Yeterlilik Kodu | TR0030220915 | |
Yeterlilik Adı | Tarih Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Amaç öğrenciyi alan becerilerine de sahip bireyler olarak yetiştirmektir. Bölümümüzün çalışma alanları Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ, Türkiye Cumhuriyeti ve Genel Türk Tarihi'dir. Bu doğrultuda bölüm akademisyen profili de geniş tutulmaya çalışılmaktadır. İstenilen öğrencinin daha sonra karşılacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını sağlayarak gerek kamu gerekse özel sektör alanında istedikleri yerlerde başta öğretmen olmak üzere çalışmalarını sürdürebilmeyi sağlamaktır. Aynı zamanda öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası düzeyde yetenekli ve donanımlı tarihçi olarak yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür: Puan Dönem Ders Notu Katsayı 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 ve aşağısı FF 0.0 Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.50 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri başarmış ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Kırıkkale Üniversitesi Tarih Anabilim dalında lisans diplomasına sahip önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde öğrenci kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.50 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri başarmış ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. En az 7 ders, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Seminer en az iki dönem Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olarak 21 kredi, 120 AKTS koşulunu sağlayarak tez savunma sınavından başarılı olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. Yüksek lisans tezinin sonuçlandırılabilmesi ve tez savunma sınavı sürecinin başlatılabilmesi için, öğrencinin yüksek lisans öğrenimini tamamlayana kadar; Yüksek lisans tezinden üretilmiş bir makaleyi hakemli bir dergide ya da kitapta bölüm olarak yayınlamış veya kesin kabul almış olması ya da tam metin formatında ulusal/uluslararası en az bir bildiri (kongre, konferans, sempozyum vb.) yayınlamış olması, yüksek lisans mezuniyet şartı olarak aranır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tarih Bölümü mezunları; özel alanlarda (kütüphane, arşiv, müze, vb.) araştırmacı sıfatıyla memur olabilecekleri gibi, formasyonlarını tamamladıkları takdirde öğretmenlik de yapabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220915
ISCO:08
ISCO:08
Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Amaç öğrenciyi alan becerilerine de sahip bireyler olarak yetiştirmektir. Bölümümüzün çalışma alanları Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ, Türkiye Cumhuriyeti ve Genel Türk Tarihi'dir. Bu doğrultuda bölüm akademisyen profili de geniş tutulmaya çalışılmaktadır. İstenilen öğrencinin daha sonra karşılacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını sağlayarak gerek kamu gerekse özel sektör alanında istedikleri yerlerde başta öğretmen olmak üzere çalışmalarını sürdürebilmeyi sağlamaktır. Aynı zamanda öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası düzeyde yetenekli ve donanımlı tarihçi olarak yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Tarih bilgisi ve metodolojisine sahip olma
- Tarih bilgisi ve metodolojisini genel tarih sorunlarına uygulayabilme
- Türk tarihinin temel belge dili olan Osmanlı Türkçesi bilgisine vakıf olma ve bu dile ait Osmanlıca sözlük kullanabilme becerisini geliştirme
- Kamu ve özel kesimin ihtiyacına uygun temel bilgisayar kullanımına sahip olma
- Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi
- Hayat boyu öğrenme bilincine sahip olma
- Bireysel çalışma becerisi, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip edebilme
- Tarih ve ilgili alanlardaki yayınları takip edip okuyabilme
- Meslektaşlarıyla bağ kurabilme ve bunu sağlayacak bilimsel faaliyetleri takip edebilme
- Tarih biliminin meselelerini bilme, ülkenin ve toplumun problemlerini çözmede tarih biliminin verilerinden istifade edebilme, tarihteki olaylardan hareketle gelecek için çıkarımlar yapabilme ve bunu çağın problemlerinin çözümünde kullanılabilecek teklifler sunma becerisine dönüştürme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:
Puan Dönem Ders Notu Katsayı
90-100 AA 4.0
85-89 BA 3.5
80-84 BB 3.0
75-79 CB 2.5
70-74 CC 2.0
65-69 DC 1.5
60-64 DD 1.0
50-59 FD 0.5
49 ve aşağısı FF 0.0
Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.50 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri başarmış ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Kırıkkale Üniversitesi Tarih Anabilim dalında lisans diplomasına sahip önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde öğrenci kabul edilir.
Tarih Bölümü mezunları; özel alanlarda (kütüphane, arşiv, müze, vb.) araştırmacı sıfatıyla memur olabilecekleri gibi, formasyonlarını tamamladıkları takdirde öğretmenlik de yapabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220915 | |
Qualification Title | Tarih (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Having historical knowledge and methodology Having ability of application on the historical knowledge and methodology to general historical problems Having the Ottoman Turkish knowledge to improve the students skills using the Ottoman Turkish dictionaries Having the ability of using basic computer which is needed in the private and public sectors Personal improvement and creativity Having lifelong learning consciousness Individual learning ability; expressing clearly inferring individual opinions Having the ethical and professional responsibility Able to follow the national and international contemporary questions Able to follow the publications on history related areas Able to relate with colleagues, and follow scientific activities Able to know the historical matters; using history to solve the public problems; to make projection to the future using history | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In order to get at least 60 full points in the end-of-term exam of the students in graduate programs; The average must be at least 70 (seventy) points (CC) out of 100 for masters degree, and at least 75 points (CB) for doctorate / proficiency in arts. Note lists, institutes After the student is entered into the automation system and is finalized, the grades given over the 100 (hundred) grade scale are calculated by the system, taking into account the following values. converted to letter grade: Score Term Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 The status of the student for Seminar, Term Project and Special Expertise Courses; At the end of each semester, it is awarded as Successful or Successful by the lecturer who opened the course. It is entered into the institutes grading system and announced as Failed . These courses are not included in the GPA. Grade upgrade request is made at the beginning of the semester of the relevant course. makes. The semester grade point average is calculated after the course repetition. Even if the student who requests a course repeat is not successful at the end of the repeated course, shall be deemed to have waived the note. It is not possible to request more than one course repetition for the same course. The student whose thesis work continues; within the thesis deadline or thesis After delivery, he cannot request to increase his GPA. Students whose cumulative average is not less than 2.50 out of 4.00 and who have successfully completed all the courses in their program and have completed their thesis meet the necessary conditions for graduation. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Kırıkkale University History Programme accepts graduates in accordance with the announced instructions to define the quota and required qualifications. | |
Conditions for Success | Students whose cumulative average is not less than 2.50 out of 4.00 and who have successfully completed all the courses in their program and have completed their thesis meet the necessary conditions for graduation. At least 7 courses, Scientific Research and Publication Ethics, Seminar, at least two semesters of Special Expertise, 21 credits, The student who is successful in the thesis defense exam by meeting the 120 ECTS condition is entitled to graduate. Finalization of the masters thesis and thesis In order to start the defense examination process, until the student completes his/her graduate education; A peer-reviewed article produced from a masters thesis. It has been published as a chapter in a journal or book or has received final acceptance, or at least one national/international paper in full-text format (congress, conference, Having published a symposium etc.) is required as a postgraduate graduation requirement. | |
Progression Paths (Relationship Type) | History Department graduates; They can be civil servants as researchers in private areas (library, archive, museum, etc.), or they can also teach if they complete their formation. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220915
Having historical knowledge and methodology Having ability of application on the historical knowledge and methodology to general historical problems Having the Ottoman Turkish knowledge to improve the students skills using the Ottoman Turkish dictionaries Having the ability of using basic computer which is needed in the private and public sectors Personal improvement and creativity Having lifelong learning consciousness Individual learning ability; expressing clearly inferring individual opinions Having the ethical and professional responsibility Able to follow the national and international contemporary questions Able to follow the publications on history related areas Able to relate with colleagues, and follow scientific activities Able to know the historical matters; using history to solve the public problems; to make projection to the future using history
In order to get at least 60 full points in the end-of-term exam of the students in graduate programs; The average must be at least 70 (seventy) points (CC) out of 100 for masters degree, and at least 75 points (CB) for doctorate / proficiency in arts. Note lists, institutes After the student is entered into the automation system and is finalized, the grades given over the 100 (hundred) grade scale are calculated by the system, taking into account the following values. converted to letter grade: Score Term Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 The status of the student for Seminar, Term Project and Special Expertise Courses; At the end of each semester, it is awarded as Successful or Successful by the lecturer who opened the course. It is entered into the institutes grading system and announced as Failed . These courses are not included in the GPA. Grade upgrade request is made at the beginning of the semester of the relevant course. makes. The semester grade point average is calculated after the course repetition. Even if the student who requests a course repeat is not successful at the end of the repeated course, shall be deemed to have waived the note. It is not possible to request more than one course repetition for the same course. The student whose thesis work continues; within the thesis deadline or thesis After delivery, he cannot request to increase his GPA. Students whose cumulative average is not less than 2.50 out of 4.00 and who have successfully completed all the courses in their program and have completed their thesis meet the necessary conditions for graduation.
Kırıkkale University History Programme accepts graduates in accordance with the announced instructions to define the quota and required qualifications.
History Department graduates; They can be civil servants as researchers in private areas (library, archive, museum, etc.), or they can also teach if they complete their formation.
Qualification is continuous