Yeterlilik Kodu

TR0030015035

Yeterlilik Adı
Tarım Ekonomisi Lisans Diploması
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Ekonomi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 2132.24

ISCED (2013): 811

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Program mezunlarının; özel sektör ya da kamu sektörüne ait kurum ve kuruluşların üretim, pazarlama, finansman, AR-GE, dış ticaret, projelendirme ve danışmanlık gibi birimlerinde çalışmaları, araştırma kurumları ve üniversitelerde görev almaları, merkezi ve yerel yönetimlerin tarım birimleri, üretici örgütleri ile STK’larda çalışmaları ve kendi işletmelerini kurmaları amaçlanır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Tarım Ekonomisi Bölümü, 2 derslik, 2 toplantı salonu, 1 seminer salonu ve öğrencilerin yararlanabileceği bir kütüphaneye sahiptir. Ayrıca öğrencilerin kamu kurum/kuruluşları ve özel sektörde staj yapabilme olanağı bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
  • Tarımın ekonomik nitelikli sorunlarını algılar, mikro ve makro düzeyde veri toplar, analiz eder, yorumlar, projeye dayalı çözümler üretir.
  • Ziraat Mühendisliği alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, kaynakların etkin kullanımı, çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik, verimlilik, etik, sağlık, gıda güvencesi gibi gerçekçi kısıtlar ve koşulları gözeterek, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar.
  • Ziraat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Ziraat mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
  • Ulusal ve uluslararası tarımsal piyasaları izler, piyasa aktörlerinin davranışlarını anlar, ekonomik ve politik gelişmelerin tarım sektörü üzerine yapabileceği etkileri tahmin eder ve yorumlar.
  • Tarımda ve tarıma dayalı sanayide kullanılan kaynakların teknik ve ekonomik analizini yaparak, ileriye yönelik doğru kararlar alır ve kaynak kullanımı ile verimlilik ilişkisini çevre, gıda güvenliği ve sürdürülebilirlik hedefleriyle bütünleştirir.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışır.
  • Alanında etkin rapor yazar ve yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alır ve verir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
  • Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır.
  • Ziraat mühendisliği alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
  • Ziraat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1.Okuma yazma yetkinliği

2.Çoklu dil yetkinliği

3.Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4.Dijital yetkinlik

5.Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6.Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli ilgili dersin Ders Öğretim Planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Sınav değerlendirmeleri Ege Üniversitesi Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 21. maddesi ile Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Eğitim ve Öğretim Yönergesinin 11. maddesinde yer alan şekilde uygulanır.

Öğrencinin bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için, teorik derslerin en az %70'ine, uygulamalı veya uygulamadan oluşan derslerde uygulamaların ise %80'ine katılmak ve başarılı olmak zorundadır. Öğrencinin, dersi veren öğretim elemanı tarafından ders değerlendirme kriterlerinde başarı sınırının belirlenmesi koşuluyla o derse ilişkin uygulama, proje, ödev ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarını verilen süreler içinde ve başarılı olarak yapmış olması gerekmektedir. Aldığı bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için gereken şartların tümünü yerine getirmemiş olan bir öğrenci, o dersi tekrarlamak zorundadır.

Yarıyıl/Yıl sonu değerlendirilmesinde, dersten sorumlu öğretim elemanının veya entegre eğitim uygulaması yapan birimlerde, bölüm/program kurullarının kararına göre, Doğrudan Değerlendirme Sistemi(DDS) veya Bağıl Değerlendirme Sistemi(BDS) yöntemlerinden biri kullanılır. Uygulamanın nasıl yapılacağı kararı, yarıyıl/yıl başlamadan önce ilgili eğitim birimince ilan edilir.

Bir dersin başarı notu, öğrencinin o dersin ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinliklerinden aldığı puanlar ortalamasının %40`nın; final sınav puanının %60`ına ilavesiyle elde edilir. Uygulama kredisi olan derslerde uygulama sınavı yapılmakta olup, final sınavına girebilmek için uygulama sınavından başarılı olmak gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK,  yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait  “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeler içeren raporlarda    YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1.Öğretim Programlarının Oluşturulması ve onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

2.Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3.Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler,      yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükler başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4.Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim  kurumları, sürekli  izleme  bağlamında her   yılın   başında   bir   önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını”    Yükseköğretim Kalite Kurulu(YÖKAK) tarafından     hazırlanan Bilgi Sistemine  girer. YÖKAK, yükseköğretim  kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı   “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bu bağlamda Tarım Ekonomisi Lisans Programı her yıl düzenli olarak YÖKAK tarafından istenen Öz Değerlendirme Raporu hazırlayıp sunmaktadır.

Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ZİDEK)

Başlangıç: 28.03.2023 / Bitiş: 30.09.2025

Giriş Şartı

1. Orta öğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığı’nca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ölçme, seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

4. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ön  lisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları2547 sayılı kanunun 44. Maddesinin c fıkrası kapsamında öğrenciler, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi dört yıl olan lisans programlarını azami yedi yıl içinde tamamlamak ve 240 AKTS kredi almak zorundadır. Bir eğitim-öğretim yılında Lisans Programı için ders ve uygulama kredileri toplamının yıllık minimum 60 AKTS kredi olması gerekmektedir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için; Eğitim planında yer alan tüm ders, laboratuvar, tez, staj ve benzeri tüm çalışmalarını tamamlamaları ve başarılı olmaları, Ağırlıklı genel not ortalamasının(AGNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve 240 AKTS kredisinin tamamlanması, 3. sınıftan 4. sınıfa geçerken 45 günlük “Staj” dersini başarıyla tamamlaması, Başarısız derslerinin olmaması, Mezuniyet derecesini gösteren AGNO değerinin 2,00 veya üzerinde olması ile en az 240 AKTS kredisine sahip olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim  Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030015035


Yeterlilik Adı
Tarım Ekonomisi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 2132.24

ISCED (2013): 811


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 2132.24

ISCED (2013): 811


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Program mezunlarının; özel sektör ya da kamu sektörüne ait kurum ve kuruluşların üretim, pazarlama, finansman, AR-GE, dış ticaret, projelendirme ve danışmanlık gibi birimlerinde çalışmaları, araştırma kurumları ve üniversitelerde görev almaları, merkezi ve yerel yönetimlerin tarım birimleri, üretici örgütleri ile STK’larda çalışmaları ve kendi işletmelerini kurmaları amaçlanır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Tarım Ekonomisi Bölümü, 2 derslik, 2 toplantı salonu, 1 seminer salonu ve öğrencilerin yararlanabileceği bir kütüphaneye sahiptir. Ayrıca öğrencilerin kamu kurum/kuruluşları ve özel sektörde staj yapabilme olanağı bulunmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
  • Tarımın ekonomik nitelikli sorunlarını algılar, mikro ve makro düzeyde veri toplar, analiz eder, yorumlar, projeye dayalı çözümler üretir.
  • Ziraat Mühendisliği alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, kaynakların etkin kullanımı, çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik, verimlilik, etik, sağlık, gıda güvencesi gibi gerçekçi kısıtlar ve koşulları gözeterek, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar.
  • Ziraat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Ziraat mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
  • Ulusal ve uluslararası tarımsal piyasaları izler, piyasa aktörlerinin davranışlarını anlar, ekonomik ve politik gelişmelerin tarım sektörü üzerine yapabileceği etkileri tahmin eder ve yorumlar.
  • Tarımda ve tarıma dayalı sanayide kullanılan kaynakların teknik ve ekonomik analizini yaparak, ileriye yönelik doğru kararlar alır ve kaynak kullanımı ile verimlilik ilişkisini çevre, gıda güvenliği ve sürdürülebilirlik hedefleriyle bütünleştirir.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışır.
  • Alanında etkin rapor yazar ve yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alır ve verir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
  • Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır.
  • Ziraat mühendisliği alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
  • Ziraat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1.Okuma yazma yetkinliği

2.Çoklu dil yetkinliği

3.Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4.Dijital yetkinlik

5.Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6.Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli ilgili dersin Ders Öğretim Planında ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Sınav değerlendirmeleri Ege Üniversitesi Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 21. maddesi ile Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Eğitim ve Öğretim Yönergesinin 11. maddesinde yer alan şekilde uygulanır.

Öğrencinin bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için, teorik derslerin en az %70'ine, uygulamalı veya uygulamadan oluşan derslerde uygulamaların ise %80'ine katılmak ve başarılı olmak zorundadır. Öğrencinin, dersi veren öğretim elemanı tarafından ders değerlendirme kriterlerinde başarı sınırının belirlenmesi koşuluyla o derse ilişkin uygulama, proje, ödev ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarını verilen süreler içinde ve başarılı olarak yapmış olması gerekmektedir. Aldığı bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için gereken şartların tümünü yerine getirmemiş olan bir öğrenci, o dersi tekrarlamak zorundadır.

Yarıyıl/Yıl sonu değerlendirilmesinde, dersten sorumlu öğretim elemanının veya entegre eğitim uygulaması yapan birimlerde, bölüm/program kurullarının kararına göre, Doğrudan Değerlendirme Sistemi(DDS) veya Bağıl Değerlendirme Sistemi(BDS) yöntemlerinden biri kullanılır. Uygulamanın nasıl yapılacağı kararı, yarıyıl/yıl başlamadan önce ilgili eğitim birimince ilan edilir.

Bir dersin başarı notu, öğrencinin o dersin ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinliklerinden aldığı puanlar ortalamasının %40`nın; final sınav puanının %60`ına ilavesiyle elde edilir. Uygulama kredisi olan derslerde uygulama sınavı yapılmakta olup, final sınavına girebilmek için uygulama sınavından başarılı olmak gerekmektedir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK,  yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait  “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeler içeren raporlarda    YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1.Öğretim Programlarının Oluşturulması ve onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

2.Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3.Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler,      yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükler başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4.Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim  kurumları, sürekli  izleme  bağlamında her   yılın   başında   bir   önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını”    Yükseköğretim Kalite Kurulu(YÖKAK) tarafından     hazırlanan Bilgi Sistemine  girer. YÖKAK, yükseköğretim  kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı   “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bu bağlamda Tarım Ekonomisi Lisans Programı her yıl düzenli olarak YÖKAK tarafından istenen Öz Değerlendirme Raporu hazırlayıp sunmaktadır.

Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ZİDEK)

Başlangıç: 28.03.2023 / Bitiş: 30.09.2025


Giriş Şartı

1. Orta öğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığı’nca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ölçme, seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

4. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ön  lisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
2547 sayılı kanunun 44. Maddesinin c fıkrası kapsamında öğrenciler, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi dört yıl olan lisans programlarını azami yedi yıl içinde tamamlamak ve 240 AKTS kredi almak zorundadır. Bir eğitim-öğretim yılında Lisans Programı için ders ve uygulama kredileri toplamının yıllık minimum 60 AKTS kredi olması gerekmektedir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için; Eğitim planında yer alan tüm ders, laboratuvar, tez, staj ve benzeri tüm çalışmalarını tamamlamaları ve başarılı olmaları, Ağırlıklı genel not ortalamasının(AGNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve 240 AKTS kredisinin tamamlanması, 3. sınıftan 4. sınıfa geçerken 45 günlük “Staj” dersini başarıyla tamamlaması, Başarısız derslerinin olmaması, Mezuniyet derecesini gösteren AGNO değerinin 2,00 veya üzerinde olması ile en az 240 AKTS kredisine sahip olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim  Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015035

Qualification Title
Bachelor's Degree in Agricultural Economics
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasEconomics
National Occupation Classification

ISCO: 2132.24

ISCED (2013): 811

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Program graduates; Working in units such as production, marketing, financing, research and development, foreign trade, project design and consultancy of private or public sector institutions and organizations, working in research institutions and universities, working in agricultural units of central and local governments, producer organizations and NGOs. and they aim to establish their own businesses.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal and distance education. The Department of Agricultural Economics has 2 classrooms, 2 meeting rooms, 1 seminar room and a library for students. In addition, students have the opportunity to do internships in public institutions/organizations and private sector.

Description

1. Acquires adequate knowledge of mathematics, science, and agricultural engineering-specific subjects; applies both theoretical and practical expertise in these areas to solve complex engineering problems.

2. Recognizes the economic challenges faced by the agricultural sector, collects, analyzes, and interprets data at both the micro and macro levels, and produces project-based solutions.

3. Possesses the ability to define, formulate and solve complex problems in the field of agricultural engineering; selects and executes suitable modeling and analyzes methods for this purpose.

4. Designes a complex system or process related to the field of Agricultural Engineering in a way to meet specific requirements by considering realistic constraints and conditions such as effective use of resources, environmental, social and economic sustainability, productivity, ethics, health, food safety.

5 Possesses the ability to effectively utilize information technologies and select and implement contemporary instruments required for the analysis and resolution of complex problems encountered in agricultural engineering applications.

6. Possesses the capability to gather data, conducts analyses, and interprets findings in order to investigate complex problems or research topics specific to the discipline of agricultural engineering.

7. Follows national and international agricultural markets, understands the behaviour of market actors, predicts and interprets the effects of economic and political developments on the agricultural sector.

8. Makes appropriate future decisions and integrates the relationship between resource use and productivity with environmental, food safety, and sustainability objectives through the application of technical and economic analyses to the resources utilized in agriculture and agriculture-based industries.

9. Works effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; works individually.

10. Writes effective reports and understands written reports, prepares design and production reports, makes effective presentations, receives and gives clear and understandable instructions.

11. Gains awareness of the necessity of lifelong learning; accesses information, follows developments in science and technology and constantly renews herself/himself.

12. Acts in accordance with the principles of ethics, gains knowledge about professional and ethical responsibility and standards used in engineering practices.

13. Gains knowledge about business life practices such as project management, risk management and change management related to the field of agricultural engineering; gains awareness about entrepreneurship, innovation; gains knowledge about sustainable development.

14. Acquires an understanding of the legal consequences of engineering solutions; develops knowledge of the effects of agricultural engineering practices on health, environment, and safety in both universal and social contexts, as well as the contemporary challenges reflected in the engineering discipline.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1.Literacy competence

2.Multilingual proficiency

3. Competence in mathematics as well as science, technology, and engineering

4.Digital competence

5.Personal, social and learning to learn competence

6.Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and fluency in expression

Further Info

The specific approach of measurement and evaluation utilized for each course is specified in the syllabus corresponding to that course. Examination evaluations are applied in accordance with Article 21 of Ege University Education and Training Regulations and Article 11 of Ege University Faculty of Agriculture Education and Training Directive.

To be eligible to take the final exam of a given course, students are required to complete and earn passing grades in a minimum of 70% of the theoretical courses and 80% of the applications in practical or applied courses. Students are exempt from the course evaluation criteria established by the instructor, but they must have satisfactorily completed all coursework, including applications, projects, and homework, that is related to the course during the semester. Fulfillment of these assignments must be completed within the designated timeframe. In the event that a student fails to satisfy all the prerequisites for the final examination, they are required to retake that particular course.

One of the Direct Assessment System (DAS) or Relative Assessment System (RAS) methods is used in the evaluation of the semester/end of year, according to the decision of the instructor responsible for the course or the department/program boards in units implementing integrated education. The decision on how the application will be made is announced by the relevant education unit before the semester/year starts.

The success grade of a course is obtained by adding 40% of the average of the scores obtained by the student from the midterm exam and other educational activities, if any; 60% of the final exam score. In courses with practice credits, a practice exam is held and it is necessary to be successful in the practice exam in order to take the final exam.

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;-The YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions.

-"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared according to these reports are shared with the public by the YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and approval of curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

2.Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3.Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.

4.Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

In this context, the Agricultural Economics Undergraduate Program regularly prepares and submits the Self-Assessment Report required by YÖKAK every year.

In addition, the Agricultural Economics Undergraduate Program has been accredited by ZİDEK (Agricultural Faculties Education Programs Evaluation and Accreditation Association) for 2 years as of March 28, 2023.

Access Requirements

1. Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.

2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

3. To have a sufficient score as a result of the central exam conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with a special aptitude exam, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have succeeded in the special aptitude exam.

4. To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK.

Conditions for SuccessWithin the scope of paragraph c of Article 44 of Law No. 2547, students are required to complete their undergraduate programs with a maximum of seven years and 240 ECTS credits, regardless of whether they register for each semester, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in are given, except for the one-year foreign language preparatory class.   The total of course and application credits for the Undergraduate Program in an academic year must be a minimum of 60 ECTS credits per year. For students to graduate; To complete all courses, laboratories, theses, internships and similar studies in the education plan and to be successful, To have a weighted grade point average (GPA) of at least 2.00 out of 4.00 and to complete 240 ECTS credits, Successful completion of the 45-day "Internship" course during the transition from 3rd to 4th grade, No failed courses, Graduates are required to have a GPA of 2.00 or higher and at least 240 ECTS credits.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant requirements, doctorate and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Belge sürekli olarak geçerlidir.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015035


Qualification Title
Bachelor's Degree in Agricultural Economics

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO: 2132.24

ISCED (2013): 811


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO: 2132.24

ISCED (2013): 811


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Program graduates; Working in units such as production, marketing, financing, research and development, foreign trade, project design and consultancy of private or public sector institutions and organizations, working in research institutions and universities, working in agricultural units of central and local governments, producer organizations and NGOs. and they aim to establish their own businesses.


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal and distance education. The Department of Agricultural Economics has 2 classrooms, 2 meeting rooms, 1 seminar room and a library for students. In addition, students have the opportunity to do internships in public institutions/organizations and private sector.


Description

1. Acquires adequate knowledge of mathematics, science, and agricultural engineering-specific subjects; applies both theoretical and practical expertise in these areas to solve complex engineering problems.

2. Recognizes the economic challenges faced by the agricultural sector, collects, analyzes, and interprets data at both the micro and macro levels, and produces project-based solutions.

3. Possesses the ability to define, formulate and solve complex problems in the field of agricultural engineering; selects and executes suitable modeling and analyzes methods for this purpose.

4. Designes a complex system or process related to the field of Agricultural Engineering in a way to meet specific requirements by considering realistic constraints and conditions such as effective use of resources, environmental, social and economic sustainability, productivity, ethics, health, food safety.

5 Possesses the ability to effectively utilize information technologies and select and implement contemporary instruments required for the analysis and resolution of complex problems encountered in agricultural engineering applications.

6. Possesses the capability to gather data, conducts analyses, and interprets findings in order to investigate complex problems or research topics specific to the discipline of agricultural engineering.

7. Follows national and international agricultural markets, understands the behaviour of market actors, predicts and interprets the effects of economic and political developments on the agricultural sector.

8. Makes appropriate future decisions and integrates the relationship between resource use and productivity with environmental, food safety, and sustainability objectives through the application of technical and economic analyses to the resources utilized in agriculture and agriculture-based industries.

9. Works effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; works individually.

10. Writes effective reports and understands written reports, prepares design and production reports, makes effective presentations, receives and gives clear and understandable instructions.

11. Gains awareness of the necessity of lifelong learning; accesses information, follows developments in science and technology and constantly renews herself/himself.

12. Acts in accordance with the principles of ethics, gains knowledge about professional and ethical responsibility and standards used in engineering practices.

13. Gains knowledge about business life practices such as project management, risk management and change management related to the field of agricultural engineering; gains awareness about entrepreneurship, innovation; gains knowledge about sustainable development.

14. Acquires an understanding of the legal consequences of engineering solutions; develops knowledge of the effects of agricultural engineering practices on health, environment, and safety in both universal and social contexts, as well as the contemporary challenges reflected in the engineering discipline.


Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1.Literacy competence

2.Multilingual proficiency

3. Competence in mathematics as well as science, technology, and engineering

4.Digital competence

5.Personal, social and learning to learn competence

6.Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and fluency in expression


Further Info

The specific approach of measurement and evaluation utilized for each course is specified in the syllabus corresponding to that course. Examination evaluations are applied in accordance with Article 21 of Ege University Education and Training Regulations and Article 11 of Ege University Faculty of Agriculture Education and Training Directive.

To be eligible to take the final exam of a given course, students are required to complete and earn passing grades in a minimum of 70% of the theoretical courses and 80% of the applications in practical or applied courses. Students are exempt from the course evaluation criteria established by the instructor, but they must have satisfactorily completed all coursework, including applications, projects, and homework, that is related to the course during the semester. Fulfillment of these assignments must be completed within the designated timeframe. In the event that a student fails to satisfy all the prerequisites for the final examination, they are required to retake that particular course.

One of the Direct Assessment System (DAS) or Relative Assessment System (RAS) methods is used in the evaluation of the semester/end of year, according to the decision of the instructor responsible for the course or the department/program boards in units implementing integrated education. The decision on how the application will be made is announced by the relevant education unit before the semester/year starts.

The success grade of a course is obtained by adding 40% of the average of the scores obtained by the student from the midterm exam and other educational activities, if any; 60% of the final exam score. In courses with practice credits, a practice exam is held and it is necessary to be successful in the practice exam in order to take the final exam.


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;-The YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions.

-"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared according to these reports are shared with the public by the YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and approval of curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

2.Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3.Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.

4.Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

In this context, the Agricultural Economics Undergraduate Program regularly prepares and submits the Self-Assessment Report required by YÖKAK every year.

In addition, the Agricultural Economics Undergraduate Program has been accredited by ZİDEK (Agricultural Faculties Education Programs Evaluation and Accreditation Association) for 2 years as of March 28, 2023.


Access Requirements

1. Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.

2. To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

3. To have a sufficient score as a result of the central exam conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with a special aptitude exam, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have succeeded in the special aptitude exam.

4. To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK.


Conditions for Success
Within the scope of paragraph c of Article 44 of Law No. 2547, students are required to complete their undergraduate programs with a maximum of seven years and 240 ECTS credits, regardless of whether they register for each semester, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in are given, except for the one-year foreign language preparatory class.   The total of course and application credits for the Undergraduate Program in an academic year must be a minimum of 60 ECTS credits per year. For students to graduate; To complete all courses, laboratories, theses, internships and similar studies in the education plan and to be successful, To have a weighted grade point average (GPA) of at least 2.00 out of 4.00 and to complete 240 ECTS credits, Successful completion of the 45-day "Internship" course during the transition from 3rd to 4th grade, No failed courses, Graduates are required to have a GPA of 2.00 or higher and at least 240 ECTS credits.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant requirements, doctorate and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Belge sürekli olarak geçerlidir.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode