Yeterlilik Kodu | TR0030015037 | |
Yeterlilik Adı | Tarımsal Yapılar ve Sulama Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ege Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://ege.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bitki ve hayvancılık ürünleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:214 ISCED:0721 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, 4 derslik, 1 toplantı salonu ve öğrencilerin faydalanabildiği bir kütüphane ile birlikte Sulama Suyu Kalitesi, Tarımsal İnşaat, Ölçme Bilgisi, Hidrolik ve Bilgisayar olmak üzere toplam 5 laboratuvara sahip bir lisans programıdır. Ayrıca öğrecilerin fakülte bünyesindeki Menemen Araştırma tesisinde staj yapma olanağı vardır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ZİDEK) Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, 2 yıllık akreditasyona sahip bir lisans programıdır. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030015037
ISCO:214
ISCED:0721
ISCO:214
ISCED:0721
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, 4 derslik, 1 toplantı salonu ve öğrencilerin faydalanabildiği bir kütüphane ile birlikte Sulama Suyu Kalitesi, Tarımsal İnşaat, Ölçme Bilgisi, Hidrolik ve Bilgisayar olmak üzere toplam 5 laboratuvara sahip bir lisans programıdır. Ayrıca öğrecilerin fakülte bünyesindeki Menemen Araştırma tesisinde staj yapma olanağı vardır.
- Temel bilim ve mühendislik bilgilerini, tarımsal yapılar ve sulama problemlerine uygular.
- Temel tarım ve mühendislik bilgileri ışığında tarımsal sorunları tanımlar ve çözümler.
- Tarımsal yapılar ve sulama projelerini tasarlar, uygular ve analizini yapar.
- Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik olarak çevreye duyarlı bütüncül ve analitik düşünür,
- Problem çözme ve proje hazırlamada analitik düşünme, araştırma, bilgiye ulaşma, çözüm üretebilme gerçekleştirir.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası güncel sorunları izleyip değerlendirir.
- Disiplinler arası çalışma ve takım çalışması yapar.
- Modern teknik ve teknolojileri takip eder, uygular.
- Görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade edebilme, etkin iletişim kurar.
- Mesleki konuları/sorunları tartışırken, çalışmalarını yürütürken bilimsel yöntem ve etik ilkeleri uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Mühendislik bilgilerini ve teknik becerilerini kullanarak sulama suyunun etkin bir şekilde kullanımı ile projelendirilmesinde görev alabilmeyetkinliği,
- Bitkisel ve hayvansal üretim amaçlı tarımsal yapılar, kırsal alanlarda fiziksel planlama ve arazi toplulaştırma ile ilgili konularda çalışmak üzere istihdam edilebilme yetkinliği
- Mezun olduktan sonra 2-3 yıl içerisinde kendi şirketlerini kurabilir, özel sektörde yüksek kademelerde görev alabilir veya kamu kurumlarında çalışabilme yetkinliği,
- Araştırma, etüt, plan, proje, uygulama ve kontrol hizmetleri ile ilgili alanlara rahatlıkla uyum sağlama yetkinliği,
- Sürekli kendini geliştirme bilinciyle bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek, kişisel bilgi birikimi ve teknik becerilerinin gelişimini sürdürürme yetkinliği.
- Öğrencilerin derslerdeki ve diğer etkinliklerdeki başarılarının değerlendirilmesi “Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. İlgili yönergeye http://oidb.ege.edu.tr/files/oidb/icerik/olcmedegerlendirme.pdf adresinden ulaşılabilmektedir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf not verme sistemleri kullanılır.
- Bu kapsamda, bir ders için HBP (Ham Başarı Puanı), o dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya varsa bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanır.
- Öğrencinin yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim etkinlikleri ve final sınav notunun HBP' na katkı yüzdesini ilgili dersin öğretim elemanı derse yazılma ve kayıt haftasından önce belirler ve en geç yarıyıl derslerinin ilk haftası içinde öğrencilere duyurur. Ancak yarıyıl/yıl içi etkinliklerinin katkı yüzdesi %40-70 aralığında, final veya varsa bütünleme sınav notunun katkı yüzdesi ise %60-30 aralığında olması zorunludur.
- Hesaplanan HBP ondalık kısmı 0.50 ve üzeri olursa bir üst tamsayıya, 0.50'ten küçük olursa bir alt tamsayıya yuvarlanır. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) hesabında, bir öğrencinin ilk yarıyıldan itibaren aldığı tüm derslere ait harf notlarının 4'lük not sistemindeki karşılıkları, bu derslere ait AKTS değerleri ile ayrı ayrı çarpılır; elde edilen sonuçlar toplanır ve alınan tüm derslerin AKTS kredileri toplamına bölünür. Sonuç, virgülden sonra iki basamak duyarlılıkla verilir. Bu sonuç AGNO olarak tanımlanır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ZİDEK)
Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, 2 yıllık akreditasyona sahip bir lisans programıdır.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015037 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Agricultural Engineering (Agricultural Structures and Irrıgation ) | |
Awarding Body | EGE UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr | |
Awarding Body Url | http://ege.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Crop and livestock production | |
National Occupation Classification |
ISCO:214 ISCED:0721 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training for a specific learning field or profession. | |
Learning Environments | Education and training is provided in the form of formal education. The Department of Agricultural Structures and Irrigation is an undergraduate program with 4 classrooms, 1 meeting room, a library that students can use, and a total of 5 laboratories, including Irrigation Water Quality, Agricultural Construction, Measurement Information, Hydraulics and Computer. In addition, students have the opportunity to do an internship at the Menemen Research facility within the faculty. | |
Description |
| |
Key Competencies | The key competencies listed below are at an advanced level.
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution. • According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. The Department of Agricultural Structures and Irrigation is a 2-year accredited undergraduate program. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations determined by the relevant higher education institution, if any. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030015037
ISCO:214
ISCED:0721
ISCO:214
ISCED:0721
It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training for a specific learning field or profession.
Education and training is provided in the form of formal education. The Department of Agricultural Structures and Irrigation is an undergraduate program with 4 classrooms, 1 meeting room, a library that students can use, and a total of 5 laboratories, including Irrigation Water Quality, Agricultural Construction, Measurement Information, Hydraulics and Computer. In addition, students have the opportunity to do an internship at the Menemen Research facility within the faculty.
- Ability to apply basic science and engineering knowledge to agricultural structures and irrigation problems,
- Ability to define and solve agricultural problems in light of basic agricultural and engineering knowledge,
- Ability to design, implement and analyze agricultural structures and irrigation projects,
- Ability to think holistically and analytically in an environmentally sensitive manner for the protection, development and sustainable use of soil and water resources,
- Ability to think analytically, research, access information and produce solutions in problem solving and project preparation,
- Ability to monitor and evaluate current national and international issues related to the field,
- Ability to do interdisciplinary work and teamwork,
- Ability to follow and apply modern techniques and technologies,
- Ability to express opinions clearly in oral and written form, and to communicate effectively,
- Ability to apply scientific methods and ethical principles when discussing professional issues/problems and conducting studies.
The key competencies listed below are at an advanced level.
- Ability to take part in the effective use and design of irrigation water using engineering knowledge and technical skills,
- Ability to be employed to work on issues related to agricultural structures for plant and animal production, physical planning and land consolidation in rural areas,
- Ability to establish their own companies within 2-3 years after graduation, to take on higher positions in the private sector or to work in public institutions,
- Ability to easily adapt to areas related to research, study, planning, project, implementation and control services,
- Ability to continue the development of personal knowledge and technical skills by following scientific and technological developments with the awareness of continuous self-improvement.
- The evaluation of students' success in courses and other activities is carried out in accordance with the "Ege University Measurement and Evaluation Principles Directive". The relevant directive can be accessed at http://oidb.ege.edu.tr/files/oidb/icerik/olcmedegerlendirme.pdf.
- Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation.
- Letter grading systems are used in the evaluation of student success.
- In this context, the HSS (Raw Success Score) for a course is calculated by taking into account the weighted average of the grades received from the midterm exams and other midterm/annual education-training activities of that course, if any, and the final or make-up grade, if any.
- The instructor of the relevant course determines the percentage of the student's midterm/annual education-training activities and final exam grade's contribution to the HBP before the week of enrollment and registration for the course and announces it to the students within the first week of the semester courses at the latest. However, the contribution percentage of the semester/yearly activities must be between 40-70%, and the contribution percentage of the final or make-up exam grade, if any, must be between 60-30%.
- If the calculated HBP decimal part is 0.50 and above, it is rounded to the next higher integer, and if it is less than 0.50, it is rounded to the next lower integer. In the calculation of the Weighted Cumulative Grade Point Average (CGPA), the equivalents of the letter grades of all courses taken by a student since the first semester in the 4-point grading system are multiplied separately by the ECTS values of these courses; the results obtained are added and divided by the total ECTS credits of all courses taken. The result is given with a precision of two digits after the decimal point. This result is defined as the CGPA
YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution.
• According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
The Department of Agricultural Structures and Irrigation is a 2-year accredited undergraduate program.
- Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
- Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Having received the sufficient score and passing the special talent exam as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Being placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have graduated from in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Belge sürekli geçerlidir.