Yeterlilik Kodu | TR0030044467 | |
Yeterlilik Adı | Tarih Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Artvin Çoruh Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Artvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.artvin.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Lisansüstü programlarda alınan herhangi bir derse yarıyıl içinde en az % 70 devam etmek zorunludur. Başarı; yıl içi başarı ölçümü (ödevler, ara sınavlar) ve yıl sonu sınavı ile ölçülür. Sınavlar; yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak çeşitli türlerde yapılır. Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Derslerdeki başarının ölçme ve değerlendirmesi ile ilgili detaylı açıklamalar Ders Bilgi Paketi sayfasında yer almaktadır. Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir. Başarı notu, ara sınav not ortalamasının % 30 u ile yarıyıl sonu sınavı veya bütünleme sınavının % 70 inin toplamı alınarak hesaplanır. Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarında başarı notu, 100 puan üzerinden en az 65 puan, 4 üzerinden 2 (CC) puandır. Kredisiz dersler, uzmanlık alan dersi, seminer ve tez çalışmasının başarı ile tamamlanması halinde G (Geçer) veya B (Başarılı) ifadesi kullanılır. Ortalama başarı notu hesaplamasında; Geçer (G), Başarılı (B) ve Muaf (M) ile ifade edilen dersler değerlendirmeye alınmaz. 100 puan üzerinden alınan başarı notunun harf notu ve dörtlük sistem karşılıkları ile ilgili geniş açıklama, Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Internet adresinde yayınlanan yönetmelikte bulunmaktadır. Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden yeterli kredilik ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere TARİH alanında yüksek lisans diploması verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | YÖK’ün gerekli gördüğü sınavdan (ALES) %60’ı lisans bitirme derecesinin %40 alınarak değerlendirme yapılır, belirlenen kontenjan dahilinde belirtilen şartları yerine getirerek bu kontenjana girenler başarılı sayılarak programa kabul edilirler. | |
Başarma Şartları | Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden yeterli kredilik ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere TARİH alanında yüksek lisans diploması verilir. Yüksek lisans eğitimin tamamlanması için gerekli olan 120 AKTS’in tamamlanarak, alınan bu derslerden başarılı olunması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Eğitimi bitiren öğrenciler alanlarında Öğretmen ve Akademisyen olabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030044467
- Sosyal bilimler ve tarih bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olmalı.
- Edindiği bilgileri, tarihî konularla ilgili araştırmalarda uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli.
- Tarihî dönemlerle ilgili değişik konular karşısında, araştırmaya yönelik gereksinimleri belirleyebilmeli ve süreci tasarlayabilmeli.
- Tarihî araştırmalara yönelik olarak disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli.
- Tarihî olayları tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve değerlendirebilmeli.
- Araştırmalarda konunun tespiti, araştırılması, kaleme alınması ve değerlendirilmesi aşamasında meslekî etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli.
- Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli.
- Tarihi araştırmalarda ortaya çıkan sonuçların evrensel ve toplumsal etkilerini neden-sonuç ilişkisi içinde kavrayabilmeli,
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli,
- Yeni tarihi araştırmaların ve diğer ilgili alanlardaki yeni gelişmelerin takibini yapabilmeli ve bilgilerini güncelleyebilmeli ,
- Tarih araştırmaları için gerekli yöntemleri ve araçları kullanabilmeli ,
- Tarihi hadiseleri pek çok yönden ele alabilmeli neden sonuç ilişkisi içinde analiz ve sentez yapabilmeli ,
- Her türlü tarihi hadiseyi ve sosyal gelişmeyi araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli ,
- Temel tarihi bilgileri kavrama becerisine sahip olmalı,
- Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olmalı.
Lisansüstü programlarda alınan herhangi bir derse yarıyıl içinde en az % 70 devam etmek zorunludur. Başarı; yıl içi başarı ölçümü (ödevler, ara sınavlar) ve yıl sonu sınavı ile ölçülür. Sınavlar; yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak çeşitli türlerde yapılır. Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Derslerdeki başarının ölçme ve değerlendirmesi ile ilgili detaylı açıklamalar Ders Bilgi Paketi sayfasında yer almaktadır.
Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir. Başarı notu, ara sınav not ortalamasının % 30 u ile yarıyıl sonu sınavı veya bütünleme sınavının % 70 inin toplamı alınarak hesaplanır. Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarında başarı notu, 100 puan üzerinden en az 65 puan, 4 üzerinden 2 (CC) puandır. Kredisiz dersler, uzmanlık alan dersi, seminer ve tez çalışmasının başarı ile tamamlanması halinde G (Geçer) veya B (Başarılı) ifadesi kullanılır.
Ortalama başarı notu hesaplamasında; Geçer (G), Başarılı (B) ve Muaf (M) ile ifade edilen dersler değerlendirmeye alınmaz. 100 puan üzerinden alınan başarı notunun harf notu ve dörtlük sistem karşılıkları ile ilgili geniş açıklama, Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Internet adresinde yayınlanan yönetmelikte bulunmaktadır. Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden yeterli kredilik ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere TARİH alanında yüksek lisans diploması verilir.
YÖK’ün gerekli gördüğü sınavdan (ALES) %60’ı lisans bitirme derecesinin %40 alınarak değerlendirme yapılır, belirlenen kontenjan dahilinde belirtilen şartları yerine getirerek bu kontenjana girenler başarılı sayılarak programa kabul edilirler.
Eğitimi bitiren öğrenciler alanlarında Öğretmen ve Akademisyen olabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030044467 | |
Qualification Title | Tarih Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Awarding Body | Artvin Coruh University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://www.artvin.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Use basic professional and social sciences knowledge Apply gained knowledge in historical research and analyze and interpret results of research Identify the needs to be able to research any kinds of research regarding historical periods Setup interdisciplinary approach to reach a historical research Identify, plan and evaluate historical events Show due professional and ethical responsibility at times of identification, searching, writing and evaluating of historical research Work on his own in multidisciplinary groups and achieve an effective communication in such group activities Be aware of the global and social effects of results of any historical events identified in historical research Understand the necessity for life-long learning, and use the methods to keep up to date on historical knowledge obtained Follow the new historical research and new development in the other related branches and also keep up to date the historical knowledge Use tools and techniques required for historical research Analyze from all directions and identified causes and results of historical events Search and investigate any kinds of social developments, and produce reliable reports on achieved findings Show the ability to comprehend basic historical knowledge. Have the ability to use effectively the information processing techniques | |
Key Competencies | - | |
Further Info | 30 % of mid-term exam and 70% of year-end exam are the basic assessment and it is necassary that average of each should be 65 %.. The students who have successfully completed a minimum of credits from thought courses delivered within the graduate programme of the department and in related fields, achieved a CGPA of at least 2.00 out of 4.00 and prepared and successfully defended a thesis are given Masters Degree in HSTORY | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Higher Education Council consider necessary exam 60% of the undergradate degreee completion is 40 % based assesment.Those who get this requirements by specified quotas,are regarded as successfull and are admissed to the programme. | |
Conditions for Success | The students who have successfully completed a minimum of credits from thought courses delivered within the graduate programme of the department and in related fields, achieved a CGPA of at least 2.00 out of 4.00 and prepared and successfully defended a thesis are given Masters Degree in HSTORY İt is necassarry to get 120 ECTS hour and to be successfull in these programmes. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the program can become teachers and academicians in their fields. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030044467
Use basic professional and social sciences knowledge Apply gained knowledge in historical research and analyze and interpret results of research Identify the needs to be able to research any kinds of research regarding historical periods Setup interdisciplinary approach to reach a historical research Identify, plan and evaluate historical events Show due professional and ethical responsibility at times of identification, searching, writing and evaluating of historical research Work on his own in multidisciplinary groups and achieve an effective communication in such group activities Be aware of the global and social effects of results of any historical events identified in historical research Understand the necessity for life-long learning, and use the methods to keep up to date on historical knowledge obtained Follow the new historical research and new development in the other related branches and also keep up to date the historical knowledge Use tools and techniques required for historical research Analyze from all directions and identified causes and results of historical events Search and investigate any kinds of social developments, and produce reliable reports on achieved findings Show the ability to comprehend basic historical knowledge. Have the ability to use effectively the information processing techniques
30 % of mid-term exam and 70% of year-end exam are the basic assessment and it is necassary that average of each should be 65 %.. The students who have successfully completed a minimum of credits from thought courses delivered within the graduate programme of the department and in related fields, achieved a CGPA of at least 2.00 out of 4.00 and prepared and successfully defended a thesis are given Masters Degree in HSTORY
Higher Education Council consider necessary exam 60% of the undergradate degreee completion is 40 % based assesment.Those who get this requirements by specified quotas,are regarded as successfull and are admissed to the programme.
Graduates of the program can become teachers and academicians in their fields.
Qualification is continuous