Yeterlilik Kodu | TR0030024850 | |||||||
Yeterlilik Adı | Tekstil ve Moda Tasarımı Lisans Diploması | |||||||
Sorumlu Kurum | Atılım Üniversitesi | |||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara | |||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.atilim.edu.tr/ | |||||||
Yönelim | Genel | |||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Moda, iç ve endüstriyel tasarım | |||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |||||||
Kategori | Ana | |||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||
Program Profili (Amaç) | Sanat, tasarım ve uygulamaya yönelik çok yönlü bilgiye sahip; doğru yöntemlerle özgün ve yaratıcı tasarımlar yapan, bireysel veya grup içinde etkin ve uyumlu çalışan, çalışmalarını uzmanlar ve toplumla paylaşan, görsel ve sözlü iletişim becerisi yüksek, gelişmeye açık, eleştirel kişiliğe sahip; çevreye ve ulusal-uluslararası değerlere duyarlı, en az bir yabancı dil bilen, alanı ile ilgili bilgisayar teknolojilerini ileri seviyede kullanan, soyut ve somut kavramları özgün tasarımlara dönüştüren, estetik değerlere sahip tasarımcılar yetiştirmektir. Bu doğrultuda programın amacı bilgi, beceri ve yeterlilikler özelinde aşağıda bulunan tabloda açıklanmıştır.
| |||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. | |||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 19.02.2025 - 19 02.2030 | |||||||
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) düzenlenen Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) ile yapılmaktadır. | |||||||
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak | |||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. | |||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu | |||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024850
ISCO:08
ISCO:08
Sanat, tasarım ve uygulamaya yönelik çok yönlü bilgiye sahip; doğru yöntemlerle özgün ve yaratıcı tasarımlar yapan, bireysel veya grup içinde etkin ve uyumlu çalışan, çalışmalarını uzmanlar ve toplumla paylaşan, görsel ve sözlü iletişim becerisi yüksek, gelişmeye açık, eleştirel kişiliğe sahip; çevreye ve ulusal-uluslararası değerlere duyarlı, en az bir yabancı dil bilen, alanı ile ilgili bilgisayar teknolojilerini ileri seviyede kullanan, soyut ve somut kavramları özgün tasarımlara dönüştüren, estetik değerlere sahip tasarımcılar yetiştirmektir.
Bu doğrultuda programın amacı bilgi, beceri ve yeterlilikler özelinde aşağıda bulunan tabloda açıklanmıştır.
BİLGİ |
|
BECERİ |
|
YETERLİLİKLER |
|
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular.
- Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür.
- Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir.
- Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir.
- En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
- Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır.
- Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder.
- Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür.
- Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir.
- Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Kendi alanındaki güncel konular ile ilgili yöntemleri uygulamadaki yetkinliği
- Okuma yazma yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5. TAPLAK - Moda Tasarımı, Tekstil Tasarımı, Tekstil ve Moda Tasarımı Akreditasyon Kurulu'na (TAPLAK - MOTETAK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 19.02.2025 - 19 02.2030
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) düzenlenen Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) ile yapılmaktadır.
Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
3. Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü'nden mezun olanlar, "Moda Tasarımcısı" ünvanı alırlar. Moda Tasarımcısı olarak moda sektöründe hazır giyim ve sipariş giyim üzerine çalışan atölye ve fabrikalarda, tasarım ve film stüdyolarında, sahne sanatlarıyla ilgili resmi ve özel kurumlarda, tekstil ve hazır giyim endüstri kuruluşlarının araştırma geliştirme bölümlerinde, tasarım yapan resmi ve özel kurumların gereksinim duyulan bölümlerinde çalışabilir, kendi tasarım stüdyosunu kurarak iç ve dış pazarlara yönelik koleksiyon hazırlayabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024850 | |||||||
Qualification Title | Fashion and Textile Design Bachelors Degree Diploma | |||||||
Awarding Body | Atilim University | |||||||
Awarding Body Contact | Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara / Turkey | |||||||
Awarding Body Url | www.atilim.edu.tr | |||||||
Orientation | General | |||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||
TQF Level | 6 | |||||||
Thematic Areas | Fashion, interior and industrial design | |||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |||||||
Category | Main | |||||||
Credit Value | 240 | |||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||
Program Profile | The aim of the program is to cultivate versatile knowledge in the fields of art, design, and implementation. It seeks to develop individuals capable of creating original and creative designs using correct methodologies, fostering effective and collaborative work within individual or group settings. The program aims to produce professionals who actively share their work with experts and the community, possess high visual and verbal communication skills, demonstrate openness to development, exhibit a critical personality, and are sensitive to environmental and national-international values. Additionally, the program targets individuals proficient in at least one foreign language, adept at utilizing advanced computer technologies related to their field, and capable of transforming abstract and concrete concepts into original designs with aesthetic values. In this context, the program's objectives are outlined in the table below concerning knowledge, skills, and competencies:
| |||||||
Learning Environments | Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces. | |||||||
Description |
| |||||||
Key Competencies | The student possesses the following key competences at an advanced level. | |||||||
Further Info |
| |||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; | |||||||
Access Requirements | Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted into this program via the Higher Education Transition Examination (YGS) and the Undergraduate Degree Placement Examination (LYS) organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). | |||||||
Conditions for Success | Achieving a minimum of 240 ECTS in course credit values and fulfilling other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution | |||||||
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Holders of bachelor's degrees may continue with graduate degree programs, and then, if they meet the relevant conditions, with doctorate degree and proficiency in art programs requiring a bachelor’s degree for admission. | |||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law no. 2547 | |||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |||||||
Url | Open Address |
TR0030024850
ISCO:08
ISCO:08
The aim of the program is to cultivate versatile knowledge in the fields of art, design, and implementation. It seeks to develop individuals capable of creating original and creative designs using correct methodologies, fostering effective and collaborative work within individual or group settings. The program aims to produce professionals who actively share their work with experts and the community, possess high visual and verbal communication skills, demonstrate openness to development, exhibit a critical personality, and are sensitive to environmental and national-international values. Additionally, the program targets individuals proficient in at least one foreign language, adept at utilizing advanced computer technologies related to their field, and capable of transforming abstract and concrete concepts into original designs with aesthetic values.
In this context, the program's objectives are outlined in the table below concerning knowledge, skills, and competencies:
KNOWLEDGE |
|
SKILLS |
|
COMPETENCIES |
|
Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces.
- To acquire extensive theoretical and applied knowledge about the field of art and design.
- To conduct academic research on the terms, notions, cases and issues related to the field; to identify, comprehend, design and apply them through proper/correct methods and techniques.
- To transform the field knowledge into creative thinking skills.
- To be able to plan and carry out projects, related to the field, in conceptual and production process both as an individual and as a member of a group. To evaluate and share the results with society.
- To specify the field competencies and to develop a lifelong social responsibility and critical thinking ability.
- To be able to use information technologies in the field effectively at the European Computer Driving Licence Advanced Level.
- To have a good command of a foreign language at European Language Portfolio B1 Level and to be able to communicate with the colleagues and to follow the developments in the field.
- To produce and carry out projects by using quantitative and qualitative data in the field and to share them with the professionals or non-professionals.
- To be aware of national and international values in art and design and to acquire professional ethics.
- To transform the abstract and concrete concepts into creative thoughts and authentic works.
- To gain knowledge about culture and history of art and acquire an esthetical consciousness.
- To acquire sufficient knowledge and develop an awareness of the universal justice, cultural, ethical and natural preservation, and occupational health and safety.
The student possesses the following key competences at an advanced level.
1. Competence in applying the methods relevant to the current issues of their own field
2. Competence in reading and writing
3. Digital competence
4. Personal and social competence, and competence in learning to learn
5. Citizenship competence
6. Entrepreneurial competence
7. Cultural awareness and competence in expression
- Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
- Various methods are used for the purposes of measurement and evaluation, such as homework, projects, practice sessions, midterm and final exams.
- Letter- and/ or number-based grading systems are used to evaluate student success.
In order to monitor the quality of higher education programs;
· YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions.
· “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK.
· The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”:
1. Creation and Authorization of Education Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.
3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree.
4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation.
5. Design and Planning Accrediting Association ( TAPLAK - MOTETAK)
Accreditation Start/ End Date: 19.02.2025 – 19.02.2030
Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted into this program via the Higher Education Transition Examination (YGS) and the Undergraduate Degree Placement Examination (LYS) organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
Once students finalize their preferred programs lists, they are placed into the relevant programs by the Student Selection and Placement Center based on their exam scores.
1. Holders of bachelor's degrees may continue with graduate degree programs, and then, if they meet the relevant conditions, with doctorate degree and proficiency in art programs requiring a bachelor’s degree for admission.
2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs may take courses from two degree programs simultaneously, and receive two separate undergraduate degrees, if completed successfully.
3. The graduates of the Department of Textile and Fashion Design bear the title “Fashion Designer”. As fashion designers, they can get employed in workshops or factories producing ready-made garments or orders, in design and movie studios, official and private institutions of performing arts, in the research and development departments of textile and ready-made garment industry, and in the relevant departments of official and private institutions that make design, or they can establish their own design studios and prepare collections for domestic and foreign markets.
1. Higher Education Law no. 2547
1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit Transfer for Higher Education Institutions
1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous