Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Programlarına Yurt Dışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Yönerge) çerçevesinde gerçekleşir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli koşuldur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Tarih lisans diplomasına sahip olanlar, ilgili şartları sağlamaları halinde yüksek lisans programlarına ve lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler. Ayrıca kütüphane, arşiv, müze vb. kurumlarda görev yapabilecekleri gibi, gerekli koşulları sağlamaları durumunda üniversitelerde akademisyenlik ve Pedagojik Formasyon alarak gerekli koşulları sağlamaları durumunda da öğretmenlik yapabilmektedirler. 2. Tarih lisans öğrencileri, çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği Programa akreditasyon veren FEDEK, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih Coğrafya Fakülteleri programlarının akreditasyonu konusunda yetkilendirilmiş akreditasyon kuruluşudur. Programın değerlendirilmesi, FEDEK’in web sayfasında da yer alan FEF Lisans Programları Değerlendirme Ölçütleri’ne göre Değerlendirme ve Akreditasyon Uygulama Esasları Yönergesi (Sürüm 3.0 - 22.12.2022) ve ilgili diğer belgeler çerçevesinde yürütülmüştür. | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030044999
ISCO 08
ISCO 08
2003-2004 Eğitim-Öğretim yılında öğrenci alımına başlayan Tarih Bölümü, 2006-2007 Bahar Yarıyılında ilk mezunlarını vermiştir. Eskiçağ Tarihi, Ortaçağ Tarihi, Yeniçağ Tarihi, Osmanlı Müesseseleri Tarihi, Yakınçağ Tarihi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ve Genel Türk Tarihi ana bilim dallarına bağlı öğretim üyelerinin görev yaptığı Tarih Bölümünde amaçlanan, ulusal ve uluslararası düzeyde donanımlı tarihçiler yetiştirmektir. Kurulduğundan bu yana modern bir yaklaşımla tarih eğitimi vermeyi hedefleyen bölümün öğretim amaçları şu şekildedir:
- Öğrencileri, tarih alanında araştırma yapmak için gerekli olan temel akademik bilgi ve becerilerle (disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında nedensellik kurabilme, farklı açılardan düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma) donatmak.
- Öğrencilerin aldıkları tarih eğitimi sonucunda tarihsel olayları, olguları ve değişimi analitik bir bakış açısıyla ve eleştirel bir biçimde değerlendirebilmelerini sağlamak.
- Tarih alanında araştırma yaparken kullanılacak birincil kaynakların okunup analiz edilebilmesi için gerekli kuramsal ve dil donanımını sağlamak.
- Öğrencilere, tarih alanında temel İngilizce terminolojiye hâkim olmaları için katkıda bulunmak.
- Birincil ve ikincil kaynaklardan eleştirel yöntemle edindikleri tarihsel bilgiyi sözlü ve yazılı olarak ifade etmelerini sağlamak.
- Öğrencilerin tarih araştırmaları yaparken hem teknolojiyi etkin biçimde kullanma hem de grup halinde çalışma, sonuca varma ve bunu aktarma becerisini kazandırmak.
- Öğrencilerin bölümde aldıkları eğitim sonucunda hem yerele hem ulusala hem de evrensele dair bilgi birikimi sağlayarak tarihle bugün arasındaki bağlantıyı kurabilmelerini sağlamak.
- Öğrencilere, bölümümüzde aldıkları eğitim sonucunda mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilinci kazandırmak.
- Öğrencilerin hem tarih alanında hem de kişisel gelişimlerinde ömür boyu öğrenmenin önemini algılamış ve bunu hayata geçiren bireyler olarak yetişmelerini sağlamak.
Öğrenme kazanımları, örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında edinilmektedir.
- Tarih Bölümü mezunları, beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Tarih Bölümü mezunları, tarih disipliniyle ilgili kavramları ve olguları sosyal bilimler yöntemlerini kullanarak eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder, değerlendirir ve öneriler sunabilir.
- Tarih Bölümü mezunları, beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine ilişkin bilgilere sahiptir.
- Tarih Bölümü mezunları, beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak uygulamalı araç ve gereçler hakkında bilgilere sahip olur.
- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
- Tarih Bölümü mezunları, alanda ve kişisel gelişimde yaşam boyu öğrenmenin önemini kavranır.
- Tarih Bölümü mezunları, alanında araştırma yapabilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
- Tarih Bölümü mezunları, sorumluluğu altında olan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. İçerisinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel niteliklerini kavrar.
- Tarih Bölümü mezunları, Tarih alanıyla ilgili henüz aydınlatılmamış problemleri saptayabilir ve çözüm üretebilir.
- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
- Tarih Bölümü mezunları, tarih alanında yaptığı tüm çalışmalarında etik ve bilimsel değerleri gözetir.
- Tarih Bölümü mezunları, tarih alanında arklı dönemlere ve arklı toplumlara dair konularda disiplinler arası çalışma yeteneğine sahiptir.
- Tarih Bölümü mezunları, kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Port öyü B1 Genel Düzeyinde) .
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Programda ölçme ve değerlendirme, Kastamonu Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde yürütülür. İlgili yönetmeliğe uygun olarak programda öğrencilerin bilgi ve becerilerinin ölçüldüğü sınavlar; ara sınav, mazeret sınavı, dönem sonu (yarıyıl/yılsonu) sınavı, bütünleme sınavı ve tek ders sınavlarıdır. Bu sınavlar yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü ya da uygulamalı olarak yapılabilir. Programda alınan derslerden başarılı olabilmek için her bir yarıyılda bir ara bir de final sınavı zorunluluğu vardır. Her iki sınavın sonuçlarının başarıya etki oranlarına uygun olarak hesaplanan ağırlıklı ortalama değerlerine göre 55 puan alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrencilerin puan-not karşılıkları ise aşağıdaki gibidir:
Puan Not Katsayı
90-100 AA 4,0
85-89 BA 3,5
70-84 BB 3,0
65-69 CB 2,5
60-64 CC 2,0
55-59 DC 1,5
50-54 DD 1,0
40-49 FD 0,5
0-39 FF 0,0
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu doğrultuda, 2023 değerlendirme döneminde FEDEK (Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından ilk kez genel değerlendirmesi yapılan Tarih (I. Öğretim) Lisans Programına, 27 Mart 2024 - 30 Eylül 2029 süresinde Akreditasyon verilmiştir.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Başlangıç/Bitiş Tarihi;27.03.2024 / 30.09.2029
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Bu doğrultuda programa öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nda alınan puan, Yükseköğretim tercihleri, programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak yapılan ÖSYM yerleştirmesine göre gerçekleşir. Programa yabancı uyruklu öğrenci kabulü ise üniversitemiz Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğünün web sayfasında yer alan Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğünün İşleyişi ile ilgili Yönergeler (Yükseköğretim Kurulu Yurt Dışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar, Kastamonu Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Programlarına Yurt Dışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Yönerge) çerçevesinde gerçekleşir.
1. Tarih lisans diplomasına sahip olanlar, ilgili şartları sağlamaları halinde yüksek lisans programlarına ve lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler. Ayrıca kütüphane, arşiv, müze vb. kurumlarda görev yapabilecekleri gibi, gerekli koşulları sağlamaları durumunda üniversitelerde akademisyenlik ve Pedagojik Formasyon alarak gerekli koşulları sağlamaları durumunda da öğretmenlik yapabilmektedirler.
2. Tarih lisans öğrencileri, çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Programa akreditasyon veren FEDEK, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih Coğrafya Fakülteleri programlarının akreditasyonu konusunda yetkilendirilmiş akreditasyon kuruluşudur. Programın değerlendirilmesi, FEDEK’in web sayfasında da yer alan FEF Lisans Programları Değerlendirme Ölçütleri’ne göre Değerlendirme ve Akreditasyon Uygulama Esasları Yönergesi (Sürüm 3.0 - 22.12.2022) ve ilgili diğer belgeler çerçevesinde yürütülmüştür.
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030044999 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in History | |
Awarding Body | Kastamonu University | |
Awarding Body Contact | Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Awarding Body Url | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Department of History, which began admitting students in the 2003-2004 academic year, graduated its first students in the spring semester of 2006-2007. The Department of History, whose faculty members study and research in the fields of Ancient History, Medieval History, Modern History, History of Ottoman Institutions, Modern History, History of the Republic of Turkey and General Turkish History, aims to train historians who are well-equipped both nationally and internationally. The teaching goals of the department, which has been providing history education with a modern approach since its establishment, are as follows:
| |
Learning Environments | Learning outcomes can be the result of formal and non-formal learning environments. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | The assessment and evaluation of students in the program is conducted in accordance with the regulations set forth by Kastamonu University for associate and undergraduate education and examinations. In accordance with the relevant regulation, the examinations in which students' knowledge and skills are assessed throughout the program are the midterm, the make-up examination, the final examination (semester/year-end), and the examinations for single courses. These examinations may be written, oral, or a combination of both formats. In order to successfully complete the courses within the program, students are required to take a midterm and final examination in each semester. The weighted average of the two examinations is calculated to determine the overall grade for the course. Students who achieve a score of 55 points or higher are considered to have successfully completed the course. The point-grade equivalents for these students are as follows: Percentage/Letter Grade/Coefficient 90-100 AA 4,0 85-89 BA 3,5 70-84 BB 3,0 65-69 CB 2,5 60-64 CC 2,0 55-59 DC 1,5 50-54 DD 1,0 40-49 FD 0,5 0-39 FF 0,0 | |
Quality Assurance | For the oversight of the quality of higher education programs; The role of The Higher Education Council (YÖK) is to support the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities at higher education institutions. Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are published on the basis of criteria set by the YÖK. These reports provide both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions and are made available to the public. The "Report on Foundation Higher Education Institutions", which contains academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by the YÖK. The quality assurance of undergraduate programmes is carried out according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programmes": 1. Programme creation and approval: 1.1. YÖK shall establish the minimum standards and criteria for opening undergraduate programmes in higher education institutions. 1.2. The Senate of each institution shall define the curriculum and learning outcomes of its programmes in accordance with the principles established by YÖK. 1.3. The National Core Education Programmes shall be implemented by the higher education institutions after they have been approved by YÖK and accepted by the relevant Deans' Council. 2. Assessment and Evaluation: The assessment of learning outcomes for each programme shall be carried out in accordance with the examination regulations and guidelines prepared by the higher education institutions. 3. Certification: Students who meet the credit requirements and other obligations set by the higher education institutions are awarded a Bachelor's degree. 4. Self-evaluation and external review: Higher education institutions submit "Internal Evaluation Reports" to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK makes the "Institutional Feedback Reports" available to the public. Accreditation decisions by authorised bodies indicate the compliance of programmes with quality standards. In this context, the BA program of the Department of History was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK) for March 27, 2024- September 30, 2029. Accreditation Body Name; Accreditation Association of Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography (FEDEK) Start/End Date: 27.03.2024/30.09.2029 | |
Access Requirements | 1. Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions. 2. To be enrolled in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK. In this direction, student admission to the program takes place according to the score obtained in the Higher Education Institutions Examination, Higher Education preferences, ÖSYM placement made by taking into account the quotas and conditions of the programs. Admission of foreign students to the program is carried out within the framework of the Guidelines on the Functioning of the International Student Coordinatorship (Higher Education Council Principles on the Admission of Students from Abroad, Kastamonu University Directive on the Admission of Students from Abroad to Associate Degree and Undergraduate Programs) on the web page of the International Student Coordinatorship of our university. | |
