Yeterlilik Kodu | TR0030033180 | |
Yeterlilik Adı | Tekstil ve Moda Tasarımı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İzmir Ekonomi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ieu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tekstil (kıyafetler, ayakkabı ve deri) | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü Lisans Programının amacı “Moda Tasarımı” ve “Moda İşletmeciliği” uzmanlık alanlarında eğitim vermektir. Bu program öğrencilerin küresel moda endüstrisinin beklenti ve koşulları doğrultusunda tasarım, pazarlama, işletme ve giyim üretimine yönelik bilgi ve uygulama deneyimi ile donanımı kazanmalarını sağlar. Aynı zamanda öğrencilerin Türkiye’nin üretim ülkesi olmaktan tasarım ülkesine dönüşme sürecine katkıda bulunacak profesyoneller olarak yetişmelerini amaçlar. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 240 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Moda Tasarımı Uzmanlık Alanı mezunları, kendi markalarını yaratarak kurumsallaşabilecekleri gibi, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün tasarım ve ürün geliştirme departmanlarında tasarımcı olarak çalışabilir ya da firmalara dışarıdan tasarım ve danışmanlık hizmeti verebilirler. Koleksiyon hazırlamanın dışında, ürün yönetimi, tasarım yönetimi, moda danışmanlığı ve trend araştırması ve öngörüsü uzmanlaşabilecekleri alanlardır. Moda İsletmeciliği Uzmanlık Alanı mezunları ise yönetim ve işletmenin yanı sıra, pazarlama yönetimi, marka yönetimi, halkla ilişkiler, satın alma, finans, mağazacılık ve iletişim konularında sektörde yer bulabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033180
Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü Lisans Programının amacı “Moda Tasarımı” ve “Moda İşletmeciliği” uzmanlık alanlarında eğitim vermektir. Bu program öğrencilerin küresel moda endüstrisinin beklenti ve koşulları doğrultusunda tasarım, pazarlama, işletme ve giyim üretimine yönelik bilgi ve uygulama deneyimi ile donanımı kazanmalarını sağlar. Aynı zamanda öğrencilerin Türkiye’nin üretim ülkesi olmaktan tasarım ülkesine dönüşme sürecine katkıda bulunacak profesyoneller olarak yetişmelerini amaçlar.
- Bağımsız bir koleksiyon geliştirip tasarlayabilme.
- Bireysel veya ekip olarak bir tasarım araştırması yapabilmek.
- Gelecekteki bir profesyonel uygulama için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirebilme.
- Edebilmek için anlamak, yorumlayabilmek ve moda ve tekstil tasarımı teorik bilgiyi uygular.
- Belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçları ve mesleklerini analiz edip entegre edebilmek.
- Multidisipliner bir bakış açısı elde edebilmek, çağdaş tasarım ve sanattaki yeni konuları, değişiklikleri ve eğilimleri tasarım pratiğine entegre edilebilecek şekilde takip ve analiz edebilmek.
- Yüksek kaliteli moda ürünlerinin yaratılmasında endüstriyel gereksinimleri, malzeme ve kullanım bilgisini ve know-how bilgisini uygulayabilme.
- Dijital bilgi ve iletişim teknolojilerini moda ve tekstil tasarımı disiplinine uygun düzeyde kullanabilme.
- Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirebilme.
- Seçtikleri ilgi alanına yönelik kişisel bir yaşam boyu öğrenme tutumunun gerekliliğini ve önemini anlayabilme.
- Bir yabancı dilde moda ve tekstil tasarımı alanlarında veri toplayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
- Orta düzeyde akıcılıkta ikinci bir yabancı dili verimli bir şekilde konuşabilme.
- İnsanlık tarihi boyunca birikmiş bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilme.
Moda Tasarımı Uzmanlık Alanı mezunları, kendi markalarını yaratarak kurumsallaşabilecekleri gibi, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün tasarım ve ürün geliştirme departmanlarında tasarımcı olarak çalışabilir ya da firmalara dışarıdan tasarım ve danışmanlık hizmeti verebilirler. Koleksiyon hazırlamanın dışında, ürün yönetimi, tasarım yönetimi, moda danışmanlığı ve trend araştırması ve öngörüsü uzmanlaşabilecekleri alanlardır. Moda İsletmeciliği Uzmanlık Alanı mezunları ise yönetim ve işletmenin yanı sıra, pazarlama yönetimi, marka yönetimi, halkla ilişkiler, satın alma, finans, mağazacılık ve iletişim konularında sektörde yer bulabilirler.
Qualification Code | TR0030033180 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | İzmir University of Economics | |
Awarding Body Contact | Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir | |
Awarding Body Url | http://www.ieu.edu.tr/tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Textiles (clothes, footwear and leather) | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |