Yeterlilik Kodu | TR0030220535 | |
Yeterlilik Adı | Tarih Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Tarih Bölümü’nün amacı, Tarih Bilim Dalı ve Tarih Bilim Dalı ile ilgili alanlarda daha ileri düzeyde çalışma yapmak isteyenlere, temel bilgileri vermektir. Ayrıca öğrencilerin, eğilim ve yeteneklerine yönelik ve mezuniyet sonrası iş sahibi olabilecekleri programları uygulamak, profesyonel iş ve araştırma sürecinde; çağdaş düzeyde bilimsel düşünce ve araştırma yeteneğine sahip Yüksek Lisans düzeyinde Tarihçiler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bölümümüzde bir “Ara Sınav (Vize)” ve bir “Yarıyıl Sonu Sınavı (Final)” olmak üzere her yarıyıl iki sınav yapılmakta; ara sınav %40, final sınavı %60 oranında başarı notuna etkide bulunmaktadır. Tezini ve enstitü tarafından istenilen diğer belgeleri teslim eden öğrenci kayıtlı olduğu programı tamamlamış sayılır | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Programa alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puana sahip olmaları gerekir. Tezli yüksek lisans programlarında yabancı dil puan şartı aranmaz. | |
Başarma Şartları | Tezini ve enstitü tarafından istenilen diğer belgeleri teslim eden öğrenci kayıtlı olduğu programı tamamlamış sayılır Tezli yüksek lisans programı toplam 21 ulusal krediden ve bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çeşitli üniversitelerde, kamu ve özel kurum-kuruluşlarda, araştırma enstitülerinde farklı kademelerde görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220535
ISCO:08
ISCO:08
Tarih Bölümü’nün amacı, Tarih Bilim Dalı ve Tarih Bilim Dalı ile ilgili alanlarda daha ileri düzeyde çalışma yapmak isteyenlere, temel bilgileri vermektir. Ayrıca öğrencilerin, eğilim ve yeteneklerine yönelik ve mezuniyet sonrası iş sahibi olabilecekleri programları uygulamak, profesyonel iş ve araştırma sürecinde; çağdaş düzeyde bilimsel düşünce ve araştırma yeteneğine sahip Yüksek Lisans düzeyinde Tarihçiler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mezunlar, tarihi konuları araştırabilme ve problem çözebilme yeteneğini kazanırlar
- Mezunlar, yaşam boyu öğrenme davranışı edinirler
- Araştırmalarında elde ettiği tarihî verileri kuramlaştırabilirler
- Bilgiyi uyguladığı eş zamanlı (senkronik), art zamanlı (tarihsel, diyakronik) veya karşılaştırmalı özgün çalışmalar hazırlayabilirler
- Tarihi meseleleri çözümlerken sosyal bilim teorilerini bir alet gibi kullanabilirler
- Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir
- Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir
- Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
- Tarihi kaynakları kullanırken metinler arası ilişkileri tespit edebilme
- Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisini ayırt edebilirler
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bölümümüzde bir “Ara Sınav (Vize)” ve bir “Yarıyıl Sonu Sınavı (Final)” olmak üzere her yarıyıl iki sınav yapılmakta; ara sınav %40, final sınavı %60 oranında başarı notuna etkide bulunmaktadır. Tezini ve enstitü tarafından istenilen diğer belgeleri teslim eden öğrenci kayıtlı olduğu programı tamamlamış sayılır
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Programa alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puana sahip olmaları gerekir. Tezli yüksek lisans programlarında yabancı dil puan şartı aranmaz.
Çeşitli üniversitelerde, kamu ve özel kurum-kuruluşlarda, araştırma enstitülerinde farklı kademelerde görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220535 | |
Qualification Title | TARİH (YL) Master Of Science | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Graduates gain the ability to research historical issues and solve problems. Graduates acquire lifelong learning behavior. They can theorize the historical data obtained in their research. They can prepare concurrent (synchronic), diachronic (historical, diachronic) or comparative original studies in which they apply knowledge. They can use social science theories as a tool when analyzing historical issues. Has the ability to use textbooks containing the most up-to-date information on general culture and historical auxiliary sciences, application tools and high-level knowledge and skills supported by scientific resources, and can use this knowledge and skills in her/his profession and research. It examines and evaluates the concepts, ideas and data related to the discipline of history with social science research methods, diagnoses, analyzes and discusses issues that have not come to light (yet not researched), and develops suggestions based on scientific findings and evidence. It informs the listeners who are not expert or knowledgeable about the subjects related to the discipline of history, and expresses their thoughts about the findings they obtained to them clearly in written and oral form. To be able to identify intertextual relationships while using historical sources They can distinguish the cause and effect relationship between historical events. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In our department, two exams are held each semester, one “Mid-Term Exam (Midterm)” and one “Final Exam (Final)”; 40% midterm exam and 60% final exam affect success grade. The student who submits her thesis and other documents requested by the institute is deemed to have completed the program in which she/he is registered | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The number of students to be included in the program and the qualifications to be sought in prospective students are announced before the beginning of each semester. Candidates must have a bachelors degree and have at least 55 standard points in the relevant score type from ALES, which is centrally made by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Foreign language score requirement is not required for masters programs with thesis. | |
Conditions for Success | The student who submits her thesis and other documents requested by the institute is deemed to have completed the program in which she/he is registered Masters program with thesis consists of a total of 21 national credits and a total of at least 120 ECTS credits, including at least eight courses including a seminar course and a thesis study, not less than 60 ECTS credits for an academic year. | |
Progression Paths (Relationship Type) | They can work at different levels in various universities, public and private institutions and organizations, research institutes. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220535
Graduates gain the ability to research historical issues and solve problems. Graduates acquire lifelong learning behavior. They can theorize the historical data obtained in their research. They can prepare concurrent (synchronic), diachronic (historical, diachronic) or comparative original studies in which they apply knowledge. They can use social science theories as a tool when analyzing historical issues. Has the ability to use textbooks containing the most up-to-date information on general culture and historical auxiliary sciences, application tools and high-level knowledge and skills supported by scientific resources, and can use this knowledge and skills in her/his profession and research. It examines and evaluates the concepts, ideas and data related to the discipline of history with social science research methods, diagnoses, analyzes and discusses issues that have not come to light (yet not researched), and develops suggestions based on scientific findings and evidence. It informs the listeners who are not expert or knowledgeable about the subjects related to the discipline of history, and expresses their thoughts about the findings they obtained to them clearly in written and oral form. To be able to identify intertextual relationships while using historical sources They can distinguish the cause and effect relationship between historical events.
In our department, two exams are held each semester, one “Mid-Term Exam (Midterm)” and one “Final Exam (Final)”; 40% midterm exam and 60% final exam affect success grade. The student who submits her thesis and other documents requested by the institute is deemed to have completed the program in which she/he is registered
The number of students to be included in the program and the qualifications to be sought in prospective students are announced before the beginning of each semester. Candidates must have a bachelors degree and have at least 55 standard points in the relevant score type from ALES, which is centrally made by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Foreign language score requirement is not required for masters programs with thesis.
They can work at different levels in various universities, public and private institutions and organizations, research institutes.
Qualification is continuous