Yeterlilik Kodu | TR0030016954 | |
Yeterlilik Adı | Tekstil Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.itu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tekstil (kıyafetler, ayakkabı ve deri) | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.10.2009 / 30.09.2028 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Ders planındaki tüm dersleri ve Bitirme Tasarım projesini başarı ile tamamlamış , gerekli stajını tamamlamış ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olan öğrenciler öğrenimlerini bitirmiş sayılır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tekstilin; bilim ve teknolojideki gelişmeler ile çok disiplinli çalışmaların yoğun akışının tam ortasında yer alması, tekstil ve konfeksiyon ürünlerinin binalardan uzay araç ve giysilerine, günlük yaşamda kullanılan her türlü üründen, tıbbi tedavi ve destek sistemlere kadar çok geniş bir yelpazede kullanılmaları, akıllı, fonksiyonel, çevre dostu tekstillerin hızla gelişen üretim ve pazar hacimleri, tekstil mühendisliğini yeniden çok önemli bir araştırma alanı ve geleceğin mesleği haline getirmiştir. Nanoteknoloji tekstillerin geleceği için olağanüstü ümit vericidir. Tekstil imalat sektörü gelenekselleşmiş yapısından sıyrılmakta, akıllı ve fonksiyonel tekstillerin baş edilebilir fiyatlarda kitlesel üretimi yollarını araştırmaktadır. Mikro-, nano-, biyo- ve bilişim teknolojileri yeni bir aşamaya geçerken, yeni lif yapılarından, kompozit materyallere, mikro ve nano seviyesinde kaplamalara, giyilebilir elektronik topluluklarına kadar, tekstillerde işlevselliği iyileştirecek bir dizi sıradışı yeni olasılık gündeme gelmeye devam etmektedir. Üniversitelerde gerçekleştirilen bilimsel çalışma ve araştırma projelerinin yanısıra, ulusal düzeyde yaygın tabanlı endüstriyel Ar-Ge’cilik Türk tekstil ve konfeksiyon sektörünün de gündeminde olan en önemli konudur. Başta İstanbul olmak üzere, ülke genelinde tekstil ve hazır giyime yönelik üretim ve hizmet sektörleri, küresel ve yerel iş organizasyonu ve yönetimi alanlarında çok önemli boyutlara varmış, ülkemiz dünyanın güvendiği ve birlikte çalışmak istediği önemli bir merkez haline gelmiştir. Bu bağlamda mezunlarımız; | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030016954
ISCO 08
ISCO 08
- Sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve Tekstil Mühendisliği mesleğine yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
- Eğitim ve öğretim örgün gerçekleştirilir, ayrıca ilgili alanda yeterli alt yapıya sahip sektör bünyesinde yaz ve ara dönemlerde staj imkanı sunulmaktadır.
- Mühendislik, bilim ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik sorunlarını tanımlama, formüle eder ve çözer.
- Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlerin yanı sıra halk sağlığı, güvenlik ve refahı göz önünde bulundurarak belirli ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygular.
- Bir dizi kitle ile etkili bir şekilde iletişim kurar.
- Mühendislik durumlarında etik ve mesleki sorumlulukları tanıma ve küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamlarda mühendislik çözümlerinin etkisini dikkate alması gereken bilinçli kararlar verir.
- Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler oluşturan, görevler planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekip üzerinde etkili bir şekilde işlev görür.
- Sonuçlar çıkarmak için uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik kararını kullanır.
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgi edinir ve uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.10.2009 / 30.09.2028
- Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir.
- Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretiminin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrenciler ise programa girebilmek için 2547 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca kesin kayıt yaptırabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen esaslarda yer alan koşulları taşıması gerekmektedir.
Tekstilin; bilim ve teknolojideki gelişmeler ile çok disiplinli çalışmaların yoğun akışının tam ortasında yer alması, tekstil ve konfeksiyon ürünlerinin binalardan uzay araç ve giysilerine, günlük yaşamda kullanılan her türlü üründen, tıbbi tedavi ve destek sistemlere kadar çok geniş bir yelpazede kullanılmaları, akıllı, fonksiyonel, çevre dostu tekstillerin hızla gelişen üretim ve pazar hacimleri, tekstil mühendisliğini yeniden çok önemli bir araştırma alanı ve geleceğin mesleği haline getirmiştir. Nanoteknoloji tekstillerin geleceği için olağanüstü ümit vericidir. Tekstil imalat sektörü gelenekselleşmiş yapısından sıyrılmakta, akıllı ve fonksiyonel tekstillerin baş edilebilir fiyatlarda kitlesel üretimi yollarını araştırmaktadır. Mikro-, nano-, biyo- ve bilişim teknolojileri yeni bir aşamaya geçerken, yeni lif yapılarından, kompozit materyallere, mikro ve nano seviyesinde kaplamalara, giyilebilir elektronik topluluklarına kadar, tekstillerde işlevselliği iyileştirecek bir dizi sıradışı yeni olasılık gündeme gelmeye devam etmektedir. Üniversitelerde gerçekleştirilen bilimsel çalışma ve araştırma projelerinin yanısıra, ulusal düzeyde yaygın tabanlı endüstriyel Ar-Ge’cilik Türk tekstil ve konfeksiyon sektörünün de gündeminde olan en önemli konudur. Başta İstanbul olmak üzere, ülke genelinde tekstil ve hazır giyime yönelik üretim ve hizmet sektörleri, küresel ve yerel iş organizasyonu ve yönetimi alanlarında çok önemli boyutlara varmış, ülkemiz dünyanın güvendiği ve birlikte çalışmak istediği önemli bir merkez haline gelmiştir. Bu bağlamda mezunlarımız;
-Lif, iplik, kumaş, hazır giyim, teknik ve fonksiyonel tekstil ürünlerinin çok yönlü tasarımı, geliştirilmesi, üretimi ve kontrolü
-Küresel ve yerel tekstil işi yönetimi
-Proses ve teknoloji tasarımı ve iyileştirmesi
-Üretim verimliliği ve ürün kalitesini etkileyen koşulların yönetilmesi ve problemlerin çözülmesi
-Güvenlik, enerji tasarrufu, atık ve kirlilik kontrolü, olanlarında çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030016954 | |
Qualification Title | Textile Engineering (English) Bachelor of Science | |
Awarding Body | İstanbul Technical University | |
Awarding Body Contact | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Awarding Body Url | http://www.itu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Textiles (clothes, footwear and leather) | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info | (1) In undergraduate education, a student's success in a course is determined using a relative grading system. This evaluation is based on the student's performance during the semester and the grade received in the final exam, while also taking the overall success level of the class into consideration. Relative grading above the minimum raw score set by the relevant departments is conducted by the course instructor, taking into account the distribution of grades and the class average. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Students who have successfully completed all courses in the curriculum, the Graduation Design Project, fulfilled the required internship, and have a minimum cumulative grade point average of 2.00 out of 4.00 are considered to have completed their studies. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Textiles; to be in the middle of the intense flow of multidisciplinary work with the developments in science and technology and to be used in a wide range of textile and apparel products ranging from buildings to spacesuits and clothes to all kinds of everyday life, medical treatment and support systems, intelligent, the rapidly developing production and market volumes of textiles have made textile engineering a very important research area and a profession of the future. Nanotechnology is extraordinarily promising for the future of textiles. The textile manufacturing sector is evolving from its traditionalized structure and is investigating ways of mass production of intelligent and functional textiles with affordable costs. As micro-, nano-, bio-, and information technologies go to a new stage, a number of unusual new possibilities are on the way to improve functionality in textiles, from new fiber structures, composite materials, coatings at micro and nano levels to wearable electronics assemblies. In addition to scientific research and research projects carried out at universities, the most important issue on the agenda of the Turkish textile and apparel industry is the industrial R & D that is widespread at national level. Production and service sectors oriented to textile and ready-to-wear throughout the country, especially in Istanbul, have reached very important dimensions in global and local business organization and management fields and our country has become an important center that the world wants to work with and trust. In this context, our graduates can work in the fields of; | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030016954
ISCO 08
ISCO 08
- It is a higher education program that covers an eight-semester program and provides training for the Textile Engineering profession.
- Education and training are provided as formal education, and internship opportunities are offered in the sumimer and mid-term periods within the sector that has sufficient infrastructure in the relevant field.
- An ability to apply knowledge of mathematics, basic sciences and basic engineering to modeling and solving engineering problems
- an ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data in the fields related to textile engineering
- An ability to design a textile system, component, product or process; to meet certain needs within realistic constraints and conditions such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability
- An ability to function on multidisciplinary teams
- An ability to identify, formulate, and solve textile engineering problems
- An understanding of professional and ethical responsibility
- An ability of effective verbal and written communication in Turkish and English
- The broad education necessary to understand the impact of textile engineering practices in a global, economic, environmental and social field
- A recognition of the need for life-long learning, an ability to access to knowledge and to pursue developments in science and technology, an ability of continuous self improvement and critical thinking
- A knowledge of contemporary issues complementing business life and concerning sectors including textile engineering practices
- An ability to use the techniques, skills and modern engineering tools necessary for engineering practice; an ability to use information technologies effectively.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
(1) In undergraduate education, a student's success in a course is determined using a relative grading system. This evaluation is based on the student's performance during the semester and the grade received in the final exam, while also taking the overall success level of the class into consideration. Relative grading above the minimum raw score set by the relevant departments is conducted by the course instructor, taking into account the distribution of grades and the class average.
(2) A student's performance in a course is determined by the final grade. The meanings of the letter grades are as follows:
a) A student receiving one of the grades (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+), or (CC) is considered to have successfully passed the course.
b) A student receiving one of the grades (DC+), (DC), (DD+), or (DD) is considered to have conditionally passed the course.
c) A student receiving an (FF) grade is considered to have failed the course.
ç) A student receiving a (VF) grade is not eligible to take the final exam and is considered to have failed the course.
(3) The meanings of other letters used in addition to the final grade letters are as follows:
a) BL: Passed a non-credit course.
b) BZ: Failed a non-credit course.
c) T: Indicates that the student has withdrawn from a course within the time frame specified in the second and third paragraphs of Article 17 of this Regulation.
ç) E: Assigned to a student who could not complete their project, graduation design project, final assignment, or similar work within the specified period. The instructor determines when the work should be completed. A student who fails to complete the work within the specified time will be given an FF grade.
To ensure the quality of higher education programs:
• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared according to criteria set by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions based on these monitoring and evaluation results are also shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes an annual "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Academic Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in line with the fundamental principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on the fundamental principles established by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by higher education institutions.
4. Self-Assessment and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of the programs’ competencies is ensured. YÖKAK conducts regular reviews of qualifications as required by its regulations. Accreditation Agency: Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET).
- To be admitted to the program, candidates must have graduated from secondary education institutions and passed the examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) related to undergraduate education. Foreign nationals and students who have completed their entire secondary education abroad must meet the conditions specified in the provisions set by the Council of Higher Education and the University Senate, in accordance with paragraph (f) of Article 14 of Law No. 2547, in order to complete their final registration for the program.
Textiles; to be in the middle of the intense flow of multidisciplinary work with the developments in science and technology and to be used in a wide range of textile and apparel products ranging from buildings to spacesuits and clothes to all kinds of everyday life, medical treatment and support systems, intelligent, the rapidly developing production and market volumes of textiles have made textile engineering a very important research area and a profession of the future. Nanotechnology is extraordinarily promising for the future of textiles. The textile manufacturing sector is evolving from its traditionalized structure and is investigating ways of mass production of intelligent and functional textiles with affordable costs. As micro-, nano-, bio-, and information technologies go to a new stage, a number of unusual new possibilities are on the way to improve functionality in textiles, from new fiber structures, composite materials, coatings at micro and nano levels to wearable electronics assemblies. In addition to scientific research and research projects carried out at universities, the most important issue on the agenda of the Turkish textile and apparel industry is the industrial R & D that is widespread at national level. Production and service sectors oriented to textile and ready-to-wear throughout the country, especially in Istanbul, have reached very important dimensions in global and local business organization and management fields and our country has become an important center that the world wants to work with and trust. In this context, our graduates can work in the fields of;
-Versatile design, development, production and control of yarn, fabric, ready-to-wear, technical and functional textile products
- Global and local textile business management
-Process and technology design and improvement
- Management of conditions affecting production efficiency and product quality and solving problems
- Security, energy saving, waste and pollution control.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is valid indefinetely.
