Yeterlilik Kodu

TR0030024633

Yeterlilik Adı
Tarla Bitkileri Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇankırı Karatekin Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karatekin.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bitki ve hayvancılık ürünleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bilim ve teknolojinin tüm olanaklarından yararlanarak, bilgi ve beceri yönünden iyi donanımlı, özgüven sahibi, mesleğini seven, çevreye, topluma ve etik değerlere saygılı bireyler yetiştirmek ve uluslararası düzeyde kabul gören bilgi ve becerileri kazandıracak eğitim-öğretim sağlamaktır. Bununla birlikte tarla bitkilerinin yetiştiriciliği ve tanımlanması, iklim ve toprak istekleri doğrultusunda bölge ekolojisine uygun tarla bitkileri yetiştirmek ve yetiştirilecek bitkiler için uygun toprak hazırlığı yapabilen, bu bitkilerin üretim ve bakım işlemlerini bilen, üretimden hasat harman sürecine kadar olan yetiştiricilikte kullanılabilecek tarımsal mekanizasyon konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olup bunları kullanabilen ve uygulayabilen, iş hazırlama, tasarım, üretim birimlerinde görev alabilecek vasıflarda teknik elemanlar yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim teorik ve uygulamalı olarak örgün (veya ilgili mevzuat çerçevesinde uzaktan öğretim metotlarının kullanılması) şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Programın öğrenim kazanımları olarak aşağıdaki hususlar sıralanmıştır:

  • Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
  • İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
  • Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
  • Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuvar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
  • Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
  • Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
  • Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
  • Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesi, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri uygulanır.

Ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınavlar, kısa sınav, ödev, proje, ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, mazeret sınavı, ek sınav, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından ibarettir.

Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ne göre, en az bir (1) adet ara sınav (%40) ve yarıyıl sonu (final) sınavı (%60) yapılması zorunludur. Bunun dışında Bologna Kriterlerine göre ek olarak; ödev, proje, kısa süreli sınav, sunum vb. iş yükleri ve ölçme değerlendirme yöntemleri de eklenmektedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde nümerik sayı sisteminde 100 üzerinden değerlendirilir. Yıl sonu ders ortalaması 60’ın üstünde olan öğrenciler dersi başarıyla vermiş kabul edilir. Yıl sonu ortalaması 60’ın altında olan öğrenciler dersten kalmış sayılır ve belirtilecek tarihte bütünleme sınavına girerler. Bütünleme sınavı Final sınavının yerine sayılıp, vize notu aynen geçerlidir. Genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması, asgari 120 AKTS kredisi tamamlanmış olmalıdır.

Teorik derslerin %70'ine, uygulamalı derslerin ise %80'ine devam etmek esastır. Devamsızlıkları nedeniyle sınava girme hakkı kazanamayanların listesi, yarıyıl sonu sınavından önce ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından ilan edilir.

Müfredatta teorik ve uygulamalı olarak yer alan toplam 120 AKTS ders alınır ve programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları esastır. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Programa alınacak öğrenciler Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan TYT sınavından yeterli puanı almış olmalı ve özel şartları taşımalıdır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilmektedirler.

Uluslararası (yabancı uyruklu) öğrencilerin ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığı’nca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olması zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Çankırı Karatekin Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Adaylarının Lisansüstü Programlara Başvuru ve Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. Uluslararası (yabancı uyruklu) öğrencilerin başvuruları için adaylardan ÖSYM tarafından Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (TR-YÖS) veya Türkiye’deki diğer Üniversiteler tarafından yapılan Yabancı Öğrenci Kabul Sınavı sonuç belgesi ya da Ortaöğretim Not Ortalaması gösterir belge istenmektedir.

Başarma ŞartlarıBu programa kaydolan öğrenciler yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezun olabilmeleri için öngörülen müfredatta, toplam 120 AKTS ders alırlar. Programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, YÖK’ün belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. Tarla Bitkileri Programında ön lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, 30 iş günü kamu ya da özel sektörde staj öğretim çalışmasını yapması ve Genel Akademik Not Ortalamasının (GANO) (4.00 üzerinden) en az 2.0 olması gerekir. Yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezuniyete hak kazanan öğrencilere yükseköğretim kurumu tarafından, ön lisans diploması verilir. Mezun olan öğrencilerin bitirdikleri program ismi diplomalarında belirtilir. Diplomalara ilişkin diğer hususlar yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tarla Bitkileri programı mezunları; Tarım ve Orman Bakanlığı İl ve İlçe Müdürlükleri, Belediyelerin Park ve Bahçe Müdürlükleri ve Tarımsal Araştırma Enstitüleri gibi kamu kurum ve kuruluşlarında, tarımsal amaçlı kooperatiflerde, meyve, sebze ve süs bitkileri üretim ve pazarlama işletmeleri, fide ve fidan üretiminin yapıldığı seralar, mantarcılık işletmeleri, tarım ilacı satış yerleri, tohumculuk firmaları, hasat sonrası depolama ve paketleme gibi özel sektör işletmelerinde tekniker olarak çalışabilirler.

Ayrıca bu programdan mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.

Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

  • Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Çankırı Karatekin Üniversitesi tarafından yürütülen

  • Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024633


Yeterlilik Adı
Tarla Bitkileri Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çankırı Karatekin Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bilim ve teknolojinin tüm olanaklarından yararlanarak, bilgi ve beceri yönünden iyi donanımlı, özgüven sahibi, mesleğini seven, çevreye, topluma ve etik değerlere saygılı bireyler yetiştirmek ve uluslararası düzeyde kabul gören bilgi ve becerileri kazandıracak eğitim-öğretim sağlamaktır. Bununla birlikte tarla bitkilerinin yetiştiriciliği ve tanımlanması, iklim ve toprak istekleri doğrultusunda bölge ekolojisine uygun tarla bitkileri yetiştirmek ve yetiştirilecek bitkiler için uygun toprak hazırlığı yapabilen, bu bitkilerin üretim ve bakım işlemlerini bilen, üretimden hasat harman sürecine kadar olan yetiştiricilikte kullanılabilecek tarımsal mekanizasyon konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olup bunları kullanabilen ve uygulayabilen, iş hazırlama, tasarım, üretim birimlerinde görev alabilecek vasıflarda teknik elemanlar yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim teorik ve uygulamalı olarak örgün (veya ilgili mevzuat çerçevesinde uzaktan öğretim metotlarının kullanılması) şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Programın öğrenim kazanımları olarak aşağıdaki hususlar sıralanmıştır:

  • Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
  • İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
  • Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
  • Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuvar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
  • Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
  • Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
  • Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
  • Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesi, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri uygulanır.

Ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınavlar, kısa sınav, ödev, proje, ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, mazeret sınavı, ek sınav, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından ibarettir.

Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ne göre, en az bir (1) adet ara sınav (%40) ve yarıyıl sonu (final) sınavı (%60) yapılması zorunludur. Bunun dışında Bologna Kriterlerine göre ek olarak; ödev, proje, kısa süreli sınav, sunum vb. iş yükleri ve ölçme değerlendirme yöntemleri de eklenmektedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde nümerik sayı sisteminde 100 üzerinden değerlendirilir. Yıl sonu ders ortalaması 60’ın üstünde olan öğrenciler dersi başarıyla vermiş kabul edilir. Yıl sonu ortalaması 60’ın altında olan öğrenciler dersten kalmış sayılır ve belirtilecek tarihte bütünleme sınavına girerler. Bütünleme sınavı Final sınavının yerine sayılıp, vize notu aynen geçerlidir. Genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması, asgari 120 AKTS kredisi tamamlanmış olmalıdır.

Teorik derslerin %70'ine, uygulamalı derslerin ise %80'ine devam etmek esastır. Devamsızlıkları nedeniyle sınava girme hakkı kazanamayanların listesi, yarıyıl sonu sınavından önce ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından ilan edilir.

Müfredatta teorik ve uygulamalı olarak yer alan toplam 120 AKTS ders alınır ve programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları esastır. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Programa alınacak öğrenciler Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan TYT sınavından yeterli puanı almış olmalı ve özel şartları taşımalıdır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilmektedirler.

Uluslararası (yabancı uyruklu) öğrencilerin ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığı’nca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olması zorunludur. Uluslararası öğrenci başvuru, kayıt ve kabul işlemleri “Çankırı Karatekin Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Adaylarının Lisansüstü Programlara Başvuru ve Kabul Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. Uluslararası (yabancı uyruklu) öğrencilerin başvuruları için adaylardan ÖSYM tarafından Türkiye Yurt Dışından Öğrenci Kabul Sınavı (TR-YÖS) veya Türkiye’deki diğer Üniversiteler tarafından yapılan Yabancı Öğrenci Kabul Sınavı sonuç belgesi ya da Ortaöğretim Not Ortalaması gösterir belge istenmektedir.


Başarma Şartları
Bu programa kaydolan öğrenciler yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezun olabilmeleri için öngörülen müfredatta, toplam 120 AKTS ders alırlar. Programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, YÖK’ün belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. Tarla Bitkileri Programında ön lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, 30 iş günü kamu ya da özel sektörde staj öğretim çalışmasını yapması ve Genel Akademik Not Ortalamasının (GANO) (4.00 üzerinden) en az 2.0 olması gerekir. Yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezuniyete hak kazanan öğrencilere yükseköğretim kurumu tarafından, ön lisans diploması verilir. Mezun olan öğrencilerin bitirdikleri program ismi diplomalarında belirtilir. Diplomalara ilişkin diğer hususlar yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tarla Bitkileri programı mezunları; Tarım ve Orman Bakanlığı İl ve İlçe Müdürlükleri, Belediyelerin Park ve Bahçe Müdürlükleri ve Tarımsal Araştırma Enstitüleri gibi kamu kurum ve kuruluşlarında, tarımsal amaçlı kooperatiflerde, meyve, sebze ve süs bitkileri üretim ve pazarlama işletmeleri, fide ve fidan üretiminin yapıldığı seralar, mantarcılık işletmeleri, tarım ilacı satış yerleri, tohumculuk firmaları, hasat sonrası depolama ve paketleme gibi özel sektör işletmelerinde tekniker olarak çalışabilirler.

Ayrıca bu programdan mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.


Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

  • Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Çankırı Karatekin Üniversitesi tarafından yürütülen

  • Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024633

Qualification Title
Tarla Bitkileri
Awarding BodyKaratekin University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karatekin.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasCrop and livestock production
National Occupation Classification

Bulunamadi

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To have adequate infrastructure field crops, breeding, seed production, plant genetics, physiology, ecology, biotechnology and grassland breeding, To have the ability of choosing and applying ?ssues related to problems that identify, research, and solving, proper scientific analytical methods and modeling techniques this purpose, To have the ability of efficient and high-quality problem for crop production, and the process of analyzing the components of this problem, in this context, the application of modern methods of cultivation and breeding To be able to choose and use modern techniques and tools needed for the applications the ability to use information technology effectively, To be able to plant breeding, plant genetics and breeding, plant biotechnology, seed production field and laboratory conditions on trial planningthe experimentto make, data collection, evaluate the results in terms of plant growing and breeding To be able to determine the appropriate materials and methods application of related to the field environment the effective recognition, To access information and resources for this purpose to do research, the ability to use databases and other information resources, To be able to work in multidisciplinary teams and as an individual, taking responsibility, self-reliance To be able to manage under the responsibility of the employees To be able to communicate effectively verbal and written, To be able to using and monitoring science and technologies and continuous self-renewal recognition of the need for lifelong learning, To have the professionaly and ethically consciousness of responsibility To communicate with colleagues and information related to the monitoring at least one foreign language at the level of the European Language Portfolio A2 general Solutions and applications to be aware of the effects of universal and social dimensions of entrepreneurship and innovation to become aware of the issues and knowledge of contemporary issues, providing solutions and to share information with the responsible parties,

Key Competencies-
Further Info

<p style="margin: 0px; text-align: justify;">Each student must make at the beginning and end of term exam, in order to register for classes, courses and at least 70% of the applications must be continued for at least 80%. Students for each course at least 1 shall be subject to mid-term and final exam. Achievement scores, the contribution of mid-term exam 40%, final exam is 60% of the contribution. All the exams out of 100. (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from one course are considered successful. DC and DD notes, conditional achievement grades. DC or DD grade in a course where the student's cumulative grade point average of at least 2.0 in order to be successful you must have.</p>

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for SuccessThe program is&nbsp;&nbsp;coming&nbsp;students in accordance with the Bologna criteria 120 (ECTS) from course their success (2 out of 4 General Point Average) is required.
Progression Paths (Relationship Type)

Bulunamadi

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Bulunamadi

Url Open Address
Qualification Code

TR0030024633


Qualification Title
Tarla Bitkileri

Awarding Body
Karatekin University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

Bulunamadi


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

Bulunamadi


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To have adequate infrastructure field crops, breeding, seed production, plant genetics, physiology, ecology, biotechnology and grassland breeding, To have the ability of choosing and applying ?ssues related to problems that identify, research, and solving, proper scientific analytical methods and modeling techniques this purpose, To have the ability of efficient and high-quality problem for crop production, and the process of analyzing the components of this problem, in this context, the application of modern methods of cultivation and breeding To be able to choose and use modern techniques and tools needed for the applications the ability to use information technology effectively, To be able to plant breeding, plant genetics and breeding, plant biotechnology, seed production field and laboratory conditions on trial planningthe experimentto make, data collection, evaluate the results in terms of plant growing and breeding To be able to determine the appropriate materials and methods application of related to the field environment the effective recognition, To access information and resources for this purpose to do research, the ability to use databases and other information resources, To be able to work in multidisciplinary teams and as an individual, taking responsibility, self-reliance To be able to manage under the responsibility of the employees To be able to communicate effectively verbal and written, To be able to using and monitoring science and technologies and continuous self-renewal recognition of the need for lifelong learning, To have the professionaly and ethically consciousness of responsibility To communicate with colleagues and information related to the monitoring at least one foreign language at the level of the European Language Portfolio A2 general Solutions and applications to be aware of the effects of universal and social dimensions of entrepreneurship and innovation to become aware of the issues and knowledge of contemporary issues, providing solutions and to share information with the responsible parties,


Key Competencies
-

Further Info

<p style="margin: 0px; text-align: justify;">Each student must make at the beginning and end of term exam, in order to register for classes, courses and at least 70% of the applications must be continued for at least 80%. Students for each course at least 1 shall be subject to mid-term and final exam. Achievement scores, the contribution of mid-term exam 40%, final exam is 60% of the contribution. All the exams out of 100. (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) from one course are considered successful. DC and DD notes, conditional achievement grades. DC or DD grade in a course where the student's cumulative grade point average of at least 2.0 in order to be successful you must have.</p>


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
The program is&nbsp;&nbsp;coming&nbsp;students in accordance with the Bologna criteria 120 (ECTS) from course their success (2 out of 4 General Point Average) is required.

Progression Paths (Relationship Type)

Bulunamadi


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Bulunamadi


Url
Open Address