Yeterlilik Kodu | TR0030006680 | |
Yeterlilik Adı | Tarih Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maku.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030006680
- Alana ilişkin temel ve genel bilgilere sahip olur.
- Disiplini profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretir.
- Türk tarihinin problemlerini anlamaya yönelik tezler geliştirir.
- Türk tarihinin söz konusu evresinde ve çeşitli toplumlarla ilişkilerinde belirleyici olan siyasî, idarî ve sosyo-ekonomik hadiseleri analiz eder.
- Osmanlıca yazılmış olan döneme ait metinleri okuyup, analiz edip ve akademik çalışmalarında kullanır.
- Öğrenilen bilgileri araştırmalarda kullanır.
- Analiz yapar.
- Sentez yapar.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme ve konuları müzakere eder.
- Eleştirilerini yapıcı bir şekilde sunabilme ve inisiyatif kullanır.
- Yaşam boyu öğrenme davranışı edinir.
- Tarihi konuları araştırabilme ve problem çözer.
- Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olur.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030006680 | |
Qualification Title | Master Diploma with Thesis in History | |
Awarding Body | Burdur Mehmet Akif Ersoy University | |
Awarding Body Contact | Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur | |
Awarding Body Url | https://www.maku.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Will have the basic and general information about the profession. Teaches discipline as a professional education institutions. Develops arguments to understand the problems of Turkish history. Relations between the various communities in the decisive phase of Turkish history and the political, administrative and analyze the socio-economic events. Read texts written in the Ottoman period, and academic studies, analyzes and uses. Learned the information used for research. Or to analyze. Makes Synthesis. Disciplinary and interdisciplinary team-work, negotiate, and issues. Uses topic and initiative to offer a constructive way. Acquire lifelong learning behavior. Date of search and problem-solve issues. Has an understanding of professional and ethical responsibility is. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address |
TR0030006680
Will have the basic and general information about the profession. Teaches discipline as a professional education institutions. Develops arguments to understand the problems of Turkish history. Relations between the various communities in the decisive phase of Turkish history and the political, administrative and analyze the socio-economic events. Read texts written in the Ottoman period, and academic studies, analyzes and uses. Learned the information used for research. Or to analyze. Makes Synthesis. Disciplinary and interdisciplinary team-work, negotiate, and issues. Uses topic and initiative to offer a constructive way. Acquire lifelong learning behavior. Date of search and problem-solve issues. Has an understanding of professional and ethical responsibility is.
Qualification is continuous.