Yeterlilik Kodu

TR0030036605

Yeterlilik Adı
Tarih Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAtatürk Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAtatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum
Sorumlu Kurum URLhttp://www.atauni.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir. - Tarih eğitimi ve eğitim tarihi ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar. - Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
  • Tarih eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilir. - Alanında elde ettiği bulguları diğer disiplin alanlarında yapılan çalışmalarla bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir. - Araştırma, öğretim veya sunum amacı ile her türlü görsel ve işitsel teknolojileri kullanabilir. - Tarih eğitimi alanında var olan bir sorunu farkedebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir. - Tarih eğitiminde kullanılan yöntem ve sistemlerde karşılaşılabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar ve çözümler geliştirebilir. - Problem çözme yeteneklerini hem tarih eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Araştırma, uygulama, ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir. - Mesleki Gelişim ve Yaşam Boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
  • Tarih eğitimi ve eğitim tarihiye ilgili bilgi ve bulguları eleştirel ve tarafsız bir şekilde değerlendirebilir.
  • Tarih eğitimi ve eğitim tarihi alanlarında kendisinin veya diğer uzmanların yaptığı çalışmaları her kesimden insana yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli ve anlamlı bir şekilde aktarabilir. - Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirmek üzere yapılacak çalışmalara öncülük edebilir. - Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü B2 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
  • Tarih eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir. - Tarih eğitimi alanında yapılan çalışmalarda uyulması gereken etik kuralları bilir, değerlendirir ve öğretebilir. - Tarih eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel (ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda) ve evrensel boyutta değerlendirebilir. - Tarih eğitimi yoluyla insan hakları, barış, hoşgörü gibi demokratik değerlerin öneminin anlaşılması ve geliştirilmesi konularında öncü rol üstlenir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlediği alanlarda lisans diplomasına ve programın ilgili olduğu puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmak. Başvuran adaylar ALES puanının %60 ı ile lisans AGNO’sunun % 40 ının toplamı en az 55 olmak şartı ile ve en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralanır. Yabancı adayların, ilgili anabilim dalında YÖK tarafından denkliği tanınan bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Türk dili sınavından 100 üzerinden en az 70 puan almaları gerekmektedir.

Başarma Şartları120 AKTS karşılığı dersi başarı ile tamamlamak ve hazırlayacağı Yüksek Lisans Tezini jüri önünde başarı ile sunmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Tarih Eğitimi yüksek lisans programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken yüksek lisans programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe, iki yıldan az olmayan öğrenim için ise bir derece yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Tarih Eğitimi yüksek lisans programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030036605


Yeterlilik Adı
Tarih Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Atatürk Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir. - Tarih eğitimi ve eğitim tarihi ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar. - Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
  • Tarih eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilir. - Alanında elde ettiği bulguları diğer disiplin alanlarında yapılan çalışmalarla bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir. - Araştırma, öğretim veya sunum amacı ile her türlü görsel ve işitsel teknolojileri kullanabilir. - Tarih eğitimi alanında var olan bir sorunu farkedebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir. - Tarih eğitiminde kullanılan yöntem ve sistemlerde karşılaşılabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar ve çözümler geliştirebilir. - Problem çözme yeteneklerini hem tarih eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Araştırma, uygulama, ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir. - Mesleki Gelişim ve Yaşam Boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
  • Tarih eğitimi ve eğitim tarihiye ilgili bilgi ve bulguları eleştirel ve tarafsız bir şekilde değerlendirebilir.
  • Tarih eğitimi ve eğitim tarihi alanlarında kendisinin veya diğer uzmanların yaptığı çalışmaları her kesimden insana yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli ve anlamlı bir şekilde aktarabilir. - Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirmek üzere yapılacak çalışmalara öncülük edebilir. - Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü B2 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
  • Tarih eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir. - Tarih eğitimi alanında yapılan çalışmalarda uyulması gereken etik kuralları bilir, değerlendirir ve öğretebilir. - Tarih eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel (ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda) ve evrensel boyutta değerlendirebilir. - Tarih eğitimi yoluyla insan hakları, barış, hoşgörü gibi demokratik değerlerin öneminin anlaşılması ve geliştirilmesi konularında öncü rol üstlenir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Eğitim Bilimleri Enstitüsünün belirlediği alanlarda lisans diplomasına ve programın ilgili olduğu puan türünde en az 55 ALES puanına sahip olmak. Başvuran adaylar ALES puanının %60 ı ile lisans AGNO’sunun % 40 ının toplamı en az 55 olmak şartı ile ve en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralanır. Yabancı adayların, ilgili anabilim dalında YÖK tarafından denkliği tanınan bir lisans diplomasına sahip olmaları ve Türk dili sınavından 100 üzerinden en az 70 puan almaları gerekmektedir.


Başarma Şartları
120 AKTS karşılığı dersi başarı ile tamamlamak ve hazırlayacağı Yüksek Lisans Tezini jüri önünde başarı ile sunmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Tarih Eğitimi yüksek lisans programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken yüksek lisans programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe, iki yıldan az olmayan öğrenim için ise bir derece yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Tarih Eğitimi yüksek lisans programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030036605

Qualification Title
Awarding BodyAtatürk University
Awarding Body ContactAtatürk University
Awarding Body Urlhttp://www.atauni.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030036605


Qualification Title

Awarding Body
Atatürk University

Awarding Body Contact
Atatürk University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address