Conditions for Success | In order to graduate, students are required to successfully complete all the courses available in the program (equivalent to 240 ECTS in total) and achieve a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Individuals who have obtained a bachelor's degree in history have the option of pursuing further studies at the master's or doctoral level, provided that they meet the relevant criteria. Additionally, they may wish to consider pursuing opportunities in institutions such as libraries, archives, and museums. They may also have the opportunity to work as academics in universities, provided they meet the necessary conditions, and as teachers, should they meet them by taking Pedagogical Formation. 2. History undergraduate students are encouraged to consider participation in double major programs. Students enrolled in double major programs can take courses from two undergraduate diploma programs simultaneously, which could result in the awarding of two undergraduate diplomas if they are successful. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation FEDEK, which accredits the program, is the accreditation body authorized by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) for the accreditation of the programs of the Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History Geography. The evaluation of the program was carried out within the framework of the Directive on Evaluation and Accreditation Application Principles (Version 3.0 - 22.12.2022) and other relevant documents according to the Evaluation Criteria for FEF Undergraduate Programs, which is also available on FEDEK's website. | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030044999
ISCO 08
ISCO 08
The Department of History, which began admitting students in the 2003-2004 academic year, graduated its first students in the spring semester of 2006-2007. The Department of History, whose faculty members study and research in the fields of Ancient History, Medieval History, Modern History, History of Ottoman Institutions, Modern History, History of the Republic of Turkey and General Turkish History, aims to train historians who are well-equipped both nationally and internationally. The teaching goals of the department, which has been providing history education with a modern approach since its establishment, are as follows:
- To equip students with the basic academic knowledge and skills ("cross-disciplinary thinking," "establishing causality between events," "thinking from different perspectives," "interpreting and drawing conclusions") necessary for research in the field of history.
- To enable students to evaluate historical events, phenomena and changes from an analytical point of view and in a critical manner as a result of the historical education they have received.
- To provide the theoretical and linguistic tools necessary for reading and analyzing primary sources used in historical research.
- To contribute to the students' mastery of the basic English terminology in the field of history.
- To enable them to express, orally and in writing, the historical knowledge they have acquired from primary and secondary sources, using a critical method.
- To provide students with the ability to make effective use of technology while conducting historical research, as well as to work in groups, to reach conclusions, and to communicate them.
- To enable students to make the connection between history and the present by providing knowledge of the local, national, and universal as a result of the education they receive in the Department.
- Developing an awareness of professional ethics and social responsibility among students through their education.
- To ensure that students grow as individuals who understand and practice the importance of lifelong learning, both in history and in their own personal development.
Learning outcomes can be the result of formal and non-formal learning environments.
- Graduates of the Department of History will possess knowledge of research methods and techniques used in field studies, based on skills acquired in the Humanities.
- Graduates of the Department of History are able to analyze, evaluate, and make suggestions about the concepts and phenomena related to the discipline of history from a critical perspective, using social science methods when appropriate.
- Graduates of the Department of History have the benefit of being able to draw on course materials containing up-to-date information based on the competencies gained in the field of humanities.
- Graduates of the Department of History have a solid grasp of the applied tools and materials that are based on the competencies gained in the field of humanities.
- Graduates of the Department of History are able to engage in interdisciplinary research and analysis in their respective fields.
- Graduates of the Department of History are aware of the value of lifelong learning and personal development in their field.
- Graduates of the Department of History are able to utilize information and communication technologies to conduct research in the field.
- Graduates of the Department of History are able to identify the interests, wishes, and needs of the people under their responsibility. They also have an understanding of the socio-economic and cultural characteristics of the environment.
- Graduates of the Department of History are able to identify and solve problems in the field of History that have not yet been clarified.
- Graduates of the Department of History support the universality of social and cultural rights in their field, gain awareness of social justice, and protect historical and cultural heritage.
- It is the goal of the Department of History to encourage graduates to observe ethical and scientific values in all their studies in the field of history.
- Graduates of the Department of History are well-positioned to engage in interdisciplinary work on a range of historical issues, encompassing diverse periods and societies.
- Graduates of the Department of History are encouraged to participate in quality management and processes.
- Graduates of the Department of History are able to work independently or as part of a team, taking responsibility for solving complex and unforeseen problems in their field.
- Graduates of the Department of History endeavor to apply the theoretical and practical knowledge they have gained in the field of history, sharing it with experts and non-experts in the relevant field through the use of a foreign language (European Language Portfolio B1 General Level).
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expressive competence
The assessment and evaluation of students in the program is conducted in accordance with the regulations set forth by Kastamonu University for associate and undergraduate education and examinations. In accordance with the relevant regulation, the examinations in which students' knowledge and skills are assessed throughout the program are the midterm, the make-up examination, the final examination (semester/year-end), and the examinations for single courses. These examinations may be written, oral, or a combination of both formats. In order to successfully complete the courses within the program, students are required to take a midterm and final examination in each semester. The weighted average of the two examinations is calculated to determine the overall grade for the course. Students who achieve a score of 55 points or higher are considered to have successfully completed the course. The point-grade equivalents for these students are as follows:
Percentage/Letter Grade/Coefficient
90-100 AA 4,0
85-89 BA 3,5
70-84 BB 3,0
65-69 CB 2,5
60-64 CC 2,0
55-59 DC 1,5
50-54 DD 1,0
40-49 FD 0,5
0-39 FF 0,0
For the oversight of the quality of higher education programs;
The role of The Higher Education Council (YÖK) is to support the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities at higher education institutions.
Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are published on the basis of criteria set by the YÖK. These reports provide both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions and are made available to the public.
The "Report on Foundation Higher Education Institutions", which contains academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by the YÖK.
The quality assurance of undergraduate programmes is carried out according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programmes":
1. Programme creation and approval:
1.1. YÖK shall establish the minimum standards and criteria for opening undergraduate programmes in higher education institutions.
1.2. The Senate of each institution shall define the curriculum and learning outcomes of its programmes in accordance with the principles established by YÖK.
1.3. The National Core Education Programmes shall be implemented by the higher education institutions after they have been approved by YÖK and accepted by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation: The assessment of learning outcomes for each programme shall be carried out in accordance with the examination regulations and guidelines prepared by the higher education institutions.
3. Certification: Students who meet the credit requirements and other obligations set by the higher education institutions are awarded a Bachelor's degree.
4. Self-evaluation and external review: Higher education institutions submit "Internal Evaluation Reports" to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK makes the "Institutional Feedback Reports" available to the public. Accreditation decisions by authorised bodies indicate the compliance of programmes with quality standards.
In this context, the BA program of the Department of History was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK) for March 27, 2024- September 30, 2029.
Accreditation Body Name; Accreditation Association of Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography (FEDEK)
Start/End Date: 27.03.2024/30.09.2029
1. Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
2. To be enrolled in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
In this direction, student admission to the program takes place according to the score obtained in the Higher Education Institutions Examination, Higher Education preferences, ÖSYM placement made by taking into account the quotas and conditions of the programs. Admission of foreign students to the program is carried out within the framework of the Guidelines on the Functioning of the International Student Coordinatorship (Higher Education Council Principles on the Admission of Students from Abroad, Kastamonu University Directive on the Admission of Students from Abroad to Associate Degree and Undergraduate Programs) on the web page of the International Student Coordinatorship of our university.
1. Individuals who have obtained a bachelor's degree in history have the option of pursuing further studies at the master's or doctoral level, provided that they meet the relevant criteria. Additionally, they may wish to consider pursuing opportunities in institutions such as libraries, archives, and museums. They may also have the opportunity to work as academics in universities, provided they meet the necessary conditions, and as teachers, should they meet them by taking Pedagogical Formation.
2. History undergraduate students are encouraged to consider participation in double major programs. Students enrolled in double major programs can take courses from two undergraduate diploma programs simultaneously, which could result in the awarding of two undergraduate diplomas if they are successful.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation
FEDEK, which accredits the program, is the accreditation body authorized by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) for the accreditation of the programs of the Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History Geography. The evaluation of the program was carried out within the framework of the Directive on Evaluation and Accreditation Application Principles (Version 3.0 - 22.12.2022) and other relevant documents according to the Evaluation Criteria for FEF Undergraduate Programs, which is also available on FEDEK's website.
The qualification is permanently valid.
