Yeterlilik Kodu

TR0030016279

Yeterlilik Adı
Teknoloji ve Bilgi Yönetimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumBaşkent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.baskent.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Bu program disiplinler arası bir yaklaşıma sahip olup, giriş düzeyinde verilen işletme, iktisat, hukuk, matematik ve istatistik derslerinin yanı sıra 3 temel alanda öğrencilerin ilerlemesini hedeflemiştir. Bu alanlar: teknoloji, genel yönetim ve bilgi yönetimi.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme, örgün (yüz yüze) eğitim şeklinde gerçekleşir. Bölümün teorik ve uygulamalı ders faaliyetleri,  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde sınıflarda ve 24 kişilik kapasiteli bir bilgisayar laboratuvarında yürütülür. Ayrıca, zorunlu staj uygulaması kapsamında, bölümün hedefleri ve amaçlarına uygun olan şirketlerin ve kuruluşların ilgili bölümlerinde staj veya işyeri eğitimi yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir.
  • Teknoloji ve Bilgi Yönetimi alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve anlar.
  • Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlar.
  • Uzman ve uzman olmayan kitlelerle teknoloji ve bilgi yönetimi konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurar.
  • Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirir ve bireysel öğrenmelerini sürdürür.
  • Teknoloji ve Bilgi Yönetimi sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirir yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlar.
  • İngilizce konuşur ve yazar.
  • Bilgi teknolojilerini, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veritabanı yönetim programlarını, istatiksel analiz programlarını etkin biçimde kullanır.
  • Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, teknoloji ve bilgi yönetimi kararlarının, etik konulardan nasıl etkilediğini bilir.
  • Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir.
  • Açık fikirlidir, işyeri ve çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder.
  • Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir.
  • Teknoloji ve Bilgi Yönetimi konularının küreselleşme ile ilintisini bilir.
  • Elde ettiği veriler ile modelleme ve analiz yapar, sonuçları raporlaştırır.
  • Teknoloji ve bilgi yönetimi alanında proje geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılmaktadır.

2. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Kullanılan sistemde her ders için aşağıdaki harflerden biri öğrencilere başarı notu olarak verilir. Harfler ve harflerin katsayıları şöyledir:

Harf Notu Katsayısı A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1,0 F1 0,0 F2 0,0

Harf Notu            Katsayı          Harf  Not Aralığı (100 üzerinden)

A                         4                    95-100

A-                       3,7                  90-94

B+                      3,3                  85-89

B                        3                     80-84

B-                       2,7                 75-79

C+                      2,3                 70-74

C                        2                    65-69

C-                      1,7                  60-64

D+                     1,3                 55-59

D                        1                    50-54

F1                       0                    0-49

F2                       0                      -

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)

Başlangıç: 21.02.2022 / Bitiş: 30.09.2028

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma Şartları Öğrencinin programdaki tüm derslerde başarılı olması, asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
  • Programdan mezun olan öğrenciler kamu ve özel sektörde çalışabilirler, işletmelerin ve kar amacı gütmeyen örgütlerin birçok işlevsel bölümlerinde istihdam edilebilirler. Programın mezunlarından en etkin biçimde faydalanabilecek olan işlevsel bölümler muhasebe, iç denetim, finans, insan kaynakları yönetimi, iş geliştirme ve strateji, üretim planlaması, satın alma ve araştırma-geliştirme olacaktır. Mezunlar, aynı zamanda danışmanlık firmaları tarafından istihdam edilebilir ve ilgili alanlarda akademik kariyer yapabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030016279


Yeterlilik Adı
Teknoloji ve Bilgi Yönetimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Başkent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Bu program disiplinler arası bir yaklaşıma sahip olup, giriş düzeyinde verilen işletme, iktisat, hukuk, matematik ve istatistik derslerinin yanı sıra 3 temel alanda öğrencilerin ilerlemesini hedeflemiştir. Bu alanlar: teknoloji, genel yönetim ve bilgi yönetimi.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme, örgün (yüz yüze) eğitim şeklinde gerçekleşir. Bölümün teorik ve uygulamalı ders faaliyetleri,  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde sınıflarda ve 24 kişilik kapasiteli bir bilgisayar laboratuvarında yürütülür. Ayrıca, zorunlu staj uygulaması kapsamında, bölümün hedefleri ve amaçlarına uygun olan şirketlerin ve kuruluşların ilgili bölümlerinde staj veya işyeri eğitimi yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir.
  • Teknoloji ve Bilgi Yönetimi alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve anlar.
  • Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlar.
  • Uzman ve uzman olmayan kitlelerle teknoloji ve bilgi yönetimi konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurar.
  • Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirir ve bireysel öğrenmelerini sürdürür.
  • Teknoloji ve Bilgi Yönetimi sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirir yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlar.
  • İngilizce konuşur ve yazar.
  • Bilgi teknolojilerini, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veritabanı yönetim programlarını, istatiksel analiz programlarını etkin biçimde kullanır.
  • Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, teknoloji ve bilgi yönetimi kararlarının, etik konulardan nasıl etkilediğini bilir.
  • Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir.
  • Açık fikirlidir, işyeri ve çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder.
  • Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir.
  • Teknoloji ve Bilgi Yönetimi konularının küreselleşme ile ilintisini bilir.
  • Elde ettiği veriler ile modelleme ve analiz yapar, sonuçları raporlaştırır.
  • Teknoloji ve bilgi yönetimi alanında proje geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılmaktadır.

2. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Kullanılan sistemde her ders için aşağıdaki harflerden biri öğrencilere başarı notu olarak verilir. Harfler ve harflerin katsayıları şöyledir:

Harf Notu Katsayısı A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1,0 F1 0,0 F2 0,0

Harf Notu            Katsayı          Harf  Not Aralığı (100 üzerinden)

A                         4                    95-100

A-                       3,7                  90-94

B+                      3,3                  85-89

B                        3                     80-84

B-                       2,7                 75-79

C+                      2,3                 70-74

C                        2                    65-69

C-                      1,7                  60-64

D+                     1,3                 55-59

D                        1                    50-54

F1                       0                    0-49

F2                       0                      -


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)

Başlangıç: 21.02.2022 / Bitiş: 30.09.2028


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerde başarılı olması, asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
  • Programdan mezun olan öğrenciler kamu ve özel sektörde çalışabilirler, işletmelerin ve kar amacı gütmeyen örgütlerin birçok işlevsel bölümlerinde istihdam edilebilirler. Programın mezunlarından en etkin biçimde faydalanabilecek olan işlevsel bölümler muhasebe, iç denetim, finans, insan kaynakları yönetimi, iş geliştirme ve strateji, üretim planlaması, satın alma ve araştırma-geliştirme olacaktır. Mezunlar, aynı zamanda danışmanlık firmaları tarafından istihdam edilebilir ve ilgili alanlarda akademik kariyer yapabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030016279

Qualification Title
Bachelor of Technology and Information Management Program Bachelor's Degree (First Cycle)
Awarding BodyBaşkent University
Awarding Body ContactBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Awarding Body Urlhttps://www.baskent.edu.tr/en/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • This program has an interdisciplinary approach and aims to advance students in 3 main areas in addition to business, economics, law, mathematics and statistics courses given at the introductory level. These areas are: technology, general management and knowledge management.
Learning Environments
  • Learning takes place in a face-to-face education format. The theoretical and applied course activities of the department are conducted in classrooms and in one computer laboratory (with capacity of 24 people) in the Faculty of Economics and Administrative Sciences. Additionally, as the mandatory internship application, internships or on-the-job training is carried out in relevant departments/units of companies and organizations that are in line with the goals and objectives of the department.
Description
  • Have the up-to-date conceptual and applied knowledge of the field.
  • Define and understand the problems related to the field of Technology and Knowledge Management.
  • Design solutions to organizational and business problems using the conceptual, applied and methodological skills gained in the program.
  • Communicate effectively with expert and non-expert audiences about problems and solutions related to technology and knowledge management.
  • Improve the learned skills by applying them in new situations and conditions and maintain their individual learning.
  • Guide others while dealing with Technology and Knowledge Management problems and enable them to acquire new skills and knowledge.
  • Speak and write in English
  • Use information technologies, word processors, spreadsheet programs, database management programs, and statistical analysis programs effectively.
  • Have awareness of ethical issues and knows how technology and knowledge management decisions are affected from ethical issues.
  • Have knowledge about the laws, rules, and moral codes related to their field of study.
  • Are open-minded and struggles with all kinds of discrimination regarding the workplace and its environment.
  • Have knowledge of fundamental environmental and social issues.
  • Know the relationship between Technology and Knowledge Management issues and globalization
  • Analyze and perform modeling with the data obtained, and reports the results.
  • Develop projects in the field of technology and knowledge management.
Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Various methods such as assignments, projects, practical work, midterms, and final exams are used in assessment and evaluation. Letter and/or number-based grading systems are used in evaluating student success.
The system used assigns one of the following letters as a grade for each course. The letters and their coefficients are as follows:

 

Letter Grade            Coefficient            Letter grade range (over 100)

A                               4                          95-100

A-                             3,7                        90-94

B+                            3,3                        85-89

B                              3                           80-84

B-                            2,7                        75-79

C+                           2,3                        70-74

C                             2                           65-69

C-                           1,7                        60-64

D+                           1,3                        55-59

D                             1                           50-54

F1                            0                          0-49

F2                            0                             -

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

In addition, İ.İ.B.F. and TBY department was accredited by AQAS (The Agency for Quality Assurance through Accreditation of Study Programs) for a period of 6 years in 2022.

Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions approved by the Ministry of National Education or equivalent foreign secondary education institutions, and meeting the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs.
  • Being placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the central examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), with procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
  • Achieving a sufficient score in the central examination conducted by ÖSYM and passing the special talent examination for programs that admit students through special talent examinations conducted by higher education institutions, with procedures and principles determined by YÖK.
  • Being placed in undergraduate programs at higher education institutions that are in continuation of the fields they have completed in associate degree programs for associate degree graduates based on the results of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, with procedures and principles determined by YÖK.
Conditions for Success Students are required to complete all coursework successfully with a minimum of 2.00/4.00 cumulative grade point average and 240 ECTS credits.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with an undergraduate degree may continue their studies in master's programs and, upon meeting the relevant requirements, may be admitted to doctoral programs and proficiency programs in arts and sciences with their undergraduate degrees.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are enrolled. Students enrolled in double major programs can take courses simultaneously from two degree programs and, upon successful completion, can obtain two separate undergraduate diplomas.
  • Graduates of the Programme can take jobs in both public and private sectors and can be employed in diverse functional departments of business and non-business organizations. The functional departments that are most likely to make effective use of Program's graduates are accounting, internal auditing, finance, human resources management, business development and strategy, production planning, procurement, techno-parks and marketing departments. Graduates of the Program can also be employed in consultancy business and can seek academic careers in the related fields.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030016279


Qualification Title
Bachelor of Technology and Information Management Program Bachelor's Degree (First Cycle)

Awarding Body
Başkent University

Awarding Body Contact
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • This program has an interdisciplinary approach and aims to advance students in 3 main areas in addition to business, economics, law, mathematics and statistics courses given at the introductory level. These areas are: technology, general management and knowledge management.

Learning Environments
  • Learning takes place in a face-to-face education format. The theoretical and applied course activities of the department are conducted in classrooms and in one computer laboratory (with capacity of 24 people) in the Faculty of Economics and Administrative Sciences. Additionally, as the mandatory internship application, internships or on-the-job training is carried out in relevant departments/units of companies and organizations that are in line with the goals and objectives of the department.

Description
  • Have the up-to-date conceptual and applied knowledge of the field.
  • Define and understand the problems related to the field of Technology and Knowledge Management.
  • Design solutions to organizational and business problems using the conceptual, applied and methodological skills gained in the program.
  • Communicate effectively with expert and non-expert audiences about problems and solutions related to technology and knowledge management.
  • Improve the learned skills by applying them in new situations and conditions and maintain their individual learning.
  • Guide others while dealing with Technology and Knowledge Management problems and enable them to acquire new skills and knowledge.
  • Speak and write in English
  • Use information technologies, word processors, spreadsheet programs, database management programs, and statistical analysis programs effectively.
  • Have awareness of ethical issues and knows how technology and knowledge management decisions are affected from ethical issues.
  • Have knowledge about the laws, rules, and moral codes related to their field of study.
  • Are open-minded and struggles with all kinds of discrimination regarding the workplace and its environment.
  • Have knowledge of fundamental environmental and social issues.
  • Know the relationship between Technology and Knowledge Management issues and globalization
  • Analyze and perform modeling with the data obtained, and reports the results.
  • Develop projects in the field of technology and knowledge management.

Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Various methods such as assignments, projects, practical work, midterms, and final exams are used in assessment and evaluation. Letter and/or number-based grading systems are used in evaluating student success.
The system used assigns one of the following letters as a grade for each course. The letters and their coefficients are as follows:

 

Letter Grade            Coefficient            Letter grade range (over 100)

A                               4                          95-100

A-                             3,7                        90-94

B+                            3,3                        85-89

B                              3                           80-84

B-                            2,7                        75-79

C+                           2,3                        70-74

C                             2                           65-69

C-                           1,7                        60-64

D+                           1,3                        55-59

D                             1                           50-54

F1                            0                          0-49

F2                            0                             -


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

In addition, İ.İ.B.F. and TBY department was accredited by AQAS (The Agency for Quality Assurance through Accreditation of Study Programs) for a period of 6 years in 2022.


Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions approved by the Ministry of National Education or equivalent foreign secondary education institutions, and meeting the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs.
  • Being placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the central examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), with procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
  • Achieving a sufficient score in the central examination conducted by ÖSYM and passing the special talent examination for programs that admit students through special talent examinations conducted by higher education institutions, with procedures and principles determined by YÖK.
  • Being placed in undergraduate programs at higher education institutions that are in continuation of the fields they have completed in associate degree programs for associate degree graduates based on the results of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, with procedures and principles determined by YÖK.

Conditions for Success
Students are required to complete all coursework successfully with a minimum of 2.00/4.00 cumulative grade point average and 240 ECTS credits.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those with an undergraduate degree may continue their studies in master's programs and, upon meeting the relevant requirements, may be admitted to doctoral programs and proficiency programs in arts and sciences with their undergraduate degrees.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are enrolled. Students enrolled in double major programs can take courses simultaneously from two degree programs and, upon successful completion, can obtain two separate undergraduate diplomas.
  • Graduates of the Programme can take jobs in both public and private sectors and can be employed in diverse functional departments of business and non-business organizations. The functional departments that are most likely to make effective use of Program's graduates are accounting, internal auditing, finance, human resources management, business development and strategy, production planning, procurement, techno-parks and marketing departments. Graduates of the Program can also be employed in consultancy business and can seek academic careers in the related fields.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode