Yeterlilik Kodu | TR0030217416 | |
Yeterlilik Adı | Tarih Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Beyazıt, 34452 Fatih/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.istanbul.edu.tr/tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 2-22 (Beşeri Bilimler) 224(Tarih) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Tarih lisans programının amacı: araştırmacı, meraklı, eleştirel, yüksek bilimsel donanımı olan, tarihçilik ahlakına sahip, güncel gelişmeleri takip eden, yorumlayabilen ve analiz edebilen, tarihe çok yönlü olarak bakabilme bilgi ve becerisine sahip, objektif ve çağdaş bilim insanları ve tarihçiler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | "Programın geliştirilmesine yönelik ölçme değerlendirme ve iyileştirme faaliyetleri için performans göstergeleri izlenmektedir. Bu kapsamda öğrencilerin başarı durumları, öğretim üyelerinin performansları, ders eğitim materyelleri ve uzaktan eğitim platformuna yönelik ölçme ve değerlendirmeler gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin başarılarının ölçülmesinde her dönem bir ara sınav, bir yarıyıl sonu sınavı ve bir de bütünleme sınavı olmak üzere, toplamda üç adet sınav yapılmaktadır. Ara sınav online olarak ALMS sistemi üzerinden yapılmakta, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavları fiziksel olarak üniversite kampüslerinde soru kitapçıkları ve cevap formları aracılığıyla yapılmaktadır. Öğrenci başarıları ölçülerek raporlanmakta başarısız olan öğrencilerin başarısızlık nedenleri analiz edilmektedir. Bu kapsamda kök nedenler araştırılarak başarısızlıkların en az seviyeye indirgenmesi için önlemler geliştirilmektedir. Öğretim üyelerinin eğitim öğretim performanslarının izlenmesi için öğrencilerin dersin öğretim üyesi, ders materyelleri gibi konularda geri bildirimlerinin alınıp öğretim üyeleri performanslarının değerlendirileceği bir sistem üzerinde çalışmalar devam etmektedir." Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Başarı Notu / KATSAYI
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 2.05.2024 / 30.09.2026 | |
Giriş Şartı | YGS sınavında yeterli puanı almış olmak | |
Başarma Şartları | Öğretim planında yer alan derslerin tümünden başarılı olmuş, mezuniyet için gerekli 240 AKTS krediyi tamamlamış, AGNO’su en az 2.00 düzeyinde olan ve program tarafından belirlenen diğer tüm çalışmaları tamamlamış öğrenci, koşullu başarılı dersleri var olsa dahi öğrenimini bitirmiş sayılır ve ilgili birim yönetim kurulu tarafından mezuniyeti onaylanarak kendisine ilgili programın diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İleri düzeyde Osmanlıca eğitimi alacak mezunlarımız sosyal bilimlerin muhtelif alanlarında araştırmacı, uzman ve akademisyen olabilecekleri gibi yurt içi ve yurtdışındaki üniversitelerle araştırma merkezlerinde istihdam edilebileceklerdir. Osmanlıcaya hakim olacak öğrenciler arşivci veya tasnif elemanı unvanlarıyla tapu daireleri, Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Adliyeler gibi eski kayıtları saklayan ve bu kayıtlardan istifade etmek mecburiyetinde olan kurumlarda çalışabilirler. Yabancı üniversitelerde Türk Kültürü, Osmanlıca, Osmanlı ve Türk Tarihi vb dersleri okutabilecek donanıma sahip olacak bölüm mezunları, disiplinler arası çalışmalardaki birikimleriyle basın yayın kurumları, sosyal bilimler alanında çalışmaları olan araştırma merkezleri ile kamu veya özel kurumların ilgili birimlerinde görev alabileceklerdir. Mezunlarımız Dışişleri Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın tarih alanında uzmanlık gerektiren birimlerinde üst düzey görev alma imkanına sahip olacaklardır. Ayrıca mezunlarımız akademik çalışmalara yönlendirileceklerdir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2.1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030217416
ISCO 08
2-22 (Beşeri Bilimler)
224(Tarih)
ISCO 08
2-22 (Beşeri Bilimler)
224(Tarih)
Tarih lisans programının amacı: araştırmacı, meraklı, eleştirel, yüksek bilimsel donanımı olan, tarihçilik ahlakına sahip, güncel gelişmeleri takip eden, yorumlayabilen ve analiz edebilen, tarihe çok yönlü olarak bakabilme bilgi ve becerisine sahip, objektif ve çağdaş bilim insanları ve tarihçiler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır
- Tarihe özgü araştırma teknikleri ve metodolojinin kavrar ve kullanır.
- Tarih alanında önemli ve güncel kuramlarla eğilimleri anlar, bunları çalışmalarında uygular.
- Tarihe özgü kavramları, temel ilkeleri, kuramsal bilgileri kavrar ve kullanır.
- Tarih alanında birinci elden tarihi kaynakları bulma, okuma, yorumlama ve doğru şekilde kullanma becerisi kazanır.
- Alanla ilgili güncel ve güvenilir modern kaynaklarla bilgilere erişim yollarını öğrenir.
- Alanıyla ilgili problemler ve tartışmalara yönelik yaklaşım, analiz, araştırma yöntemleri ve öneriler geliştirir.
- Tarihi olayların sebep ve sonuçları arasında bağ kurarak bunları ortaya koyar.
- Alanındaki ihtiyaçlara ve problemlere yönelik veri toplama ve işleme yöntemlerini öğrenir; bunların sonuçlarını yorumlama ve araştırmalarına entegre etme becerisi kazanır.
- Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
- Alanıyla ilgili güncel sorunların daha iyi anlaşılmasını, kavranmasını ve toplumun tarih bilincini geliştirmeyi öğrenir.
- Alanıyla ilgili dünyadaki güncel gelişmeleri toplumla paylaşır, bunların uygulama alanlarını araştırır.
- Kültürel mirasın tanıtımı ve korunması amacıyla projeler geliştirir, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapar.
- Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları doğru dilbilgisiyle ve ifadelerle net, planlı ve tutarlı bir bütün olarak yapabilmeyi öğrenir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
"Programın geliştirilmesine yönelik ölçme değerlendirme ve iyileştirme faaliyetleri için performans göstergeleri izlenmektedir. Bu kapsamda öğrencilerin başarı durumları, öğretim üyelerinin performansları, ders eğitim materyelleri ve uzaktan eğitim platformuna yönelik ölçme ve değerlendirmeler gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin başarılarının ölçülmesinde her dönem bir ara sınav, bir yarıyıl sonu sınavı ve bir de bütünleme sınavı olmak üzere, toplamda üç adet sınav yapılmaktadır. Ara sınav online olarak ALMS sistemi üzerinden yapılmakta, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavları fiziksel olarak üniversite kampüslerinde soru kitapçıkları ve cevap formları aracılığıyla yapılmaktadır. Öğrenci başarıları ölçülerek raporlanmakta başarısız olan öğrencilerin başarısızlık nedenleri analiz edilmektedir. Bu kapsamda kök nedenler araştırılarak başarısızlıkların en az seviyeye indirgenmesi için önlemler geliştirilmektedir. Öğretim üyelerinin eğitim öğretim performanslarının izlenmesi için öğrencilerin dersin öğretim üyesi, ders materyelleri gibi konularda geri bildirimlerinin alınıp öğretim üyeleri performanslarının değerlendirileceği bir sistem üzerinde çalışmalar devam etmektedir."
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
Başarı Notu / KATSAYI
- AA 4,0
- BA 3,5
- BB 3,0
- CB 2,5
- CC 2,0
- DC 1,5
- DD 1,0
- FF 0,0
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 2.05.2024 / 30.09.2026
YGS sınavında yeterli puanı almış olmak
İleri düzeyde Osmanlıca eğitimi alacak mezunlarımız sosyal bilimlerin muhtelif alanlarında araştırmacı, uzman ve akademisyen olabilecekleri gibi yurt içi ve yurtdışındaki üniversitelerle araştırma merkezlerinde istihdam edilebileceklerdir. Osmanlıcaya hakim olacak öğrenciler arşivci veya tasnif elemanı unvanlarıyla tapu daireleri, Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Adliyeler gibi eski kayıtları saklayan ve bu kayıtlardan istifade etmek mecburiyetinde olan kurumlarda çalışabilirler. Yabancı üniversitelerde Türk Kültürü, Osmanlıca, Osmanlı ve Türk Tarihi vb dersleri okutabilecek donanıma sahip olacak bölüm mezunları, disiplinler arası çalışmalardaki birikimleriyle basın yayın kurumları, sosyal bilimler alanında çalışmaları olan araştırma merkezleri ile kamu veya özel kurumların ilgili birimlerinde görev alabileceklerdir. Mezunlarımız Dışişleri Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın tarih alanında uzmanlık gerektiren birimlerinde üst düzey görev alma imkanına sahip olacaklardır. Ayrıca mezunlarımız akademik çalışmalara yönlendirileceklerdir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2.1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030217416 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in History | |
Awarding Body | ISTANBUL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Beyazıt, 34452 Fatih/Istanbul | |
Awarding Body Url | https://www.istanbul.edu.tr/en/_ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 2-22 (Beşeri Bilimler) 224(Tarih) | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the History undergraduate program is to train objective and contemporary scientists and historians who are researchers, curious, critical, have high scientific equipment, have historical ethics, can follow current developments, can interpret and analyze them, have the knowledge and skills to look at history from a versatile perspective. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. 1. Reading and writing competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Civic competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | "Performance indicators are monitored for measurement, evaluation and improvement activities for the development of the program. In this context, measurements and evaluations are carried out for the success of students, the performances of faculty members, course training materials and the distance education platform. In measuring the success of students, a midterm exam and a final exam are carried out every semester. There are three exams in total, including a make-up exam and a make-up exam. The midterm exam is held online via the ALMS system, and the final and make-up exams are held physically on university campuses through question booklets and answer forms. Student achievements are measured and reported, and the reasons for the failure of unsuccessful students are analyzed. In this context, the root causes are investigated and measures are developed to minimize the academic performance of the faculty members by taking feedback from the students on issues such as the course instructor and course materials. "Work continues on a system that will be evaluated." Success Grade / COEFFICIENT
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Association of Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography (FEDEK) 2.05.2024-30.09.2026 | |
Access Requirements | Having sufficient score in the YGS exam | |
Conditions for Success | A student who has been successful in all the courses included in the education plan, completed the 240 ECTS credits required for graduation, has an CGPA of at least 2.00 and completed all other studies determined by the program, is deemed to have completed his/her education even if he/she has conditionally successful courses and is determined by the relevant unit's board of directors. His graduation is confirmed and he is given the diploma of the relevant program. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates who will receive advanced Ottoman language education will be able to become researchers, experts and academics in various fields of social sciences, as well as be employed in universities and research centers at home and abroad. Students who will master Ottoman Turkish can work as archivists or classification staff in institutions that keep old records and have to benefit from these records, such as land registry offices, Turkish Grand National Assembly and Courthouses. Graduates of the department, who will be equipped to teach courses such as Turkish Culture, Ottoman Language, Ottoman and Turkish History etc. at foreign universities, will be able to work in media institutions, research centers working in the field of social sciences and relevant units of public or private institutions with their knowledge in interdisciplinary studies. Our graduates will have the opportunity to take on senior positions in units requiring expertise in the field of history of the Ministry of Foreign Affairs and the Ministry of Culture and Tourism. Additionally, our graduates will be directed to academic studies. | |
Legal Basis | 1.Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2.1. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board. | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030217416
ISCO 08
2-22 (Beşeri Bilimler)
224(Tarih)
ISCO 08
2-22 (Beşeri Bilimler)
224(Tarih)
The aim of the History undergraduate program is to train objective and contemporary scientists and historians who are researchers, curious, critical, have high scientific equipment, have historical ethics, can follow current developments, can interpret and analyze them, have the knowledge and skills to look at history from a versatile perspective.
Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces.
- Understanding of historical research techniques and methodology and the ability to use them.
- Ability to understand important and current theories and trends in the field of history and apply them in one's work.
- Comprehension of historical concepts, basic principles, theoretical knowledge and the ability to use them.
- Ability to find, read, interpret and use first-hand historical sources in the field of history.
- Learning how to access information through up-to-date and reliable modern sources related to the field.
- Learning to develop approaches, analysis, research methods and suggestions for problems and discussions related to the field.
- The ability to establish a connection between the causes and consequences of historical events and to reveal them.
- Learns data collection and processing methods for the needs and problems in the field; gain the ability to interpret their results and integrate them into their research.
- Lifelong learning awareness, ability to access information, follow developments in science and technology and constantly renew oneself.
- Learns to better understand and comprehend the current problems related to the field and to develop the historical awareness of the society.
- He shares current developments in his field with the society and researches their application areas.
- It develops projects for the promotion and protection of cultural heritage and cooperates with public institutions and non-governmental organizations.
- Learning to carry out studies related to the field as a clear, planned and consistent whole, with correct grammar and expressions.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Civic competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
"Performance indicators are monitored for measurement, evaluation and improvement activities for the development of the program. In this context, measurements and evaluations are carried out for the success of students, the performances of faculty members, course training materials and the distance education platform. In measuring the success of students, a midterm exam and a final exam are carried out every semester. There are three exams in total, including a make-up exam and a make-up exam. The midterm exam is held online via the ALMS system, and the final and make-up exams are held physically on university campuses through question booklets and answer forms. Student achievements are measured and reported, and the reasons for the failure of unsuccessful students are analyzed. In this context, the root causes are investigated and measures are developed to minimize the academic performance of the faculty members by taking feedback from the students on issues such as the course instructor and course materials. "Work continues on a system that will be evaluated."
Success Grade / COEFFICIENT
- AA 4,0
- BA 3,5
- BB 3,0
- CB 2,5
- CC 2,0
- DC 1,5
- DD 1,0
- FF 0,0
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Association of Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography (FEDEK)
2.05.2024-30.09.2026
Having sufficient score in the YGS exam
Our graduates who will receive advanced Ottoman language education will be able to become researchers, experts and academics in various fields of social sciences, as well as be employed in universities and research centers at home and abroad. Students who will master Ottoman Turkish can work as archivists or classification staff in institutions that keep old records and have to benefit from these records, such as land registry offices, Turkish Grand National Assembly and Courthouses. Graduates of the department, who will be equipped to teach courses such as Turkish Culture, Ottoman Language, Ottoman and Turkish History etc. at foreign universities, will be able to work in media institutions, research centers working in the field of social sciences and relevant units of public or private institutions with their knowledge in interdisciplinary studies. Our graduates will have the opportunity to take on senior positions in units requiring expertise in the field of history of the Ministry of Foreign Affairs and the Ministry of Culture and Tourism. Additionally, our graduates will be directed to academic studies.
1.Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2.1. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board.
The qualification is valid at all times.
